Valsts sekretāru sanāksmē: 2010.gada 11.martā
FM: Par kārtību, kādā no akcīzes nodokļa atbrīvo atsevišķus alkoholiskos dzērienus
11.martā valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas sagatavotais noteikumu projekts, kas paredz grozījumus noteikumos par kārtību, kādā atsevišķiem alkoholiskajiem dzērieniem piemēro akcīzes nodokļa atbrīvojumu.
Grozījumi paredz precizēt dokumentus, kuri jāiesniedz Valsts ieņēmumu dienestā (VID), lai saņemtu lietotāja atļauju. Lietotāja atļaujas saņemšanai komersanta iesniegumam būs jāpievieno komersanta apstiprināts alkoholisko dzērienu izmantošanas vietas plāns. Ja plānots uzglabāt vienlaikus vairāk nekā 1000 litrus alkoholisko dzērienu, papildus plānā būs jānorāda stacionārās tvertnes alkoholisko dzērienu uzglabāšanai, to tilpums (m3) un numurs.
Grozījumi paredz VID tiesības anulēt atļauju arī tādos gadījumos, ja lietotājs vai tā pilnvarotais pārstāvis pēc atkārtota uzaicinājuma nebūs ieradies VID, ja lietotājs nebūs samaksājis naudas sodu, kas uzlikts par šo noteikumu pārkāpumiem, un ja lietotājam būs nodokļu parāds (izņemot gadījumu, ja nodokļu parāda samaksas termiņš būs pagarināts un nodokļu parāda saistības tiks pildītas).
Šobrīd, ja alkoholiskie dzērieni netiek piegādāti lietotājam noteikumos noteiktajā kārtībā, par akcīzes nodokļa un soda naudas samaksu ir atbildīgs lietotājs. Grozījumi paredz par atbildīgo noteikt piegādātāju.
Lai atvieglotu lietotāja darbību, līdz ar grozījumiem paredzēts svītrot noteikumu punktu par ikmēneša pārskatu sniegšanu VID.
Tāpat no noteikumiem paredzēts svītrot punktu, lai apstiprinātam noliktavas turētājam nevajadzētu vairākas reizes saskaņot alkoholisko dzērienu iznīcināšanas vietas ar reģionālo vides pārvaldi un attiecīgo pašvaldību.
Noteikumu projektu vēl izskatīs un par tā pieņemšanu lems MK.
Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļa
IeM: Par grozījumiem ieroču, sprāgstvielu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, klasificēšanas un izmantošanas noteikumos
Iekšlietu ministrija izstrādājusi un 11.martā iesniegusi izskatīšanai valsts sekretāru sanāksmē Ministru kabineta noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 23.septembra noteikumos Nr.538 “Ieroču, munīcijas, speciālo līdzekļu, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu un pirotehnisko izstrādājumu komerciālās aprites, pirotehnisko izstrādājumu klasificēšanas un izmantošanas noteikumi””.
Noteikumu projekta mērķis ir atcelt terminētās speciālās atļaujas (licences) un ieviest beztermiņa speciālās atļaujas (licences) ieroču, munīcijas, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu, speciālo līdzekļu un pirotehnisko izstrādājumu importam, eksportam, tranzītam, eksponēšanai izstādēs, realizācijai, ražošanai (izgatavošanai) un remontam, spridzināšanas darbu veikšanai vai pirotehnisko pakalpojumu sniegšanai Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām, ka arī noteikt iespēju komersantam iesniegt un iestādei izsniegt dokumentus elektronisko dokumentu formā. Vienlaikus viens no projekta mērķiem ir noteikt speciālas prasības sprāgstvielu un spridzināšanas ietaišu pastāvīgai uzglabāšanai noliktavās un speciāli tam paredzētos metāla konstrukcijas konteineros.
