Rīgā 2010.gada 2.februārī (prot. Nr.6 49.§)
un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.prioritātes "Zinātne un inovācijas" 2.1.1.pasākuma "Zinātne, pētniecība un attīstība" 2.1.1.3.aktivitātes "Zinātnes un pētniecības infrastruktūras attīstība" 2.1.1.3.2.apakšaktivitāti "Informācijas tehnoloģiju infrastruktūras un informācijas sistēmu uzlabošana zinātniskajai darbībai" (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. prasības projekta iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
6.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
6.1.1. izstrādā, apstiprina un ievieto savā tīmekļa vietnē projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas;
6.1.2. izstrādā un apstiprina projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
6.1.3. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija);
6.1.4. izstrādā un apstiprina vērtēšanas komisijas nolikumu;
6.1.5. nosūta uzaicinājumu projekta iesniedzējam iesniegt projekta iesniegumu;
6.1.6. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
6.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
6.3. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar apakšaktivitātes īstenošanu;
6.4. nodrošina valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
6.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā noteiktais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais publiskais finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
7.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projektu, nosakot tajā projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz minēto vienošanās projektu saskaņošanai atbildīgajā iestādē;
7.2. slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;
7.3. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
7.4. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
7.5. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajā iestādē par projekta īstenošanu un tam pieejamā finansējuma apguvi;
7.6. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;
7.7. sagatavo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
7.8. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;
7.9. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās nosacījumiem un to izpildi;
7.10. izskata un apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 54.punktā minētos nosacījumus;
7.11. uzkrāj datus par projektu īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
7.12. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar apakšaktivitātes ietvaros noslēgto vienošanos.
10.1. nodrošināt projekta gaitā iegūto rezultātu ilgtspēju vismaz 10 gadus pēc projekta īstenošanas beigām;
10.2. finansēt iegūto rezultātu uzturēšanas izmaksas projekta laikā un vismaz 10 gadus pēc projekta īstenošanas beigām.
12.1. tam nav nodokļu parādu, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu;
12.2. tas ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā;
12.3. tas nav saņēmis vai neplāno saņemt finansējumu no valsts, Eiropas Savienības līdzekļiem vai citiem finanšu resursiem par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros;
12.4. tas neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kura pamatkapitāls ir samazināts vairāk nekā par pusi, no kura vairāk nekā ceturtdaļa ir samazināta pēdējos 12 mēnešos no projekta iesniegšanas;
12.5. atbilstoši zinātnisko darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Izglītības un zinātnes ministrijā ir iesniegti zinātniskās institūcijas publiskie pārskati par pēdējiem trijiem noslēgtajiem pārskata gadiem (ja attiecināms).
14.1. akadēmiskajiem un zinātniskajiem mērķiem paredzētu pieslēgumu Eiropas un starptautiskajiem akadēmiskajiem tīkliem un globālajam internetam izveide un modernizēšana;
14.2. aprīkojuma iegāde un savienojumu ierīkošana tīkla piekļuves nodrošināšanai akadēmiskajiem un zinātniskajiem lietotājiem, tajā skaitā Campus un ēku centrālo tīklu mezglu modernizēšana;
14.3. valsts akadēmiskā starppilsētu pamattīkla izveide;
14.4. koplietošanas programmatūras iegāde pētnieciskās darbības veikšanai;
14.5. mobilitātes risinājumu zinātnei un izglītībai iegāde un ieviešana;
14.6. esošo zinātnisko datu centru modernizēšana un jaunu centru izveidošana;
14.7. skaitļošanas resursu un datu glabātavu iegāde un uzstādīšana;
14.8. tīkla un informācijas vadības, pārvaldības un drošības risinājumu iegāde un uzstādīšana;
14.9. aparatūras iegāde datu pārraides un apstrādes tīklu pētniecības laboratoriju modernizēšanai;
14.10. integrētas apmācības vides izveide;
14.11. piekļuves nodrošināšana starptautiskajām zinātniskajām digitālajām bibliotēkām un zinātniskās literatūras datubāzēm;
14.12. sistēmas izveide nacionālā jaunradītā satura publicēšanas un popularizēšanas nodrošināšanai;
14.13. projektu plānošanas, vadības, kontroles un uzskaites vides izveide;
14.14. zinātnisko institūciju informatīvo sistēmu vienotas integrācijas platformas izveide.
16.1. projekta iesnieguma un tā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, bet ne vairāk kā 0,2 procenti no šo noteikumu 16.2., 16.3., 16.4. un 16.5.apakšpunktā noteikto izmaksu summas;
16.2. Latvijas akadēmiskā pamattīkla izveides, tehnikas un programmatūras iegādes un pieslēgumu Eiropas un starptautiskajiem tīkliem nodrošināšanas izmaksas;
16.3. pakalpojumu izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu, tai skaitā:
16.3.1. iepirkuma procedūras veikšanas nodrošināšanas izmaksas;
16.3.2. tehniskā projekta un tehniskā detālplāna izstrādes izmaksas;
16.3.3. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;
16.3.4. projekta īstenošanas gaitā radušos materiālo vērtību apdrošināšanas izmaksas, ja tās attiecināmas uz projekta īstenošanas periodu;
16.4. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas, kas nepārsniedz 10 000 latu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
16.5. neparedzētās izmaksas, kas nepārsniedz piecus procentus no šo noteikumu 16.1., 16.2., 16.3. un 16.4.apakšpunktā noteikto izmaksu summas un kuras var tikt izmantotas tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai.
