Ministru kabineta noteikumi Nr.286
Rīgā 2010.gada 23.martā (prot. Nr.15 30.§)
Latvijas un Šveices sadarbības programmas grantu shēmas ''NVO fonds" apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums
Izdoti saskaņā
ar Latvijas un Šveices sadarbības programmas
vadības likuma 11.panta 2.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka Latvijas un Šveices sadarbības programmas grantu shēmas "NVO fonds" (turpmāk – grantu shēma) apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa (turpmāk – atklāts konkurss) nolikumu, kurā ietverti apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji.
2. Grantu shēmas vispārējais mērķis ir veicināt pilsoniskās sabiedrības ieguldījumu ekonomisko un sociālo atšķirību samazināšanā, atbalstot aktivitātes, kas uzlabo dzīves kvalitāti bērniem un jauniešiem, kuri pakļauti sociālās atstumtības un nabadzības riskam, un senioriem.
3. Grantu shēmas tiešie mērķi ir:
3.1. nodrošināt finansiālu atbalstu biedrībām, nodibinājumiem un sabiedriskā labuma reliģiskajām organizācijām, kuru mērķa grupa ir bērni, jaunieši vai seniori;
3.2. atbalstīt biedrību, nodibinājumu un sabiedriskā labuma reliģisko organizāciju aktivitātes, kas veicina grantu shēmas mērķa grupu vajadzību apmierināšanu;
3.3. palielināt pilsoniskās sabiedrības lomu sociālajā jomā;
3.4. veicināt nevalstiskā un publiskā sektora sadarbību;
3.5. veicināt sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto grupu pilsonisko līdzdalību;
3.6. stiprināt Latvijas un Šveices nevalstisko sektoru sadarbību.
4. Grantu shēmas mērķa grupas ir:
4.1. sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautie bērni un jaunieši:
4.1.1. bērni un jaunieši ar funkcionāliem traucējumiem vai invaliditāti;
4.1.2. bērni un jaunieši no ģimenēm, kurām ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas ģimenes statuss;
4.1.3. bērni un jaunieši, kuriem ir problēmas ar pamatizglītības vai vidējās izglītības iegūšanu, kā arī bērni un jaunieši, kuri nav ieguvuši pamatizglītību vai vidējo izglītību vai ieguvuši to bez apliecības vai atestāta;
4.1.4. bērni un jaunieši no apdzīvotām vietām ārpus Rīgas;
4.1.5. bērni bāreņi, bez vecāku gādības palikušie bērni un jaunieši pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās;
4.1.6. bērni un jaunieši, kuru vecāki ilgstoši uzturas ārzemēs;
4.1.7. jaunie vecāki (līdz 25 gadiem);
4.1.8. jaunieši bezdarbnieki un darba meklētāji;
4.1.9. policijas uzmanības lokā nonākušie bērni un jaunieši, bērni un jaunieši likumpārkāpēji, bērni un jaunieši ieslodzījuma vietās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs, no ieslodzījuma vietām atbrīvotie bērni un jaunieši;
4.1.10. klaiņojošie bērni;
4.1.11. bērni un jaunieši, kas cieš no atkarībām;
4.1.12. bērni un jaunieši, kas cietuši no vardarbības;
4.1.13. bērni un jaunieši ar hroniskām saslimšanām, tai skaitā saslimšanu ar HIV/AIDS, C hepatītu, cukura diabētu;
4.2. seniori:
4.2.1. personas pirmspensijas vecumā (no 57 gadiem);
4.2.2. personas pensijas vecumā;
4.3. biedrības un nodibinājumi, kuru mērķa grupa ir bērni, jaunieši vai seniori;
4.4. reliģiskas organizācijas, kam ir sabiedriskā labuma statuss un kuru mērķa grupa ir bērni, jaunieši vai seniori.
5. Grantu shēmas ietvaros tiek atbalstītas šādas aktivitātes:
5.1. aktivitātes sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļautajiem bērniem un jauniešiem, ja to īstenošana:
5.1.1. veicina līderību un pilsonisko līdzdalību;
5.1.2. veido saikni starp valsti vai pašvaldību un iedzīvotājiem;
5.1.3. veicina integrāciju darba tirgū, izglītībā un sabiedrībā;
5.1.4. veido vai uzlabo patstāvīgas dzīves prasmes;
5.1.5. attīsta un piedāvā lietderīgu brīvā laika pavadīšanu;
5.1.6. veicina motivāciju un pašnovērtējumu;
5.1.7. veicina veselīgu un fiziski aktīvu dzīvesveidu;
5.1.8. veido sadarbību starp paaudzēm;
5.1.9. mazina negatīvus stereotipus, jebkādas diskriminācijas formas un veicina starpkultūru dialogu;
5.1.10. attīsta jaunus pakalpojumus vai uzlabo esošos;
5.1.11. atbilst grantu shēmas mērķiem un ja tās apakšprojekta iesniedzējs var pamatot ar objektīvām mērķa grupas vajadzībām;
5.2. aktivitātes senioriem, ja to īstenošana:
5.2.1. veicina mūžizglītības attīstību;
5.2.2. veicina aktīvu socializāciju, sociālo un pilsonisko līdzdalību, veido saikni starp valsti vai pašvaldību un mērķa grupu;
5.2.3. veicina interešu grupu veidošanu;
5.2.4. veido sadarbību starp paaudzēm;
5.2.5. veicina inovatīvus risinājumus alternatīvu sociālās aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai;
5.2.6. veicina motivāciju un pašnovērtējumu;
5.2.7. veicina veselīgu un fiziski aktīvu dzīvesveidu;
5.2.8. veicina aktīvas novecošanas popularizēšanu;
5.2.9. attīsta jaunus pakalpojumus vai uzlabo esošos;
5.2.10. atbilst grantu shēmas mērķiem un ja tās apakšprojekta iesniedzējs var pamatot ar objektīvām mērķa grupas vajadzībām;
5.3. aktivitātes šo noteikumu 4.3. un 4.4.apakšpunktā minēto biedrību, nodibinājumu un reliģisko organizāciju kapacitātes stiprināšanai, ja tās tiek īstenotas vienlaikus ar šo noteikumu 5.1. vai 5.2.apakšpunktā minētajām aktivitātēm:
5.3.1. aktīva līdzdalība normatīvo aktu izstrādes procesā;
5.3.2. sabiedrības, valsts pārvaldes un pašvaldību informēšana par grantu shēmas mērķa grupu problēmām un vajadzībām;
5.3.3. aktīva līdzdalība sanāksmēs un darba grupās, lai iesaistītos politikas veidošanā un tās ieviešanas uzraudzībā;
5.3.4. kapacitātes stiprināšanas aktivitātes un apmācības;
5.3.5. citas aktivitātes, kas atbilst grantu shēmas mērķiem un kuras apakšprojekta iesniedzējs var pamatot ar objektīvām mērķa grupas vajadzībām.
6. Grantu shēmas starpniekinstitūcija ir Sabiedrības integrācijas fonds (turpmāk – starpniekinstitūcija).
7. Grantu shēmas apakšprojektu iesniegumu atklātajam konkursam pieejamo līdzfinansējumu veido Šveices Konfederācijas un Latvijas valsts budžeta finansējums (turpmāk – grantu shēmas līdzfinansējums).
