• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2010. gada 11. februāra sēdes stenogramma (sākums). Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.02.2010., Nr. 28 https://www.vestnesis.lv/ta/id/205350

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā: Par nabadzību un sociālo atstumtību Latvijā

Vēl šajā numurā

18.02.2010., Nr. 28

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas 2010. gada 11. februāra sēdes stenogramma (sākums)

Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijā

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Sēdes vadītājs.

Labdien, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!

Godātie kolēģi! Sākam Saeimas 2010.gada 11.februāra sēdi.

Sākam tradicionāli ar Prezidija ziņojumiem par iesniegtajiem likumprojektiem.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Bāriņtiesu likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.

Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Ingrīdai Circenei.

I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).

Lūdzu nodot arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai.

Sēdes vadītājs.

Vai deputātiem ir iebildumi, ka šis likumprojekts tiek nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija? Deputāti neiebilst. Tātad šis likumprojekts “Grozījumi Bāriņtiesu likumā” tiek nodots Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums Bērnu tiesību aizsardzības likumā” nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Civilprocesa likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.

Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Ingrīdai Circenei.

I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).

Lūdzu arī šo likumprojektu nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai.

Sēdes vadītājs.

Vai deputātiem ir iebildumi, ka šis likumprojekts tiek nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai? Deputāti neiebilst. Tātad likumprojekts “Grozījumi Civilprocesa likumā” tiek nodots Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Detektīvdarbības likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Par Latvijas Republikas valdības un Albānijas Republikas Ministru padomes līgumu par sadarbību cīņā pret terorismu, organizēto noziedzību, nelegālu narkotisko vielu, psihotropo vielu un prekursoru apriti” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Ārlietu komisijai un noteikt, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Par Eiropas Konvenciju par izmēģinājumos un citos zinātniskos nolūkos izmantojamo mugurkaulnieku aizsardzību un Grozījumu protokolu Eiropas Konvencijai par izmēģinājumos un citos zinātniskos nolūkos izmantojamo mugurkaulnieku aizsardzību” nodot Ārlietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums Valsts sociālo pabalstu likumā” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums likumā “Par dzīvojamo telpu īri”” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Un Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Circenes, Seiles, Brigmaņa, Šķestera un Bērziņa iesniegto likumprojektu “Grozījumi Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli viens deputāts var runāt “par”, viens – “pret” likumprojekta nodošanu komisijai.

Vārds deputātei Ingrīdai Circenei. Viņa runās “par”.

I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).

Godājamais Saeimas priekšsēdētāj! Un cienījamie kolēģi! Priekšlikums nodot komisijai jautājumu par Mērsraga un Rojas novadu nav saistīts ar nosaukumu, dažiem kvadrātkilometriem zemes. Tas ir pirmais precedents izkropļotai izpratnei par iedzīvotāju tiesībām savā dzīvesvietā.

2008.gada 11.decembrī, naktī, kad Saeimas sēdē tika diskutēts likumprojekts “Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likums”, es uzsvēru, ka esmu par reformu, esmu par novadiem, es neesmu pret reorganizāciju Latvijā. Taču es esmu par tādām izmaiņām, par tādu reformu, kas uzlabo šo novadu iedzīvotāju dzīves apstākļus un nodrošina pieejamību pakalpojumiem vismaz iepriekšējā līmenī. Par tādu reformu, kas atbilstu 2005.gadā prezentētajai vīzijai par zinātnes centriem, par tehnoloģiski industriālajiem parkiem ārpus Rīgas, kā tas tika solīts. Pilnīgi noteikti es neatbalstu, ka katrā mazā pagastā ar 500 iedzīvotājiem vajadzētu skolu un slimnīcu, taču arī šiem iedzīvotājiem vajag nodrošināt iespēju saņemt šo pakalpojumu.

Konkrēti par Mērsragu. Likvidējot slimnīcas pakalpojumus Talsos, mērsradzniekiem tuvākā slimnīca ir Tukumā, taču vēsturisku apstākļu dēļ uz Tukumu sabiedriskā transporta praktiski nav, taču arī nekādi pasākumi, lai šo stāvokli labotu, nav veikti.

Vēl. Ja jau mērsradznieki vēsturiski zvejojuši zivis, kāpēc teritoriālās reformas dēļ būtu jāsamazina zvejas tīklu un murdu skaits Mērsraga iedzīvotājiem, saglabājot pilnu šo skaitu Rojā?

