Ministru kabineta rīkojums Nr.153
Rīgā 2010.gada 18.martā (prot. Nr.11 56.§)
Grozījumi darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā
1. Izdarīt darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumā(atbalstīts ar Ministru kabineta 2008.gada 29.aprīļa rīkojumu Nr.236 "Par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma apstiprināšanu") (Latvijas Vēstnesis, 2008, 124., 130., 159., 168., 179.nr.; 2009, 18., 29., 31., 35., 49., 78., 96., 99., 114., 121., 128., 145., 169., 184.nr.; 2010, 2., 33.nr.) šādus grozījumus:
1.1. 3.1.1.pasākumā "Profesionālās izglītības infrastruktūra":
1.1.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.1.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. p.k. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.1.1. Profesionālās izglītības infrastruktūra |
96 852 537 |
96 825 537 |
83 582 292 |
13 243 245 |
0 |
2. | 3.1.1.1. Mācību aprīkojuma modernizācija un infrastruktūras uzlabošana profesionālās izglītības programmu īstenošanai |
93 531 119 |
93 531 119 |
80 782 037 |
12 749 082 |
0 |
3. | 3.1.1.2. Profesionālās izglītības infrastruktūras attīstība un mācību aprīkojuma modernizācija ieslodzījuma vietās |
3 294 418 |
3 294 418 |
2 800 255 |
494 163 |
0" |
1.1.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.2. 3.1.2.pasākumā "Augstākās izglītības infrastruktūra":
1.2.1. izteikt tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Nr. |
Aktivitātes/ apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
Projektu atlases veids |
Starpniekinstitūcija/Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1. | 3.1.2.1.1. Augstākās izglītības iestāžu telpu un iekārtu modernizēšana studiju programmu kvalitātes uzlabošanai, tajā skaitā nodrošinot izglītības programmu apgūšanas iespējas arī personām ar funkcionāliem traucējumiem | IPIA | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes īstenošanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
2. | 3.1.2.1.2. Jaunu koledžas studiju programmu attīstība aviācijas nozarē | IPIA | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes īstenošanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros)" |
1.2.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais
finansējums, |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.1.2. Augstākās izglītības infrastruktūra |
145 626 308 |
134 638 568 |
124 145 194 |
10 493 374 |
10 987 740 |
2. | 3.1.2.1. Augstākās izglītības iestāžu telpu un iekārtu modernizēšana, tajā skaitā nodrošinot izglītības programmu apgūšanas iespējas arī personām ar funkcionāliem traucējumiem |
145 626 308 |
134 638 568 |
124 145 194 |
10 493 374 |
10 987 740 |
3. | 3.1.2.1.1. Augstākās izglītības iestāžu telpu un iekārtu modernizēšana, tajā skaitā nodrošinot izglītības programmu apgūšanas iespējas arī personām ar funkcionāliem traucējumiem |
143 207 426 |
132 219 686 |
121 726 312 |
10 493 374 |
10 987 740 |
4. | 3.1.2.1.2. Jaunu koledžas studiju programmu attīstība aviācijas nozarē |
2 418 882 |
2 418 882 |
2 418 882 |
0 |
0" |
1.2.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.3. 3.1.3.pasākumā "Izglītības infrastruktūra vispārējo prasmju nodrošināšanai":
1.3.1. svītrot 59.punktā vārdus "kā arī nodrošinot autotransportu skolēnu pārvadāšanai";
1.3.2. izteikt 61.punktu šādā redakcijā:
"61. Finansējuma saņēmēji: Novada vai republikas pilsētas pašvaldība.";
1.3.3. izteikt 62.punktu šādā redakcijā:
"62. Minimālais un maksimālais projekta finansējuma apjoms: No 500 000 EUR līdz 792 977 EUR.";
1.3.4. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.3.5. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.1.3. Izglītības infrastruktūra vispārējo prasmju nodrošināšanai |
46 973 316 |
46 973 316 |
41 537 105 |
5 436 211 |
0 |
2. | 3.1.3.1. Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana |
30 876 699 |
30 876 699 |
26 245 194 |
46 315 05 |
0 |
3. | 3.1.3.2. Atbalsts vispārējās izglītības iestāžu tīkla optimizācijai |
3171911 |
3171911 |
3171911 |
0 |
0 |
4. | 3.1.3.3. Speciālās izglītības iestāžu un vispārējās izglītības iestāžu infrastruktūras uzlabošana izglītojamajiem ar funkcionāliem traucējumiem |
12 924 706 |
12 924 706 |
12 120 000 |
804 706 |
0 |
5. | 3.1.3.3.1. Speciālās izglītības iestāžu infrastruktūras un aprīkojuma uzlabošana |
7 560 000 |
7 560 000 |
7 560 000 |
0 |
0 |
6. | 3.1.3.3.2. Vispārējās izglītības iestāžu infrastruktūras uzlabošana izglītojamajiem ar funkcionāliem traucējumiem |
5 364 706 |
5 364 706 |
4 560 000 |
804 706 |
0" |
1.3.6. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.4. svītrot 3.1.4.pasākuma "Nodarbinātības un sociālo pakalpojumu infrastruktūra" tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.5. 3.1.5.pasākumā "Veselības aprūpes infrastruktūra":
1.5.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas datums";
1.5.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1. | 3.1.5. Veselības aprūpes infrastruktūra |
243 850 094 |
223 970 396 |
207 272 580 |