II. Apakšprojekta finansējums
8. Grantu shēmas apakšprojektu veidi ir:
8.1. mikroprojekti – apakšprojekti, kuros kopējās attiecināmās izmaksas ir no 4600 latu līdz 22 999,99 latiem;
8.2. makroprojekti – apakšprojekti, kuros kopējās attiecināmās izmaksas ir no 23 000 latu līdz 92 000 latu (ieskaitot).
9. Kopējais apakšprojektiem pieejamais grantu shēmas līdzfinansējums ir 3 623 530 Šveices franku ekvivalents latos, no kuriem 1 207 843 Šveices franku ekvivalents latos rezervēts mikroprojektiem un 2 415 687 Šveices franku ekvivalents latos rezervēts makroprojektiem. Ja kādai apakšprojektu grupai rezervētais grantu shēmas līdzfinansējums netiek apgūts, to pārdala par labu otras grupas apakšprojektu atbalstam.
10. Apakšprojektam pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums:
10.1. mikroprojektiem nepārsniedz 95 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
10.2. makroprojektiem nepārsniedz 90 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
11. Apakšprojekta iesniedzēja, sadarbības partnera (ja attiecināms) un citu finansētāju kopējais finansējums mikroprojektiem ir vismaz 5 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām un makroprojektiem – vismaz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Daļu šā finansējuma var nodrošināt kā ieguldījumu natūrā, bet tas nedrīkst pārsniegt 2,5 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām mikroprojektiem un 5 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām makroprojektiem.
12. Ja apakšprojekta īstenošanas gaitā kopējās attiecināmās izmaksas pārsniedz maksimālo apakšprojektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, šo starpību apakšprojekta īstenotājs sedz no saviem līdzekļiem. Ja apakšprojekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par apakšprojektam apstiprināto attiecināmo izmaksu summu, grantu shēmas līdzfinansējumu aprēķina proporcionāli apakšprojekta īstenošanas līgumā noteiktajai līdzfinansējuma attiecībai no kopējām attiecināmajām izmaksām.
13. Apakšprojekta finanšu aprēķinus veic latos.
III. Apakšprojekta iesniedzējs un sadarbības partneris
14. Apakšprojekta iesniedzējs ir:
14.1. Latvijas Republikā reģistrēta biedrība vai nodibinājums;
14.2. Latvijas Republikā reģistrēta reliģiska organizācija, kurai ir sabiedriskā labuma statuss.
15. Apakšprojekta iesniedzējs var izstrādāt apakšprojekta iesniegumu un īstenot apakšprojektu patstāvīgi vai piesaistot sadarbības partnerus. Sadarbības partneris var būt Latvijas Republikā vai Šveices Konfederācijā reģistrēta biedrība vai nodibinājums, reliģiska organizācija, kurai ir sabiedriskā labuma statuss, arodbiedrība, valsts pārvaldes iestāde, valsts izglītības iestāde, pašvaldība vai tās iestāde, cita atvasināta publiska persona.
16. Apakšprojekta iesniedzēja un sadarbības partnera savstarpējās attiecības nosaka rakstiska vienošanās par pušu atbildību apakšprojekta īstenošanā, ieguldījuma apjomu un apakšprojekta īstenošanas gaitā izmantoto un radīto intelektuālo un materiālo labumu īpašumtiesībām.
17. Apakšprojekta iesniedzējs un sadarbības partneri ir tieši iesaistīti apakšprojekta iesnieguma izstrādāšanā un apakšprojekta īstenošanā, tie apakšprojektu pamatā īsteno ar saviem cilvēkresursiem (pastāvīgiem vai piesaistītiem, tajā skaitā uz darba vai uzņēmuma līguma pamata) un ne vairāk kā pusi aktivitāšu vai finansējuma var nodot apakšuzņēmējiem (juridiskām personām).
18. Apakšprojekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona, parakstot apakšprojekta iesniedzēja apliecinājumu (1.pielikuma G sadaļa), apliecina, ka uz apakšprojekta iesnieguma iesniegšanas dienu apakšprojekta iesniedzējs:
18.1. ir iepazinies ar visiem grantu shēmas līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas ir noteikti šajos noteikumos, un apakšprojekta īstenošanas gaitā apņemas tos ievērot;
18.2. uzņemas atbildību par apakšprojekta īstenošanu un vadību, kā arī par apakšprojekta rezultātiem;
18.3. atbild par to, ka apakšprojekts tiks īstenots sabiedrības interesēs, ievērojot dzimumu līdztiesības un videi draudzīgas darbības principus, kā arī veicinot sociālekonomisko attīstību;
18.4. nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas vai likvidācijas procesā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par tā darbības izbeigšanu vai maksātnespēju;
18.5. tam nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
18.6. tā profesionālajā darbībā nav konstatēti pārkāpumi un tas nav atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar profesionālo darbību ar spēkā esošu nolēmumu;
18.7. nav veicis krāpšanas, korupcijas vai jebkādas citas pretlikumīgas darbības;
18.8. nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju, kurai šāds statuss noteikts saskaņā ar Latvijas un Šveices sadarbības programmas vadības likuma 26.pantu, vai ietekmēt apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas procesā iesaistītās personas;
18.9. tam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi un citi resursi, lai noteiktajā apmērā nodrošinātu savu apakšprojekta finansējuma daļu, kā arī apakšprojekta īstenošanas nepārtrauktību;
18.10. apņemas nodrošināt grantu shēmas līdzfinansējuma publicitātes prasību ievērošanu ar apakšprojekta īstenošanu saistītajās aktivitātēs un informatīvajos materiālos;
18.11. apņemas saglabāt visu ar apakšprojekta īstenošanu saistīto dokumentāciju līdz 2023.gada 30.aprīlim, kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem apakšprojekta īstenošanas laikā vai pēc tā beigām līdz 2023.gada 30.aprīlim;
18.12. ir atbildīgs par apakšprojekta iesniegumā sniegto ziņu pareizību un precizitāti;
18.13. nav iesniedzis vienu un to pašu apakšprojekta iesniegumu finansēšanai no dažādiem finanšu avotiem un nepretendē saņemt dubultu līdzfinansējumu viena un tā paša apakšprojekta īstenošanai.
