Saeimas 2010. gada 25. februāra sēdes stenogramma (sākums)
Stenogramma — Saeimas
Kancelejas
stenogrammu nodaļas redakcijā
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.
Sēdes vadītājs.
Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!
Sākam Saeimas 2010.gada 25.februāra sēdi.
Godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas un, lūdzu, tomēr nodrošiniet klusumu zālē! Tas attiecas arī uz deputātu Ventu Armandu Kraukli.
Pirms mēs sākam izskatīt apstiprināto sēdes darba kārtību, es informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputātu Bērziņa (LPP/LC), Dukšinska, Pētersones, Mackeviča, Aizbalta, Jaundžeikara, Feldmanes, Kastēna, Urbanoviča un Baštika pieprasījumu Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim, un iesniedzēji lūdz atzīt pieprasījumu par steidzamu. Pieprasījums ir saņemts Saeimas kārtības ruļļa noteiktajā termiņā, līdz ar to tas ir iekļaujams šodienas sēdes darba kārtībā, bet pēc tam saskaņā ar Saeimas kārtības rulli, protams, mēs lemsim par to, vai Saeima atzīst vai neatzīst šo pieprasījumu par steidzamu.
Un tagad mēs sākam tradicionāli ar Prezidija ziņojumiem par iesniegtajiem likumprojektiem.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti iebilst. Līdz ar to mums ir nepieciešams šo jautājumu izlemt balsojot. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 7, atturas – 3. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Kriminālprocesa likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Ingrīdai Circenei!
I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).
Lūdzu nodot arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai.
Sēdes vadītājs.
Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka šis likumprojekts tiek nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai? Deputāti neiebilst. Tātad šis likumprojekts tiek nodots Juridiskajai komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību”” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījums Ārstniecības likumā” nodot Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Ingrīdai Circenei!
I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija lūdz nodot arī mums.
Sēdes vadītājs.
Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka šis likumprojekts tiek nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai? Deputāti neiebilst... Tātad likumprojekts “Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā” tiek nodots Juridiskajai komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi Krimināllikumā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Nacionālās drošības komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījums Ministru kabineta iekārtas likumā” nodot Nacionālās drošības komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Juridiskās komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.
Sēdes vadītājs.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Rasnača, Tabūna, Dobeļa, Grīnblata un Kalniņa iesniegto likumprojektu “Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli viens deputāts var runāt “par”, viens – “pret” likumprojekta nodošanu komisijai.
Vārds deputātam Dzintaram Rasnačam.
Dz.Rasnačs (TB/LNNK frakcija).
Labrīt, godātie kolēģi! Saeimas frakcija “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK ir sagatavojusi šos divus likumprojektus, un, taupot laiku, es runāšu uzreiz par abiem diviem.
Šis projekts tapa diezgan ilgā laika gaitā un paredz grozījumus gan Valsts probācijas dienesta likumā, gan Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa divdesmit sešu pantu 33 sankcijās. Ir saņemts pozitīvs atzinums no Valsts policijas, no Latvijas Pašvaldību savienības, no Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes, kā arī no Valsts probācijas dienesta, bet ar piebildi: ja tam tiks piešķirts atbilstošs finansējums.
Aicinu nodot Juridiskajai komisijai šos abus likumprojektus, un, protams, mums komisijā būs vajadzīgi divi ļoti būtiski atzinumi. Viens būs vajadzīgs no Finanšu ministrijas, jo runa ir par miljonu latu, kas ik gadu līdz šim tika tērēts administratīvā aresta nodrošināšanai, bet otru atzinumu noteikti mums vajadzēs no tiesībsarga, lai rūpīgi izvērtētu nākotnē, cik plaši dot tiesnesim iespējas izvēlēties administratīvajam arestam alternatīvu sodu – piespiedu darbu.
Paldies. Lūdzu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka šis likumprojekts tiek nodots Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija?
Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Ingrīdai Circenei.
I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).
Mēs lūdzam nodot arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai.
Sēdes vadītājs.
Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka likumprojekts tiek nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai? Deputātiem ir iebildumi (No zāles dep. V.Agešins: “Vispār pret šo likumprojektu!”)... vispār pret šo likumprojektu. Tas nozīmē, ka šis jautājums mums jāizšķir balsojot.
