Ministru kabineta noteikumi Nr.224
Rīgā 2010.gada 9.martā (prot. Nr.12 17.§)
Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli
Izdoti saskaņā
ar Ceļu satiksmes likuma
6.panta trešo daļu
1. Vispārīgais jautājums
1. Noteikumi nosaka valsts un pašvaldību autoceļu (turpmāk – autoceļi) ikdienas uzturēšanas prasības un to izpildes kontroles kārtību.
2. Autoceļu ikdienas uzturēšanas prasības
2. Ceļa īpašnieks nodrošina šo noteikumu 1.pielikumā minēto autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanu, ievērojot prasības, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteiktas saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu.
3. Autoceļa uzturēšanas klasi (A, A1, B, C un D) nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.
4. Autoceļu vai to posmu sarakstus, kuros norādītas autoceļu uzturēšanas klases ziemas sezonai (no 1.novembra līdz 31.martam) un vasaras sezonai (no 1.aprīļa līdz 31.oktobrim), apstiprina:
4.1. valsts autoceļiem – Satiksmes ministrija;
4.2. pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība, izdodot saistošos noteikumus.
5. Šo noteikumu 2.pielikumā noteiktās autoceļu uzturēšanas klases nepiemēro, ja:
5.1. attiecīgajā ceļa posmā tiek veikta autoceļa būvniecība vai rekonstrukcija;
5.2. attiecīgais autoceļš vai tā daļa tiek izmantota transportlīdzekļu satiksmes novirzīšanai autoceļu būvniecības un rekonstrukcijas laikā;
5.3. autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi. Šādā gadījumā veic šo noteikumu 9.punktā minēto autoceļu ārkārtas uzturēšanu.
2.1. Autoceļu ikdienas uzturēšana pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos
6. Lai nodrošinātu netraucētu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos, ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanu, ievērojot prasības un darbu izpildes termiņus, kas attiecīgajai autoceļu uzturēšanas klasei noteikti saskaņā ar šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumu. Ja autoceļu uzturēšanai paredzētais (pieejamais) finansējums nav pietiekams, lai nodrošinātu klasei atbilstošo uzturēšanas prasību izpildi, tad:
6.1. autoceļu vai to posmu sarakstus, kuros norādītas pazeminātas autoceļu uzturēšanas klases ziemas sezonai un vasaras sezonai, pirms attiecīgās sezonas sākuma apstiprina:
6.1.1. valsts autoceļiem – Satiksmes ministrija;
6.1.2. pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība;
6.2. ceļa īpašnieks pilnā apmērā nodrošina šo noteikumu 5.pielikuma 3. un 4.punktā un 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minēto prasību izpildi;
6.3. ceļa īpašniekam atbilstoši pieejamajam finansējumam ir tiesības samazināt šo noteikumu 3., 4., 5., 6. un 7.pielikumā minēto prasību līmeni uz zemākām autoceļu uzturēšanas klasēm noteikto līmeni.
7. Pastāvīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad gaisa temperatūra ir pastāvīga, nav nokrišņu, uz autoceļa neveidojas apledojums un vēja ietekmē uz autoceļa brauktuves netiek uzputināts sniegs.
8. Mainīgi laikapstākļi šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – uz autoceļa brauktuves veidojas apledojums, krājas sniegs vai veidojas sniega sanesumi.
2.2. Autoceļu uzturēšana ārkārtējos laikapstākļos un avārijas stāvoklī esošu autoceļu uzturēšana
9. Autoceļu ārkārtas uzturēšana ir neatliekami uzturēšanas darbi, kurus veic, lai nodrošinātu transportlīdzekļu satiksmi pa autoceļiem ārkārtējos laikapstākļos vai pa avārijas stāvoklī esošiem autoceļiem, vai šo noteikumu 5.3.apakšpunktā minētajā gadījumā. Minētos darbus veic prioritārā secībā, ņemot vērā konkrētā autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi.
10. Autoceļš vai tā posms ir avārijas stāvoklī, ja tā konstrukciju nolietošanās dēļ nevar nodrošināt autoceļa uzturēšanas klasei atbilstošu prasību izpildi.
11. Ja avārijas stāvoklī esošā autoceļā vai tā posmā nav iespējams nodrošināt satiksmes drošībai atbilstošus braukšanas apstākļus, to aprīko ar ceļa zīmēm, kas brīdina ceļa lietotājus par iespējamām briesmām, kā arī veic ārkārtas uzturēšanas darbus.
12. Ja autoceļa stāvoklis ir satiksmei bīstams, transportlīdzekļu satiksmi ierobežo vai slēdz Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
13. Ārkārtēji laikapstākļi ziemas sezonā šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – nepārtraukti snigušā sniega kārtas biezums četrās stundās pārsniedz 10 cm (intensīva snigšana), ja intensīva snigšana turpinās nepārtraukti ilgāk par sešām stundām vai ar pārtraukumiem ilgāk par 12 stundām, vai atkala vai lietus vairākas reizes diennaktī uz sasalušas brauktuves izveido apledojumu, vai vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē un veidojas sniega sanesumi.
14. Ārkārtēji laikapstākļi vasaras sezonā šo noteikumu izpratnē ir tādi laikapstākļi, kad iestājas kāds no minētajiem nosacījumiem – nokrišņi appludina vai citādi bojā autoceļus vai vēja ātrums pārsniedz 20 metrus sekundē, vai uz autoceļa veidojas apledojums, vai snieg vai putina.
3. Autoceļu uzturēšanas nosacījumi
15. Ceļa īpašnieks informē autoceļu lietotājus par noteiktajām autoceļu uzturēšanas klasēm. Informāciju publicē:
15.1. par valsts autoceļiem – valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" savā mājaslapā internetā;
15.2. par pašvaldību autoceļiem – attiecīgā pašvaldība savā mājaslapā internetā.