Šāgada attīstībai Rojai plānoti turpat 500 tūkstoši latu, Mērsragam – 22 tūkstoši. Tas ir apmēram 20 reizes mazāk. Ir runa par samērības principu.

Par priekšlikuma atbilstību pašreizējam likumam. Likuma 7.panta otrā daļa norāda uz nosacījumiem, kā tiek izveidoti vai likvidēti novadi. Un šā paša likuma 7.panta trešā daļa noteic, ka Saeima par novadu var noteikt arī teritoriju, kas neatbilst šim kritērijam: ne mazāk kā 4 tūkstoši pastāvīgo iedzīvotāju. Un šādi novadi jau ir – tā ir Baltinava, tā ir Sēja un vēl daži.

Es uzskatu, ka nevajag radīt valstī priekšlaicīgu teritoriju pārsadali, bet novērst pārprastu varas demonstrēšanu uz iedzīvotāju rēķina, pasliktinot viņu dzīves apstākļus. Es aicinu atbalstīt priekšlikuma nodošanu komisijai, lai nopietni diskutētu par strukturālo reformu mērķi iedzīvotāju interesēs, lai lēmumi nebūtu sasteigti. Priekšlikumā noteiktais termiņš Rojas un Mērsraga novadu izveidošanai ir piedāvāts šāds: pēc nākamajām pašvaldību vēlēšanām 2013.gadā. Trīs gadi ir pietiekams laiks, lai pierādītu, vai trūkumi ir novēršami šajā gadījumā vai labāk ir tomēr saimniekot atsevišķi, lai nevajadzētu teikt kā mērsradzniekiem: “Bijām attīstības centrs, kļuvām par nomali. Daudzi uzskata, ka ar to jāsamierinās, mēs tam nepiekrītam.”

Paldies. Lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Mārim Kučinskim. Viņš runās “pret”.

M.Kučinskis (Tautas partijas frakcija).

Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Es neiebilstu un arī Tautas partija neiebilst pret to, ka deputāti var izmantot Satversmē noteiktās tiesības un ka deputāti var visu. Aizbraukt, piemēram, uz kādu konfliktējošu rajonu Latvijā, pēc tam savākt piecus parakstus un teikt, ka tā mēs konfliktu novēršam. Un neviens jau nenoliedz to, ka minētajā teritorijā starp divām ostām, ņemot vērā vadītāju un cilvēku ambīcijas, konflikts ir radies, un tas ir jānovērš.

Bet es vēlos jums nolasīt likuma 7.pantu, kurā runāts par kārtību, kādā mūsu Latvijā ir iespējamas teritorijas izmaiņas, un likumdevējs, tas ir, Saeima, to jau ir paredzējis. Un šī kārtība ir: “[..] novadus, izvērtējot valsts un pašvaldību iedzīvotāju intereses, Ministru kabineta atzinumu un ieinteresēto pašvaldību lēmumus, nosaka šā likuma 2.pielikumā.” Tāpēc šajā gadījumā deputātu lielā iniciatīva ir vienkārši vēlēšanās iejaukties pielikumā un pateikt, kādai Latvijai jābūt.

Tādā gadījumā, cienījamie iesniedzēji, jums būtu vajadzējis labot arī šā likuma 7.pantu (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Izlabosim!”) un noteiktās kārtības vietā būtu jāieraksta šis varenais teikums, kas īpaši aktuāls kļūst priekšvēlēšanu laikā: “Deputāti var visu!”

Tāpēc mēs jau komisijā esam izvērtējuši tālākās sekas un darbību. Šis likumprojekts, ja arī tas nonāktu komisijā, – kas varbūt arī būs pareizi, ja jūs tā nobalsosiet, – tiks nodots Ministru kabinetam, tiks izvērtēts... jau šodien tur atrodas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas cilvēki (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Beidzot! Trīs mēnešus gaidīja!”)... Ministru kabinetā par to debatēs, būs atzinums, un tikai tad tas atgriezīsies Saeimā.

Bet viens šāds precedents var radīt ļoti lielu reakciju, ļoti lielas tālākās sekas. Jo iedomāsimies: nākamais deputāts – īpaši priekšvēlēšanu kampaņas laikā – aizbrauks uz Krievijas pierobežu, arī saskatīs konfliktu un arī iesniegs prasību kaut ko atdalīt no Latvijas, kaut kā citādi sadalīt vai uztaisīt autonomiju. (No zāles dep. J.Urbanovičs: “Māri, atkal par krieviem! Kā tev nav kauna!”)