Šobrīd spēkā esošais normatīvais regulējums nosaka, ka komersants, kas vēlas nodarboties ar ieroču, munīcijas, sprāgstvielu, spridzināšanas ietaišu, speciālo līdzekļu vai 1., 2., 3. vai 4.klases pirotehnisko izstrādājumu, atsevišķu šo priekšmetu sastāvdaļu vai palīgierīču ražošanu (izgatavošanu), kā arī ieroču vai speciālo līdzekļu (izņemot pašaizsardzībai paredzētos gāzes baloniņus) remontu, šo priekšmetu komercizstāžu rīkošanu, to realizēšanu vairumtirdzniecībā vai mazumtirdzniecībā, eksportu, importu vai tranzītu vai sniegtu pakalpojumus, var saņemt tikai terminēto speciālo atļauju (licenci) no viena gada līdz pieciem gadiem. Šis regulējums neatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 12.decembra direktīvas 2006/123/EK prasībām, kur noteikts, ka vispārīgā gadījumā pakalpojumu sniedzējam piešķirtā atļauja nav ar ierobežotu termiņu, izņemot gadījumus, kad atļauju pagarina automātiski, vai arī tā ir atkarīga vienīgi no prasību pastāvīgas izpildes, kā arī pieejamo atļauju skaists ir ierobežots, pamatojoties uz sevišķi svarīgu iemeslu saistībā ar sabiedrības interesēm vai ierobežotu atļaujas termiņu var pamatot ar sevišķi svarīgu iemeslu saistībā ar sabiedrības interesēm.
Tāpat, izvērtējot esošo normatīvo regulējumu, tika konstatēts, ka nav noteiktas speciālās prasības sprāgstvielu un spridzināšanas ietaišu pastāvīgai (konstantai) uzglabāšanai noliktavās un speciāli tam paredzētos metāla konstrukcijas konteineros, kas savukārt apgrūtina Valsts policijas, kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbu, veicot sprāgstvielu un spridzināšanas ietaišu noliktavu un konteineru atbilstību izvērtēšanu drošības prasībām pirms speciālās atļaujas (licences) izsniegšanas, kā arī padara par neefektīvu to turpmāko kontroli.
Iekšlietu ministrijas Administratīvais departaments
LM: Par grozījumiem Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtībā
Lai vienkāršotu administratīvās procedūras sociālo pakalpojumu saņemšanai un atvieglotu lēmumu pieņemšanu par pakalpojumu sniedzēja maiņu, Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi grozījumus Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtībā.
Saskaņā ar izmaiņām plānots, ka Labklājības ministrijas padotībā esošo valsts sociālās aprūpes centru vadītāji pieņems lēmumu par pakalpojuma saņemšanas vietas maiņu gadījumos, ja klients vēlēsies mainīt ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanas vietu. Klientam vai tā pilnvarotai personai būs jāiesniedz iesniegums attiecīgā centra vadītājam. Šobrīd šāds iesniegums ir jāiesniedz LM.
Līdz ar to centru vadītāji, izslēdzot starpnieku – LM, lems par pakalpojuma saņemšanas vietas maiņu, nevis par pakalpojuma piešķiršanu. Savukārt, lai LM rīcībā būtu informācija par brīvo vietu skaitu valsts sociālās aprūpes centros, centru vadība informēs ministriju pēc lēmuma pieņemšanas par pakalpojuma saņemšanas vietas maiņu.
Ja klientu neapmierinās centra vadītāja pieņemtais lēmums, klients savu sūdzību iesniegs LM, un tā tiks izskatīta Iesniegumu likumā paredzētajā kārtībā.
Savukārt, ja klients saņem valsts finansēto sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu līgumorganizācijā, par klienta pakalpojuma saņemšanas vietas maiņu turpinās lemt LM.
Vienlaikus grozījumi paredz precizēt Ministru kabineta noteikumus atbilstoši valsts sociālo aprūpes centru struktūrai, kas sākusi darboties ar 2010.gadu. Saskaņā ar to no 2010.gada 1.janvāra piecos Labklājības ministrijas pakļautībā esošajos reģionu centros iekļautas arī bērnu ilgstošās sociālās aprūpes institūcijas.
Iepriekšminētās izmaiņas paredz grozījumi Ministru kabineta noteikumos “Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtība”, kas 11.martā izsludināti valsts sekretāru sanāksmē. Tie vēl jāsaskaņo ar citām ministrijām un jāapstiprina valdībā.
Labklājības ministrijas Komunikācijas departaments