Godātie kolēģi! Vispirms mums ir tātad jāizšķir jautājums par to, vai mēs papildinām Saeimas Prezidija atzinumu ar to, ka šis likumprojekts varētu tikt nodots arī Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai. Vai pret šo priekšlikumu ir iebildumi? Arī pret šo priekšlikumu esot iebildumi.
Lūdzu zvanu! Balsosim par to, ka šo likumprojektu, kā tiek piedāvāts, nodod divām komisijām – tātad Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija ir atbildīgā komisija! Mēs balsojam šobrīd tikai par Circenes kundzes priekšlikumu. (No zāles dep. K.Leiškalns: “Bet, ja tagad nobalsos, tad Circenei nodos vienalga!”) Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 70, pret – nav, atturas – 17. Tātad Circenes kundzes priekšlikums ir atbalstīts.
Un tagad vēlreiz lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Rasnača, Tabūna, Dobeļa, Grīnblata un Kalniņa iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā” nodošanu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 71, pret – nav, atturas – 18. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Rasnača, Tabūna, Dobeļa, Grīnblata un Kalniņa iesniegto likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti iebilst.
Lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Rasnača, Tabūna, Dobeļa, Grīnblata un Kalniņa iesniegtā likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” nodošanu Juridiskajai komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 72, pret – nav, atturas – 17. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Latkovska, Čepānes, Štokenberga, Grīnblata un Krūmiņa iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām un Eiropas Parlamenta vēlēšanām”” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Vārds deputātam Kārlim Šadurskim. Viņš acīmredzot runās “par”.
K.Šadurskis (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Šā priekšlikuma būtība ir klusums ēterā 30 dienas pirms vēlēšanām. Šis priekšlikums nav jauns, esam debatējuši par līdzīgām lietām arī pirms iepriekšējām vēlēšanām, bet līdz šim nekas nav izdevies.
Galvenie argumenti pret šādiem ierobežojumiem raidošajiem saziņas līdzekļiem ir principā dalāmi divās daļās.
Vieni runā par vienlīdzības principa pārkāpumu, jo drukātajos masu medijos šāds ierobežojums netiek ierosināts, bet raidošajos – jā. Un šā pretiebilduma sakarā man gribas vēlreiz izteikt izbrīnu par to, ka Latvijā mēs allaž diskutējam par lietām, kuras citur pasaulē jau ir ļoti labi saprotamas. Jo ietekme uz cilvēku prātiem un informācijas kampaņas vai aģitācijas kampaņas masveidīgums un blīvums ir pilnīgi nesalīdzināms, ja mēs skatāmies televīziju un klausāmies radio, salīdzinot ar internetmedijiem un ar drukātajiem saziņas līdzekļiem vai vides reklāmu. Tātad šeit ir runa par vismasīvākās kampaņas ierobežojumu noteikšanu.
Otrs pretarguments ir it kā vārda brīvības un informācijas izplatīšanas ierobežojumi.
Godātie kolēģi! Nemānīsim taču paši sevi! Priekšvēlēšanu aģitācijā televīzijā un radio tam nav nekāda sakara ar informāciju: tā ir vistīrākā sabiedrības prātu apdullināšana ar ne sevišķi patiesas informācijas izplatīšanu.
Godātie kolēģi! Kam tad patiesībā ir iebildumi pret šādām lietām? Tās ir bagāto “saimnieku” partijas, un tie ir raidorganizāciju īpašnieki, kas, protams, negrib atteikties no lielas papildu peļņas priekšvēlēšanu kampaņā.
Kolēģi! Mūsu vēlēšanās naudas vara uz vēlēšanu rezultātu un līdz ar to arī uz ievēlētās Saeimas sastāvu ir milzīga, neproporcionāli liela salīdzinājumā ar to, kāda tā ir citās demokrātiskās valstīs. Un es pat gribu teikt, ka šobrīd nevis saskaņā ar Satversmi mums katram vēlētājam ir viena balss, bet katram kampaņā ieguldītam latam ir viena balss.