16 697 816 |
19 879 698 |
2. | 3.1.5.1. Ambulatorās veselības aprūpes attīstība |
26 197 647 |
22 268 000 |
22 268 000 |
0 |
3 929 647 |
3. | 3.1.5.1.1. Ģimenes ārstu tīkla attīstība |
5 236 000 |
4 450 600 |
4 450 600 |
0 |
785 400 |
4. | 3.1.5.1.2. Veselības aprūpes centru attīstība |
20 961 647 |
17 817 400 |
17 817 400 |
0 |
3 144 247 |
5. | 3.1.5.2. Neatliekamās medicīniskās palīdzības attīstība |
10 925 388 |
10 925 388 |
9 286 580 |
1 638 808 |
0 |
6. | 3.1.5.3. Stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstība |
206 727 059 |
190 777 008 |
175 718 000 |
15 059 008 |
15 950 051 |
7. | 3.1.5.3.1. Stacionārās veselības aprūpes attīstība |
192 644 705 |
176 724 928 |
163 748 000 |
12 976 928 |
15 919 777 |
8. | 3.1.5.3.2. Onkoloģijas slimnieku radioterapijas ārstēšanas attīstība |
14 082 354 |
14 052 080 |
11 970 000 |
2 082 080 |
30 274" |
1.5.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.6. 3.2.1.pasākumā "Pieejamības un transporta sistēmas attīstība":
1.6.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.6.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.2.1. Pieejamības un transporta sistēmas attīstība |
378 958 153 |
374 546 388 |
322 114 430 |
52 431 958 |
4 411 765 |
2. | 3.2.1.1. Valsts 1.šķiras autoceļu maršrutu sakārtošana |
247 058 824 |
247 058 824 |
210 000 000 |
37 058 824 |
0 |
3. | 3.2.1.2. Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās |
70 588 235 |
70 588 235 |
60 000 000 |
10 588 235 |
0 |
4. | 3.2.1.3. Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās un Rīgā |
31 899 329 |
31 899 329 |
27 114 430 |
4 784 899 |
0 |
5. | 3.2.1.3.1. Satiksmes drošības uzlabojumi apdzīvotās vietās ārpus Rīgas |
18 127 294 |
18 127 294 |
15 408 200 |
2 719 094 |
0 |
6. | 3.2.1.3.2. Satiksmes drošības uzlabojumi Rīgā |
13 772 035 |
13 772 035 |
11 706 230 |
2 065 805 |
0 |
7. | 3.2.1.4. Mazo ostu infrastruktūras uzlabošana |
5 882 353 |
5 000 000 |
5 000 000 |
0 |
882 353 |
8. | 3.2.1.5. Publiskais transports ārpus Rīgas |
23 529 412 |
20 000 000 |
20 000 000 |
0 |
3 529 412" |
1.6.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.7. 3.2.2.pasākumā "IKT infrastruktūra un pakalpojumi":
1.7.1. izteikt 253.punktu šādā redakcijā:
"253. Projekta minimālais un maksimālais finansējuma apjoms ir no 150 000 EUR līdz 5 000 000 EUR.";
1.7.2. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu uzsākšanas datums";
1.7.3. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.2.2. IKT infrastruktūra un pakalpojumi |
193 102 786 |
189 716 524 |
189 076 232 |
640 292 |
3 386 262 |
2. | 3.2.2.1. Publiskās pārvaldes informācijas sistēmu un pakalpojumu attīstība |
155 299 057 |
155 299 057 |
155 299 057 |
0 |
0 |
3. | 3.2.2.1.1. Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība |
140 785 764 |
140 785 764 |
140 785 764 |
0 |
0 |
4. | 3.2.2.1.2. Izglītības iestāžu informatizācija |
14 513 293 |
14 513 293 |
14 513 293 |
0 |
0 |
5. | 3.2.2.2. Publisko interneta pieejas punktu attīstība |
4 268 616 |
4 268 616 |
3 628 324 |
640 292 |
0 |
6. | 3.2.2.3. Elektronisko sakaru pakalpojumu vienlīdzīgas pieejamības nodrošināšana visā valsts teritorijā (platjoslas tīkla attīstība) |
22 575 081 |
19 188 819 |
19 188 819 |
0 |
3 386 262 |
7. | 3.2.2.4. Valsts nozīmes elektronisko sakaru tīklu izveide, attīstība un pilnveidošana, informācijas datu pārraides drošības nodrošināšana |
10 960 032 |
10 960 032 |
10 960 032 |
0 |
0 |
8. | 3.2.2.4.1. Valsts nozīmes elektronisko sakaru tīklu izveide, attīstība un pilnveidošana |
10 960 032 |
10 960 032 |
10 960 032 |
0 |
0 |
9. | 3.2.2.4.2. Informācijas datu pārraides drošības nodrošināšana |
0 |
0 |
0 |
0 |
0" |
1.7.4. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.8. 3.3.1.pasākumā "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība":
1.8.1. svītrot 303.punktu;
1.8.2. papildināt apakšnodaļu "Aktivitātes" ar 345.1, 345.2, 345.3, 345.4, 345.5 un 345.6 punktu šādā redakcijā:
"345.1 3.3.1.6.aktivitāte. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana.
345.2 Aktivitātes mērķis: Piekrastes teritorijas ilgtspējīga apsaimniekošana, nodrošinot vēsturiski piesārņotā Karostas kanāla sanāciju saskaņā ar Baltijas jūras rīcības plānu.
345.3 Atbalsta veids: Atbalsts paredzēts sanācijas pasākumu īstenošanai ostas akvatorijā, ja piesārņojums ar smagajiem metāliem un naftas produktiem pārsniedz pieļaujamās normas un šī teritorija ir atzīta par prioritāti Nacionālajā vides politikas plānā, un saskaņā ar piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu (1.kategorija), un nevar piemērot principu "piesārņotājs maksā", jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv un nav arī tieša saistību un pienākumu pārņēmēja.
345.4 Mērķa grupa: Pašvaldība, ostu kravu pārvadājumu nosūtītāji un saņēmēji.
345.5 Finansējuma saņēmēji: speciālās ekonomiskās zonas pārvalde, kuras īpašumā, valdījumā vai turējumā ir zemesgabals vai ostas akvatorija, kuras teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta.