17.1. atsevišķi akadēmiskajiem un zinātniskajiem mērķiem paredzētu pieslēgumu Eiropas un starptautiskajiem akadēmiskajiem tīkliem un globālajam internetam izveides izmaksas, tai skaitā nepieciešamās aparatūras iegādes un uzstādīšanas izmaksas, kā arī nepieciešamo optisko dzīslu un datu pārraides kanālu īres un ilgtermiņa lietošanas tiesību iegādes izmaksas;
17.2. galveno valsts akadēmisko centru savienojumu un tīkla mezglu izveides un modernizēšanas izmaksas, tai skaitā nepieciešamo optisko dzīslu un datu pārraides kanālu īres un ilgtermiņa lietošanas tiesību iegādes izmaksas, tīkla aprīkojuma iegādes izmaksas tīkla piekļuves nodrošināšanai akadēmiskajiem un zinātniskajiem lietotājiem, tajā skaitā Campus un ēku centrālo tīklu mezglu modernizēšanas izmaksas;
17.3. reģionālā akadēmiskā pamattīkla izveides izmaksas, izveidojot starppilsētu savienojumus, tai skaitā nepieciešamo optisko dzīslu un datu pārraides kanālu īres un ilgtermiņa lietošanas tiesību iegādes izmaksas;
17.4. pētnieciskās programmatūras iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
17.5. mobilitātes iekārtu un risinājumu zinātnei un izglītībai iegādes un ieviešanas izmaksas;
17.6. jaunu datu centru izveides un akadēmisko institūciju esošo datu centru pilnveides un optimizācijas izmaksas, tai skaitā projektēšanas, nepieciešamās aparatūras un sistēmu (piemēram, ''celtās'' grīdas, serveru statnes) iegādes, uzstādīšanas izmaksas, kā arī citas ar datu centru fiziskās infrastruktūras uzlabošanu saistītas izmaksas;
17.7. skaitļošanas resursu un datu glabātavu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
17.8. tīkla un informācijas vadības, pārvaldības un drošības risinājumu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
17.9. pētniecības laboratoriju modernizēšanai nepieciešamās datu pārraides un apstrādes tīklu aparatūras iegādes izmaksas;
17.10. integrētas apmācības vides izveides, pielāgošanas un ieviešanas izmaksas;
17.11. izmaksas, kas saistītas ar piekļuves nodrošināšanu starptautiskajām zinātniskajām digitālajām bibliotēkām un zinātniskās literatūras datubāzēm, tai skaitā akadēmisko datubāzu lietošanas tiesību iegādes izmaksas;
17.12. informācijas sistēmas izstrādes un ieviešanas izmaksas, lai nodrošinātu zinātniski pētniecisko, akadēmisko un citu projektu plānošanu, vadību, kontroli un uzskaiti;
17.13. jaunradītā nacionālā satura publicēšanas un popularizēšanas sistēmas izstrādes un ieviešanas izmaksas;
17.14. vienotu sistēmu integrācijas standartu izstrādes un ieviešanas, jaunu e-pakalpojumu izstrādes un ieviešanas, zinātnisko institūciju informatīvo sistēmu vienotas integrācijas platformas izveides un ieviešanas izmaksas.
20.1. kārtējās uzturēšanas izmaksas;
20.2. nekustamā īpašuma (ēkas vai zemes) iegādes izmaksas;
20.3. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;
20.4. izdevumi, kas neparedz tūlītēju iekārtu iegādi (līzings), izņemot gadījumus, kad iekārtas īpašumtiesību pāreja ir paredzēta līdz projekta īstenošanas termiņa beigām;
20.5. izmaksas, kas nav norādītas šo noteikumu 16. un 18.punktā;
20.6. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 16.1., 16.4., 16.5.apakšpunktā un 19.punktā noteikto izmaksu apmēra ierobežojumu;
20.7. šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētās izmaksas, kas radušās agrāk par 2006.gada 24.oktobri;
20.8. izmaksas, kas nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām, izņemot projekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;
20.9. izmaksas, kas neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei;
20.10. izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām un nav pamatotas ar izmaksas attaisnojošiem dokumentiem vai ir radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
22.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu;
22.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
22.3. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
22.4. citu informāciju, kas nepieciešama projekta iesnieguma sagatavošanai un kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt uzaicinājumā.