16. Lai veiktu autoceļu uzturēšanas darbus, nepieciešami šādi dokumenti:
16.1. autoceļu uzturēšanas darbu tehniskās specifikācijas;
16.2. autoceļu tehniskā stāvokļa apsekošanas žurnāls. Tajā norāda autoceļa apsekošanas datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un trūkumu novēršanas termiņu;
16.3. darbu nodošanas un pieņemšanas žurnāls. Tajā norāda autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, veikto darbu nosaukumu (izņemot slīdamības samazināšanu un sniega tīrīšanu uz valsts autoceļiem), mērvienību, daudzumu, izmantotos mehānismus, izlietotos materiālus un darbu veikšanas datumu;
16.4. valsts autoceļiem – ziemas dienesta žurnāls. Tajā norāda atbildīgo personu par ziemas dienesta darbu organizēšanu, autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, meteoroloģiskos apstākļus, veiktos slīdamības samazināšanas un (vai) tīrīšanas darbus, darbu sākšanas un pabeigšanas laiku, izmantoto mehānismu veidu, izlietoto materiālu nosaukumu un daudzumu.
4. Autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontrole
17. Pastāvīgos un mainīgos laikapstākļos attiecīgais ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:
17.1. valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" – uz valsts autoceļiem:
17.1.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem – reizi nedēļā;
17.1.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem – reizi divās nedēļās;
17.1.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi mēnesī;
17.1.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī;
17.2. pašvaldība – uz pašvaldības autoceļiem:
17.2.1. uz A un A1 uzturēšanas klases autoceļiem – reizi divās nedēļās;
17.2.2. uz B uzturēšanas klases autoceļiem – reizi mēnesī;
17.2.3. uz C uzturēšanas klases autoceļiem – reizi ceturksnī;
17.2.4. uz D uzturēšanas klases autoceļiem – reizi pusgadā.
18. Ārkārtējos laikapstākļos attiecīgais ceļa īpašnieks nodrošina autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroli:
18.1. valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem – reizi diennaktī;
18.2. pašvaldība uz A, A1 un B uzturēšanas klases pašvaldību autoceļiem – reizi divās diennaktīs.
19. Ja autoceļu uzturēšanu, pamatojoties uz līgumu, kas noslēgts saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu, veic komersants, tad ceļa īpašnieks veic pārbaudi, sagatavo ziņojumu par autoceļu uzturēšanas prasību izpildes kontroles rezultātiem un triju kalendāra dienu laikā iesniedz to komersantam. Ziņojumā norāda kontroles datumu, apsekotā autoceļa nosaukumu un kilometrāžu, atklātos trūkumus, nepieciešamos pasākumus trūkumu novēršanai un izpildes termiņus.
5. Noslēguma jautājums
20. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumus Nr.871 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 168.nr.).
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Autoceļu ikdienas uzturēšanas darbi
I. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku, gājēju celiņu un veloceliņu ikdienas uzturēšana ziemā
1. Virziena spraužu uzstādīšana, novākšana un glabāšana.
2. Autoceļa attīrīšana no sniega un sniega aizvākšana:
2.1. autoceļa attīrīšana no irdena sniega, izmantojot automobiļus un mehānismus, kas aprīkoti ar sniega lāpstām;
2.2. autoceļa attīrīšana no sniega slīpi attiecībā pret ceļa asi;
2.3. sniega vaļņu pārvietošana ārpus autoceļa klātnes;
2.4. autopaviljonu, autobusu pieturvietu un atpūtas vietu attīrīšana no sniega;
2.5. sniega novākšana no tiltu un satiksmes pārvadu braucamās daļas un ietvēm;
2.6. sniega vaļņu un tranšeju izveidošana.
3. Sniega vairogu uzstādīšana un novākšana.
4. Slīdamības samazināšana:
4.1. ar smilšu un sāls maisījumu;
4.2. ar smiltīm vai šķembiņām;
4.3. ar mitro sāli;
4.4. ar sāls šķīdumu;
4.5. izveidojot rievas apledojumā.
5. Caurteku ieziemošana un atkausēšana vai atsegšana.
6. Tilta balstu atbrīvošana no ledus.
7. Autoceļu apsekošana.
8. Autoceļu operatīvā kopšana.
9. Ziemas dienesta dežūras.
10. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana:
10.1. attīrīšana no sniega;
10.2. slīdamības mazināšana, kaisot smilti vai šķembiņas.
II. Tiltu, satiksmes pārvadu, caurteku un gājēju tuneļu uzturēšana
11. Tilta brauktuvju attīrīšana no sanesumiem un mazgāšana.
12. Tilta ūdens novadīšanas sistēmu attīrīšana.
13. Deformācijas šuvju kopšana:
13.1. tērauda šuvju attīrīšana no sanesumiem un regulēšana;
13.2. mastikas šuvju tīrīšana un aizpildīšana.
14. Tilta margu un barjeru bojāto posmu nomaiņa, remonts, tīrīšana un krāsošana.
15. Tilta konusu, ūdens līmeni regulējošo būvju un novadīšanas sistēmu, apskates kāpņu un atbalsta sienu uzturēšana:
15.1. izskaloto uzbērumu atjaunošana;
15.2. bojāto nostiprinājumu un to atbalsta konstrukciju atjaunošana;
15.3. bojāto ūdens novada tekņu nomaiņa;
15.4. apskates kāpņu kopšana un bojāto elementu nomaiņa.
16. Tilta segumu bojājumu novēršana:
16.1. asfaltbetona vai cementbetona seguma bojājumu novēršana;
16.2. koka klāju seguma bojājumu novēršana.
