• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2010. gada 18. februāra sēdes stenogramma (sākums). Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.02.2010., Nr. 32 https://www.vestnesis.lv/ta/id/205707

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par diplomātiskajām attiecībām ar Komoru Salu Savienību

Vēl šajā numurā

25.02.2010., Nr. 32

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Saeimas 2010. gada 18. februāra sēdes stenogramma (sākums)

Stenogramma — Saeimas Kancelejas
stenogrammu nodaļas redakcijā

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Sēdes vadītājs.

Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!

Sākam Saeimas 2010.gada 18.februāra sēdi.

Pirms mēs sākam izskatīt apstiprināto darba kārtību, mums ir jālemj par iespējamiem grozījumiem tajā.

Es informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputāta Bērziņa, kas pārstāv Latvijas Pirmo partiju un partiju “Latvijas Ceļš”, kā arī deputātu Aizbalta, Dukšinska, Mackeviča, Urbanoviča, Pētersones, Feldmanes, Kastēna, Jaundžeikara, Baštika un Ribakova pieprasījumu Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par datu noplūdi no Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas”. Šis pieprasījums ir iesniegts kā steidzams un iesniegts vakar pulksten 10.40, līdz ar to tas ir iekļaujams šodienas sēdes darba kārtībā bez debatēm un bez lemšanas par to – tātad attiecīgi pēc Prezidija ziņojumiem.

Bez tam Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija lūdz iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā likumprojektu “Grozījumi Detektīvdarbības likumā” izskatīšanai pirmajā lasījumā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija iesniedz izskatīšanai šīs komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā” un lūdz iekļaut to sadaļā “Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Sociālo un darba lietu komisija iesniedz šīs komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”” un lūdz iekļaut sadaļā “Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Sēdes vadītājs.

Līdz ar to sākam izskatīt apstiprināto sēdes darba kārtību.

Sākam tradicionāli ar sadaļu “Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem”.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Ēku energoefektivitātes likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Iedzīvotāju reģistra likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Augu aizsardzības likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Par Pamatnolīgumu par visaptverošu partnerību un sadarbību starp Eiropas Kopienu un tās dalībvalstīm, no vienas puses, un Indonēzijas Republiku, no otras puses” nodot Ārlietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Juridiskās komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījumi Tiesnešu disciplinārās atbildības likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā” nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Godātie kolēģi! Sākam izskatīt nākamo šodienas sēdes darba kārtības sadaļu – “Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana”.

Lēmuma projekts “Par Viļņa Vietnieka atbrīvošanu no Augstākās tiesas tiesneša amata”.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Solvita Āboltiņa.

S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).

Augsti godātie kolēģi! Juridiskā komisija izskatīja lēmuma projektu “Par Viļņa Vietnieka atbrīvošanu no Augstākās tiesas tiesneša amata”.

Šis bija interesants gadījums: Juridiskā komisija šo lēmuma projektu izskatīja divas reizes, jo nebija pārliecības, vai situācijā, kad Augstākajā tiesā strādā tiesneši, kuri nav guvuši Saeimas atbalstu, un situācijā, kad ir cilvēks, kuram vēl likums atļauj strādāt, ir nepieciešams lemt par viņa iešanu pensijā. Savukārt pēc nedēļas šis lēmuma projekts kā saskaņots atgriezās Juridiskajā komisijā, un līdz ar to Juridiskā komisija, lemjot šo jautājumu, ar balsu vairākumu atbalstīja Viļņa Vietnieka atbrīvošanu no Augstākās tiesas tiesneša amata.

Lūdzu arī jūs atbalstīt šo lēmuma projektu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Viļņa Vietnieka atbrīvošanu no Augstākās tiesas tiesneša amata”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – 5, atturas – 1. Lēmums pieņemts.

Lēmuma projekts “Par Intara Bistera apstiprināšanu par Augstākās tiesas tiesnesi”.

Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Solvita Āboltiņa.

S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).