345.6 Maksimālais projekta Kohēzijas fonda finansējuma apjoms: 15 750 000 EUR.";
1.8.3. izteikt 346.punktu šādā redakcijā:
"346. Pasākuma ietvaros tiks sniegts valsts atbalsts. Jebkurš sabiedriskā sektora atbalsts šīs programmas ietvaros sniedzams saskaņā ar procedurālām un materiālām tiesību normām, kuras regulē valsts atbalstu un ir spēkā minētā sabiedriskā sektora atbalsta piešķiršanas brīdī.";
1.8.4. papildināt 348.punkta pirmo teikumu aiz vārdiem "Projekti, kas saistīti ar" ar vārdiem "Liepājas Karostas kanāla sanāciju";
1.8.5. izteikt tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Nr. |
Aktivitātes/ |
Projektu atlases veids |
Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1. |
3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība |
||
7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās
8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
||||
2. | 3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica) |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana. 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
3. | 3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu, u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
4. | 3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
5. | 3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar TEN-T |
IPIA |
SM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
6. | 3.3.1.6. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
–" |
1.8.6. papildināt apakšnodaļu "Paskaidrojums projektu atlases veida izveidei" ar 357.1 punktu šādā redakcijā:
"357.1 3.3.1.6. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana – izvēlēta ierobežota atlase, jo plānots viens projekta iesniedzējs – Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.";
1.8.7. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
KF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.3.1. Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība |
840 666 413 |
777 073 304 |
714 566 451 |
62 506 853 |
63 593 109 |
2. | 3.3.1.1. TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi |
351 050 321 |
351 050 321 |
298 392 773 |
52 657 548 |
0 |
3. | 3.3.1.2. TEN-T dzelzceļa posmu rekonstrukcija un attīstība (Austrumu–Rietumu dzelzceļa koridora infrastruktūras attīstība un Rail Baltica) |
153 524 941 |
130 496 200 |
130 496 200 |
0 |
23 028 741 |
4. | 3.3.1.3. Lielo ostu infrastruktūras attīstība "Jūras maģistrāļu" ietvaros |
196 816 606 |
170 244 115 |
167 294 115 |
2 950 000 |
26 572 491 |
5. | 3.3.1.4. Lidostu infrastruktūras attīstība |
74 749 767 |
63 537 302 |
63 537 302 |
0 |
11 212 465 |
6. |
3.3.1.5. Pilsētu infrastruktūras uzlabojumi sasaistei ar
TEN-T |
45 995 366 |
45 995 366 |
39 096 061 |
6 899 305 |
0 |
7. | 3.3.1.6. Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana |
18 529 412 |
15 750 000 |
15 750 000 |
0 |
2 779 412" |
1.8.8. papildināt tabulas "Uzraudzības rādītāji" sadaļu "Iznākuma rādītāji" ar 6.rindu šādā redakcijā:
"6. Piesārņotās vietas platība, kas attīrīta no vēsturiskā piesārņojuma, ha |
0 |
0 |
43 |
3.3.1.6.aktivitāte |
–" |
1.8.9. papildināt tabulas "Uzraudzības rādītāju teritoriālais iedalījums" sadaļu "Iznākuma rādītāji" ar 6.rindu šādā redakcijā:
"6. Piesārņotās vietas platība, kas attīrīta no vēsturiskā piesārņojuma, ha | Rīga |
0 |
0 |
0 |
Vidzeme |
0 |
0 |
0 |
|
Kurzeme |
0 |
0 |
43,0 |
|
Zemgale |
0 |
0 |
0 |
|
Latgale |
0 |
0 |
0" |
1.9. 3.3.2.pasākumā "Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība":
1.9.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.9.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
KF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.3.2. Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība |
167 529 412 |
142 400 000 |
142 400 000 |
0 |
25 129 412 |
2. | 3.3.2.1. Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība |
167 529 412 |
142 400 000 |
142 400 000 |
0 |
25 129 412" |
1.9.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.10. 3.4.1.pasākumā "Vide":
1.10.1. svītrot 398., 400., 401., 402. un 403.punktu;
1.10.2. svītrot 419.punktā vārdus "speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes";
1.10.3. svītrot 423., 424., 437., 438., 439., 440. un 441.punktu;
1.10.4. izteikt 444.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
"Vēsturiski piesārņoto vietu sanācijas un vides risku novēršanas projektus vērtēs, paredzot kritērijus ietekmes uz teritorijas līdzsvarotu attīstību novērtēšanai.";
1.10.5. izteikt 447.punktu šādā redakcijā:
"447. Pasākums kopumā veicinās horizontālās prioritātes "Vienādas iespējas" mērķu sasniegšanu. Īstenojot pasākumus, ieguvēji būs iedzīvotāji apdzīvotās vietās, kurās ir līdz 2000 iedzīvotājiem, kā arī iedzīvotāji pašvaldībās, kur tiks likvidēts vēsturiskais piesārņojums un samazināts vides risks. Izveidojot infrastruktūru augu un dzīvnieku kolekciju apmeklēšanai, īpaša uzmanība tiks pievērsta tam, lai cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem nodrošinātu pieejamību apskates objektiem.";
1.10.6. svītrot 448.punktā vārdus un skaitli "infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās";
1.10.7. izteikt 449.punktu šādā redakcijā:
"449. Kopumā pasākums nav tieši saistīts ar horizontālo prioritāti "Informācijas sabiedrība".";
1.10.8. izteikt tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Nr. |
Aktivitātes/ |
Projektu atlases veids |
Starpniekinstitūcija/ |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1. |
3.4.1.1.