17. Upju gultņu un caurteku attīrīšana no sanesumiem.
18. Sīko bojājumu novēršana tilta konstrukcijās un caurtekās.
19. Caurteku bojāto posmu un gala sienu nomaiņa.
20. Gājēju tuneļu kopšana.
III. Satiksmes organizēšana
21. Autobusu pieturvietu, autopaviljonu un atpūtas vietu uzturēšana:
21.1. laukumu un teritoriju attīrīšana;
21.2. jaunu soliņu ierīkošana, soliņu krāsošana un virsmas latu nomaiņa;
21.3. platformas apmales akmeņu nomaiņa;
21.4. autopaviljona remonts un nomaiņa.
22. Ceļa zīmju uzturēšana:
22.1. ceļa zīmju stabu nomaiņa un uzstādīšana;
22.2. ceļa zīmju stabu krāsošana;
22.3. ceļa zīmju nomaiņa un uzstādīšana;
22.4. ceļa zīmju mazgāšana.
23. Brauktuves apzīmējumu atjaunošana.
24. Signālstabiņu un atstarotāju mazgāšana, nomaiņa un uzstādīšana.
25. Metāla barjeru un atstarotāju mazgāšana, nomaiņa, izgāzto barjeru sakārtošana un uzstādīšana.
26. Betona barjeru mazgāšana un krāsošana.
27. Trošu barjeru kopšana.
28. Luksoforu uzturēšana, remonts, nomaiņa un uzstādīšana (arī pie tiltiem kuģu ceļos).
29. Autoceļu, tiltu, satiksmes pārvadu un gājēju tuneļu apgaismojuma ierīču apsaimniekošana, uzturēšana, remonts un nomaiņa.
IV. Segumu uzturēšana
30. Melno segumu uzturēšana:
30.1. plaisu aizliešana ar bitumenu vai bitumena emulsiju vai aizpildīšana ar bitumena mastiku;
30.2. bedrīšu aizpildīšana:
30.2.1. ar karsto asfaltbetonu, izmantojot pilno vai nepilno tehnoloģiju;
30.2.2. ar melnajām šķembām un bitumenu, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.2.3. ar šķembām un bitumena emulsiju, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.2.4. ar auksto asfaltbetonu vai melnajām šķembām, izmantojot nepilno tehnoloģiju;
30.3. bedrīšu vienlaidu remonts atsevišķās vietās sabrūkošās ceļa segās;
30.4. segumu tīrīšana;
30.5. svīduma vietu likvidēšana;
30.6. kūkumojošo vietu nosegšana ar smiltīm un smilšu novākšana no kūkumojošām vietām;
30.7. iesēdumu labošana;
30.8. virsmas apstrāde.
31. Grants un šķembu segumu uzturēšana, uzlaboto grunts ceļu uzturēšana:
31.1. autoceļu klātņu planēšana un profilēšana;
31.2. seguma atjaunošana;
31.3. iesēdumu un bedru labošana grants segumos un uzlabotos grunts ceļos;
31.4. grants, šķembu, uzlabotas grunts segumu nošļūkšana.
V. Autoceļu kopšana
32. Izskalojumu likvidēšana.
33. Grāvju tīrīšana un to profila atjaunošana.
34. Segto lietus ūdens novadīšanas sistēmu (drenāža, kontrolakas, lietus ūdens kolektori) tīrīšana un kopšana.
35. Nomaļu planēšana, profilēšana un remonts.
36. Krūmu izciršana grāvjos, nogāzēs un autoceļa joslās, krūmu atvašu pļaušana.
37. Zāles pļaušana.
38. Apstādījumu kopšana:
38.1. augsnes kopšana;
38.2. kaitēkļu iznīcināšana;
38.3. apstādījumu un sniega aizsargstādījumu papildināšana;
38.4. dzīvžogu apgriešana;
38.5. sauso zaru izzāģēšana;
38.6. atsevišķu koku novākšana.
39. Autoceļu operatīvā kopšana un ceļa nodalījuma joslas sakopšana.
VI. Autoceļu apsekošana
40. Autoceļu apsekošana un dežūras.
41. Transportlīdzekļu satiksmes vizuālā uzskaite.
42. Autoceļu kompleksā inventarizācija.
VII. Ceļa laikapstākļu informācijas sistēmas uzturēšana
43. Ceļa meteoroloģisko staciju un sakaru sistēmas uzturēšana.
VIII. Gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšana
44. Segumu tīrīšana.
45. Segumu uzturēšana:
45.1. bedrīšu labošana melnajās segās;
45.2. bruģakmens un plātnīšu segumu uzturēšana;
45.3. grants un šķembu segumu planēšana.
46. Apmales akmeņu nomaiņa.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Autoceļa uzturēšanas klases noteikšanas kārtība
1. Valsts autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā autoceļa klasifikāciju un transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (1.tabula).
1.tabula
Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnu skaits diennaktī) |
Galvenie autoceļi |
Reģionālie autoceļi |
Vietējie autoceļi |
vairāk par 5000 |
A |
A |
– |
no 1000 līdz 5000 |
A1 |
A1 |
A1 |
no 500 līdz 999 |
A1 |
B |
B |
no 100 līdz 499 |
– |
C |
C |
mazāk par 100 |
– |
– |
D |
Piezīmes.
1. Valsts autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
2. D uzturēšanas klasi nosaka valsts autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.
3. Valsts autoceļiem ar grants vai šķembu segumu nosaka C vai D uzturēšanas klasi.
2. Pašvaldības autoceļa uzturēšanas klasi nosaka, ņemot vērā transportlīdzekļu satiksmes intensitāti (2.tabula).
2.tabula
Vidējā transportlīdzekļu satiksmes intensitāte (automašīnu skaits diennaktī) |
Pašvaldību autoceļi |
vairāk par 5000 |
A |
no 1000 līdz 5000 |
A1 |
no 500 līdz 999 |
B |
no 100 līdz 499 |
C |
mazāk par 100 |
D |
Piezīmes.