Augsti godātie kolēģi! Juridiskā komisija izskatīja lēmuma projektu “Par Intara Bistera apstiprināšanu par Augstākās tiesas tiesnesi”: “Apstiprināt Intaru Bisteru par Augstākās tiesas tiesnesi, vienlaikus atbrīvojot viņu no Zemgales apgabaltiesas tiesneša amata.”

Uzklausījusi uzaicinātās personas, Juridiskā komisija, aizklāti balsojot, ar balsu vairākumu atbalstīja lēmuma projektu “Par Intara Bistera apstiprināšanu par Augstākās tiesas tiesnesi”.

Lūdzu atbalstīt lēmuma projektu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Intara Bistera apstiprināšanu par Augstākās tiesas tiesnesi”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret – nav, atturas – 3. Lēmums pieņemts.

Godātie kolēģi, kā jau es teicu, ir saņemts deputātu Andra Bērziņa, Vitālija Aizbalta, Jāņa Dukšinska, Anatolija Mackeviča, Jāņa Urbanoviča, Karinas Pētersones, Intas Feldmanes, Oskara Kastēna, Dzintara Jaundžeikara, Ainara Baštika un Ivana Ribakova pieprasījums Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par datu noplūdi no Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas”. Deputāti ierosina šo pieprasījumu atzīt par steidzamu un lūdz vārdu pieprasījuma motivācijai.

Vārds deputātam Andrim Bērziņam.

Godātie kolēģi, es palūgšu klusumu! Sēde kādu brīdi ir jau sākusies.

A.Bērziņš (LPP/LC frakcija).

Godājamie kolēģi! Jau vairāk kā nedēļu mēs dzirdam par prātam neaptveramiem notikumiem – par Latvijas valsts datu informācijas sistēmas uzlaušanu un prātam neaptverama informācijas apjoma noplūdināšanu.

Mēs šodien nezinām, vai šī informācija ir atdota tiem cilvēkiem, kuri nodarbojas ar nelegālu... ar bērnu tirdzniecību, ar starptautisko terorismu, ar ekonomiskām diversijām vai kuru darbība vērsta uz kādiem citiem mērķiem.

Manuprāt, šodien valsts iekšienē tiek mēģināts stāstīt, ka tas jau nekas tāds neesot – ka mums tepat uz vietas kaut kas esot kaut kur tā nejauši noklīdis un ka neviens jau neko nezinot.

Godājamie kolēģi! Situācija ir pilnīgi cita. Situācija ir šāda: divas Lielbritānijā bāzētas datorstacijas faktiski ir veikušas kiberuzbrukumu Latvijas informācijas sistēmai – un nevis vienkāršai Latvijas informācijas sistēmai, bet Valsts ieņēmumu dienesta informācijas sistēmai, kuras pienākums ir uzglabāt milzīgu daudzumu informācijas par Latvijas Republikas privātpersonām, fiziskajām un juridiskajām personām!

Godājamie kolēģi! Gribu pieminēt, ka Ārlietu komisija tūlīt pēc Igaunijas notikumiem trīs reizes ir skatījusi jautājumu par kiberuzbrukumiem.

Godājamie kolēģi! Šie dokumenti ir konfidenciāli, bet es gribu teikt tikai to, ka jau vairāk nekā pirms diviem gadiem mēs konstatējām, ka situācija ir tieši tāda, kāda tā pašlaik parādās sabiedriskajā telpā attiecībā uz datu drošības sistēmu un datu uzraudzību un saglabāšanu drošībā.

Godājamie kolēģi! Trim premjeriem – Kalvītim, Godmanim un Dombrovskim – Ārlietu komisija pēc atkārtotas skatīšanas ir rakstījusi un norādījusi, ka kaut kas steidzami ir jādara, un šis gadījums, kas pašlaik mums ir darba kārtībā, ir vienkārši reāla likumsakarība.