Es domāju, ka, neskatoties uz to, ka priekšvēlēšanu laiks acīmredzot ir sācies, Saeimas lielākais pienākums būtu saglabāt atbildības sajūtu.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Viens deputāts ir runājis “par”, viens – “pret” likumprojekta nodošanu komisijai. Lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Circenes, Seiles, Brigmaņa, Šķestera un Bērziņa iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā” nodošanu Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Brīvību Mērsragam!”) Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – 14, atturas – 7. Likumprojekts komisijai nodots.

Nākamais darba kārtības punkts – par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātam Nikolajam Kabanovam šā gada 11.februārī. Lūdzu zvanu! Balsosim par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātam Nikolajam Kabanovam šā gada 11.februārī! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret – 1, atturas – 1. Lēmums pieņemts, neapmaksāts atvaļinājums deputātam Kabanovam piešķirts.

Pārejam pie nākamās darba kārtības apakšsadaļas “Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana”.

Lēmuma projekts “Par Jāņa Bazeviča atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Jānis Reirs.

J.Reirs (frakcija “Jaunais laiks”).

Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Godātie deputāti! Juridiskā komisija ir saņēmusi Tieslietu ministrijas iesniegumu par Jāņa Bazeviča atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata. Juridiskā komisija izskatīja savā sēdē šo lēmuma projektu, tika saņemts arī paša tiesneša iesniegums par atbrīvošanu no amata sakarā ar maksimālā vecuma sasniegšanu, kurā ir iespējams ieņemt tiesneša amatu. Komisija aizklāti balsoja un atbalstīja šo lēmuma projektu.

Lūdzu arī Saeimu atbalstīt šo lēmuma projektu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Jāņa Bazeviča atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret – 1, atturas – nav. Lēmums pieņemts.

Godātie kolēģi, sākam izskatīt sadaļu “Likumprojektu izskatīšana”.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par zvērinātiem revidentiem””, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Priekšsēdētāja kungs! Dāmas un kungi! Skatām steidzamības kārtībā iekļauto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par zvērinātiem revidentiem””.

Atbildīgā komisija saņēmusi divus Juridiskā biroja priekšlikumus.

1. – likumprojekta 2.panta izslēgums, ko piedāvā juristi. Komisija to atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

K.Leiškalns.

Un Juridiskais birojs ierosina papildināt likumprojektu ar likuma spēkā stāšanās noteikumu. Arī to atbildīgā komisija ir atbalstījusi. Aicinu jūs darīt līdzīgi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

K.Leiškalns.

Paldies.

Un aicinu nobalsot otrajā, galīgajā, lasījumā par šo filigrāni sagatavoto dokumentu. Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par zvērinātiem revidentiem”” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Mārtiņš Roze.

M.Roze (ZZS frakcija).

Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu Nr.1640/Lp9 – “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā”.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja trīs iesniegtos priekšlikumus.

1. – finanšu ministra Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

M.Roze.

2. – finanšu ministra Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

M.Roze.

3. – atbildīgās komisijas priekšlikums par spēkā stāšanos. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

M.Roze.

Lūdzu balsot par likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā”, trešais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāte Skaidrīte Pilāte.

S.Pilāte (ZZS frakcija).

Cienījamie kolēģi! Skatīsim likumprojektu “Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā” (Nr.1581/Lp9). Trešajam lasījumam priekšlikumi nav saņemti. Lūdzu Saeimu likumprojektu pieņemt trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

S.Pilāte.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Iekšējā audita likums”, trešais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāte Baiba Rivža.

B.Rivža (ZZS frakcija).

Labrīt, kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Iekšējā audita likums”. Saņemti ir četrpadsmit priekšlikumi. Visi komisijas atbalstīti.

1.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija ir atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

B.Rivža.

2.priekšlikums. Arī to ir iesniedzis Juridiskais birojs. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

3.priekšlikums. Arī tas ir no Juridiskā biroja. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

4. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

5. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums. (No zāles dep. K.Leiškalns: “Gudrs deputāts!”) Atbalstīts, attiecīgi mainot turpmāko pantu daļu numerāciju un atsauces pantos.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

B.Rivža.

6. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

7. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums. Arī ir atbalstīts. Viņš ir dūšīgi strādājis.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

8., 9. un 10.priekšlikums attiecas uz 6.punktu. Tātad 8. – deputāta Kārļa Leiškalna priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

11. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

12. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

B.Rivža.

13. – finanšu ministra Repšes kunga priekšlikums. Ir atbalstīts un iekļauts komisijas priekšlikumā ar 14.numuru.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

14. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

B.Rivža.