Tāpēc es iesniedzēju vārdā aicinu labot šo praksi un atteikties no tik milzīgas naudas ietekmes mūsu vēlēšanās. Jo padomāsim, kolēģi, kādā stāvoklī mēs esam! Pašreizējo Latvijas Republikas Saeimu atbalsta tikai 3 procenti Latvijas iedzīvotāju. Es domāju, šis ir izšķirošais punkts, kāpēc mums būtu jāpieliek visas pūles, lai mēs nākamajā, 10., Saeimā ievēlētu kvalitatīvi pilnīgi citu Saeimas sastāvu. Tāpēc šeit būtu vieta viedokļu cīņām, programmu cīņām, partiju piedāvājumu cīņām, nevis ārkārtīgi dārgi apmaksātu reklāmas profesionāļu profesionālā veikuma salīdzinājumam un naudas spiedienam.
Kolēģi! Aicinu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
“Pret” neviens nav pieteicies runāt. Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka šis likumprojekts tiek nodots Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija? Deputāti neiebilst. Likumprojekts komisijai nodots.
Nākamais. Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Latkovska, Čepānes, Štokenberga, Aleksandrova un Seiles iesniegto likumprojektu “Grozījumi Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likumā” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Vārds deputātam Ainaram Latkovskim. Viņš runās “par” likumprojekta nodošanu komisijai.
A.Latkovskis (frakcija “Jaunais laiks”).
Labrīt! Mazliet matemātikas. Likums, kas pašlaik ir spēkā, noteic, ka politiskās partijas priekšvēlēšanu periodā var tērēt vairāk par pusmiljonu latu, precīzāk – 570 tūkstošus latu, priekšvēlēšanu vajadzībām. Kas ir būtiski? Šajā summā iekļaujas tikai reklāmas izvietošana elektroniskajos medijos vai rakstošajos medijos, kā arī reklāmas materiālu nosūtīšana pa pastu. Tātad... Parēķināsim! Ir 570 tūkstoši latu. Latvijā apmēram sešas vai septiņas gan opozīcijas, gan pozīcijas partijas būtu tādas, kurām ir iespējas notērēt šos līdzekļus. Plus nāk klāt izmaksas par reklāmas sagatavošanu, nauda, kas tiek maksāta reklāmu aģentūrām, darbiniekiem, kuri tiek nodarbināti priekšvēlēšanu laikā, reklāmas materiālu drukāšanai, partijas avīžu publicēšanai. Tātad kopā apmēram 0,8 miljonus sešas vai septiņas partijas droši šīm vēlēšanām varētu iztērēt. Tātad apmēram 5 miljoni latu... Ja mēs pierēķinām klāt vēl arī to, ka vēlēšanās, kā parasti, startēs arī kādas... apmēram piecpadsmit – līdz piecpadsmit – sīkpartijas, tad kopējā summa uz šīm vēlēšanām var sasniegt 8 miljonus latu, ko politiskās partijas tērētu priekšvēlēšanu aģitācijai. Tātad laikā, kad uzņēmējiem trūkst apgrozāmo līdzekļu, partijas ies pie uzņēmējiem un lūgs ziedot politiskai kampaņai apmēram 8 miljonus latu. Brīdī, kad uzņēmējiem būtu jārada jaunas darba vietas, viņi būs spiesti atbalstīt politiskās partijas, kuras izmantos šo naudu politiskai priekšvēlēšanu kampaņai.
Ko mēs piedāvājam? Mēs ierosinām drastiski samazināt šo limitu, ko politiskās partijas var tērēt uz vēlēšanām, un tātad būtu nevis 571 tūkstotis, bet apmēram 280 tūkstoši latu. Mēs ierosinām iekļaut šajā limitā visus tēriņus, to skaitā arī reklāmu sagatavošanu, partijas avīžu, reklāmas bukletu publicēšanu, darbinieku nodarbināšanu. Apmēram 270 tūkstoši... Pēc aptuveniem aprēķiniem, tad priekšvēlēšanu laikā tiks tērēti nevis 8 miljoni, bet apmēram 3,5 miljoni; tas ir vairāk nekā uz pusi mazāk.
Es aicinu jautājumā par šo naudu tiešām visus politiķus, kas ir Saeimā, atbalstīt šo likumprojektu un strādāt pie likuma grozījumiem, un samazināt to naudas summu, ko mēs būsim spiesti izņemt no uzņēmējiem, kuri to varētu kaut kur citur ieguldīt un kuriem tās trūkst.