Godājamie kolēģi! Es aicinu atbalstīt steidzamību šim piedāvātajam pieprasījumam un reizi par visām reizēm tikt skaidrībā un nodrošināt, lai Latvijā informācijas sistēmas būtu drošas un mums nebūtu jābaidās nosūtīt savus datus kārtējo reizi uz kādu no valsts iestādēm, skaidri nezinot, vai tie kļūs vai nekļūs par visas pasaules kompjūterteroristu guvumu.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Godātie kolēģi! Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 127.panta pirmo daļu par to, vai pieprasījums atzīstams par steidzamu vai ne, lemj Saeima ar balsojumu. Viens deputāts var runāt “par”, viens – “pret” pieprasījuma atzīšanu par steidzamu, bet, ja motivācija šajā uzrunā jau ir pamatot steidzamību, tad tiek uzskatīts, ka deputāts ir runājis “par”. “Pret” runāt neviens nav pieteicies. Tātad šobrīd mums būs jābalso par to, vai mēs atzīstam šo pieprasījumu par steidzamu. Ja mēs to atzīsim par steidzamu, tad tas nozīmē, ka mēs to uzreiz arī sākam izskatīt – tā, kā parasti pieprasījumi tiek izskatīti Saeimas sēdē. Ja mēs to neatzīsim par steidzamu, tad mēs to nodosim Pieprasījumu komisijai un pēc tam jau kopā ar Pieprasījumu komisijas atzinumu skatīsim parastajā kārtībā.

Lūdzu zvanu! Balsosim par pieprasījuma Ministru... Deputāt Bērziņ, lūdzu, ievērojiet klusumu!... Balsosim par pieprasījuma Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par datu noplūdi no Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanas sistēmas” atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 34, pret – 53, atturas – 3. Pieprasījums nav atzīts par steidzamu. Tas tiek nodots Pieprasījumu komisijai. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Skumji! Skumji!” Dep. Dz.Ābiķis: “Populisti!”)

Godātie kolēģi! Pirms mēs sākam izskatīt nākamo sēdes darba kārtības sadaļu, mums jālemj vēl par iespējamiem grozījumiem šajā sēdes darba kārtībā.

Sociālo un darba lietu komisija lūdz izdarīt izmaiņas šodienas sēdes darba kārtībā un pirms darba kārtības 10.punkta – pirms likumprojekta “Grozījums likumā “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm”” – iekļaut šīs pašas komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”” izskatīšanai pirmajā lasījumā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Bez tam Juridiskā komisija lūdz iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā izskatīšanai pirmajā lasījumā šīs pašas komisijas sagatavoto likumprojektu “Grozījumi Tiesnešu disciplinārās atbildības likumā” bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: “Nav!”) Deputāti neiebilst.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija lūdz iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā šīs pašas komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā” izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas komisijā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā izskatīšanai pirmajā lasījumā šīs pašas komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā” bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Un tā, godātie kolēģi, sākam izskatīt sadaļu “Likumprojektu izskatīšana”.

Likumprojekts “Par Starptautiskās Atjaunojamo energoresursu aģentūras statūtiem”, otrais lasījums.

Ārlietu komisijas vārdā – deputāts Andris Bērziņš.

A.Bērziņš (LPP/LC frakcija).

Godājamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.5531 – likumprojektu “Par Starptautiskās Atjaunojamo energoresursu aģentūras statūtiem”.

Godājamie kolēģi! Pēc diezgan vienprātīga atbalsta pirmajā lasījumā Ārlietu komisija nevienu priekšlikumu nav saņēmusi uz otro lasījumu. Ārlietu komisija vienbalsīgi ir nolēmusi likumprojektu virzīt skatīšanai otrajā lasījumā un ir vienbalsīgi nobalsojusi par atbalstu tam.

Godājamie kolēģi! Aicinu jūs nobalsot par likumprojekta pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Par Starptautiskās Atjaunojamo energoresursu aģentūras statūtiem” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret – nav, atturas – 1. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu””, pirmais lasījums.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Silva Bendrāte.

S.Bendrāte (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienījamie kolēģi! Tas ir likumprojekts Nr.1708/Lp9, un tas nosaka nelielu pagarinājumu to tabakas izstrādājumu realizācijai, kuriem nav šo krāsaino fotoattēlu un ilustrāciju uz iepakojuma.