1. Pašvaldību autoceļi, kuriem ziemas sezonā noteikta A1 uzturēšanas klase, vasaras sezonā tiek uzturēti saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
2. D uzturēšanas klasi nosaka pašvaldību autoceļiem, pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem.
3. Pašvaldību autoceļiem ar grants segumu nosaka C vai D uzturēšanas klasi.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9. marta
noteikumiem Nr.224
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai ziemā
Nr.p.k. | Prasības | Uzturēšanas klase | ||||
A |
A1 |
B |
C |
D |
||
Pieļaujamie rādītāji | ||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. | Ledus vai sniega vidējais biezums uz autoceļa brauktuves pastāvīgos laikapstākļos |
atsevišķas sniegotas vietas līdz 1 cm |
atsevišķas sniegotas vietas līdz 1 cm |
4 cm |
10 cm |
netiek normēts |
2. | Sniega biezums uz autoceļa nomales 2/3 platumā no brauktuves malas pastāvīgos laikapstākļos |
5 cm |
10 cm |
15 cm |
20 cm |
netiek normēts |
3. | Autoceļa brauktuves līdzenums pastāvīgos laikapstākļos |
ledus risas |
ledus risas |
ledus risas |
ledus risas |
netiek normēts |
4. | Laiks autoceļa brauktuves attīrīšanai no sniega |
3 stundas |
4 stundas |
6 stundas |
18 stundas |
netiek normēts |
5. | Laiks autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu |
3 stundas |
4 stundas |
6 stundas |
netiek normēts |
netiek normēts |
6. | Laiks rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves |
– |
– |
6 stundas |
netiek normēts |
netiek normēts |
7. | Sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos |
6 cm |
6 cm |
8 cm |
10 cm |
netiek normēts |
8. | Sniega sanesumu biezums uz autoceļa brauktuves atsevišķās vietās sniegputenī |
12 cm |
12 cm |
16 cm |
20 cm |
netiek normēts |
9. | Slapja sniega biezums vai ar sāli un smiltīm sajaukta sniega biezums uz autoceļa brauktuves mainīgos laikapstākļos |
3 cm |
3 cm |
5 cm |
6 cm |
netiek normēts |
10. | Autoceļa brauktuves līdzenums mainīgos laikapstākļos |
ledus risas |
ledus risas |
ledus risas |
ledus risas |
netiek normēts |
11. | Pieļaujamais sniega vaļņa augstums uz autoceļa klātnes šķautnes |
40 cm |
60 cm |
80 cm |
100 cm |
netiek normēts |
12. | Uz brauktuves un nomalēm nedrīkst krāties ūdens |
jā |
jā |
jā |
jā |
jā |
13. | Atpūtas laukumi jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 15 cm |
24 stundās |
24 stundās |
72 stundās |
netiek normēts |
netiek normēts |
14. | Autobusu pieturvietas platforma jātīra, ja sniega sega sasniedz biezumu, kas lielāks par 10 cm |
24 stundās |
24 stundās |
24 stundās |
netiek normēts |
netiek normēts |
15. | Tilti, ceļu pārvadi un gājēju tuneļi jātīra no sniega |
jā |
jā |
jā |
jā |
jā |
16. | Tiltu un ceļu pārvadu ūdens atvades sistēma jāuztur kārtībā |
jā |
jā |
jā |
jā |
jā |
17. | Ja ziemā pēc sniegputeņa ceļa zīmju simboli nav skaidri saskatāmi, ceļa zīmes jāattīra no pielipušā sniega |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
netiek normēts |
netiek normēts |
prasību nav |
18. | Ceļu meteoroloģiskajām stacijām jābūt darba kārtībā |
jā |
jā |
– |
– |
– |
19. | Autoceļu lietotāji jānodrošina ar informāciju par braukšanas apstākļiem |
jā |
jā |
– |
– |
– |
20. | Uzturēšanas klases ir spēkā šādās diennakts stundās |
6.00–22.00 |
6.00–20.00 |
6.00–18.00 |
6.00–18.00 |
netiek normēts |
Piezīmes.
1. Tiltu brauktuvēm, autoceļu paplašinājumiem un divlīmeņu mezglu nobrauktuvēm izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas pamatceļa brauktuvei.
2. Laiku autoceļu brauktuves attīrīšanai no sniega skaita no brīža, kad sniegs beidzis snigt, līdz brīdim, kad autoceļa brauktuve attīrīta no sniega.
3. Autoceļus, kuriem noteikta D uzturēšanas klase, attīra no sniega līdz četrām reizēm sezonā atkarībā no sniega daudzuma.
4. Laiku autoceļa brauktuves kaisīšanai ar pretslīdes materiālu un rievu izveidošanai sasalušā vai piebrauktā sniegā uz autoceļa brauktuves skaita no brīža, kad konstatēta apledojuma izveidošanās, līdz brīdim, kad attiecīgie darbi izpildīti.
5. Prasības gājēju celiņu un veloceliņu uzturēšanai nosaka to īpašnieks.
6. Ārpus šā pielikuma 20.punktā minētā laikposma pieļaujama autoceļiem noteiktās uzturēšanas klases samazināšana no A un A1 uz B klasi, no B uz C klasi.