Paldies.

Tā... Un nu lūdzu Saeimu balsot par likumprojektu trešajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Iekšējā audita likums” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret un atturas – nav. Likums pieņemts

B.Rivža.

Liels paldies.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Arhīvu likums”, trešais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Jānis Lagzdiņš.

J.Lagzdiņš (Tautas partijas frakcija).

Godātie kolēģi deputāti! Atbildīgā komisija, sūri un grūti strādājot, ir sagatavojusi 123 priekšlikumus.

1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

3. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir atbalstīts un iekļauts 2.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Arī 4. – parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts savukārt 5.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

5. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

6. – Juridiskā biroja redakcionāla rakstura priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

7. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 9.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

Tāpat komisija ir reaģējusi attiecībā uz Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres 8.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

9. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

10. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts 11.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

11.priekšlikums. Protams, atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

12. – Juridiskā biroja priekšlikums par 1.panta 14.punktu. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

13. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts14.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

14. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

15. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir pilnībā atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

16. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

17. – Juridiskā biroja priekšlikums par 1.panta 17.punktu. Ir pilnībā atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

18. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 19. un 21.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

19. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

20. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā – 21.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

21. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

22. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Tāpat komisija ir atbalstījusi 23. – Juridiskā biroja priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

24. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 32.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

25. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un arī iekļauts 32.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

26., 27. un 28. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Daļēji atbalstīti un iekļauti 32.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

J.Lagzdiņš.

29. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Arī ir iekļauts 32. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

30. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un arī iekļauts 32.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Arī 31. – Juridiskā biroja priekšlikums – daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā... es atvainojos, 39.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

32. – atbildīgās komisijas priekšlikums, kas paredz precizētu 4.panta redakciju. Ir, protams, atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

33. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir iekļauts 34. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Tādējādi arī 34.priekšlikums ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

35. – Juridiskā biroja priekšlikums par 6.panta pirmo daļu. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Tālāk seko 36. – ārlietu ministra Māra Riekstiņa priekšlikums. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts divos priekšlikumos – 39. un 69.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

37. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 39.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

Komisija ir daļēji atbalstījusi arī Juridiskā biroja priekšlikumu – 38.priekšlikumu –, iekļaujot 39.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav neiebildumu.

J.Lagzdiņš.

Komisija lūdz Saeimu atbalstīt jaunu 6.panta redakciju, proti, atbalstīt 39.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

40. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 43. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

41. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 43.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes iesniegtais 42.priekšlikums daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

43. – atbildīgās komisijas priekšlikums par 7.pantu. Pilnībā ir atbalstīts, protams.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

44. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

45. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 47.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

46. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums par 8.panta otro daļu. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 47. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Aicinu arī parlamentu atbalstīt 47. – atbildīgās komisijas priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

48. un 49. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Ir daļēji atbalstīti un iekļauti 50. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

51. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 53.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

52. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums, kas ir redakcionāla rakstura. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 53.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

Līdz ar to mums jāatbalsta 53. – atbildīgās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

54. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Arī 55. un 56. – Juridiskā biroja priekšlikumi, kas ir redakcionāla rakstura un ir par 11.pantu. Ir atbalstīti abi.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

57. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 58. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

59. – Juridiskā biroja priekšlikums par 12.pantu. Un arī 60. – Juridiskā biroja priekšlikums par 12.pantu. Tas ir daļēji atbalstīts. Tie iekļauti 64.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

61. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 64.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Arī 62.priekšlikums, kuru iesniegusi Kultūras ministrijas parlamentārā sekretāre Elita Šņepste, ir daļēji atbalstīts un iekļauts 64.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Tāpat daļēji komisija ir atbalstījusi 63. – Juridiskā biroja priekšlikumu – un iekļāvusi 64. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Pārejam pie 65.priekšlikuma. To iesniedzis Juridiskais birojs. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 69.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

66. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 69.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

67. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums par 13.panta piekto daļu. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 69.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

68. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā – 69.priekšlikumā, ko iesniegusi atbildīgā komisija...

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

...un kas ir atbalstīts.

70. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 72. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

Es atvainojos, kolēģi! Vai nevarētu, lūdzu, klusāk?... Man liekas, ka... Man liekas, ka pat es drīz vien nedzirdēšu, ko deputāts Lagzdiņš stāsta. Ja kādam nav interesanti, pilnīgi droši var iziet ārā papļāpāt. Līdz balsošanai diezgan daudz laika.