Ūdenssaimniecības attīstība apdzīvotās vietās, kurās iedzīvotāju skaits ir līdz 2000 |
APIA |
VIDM |
1. ES plānošanas dokumentu izstrādāšana
2. Ieviešanas nosacījumu, t.sk. projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādāšana 3. Finanšu plānošana pasākumu līmenī 4. Uzraudzība pasākumu un aktivitāšu līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi aktivitāšu un pasākumu līmenī |
CFLA |
1. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes
uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 3. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Informācijas un publicitātes pasākumi projektu līmenī |
2. | 3.4.1.3. Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas ex situ infrastruktūras izveide |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
3. | 3.4.1.4. Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
4. | 3.4.1.5.1. Pļaviņu un Jēkabpils pilsētu plūdu draudu samazināšana |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
5. | 3.4.1.5.2. Hidrotehnisko būvju rekonstrukcija plūdu draudu risku novēršanai un samazināšanai |
APIA |
VIDM |
1. ES plānošanas dokumentu izstrādāšana
2. Ieviešanas nosacījumu, t.sk. projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādāšana 3. Finanšu plānošana pasākumu līmenī 4. Uzraudzība pasākumu un aktivitāšu līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi pasākumu un aktivitāšu līmenī |
CFLA |
1. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes
uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 3. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Informācijas un publicitātes pasākumi projektu līmenī" |
1.10.9. izteikt 451.punktu šādā redakcijā:
"451. 3.4.1.3. un 3.4.1.4.aktivitātē un 3.4.1.5.1.apakšaktivitātē noteikts ierobežots finansējuma saņēmēju loks, jo ir zināmi visi iespējamie finansējuma saņēmēji. Ar pieejamo finansējumu, ievērojot atlases kritērijus, iespējams apmierināt visu finansējuma saņēmēju vajadzības.";
1.10.10. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.4.1. Vide |
235 163 167 |
229 932 547 |
194 767 383 |
35 165 164 |
5 230 620 |
2. | 3.4.1.1. Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība apdzīvotās vietās, kurās iedzīvotāju skaits ir līdz 2000 |
168 816 215 |
163 585 595 |
143 493 781 |
20 091 814 |
5 230 620 |
3. | 3.4.1.3. Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas ex situ un vides izglītības infrastruktūras izveide |
3 023 602 |
3 023 602 |
3 023 602 |
0 |
0 |
4. | 3.4.1.4. Vēsturiski piesārņoto vietu sanācija |
47 500 000 |
47 500 000 |
33 250 000 |
14 250 000 |
0 |
5. | 3.4.1.5. Vides risku samazināšana |
15 823 350 |
15 823 350 |
15 000 000 |
823 350 |
0 |
6. | 3.4.1.5.1. Pļaviņu un Jēkabpils pilsētu plūdu draudu samazināšana |
10 823 350 |
10 823 350 |
10 000 000 |
823 350 |
0 |
7. | 3.4.1.5.2. Hidrotehnisko būvju rekonstrukcija plūdu draudu risku novēršanai un samazināšanai |
5 000 000 |
5 000 000 |
5 000 000 |
0 |
0" |
1.10.11. svītrot tabulu "Finansējuma sadalījums pa kategorizācijas kategorijām";
1.10.12. svītrot tabulas "Uzraudzības rādītāji" sadaļas "Iznākuma rādītāji" 2., 3. un 8.rindu un sadaļas "Rezultāta rādītāji" 3.rindu;
1.10.13. izteikt tabulas "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" sadaļas "Iznākuma rādītāji" 2.rindu šādā redakcijā:
"Piesārņotās vietas platība, kas attīrīta no vēsturiskā piesārņojuma, ha | Rīga |
0 |
0 |
4,5 |
Vidzeme |
0 |
0 |
0 |
|
Kurzeme |
0 |
0 |
0 |
|
Zemgale |
0 |
2,5 |
2,5 |
|
Latgale |
0 |
0 |
0" |
1.11. 3.4.2.pasākumā "Tūrisms":
1.11.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.11.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, EUR |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.4.2.Tūrisms |
25 882 353 |
25 882 353 |
22 000 000 |
3 882 353 |
0 |
2. | 3.4.2.1. Nacionālās nozīmes tūrisma produkta attīstība |
25 882 353 |
25 882 353 |
22 000 000 |
3 882 353 |
0 |
3. | 3.4.2.1.1. Valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļu saglabāšana, atjaunošana un infrastruktūras pielāgošana tūrisma produkta attīstībai |
17 647 059 |
17 647 059 |
15 000 000 |
2 647 059 |
0 |
4. | 3.4.2.1.2. Nacionālās nozīmes velotūrisma produkta attīstība |
8 235 294 |
8 235 294 |
7 000 000 |
1 235 294 |
0 |
5. | 3.4.2.1.3. Nacionālās nozīmes kultūras, aktīvā, veselības un rekreatīvā tūrisma produkta attīstība |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. | 3.4.2.2. Tūrisma informācijas sistēmas attīstība |
0 |
0 |
0 |
0 |
0" |
1.11.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.12. 3.4.3.pasākumā "Kultūrvides sociālekonomiskā ietekme":
1.12.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.12.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.4.3. Kultūrvides sociālekonomiskā ietekme |
41 405 929 |
38 560 186 |
33 203 018 |
5 357 168 |
2 845 743 |
2. | 3.4.3.1. Nacionālas un reģionālas nozīmes daudzfunkcionālu centru izveide |
24 925 605 |
24 925 605 |
21 186 764 |
3 738 841 |
0 |
3. | 3.4.3.2. Sociālekonomiski nozīmīgu kultūrvēsturiskā mantojuma objektu atjaunošana |
10 788 838 |
10 788 838 |
9 170 511 |
1 618 327 |
0 |
4. | 3.4.3.3. Atbalsts kultūras pieminekļu privātīpašniekiem kultūras pieminekļu saglabāšanā un to sociālekonomiskā potenciāla efektīvā izmantošanā |
5 691 486 |
2 845 743 |
2 845 743 |
0 |
2 845 743" |
1.12.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.13. 3.4.4.pasākumā "Mājokļu energoefektivitāte":
1.13.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.13.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.4.4. Mājokļa energoefektivitāte |
121 902 302 |
76 219 240 |
72 935 963 |
3 283 277 |
45 683 062 |
2. | 3.4.4.1. Daudzdzīvokļu māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi |
108 769 195 |
63 086 133 |
63 086 133 |
0 |
45 683 062 |
3. | 3.4.4.2. Sociālo dzīvojamo māju siltumnoturības uzlabošanas pasākumi |
13 133 107 |
13 133 107 |
9 849 830 |
3 283 277 |
0" |
1.13.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.14. 3.5.1.pasākumā "Vides aizsardzības infrastruktūra":
1.14.1. papildināt apakšnodaļu "Aktivitātes" ar 562.1, 562.2, 562.3, 562.4, 562.5, 562.6, 562.7, 562.8, 562.9 un 562.10punktu šādā redakcijā:
"562.1 3.5.1.3.aktivitāte. Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās.