23.1. atlases kārtā atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;
23.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
23.2.1. ar šo noteikumu 10.punktā minētajiem sadarbības partneriem saskaņota Latvijas akadēmiskā pamattīkla izveides koncepcija, kas tai skaitā ietver informāciju par projekta ietekmi uz teritorijas līdzsvarotas attīstības horizontālo prioritāti un kurā minēti šo noteikumu 17.punktā minēto izmaksu ierobežojumi;
23.2.2. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (2.pielikums);
23.2.3. dokumentu kopijas, kas apliecina sadarbības partnera juridisko statusu (tajā skaitā statūti, nolikums, reglaments vai tiem pielīdzināmi dokumenti), vai rakstisks apliecinājums, ka atbilstoši zinātnisko darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegtie juridisko statusu apliecinošie dokumenti atbilst faktiskajai situācijai;
23.2.4. sadarbības partnera apliecinājums par dalību projekta īstenošanā (3.pielikums);
23.2.5. šo noteikumu 10.punktā minētā projekta iesniedzēja un sadarbības partnera sadarbības līguma projekts, tajā skaitā tajā norādot sadarbības partnera pienākumus, tiesības un atbildību;
23.2.6. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegto sadarbības partnera gada pārskatu kopijas par pēdējiem trijiem noslēgtajiem pārskata gadiem (nav attiecināms, ja sadarbības partneris ir valsts pārvaldes iestāde) vai rakstisks apliecinājums, ka šajā apakšpunktā minēto dokumentu kopijas ir iesniegtas atbildīgajā iestādē darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.1.prioritātes "Zinātnes un inovācijas" 2.1.1.pasākuma "Zinātne, pētniecība un attīstība" aktivitāšu īstenošanas ietvaros;
23.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarotā persona, tam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
24.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu (izdota ne agrāk kā 20 darbdienas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas dienas) par sadarbības partnera nodokļu samaksu un vidējo sadarbības partnera institūcijā strādājošo darbinieku skaitu pēdējos divos gados (atsevišķi pa gadiem);
24.2. Uzņēmumu reģistra izziņu, kas apliecina, ka sadarbības partneris ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju neatrodas likvidācijas procesā (attiecināms, ja sadarbības partneris neatbilst valsts zinātniskās institūcijas statusam);
24.3. citus dokumentus, kurus projekta iesniedzējs uzskata par nepieciešamiem, lai pamatotu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
27.1. papīra formā vienu oriģināleksemplāru ar norādi "oriģināls", pievienojot identisku projekta iesnieguma veidlapas un Latvijas akadēmiskā pamattīkla izveides koncepcijas elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā. Visus dokumentus ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo;
27.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
32.1. vērtēšanas komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām;
32.2. viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrētā projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma izvēlē vai noraidīšanā.
37.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 4.pielikuma 1.1., 1.2., 2.1., 2.3., 2.4., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9., 2.12., 2.14., 2.15., 2.16., 2.23. vai 2.26.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
37.2. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 3.1.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam projekta iesniegums saņēmis mazāk par trim punktiem un par atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 3.2., 3.3., 3.4., 3.5., 3.6.apakšpunktā minētajiem kritērijiem saņēmis mazāk par diviem punktiem.
39.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.3., 1.4., 1.5., 1.6., 1.7., 1.9., 1.10., 2.2., 2.5., 2.10., 2.11., 2.13., 2.17., 2.18., 2.19., 2.20., 2.21., 2.22., 2.24. vai 2.25.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem;
39.2. šo noteikumu 23.2.2., 23.2.3., 23.2.4., 23.2.5. un 23.2.6.apakšpunktā minēto pielikumu iesniegšana;
39.3. izmaksu precizēšana ar nosacījumu, ka šo noteikumu 16.1., 16.4., 16.5.apakšpunktā un 19.punktā minētais izmaksu ierobežojums netiek pārsniegts;
39.4. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, kura ir vērsta uz vienošanās noslēgšanu.
40.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, projekta iesnieguma noraidīšanu vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
40.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un apstiprinātā projekta iesnieguma oriģināleksemplāru, kas iesniegts papīra formā, vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
43.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
43.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un apstiprinātā projekta iesnieguma oriģināleksemplāru, kas iesniegts papīra formā, vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
12,5 procenti – reģionālo augstskolu pārstāvji. Vadības grupa darbojas saskaņā ar Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.
52.1. starp šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.4.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas kopējām attiecināmajām izmaksām;
52.2. šo noteikumu 16.2., 16.3. un 16.4.apakšpunktā noteikto izmaksu ietvaros.
54.1. priekšlikumi minētajai izmaksu ierobežojumu maiņai tiek iesniegti šo noteikumu 50.punktā minētajā Uzraudzības padomē atzinuma sniegšanai;
54.2. finansējuma saņēmējs, iesniedzot sadarbības iestādē projekta grozījumu pieprasījumu saistībā ar minēto izmaksu maiņu, tiem pievieno Uzraudzības padomes atzinumu.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 2.februāra noteikumiem Nr.109
Ministru kabineta
2010.gada 2.februāra noteikumiem Nr.109
Ministru kabineta
2010.gada 2.februāra noteikumiem Nr.109
4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 2.februāra noteikumiem Nr.109