J.Lagzdiņš.

Referents runās skaļāk, ziņos skaļāk.

71. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 72. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

72. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

73. – Juridiskā biroja priekšlikums. Pilnībā atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

74. un 75. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Pilnībā atbalstīti.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

76. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

77. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 79. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst

J.Lagzdiņš.

78. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 79.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

Tādējādi mums jāatbalsta arī 79. – atbildīgās komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

80. – Juridiskā biroja priekšlikums... Arī 81., 82. un 83. ir Juridiskā biroja priekšlikumi, kuri ir par vienu un to pašu normu. Ir atbalstīti.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

J.Lagzdiņš.

74. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

84.priekšlikums...

J.Lagzdiņš.

Es atvainojos! 84. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

85. un 86. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Ir pilnībā atbalstīti.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

87. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts, iekļaujot to 90.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

88. un 89. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikumi. Ir daļēji atbalstīti un iekļauti nākamajā – 90. – atbildīgās komisijas priekšlikumā...

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

...ko mēs tādējādi esam atbalstījuši.

91. – Juridiskā biroja priekšlikums par 70.pantu. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 92.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

92. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Mums ir jāatbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

93. – Juridiskā biroja priekšlikums par 19.pantu. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

94. – deputāta Šķestera priekšlikums. Diemžēl nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

95. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 102.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

96., 97., 98., kā arī 99. – Juridiskā biroja priekšlikumi – ir par vienu un to pašu pantu. Ir daļēji atbalstīti un iekļauti 102.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

102. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 102.priekšlikumā...

Sēdes vadītājs.

...100. ir atbalstīts un iekļauts 102.priekšlikumā.

J.Lagzdiņš.

100., jā!

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

J.Lagzdiņš.

Paldies, priekšsēdētāj!

101. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā – 102. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Aicinu atbalstīt arī 102.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

103. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

104. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

105. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 106.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

106. – atbildīgās komisijas priekšlikums par 21.pantu. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

107. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

108. – Juridiskā biroja priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

109. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Arī 110. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

111. – Juridiskā biroja priekšlikums. Protams, ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

112. – Juridiskā biroja priekšlikums. Šoreiz ir daļēji atbalstīts un iekļauts 113.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

113. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

114. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts nākamajā – 115. – priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

115.priekšlikums, ko iesniegusi atbildīgā komisija. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

116. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts, iekļaujot to 117.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Līdz ar to aicinu atbalstīt 117.priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

118. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums par 27.pantu. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

119. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums par pārejas noteikumu 4.punktu. Ir daļēji atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

120. – deputāta Šķestera priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 122.priekšlikumā... 120.priekšlikums...

Sēdes vadītājs.

120., jā. Daļēji atbalstīts. Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

121. – Kultūras ministrijas parlamentārās sekretāres Elitas Šņepstes priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts pēdējā – 123.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

122. – priekšpēdējais – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Lagzdiņš.

Un aicinu vienbalsīgi atbalstīt arī 123. – atbildīgās komisijas priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Lagzdiņš.

Paldies, godātie kolēģi! Aicinu balsot par likumprojektu kopumā. Liels paldies Juridiskajam birojam un Kultūras ministrijai, un visiem ekspertiem paldies par darbu. Paldies arī jums!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Arhīvu likums” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par dzīvojamo telpu īri””, otrais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Jānis Lagzdiņš.

J.Lagzdiņš (Tautas partijas frakcija).

Godātie kolēģi deputāti! Sagatavojot likumprojektu otrajam lasījumam, atbildīgā komisija izvērtēja divus priekšlikumus.

1. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Vārds deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Godātie kolēģi deputāti! Bijušās PSRS teritorijā bija ļoti labi zināms aforisms, ka katra padomju cilvēka dzīvi izkropļoja dzīvokļa jautājums. Diemžēl šī problēma ir joprojām, arī šajā gadsimtā; tā aktuāla arī tālākajā Eiropas Savienības ziemeļaustrumu novadā. Un diemžēl šis priekšlikums arī attiecas uz dzīvokļa jautājumu. Un priekšlikuma būtība ir sekojoša. Ja nama īpašnieks ir gatavs nodarīt ļaunumu dzīvokļa īrniekam, tad viņam ir pienākums par šo ļaunumu brīdināt sešus mēnešus iepriekš. Cienījamais finanšu ministrs grib izdarīt izņēmumu no šīs prakses, proti, ja šo nelabo vēsti nes nevis īpašnieks, bet valsts, tad šis brīdinājums, kas veicams sešus mēnešus iepriekš, nedarbojas.