7. Ja autoceļa brauktuves temperatūra ir zemāka par –6 °C, no sniega un ledus brīva brauktuve netiek prasīta.
8. Autoceļa brauktuvē ir ietverta cietā seguma nomale, kas izbūvēta atbilstoši Latvijas standartā LVS 190-2:2007 "Ceļu projektēšanas noteikumi. Normālprofili" noteiktajam normālprofilam NP-14 un kuru lieto transportlīdzekļu satiksmei.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu tiltu, ceļu pārvadu, tuneļu un caurteku uzturēšanai
Nr.p.k. |
Prasības |
Uzturēšanas klase |
|||
A |
B |
C |
D |
||
Pieļaujamie rādītāji |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. | Tiltu un ceļu pārvadu brauktuvēm, ūdens novades caurulēm, teknēm, drošības joslām un ietvēm jābūt tīrām. Tilta klājs jāmazgā |
katru pavasari un rudeni |
katru pavasari |
netiek normēts |
netiek normēts |
2. | Nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas, kas apdraud satiksmes drošību, nekavējoties jānovāc no tilta vai autoceļa pārvada |
jā |
jā |
jā |
jā |
3. | Tiltu un ceļu pārvadu mastikas deformāciju šuvēm jābūt aizpildītām līdz malām, un tajās nav pieļaujamas plaisas. Atklātie trūkumi jānovērš ārpus ziemas sezonas |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
1 mēneša laikā |
1 mēneša laikā |
4. | Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt tīrām |
jā |
jā |
jā |
jā |
5. | Tiltu un ceļu pārvadu tērauda deformācijas šuvēm jābūt noregulētām. Atklātie trūkumi jānovērš |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
6. | Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Bedres pēc to atklāšanas jāaizpilda |
3 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
7. | Tiltu, ceļu pārvadu brauktuvēs, drošības joslās un ietvēs nav pieļaujamas plaisas, kuru atvērums ir lielāks par 5 mm. Plaisas vasaras sezonā jāaizlej vai jāaizpilda |
jā |
jā |
jā |
jā |
8. | Tiltu koka klājā nav pieļaujami salauzti vai sapuvuši elementi. Atklātie trūkumi jānovērš |
3 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
9. | Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt nostiprinātām. Atklātie trūkumi jānovērš |
3 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
2 nedēļu laikā |
2 nedēļu laikā |
10. | Tiltu un ceļu pārvadu margām jābūt krāsotām vai pārklātām ar aizsargājošu segumu. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
11. | Tiltu un ceļu pārvadu konstrukcijās nav pieļaujami lokāli betona izdrupumi, kuros atsedzas stiegrojums. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
12. | Tiltu un ceļu pārvadu zemtilta zonā nav pieļaujams apaugums, kas pārsniedz 50 cm, sanesumi vai gadījuma priekšmeti. Atklātie trūkumi jānovērš |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
nav prasību |
13. | Tiltu, ceļu pārvadu konusos nav pieļaujami izskalojumi, kas dziļāki par 50 cm, vai bojāti nostiprinājumi. Atklātie trūkumi jānovērš |
1 mēneša laikā |
1,5 mēnešu laikā |
2 mēnešu laikā |
2 mēnešu laikā |
14. | No caurtekas šķērsgriezuma laukuma nedrīkst būt aizsegti vairāk par |
20 % |
35 % |
50 % |
50 % |
15. | Ja sanesumu daudzums ir lielāks par šā pielikuma 14.punktā minēto daudzumu, caurteka vasaras sezonā jāiztīra |
jā |
jā |
jā |
jā |
16. | Virs caurtekām un tuneļiem nav pieļaujami tukšumi. Atklātie tukšumi nekavējoties jānorobežo vai jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
17. | Caurteku posmos, uzgaļos, gultņu un nogāžu nostiprinājumos nav pieļaujami trūkumi, kas traucē ūdens noteci vai var izraisīt uzbēruma nestabilitāti. Atklātie trūkumi jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
18. | Caurteku ieteces un izteces grāvjiem jābūt tīriem autoceļa zemes nodalījuma joslas platumā. Aizsērējušie un aizaugušie grāvji vasaras sezonā jāattīra |
jā |
jā |
jā |
jā |
19. | Tuneļiem jābūt tīriem, tajos nav pieļaujams stāvošs ūdens. Segumā nav pieļaujamas bedres. Caur tuneļa saduršuvēm nedrīkst sūkties ūdens vai birt grunts. Atklātie trūkumi jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
20. | Tuneļos nav pieļaujamas nenostiprinātas betona vai cita materiāla daļas. Atklātie trūkumi jānorobežo vai jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
Piezīmes.
1. Tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuves ziemā uztur saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli 3.pielikumu.
2. Uz tiltu, ceļu pārvadu un tuneļu brauktuvēm attiecas Ministru kabineta noteikumu par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli 6.pielikuma 3., 4., 5., 6. un 7.punktā minētās prasības.
3. Šā pielikuma 6., 7., 10. un 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tiltiem un ceļu pārvadiem.
4. Attiecībā uz caurtekām, kurām iztecē ārpus ceļa joslas nav nodrošināta ūdens novade, pieļaujamas atkāpes no šā pielikuma 14.punktā minētajām prasībām.
5. Šā pielikuma 19. un 20.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem tuneļiem.
6. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
5.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu uzturēšanai
Nr.p.k. |
Prasības |
Uzturēšanas klase |
|||
A |
B |
C |
D |
||
Pieļaujamie rādītāji |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. | Autobusu pieturvietā jābūt 534.ceļa zīmei, atkritumu tvertnei un soliņam |
jā |
tikai ceļa zīmei |
tikai ceļa zīmei |
prasību nav |
2. | Ceļa zīmju stabiem vai balstiem jābūt krāsotiem pelēkā krāsā vai pārklātiem ar pelēku aizsargājošu segumu. Bojājumi, kuru laukums ir lielāks par 30 % no kopējā laukuma, vasaras sezonā jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
3. | Ceļa zīmju stabi vai balsti nedrīkst būt salauzti, deformēti vai sasvērušies. Atklātie trūkumi jānovērš |
3 diennakšu laikā |
10 diennakšu laikā |
1 mēneša laikā |
netiek normēts |
4. | Ceļa zīmēm jāatbilst Latvijas standartu LVS 77–1:2009 "Ceļa zīmes. 1.daļa: Ceļa zīmes", LVS 77–2:2009 "Ceļa zīmes. 2.daļa: Uzstādīšanas noteikumi" un LVS 77–3:2007 "Ceļa zīmes. 3.daļa: Tehniskās prasības" prasībām |
jā |
jā |
jā |
jā |
Bojātās vai nozagtās brīdinājuma, aizlieguma vai priekšrocības ceļa zīmes jāatjauno |
1 diennakts laikā |
3 diennakšu laikā |
3 diennakšu laikā |
3 diennakšu laikā |
|
Pārējās ceļa zīmes (izņemot virzienrādītājus un informācijas zīmes) jānomaina |
3 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
1 mēneša laikā |
netiek normēts |
|
5. | Bojātās vai nozagtās informācijas zīmes un virzienrādītāji pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jāatjauno |
3 mēnešu laikā |
netiek normēts |
netiek normēts |
netiek normēts |
6. | Ceļa zīmes pavasarī jānomazgā |
līdz 1.maijam |
netiek normēts |
prasību nav |
prasību nav |
7. | Uz melnās ceļa segas jābūt horizontālajam apzīmējumam, kas atbilst Latvijas standarta LVS 85:2009 "Ceļa apzīmējumi" prasībām. Iepriekšējā apzīmējuma pēdu redzamība nav pieļaujama. Ja horizontālais apzīmējums 30 m garā posmā ir nodzisis vairāk par 50 % no tā laukuma, horizontālais apzīmējums jāatjauno līdz 31.augustam |
jā |
tikai bīstamās vietās |
prasību nav |
prasību nav |
8. | Ceļa klātnes malām jābūt apzīmētām ar signālstabiņiem, kas atbilst Latvijas standarta LVS 93:2006 "Ceļa signālstabiņi – Lietošanas noteikumi" prasībām |
jā |
tikai bīstamās vietās |
tikai bīstamās vietās |
prasību nav |
Bojātie vai trūkstošie signālstabiņi pavasarī jāatjauno |
līdz 31.maijam |
līdz 30.jūnijam |
netiek normēts |
||
Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim signālstabiņi pēc bojājuma vai zuduma atklāšanas jāatjauno |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
|||
9. | Barjerām jābūt izlīdzinātām, bez bojātiem elementiem. Nomalei zem barjerām jābūt noplanētai |
jā |
jā |
jā |
jā |
Ceļa metāla drošības barjerām jāatbilst Latvijas standarta LVS 94:2007 "Ceļu norobežojošās sistēmas. Transportlīdzekļus norobežojošās sistēmas. Drošības barjeras. Lietošanas noteikumi" prasībām |
jā |
jā |
jā |
jā |
|
Gaismas atstarotājiem jāatbilst Latvijas standarta LVS 94:2007 "Ceļu norobežojošās sistēmas. Transportlīdzekļus norobežojošās sistēmas. Drošības barjeras. Lietošanas noteikumi" prasībām |
jā |
prasību nav |
prasību nav |
prasību nav |
|
Pavasarī barjeras jānomazgā |
līdz 1.maijam |
netiek normēts |
netiek normēts |
netiek normēts |
|
Atklātie trūkumi jānovērš |
1 mēneša laikā |
1 mēneša laikā |
vasaras sezonā |
vasaras sezonā |
|
10. | Žogiem jābūt krāsotiem vai pārklātiem ar aizsargājošu segumu un bez bojātiem elementiem. Atklātie trūkumi vasaras sezonā jānovērš |
jā |
jā |
prasību nav |
prasību nav |
11. | Ceļu satiksmes regulēšanas
luksoforiem jāatbilst Latvijas standarta LVS 370:2004 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori" prasībām |
jā |
jā |
jā |
jā |
Luksoforu darbība jāatjauno |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
1 diennakts laikā |
|
12. | Autoceļu satiksmes luksoforu elementiem, detaļām un stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem |
jā |
jā |
jā |
jā |
Atklātie darbības traucējumi jānovērš, bojātās detaļas vai elementi jānomaina |
3 diennakšu laikā |
3 diennakšu laikā |
3 diennakšu laikā |
3 diennakšu laikā |
|
13. | Autoceļu apgaismojums jāieslēdz diennakts tumšajā laikposmā |
jā |
prasību nav |
prasību nav |
prasību nav |
Bojātie gaismas elementi jānomaina |
1 nedēļas laikā |
||||
14. | Apgaismes stabiem un to stiprinājumu elementiem jābūt bez bojājumiem. Satiksmei bīstamie bojājumi jānovērš nekavējoties pēc to atklāšanas |
jā |
jā |
jā |
jā |
Pārējie atklātie bojājumi jānovērš |
1 mēneša laikā |
netiek normēts |
netiek normēts |
netiek normēts |
|
15. | Gājēju tuneļiem jābūt apgaismotiem |
jā |
prasību nav |
prasību nav |
prasību nav |
Ja apgaismojums tiek pārtraukts, tas jāatjauno |
1 diennakts laikā |
||||
Bojātie gaismas elementi jānomaina |
1 nedēļas laikā |
Piezīmes.
1. Šā pielikuma 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām barjerām.
2. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
3. Šā pielikuma 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošām apgaismojuma līnijām.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
6.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu segumu uzturēšanai
Nr. p.k. |
Prasības |
Uzturēšanas klase |
|||
A |
B |
C |
D |
||
Pieļaujamie rādītāji |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. | Seguma defekti, kas var radīt draudus satiksmes drošībai vai konstrukciju noturībai, jānovērš, jāapzīmē vai jānorobežo vai minētās darbības jāuzsāk nekavējoties pēc minēto defektu atklāšanas |
jā |
jā |
jā |
jā |
2. | Dubļi vai netīrumi no autoceļa asfalta seguma jānovāc |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
netiek normēts |
netiek normēts |
3. | Asfalta segumos bedres nedrīkst būt dziļākas par 25 mm. Atklātie trūkumi jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
Izveidojoties šādām bedrēm, tās pavasarī jāaizpilda |
līdz 1.jūnijam |
līdz 15.jūnijam |
līdz 1.jūlijam |
līdz 1.jūlijam |
|
Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim |
jā |
jā |
jā |
jā |
|
4. | Satiksmei bīstamās bedres jāaizpilda |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
5. | Autoceļa posmi ar avārijas stāvoklī esošiem segumiem jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm |
jā |
jā |
jā |
jā |
6. | Asfalta segumos posmi, kuros ir šķērsviļņi, kas augstāki par 30 mm, vai risas, kas dziļākas par 25 mm, jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
7. | Asfalta segumos posmi ar krasām virsmas līmeņa izmaiņām (iesēdumiem un pacēlumiem) jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai trūkumi jānovērš |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
prasību nav |
8. | Asfalta seguma saķeres koeficientam (izņemot ziemas sezonu un ārkārtējos laikapstākļus) jābūt ne mazākam par 0,3. Ja saķeres koeficients ir mazāks, šāds autoceļa posms jāapzīmē ar 115.ceļa zīmi "Slidens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai jāveic pasākumi seguma raupjuma atjaunošanai |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
prasību nav |
9. | Plaisas asfalta segumā, kuru atvērums ir lielāks par 10 mm, jāaizpilda |
līdz 31.augustam |
prasību nav |
prasību nav |
prasību nav |
10. | Asfalta segumos kūkumojošās vietas jāapzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm un jānosedz ar transporta slodzi sadalošu materiālu |
jā |
jā |
jā |
jā |
Pēc autoceļa klātnes nožūšanas segums jāsakārto |
3 diennakšu laikā |
5 diennakšu laikā |
10 diennakšu laikā |
netiek normēts |
|
11. | Vasaras sezonā jānomaina salauzti un sadrupuši betona apmaļu akmeņi |
jā |
jā |
jā |
prasību nav |
12. | Grants segumam jābūt līdzenam, bez bedrēm, šķērsviļņiem, risām, vaļņiem, vaļējiem akmeņiem, kas lielāki par 70 mm, un vaļējām velēnām. Šķērsslīpumam jābūt 3–5 % (virāžās – līdz 6 %). Ūdens novadīšana no nomalēm un seguma nedrīkst tikt traucēta. Atklātie trūkumi jānovērš | – |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
netiek normēts |
Grants segumus profilē vai planē pavasarī, kad zemes klātne apžuvusi pēc atkušņa, bet ne vēlāk kā | – |
līdz 1.maijam |
līdz 10.maijam |
netiek normēts |
|
Grants segumus planē rudenī pirms sala iestāšanās | – |
jā |
jā |
netiek normēts |
|
13. | Grants seguma virsmai jābūt līdzenai, tā nedrīkst radīt autobraucējam diskomfortu | – |
jā |
jā |
jā |
Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim grants segumā 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants segums jānoplanē | – |
20 diennakšu laikā |
1 mēneša laikā |
1,5 mēnešu laikā |
|
14. | Grants segumā nav pieļaujami iesēdumi un bedres, kas dziļākas par 100 mm. Atklātie trūkumi jānovērš | – |
5 diennakšu laikā |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
15. | Bruģa segumā radušās bedres pavasarī jāsalabo pārbruģējot |
līdz 1.jūnijam |
līdz 15.jūnijam |
līdz 1.jūlijam |
līdz 1.jūlijam |
Vēlāk izveidojušās bedres jāsalabo līdz 30.septembrim |
jā |
jā |
jā |
jā |
|
Satiksmei bīstamās bedres jānovērš (drīkst ar citu materiālu) |
1 diennakts laikā |
5 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
Piezīmes.
1. Šā pielikuma 3., 4. un 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem asfalta segumiem.
2. Par satiksmei bīstamām bedrēm uzskata tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.
3. Autoceļa posms, kurā ir satiksmei bīstamās bedres, triju stundu laikā pēc to konstatēšanas jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm.
4. Šā pielikuma 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļu segumiem.
5. Šķembu un grunts segumiem izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam.
6. Šā pielikuma 13. un 14.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem grants segumiem.