19. Sadarbības partnera atbildīgā amatpersona, parakstot partnerības apliecinājumu (1.pielikuma H sadaļa), apliecina, ka uz apakšprojekta iesnieguma iesniegšanas dienu sadarbības partneris:
19.1. ir iepazinies ar apakšprojekta iesnieguma saturu un izprot savu lomu apakšprojekta īstenošanā;
19.2. ir iepazinies ar visiem grantu shēmas līdzfinansējuma saņemšanas nosacījumiem, kas ir noteikti šajos noteikumos, un apakšprojekta īstenošanas gaitā apņemas tos ievērot;
19.3. apliecina, ka apakšprojekta iesnieguma veidlapā un pievienotajos dokumentos sniegtā informācija par apakšprojekta sadarbības partneri ir pareiza;
19.4. ir ieguvis nepieciešamo pieredzi un zināšanas apakšprojekta īstenošanas jomā, lai veiktu apakšprojekta iesniegumā paredzētos uzdevumus;
19.5. nav pasludināts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas vai likvidācijas procesā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta, nav uzsākta tiesvedība par tā darbības izbeigšanu vai maksātnespēju (neattiecas uz valsts un pašvaldību iestādēm un citām publisko tiesību juridiskajām personām);
19.6. tam nav nodokļu parādu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu;
19.7. tā profesionālajā darbībā nav konstatēti pārkāpumi un tas nav atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar profesionālo darbību ar spēkā esošu lēmumu;
19.8. nav veicis krāpšanas, korupcijas vai jebkādas citas pretlikumīgas darbības (neattiecas uz valsts un pašvaldību iestādēm un citām publisko tiesību juridiskajām personām);
19.9. nav centies iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības informāciju, kurai šāds statuss noteikts saskaņā ar Latvijas un Šveices sadarbības programmas vadības likuma 26.pantu, vai ietekmēt apakšprojektu iesniegumu vērtēšanas procesā iesaistītās personas;
19.10. apņemas nodrošināt grantu shēmas līdzfinansējuma publicitātes prasību ievērošanu ar apakšprojekta īstenošanu saistītajās aktivitātēs un informatīvajos materiālos;
19.11. apņemas saglabāt visu ar apakšprojekta īstenošanu saistīto dokumentāciju līdz 2023.gada 30.aprīlim, kā arī piekrīt Latvijas vai donorvalsts institūciju pārstāvju kontrolēm un auditiem apakšprojekta īstenošanas laikā vai pēc tā beigām līdz 2023.gada 30.aprīlim;
19.12. pilnvaro apakšprojekta iesniedzēju uzņemties līgumsaistības ar starpniekinstitūciju un pārstāvēt sevi visos ar apakšprojekta īstenošanu saistītajos jautājumos;
19.13. apņemas izpildīt apakšprojekta iesniegumā paredzētos uzdevumus un sniegt apakšprojekta iesniedzējam nepieciešamo informāciju.
20. Ja tiek konstatēts, ka apakšprojekta iesniedzējs vai sadarbības partneris (ja attiecināms) ir sniedzis nepatiesas ziņas, apakšprojekta iesniegumu noraida vai starpniekinstitūcija pieņem lēmumu par apakšprojekta īstenotājam piešķirtā grantu shēmas līdzfinansējuma atgūšanu.
IV. Apakšprojekta izmaksas
21. Grantu shēmas līdzfinansējuma apjomu apakšprojektam aprēķina, ņemot vērā attiecināmās izmaksas.
22. Apakšprojekta izmaksas ir attiecināmas, ja tās:
22.1. ir nepieciešamas apakšprojekta aktivitāšu īstenošanai un ir paredzētas apstiprinātajā apakšprojekta iesniegumā, kā arī ir veiktas, ievērojot drošas finanšu vadības principus, tai skaitā ievērojot izmaksu lietderības, ekonomiskuma un efektivitātes principus;
22.2. ir radušās apakšprojekta īstenošanas laikā, kas noteikts apakšprojekta īstenošanas līgumā, ir faktiski veiktas, reāli apmaksātas (izņemot ieguldījumu natūrā) līdz apakšprojekta noslēguma pārskata iesniegšanas dienai;
22.3. ir uzskaitītas apakšprojekta īstenotāja vai sadarbības partnera (ja attiecināms) grāmatvedības uzskaitē, ir identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām un pārbaudāmas un tās apliecina attiecīgu attaisnojuma dokumentu oriģināli.
23. Attiecināmās izmaksas ir:
23.1. apakšprojekta administratīvā personāla (apakšprojekta vadītājs, asistents, grāmatvedis) un apakšprojekta īstenošanas personāla atlīdzība un ar to saistītās izmaksas, kas nepārsniedz atbilstošas kvalifikācijas un profila personāla vidējās tirgus cenas attiecīgajā valstī. Attiecināmās atlīdzības izmaksas nedrīkst pārsniegt likmi seši lati stundā (neieskaitot darba devēja sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas). Ja izmaksas pārsniedz noteikto maksimālo atlīdzības likmi, apakšprojekta īstenotājs starpību sedz no citiem finansējuma avotiem kā neattiecināmās izmaksas;
23.2. konsultantu, ekspertu un lektoru izmaksas, ko veido atlīdzība apakšprojekta ietvaros piesaistītajiem konsultantiem, ekspertiem un lektoriem (fiziskām vai juridiskām personām) specifisku jautājumu risināšanai un ko pamato noslēgtais uzņēmuma vai pakalpojuma līgums. Izmaksas nedrīkst pārsniegt atbilstošas kvalifikācijas konsultantu, ekspertu un lektoru pakalpojumu vidējās tirgus cenas;
23.3. darba devēja sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas;
23.4. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie transporta izdevumi;
23.5. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie pasta, tālruņa un citi sakaru pakalpojumu izdevumi;
23.6. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamie izdevumi komunālajiem maksājumiem;
23.7. vietējo un ārvalstu komandējumu un darba (dienesta) braucienu izdevumi atbilstoši attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajām izdevumu normām:
23.7.1. komandējumu izdevumi apakšprojekta iesniedzējam un Latvijas Republikā reģistrēto sadarbības partneru darbiniekiem atlīdzināmi saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajām komandējumu un darba (dienesta) braucienu izdevumu normām;
23.7.2. komandējumu izdevumi Šveices Konfederācijā reģistrēto sadarbības partneru darbiniekiem atlīdzināmi saskaņā ar Eiropas Komisijas apstiprinātajām izdevumu normām;
23.7.3. lidmašīnu biļešu cenas nedrīkst pārsniegt cenas, kas attiecīgajā lidojumā noteiktas ekonomiskajā klasē;
23.8. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamās kancelejas un biroja preču izmaksas;
23.9. apakšprojekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas;
23.10. ar apakšprojekta īstenošanu un apakšprojekta īstenošanas līguma prasību izpildi saistīto pakalpojumu izmaksas;
23.11. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamā inventāra iegādes izmaksas;
23.12. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu un materiāltehnisko līdzekļu nomas izmaksas;
23.13. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu un materiāltehnisko līdzekļu uzturēšanas izdevumi;
23.14. apakšprojekta administrēšanai un īstenošanai nepieciešamo telpu un materiāltehnisko līdzekļu amortizācijas izmaksas, kas aprēķinātas pēc lineārās metodes atbilstoši normatīvajiem aktiem par grāmatvedību tikai tām telpām un materiāltehniskajiem līdzekļiem, kas tiek izmantoti apakšprojektā tā īstenošanas laikā ar nosacījumu, ka tie nav iegādāti par Latvijas un Šveices sadarbības programmas, Eiropas Savienības vai jebkuriem citiem ārvalstu palīdzības finanšu līdzekļiem, kā arī valsts un pašvaldības līdzekļiem;