Mēs neesam gatavi piekrist šim ministra priekšlikumam un aicinām balsot “pret”.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams?

J.Lagzdiņš.

Komisijas vārdā aicinu balsot par finanšu ministra priekšlikumu. (No zāles dep. J.Dobelis: “Mēs taču neiebilstam, kāpēc jābalso?”)

Sēdes vadītājs.

Buzajeva kungs uzstāj uz balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. – finanšu ministra Repšes priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 61, pret – 19, atturas – 3. Priekšlikums atbalstīts.

J.Lagzdiņš.

2. – deputāta Aleksandra Golubova priekšlikums – neguva atbalstu komisijā. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – deputāta Golubova priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 27, pret – 54, atturas – 5. Priekšlikums nav atbalstīts.

J.Lagzdiņš.

Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums likumā “Par dzīvojamo telpu īri”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 64, pret – 19, atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

J.Lagzdiņš.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam – 25.februāris.

Sēdes vadītājs.

25.februāris. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu””, pirmais lasījums.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Jānis Porietis.

J.Porietis (Tautas partijas frakcija).

Godātais Prezidij! Cienījamie deputāti! Īsi par likumprojekta būtību.

No 2009.gada 1.jūlija ir spēkā likums “Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu”, kura 2.pantā ir noteikts, ka Izglītības inovācijas fonds beidz pastāvēt kā publisko tiesību juridiskā persona un tiek reorganizēts, pievienojot to Valsts izglītības aģentūrai... Izglītības attīstības aģentūrai. Savukārt 3.pants nosaka, ka šī aģentūra ir izglītības inovācijas projekta īstenošanai un mūža stipendijām izciliem izglītības darbiniekiem par mūža ieguldījumu izglītībā piešķirto finanšu līdzekļu (turpmāk – fonda līdzekļu) turētāja. Savukārt šā paša likuma 6.panta otrā daļa nosaka, ka fonda līdzekļu sadales izvērtēšanai Izglītības un zinātnes ministrs izveido Fonda padomi. Un šinī pašā daļā ir arī noteikts, ka Fonda padomē piedalās Kultūras ministrijas Kultūras un radošās industrijas izglītības centra pārstāvis.

Savukārt 2009.gada 24.novembrī Ministru kabinets atbalstīja centra likvidāciju, šo centru pievienojot Kultūras ministrijai, kas savukārt pārņēma Kultūras un radošās industrijas izglītības centra funkcijas.

Līdz ar to, ņemot vērā minēto, ir nepieciešams precizēt likumu “Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu”, izslēdzot atsauci uz Kultūras un radošās industrijas centra pārstāvi, vienlaikus saglabājot Kultūras ministrijas pārstāvību Fonda padomē.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija šā gada 3.februāra sēdē izskatīja šo likumprojektu, atbalstīja to un lūdz arī Saeimai atbalstīt to pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums likumā “Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu”” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret – nav, atturas – 2. Likumprojekts pir­majā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

J.Porietis.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam – šā gada 16.februāris.

Sēdes vadītājs.

16.februāris. Deputāti neiebilst.

J.Porietis.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Grozījumi Profesionālās izglītības likumā”, pirmais lasījums.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Jānis Dukšinskis.

J.Dukšinskis (LPP/LC frakcija).

Augsti godājamo Prezidij! Cienījamie kolēģi! Aicinu strādāt ar dokumentu Nr.5284 – likumprojektu “Grozījumi Profesionālās izglītības likumā”.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija ar šo likumprojektu iepazinās un atbalstīja to. Šā likumprojekta būtība ir tāda, ka profesionālo kvalifikāciju varēs iegūt arī neformālās izglītības rezultātā tie, kuri kādreiz to ir ieguvuši... un tas arī zināmā mērā... To varēs darīt arī akreditētās iestādēs atbilstoši Ministru kabineta izstrādātajiem noteikumiem. Šis jautājums ir saistīts gan ar mūžizglītības veicināšanas procesiem, gan arī daļēji varbūt risinās nodarbinātības jautājumus un veicinās nodarbinātību.

Tāpēc komisijas vārdā lūdzu atbalstīt šo likumprojektu... šos grozījumus pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Profesionālās izglītības likumā” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

J.Dukšinskis.

Lūdzu par priekšlikumu iesniegšanas termiņu noteikt šā gada 25.februāri.

Sēdes vadītājs.