562.2 Aktivitātes mērķis: Saglabāt Latvijas dabas vides kvalitāti atbilstoši Eiropas Savienības direktīvu prasībām, valsts starptautiskajām saistībām un vietējām vajadzībām; novērst esošos un nākotnes draudus dabas vērtībām, vienlaikus nodrošinot maksimāli efektīvu resursu izlietojumu dabas vērtību saglabāšanā un atjaunošanā.
562.3 Atbalsta veids: Atbalsts paredzēts infrastruktūras izveidei intensīvi apmeklētās Natura 2000 teritorijās, kurām izstrādāts dabas aizsardzības plāns, lai samazinātu antropogēno slodzi un nodrošinātu bioloģiskās daudzveidības saglabāšanu, vienlaikus radot priekšnoteikumus tūrisma attīstībai. Tiks atbalstīta taku (tai skaitā laipas, trepes, tiltiņi), labiekārtotu atpūtas vietu, dažādu informatīvo zīmju un tematisku informācijas stendu (tai skaitā administratīvo zīmju, informatīvo stendu, kas ietver pamatinformāciju par Natura 2000 teritoriju) izveide un izvietošana dabā, stāvlaukumu (apmeklētāju transportam) izveide, jaunu taku maršrutu izveide, skatu torņu būvniecība un cita infrastruktūra, kas nepieciešama Natura 2000 teritorijas antropogēnās slodzes mazināšanai, sabiedrības informēšanai un izglītošanai, kā arī informatīvo stendu izveide par Natura 2000 teritorijām ārpus šo teritoriju robežām.
562.4 Mērķa grupa: Aizsargājamo dabas teritoriju administrācijas, apmeklētāji, komersanti, kas sniedz ar tūrismu saistītos pakalpojumus.
562.5 Finansējuma saņēmēji: Valsts iestādes, kuru kompetencē ir īpaši aizsargājamo dabas teritoriju aizsardzība un apsaimniekošana.
562.6 3.5.1.4.aktivitāte. Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība.
562.7 Aktivitātes mērķis: Nodrošināt atbildīgās institūcijas un sabiedrību ar savlaicīgu, mērķorientētu un patiesu informāciju par vides kvalitāti un dabas resursiem, kā arī par īstenoto vides aizsardzības pasākumu lietderību un efektivitāti.
562.8 Atbalsta veids: Atbalsts paredzēts vides monitoringa un kontroles sistēmas nodrošināšanai un attīstībai. Tiks atbalstītas gaisa kvalitātes monitoringa staciju aprīkojuma un iekārtu piegādes, virszemes un pazemes ūdeņu paraugu ievākšanas un monitoringa mērījumu aprīkojuma iegāde un uzstādīšana, laboratorijas aprīkojuma iegāde un uzstādīšana prioritāro bīstamo vielu analīzēm, kuģa iegāde un atbilstoša ekipējuma nodrošināšana vides un zvejas kontroles, uzraudzības, vides monitoringa un kontroles veikšanai Baltijas jūrā.
562.9 Mērķa grupa: Vides monitoringa un kontroles iestādes.
562.10 Finansējuma saņēmēji: Valsts vides dienests.";
1.14.2. izteikt 570.punkta trešo teikumu šādā redakcijā:
"Vides monitoringa sistēmas uzlabošanas pasākumi netiešā veidā atstās pozitīvu ietekmi uz noteiktu iedzīvotāju grupu veselības stāvokli. Izveidojot infrastruktūru Natura 2000 teritorijās un infrastruktūru augu un dzīvnieku kolekciju apmeklēšanai, īpaša uzmanība tiks pievērsta tam, lai cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem nodrošinātu pieejamību apskates objektiem.";
1.14.3. izteikt 572.punktu šādā redakcijā:
"572. Pasākumam nav tiešas ietekmes uz horizontālo prioritāti, izņemot 3.5.1.4.aktivitāti "Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība", kuras ietvaros tiks sniegts atbalsts projektiem, kas paredz sabiedrības informētības uzlabošanu vides aizsardzības jomā.";
1.14.4. izteikt tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Nr. |
Aktivitātes/apakšaktivitātes numurs un nosaukums |
Projektu atlases veids |
Starpniekinstitūcija/Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1. | 3.5.1.1. Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000 |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
2. | 3.5.1.2.1. Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
3. | 3.5.1.2.2. Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
4. | 3.5.1.2.3. Dalītās atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstība |
APIA |
VIDM |
1. ES plānošanas dokumentu izstrādāšana
2. Ieviešanas nosacījumu, t.sk. projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādāšana 3. Finanšu plānošana pasākumu līmenī 4. Uzraudzība pasākumu un aktivitāšu līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi aktivitāšu un pasākumu līmenī |
CFLA |
1. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes
uzraudzība
2. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 3. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Informācijas un publicitātes pasākumi projektu līmenī |
5. | 3.5.1.3. Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
– |
6. | 3.5.1.4. Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība |
IPIA |
VIDM |
1. Darbības programmu izstrādāšana nozares kompetences
ietvaros (analīze, stratēģija, prioritātes, kritēriji
u.tml.)