23.15. apakšprojekta īstenošanai nepieciešamo telpu remonta izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar telpu pielāgojumiem cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem, ievērojot šādus nosacījumus:
23.15.1. izmaksas ir tieši nepieciešamas apakšprojekta mērķu sasniegšanai, ir attiecīgi pamatotas apakšprojekta iesniegumā un atbilst vidējām tirgus cenām;
23.15.2. ja izmaksas pārsniedz 1000 latu, tās ir attiecināmas tikai tad, ja telpas ir apakšprojekta iesniedzēja (vai sadarbības partnera, ja attiecināms) īpašumā vai par šīm telpām ir noslēgts nomas līgums, kas ir spēkā vismaz piecus gadus pēc apakšprojekta beigu datuma;
23.15.3. apakšprojekta iesniegumam pievieno detalizētu remontdarbu izmaksu tāmi;
23.16. apakšprojekta īstenošanai nepieciešamā aprīkojuma (jauna vai lietota) iegādes izmaksas ar nosacījumu, ka tās atbilst vidējām tirgus cenām:
23.16.1. ja tiek iegādāti pamatlīdzekļi un to izmaksas pārsniedz attiecīgā aprīkojuma nomas maksu par attiecīgo aktivitāšu īstenošanas periodu vai arī to amortizācijas laiks pārsniedz apakšprojekta īstenošanas periodu, apakšprojekta īstenotājs, iesniedzot apakšprojekta noslēguma pārskatu, tam pievieno pamatlīdzekļu uzskaites kartīti un dokumentu, kas apliecina, ka iepirktie pamatlīdzekļi pēc apakšprojekta beigām tiks izmantoti tiem pašiem mērķiem kā apakšprojekta īstenošanas laikā līdz to vērtības pilnīgai amortizācijai un tie netiks pārdoti vai atsavināti līdz to amortizācijas perioda beigām;
23.16.2. ja tiek iegādāts lietots aprīkojums, tā cena nepārsniedz aprīkojuma tirgus vērtību, ņemot vērā aprīkojuma amortizāciju, un ir mazāka par līdzīga jauna aprīkojuma cenu. Aprīkojums atbilst piemērojamām normām un standartiem, aprīkojuma pārdevējs deklarē aprīkojuma izcelsmi un apliecina, ka tas nav iegādāts, izmantojot Latvijas un Šveices sadarbības programmas, Eiropas Savienības vai jebkuras citas ārvalstu palīdzības, kā arī nacionālo finansējumu;
23.17. ieguldījumi natūrā, kas nepārsniedz 2,5 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām mikroprojektiem un 5 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām makroprojektiem un ko veido iekārtu, materiālu vai telpu piešķīrums, izpētes vai profesionāla rakstura darbības vai brīvprātīgs darbs, un kuru vērtību ir iespējams neatkarīgi novērtēt un auditēt. Ja ieguldījums ir brīvprātīgs darbs, darba vērtība ir noteikta, ņemot vērā nostrādāto laiku un stundas vai dienas likmi par paveikto darbu, kura nepārsniedz likmi par līdzvērtīga darba veikšanu un nepārsniedz 6 latus stundā.
24. Apakšprojekta administrēšanai nepieciešamās izmaksas nedrīkst pārsniegt 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām, un to skaidri nodala apakšprojekta budžetā.
25. Ar aktivitāšu īstenošanu saistītie nodokļi un nodevas (izņemot pievienotās vērtības nodokli) ir attiecināmās izmaksas. Pievienotās vērtības nodoklis ir attiecināmās izmaksas, ja tas nav atgūstams no valsts budžeta atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem par nodokļiem un nodevām.
26. Neattiecināmās izmaksas ir:
26.1. apakšprojekta iesnieguma sagatavošanas izmaksas;
26.2. personālam izmaksātās prēmijas un dāvanas vai jebkurš cits gūtais labums, tajā skaitā veselības apdrošināšana, apmaksātas ēdienreizes vai transporta izdevumu kompensācija nokļūšanai no dzīvesvietas līdz darbavietai;
26.3. aizdevuma pamatsummas un procentu maksājumu vai citu saistību segšanas izmaksas;
26.4. debeta procentu maksājumi par finanšu darījumiem;
26.5. valūtas maiņas komisijas maksas un valūtas kursu svārstību radītie zaudējumi;
26.6. naudas sodi, līgumsodi, nokavējuma procenti un tiesvedības izdevumi;
26.7. zemes un nekustamā īpašuma iegādes izmaksas;
26.8. būvniecības izmaksas;
26.9. izmaksas, kas jau tiek finansētas no citiem finanšu avotiem;
26.10. citas izmaksas, kas neatbilst šo noteikumu 22. un 23.punktā minētajiem nosacījumiem.
V. Apakšprojekta īstenošanas periods un vieta
27. Maksimālais apakšprojekta īstenošanas periods:
27.1. mikroprojektiem – līdz 12 mēnešiem;
27.2. makroprojektiem – līdz 18 mēnešiem.
28. Minimālais apakšprojekta īstenošanas periods nav noteikts.
29. Visas apakšprojekta aktivitātes īsteno un visus maksājumus veic līdz 2012.gada 31.decembrim.
30. Apakšprojekta aktivitātes īsteno Latvijā. Dažas apakšprojekta aktivitātes var īstenot Šveices Konfederācijā, ja tiek nodrošināta šo noteikumu 2. un 3.punktā noteikto grantu shēmas mērķu sasniegšana, apakšprojektā izvirzīto mērķu sasniegšana un šo aktivitāšu īstenošanai paredzētais finansējums nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
VI. Atklāta konkursa izsludināšanas kārtība
31. Starpniekinstitūcija izsludina apakšprojektu iesniegumu atklātu konkursu, ievietojot sludinājumu laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", vismaz vienā Latvijas dienas laikrakstā latviešu valodā un vienā Latvijas dienas laikrakstā krievu valodā, kā arī starpniekinstitūcijas mājaslapā internetā (www.lsif.lv) un Latvijas un Šveices sadarbības programmas mājaslapā internetā (www.swiss-contribution.lv). Atklātu konkursu izsludina ne vēlāk kā 2010.gada 2.ceturksnī.
32. Apakšprojektu iesniegumu I daļas iesniegšanas termiņš ir vismaz 25 darbdienas pēc atklāta konkursa izsludināšanas. Apakšprojektu iesniegumu II daļas iesniegšanas termiņš ir vismaz 40 darbdienas no šo noteikumu 54.punktā norādītā starpniekinstitūcijas uzaicinājuma nosūtīšanas dienas. Iesniegšanas termiņu norāda atklāta konkursa sludinājumā.
33. Ja atklātā konkursa ietvaros netiek izlietots viss grantu shēmas ietvaros pieejamais grantu shēmas līdzfinansējums, starpniekinstitūcija izsludina otru atklāto konkursu. Šie noteikumi ir saistoši arī otrajam atklātajam konkursam, ja tādu izsludina.
VII. Apakšprojekta iesnieguma sagatavošana un iesniegšana
34. Apakšprojekta iesniedzējs drīkst iesniegt tikai vienu mikroapakšprojekta un vienu makroapakšprojekta iesniegumu vienā atklātajā konkursā.
35. Apakšprojekta iesniedzējs aizpilda apakšprojekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums) I daļu, kas elektroniski pieejama starpniekinstitūcijas mājaslapā internetā (www.lsif.lv). Veidlapu aizpilda datorrakstā latviešu valodā.
36. Apakšprojektu iesniedzēji, kuri saņēmuši starpniekinstitūcijas uzaicinājumu atbilstoši šo noteikumu 54.punktam, aizpilda apakšprojekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums) II daļu, kas elektroniski pieejama starpniekinstitūcijas mājaslapā internetā (www.lsif.lv). Veidlapu aizpilda datorrakstā latviešu valodā.
