• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Komisija: Par bezmaksas dienestu palīdzību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.03.2010., Nr. 37 https://www.vestnesis.lv/ta/id/206175

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Eiropas Komisija: Par jaunu ekonomikas stratēģiju "Eiropa 2020"

Vēl šajā numurā

05.03.2010., Nr. 37

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Eiropas Komisija: Par bezmaksas dienestu palīdzību

Arvien vairāk Eiropas iedzīvotāju vēršas pie ES konsultāciju un palīdzības dienestiem, lai rastu konkrētas atbildes un ātrus risinājumus jautājumiem un problēmām, ar kurām tiem nākas sastapties iekšējā tirgū. Tāds ir vispārējais secinājums, pie kāda nākusi Eiropas Komisija 1.martā publiskotajos gada ziņojumos par SOLVIT un dienestu “Iedzīvotāju ceļvedis”.

Abu šo bezmaksas palīdzības dienestu mērķis ir palīdzēt Eiropas iedzīvotājiem un uzņēmumiem pēc iespējas labāk izmantot savas tiesības iekšējā tirgū. SOLVIT ir kļuvis par papildinošu un praktisku alternatīvu oficiālajām pārkāpumu izskatīšanas procedūrām un palīdz iedzīvotājiem un uzņēmumiem izcīnīt savu vietu iekšējā tirgū.

Iekšējā tirgus un pakalpojumu komisārs Mišels Barnjē teica: “Iekšējais tirgus nav birokrātiska struktūra. Tā mērķis ir padarīt vieglāku iedzīvotāju ikdienu un palīdzēt uzņēmumiem veikt savu darbību Eiropā. Tomēr, lai patiešām gūtu labumu no iekšējā tirgus, iedzīvotājiem un uzņēmumiem ir jābūt iespējai īstenot savas tiesības praksē. SOLVIT un dienests “Iedzīvotāju ceļvedis” ir divi instrumenti, kas nepieciešami, lai sniegtu eiropiešiem iespēju labāk izprast, izmantot un aizstāvēt savas tiesības Eiropas Savienībā.”

SOLVIT

Uzņemoties izskatīt arvien vairāk lietu, SOLVIT ir sniedzis neapšaubāmu ieguldījumu iekšējā tirgus labākai darbībai. 2009.gadā SOLVIT palīdzēja 1500 iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kas bija nonākuši grūtībās, mēģinot panākt, lai valsts pārvaldes iestādes atzītu to tiesības iekšējā tirgū. Tas bija rekordliels skaits, kas par 54% pārsniedza iepriekšējā gada rādītāju. Problēmas visbiežāk radās tādās jomās kā uzturēšanās tiesības, sociālais nodrošinājums un profesionālo kvalifikāciju atzīšana. 86% lietu tika atrisinātas veiksmīgi, un vidējais lietas izskatīšanas ilgums bija 59 dienas – tas visnotaļ iekļaujas pašaSOLVIT noteiktajā desmit nedēļu termiņā.

Kopš 2007.gada SOLVIT izskatīto lietu skaits pārsniedz oficiālo sūdzību un ar pārkāpumiem saistīto lietu skaitu iekšējā tirgū. SOLVIT ātrā un veiksmīgā darbība padara šo dienestu par efektīvu instrumentu, kas izmantojams kā alternatīva pārkāpumu izskatīšanas procedūrām. Tās ir labas ziņas iedzīvotājiem un uzņēmumiem, kuriem nepieciešams ātrs problēmu risinājums.

Komisija un dalībvalstis 2002.gadā izveidoja SOLVIT tīklu, lai tādējādi palīdzētu iedzīvotājiem un uzņēmumiem risināt praktiskas problēmas, kas rodas, valsts pārvaldes iestādēm nepareizi piemērojot ES tiesību aktus. Sūdzību gadījumos SOLVIT piedāvā praktiskus risinājumus desmit nedēļu laikā. SOLVIT pakalpojumi ir viegli pieejami un bezmaksas. Sūdzības var iesniegt dzimtajā valodā, vai nu izmantojot veidlapu tīmekļa vietnē, vai arī sazinoties ar attiecīgās dalībvalsts SOLVIT centru.

Dienests “Iedzīvotāju ceļvedis”

Dienests “Iedzīvotāju ceļvedis” 2009.gadā sniedza bezmaksas praktiskas juridiskās konsultācijas trīs darbdienu laikā aptuveni 12 000 iedzīvotāju; šis skaitlis par 8,5% pārsniedz iepriekšējā gada rādītāju. Vairums saņemto jautājumu attiecās uz sociālo nodrošinājumu, uzturēšanās tiesībām, darbu, ieceļošanas procedūrām, motorizētajiem transportlīdzekļiem un nodokļiem. 2009.gadā dienests “Iedzīvotāju ceļvedis” sāka sniegt individuālas konsultācijas klātienē trīs valstu galvaspilsētās (Dublinā, Berlīnē un Madridē), tādējādi paplašinot atbalsta pakalpojumu klāstu ES iedzīvotājiem, kuri vēlas izmantot iekšējā tirgus sniegtās iespējas.

“Iedzīvotāju ceļvedis” sniedz bezmaksas individuālas konsultācijas ES iedzīvotājiem saistībā ar jautājumiem un problēmām, ar ko tiem nākas saskarties, vēloties izmantot savas tiesības iekšējā tirgū citā ES valstī, piemēram, iegūt uzturēšanās atļauju, sociālā nodrošinājuma segumu vai panākt profesionālās kvalifikācijas atzīšanu. Iedzīvotāji jautājumus var uzdot savā dzimtajā valodā, un trīs darbdienu laikā tie saņem gan jurista atbildi tajā pašā valodā, gan norādes, kur saņemt turpmāku informāciju.

Turpmākie pasākumi

Ņemot vērā SOLVIT un dienesta “Iedzīvotāju ceļvedis” panākumus, Komisija ir apņēmusies turpināt veikt ieguldījumus, lai uzlabotu iedzīvotājiem un uzņēmumiem piedāvāto informāciju, norādes un problēmu risināšanas veidus. 2009.gadā SOLVIT un dienests “Iedzīvotāju ceļvedis” pastiprināja sadarbību, lai iedzīvotājiem piedāvātu integrētāku pakalpojumu klāstu. Turpinās cieša sadarbība arī ar citiem dienestiem. Sadarbības mērķis ir spēt piedāvāt kvalitatīvu vienas pieturas pakalpojumu klāstu, kas ļautu iedzīvotājiem un uzņēmumiem labāk pārzināt, izprast un aizstāvēt savas tiesības Eiropas Savienībā.

Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā Preses un informācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!