• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas valstu līgums attiecībā uz transporta līdzekļu apkalpju darbu starptautiskajos autopārvadājumos (AETR) Līguma 2. grozījums*. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.01.2005., Nr. 7 https://www.vestnesis.lv/ta/id/207872-eiropas-valstu-ligums-attieciba-uz-transporta-lidzeklu-apkalpju-darbu-starptautiskajos-autoparvadajumos-aetr-liguma-2-grozijums-

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ekonomikas ministrijas informācija

Par darījumiem privatizācijas sertifikātu tirgū 2004.gada decembrī

Vēl šajā numurā

13.01.2005., Nr. 7

PAR DOKUMENTU

Veids: starptautisks dokuments

Pieņemts: 01.07.1970.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Eiropas valstu līgums attiecībā uz transporta līdzekļu apkalpju darbu
starptautiskajos autopārvadājumos (AETR)

Ženēva 1970. gada 1.jūlijs
Līguma 2. grozījums*
UN PARAKSTĪŠANAS PROTOKOLS

1. pants
Definīcijas

Izmainīt apakšpunktu (g) sekojošā redakcijā:
“(g) “pārvadājumi pa autoceļiem” ir braucieni pa sabiedriskiem autoceļiem ar autotransporta līdzekli, ko izmanto pasažieru vai kravu pārvadāšanai un kas brauciena laikā pārvadā vai arī nepārvadā pasažierus vai kravu;”
Izmainīt apakšpunktu (i) sekojošā redakcijā:
“(i) “regulāri pārvadājumi” ir pārvadājumi, kas nodrošina pasažieru pārvadāšanu ar noteiktu kustības biežumu pa noteiktu maršrutu, kura laikā pasažieri var iekāpt autobusā vai izkāpt no tā iepriekš noteiktās pieturvietās.
Pārvadājumu veikšanas noteikumos vai citos aizvietojošos dokumentos, ko apstiprinājušas Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijas un ko pārvadātājs publicējis pirms to stāšanās spēkā, jānosaka, ja vien tas jau nav norādīts kādā citā likumā vai noteikumā, pārvadājumu veikšanas kārtība, īpaši, kustības biežums, kustības saraksts, braukšanas maksas tarifi un pienākums uzņemt pasažierus.
Neatkarīgi no tā, kas ir pārvadājuma organizators, par regulāriem pārvadājumiem uzskatāmi arī pārvadājumi, kas nodrošina noteiktu pasažieru kategoriju pārvadāšanu, neuzņemot citu kategoriju pasažierus, un kas tiek veikti saskaņā ar šīs definīcijas pirmajā rindkopā minētajiem nosacījumiem. šādi pārvadājumi, īpaši tie, kas nodrošina darbinieku pārvadāšanu uz un no darba vietas vai skolēnu pārvadāšanu uz un no mācību vietas, turpmāk tiek saukti par “speciāliem regulāriem pārvadājumiem”.”
Izmainīt apakšpunktu (l) sekojošā redakcijā:
“(l) “nedēļa” ir periods starp pirmdienas 00.00 stundu un svētdienas 24.00 stundu;”
Izmainīt apakšpunktu (m) sekojošā redakcijā:
“(m) “atpūta” ir nepārtraukts vismaz vienu stundu ilgs laika periods, kuru autotransporta līdzekļa vadītājs var izmantot brīvi pēc saviem ieskatiem.”
Svītrot apakšpunktus (n) un (o).