37. Apakšprojekta iesnieguma II daļai pievieno šādus pielikumus:
37.1. apakšprojekta iesniedzēja apliecinātu bilances, ieņēmumu un izdevumu pārskata, ziedojumu un dāvinājumu pārskata par iepriekšējo pārskata gadu kopiju. Ja apakšprojekta iesniedzējs reģistrēts pēdējo 18 mēnešu laikā, minētos dokumentus iesniedz par visu darbības periodu;
37.2. apakšprojekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla dzīves gaitu aprakstu (CV);
37.3. remontdarbu izmaksu tāmi, ja apakšprojekta budžetā paredzētas telpu remonta izmaksas vai izmaksas, kas saistītas ar telpu pielāgojumiem cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes un garīga rakstura traucējumiem.
38. Apakšprojekta iesniedzējs vai tā pilnvarotā persona iesniedz apakšprojekta iesniegumu starpniekinstitūcijai personīgi vai nosūta pa pastu uz sludinājumā norādīto adresi, vai nosūta to uz sludinājumā norādīto elektroniskā pasta adresi elektroniska dokumenta formā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
39. Ja apakšprojekta iesniegumu iesniedz papīra formā, apakšprojekta iesniedzējs iesniedz aizpildīto iesnieguma veidlapu un tai pievienotos pielikumus vienā oriģināleksemplārā, kā arī elektroniskā veidā elektronisko datu nesējā. Apakšprojekta iesniedzējs nodrošina apakšprojekta iesnieguma elektroniskās kopijas atbilstību papīra formā iesniegtajam oriģinālam.
40. Apakšprojekta iesnieguma oriģinālu noformē atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām lietvedības prasībām. Apakšprojekta iesnieguma oriģināls ir sanumurēts, cauršūts (caurauklots), apzīmogots (ja attiecināms) un parakstīts, paraksts ir atšifrēts, kā arī norādīts lappušu skaits un caurauklošanas datums.
41. Apakšprojekta iesniegumu iesniedz vienā vai vairākās aizlīmētās aploksnēs vai kastēs, uz kurām norāda:
41.1. adresātu – starpniekinstitūcijas nosaukumu un adresi;
41.2. grantu shēmas nosaukumu (Latvijas un Šveices sadarbības programmas grantu shēma "NVO fonds");
41.3. pilnu apakšprojekta iesniedzēja nosaukumu un adresi;
41.4. apakšprojekta nosaukumu;
41.5. norādi "Neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas".
42. Jautājumus par atklāto konkursu un apakšprojekta iesnieguma sagatavošanu var nosūtīt starpniekinstitūcijai pa pastu, faksu vai elektronisko pastu uz atklāta konkursa sludinājumā norādīto adresi ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa, norādot atsauci uz attiecīgo atklāto konkursu. Starpniekinstitūcija sniedz atbildes uz jautājumiem ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā no jautājuma saņemšanas. Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes tiek publicētas starpniekinstitūcijas mājaslapā internetā (www.lsif.lv).
VIII. Apakšprojektu iesniegumu izvērtēšana, lēmumu pieņemšana un rezultātu paziņošana
43. Starpniekinstitūcija izskata tikai tos apakšprojektu iesniegumus, kuri ir iesniegti starpniekinstitūcijai līdz atklāta konkursa sludinājumā norādītajam iesniegšanas termiņam. Apakšprojekta iesniegumu, kas saņemts pēc norādītā termiņa, neizskata un apakšprojekta iesniedzēju informē par vietu un laiku, kad apakšprojekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ.
44. Noteiktajā termiņā saņemtos apakšprojektu iesniegumus vērtē starpniekinstitūcijas izveidota grantu shēmas vadības un apakšprojektu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija), kas darbojas saskaņā ar starpniekinstitūcijas izstrādātu un apstiprinātu nolikumu.
45. Komisijas sastāvā ir starpniekinstitūcijas pārstāvis, kurš pilda komisijas priekšsēdētāja funkcijas bez balsstiesībām, kā arī pa vienam pārstāvim ar balsstiesībām no:
45.1. ministrijas, kas atbildīga par jaunatnes politikas īstenošanu;
45.2. ministrijas, kas atbildīga par bērnu politikas īstenošanu;
45.3. ministrijas, kas atbildīga par senioru sociālās aizsardzības politikas īstenošanu;
45.4. biedrības vai nodibinājuma, kas darbojas bērnu un jauniešu sektorā;
45.5. biedrības vai nodibinājuma, kas darbojas senioru atbalsta sektorā.
46. Komisija apakšprojektu iesniegumu izvērtēšanai var pieaicināt ekspertus bez balsstiesībām.
47. Komisijas darbā novērotāja statusā var piedalīties Tieslietu ministrijas un Šveices Konfederācijas vēstniecības Latvijas Republikā pārstāvji.
48. Komisija izvērtē apakšprojektu iesniegumu I daļu atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem.
49. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst kādam no atbilstības vērtēšanas kritērijiem, komisija iesaka apakšprojekta iesniegumu noraidīt.
50. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst visiem atbilstības vērtēšanas kritērijiem, komisija izvērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajiem kvalitātes (apakšprojekta pamatojuma) vērtēšanas kritērijiem.
51. Apakšprojekta iesniegumu atzīst par atbilstošu kvalitātes (apakšprojekta pamatojuma) vērtēšanas kritērijiem, ja:
51.1. šo noteikumu 2.pielikuma 2.1.apakšpunktā norādītajā vērtēšanas kritērijā iegūtais punktu skaits nav mazāks par 3 punktiem;
51.2. šo noteikumu 2.pielikuma 2.2.apakšpunktā norādītajā vērtēšanas kritērijā iegūtais punktu skaits nav mazāks par 3 punktiem;
51.3. šo noteikumu 2.pielikuma 2.punktā norādītajos vērtēšanas kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits nav mazāks par 20 punktiem.
52. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 51.punktā minētajiem nosacījumiem, komisija iesaka to noraidīt.
53. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst šo noteikumu 2.pielikumā noteiktajiem kvalitātes (apakšprojekta pamatojuma) vērtēšanas kritērijiem, komisija sakārto dilstošā secībā atbilstoši iegūtajam punktu skaitam. Komisija virza tālākai vērtēšanai atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem vērtēšanas kritērijiem tos apakšprojektu iesniegumus, kuri ieguvuši augstāko punktu skaitu, vienlaikus ņemot vērā, ka šajos apakšprojektu iesniegumos kopējais pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nedrīkst pārsniegt pieejamo grantu shēmas līdzfinansējumu vairāk kā trīs reizes. Pārējos apakšprojektu iesniegumus komisija iesaka noraidīt.
54. Starpniekinstitūcija nosūta uzaicinājumu sagatavot un iesniegt līdz atklāta konkursa sludinājumā norādītajam termiņam apakšprojekta iesnieguma II daļu atbilstoši šo noteikumu VII nodaļā noteiktajām prasībām tiem apakšprojektu iesniedzējiem, kuru apakšprojektu iesniegumus komisija virza tālākai vērtēšanai saskaņā ar šo noteikumu 53.punktu.
55. Starpniekinstitūcija izskata tikai tos apakšprojektu iesniegumus, kuri ir iesniegti starpniekinstitūcijai pēc tās uzaicinājuma līdz atklāta konkursa sludinājumā norādītajam iesniegšanas termiņam. Apakšprojekta iesniegumu, kas saņemts pēc norādītā termiņa vai saņemts bez uzaicinājuma, neizskata un apakšprojekta iesniedzēju informē par vietu un laiku, kad apakšprojekta iesniegumu neizskatītu var saņemt atpakaļ.