Kāpēc tapis šāds likumprojekts?

Teikšu, ka šis likumprojekts sākotnēji bija kā priekšlikums tajā likumprojektā, kurš šobrīd virzās normālā kārtībā cauri Saeimai un kurš paredz grozīt šo pašu likumu – likumu “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”. Mēs uzskatām, ka šis priekšlikums, ko mēs saņēmām – saņēmām faktiski divus līdzīgus priekšlikumus – gan no Saeimas Tautsaimniecības, agrāras, vides un reģionālās politikas komisijas, gan no Finanšu ministrijas, ir jāskata ātrāk, jo pretējā gadījumā mēs šo grozījumu nevaram nemaz izsludināt, pirms vēl “vecais” grozījums būtu stājies spēkā 1.martā.

Un ko tad nosaka iepriekšējais grozījums, tātad tas, kam būtu bijis jāstājas spēkā 2010.gada 1.martā? Ir pārejas noteikumu 16.punkts... Likuma 6.panta ceturtā daļa paredz, ka... paredzēja, ka līdz 2010.gada 1.martam ir atļauts realizēt tabakas izstrādājumus bez iepakojuma papildināšanas ar krāsainiem fotoattēliem vai ilustrācijām.

Saņēmuši šos divus priekšlikumus, kuri liecināja par to, ka šajā nostādnē, šajā pieņemtajā likuma normā, ir problēma, mēs sākām to pētīt un secinājām, ka formulējums “realizācija” patiesībā neprecizē šīs normas pielietojumu un ārpusē ir palicis, tā teikt, viens būtisks posms, ka tirgotāji, kas saņems šīs preces bez uzlīmēm līdz 2010.gada 1.martam, patiesībā ir tādā nevienlīdzīgākā situācijā, jo ir jau nākamajā dienā šīs preces jāņem ārā no tirdzniecības, jāiznīcina un tamlīdzīgi. Uzklausījām gan ražotājus, gan Tirgotāju asociāciju, gan Finanšu ministrijas speciālistus, kā arī konsultējāmies savās frakcijās, ko mums īsti darīt un kā risināt šo problēmu, un, vairākās sēdēs skatot, secinājām, ka ir nepieciešams šo normu virzīt atsevišķi no jau pieminētā likumprojekta, kas ir skatāms trešajā lasījumā, un tātad mēģināt to jautājumu atrisināt ātrāk, mēģināt to steidzamības kārtā atrisināt, jo pretējā gadījumā visvairāk ciestu tieši... vairumtirdzniecības, bet it īpaši mazumtirdzniecības pārstāvji, tas ir, mazie veikaliņi, kuru ir pieci tūkstoši un kuri dēļ tā, ka mums ir šī ekonomiskā krīze, ciestu vēl papildus, un arī dēļ tā, ka mums ir palielināts akcīzes nodoklis. Šobrīd aprite tabakas izstrādājumiem ir palēninājusies un līdz ar to ir redzams, ka cilvēkiem ir mazāk naudas maciņos, līdz ar to ir redzams, ka ir pieaugusi arī nelegāli ievesto cigarešu tirdzniecība, – tātad šie mazie veikaliņi ciestu īpaši smagi.

Apkopojot šos izteiktos viedokļus, arī to informāciju, ko mēs guvām, uzklausot Finanšu ministrijas aplēses un aprēķinus, par cik miljoniem ciestu arī mūsu valsts budžets, redzam, ka tie būtu apmēram pieci miljoni latu, kas būtu jāmaksā atpakaļ... tātad šis akcīzes nodoklis. Un tas būtu slogs arī Valsts ieņēmumu dienestam, kam tas būtu jādara, visu šo lielo apjomu mēģinot izpētīt, izanalizēt un pieņemt lēmumus par katru šo akcīzes nodokļa marku. Tāpēc mēs, ņemot to visu par pamatu, nonācām pie secinājuma, ka vajadzētu tomēr dot nelielu... nu, tādu, kā saka, pārejas periodu arī tirgotājiem, kā līdz tam nebija.