2. pants
Piemērošanas sfēra

Izmainīt apakšpunktu 2(b) sekojošā redakcijā:
“(b) Ja Līgumslēdzējas Puses, kuru teritorijā pārvadājums tiek veikts, nav vienojušās citādi, šis Līgums neattiecas uz kravu starptautiskajiem pārvadājumiem ar:
1.Kravas autotransporta līdzekļiem, kuru maksimālais pieļaujamais svars, piekabes un puspiekabes ieskaitot, nepārsniedz 3,5 tonnas;
2.Pasažieru autotransporta līdzekļiem, kas konstruēti, piemēroti un paredzēti ne vairāk kā deviņu personu, autovadītāju ieskaitot, pārvadāšanai;
3.Pasažieru autotransporta līdzekļiem, veicot regulārus pasažieru pārvadājumus, ja attiecīgā maršruta garums nepārsniedz 50 kilometrus;
4.Autotransporta līdzekļiem, kuru maksimāli pieļaujamais ātrums nepārsniedz 30 km/h;
5.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto vai kas ir bruņoto spēku, civilās aizsardzības, ugunsdzēsēju komandu un vienību, kas atbildīgas par sabiedriskās kārtības uzturēšanu, rīcībā;
6.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto saistībā ar notekūdeņiem, aizsardzību pret plūdiem, ūdens, gāzes un elektrības apgādi, galveno autoceļu uzturēšanu un kontroli, atkritumu savākšanu un izvešanu, telegrāfa un telefona pakalpojumiem, radio un televīzijas raidījumiem un radio vai televīzijas raidītāju vai uztvērēju atrašanās vietas noteikšanu;
7.Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto ārkārtēju situāciju gadījumos un glābšanas darbos;
8.Specializētiem autotransporta līdzekļiem, kas paredzēti medicīnas vajadzībām;
9.Autotransporta līdzekļiem, kas pārvadā iekārtojumu cirkus un atrakciju pasākumiem;
10.Specializētiem tehniskās palīdzības autotransporta līdzekļiem;
11.Autotransporta līdzekļiem, ar ko veic izmēģinājumus uz ceļiem tehniskās attīstības, remonta vai tehniskās apkopes vajadzībām, un jauniem vai pārbūvētiem autotransporta līdzekļiem, kas vēl nav nodoti ekspluatācijā;
12.Autotransporta līdzekļiem, veicot nekomerciālus kravu pārvadājumus savām vajadzībām;
13. Autotransporta līdzekļiem, ko izmanto piena savākšanai no fermām un piena trauku vai lopu barošanai paredzētu piena produktu nogādei atpakaļ uz fermu.
Svītrot 2. punkta apakšpunktus (c) un (d).

3. pants

Dažu Līguma noteikumu piemērošana pārvadājumiem, kurus veic ar autotrans-porta līdzekļiem, reģistrētiem valstīs, kas nav Līgumslēdzējas Puses
Izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“3. pants

Dažu Līguma noteikumu piemērošana pārvadājumiem, kurus veic ar transporta līdzekļiem, reģistrētiem valstīs, kas nav Līgumslēdzējas Puses
1.Katrai Līgumslēdzējai Pusei attiecībā uz tās teritorijā veiktiem starptautiskiem pārvadājumiem ar autotransporta līdzekļiem, reģistrētiem valstīs, kas nav šī Līguma Līgumslēdzējas Puses, jāpiemēro nosacījumi, kas ir ne mazāk stingri kā tie, kas noteikti šā Līguma 5., 6., 7., 8., 9. un 10. pantā.
2.Attiecībā uz autotransporta līdzekli, reģistrētu valstī, kas nav šī Līguma Līgumslēdzēja Puse, katra Līgumslēdzēja Puse var izvēlēties vai pieprasīt kontrolierīci, kas atbilst šī Līguma pielikumā minētajām specifikācijām, vai vienkārši dienas reģistrācijas lapas, ko rakstiski aizpilda pats autotransporta līdzekļa vadītājs.”

4. pants
Vispārīgie principi

Izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“4. pants
Vispārīgie principi

Katra Līgumslēdzēja Puse var piemērot augstākas minimālās un zemākas maksimālās prasības kā tās, kas minētas 5. līdz 8. pantā ieskaitot. Tomēr attiecībā uz autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic starptautiskos pārvadājumus ar autotransporta līdzekļiem, kas

reģistrēti citā Līgumslēdzējā valstī vai valstī, kas nav šī Līguma Līgumslēdzējas Puse, piemērojami šī Līguma nosacījumi.”

5. pants
Prasības, kas izvirzāmas autovadītājiem

Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:

“5. pants
Autotransporta līdzekļu apkalpes

1.Autotransporta līdzekļu vadītāju, kuri veic kravu pārvadājumus, minimālajam vecumam jābūt:
(a) 18 gadi, vadot autotransporta līdzekļus, kuru maksimālais pieļaujamais svars, piekabes vai puspiekabes ieskaitot, nepārsniedz 7,5 tonnas;
(b) cita veida autotransporta līdzekļiem:
21 gads vai 18 gadi ar noteikumu, ka attiecīgajai personai ir profesionālās kompetences sertifikāts, ko atzinusi kāda no Līgumslēdzējām Pusēm un kas apliecina, ka viņš beidzis apmācības kursus kravas autotransporta līdzekļu vadītājiem. Līgumslēdzējām Pusēm savstarpēji jāsniedz informācija par noteiktajām valsts minimālām apmācības prasībām un citiem nosacījumiem, kas attiecināmi uz autotransporta līdzekļu vadītājiem, veicot starptautiskos kravu pārvadājumus saskaņā ar šo Līgumu.
2. Autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic pasažieru pārvadājumus, jābūt sasniegušiem 21 gada vecumu.
Autotransporta līdzekļu vadītājiem, kuri veic pasažieru pārvadājumus rādiusā, kas lielāks par 50 km, skaitot no vietas, kur autotransporta līdzeklis parasti bāzējas, vēl jāatbilst vienam no sekojošiem nosacījumiem:
(a) vismaz vienu gadu jābūt strādājušam par kravas automašīnas, kuras maksimālais pieļaujamais svars pārsniedz 3,5 tonnas, vadītāju;
(b) vismaz vienu gadu jābūt strādājušam par autotransporta līdzekļu, ar kuriem veic pasažieru pārvadājumus 50 kilometru rādiusā, skaitot no vietas, kur autotransporta līdzeklis parasti bāzējas, vai ar kuriem veic cita veida pasažieru pārvadājumus, kas nav saistīti ar šo Līgumu, vadītāju ar noteikumu, ka saskaņā ar kompetentās institūcijas viedokli viņš, to darot, ir ieguvis vajadzīgo pieredzi;
(c) viņam jābūt profesionālās kompetences sertifikātam, ko atzinusi kāda no Līgumslēdzējām Pusēm un kas apliecina, ka viņš beidzis apmācības kursus pasažieru autotransporta līdzekļu vadītājiem.”

6. pants
Ikdienas atpūta

Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:

“6.pants
Autotransporta līdzekļa
vadīšanas periodi

1.Autotransporta līdzekļa vadīšanas perioda ilgums, tas ir, periods starp diviem ikdienas atpūtas periodiem vai starp ikdienas atpūtas periodu un iknedēļas atpūtas periodu, turpmāk saukts “ikdienas autotransporta līdzekļa vadīšanas periods”, nedrīkst pārsniegt deviņas stundas. Divas reizes jebkurā vienā nedēļā to var pagarināt līdz desmit stundām.
Ne vēlāk kā pēc sešiem ikdienas autotransporta līdzekļa vadīšanas periodiem autotransporta līdzekļa vadītājam saskaņā ar 8. panta 3. punktu jābūt iknedēļas atpūtas periodam.
Iknedēļas atpūtas periodu var atlikt līdz sestās dienas beigām, ja kopējais autotransporta līdzekļa vadīšanas laiks nepārsniedz pieļaujamo maksimumu, kas atbilst sešiem ikdienas autotransporta līdzekļa vadīšanas periodiem.
Attiecībā uz pasažieru starptautiskiem pārvadājumiem, kas neietilpst regulāru pārvadājumu kategorijā, otrās un trešās rindkopas jēdzieni “sešiem” un “sestās”aizstājami attiecīgi ar jēdzieniem “divpadsmit” un “divpadsmitās”.
2. Nepārtraukta divu nedēļu perioda laikā kopējais autotransporta līdzekļa vadīšanas periods nedrīkst pārsniegt deviņdesmit stundas.”

6.–bis pants
Ikdienas atpūtas perioda pārtraukšana kombinēto transporta operāciju laikā

Svītrot šī panta tekstu.

7. pants
Ikdienas vadīšanas ilgums, maksimālais nedēļas un divnedēļu vadīšanas ilgums

Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:

7. pants
Pārtraukumi

1. Pēc četrarpus stundu vadīšanas autotransporta līdzekļa vadītājam, ja nesākas atpūtas periods, jāievēro vismaz četrdesmit piecu minūšu ilgs pārtraukums.
2. Šo pārtraukumu var aizvietot ar vismaz piecpadsmit minūšu ilgiem pārtraukumiem, kurus iekārto autotransporta līdzekļa vadīšanas periodā vai tūlīt pēc šī perioda tā, lai tas būtu saskaņā ar 1. punkta nosacījumiem.
3. Šo pārtraukumu laikā autotransporta līdzekļa vadītājs nedrīkst veikt citus darbus. Šī panta ietvaros gaidīšana un laiks, ko nevelta transporta līdzekļa vadīšanai, bet pavada braucošā autotransporta līdzeklī, uz prāmja vai vilcienā, nav uzskatāms par “citu darbu”.
4.Šajā pantā minētie pārtraukumi nav uzskatāmi par ikdienas atpūtas periodiem.”