56. Komisija izvērtē apakšprojektu iesniegumu II daļu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem.
57. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, starpniekinstitūcija ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā pēc apakšprojektu iesniegumu iesniegšanas termiņa vienu reizi rakstiski pieprasa apakšprojekta iesniedzējam iesniegt papildu informāciju vai precizēt apakšprojekta iesniegumu (vai attiecīgās sadaļas), nosūtot pieprasījumu pa pastu, kā arī uz iesnieguma veidlapā norādīto faksa numuru un elektroniskā pasta adresi.
58. Apakšprojekta iesniedzējs ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma nosūtīšanas iesniedz personīgi vai nosūta pa pastu (uz sūtījuma obligāts pasta zīmogs), vai nosūta elektroniska dokumenta formā nepieciešamo papildu informāciju vai precizējumus.
59. Komisija izvērtē saņemto papildu informāciju un precizētos apakšprojektu iesniegumus atbilstoši attiecīgajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem.
60. Ja pēc atkārtotas vērtēšanas apakšprojekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem vai ja apakšprojekta iesniedzējs noteiktajā termiņā nav iesniedzis nepieciešamo papildu informāciju vai precizējumus, komisija iesaka apakšprojekta iesniegumu noraidīt.
61. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst visiem administratīvās vērtēšanas kritērijiem, komisija izvērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem kvalitātes (apakšprojekta vadības kapacitātes, apakšprojekta īstenošanas, apakšprojekta budžeta) vērtēšanas kritērijiem un specifiskajiem vērtēšanas kritērijiem. Vērtējot apakšprojekta iesniegumu atbilstoši minētajiem kvalitātes vērtēšanas un specifiskās vērtēšanas kritērijiem, tiek izvērtēta abās apakšprojekta iesnieguma daļās iekļautā informācija.
62. Apakšprojekta iesniegumu atzīst par atbilstošu kvalitātes (apakšprojekta vadības kapacitātes, apakšprojekta īstenošanas, apakšprojekta budžeta) vērtēšanas kritērijiem, ja:
62.1. šo noteikumu 3.pielikuma 2.punktā norādītajos vērtēšanas kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits nav mazāks par 12 punktiem;
62.2. šo noteikumu 3.pielikuma 3.punktā norādītajos vērtēšanas kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits nav mazāks par 27 punktiem;
62.3. šo noteikumu 3.pielikuma 4.punktā norādītajos vērtēšanas kritērijos iegūtais kopējais punktu skaits nav mazāks par 7 punktiem.
63. Ja apakšprojekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 62.punktā minētajiem nosacījumiem, komisija iesaka to noraidīt.
64. Apakšprojektu iesniegumus, kuri atbilst šo noteikumu 2. un 3.pielikumā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem saskaņā ar šo noteikumu 51. un 62.punktu, komisija sakārto dilstošā secībā atbilstoši iegūtajam kopējam punktu skaitam apakšprojekta iesnieguma I daļas kvalitātes vērtēšanas kritērijos un apakšprojekta iesnieguma II daļas kvalitātes vērtēšanas kritērijos un specifiskajos vērtēšanas kritērijos.
65. Atkarībā no pieejamā grantu shēmas līdzfinansējuma apjoma komisija iesaka apstiprināšanai tos apakšprojektu iesniegumus, kuri ieguvuši augstāko punktu skaitu. Ja vairāki apakšprojektu iesniegumi ieguvuši vienādu punktu skaitu, apstiprināšanai iesaka apakšprojekta iesniegumu, kurš ieguvis augstāko punktu skaitu šo noteikumu 3.pielikumā minētajos specifiskajos vērtēšanas kritērijos. Pārējos apakšprojektu iesniegumus komisija iesaka noraidīt nepietiekama finansējuma dēļ.
66. Komisija sagatavo un iesniedz starpniekinstitūcijai vērtēšanas ziņojumu, kurā iekļauj informāciju par atklāta konkursa ietvaros saņemtajiem apakšprojektu iesniegumiem, vērtēšanas procesā iesaistītajām personām, vērtēšanas gaitu, kā arī apstiprināšanai un noraidīšanai ieteiktajiem apakšprojektu iesniegumiem un to noraidījuma iemesliem.
67. Starpniekinstitūcija, pamatojoties uz komisijas ieteikumu, pieņem lēmumu par katra apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu. Lēmumā par apakšprojekta iesnieguma apstiprināšanu norāda maksimālo piešķiramā grantu shēmas līdzfinansējuma apjomu attiecināmo izdevumu segšanai.
68. Lēmumu par apakšprojekta iesniegumu starpniekinstitūcija pieņem Latvijas un Šveices sadarbības programmas vadības likumā noteiktajā termiņā. Starpniekinstitūcija rakstiski informē apakšprojekta iesniedzēju par pieņemto lēmumu piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas.
69. Apakšprojekta iesniedzējs lēmumu par apakšprojekta iesniegumu var pārsūdzēt Latvijas un Šveices sadarbības programmas vadības likumā noteiktajā kārtībā.
IX. Apakšprojekta īstenošanas līguma slēgšana
70. Starpniekinstitūcija slēdz apakšprojekta īstenošanas līgumu ar apakšprojekta īstenotāju. Ja nepieciešams, pirms apakšprojekta īstenošanas līguma noslēgšanas starpniekinstitūcija vienojas ar apakšprojekta īstenotāju par apakšprojekta iesniegumā konstatēto pārrakstīšanās un matemātiskā aprēķina kļūdu labošanu, ja tas nemaina apakšprojekta iesniegumu pēc būtības, kā arī par apakšprojekta iesniedzēja kontaktinformācijas precizēšanu.
71. Starpniekinstitūcija piecu darbdienu laikā pēc visu apakšprojektu īstenošanas līgumu noslēgšanas publicē noslēgto līgumu sarakstu latviešu un angļu valodā savā mājaslapā internetā (www.lsif.lv), kurā norāda apakšprojekta īstenotāja nosaukumu un juridisko adresi, apakšprojekta nosaukumu, īstenošanas vietu, īstenošanas periodu, piešķirtā grantu shēmas līdzfinansējuma apjomu un kopsavilkumu par apakšprojekta ietvaros veicamajiem pasākumiem. Vadošā iestāde publicē apstiprināto apakšprojektu sarakstu Latvijas un Šveices sadarbības programmas mājaslapā internetā (www.swiss-contribution.lv).
X. Maksājumu veikšanas kārtība
72. Starpniekinstitūcija apakšprojekta īstenotājam veic šādus maksājumus:
72.1. avansa maksājumu 20 % apmērā no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas, ko izmaksā noslēgtajā apakšprojekta īstenošanas līgumā noteiktajā termiņā;
72.2. starpposma maksājumus, kuru kopējā summa nepārsniedz 70 % no apakšprojektam piešķirtās grantu shēmas līdzfinansējuma summas un kurus izmaksā pēc katra informatīvā pārskata saņemšanas un pieņemšanas zināšanai. Informatīvo pārskatu periodus un iesniegšanas termiņus nosaka apakšprojekta īstenošanas līgumā;
72.3. atlikušo grantu shēmas līdzfinansējuma daļu starpniekinstitūcija izmaksā, kad tā ir apstiprinājusi apakšprojekta īstenotāja iesniegto apakšprojekta noslēguma pārskatu.