2. Ieviešanas nosacījumu (kritēriju, attiecināmo izmaksu, atbilstošo aktivitāšu u.tml.) izstrādāšana 3. Finanšu plānošana 4. Uzraudzība prioritātes līmenī 5. Projektu atlase un apstiprināšana 6. Projektu ieviešanas vadība, līgumu slēgšana, izpildes uzraudzība 7. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 8. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 9. Informācijas un publicitātes pasākumi prioritātes un pasākumu līmenī |
– |
–" |
1.14.5. aizstāt 574.punktā skaitļus un vārdu "3.5.1.1., 3.5.1.2.1. un 3.5.1.2.2." ar skaitļiem un vārdu "3.5.1.1., 3.5.1.2.1., 3.5.1.2.2., 3.5.1.3. un 3.5.1.4.";
1.14.6. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
KF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.5.1. Vides aizsardzības infrastruktūra |
711 121 086 |
620 602 817 |
575 710 102 |
44 892 715 |
90 518 269 |
2. | 3.5.1.1. Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu lielāku par 2000 |
477 684 406 |
464 042 608 |
429 510 102 |
34 532 506 |
13 641 798 |
3. | 3.5.1.2. Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība |
215 599 999 |
138 723 528 |
129 500 000 |
9 223 528 |
76 876 471 |
4. | 3.5.1.2.1. Normatīvo aktu prasībām neatbilstošo izgāztuvju rekultivācija |
28 823 528 |
28 823 528 |
19 600 000 |
9 223 528 |
0 |
5. | 3.5.1.2.2. Reģionālu atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība |
47 176 471 |
40 100 000 |
40 100 000 |
0 |
7 076 471 |
6. | 3.5.1.2.3. Dalītās atkritumu apsaimniekošanas sistēmu attīstība |
139 600 000 |
69 800 000 |
69 800 000 |
0 |
69 800 000 |
7. | 3.5.1.3. Infrastruktūras izveide Natura 2000 teritorijās |
6 500 000 |
6 500 000 |
6 500 000 |
0 |
0 |
8. | 3.5.1.4. Vides monitoringa un kontroles sistēmas attīstība |
11 336 681 |
11 336 681 |
10 200 000 |
1 136 681 |
0" |
1.14.7. svītrot tabulu "Finansējuma sadalījums pa kategorizācijas kategorijām";
1.14.8. izteikt tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāji
Nr. |
Rādītāji |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums |
Aprēķina skaidrojums |
Iznākuma rādītāji |
||||||
1. | Papildu iedzīvotāju skaits, uz ko vērsti ūdenssaimniecības projekti |
0 |
1,43 milj. |
1,67 milj. | 3.5.1.1.aktivitāte | Ūdenssaimniecības pakalpojumu uzlabošana plānota 88 aglomerācijās, kurās kopējais iedzīvotāju skaits ir 1,67 milj. |
2. | Rekultivēto, normatīvo aktu prasībām neatbilstošo atkritumu izgāztuvju skaits |
176 |
206 |
261 |
3.5.1.2.1.apakšaktivitāte | Plānots, ka ar KF atbalstu 2009.gadā papildus tiks rekultivētas 30 izgāztuves, līdz 2013.gadam – kopā 85 izgāztuves |
3. | Papildu iedzīvotāju skaits, uz ko vērsti atkritumu apsaimniekošanas projekti |
0 |
1,3 milj. |
2,19 milj. |
3.5.1.2.2.apakšaktivitāte | Plānots, ka 100 % pilsētu un 80 % lauku iedzīvotāju būs pieejami kvalitatīvi atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi |
4. | Dalītās atkritumu savākšanas punktu skaits |
1150 |
4030 |
8640 |
3.5.1.2.3. apakšaktivitāte | Plānots, ka ar KF atbalstu uz 2009.g. papildus tiks ierīkoti 2880 punkti, uz 2013.g. – 7490 punkti |
5. | Izvietoto robežzīmju skaits Natura 2000 teritoriju iezīmēšanai dabā |
150 |
6 200 |
18 000 |
3.5.1.3.aktivitāte | |
6. | Antropogēno slodzi samazinošo infrastruktūras projektu skaits Natura 2000 teritorijās |
0 |
20 |
50 |
3.5.1.3.aktivitāte | |
7. | Īstenotās ES direktīvas ūdeņu un gaisa stāvokļa kontrolei un uzraudzībai, skaits |
2 |
1 |
4 |
3.5.1.4.aktivitāte | Jānodrošina četru ES direktīvu prasību pilnīga izpilde vides stāvokļa kontrolei un uzraudzībai (monitorings). 2004.gadā tika īstenotas tajā brīdī spēkā esošo ES direktīvu prasības, nodrošinot daļēju kontroli un uzraudzību |
Rezultāta rādītāji |
||||||
8. | Iedzīvotāju īpatsvars, kam nodrošināti normatīvo aktu prasībām atbilstoši notekūdeņu apsaimniekošanas pakalpojumi, % |
9 % |
56 % |
62 % |
3.5.1.1.aktivitāte | 2004.g. norādīts iedz. īpatsvars attiecībā uz visu Latviju, t.sk. apdzīvotās vietās ar iedz. skaitu, mazāku par 2000; 2009.g., 2013.g. norādīts, kādu palielinājumu sasniegs ar Kohēzijas fonda finansējumu |
9. | Iedzīvotāju īpatsvars, kam nodrošināti normatīvo aktu prasībām atbilstoši ūdensapgādes pakalpojumi, % |
44 % |
59 % |
66 % |
3.5.1.1.aktivitāte | |
10. | Dalītās atkritumu savākšanas infrastruktūras nodrošinājums |
vidēji 1 punkts uz 2000 iedz. |
vidēji 1 punkts uz 800 iedz. |
vidēji 1 punkts uz 500 iedz. |
3.5.1.2.3.apakšaktivitāte | |
11. | Natura 2000 teritorijas, uz kurām vērsti antropogēno slodzi samazinošie projekti (skaits) |
6 |
15 |
35 |
3.5.1.3.aktivitāte | Natura 2000 teritoriju skaits, kur atbilstoši izdalītajam indikatīvajam finansējumam varēs izveidot infrastruktūru" |
1.15. 3.5.2.pasākumā "Enerģētika":
1.15.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.15.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
KF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