Atbalstiet, lūdzu!
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Runāt “pret” attiecībā uz likumprojekta nodošanu komisijai neviens nav pieteicies. Vai deputātiem ir iebildumi pret šā likumprojekta nodošanu komisijai? Deputāti neiebilst. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iesniegto likumprojektu “Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā” nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Likumprojekts komisijai nodots.
Godātie kolēģi! Nākamais darba kārtības punkts – “Par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātei Ilmai Čepānei šā gada 25.februārī”. Deputāte Ilma Čepāne lūgusi piešķirt viņai atvaļinājumu šā gada 25.februārī, tas ir, šodien, un šis jautājums ir jāizlemj balsojot. Lūdzu zvanu! Balsosim par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātei Ilmai Čepānei šā gada 25.februārī! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Atvaļinājums deputātei Ilmai Čepānei piešķirts.
Nākamā darba kārtības sadaļa – “Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana”. Lēmuma projekts “Par Aivara Zāģera atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Jānis Reirs.
J.Reirs (frakcija “Jaunais laiks”).
Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Godātie kolēģi! Juridiskā komisija ir saņēmusi un izskatījusi iesniegumu “Par Aivara Zāģera atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”, kā arī tiesneša Zāģera iesniegumu un, aizklāti balsojot, atbalstījusi šo lēmuma projektu. Lūdzu arī Saeimu atbalstīt lēmuma projektu.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Aivara Zāģera atbrīvošanu no Rīgas apgabaltiesas tiesneša amata”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Lēmums pieņemts.
Lēmuma projekts “Par Helmuta Nagļa apstiprināšanu par Rīgas rajona zemesgrāmatu nodaļas tienesi”.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Jānis Reirs.
J.Reirs (frakcija “Jaunais laiks”).
Juridiskā komisija ir saņēmusi iesniegumu par Helmuta Nagļa apstiprināšanu par Rīgas rajona zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi. Juridiskā komisija ir sagatavojusi attiecīgu lēmuma projektu, aizklāti balsojusi un apstiprinājusi šo lēmuma projektu. Lūdzu arī Saeimu apstiprināt lēmuma projektu.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Helmuta Nagļa apstiprināšanu par Rīgas rajona zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret – 1, atturas – 1. Lēmums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – deputātu Bērziņa (LPP/LC), Dukšinska, Pētersones, Mackeviča, Aizbalta, Jaundžeikara, Feldmanes, Kastēna, Urbanoviča un Baštika pieprasījums Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par finansējumu Valsts arhīvu sistēmas iestādēm un arhīvu pamatdarbības nodrošināšanu”.
Iesniedzēji ir lūguši vārdu motivācijai.
Vārds motivācijai deputātei Karinai Pētersonei.
K.Pētersone (LPP/LC frakcija).
Godātais Prezidij! Kolēģi! Jūs visi esat saņēmuši kultūras mantojuma iestāžu atklātu vēstuli, kurā ir pausts nopietns satraukums par pašreizējo kultūras politiku valstī un no tās izrietošo kultūras mantojuma iestāžu nepietiekamo finansējumu, kas faktiski pilnīgi apdraud kultūras mantojuma saglabāšanu un izmantošanu. Ja jums tas vēl nav zināms, tad darīšu jums zināmu, ka visām kultūras mantojuma iestādēm budžets ir samazināts vairāk nekā par 50 procentiem, un tas ir zaudējums ne tikai nozares darbiniekiem, bet vēl ir jāapzinās arī tas, ko zaudē un zaudēs sabiedrība.