Protams, Sociālo un darba lietu komisija šajā likumā vienmēr ir mēģinājusi iestrādāt ļoti stingras normas, rūpējoties par sabiedrības veselību, bet, protams, mēs nebijām gatavi piešķirt šādu pārejas periodu, lai ievērotu kaut kādu tiesiskās paļāvības principu vai izrādītu samērojamu attieksmi arī pret tirgotājiem, – piešķirt viņiem 16 mēnešus, kā bija ražotājiem, kad bija iespējams sagatavoties šīs normas ieviešanai. Tad mēs nebijām gatavi dot arī piecus mēnešus, kā bija piedāvāts sākotnējā variantā, bet mēs uzskatījām, ka trīs mēneši – tas nebūtu pārāk ilgs laiks, taču tas dotu nelielu iespēju tirgotājiem tikt vismaz kaut kādā veidā galā ar šiem krājumiem, kas izveidosies.

Un tāpēc, pamatojoties uz visu šo, es aicinu Sociālo un darba lietu komisijas vārdā, kur mēs demokrātiski šo jautājumu izskatījām, izpētījām un arī balsojām – un vairākums arī atbalstīja gan šā likumprojekta atsevišķu virzīšanu Saeimā, gan arī to, ka tas būtu jāvirza steidzami... tātad es aicinu arī jūs atbalstīt Sociālo un darba lietu komisijas lēmumu un piešķirt šim likumprojektam steidzamību, jo 1.marts mums jau ir tepat durvju priekšā.

S.Bendrāte.

Un tātad jaunā norma noteiktu to, ka līdz 2010.gada 1.martam atļauts laist brīvā apgrozībā vai nodot patēriņam atbilstoši normatīvajiem aktiem akcīzes nodokļa jomā tabakas izstrādājumus bez iepakojuma vienības papildināšanas ar atbilstošiem krāsainiem fotoattēliem vai citām ilustrācijām (kombinētais brīdinājums), bet līdz 2010.gada 1.jūnijam tabakas izstrādājumus, kas atrodas speciālajā atļaujā (licencē) tabakas izstrādājumu vairumtirdzniecībai vai mazumtirdzniecībai norādītajās uzglabāšanas un realizācijas vietās, atļauts realizēt bez atbilstošiem krāsainiem fotoattēliem vai citām ilustrācijām (kombinētais brīdinājums).

Tātad es aicinu komisijas vārdā atbalstīt steidzamību šim likumprojektam.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par steidzamības piešķiršanu likumprojektam “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu””! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 76, pret – 2, atturas – nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

S.Bendrāte.

Es aicinu arī, kolēģi, jūs atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums likumā “Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas ierobežošanu”” pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret – 2, atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.

Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam, kā arī otrā lasījuma datumu.

S.Bendrāte.

Un, tā kā es redzu, ka mums ir ļoti augsts šis balsojuma līmenis, tad es varbūt mēģināšu Sociālo un darba lietu komisijas vārdā aicināt jūs atbalstīt šo likumprojektu arī otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Vai deputātiem nav iebildumu pret to, ka mēs balsojam par... (No zāles: “Ir!”) Kurš teica, ka ir?... Deputāts Štokenbergs iebilst pret izskatīšanu otrajā lasījumā. (No zāles dep. A.Štokenbergs: “Jā!”) Tādā gadījumā mēs nevaram izskatīt uzreiz otrajā lasījumā. Mums jānosaka priekšlikumu iesniegšanas termiņš un laiks, kad mēs skatīsim otrajā lasījumā.

S.Bendrāte.

Tādā gadījumā priekšlikumu iesniegšanas termiņš – pulksten 9.50.

Sēdes vadītājs.

Cik? Deviņi...

S.Bendrāte.

9.45.

Sēdes vadītājs.

Termiņš – pulksten 9.45, šodien.

S.Bendrāte.

Un ierosinām izskatīt likumprojektu šodien arī galīgajā, otrajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Tātad priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šodien pulksten 9.45. Izskatīšana otrajā lasījumā – šodienas sēdē.

Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Tātad pulksten 9.45 – priekšlikumu iesniegšanas termiņš. Izskatīšana otrajā, galīgajā, lasījumā – šodienas sēdē.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījums likumā “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm””, trešais lasījums.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Jānis Porietis.

J.Porietis (Tautas partijas frakcija).

Godātais Prezidij! Cienījamie deputāti! Izskatīsim dokumentu Nr.5538. Ir runa par Latvijas Policijas akadēmijas izslēgšanu no šā likuma.

Ir saņemts viens – atbildīgās komisijas – priekšlikums, kas paredz izslēgt noteikumu par likuma spēkā stāšanos, jo bija paredzēts, ka likums stāsies spēkā ar 2010.gada 1.janvāri, kas, kā zināms, ir jau vēsturē. Tāpēc lūdzu jūs atbalstīt šo priekšlikumu. Šis priekšlikums komisijā ir atbalstīts.

Un lūdzu Saeimu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst... Zvanu gan es neprasīju šobrīd. Tātad deputātiem nav iebildumu pret komisijas viedokli attiecībā uz priekšlikumu. Tagad lūdzu zvanu.

Balsosim par likumprojekta “Grozījums likumā “Par valsts nozīmes izglītības, kultūras un zinātnes objektiem un nacionālajām sporta bāzēm”” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 60, pret – nav, atturas – 2. Likums pieņemts.

Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Augstskolu likumā”, trešais lasījums.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Jānis Porietis.

Godātie kolēģi, es palūgšu klusumu! Un, ja nebūs klusuma zālē, es pārtraukšu sēdi! Tāds troksnis, kāds ir šodien... Es neatceros, ka tāds būtu bijis kopš tās nakts, kad mēs pieņēmām budžetu.

Lūdzu, turpiniet, deputāt Porieti!

J.Porietis (Tautas partijas frakcija).

Izskatīsim dokumentu Nr.5539. Tas ir likumprojekts “Grozījumi Augstskolu likumā”. Šis likums tika atvērts, lai izslēgtu no likuma Latvijas Policijas akadēmiju.

Saeima ir saņēmusi 14 priekšlikumus, no kuriem 13 ir deputāta Kārļa Šadurska priekšlikumi, kas ir ļoti radikāli, diskutējami, ar ļoti konceptuālu saturu par, teiksim, augstākās izglītības bezmaksas pieejamību Latvijā, par doktorantūrā studējošo procentuālās attiecības palielināšanu augstskolās. Komisijā izvērtās ļoti plašas diskusijas un debates, un, atzīstot, ka šie priekšlikumi ir vērā ņemami un apspriežami, komisija nolēma konkrētajā likumprojektā tos neatbalstīt, bet nodot Izglītības un zinātnes ministrijai un arī sabiedrībai apspriešanai un iekļaut Augstākās izglītības likumā, kurš patlaban ir atvērts.

1. – deputāta Kārļa Šadurska priekšlikums – nav atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Sākam debates. Vārds deputātam Kārlim Šadurskim.

K.Šadurskis (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Godātais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Porieša kungs jau mazliet raksturoja manis iesniegtos priekšlikumus kopumā.

Saskaņā ar Kārtības rulli es vispirms runāšu par šo konkrēto – 1.priekšlikumu. Tas tiešām ir šausmīgi radikāls. Es jums nolasīšu likuma pašreizējo redakciju, vismaz 3.panta trešās daļas sākumu: “Augstskolas ir augtākās izglītības un zinātnes institūcijas, kas īsteno akadēmiskas un profesionālas studiju programmas, kā arī nodarbojas ar zinātni, pētniecību un māksliniecisko jaunradi. Augstskolās vismaz 20 procentiem no akadēmiskajos amatos ievēlētajām personām jābūt doktora zinātniskajam grādam.”

Godātie kolēģi! Divdesmit procenti! Akadēmiskie amati ir, sākot no asistenta līdz profesoram. Un reālā prakse ir tāda, ka asistentu nenoliedzami ir daudz mazāk nekā 20 procentu. Tātad par lektoriem, docentiem, acīmredzot arī par asociētajiem profesoriem un profesoriem ir iespējams strādāt personām bez doktora zinātniskā grāda...