7. Uz bruģa segumu attiecas arī šā pielikuma 1., 2. un 7.punktā minētās prasības.
8. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
7.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.marta
noteikumiem Nr.224
Prasības valsts un pašvaldību autoceļu kopšanai
Nr. p.k. |
Prasības | Uzturēšanas klase | |||
A |
B |
C |
D |
||
Pieļaujamie rādītāji | |||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. | Autoceļa zemes nodalījuma joslas sakopšana pavasarī jāveic ne vēlāk kā |
līdz 1.maijam |
līdz 15.maijam |
līdz 1.jūnijam |
netiek normēts |
Autoceļa operatīvā kopšana jāveic |
reizi 2 nedēļās |
reizi mēnesī |
reizi ceturksnī |
||
2. | Uz autoceļa klātnes pēkšņi radušos satiksmi kavējošu vai satiksmes drošībai bīstamu šķēršļu norobežošana vai ceļa zīmju uzstādīšana jāuzsāk nekavējoties pēc to atklāšanas |
jā |
jā |
jā |
jā |
Uz autoceļa klātnes pēkšņi radušos satiksmi kavējošu vai satiksmes drošībai bīstamu šķēršļu (izņemot avarējušus transportlīdzekļus vai to kravas) novēršana jāuzsāk nekavējoties pēc to atklāšanas |
jā |
jā |
jā |
jā |
|
3. | Autoceļa zemes nodalījuma joslā nav pieļaujama ilgstoša dažādu satiksmes līdzekļu stāvēšana, kravu un gadījuma priekšmetu atrašanās. Atklājot šādus gadījumus, jāuzsāk normatīvajos aktos noteiktā procedūra to aizvākšanai |
jā |
jā |
jā |
jā |
4. | Autoceļa zemes klātnes robežās nav pieļaujami izskalojumi un nogruvumi. Atklātie trūkumi jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
Izskalojumi un nogruvumi, kas dziļāki par 50 cm, jāaizber vai jāpieber |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
6 nedēļu laikā |
|
5. | Autoceļa sāngrāvjos nav pieļaujama ilgstoša ūdens krāšanās augstāk par 20 cm zem autoceļa segas konstrukcijas. Atklātie trūkumi jānovērš |
jā |
jā |
jā |
jā |
Sāngrāvji jāiztīra no aizsērējumiem |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
2 mēnešu laikā |
|
6. | Gūlijām un drenāžas akām jābūt tīrām, bez sanesumiem. Pavasarī tās pirmo reizi jāiztīra |
līdz 1.jūnijam |
līdz 15.jūnijam |
netiek normēts |
netiek normēts |
Vēlāk līdz sala iestāšanās brīdim tās jāiztīra |
reizi 6 nedēļās |
reizi 2 mēnešos |
līdz ziemas sezonai |
līdz ziemas sezonai |
|
7. | Drenāžas vai kanalizācijas caurulēs nav pieļaujami aizsērējumi. Caurules, kurās aizsērējums ir lielāks par norādīto procentuālo daudzumu, jāiztīra |
20 %; |
35 %; |
50 %; |
50 %; |
8. | Gūlijām, kanalizācijas, drenāžas, ūdensvada akām un skatakām jābūt bez bojājumiem un izskalojumiem. Tām jābūt nosegtām ar vākiem vai restītēm. Pirms atkušņa no ietekām, akām un restītēm jāiztīra sniegs un ledus |
jā |
jā |
jā |
jā |
9. | Nomales šķembu, grants un grunts segumam jābūt līdzenam, bez bedrēm, šķērsviļņiem, risām, vaļņiem, vaļējiem akmeņiem, kas lielāki par 70 mm, un vaļējām velēnām. Šķērsslīpumam jābūt 3–5 % (virāžās – līdz 6 %). Ūdens novadīšana no nomalēm un seguma nedrīkst tikt traucēta. Atklātie trūkumi jānovērš vasaras sezonā |
1 nedēļas laikā |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
netiek normēts |
10. | Autoceļa nomales un asfalta seguma savienojumā augstumu atšķirība nedrīkst būt lielāka par |
3 cm |
5 cm |
5 cm |
5 cm |
Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim tiek konstatēta lielāka augstuma atšķirība, autoceļa posms jāapzīmē ar 119.ceļa zīmi "Ceļš ar bīstamām nomalēm" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm vai atklātie trūkumi jānovērš |
3 diennakšu laikā |
7 diennakšu laikā |
2 nedēļu laikā |
netiek normēts |
|
11. | Nomalei ar grants segumu jābūt līdzenai. Ja laikposmā no pavasara atkušņa līdz sala iestāšanās brīdim seguma nomalē 30 % no apskatāmā laukuma veidojas šķērsviļņi, risas vai bedres, kas dziļākas par 60 mm, grants seguma nomale jānoplanē |
2 nedēļu laikā |
3 nedēļu laikā |
2 mēnešu laikā |
netiek normēts |
12. | Nomalē ar asfalta segumu nav pieļaujamas bedres, kas dziļākas par 25 mm. Ja izveidojušās bedres, tās pavasarī jāaizpilda |
līdz 1.jūnijam |
līdz 15.jūnijam |
līdz 1.jūlijam |
līdz 1.jūlijam |
Vēlāk izveidojušās bedres jāaizpilda līdz 30.septembrim |
jā |
jā |
jā |
jā |
|
13. | Autoceļa zemes klātnes robežās augošie krūmi jāizpļauj |
reizi gadā |
reizi gadā |
prasību nav |
prasību nav |
14. | Normatīvajos aktos noteikto autoceļa, ceļa zīmju vai krustojumu noteikto redzamību nodrošina, izcērtot traucējošos krūmus vai koku zarus. Atklātie trūkumi jānovērš |
3 diennakšu laikā |
1 nedēļas laikā |
1 mēneša laikā |
1,5 mēnešu laikā |
15. | Zāle, kas aug uz autoceļa nomales un tai piegulošas nogāzes 1,0–1,5 m platumā, kā arī uz sadalošās joslas, kas ir šaurāka par 12 m, veģetācijas periodā jāpļauj |
2 reizes |
1 reizi |
1 reizi |
nav prasību |
16. | Atpūtas vietās nav pieļaujams salauzts vai sabojāts aprīkojums. Bojātais aprīkojums jāsaremontē vai jānovāc |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
– | – |
17. | Kāpnēm atpūtas vietās jābūt ar nostiprinātām margām. Kāpņu pakāpieniem jābūt noturīgiem un bez bojājumiem. Pēc trūkumu atklāšanas nekavējoties jāuzliek brīdinoši uzraksti un kāpnes jānorobežo |
jā |
jā |
– | – |
Bojātie elementi jānomaina |
2 nedēļu laikā |
1 mēneša laikā |
Piezīmes.
1. Ja bojātos vai trūkstošos aku vākus vai gūliju restītes nav iespējams aizstāt nekavējoties, bīstamo vietu apzīmē ar nepieciešamajām ceļa zīmēm.
2. Šķembu un grunts segumiem nomalēs izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam nomalēs.
3. Šā pielikuma 10., 12. un 13.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem segumiem.
4. Apzīmējums "–" nozīmē, ka minētā konstrukcija vai autoceļa elements attiecīgajai uzturēšanas klasei nav paredzēts.
5. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
Satiksmes ministrs K.Gerhards