8. pants
Maksimālais nepārtrauktas
vadīšanas ilgums

Nomainīt šo pantu ar sekojošu tekstu:

“8. pants
Atpūtas periodi

1.Katru divdesmit četru stundu laikā autotransporta līdzekļa vadītājam jāievēro vismaz vienpadsmit stundu ilgs nepārtraukts ikdienas atpūtas periods, kuru var ne biežāk kā trīs reizes vienas nedēļas laikā saīsināt līdz minimums deviņu stundu nepārtrauktam laika periodam ar noteikumu, ka sekojošās nedēļas beigās kā kompensāciju piešķir tāda paša ilguma atpūtas periodu.
Dienās, kad atpūtas periodu, kā teikts pirmajā rindkopā, nesaīsina, to divdesmit četru stundu laikā var sadalīt divos vai trijos atsevišķos periodos, no kuriem vienam jābūt vismaz astoņu stundu nepārtrauktam laika periodam. Šajā gadījumā minimālais atpūtas laiks jāpagarina līdz divpadsmit stundām.
2.Ja autotransporta līdzekļa apkalpē ietilpst vismaz divi vadītāji, katru trīsdesmit stundu laikā katram autotransporta līdzekļa vadītājam jāatpūšas vismaz astoņu stundu nepārtraukta perioda laikā.
3.Katras nedēļas laikā viens no atpūtas periodiem, kas minēti 1. un 2. punktā, iknedēļas atpūtas perioda ietvaros jāpagarina līdz četrdesmit piecu stundu nepārtrauktam laika periodam. Šo atpūtas periodu var saīsināt līdz minimums trīsdesmit sešu stundu nepārtrauktam laika periodam, ja atpūšas vietā, kura ir autotransporta līdzekļa bāzes vieta vai autotransporta līdzekļa vadītāja pastāvīgā uzturēšanās vieta, vai līdz minimums divdesmit četru stundu nepārtrauktam laika periodam, ja atpūšas kādā citā vietā. Katrs saīsinātais atpūtas periods jākompensē, piešķirot tāda paša ilguma nepārtrauktu atpūtas periodu pirms trešās nedēļas beigām, skaitot no šīs attiecīgās nedēļas.
4.Iknedēļas atpūtas periodu, kas sākas vienā nedēļā un turpinās nākošajā nedēļā, var pieskaitīt vai nu vienai, vai otrai nedēļai.
5.Veicot pasažieru pārvadājumus, uz kuriem attiecināmi 6. panta 1. punkta ceturtās rindkopas nosacījumi, iknedēļas atpūtas periodu var atlikt līdz nedēļai, kas seko nedēļai, kurā bija šai atpūtai jābūt, un to var pievienot šīs otrās nedēļas iknedēļas atpūtas periodam.
6.Jebkura atpūta, kas piešķirta kā kompensācija par ikdienas un/vai iknedēļas atpūtas perioda saīsināšanu, pievienojama citai vismaz astoņu stundu ilgai atpūtai un pēc attiecīgās personas lūgumu tā piešķirama autotransporta līdzekļa bāzes vietā vai autotransporta līdzekļa vadītāja pastāvīgās uzturēšanās vietā.
7. Ikdienas atpūtas periodu var pavadīt autotransporta līdzeklī, ja tajā ir guļamvieta un ja tas šajā laika periodā nepārvietojas.
8. Ja autotransporta līdzekļa vadītājs, kurš veic kravu vai pasažieru pārvadājumus, pavada autotransporta līdzekli, ko transportē ar prāmi vai vilcienu, tad, neskatoties uz 1. punkta nosacījumiem, ne biežāk kā vienu reizi ikdienas atpūtas periodu var pārtraukt, ievērojot sekojošus nosacījumus:

– ikdienas atpūtas perioda daļai, ko pavada uz sauszemes, jābūt pirms vai pēc ikdienas atpūtas perioda daļas, ko pavada uz prāmja vai vilcienā,
– periodam starp divām ikdienas atpūtas perioda daļām jābūt pēc iespējas īsākam un tas pirms iekāpšanas vai pēc izkāpšanas nekādā gadījumā nedrīkst pārsniegt stundu, ieskaitot muitas formalitātes iekāpšanas un izkāpšanas procesā,
– abu atpūtas perioda daļu laikā autotransporta līdzekļa vadītājam jābūt pieejamai guļamvietai.
šādā veidā pārtraukts ikdienas atpūtas periods jāpagarina par divām stundām.”