Mūsu pieprasījums šodien ir konkrēti par arhīvu nozari, kur faktiski valda vislielākā neskaidrība. Deklarācijā – paklausieties! – par Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta darbību ir ierakstīts solījums: “Nodrošināsim pienācīgu valsts arhīvos esošā dokumentārā mantojuma saglabāšanu un pieejamību.” Tūlīt redzēsim, kā valdība izprot vārdu “pienācīgi”. Latvijas arhīvu pārstāvji neslēpj, ka jau šobrīd arhīvi balansē uz bankrota robežas un ka jau aprīlī var rasties situācija, ka valsts arhīvu sistēma vairs nespēs veikt savas funkcijas, jo sakrājušos parādu dēļ tiks atslēgta apkure, elektrība, ūdens, telefons un apsardzes sistēmas. Dombrovska valdība arhīviem 2010.gada valsts budžetā dotācijās ir paredzējusi – ieklausieties! – 78 000 latu, kas ir tikai 11 procenti no iepriekšējā gada apjoma. 11 procenti! Turklāt vienlaikus arhīviem par pienākumu ir uzlikta maksas pakalpojumu plāna izpilde tā paša iepriekšējā gada apjomā. Nu, kolēģi, šāda valdības politika ir absurda, zinot, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir samazinājusies par 41 procentu šajā gadā.
Un vēl. Publiskajā telpā ir izskanējusi arī tāda informācija, ka saskaņā ar jauno Arhīvu likumu – un mēs paši to pieņēmām! – notiks visu arhīvu reorganizācija, pēc kuras darbu uzsāks viens vienīgs Latvijas Nacionālais arhīvs, kurā tiks apvienotas līdzšinējās arhīvu sistēmas iestādes. Taču šo pārkārtojumu finansēšana ir atstāta šo pašu 11 procentu ietvaros, šo pašu nožēlojamo 78 tūkstošu latu ietvaros.
Tad nu es ceru, ka valdība saprot un zina, cik tūkstošu arhīvu darbinieku šīs reorganizācijas rezultātā zaudēs darbu, un tomēr mums neatbildēts paliek jautājums: vai ir aprēķināts, cik izmaksās reorganizācija, cik līdzekļu būs nepieciešams atlaišanas pabalstiem un cik izmaksās arhīvu darbības tālāka nodrošināšana?
Tāpēc mēs gribam saņemt skaidras atbildes uz vismaz šādiem jautājumiem: kāpēc valdība rīkojas pilnīgi pretēji tam, kas ierakstīts pašas deklarācijā? Ar ko ir izskaidrojums šis nesamērīgais samazinājums tieši vienai kultūras mantojuma nozarei, arī muzejiem, un kādus pasākumus tad valdība plāno veikt, lai šīs iestādes varētu savas pamatfunkcijas veikt līdz gada beigām, nevis līdz aprīlim, kā dažas iestādes apgalvo?...
Sēdes vadītājs.
Pētersones kundze, jūsu uzstāšanās laiks ir beidzies.
K.Pētersone.
Paldies.
Mēs lūdzam atzīt šo pieprasījumu par steidzamu.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Godātie kolēģi! Tas, vai pieprasījums tiek atzīts par steidzamu, ir izšķirams ar Saeimas balsojumu. Es atgādinu: ja pieprasījums tiek atzīts par steidzamu, tad līdz ar to mēs sākam pieprasījumu izskatīt nekavējoties, bet, ja pieprasījums netiek atzīts par steidzamu, tas tiek nodots Pieprasījumu komisijai un izskatīts parastajā kārtībā.
Lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Bērziņa (LPP/LC), Dukšinska, Pētersones, Mackeviča, Aizbalta, Jaundžeikara, Feldmanes, Kastēna, Urbanoviča un Baštika pieprasījuma Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par finansējumu Valsts arhīvu sistēmas iestādēm un arhīvu pamatdarbības nodrošināšanu” atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 32, pret – 51, atturas – 6. Pieprasījums nav atzīts par steidzamu un tiek nodots Pieprasījumu komisijai.
Godātie kolēģi! Pirms mēs sākam izskatīt nākamo darba kārtības sadaļu “Likumprojektu izskatīšana”, mums jālemj par vēl divām iespējamām izmaiņām šodienas sēdes darba kārtībā.
Juridiskā komisija lūdz iekļaut sadaļā “Likumprojektu izskatīšana” šīs pašas komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” izskatīšanai pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Darba kārtība grozīta.
Un analoģisks priekšlikums ir saņemts no Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas, kura lūdz iekļaut sadaļā “Likumprojektu izskatīšana” šīs pašas komisijas izstrādāto likumprojektu “Grozījumi Attīstības plānošanas sistēmas likumā” un izskatīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst. Līdz ar to darba kārtība ir grozīta.