25.februāris. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Muzeju likumā”, pirmais lasījums.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Dzintars Ābiķis.

Dz.Ābiķis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).

Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Šis likumprojekts ir nepieciešams, lai saglabātu Rīgas Motormuzeju kā publisko muzeju un lai piešķirtu tam autonoma muzeja statusu.

Likumprojekts ir sagatavots, lai, ietaupot valsts budžeta līdzekļus, kas tiek tērēti muzeja nodrošināšanai, varētu Rīgas Motormuzeja darbību un attīstību nodrošināt efektīvāk. Un tāpēc muzeja funkcijas ir nodotas valsts akciju sabiedrībai “Ceļu satiksmes drošības direkcija”. Ir ne tikai samazināti valsts budžeta izdevumi, bet ir arī radīta – par to jāpateicas CSDD – iespēja uzlabot muzeja darbību, atjaunojot un pilnveidojot ekspozīciju.

Tāpēc, cienījamie kolēģi, mēs komisijā vienprātīgi nolēmām, ka šis likumprojekts būtu atbalstāms, un aicinu jūs darīt to pašu. Tātad aicinu jūs balsot par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Muzeju likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.

Dz.Ābiķis.

Cienījamie kolēģi! Paldies par vienprātīgo atbalstu. Un lūdzu iesniegt priekšlikumus līdz šā gada 16.februārim.

Sēdes vadītājs.

16.februāris. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par pašvaldību budžetiem””, otrais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Labdien, cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.5504. Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par pašvaldību budžetiem””, otrais lasījums.

Jāatzīst, ka kaut kādā veidā šis likumprojekts ir izsprucis no budžeta paketes. Un pamatā šeit ir tehniski jautājumi.

1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā atbalstīts, redakcionāli precizēts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

2. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

Atbalstīts ir arī 3. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

Atbalstu guva arī 4. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par pašvaldību budžetiem”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

O.Spurdziņš.

Aicinu noteikt, ka priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam ir šā gada 18.februāris.

Sēdes vadītājs.

18.februāris. Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā”, otrais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.

J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).

Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Likumprojekta otrajam lasījumam saņemti astoņi priekšlikumi, un tie izskatīti komisijas sēdē.

1. – iekšlietu ministres Mūrnieces priekšlikums. Komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Dalbiņš.

2. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Komisija to neatbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Vārds deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Dāmas un kungi! Apspriežamais likumprojekts ir par cilvēkiem ar uzplečiem, proti, tas regulē policistu, ugunsdzēsēju, robežsargu un cietumsargu darbu.

Šis likums iekļauj sevī pat veselas četras pilsoņu un nepilsoņu tiesību atšķirības: nepilsoņiem aizliegts strādāt jebkurā no šiem dienestiem. Priekšlikumu izsvītrot no likuma tādu kritēriju kā obligāta pilsonība tiem, kas vēlas strādāt šajos arodos, man nācās aizstāvēt pat visbargākajā Saeimas komisijā – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā.

Tad es teicu kolēģiem deputātiem, ka jebkurā citā valstī, izņemot Latviju, kur nepilsoņi sastāda 15 procentus valsts iedzīvotāju, mans priekšlikums liktos dīvains. Kopā ar tām personām, kuras, neizbraucot no Latvijas, pieņēma citas valsts pilsonību, tā ir gandrīz puse Latvijas mazākumtautību pārstāvju. Turklāt agrāk visiem šiem cilvēkiem bija balsstiesības. Vismaz trešdaļa no viņiem ir dzimuši Latvijā, bet pārējo vidējais uzturēšanās stāžs Latvijā pārsniedz 40 gadus.

Naturalizācijas process ir apstājies gandrīz pilnīgi, un šādos apstākļos nepieciešams radikāli pārskatīt visas pilsoņu un nepilsoņu tiesību atšķirības, atstājot tikai atšķirības piedalīties Saeimas vēlēšanās un Vislatvijas tautas nobalsošanā, kam nepiemīt ekonomisks raksturs.

Vēl vairāk! Man pat pietika bezkaunības paziņot, ka tajā hipotētiskajā gadījumā, ja mans grozījums tiks pieņemts, būs jāgroza vēl arī Ieroču aprites likums un likums “Par valsts noslēpumu”. Bet, ja esi teicis “a”, tad jāsaka arī “b” – it īpaši, ja abi šie likumi ir vienas un tās pašas komisijas kompetencē.