XI. Grantu shēmas īstenošanas pārraudzība
73. Grantu shēmas pārraudzības funkcijas veic šo noteikumu 44.punktā minētā komisija.
74. Komisijai ir šādi uzdevumi:
74.1. izskatīt un apstiprināt starpniekinstitūcijas sagatavotos progresa pārskatus par apakšprojektu īstenošanas gaitu un finansējuma izlietojumu;
74.2. sniegt priekšlikumus starpniekinstitūcijai par grantu shēmas ieviešanu, apakšprojektiem piešķirtā grantu shēmas līdzfinansējuma maksājumu apturēšanu vai apakšprojektā veikto izdevumu neattiecināšanu;
74.3. lemt par citiem jautājumiem, kas ir būtiski grantu shēmas mērķu sasniegšanai.
75. Komisijai ir šādas tiesības:
75.1. pieprasīt un saņemt no starpniekinstitūcijas informāciju, kas nepieciešama grantu shēmas īstenošanas progresa izvērtēšanai;
75.2. piesaistīt ekspertus apakšprojektu īstenošanas kvalitātes izvērtēšanai;
75.3. sniegt starpniekinstitūcijai priekšlikumus par grantu shēmas īstenošanas un apakšprojektu uzraudzības procesa pilnveidošanu.
76. Komisijas sēdes notiek ne retāk kā reizi sešos mēnešos.
77. Apakšprojekta īstenotājs nodrošina apakšprojekta ietvaros iegūto vai radīto materiālo un intelektuālo vērtību izmantošanu apakšprojektā paredzētajiem mērķiem vismaz trīs gadus pēc šo noteikumu 72.3.apakšpunktā minētā maksājuma saņemšanas.
78. Apakšprojekta īstenotājs, kurš īstenojis makroprojektu, katru gadu turpmāko triju gadu periodā pēc šo noteikumu 72.3.apakšpunktā minētā maksājuma saņemšanas iesniedz starpniekinstitūcijai pārskatu par apakšprojekta rezultātu uzturēšanu un izmantošanu.
79. Starpniekinstitūcija kontrolē apakšprojektu rezultātu uzturēšanu un izmantošanu un, pamatojoties uz risku novērtējumu, veic pārbaudes vai auditus apakšprojekta īstenošanas laikā vai vismaz trīs gadus pēc apakšprojekta īstenošanas pie apakšprojekta īstenotāja vai apakšprojekta īstenošanas vietās.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Labklājības ministrs, tieslietu ministra pienākumu izpildītājs U.Augulis
Tieslietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 23.marta
noteikumiem Nr.286
Labklājības ministrs, tieslietu ministra pienākumu izpildītājs U.Augulis
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 23.marta
noteikumiem Nr.286
Apakšprojekta iesnieguma I daļas vērtēšanas kritēriji
I. Atbilstības vērtēšanas kritēriji |
|||
Nr.p.k. |
Kritērijs |
Vērtējums |
|
1.1. | Apakšprojekta iesniedzējs atbilst Ministru kabineta 2010.gada 23.marta noteikumu Nr.286 ''Latvijas un Šveices sadarbības programmas grantu shēmas ''NVO fonds" apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums'' (turpmāk – noteikumi) 14.punktā minētajām prasībām |
jā/nē |
|
1.2. | Apakšprojekta iesniedzējs ir ievērojis noteikumu 34.punktā minēto nosacījumu |
jā/nē |
|
1.3. | Sadarbības partneris(-i) atbilst noteikumu 15.punktā minētajām prasībām (ja attiecināms) |
jā/nē |
|
1.4. | Apakšprojekts atbilst noteikumu 2. un 3.punktā norādītajiem grantu shēmas mērķiem |
jā/nē |
|
1.5. | Apakšprojekta tiešā mērķa grupa atbilst noteikumu 4.punktā minētajiem nosacījumiem |
jā/nē |
|
1.6. | Apakšprojekta īstenošanas vieta atbilst noteikumu 30.punktā minētajiem nosacījumiem |
jā/nē |
|
Ja apakšprojekta iesnieguma vērtēšanā kāds no atbilstības vērtēšanas kritērijiem tiek novērtēts ar ''nē'', apakšprojekta iesniegumu iesaka noraidīt | |||
II. Kvalitātes vērtēšanas kritēriji (apakšprojekta pamatojums) |
|||
Nr.p.k. |
Kritērijs |
Maksimālais punktu skaits |
Iesnieguma veidlapa |
2.1. | Apakšprojekta nozīmīgums grantu shēmas mērķu sasniegšanā |
5 |
C1, C2 |
2.2. | Apakšprojekta nepieciešamības pamatojums un sasaiste ar nozares politiku |
5 |
C2 |
2.3. | Mērķa grupas izvēles pamatojuma un vajadzību analīzes novērtējums |
5 |
C3, C4 |
2.4. | Apakšprojekta aktivitāšu atbilstība apakšprojekta mērķiem |
5 |
C6 |
2.5. | Apakšprojekta ietekme uz mērķa grupām un rezultātu ilgtspēja |
5 |
C5 |
2.6. | Apakšprojekta sasaiste ar citām iniciatīvām definētās problēmas risināšanā (savstarpējā papildinātība un izvairīšanās no pārklāšanās) |
2 |
C2 |
2.7. |
Sadarbības partnera(-u) iesaiste:
● ja apakšprojektā paredzēts iesaistīt vismaz vienu sadarbības partneri no Latvijas, – 1 punkts; ● ja apakšprojektā paredzēts iesaistīt vismaz vienu sadarbības partneri no Šveices Konfederācijas, – 2 punkti; ● ja apakšprojektā paredzēts iesaistīt vismaz vienu sadarbības partneri no Latvijas un vismaz vienu sadarbības partneri no Šveices Konfederācijas, – 3 punkti |
3 |
B1, B2 |
Kopā |
30 |
||
Ja apakšprojekta iesniegums 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētajā kritērijā saņēmis mazāk par 3 punktiem vai apakšprojekta pamatojuma vērtēšanas kritērijos kopumā saņēmis mazāk par 20 punktiem, apakšprojekta iesniegumu iesaka noraidīt | |||
Labklājības ministrs, tieslietu ministra pienākumu izpildītājs U.Augulis
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 23.marta
noteikumiem Nr.286
Apakšprojekta iesnieguma II daļas vērtēšanas kritēriji
I. Administratīvās vērtēšanas kritērijirtēšanas kritēriji |
||
Nr.p.k. |
Kritērijs |
Vērtējums |
1.1. | Apakšprojekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
jā/nē |
1.2. | Apakšprojekta iesniegums (tajā skaitā pielikumi) ir sagatavots datorrakstā un latviešu valodā |
jā/nē |
1.3. | Apakšprojekta iesniegumu ir parakstījusi apakšprojekta iesniedzēja atbildīgā amatpersona |
jā/nē |
1.4. | Partnerības apliecinājumu ir parakstījusi sadarbības partnera atbildīgā amatpersona (ja attiecināms) |
jā/nē |
1.5. |
Apakšprojekta iesniegumam ir pievienoti šādi pielikumi:
● bilances, ieņēmumu un izdevumu pārskata, ziedojumu un dāvinājumu pārskata par iepriekšējo pārskata gadu kopija, kuru apliecinājis apakšprojekta iesniedzējs; ● apakšprojekta administrēšanā un īstenošanā iesaistītā personāla CV (ja attiecināms); ● remontdarbu izmaksu tāme (ja attiecināms) |
jā/nē |
1.6. | Ir iesniegts viens apakšprojekta iesnieguma oriģināleksemplārs, kas noformēts atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām |
jā/nē |
1.7. | Apakšprojekta iesnieguma elektroniskā versija ir iesniegta (ja attiecināms) |
jā/nē |
1.8. | Apakšprojekta budžets ir sastādīts aritmētiski precīzi |
jā/nē |
1.9. | Apakšprojekta iesniedzējs ir ievērojis Ministru kabineta 2010.gada 23.marta noteikumu Nr.286 ''Latvijas un Šveices sadarbības programmas grantu shēmas ''NVO fonds" apakšprojektu iesniegumu atklāta konkursa nolikums'' (turpmāk – noteikumi) 17.punktā minēto nosacījumu |
jā/nē |
1.10. |
Apakšprojekta īstenošanas periods nepārsniedz:
● 12 mēnešus (mikroprojektiem); ● 18 mēnešus (makroprojektiem) |
jā/nē |
1.11. |
Apakšprojekta kopējās attiecināmās izmaksas nav mazākas
par:
● 4 600 latu (mikroprojektiem); ● 23 000 latu (makroprojektiem) |
jā/nē |
1.12. |
Apakšprojekta kopējās attiecināmās izmaksas nav lielākas
par:
● 22 999,99 latu (mikroprojektiem); ● 92 000 latu (makroprojektiem) |
jā/nē |
1.13. |
Pieprasītais grantu shēmas līdzfinansējums nepārsniedz:
● 95 % no kopējām attiecināmajām izmaksām (mikroprojektiem); ● 90 % no kopējām attiecināmajām izmaksām (makroprojektiem) |
jā/nē |
1.14. |
Ieguldījums natūrā nepārsniedz:
● 2,5 % no kopējām attiecināmajām izmaksām (mikroprojektiem); ● 5 % no kopējām attiecināmajām izmaksām (makroprojektiem) |
jā/nē |
1.15. | Plānotās izmaksas atbilst noteikumu 23.punktā minētajam attiecināmo izmaksu sarakstam |
jā/nē |
1.16. | Apakšprojekta administrēšanas izmaksas nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām |
jā/nē |
1.17. | Paredzētais finansējuma apjoms aktivitātēm Šveices Konfederācijā nepārsniedz 10 % no apakšprojekta kopējām attiecināmajām izmaksām |
jā/nē |
II. Kvalitātes vērtēšanas kritēriji |
|||
Nr.p.k. |
Kritērijs |
Maksimālais punktu skaits |
Iesnieguma veidlapa |
2. Apakšprojekta vadības kapacitāte: | |||
2.1. | Apakšprojekta administratīvā personāla pieredze projektu vadībā un finanšu uzskaitē |
5 |
E3, CV |
2.2. | Apakšprojekta īstenošanas personāla profesionālā kompetence atbilstoši veicamajiem uzdevumiem |
5 |
E4, CV |
2.3. | Noteikumu 11.punktā norādītā apakšprojekta īstenošanai nepieciešamā finansējuma, kā arī priekšfinansējuma nodrošinājums |
5 |
E5 |
2.4. | Apakšprojekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas mehānisma novērtējums |
5 |
E13, (E8) |
Kopā |
20 |
||
Ja apakšprojekta iesniegums apakšprojekta vadības kapacitātes vērtēšanas kritērijos kopumā saņēmis mazāk par 12 punktiem, apakšprojekta iesniegumu iesaka noraidīt | |||
3. Apakšprojekta īstenošana: | |||
3.1. | Paredzēto aktivitāšu nepieciešamība un atbilstība mērķa grupas vajadzībām, apakšprojekta mērķiem un sagaidāmajiem rezultātiem |
5x21 |
E8, C1, C3, C4, C5 |
3.2. | Apakšprojekta aktivitāšu laika grafika atbilstība |
5 |
E9 |
3.3. | Apakšprojekta rezultātu un to rādītāju novērtējums, vai tie ir precīzi definēti, izmērāmi un objektīvi pārbaudāmi |
5 |
E10 |
3.4. | Apakšprojekta rezultātu tālākas izmantošanas iespējas un ilgtspēja |
5x22 |
E11 |
3.5. | Paredzēto informācijas un publicitātes pasākumu atbilstība plānotajām aktivitātēm |
5 |
E14 |
3.6. | Apakšprojekta partnerības izvērtējums (sadarbības partneru izvēles pamatojums, sadarbības partneru loma apakšprojekta īstenošanā, paredzētais sadarbības modelis un funkciju sadalījums) |
5 |
E6, E8, E13 |
Kopā |
40 |
||
Ja apakšprojekta iesniegums apakšprojekta īstenošanas vērtēšanas kritērijos kopumā saņēmis mazāk par 27 punktiem, apakšprojekta iesniegumu iesaka noraidīt | |||
4. Apakšprojekta budžets: | |||
4.1. | Plānoto izmaksu nepieciešamība apakšprojekta aktivitāšu īstenošanai |
5 |
E8, F |
4.2. | Plānoto izmaksu samērīgums attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem |
5 |
E10, C5, F |
Kopā |
10 |
||
Ja apakšprojekta iesniegums apakšprojekta budžeta vērtēšanas kritērijos kopumā saņēmis mazāk par 7 punktiem, apakšprojekta iesniegumu iesaka noraidīt | |||
5. Specifiskie vērtēšanas kritēriji | |||
5.1. | Apakšprojekta aktivitātes
plānotas pašvaldībā, kuras teritorijas attīstības indekss ir
mazāks vai vienāds ar 0 |
1 |
C7 |
5.2. | Apakšprojektā paredzēta labās prakses pārņemšana grantu shēmas darbības jomā vai inovatīva pieeja sociālo problēmu risināšanā |
1 |
C2, E8, E10 |
5.3. | Apakšprojekta aktivitātes paredzētas tuvu mērķa grupas dzīvesvietai |
1 |
C3, C4, C7, E8 |
5.4. | Apakšprojekta tiešā mērķa grupa ir gan bērni vai jaunieši, kas pakļauti sociālās atstumtības un nabadzības riskam, gan seniori |
1 |
C3, C4, E8 |
5.5. | Apakšprojektam būs tieša pozitīva ietekme vismaz vienas horizontālās prioritātes veicināšanā |
1 |
E12 |
5.6. | Apakšprojekta iesniedzējs pēdējo divu gadu laikā ir sadarbojies ar citām nevalstiskā sektora, valsts vai pašvaldību institūcijām ar apakšprojekta tēmu saistītos jautājumos (attiecināms tikai uz makroprojektiem) |
1 |
E7 |
5.7. | Apakšprojektu paredzēts īstenot sadarbībā ar pašvaldību |
1 |
E6 |
Kopā |
6 vai 7 |
Piezīmes.
1 3.1.apakšpunktā minēto kritēriju vērtē no viena
punkta līdz pieciem punktiem un iegūto vērtējumu reizina ar
koeficientu "2''.
2 3.4.apakšpunktā minēto kritēriju vērtē no viena punkta līdz pieciem punktiem un iegūto vērtējumu reizina ar koeficientu ''2''.
Labklājības ministrs, tieslietu ministra pienākumu izpildītājs U.Augulis