Un tagad sākam izskatīt sadaļu “Likumprojektu izskatīšana”.
Likumprojekts “Grozījumi Gada pārskatu likumā”, trešais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Kārlis Leiškalns.
K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).
Padevīgi pateicos, sēdes vadītāja kungs!
Dāmas un kungi! Par minēto likumprojektu “Grozījumi Gada pārskatu likumā” atbildīgā komisija nav saņēmusi it nevienu priekšlikumu. Arī lasot otrā lasījuma redakciju un izskatot visu pa pantiem, atbildīgajai komisijai iebildes neradās, tāpēc aicinu nobalsot par likumprojekta pieņemšanu trešajā lasījumā, lai nodotu to Valsts prezidentam izsludināšanai.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Gada pārskatu likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Likumprojekts “Grozījumi Fizisko personu – saimnieciskās darbības veicēju – diskriminācijas aizlieguma likumā”, trešais lasījums.
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vārdā – deputāte Ingrīda Circene.
I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).
Labrīt, cienījamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi Fizisko personu – saimnieciskās darbības veicēju – diskriminācijas aizlieguma likumā” (reģistrācijas numurs 1578/Lp9). Uz trešo lasījumu netika iesniegts neviens priekšlikums. Komisija likumprojektu ir atbalstījusi un lūdz jūs to pieņemt trešajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Fizisko personu – saimnieciskās darbības veicēju – diskriminācijas aizlieguma likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
I.Circene.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par atbilstības novērtēšanu””, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Mārtiņš Roze.
M.Roze (ZZS frakcija).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu Nr.1489/Lp9. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja likumprojektu “Grozījumi likumā “Par atbilstības novērtēšanu”” un pieņēma lēmumu atbalstīt tā tālāko virzību.
Ir saņemti piecpadsmit priekšlikumi.
1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
M.Roze.
2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts nākamajā – atbildīgās komisijas priekšlikumā...
Sēdes vadītājs.
Nākamajā ne, bet 4.priekšlikumā.
M.Roze.
Es atvainojos, cienījamie kolēģi! Šeit tiešām pēc satura ir nākamajā – 3.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Tabulā ir kļūda. Bet deputātiem nav iebildumu.
M.Roze.
3. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts...
Sēdes vadītājs.
...Daļēji atbalstīts, iekļauts 6.priekšlikumā.
M.Roze.
Daļēji atbalstīts, iekļauts 6.priekšlikumā. Atvainojos!
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
M.Roze.
6. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
7. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
11. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
12. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
13. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
14. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
15. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Roze.
Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu deputātus atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par atbilstības novērtēšanu”” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Likumprojekts “Maksājumu pakalpojumu likums”, trešais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Alberts Krūmiņš.
A.Krūmiņš (frakcija “Jaunais laiks”).
Cienījamais Saeimas priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Mēs izejam finiša taisnē ar likumprojektu “Maksājumu pakalpojumu likums” (dokumenta numurs 5586). Lielākā daļa šeit ir tādi priekšlikumi, kas sakārto likumu, tātad notiek numerācijas maiņa.
Konkrēti 1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
2. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Netika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
3. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
6. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
7. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
8. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
9. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
11. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
12., 13., 14. un 15. – Juridiskā biroja par numerācijas maiņu iesniegtie priekšlikumi. Atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
A.Krūmiņš.
16. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
17. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
18. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
19. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
20. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
21. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
22. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
23. un 24. – Juridiskā biroja sakārtojoši priekšlikumi. Atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
25. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
26. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
27. – Juridiskā biroja priekšlikums. Iekļauts 26. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kurš tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
28. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
29. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
30. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
31. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
32. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
33. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 34. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumā, kurš tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
35. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
36. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
37. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
38. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
No 39. līdz 62.priekšlikumam visi priekšlikumi, kuri labo numerāciju, tika atbalstīti. Nosaukšu: 39., 40., 41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56. ...
Sēdes vadītājs.
Krūmiņa kungs, tik šausmīgi nesteidzieties, lai deputāti tomēr var izsekot līdzi! Tikām līdz 56.priekšlikumam. Tik tālu deputātiem nav iebildumu?