Deputāts Kārlis Šadurskis jautāja man, vai man ir zināms šā kontingenta... to personu vecums, kurām es grasos uzticēt šīs bīstamās profesijas. Es atbildēju, ka gandrīz puse no viņiem ir manā vecumā vai vecāki par mani, bet aptuveni 100 000 cilvēku ir tādā vecumā, kas vēl ir spējīgi gan efektīvi robežu apsargāt, gan ugunsgrēkus dzēst.

Pēdējais padomju laika premjers Vilnis Edvīns Bresis bija konstatējis, ka policistiem ir jāzina valsts valoda. Es atbildēju, ka pilsonības un valodas prasmes kritēriji nesakrīt, un kā piemēru minēju savu vecāko meitu – nepilsoni, kura brīvi runā latviski. Juris Dobelis neuzdeva man jautājumu, bet tikai secināja, ka ābols jau tālu no ābeles nekrīt...

Šodien es gribu papildināt savu uzstāšanos komisijā tikai ar dažām niansēm. Gan policisti, gan ugunsdzēsēji, gan cietumsargi – tie pārsvarā ir krievu arodi. Un tas tā ir ne jau tāpēc, ka pašreizējā kungu titulnācija nevēlas nodarboties ar šādu netīru un bīstamu darbu pat masu bezdarba apstākļos. Tā sauktajos okupācijas laikos visos šajos trijos dienestos arī dominēja Latvijas krievi, bet latvieši deva priekšroku valsts pārvaldes institūcijām vai arī kultūras iestādēm, kurās darbojoties vāca dainas un sacerēja šlāgerdziesmas.

Un vēl es gribu īsumā atgādināt jums aizlieguma vēsturi ugunsdzēsējiem. Par nesamērīgiem ierobežojumus ugunsdzēsējiem atzina gan Latvijas Valsts cilvēktiesību birojs, gan starptautiskie speciālisti. Šie ierobežojumi tika atcelti 1997.gada 16.janvārī, bet pēc starptautiskā spiediena atslābšanas uz Latviju tika ieviesti no jauna 2002.gada 24.oktobrī. Manuprāt, kaut vai viena šāda ierobežojuma nepilsoņiem vēsture dara kaunu gan visai Eiropai, gan Latvijas valstij, gan tiem vēlētājiem, kuri atbalsta šo aparteīda sistēmu.

Aicinu atcelt šo kaunpilno atšķirību.

Paldies par uzmanību.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams? Nav nekas piebilstams. Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – deputāta Buzajeva priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 19, pret – 64, atturas – 3. Priekšlikums nav atbalstīts.

J.Dalbiņš.

3. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Dalbiņš.

4. un 5. ir identiski priekšlikumi par likumprojekta 4.panta izslēgšanu, kurus iesniedza attiecīgi Saeimas Juridiskais birojs un iekšlietu ministre. Komisija atbalsta abus priekšlikumus.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Dalbiņš.

6. – Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Neguva komisijas atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Dalbiņš.

7. – iekšlietu ministres priekšlikums. Komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Dalbiņš.

8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija to atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

J.Dalbiņš.

Līdz ar to visi iesniegtie priekšlikumi ir izskatīti. Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 85, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījuma.

J.Dalbiņš.

Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 22.februāris.

Sēdes vadītājs.

22.februāris. Deputāti neiebilst.

Likumprojekts “Grozījumi Gada pārskatu likumā”, otrais lasījums.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Priekšsēdētāja kungs! Strādāsim ar dokumentu Nr.5507 – likumprojektu “Grozījumi Gada pārskatu likumā”.

Atbildīgā komisija ir saņēmusi divus finanšu ministra Einara Repšes priekšlikumus.

1.priekšlikums ir aizstājums 66.pantā. Tas izriet no strukturālajām pārmaiņām, kuras notikušas Valsts ieņēmumu dienestā. Komisija ir atbalstījusi finanšu ministra priekšlikumu. Aicinu jūs darīt tāpat.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

K.Leiškalns.

Paldies.

Un 2. – finanšu ministra priekšlikums par likumprojekta 2.pantu, respektīvi, par pārejas noteikumiem. Komisija to ir atbalstījusi. Aicinu jūs atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

K.Leiškalns.

Paldies.

Visi priekšlikumi ir izskatīti. Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Gada pārskatu likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 92, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.

K.Leiškalns.

Dāmas un kungi! Komisija gaidīs jūsu priekšlikumus līdz šā gada 16.februārim.

Sēdes vadītājs.

16.februāris. Deputāti piekrīt.

Stenogrammas nobeigums — Saeimas materiālu nākamajā, 11.laidienā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!