||
1. | 3.5.2. Enerģētika |
189 800 000 |
94 900 000 |
94 900 000 |
0 |
94 900 000 |
2. | 3.5.2.1. Pasākumi centralizētās siltumapgādes sistēmu efektivitātes paaugstināšanai |
120 440 000 |
60 220 000 |
60 220 000 |
0 |
60 220 000 |
3. | 3.5.2.2. Atjaunojamo energoresursu izmantojošu koģenerācijas elektrostaciju attīstība |
69 360 000 |
34 680 000 |
34 680 000 |
0 |
34 680 000 |
4. | 3.5.2.3. Vēja elektrostaciju attīstība |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. | 3.5.2.4. Daugavas hidroelektrostaciju aizsprostu pārgāžņu rekonstrukcija |
0 |
0 |
0 |
0 |
0" |
1.15.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.16. 3.6.prioritātē "Policentriska attīstība":
1.16.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.16.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
|
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
|
1. | 3.6.1. Policentriska attīstība |
309 453 278 |
309 453 278 |
263 035 286 |
46 417 992 |
0 |
2. | 3.6.1.1. Nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai |
297 688 573 |
297 688 573 |
253 035 286 |
44 653 287 |
0 |
3. | 3.6.1.2. Rīgas pilsētas ilgtspējīga attīstība |
11 764 705 |
11 764 705 |
10 000 000 |
1 764 705 |
0" |
1.16.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.16.4. papildināt prioritāti ar 3.6.2.pasākumu "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" šādā redakcijā:
"3.6.2. pasākums "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai"
Šķērsfinansējums
633.1 Lai nodrošinātu efektīvu prioritātes ieviešanu saskaņā ar integrētas pieejas principiem, finansējuma saņēmējiem tiks dota iespēja projektā paredzēt darbības atbilstoši Eiropas Sociālā fonda atbalstāmajām jomām, kā to paredz Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 34 (2) pants un tālāk minētie ierobežojumi.
633.2 3.6.2.pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" ietvaros šķērsfinansējuma apjoms nepārsniegs 10 % no prioritātes īstenošanai plānotā ERAF finansējuma. Šķērsfinansējuma piemērošanas iespēja tiks dota tiem finansējuma saņēmējiem, kuri īstenos projektus šādas aktivitātes ietvaros:
633.3 3.6.2.1.aktivitāte. Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai (līdz 1,1 milj. EUR jeb 10 % no aktivitātes īstenošanai plānotā ERAF finansējuma).
Aktivitātes
633.4 3.6.2.1.aktivitāte. Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai.
633.5 Aktivitātes mērķis: Veicināt to lielāko (pēc iedzīvotāju skaita) novadu attīstības centru konkurētspējas nostiprināšanu un funkcionālo saišu veidošanu starp attīstības centriem un to piegulošajām teritorijām, kuriem jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un tas jāpapildina, saskaņā ar integrētām pašvaldību attīstības programmām sniedzot atbalstu uzņēmējdarbības infrastruktūras (dabas un fiziskās vides) sakārtošanai, kā arī sabiedrisko pakalpojumu pieejamības un iedzīvotāju mobilitātes sekmēšanai.
633.6 Atbalsta veids: Normatīvajos aktos par pašvaldību darbību noteiktajām kvalitātes prasībām atbilstošas infrastruktūras izveide vai uzlabošana saimnieciskas darbības sekmēšanai, kā arī ar šīs infrastruktūras izmantošanu saistīto pakalpojumu izveide saskaņā ar pašvaldības attīstības programmā noteiktajām prioritātēm.
633.7 Mērķa grupa: Novadu pašvaldību un apkārtējo teritoriju iedzīvotāji un komersanti.
633.8 Finansējuma saņēmēji: Limbažu, Ogres, Siguldas, Tukuma, Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Krāslavas, Ludzas, Preiļu, Valkas, Aizputes, Daugavpils, Grobiņas, Jelgavas, Rēzeknes un Ventspils novada pašvaldības.
Saskaņa ar horizontālajām prioritātēm
Teritorijas līdzsvarota attīstība
633.9 Investējot novadu pašvaldību attīstības centru konkurētspējas un funkcionālo saišu ar apkārtējām teritorijām nostiprināšanā, tiks veicināta valsts policentriska apdzīvojuma struktūra, kas ir viens no priekšnosacījumiem teritoriju līdzsvarotai attīstībai.
Makroekonomiskā stabilitāte
633.10 Pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" ietvaros tiks veicināta novadu pašvaldību attīstības centru pievilcība, sakārtojot uzņēmējdarbības infrastruktūru, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu pieejamību un sasniedzamību, dzīvotspējīgu uzņēmumu veidošanos, darba vietu pieejamību un sasniedzamību, tādā veidā sekmējot ekonomisko un sociālo aktivitāti.
Vienādas iespējas
633.11 Pasākums kopumā veicinās horizontālās prioritātes "Vienādas iespējas" mērķu sasniegšanu. Projektu vērtēšanas kritērijos tiks iestrādāta norma, kas paredz vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu, īpaši uzlabojot vides un pakalpojumu pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem.
Ilgtspējīga attīstība
633.12 Projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos priekšroka tiks dota projektiem, kas veicinās vides piesārņojuma mazināšanu vai esošā stāvokļa saglabāšanu.