A.Krūmiņš.
...57., 58., 59., 60., 61. un 62.priekšlikums.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu. Atbalstīti.
A.Krūmiņš.
63. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
64. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
65. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
66. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
67. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
Atkal numerācijas labojumi no Juridiskā biroja – 68., 69., 70., 71., 72. un 73.priekšlikums. Tika atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
A.Krūmiņš.
74. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts.
Un arī finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums – 75.priekšlikums – daļēji atbalstīts un iekļauts 76. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumā, kurš tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
79. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Es atvainojos, 77.priekšlikums...
A.Krūmiņš.
77. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts. Es atvainojos!
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
78. un 79. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Atbalstīti. Numerācijas maiņa.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
80. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
Atkal numerācijas maiņa. Juridiskā biroja priekšlikumi – 81., 82., 83. un 84.priekšlikums. Tika atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
85. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
86. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 87. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kurš tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
Numerācijas sakārtošana. Divi Juridiskā biroja priekšlikumi – 88. un 89.priekšlikums – tika atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
90. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
91. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
92. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Netika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
93. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
94. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
95. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
Atkal seko numerācijas maiņa. 96., 97., 98., 99. un 100. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Tika atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
101. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
102. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
103. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
Atkal seko numerācijas maiņa. 104., 105., 106., 107., 108., 109. un 110. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Tika atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
111. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
112. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
113. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
Numerācijas maiņa. 114. un 115. – Juridiskā biroja priekšlikumi. Atbalstīti.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
116. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
117. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
118. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 119. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
120. – ekonomikas ministra Arta Kampara priekšlikums. Netika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
121. – ekonomikas ministra priekšlikums. Daļēji tika atbalstīts.
Daļēji tika atbalstīts arī 122. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tie abi tika iekļauti 123. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
124. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
125. – ekonomikas ministra Arta Kampara priekšlikums un 126. – Juridiskā biroja priekšlikums – abi ir daļēji atbalstīti un iekļauti 127. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
129. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti...
A.Krūmiņš.
Es atvainojos, vēl ir 128.priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
128., jā!
A.Krūmiņš.
129. – arī Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
131. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Daļēji atbalstīts...
Sēdes vadītājs.
130.!
A.Krūmiņš.
... 130. – Juridiskās komisijas priekšlikumā, kurš tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
132. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Kur mums 131. palika? 130. – tātad atbalstīts. 131. ir atbildīgās komisijas priekšlikums, kas iekļauts 130., kurš jau ir atbalstīts. Jā? Deputāti neiebilst.
132.priekšlikums.
A.Krūmiņš.
132. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
133. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 134. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
135. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 136. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumā, kas tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Krūmiņš.
Un beidzot 137. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Krūmiņš.
Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti.
Lūdzu atbalstīt likumprojektu “Maksājumu pakalpojumu likums” trešajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Maksājumu pakalpojumu likums” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
A.Krūmiņš.
Paldies Juridiskajam birojam un kolēģiem par atbildīgo darbu.
Sēdes vadītājs.
Likumprojekts “Grozījumi Reģionālās attīstības likumā”, trešais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Māris Kučinskis.
M.Kučinskis (Tautas partijas frakcija).
Godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Piedāvāju izskatīšanai galīgajā lasījumā likumprojektu “Grozījumi Reģionālās attīstības likumā”. Pavisam ir saņemti vienpadsmit priekšlikumi, un tie visi ir atbalstīti.
1. – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra Zalāna priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
3. – Vides ministrijas parlamentārās sekretāres Žanetas Mikosas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
4. – Vides ministrijas parlamentārās sekretāres priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
6. – Vides ministrijas parlamentārās sekretāres priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
7. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
8. – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra Zalāna priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
9.priekšlikums, kuru arī iesniedzis ministrs Zalāns, ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
10. – ministra Zalāna priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
11. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
M.Kučinskis.
Lūdzu nobalsot par likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par
likumprojektu “Grozījumi Reģionālās attīstības likumā” trešajā,
galīgajā, lasījumā!
Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret un
atturas – nav. Likums pieņemts.
Stenogrammas nobeigums — Saeimas materiālu nākamajā, 15.laidienā