Nē, viss jau būtu ļoti labi, bet tajā pašā laikā mēs dzirdam daudz pārmetumu mūsu augstākās izglītības sistēmai par mūsu augstākās izglītības nekonkurētspēju, zemo kvalitāti un tā joprojām. Un es, būdams naivs un vienkāršs cilvēks, dzirdot šos vērtējumus, sāku domāt: “Nu tad kaut kas laikam ir lietas labā jādara!” Izrādās, ka ne – nekas nav jādara. Priekšlikums palielināt personu ar zinātniskā grāda īpatsvaru no 20 uz 50 procentiem, izrādās, ir ļoti radikāls.

Tomēr patiesībā komisijai ir liela daļa taisnības, šos priekšlikumus detalizēti neizvērtējot, jo šie ir priekšlikumi Augstskolu likumam. Šobrīd komisijā jau ir iesniegts Augstākās izglītības likums, kas – es tomēr esmu optimists, jo ceru – mūsu dzīves laikā tiks pieņemts... Nu, ja to neizdarīsim mēs, tad mēs to novēlēsim izdarīt varbūt saviem pēctečiem – bērniem un mazbērniem, taču agri vai vēlu šis likums būs pieņemts un stāsies šā likuma vietā, tāpēc tiešām varbūt ir daudz vērtīgāk šos priekšlikumus izanalizēt un iestrādāt jaunajā – Augstākās izglītības likumā. Pēc manas sarunas ar komisijas vadību mēs tā arī vienojāmies, ka šāda procedūra notiks.

Tāpēc, godātie kolēģi, šodien tiešām nav vērts par šiem priekšlikumiem diskutēt. Es atsaucu šo un arī visus pārējos savus 13 noraidītos priekšlikumus, un es ļoti aicinu, kolēģi, uz nopietnu diskusiju, jo patiesi tā kvalitāte nenāks, ja mēs nemainīsim spēles noteikumus un neradīsim tos augstskolām tādus, lai augstskolas būtu spiestas domāt par sava darba kvalitāti un radikāli mainītu attieksmi pret savu pasniegto studiju programmu atbilstību gan mūsdienu zinātnes prasībām, gan mūsdienu darba tirgus prasībām un tiešām nodrošinātu pienācīgu kvalitāti, lai mēs varētu runāt par konkurētspēju.

Paldies, godātie kolēģi! Es aicinu jūs uz nopietnu darbu pie šiem jautājumiem – gan pie akadēmiskā personāla kvalifikācijas, gan pie finansējuma modeļiem. Es aicinu nopietni pie šiem jautājumiem strādāt, kad mēs runāsim par Augstākās izglītības likumu.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Tā kā deputāts Šadurskis ir atsaucis visus savus 13 priekšlikumus, tad turpināsim ar 14. – atbildīgās komisijas priekšlikumu.

J.Porietis.

Jā. Nu es gribu izteikt optimistiskāku prognozi – Augstskolu likums tiks pieņemts šajā Saeimā.

14. – atbildīgās komisijas priekšlikums paredz izslēgt noteikumu par likuma spēkā stāšanos, jo tajā bija paredzēts šā gada 1.janvāris, kas nu jau ir aiz muguras. Tā ka komisija atbalstīja šo priekšlikumu.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

J.Porietis.

Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Augstskolu likumā” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 69, pret – 14, atturas – nav. Likums pieņemts.

J.Porietis.

Paldies par atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Grozījums Standartizācijas likumā”, trešais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Madars Lasmanis.

M.Lasmanis (frakcija “Jaunais laiks”).

Godātie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešajā lasījumā izskatīja likumprojektu “Grozījums Standartizācijas likumā”. Nevienu priekšlikumu tā nav saņēmusi, tāpēc aicina atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījums Standartizācijas likumā” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Stenogrammas nobeigums — Saeimas materiālu nākamajā, 13.laidienā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!