Informācijas sabiedrība
633.13 Pasākums nav tieši vērsts uz informācijas sabiedrības horizontālās prioritātes īstenošanu.
Rīgas starptautiskā konkurētspēja
633.14 Pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" ietvaros tiks sniegts atbalsts Rīgas plānošanas reģiona novadu pašvaldību attīstības centriem, kas pastarpināti ietekmēs Rīgas pilsētas starptautiskās konkurētspējas paaugstināšanos.
Ieviešana
Nr. |
Aktivitātes nosaukums |
Projektu atlases veids |
Starpniek institūcija/Atbildīgā institūcija |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1. | 3.6.2.1. Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai |
IPIA |
RAPLM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde (nozares
kompetences ietvaros)
2. Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrāde 3. Ieviešanas nosacījumu izstrāde 4. Uzraudzība aktivitātes līmenī |
VRAA |
1. Projektu atlase un vērtēšana (sadarbībā ar atbildīgo
iestādi)
2. Vienošanās slēgšana, izpildes uzraudzība 3. Kontrole un pārbaudes projektu īstenošanas vietās 4. Maksājumu pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana 5. Izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Informācijas un publicitātes pasākumi aktivitātes līmenī |
Paskaidrojums projektu atlases veida izvēlei
633.15 Ierobežota projektu iesniegumu atlase ir noteikta, ņemot vērā Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijas līdz 2030.gadam izstrādes procesā noteikto vēlamo valsts telpisko struktūru.
Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, EUR |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
|
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
|
1. | 3.6.2. Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai |
13 495 085 |
13 495 085 |
11 470 821 |
2 024 264 |
0 |
2. | 3.6.2.1. Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai |
13 495 085 |
13 495 085 |
11 470 821 |
2 024 264 |
0 |
Uzraudzības rādītāji
Nr. |
Rādītāji |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums |
Aprēķina skaidrojums |
Iznākuma rādītāji |
||||||
1. | Atbalstīto novada pašvaldību skaits |
0 |
0 |
18 |
Sniedzot ieguldījumu pilsētvides atjaunošanā, tiks nodrošināta novadu ilgtspējīga attīstība un uzlabota tās pievilcība | Iznākuma rādītājs ir noteikts, pamatojoties uz finansējuma saņēmēju skaitu |
Rezultāta rādītāji |
||||||
2. | Teritorijas attīstības indeksa ranga pieaugums |
– |
Normatīvajos aktos par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas kārtību un tā vērtībām noteiktais teritorijas attīstības indekss 2009.gadā attiecīgajiem finansējuma saņēmējiem | Teritorijas attīstības indeksa ranga pieaugums par vienu rangu1 | Sniedzot ieguldījumu pilsētvides atjaunošanā, novadu konkurētspējas celšanā un kopienas attīstībā, novados tiks veicināta sociālā un ekonomiskā aktivitāte, kas nodrošinās teritorijas attīstības indeksa ranga pieaugumu | Teritorijas attīstības indeksa ranga izmaiņas aprēķinātas, ņemot vērā, ka aktivitātes ietvaros īstenojamie projekti vērsti uz bezdarba līmeņa samazināšanu, iedzīvotāju ienākuma nodokļu apmēra palielināšanu uz vienu iedzīvotāju, kā arī ņemot vērā novadu pastāvīgo iedzīvotāju skaita izmaiņas |
1Teritorijas attīstības indeksa pieaugumu 2013.gadā nosaka, balstoties uz 2009.gada teritorijas attīstības indeksu, kas noteikts attiecīgajiem finansējuma saņēmējiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas kārtību un tā vērtībām.
Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums
Rādītāji |
Plānošanas reģions |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Iznākuma rādītāji |
||||
Atbalstīto novada pašvaldību skaits | Vidzemes |
18 |
0 |
2 |
Kurzemes |
0 |
3 |
||
Zemgales |
0 |
3 |
||
Latgales |
0 |
6 |
||
Rīgas |
0 |
4 |
||
Teritorijas attīstības indeksa ranga pieaugums |
– |
Normatīvajos aktos par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas kārtību un tā vērtībām noteiktais teritorijas attīstības indekss 2009.gadā attiecīgajiem finansējuma saņēmējiem | Teritorijas attīstības indeksa ranga pieaugums par vienu rangu" |
1.17. 3.7.1.pasākumā "Atbalsts darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" vadībai":
1.17.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.17.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais finansējums, EUR |
ERAF, EUR |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
|
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
|
1. | 3.7.1. Atbalsts darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" vadībai |
57 610 045 |
57 610 045 |
57 610 045 |
0 |
0 |
2. | 3.7.1.1. Programmas vadības un atbalsta funkciju nodrošināšana |
57 610 045 |
57 610 045 |
57 610 045 |
0 |
0" |
1.17.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija";
1.18. 3.8.1.pasākumā "Atbalsts Kohēzijas fonda vadībai":
1.18.1. svītrot tabulā "Ieviešana" aili "Plānotais projektu iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas datums";
1.18.2. izteikt tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Nr. |
Investīciju joma |
Kopā, EUR |
Publiskais finansējums, EUR |
KF, |
Nacionālais publiskais finansējums, EUR |
Privātais finansējums, EUR |
|
1 = 2 + 5 |
2 = 3 + 4 |
3 |
4 |
5 |
|
1. | 3.8.1. Atbalsts Kohēzijas fonda vadībai |
12 200 000 |
12 200 000 |
12 200 000 |
0 |
0 |
2. | 3.8.1.1. Programmas vadības un atbalsta funkciju nodrošināšana |
12 200 000 |
12 200 000 |
12 200 000 |
0 |
0" |
1.18.3. svītrot tabulu "Finansējuma kategorizācija".
2. Finanšu ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Finanšu ministrs E.Repše