Par elektroniskās identifikācijas kartes ieviešanu
Saeimas Pilsonības likuma izpildes komisijas deputāti 10.februārī, pārrunājot elektronisko identifikācijas karšu ieviešanas gaitu, noskaidroja, ka kartes plānots ieviest 2011.gada pirmajā pusē un valsts nodeva par kartes izsniegšanu būs mazāka nekā par pasi.
Komisijas deputāti atzina, ka karšu ieviešanas jautājumam ir gara vēsture un to ieviešana vairākkārt atlikta, tāpēc komisijas priekšsēdētājs Pēteris Tabūns taujāja, kādi šķēršļi šobrīd iespējami ieviešanas procesā. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) pārstāvis Inguss Treiguts skaidroja, ka aizkavēšanos varētu radīt vienīgi karšu sagatavju iepirkuma konkursa rezultātu pārsūdzēšana.
Līdz šim Latvijā vienīgais personu apliecinošais dokuments ir pase, bet pēc elektronisko identifikācijas karšu ieviešanas cilvēks varēs izvēlēties saņemt pasi, karti vai abas, deputātiem skaidroja PMLP pārstāvis. Pase ir ceļošanas dokuments, bet valsts iekšienē lietošanā ērtāka būtu elektroniskā identifikācijas karte. Deputāti uzzināja, ka elektroniskā identifikācijas karte kalpos arī kā elektroniskais paraksts.
“Šobrīd, kārtojot nepieciešamās formalitātes vīzu saņemšanai, dažkārt pase ir jānodod vēstniecībā un cilvēks paliek bez personu apliecinoša dokumenta. Kartes ieviešana šo problēmu atrisinās,” raksturoja I.Treiguts.
Valsts nodeva par elektronisko identifikācijas karti plānota 10 līdz 12 latu robežās. Daļu no ieviešanai nepieciešamā finansējuma plānots iegūt no Eiropas Savienības fondiem. Lielākās izmaksas veido karšu sagatavju iegāde un elektroniskā paraksta sertifikācija, noskaidroja deputāti.
Komisijas deputāts Visvaldis Lācis vēlējās zināt, kādas būs kopīgās izmaksas, ar kurām jārēķinās iedzīvotājiem. Par karti būs jāmaksā valsts nodeva, lai varētu izmantot arī kartes elektroniskā paraksta funkciju, būs jāiegādājas viedkartes lasītājs, kas maksā septiņus līdz astoņus latus. Savukārt datoram nepieciešamo programmatūru varēs lejuplādēt bez maksas.
Saeimas preses dienests