9. pants
Iknedēļas atpūta

Svītrot šī panta tekstu.

10. pants
Apkalpes sastāvs

Svītrot šī panta tekstu.

11.pants
Izņēmuma gadījumi

Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“9. pants
Izņēmumi

Ja nav apdraudēta ceļu satiksmes drošība un lai autotransporta līdzekļa vadītājs varētu atrast piemērotu stāvvietu, autotransporta līdzekļa vadītājs var atkāpties no šā Līguma nosacījumiem tādā mērā, kā tas nepieciešams, lai nodrošinātu personu, autotransporta līdzekļa vai tā kravas drošību. Autotransporta līdzekļa vadītājam kontrolierīces datu reģistrācijas kartē vai savā nodarbinātības uzskaitījumā jānorāda atkāpšanās no šiem nosacījumiem veids un iemesls.”

12. pants
Personīgā kontrolgrāmatiņa

Svītrot šī panta tekstu.

12.– bis pants
Kontrolierīce

Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“10. pants
Kontrolierīce

1.Līgumslēdzējām Pusēm jāizstrādā noteikumi par kontrolierīču uzstādīšanu un izmantošanu savā valstī reģistrētos autotransporta līdzekļos, ievērojot sekojošas prasības:
(a) Kontrolierīces uzbūvei, uzstādīšanai, izmantošanai un pārbaudei jāatbilst šā Līguma un tā pielikuma, kas ir šā Līguma neatņemama sastāvdaļa, prasībām.
(b) Ja autotransporta līdzeklī uzstādītās kontrolierīces normāla izmantošana nav iespējama, tad katram apkalpes loceklim, izmantojot attiecīgos grafiskos simbolus, ar roku savā datu reģistrācijas kartē jāieraksta ziņas par viņa nodarbinātības un atpūtas periodiem.
(c) Ja autotransporta līdzekļa apkalpes locekļi atrodas ārpus autotransporta līdzekļa un tāpēc kontrolierīci izmantot nevar, tad viņiem, izmantojot attiecīgos grafiskos simbolus, ar roku savā datu reģistrācijas kartē jāieraksta ziņas par laika periodu, kad viņi strādāja ārpus autotransporta līdzekļa.
(d) Autotransporta līdzekļa apkalpes locekļu rīcībā jābūt un vajadzības gadījumā pārbaudei jāuzrāda esošās nedēļas un iepriekšējās nedēļas pēdējās dienas, kad viņi vadīja autotransporta līdzekli, datu reģistrācijas kartes.
(e) Autotransporta līdzekļa apkalpes locekļiem jānodrošina kontrolierīces sav-laicīga ieslēgšana un pareiza ekspluatācija, bet sabojāšanās gadījumā tā iespējami ātri jāsaremontē.
2.Darba devējam jānodrošina auto-transporta līdzekļa vadītāji ar pietiekamu datu reģistrācijas karšu skaitu, ņemot vērā, ka šīs kartes paredzētas individuālai lietošanai, kā arī pārvadājuma veikšanas ilgumu un iespējamo vajadzību nomainīt bojātās vai pilnvarotu kontrolieru paņemtās kartes. Darba devējs drīkst izdot autotransporta līdzekļa vadītājiem tikai tādas kartes, kas atbilst apstiprinātajam modelim un kas piemērotas izmantošanai autotransporta līdzekļos uzstādītajās ierīcēs.
3.Pārvadātāju uzņēmumiem datu reģistrācijas kartes, kas aizpildītas kā minēts šī panta 1. punkta (b), (c) un (d) apakšpunktā, jāglabā vismaz 12 mēneši, skaitot no pēdējā ieraksta datuma, un jāuzrāda pēc kontrolējošo institūciju pieprasījuma.”

13. pants
Uzņēmuma veicamā kontrole

Izmainīt šī panta numerāciju uz “11.” un pievienot jaunu 3. punktu sekojošā redakcijā:
“3.Algotiem autotransporta līdzekļa vadītājiem aizliegts piešķirt samaksu par nobraukto attālumu un/vai pārvadāto kravu apjomu, prēmijas vai piemaksas pie algas par to ieskaitot, izņemot gadījumus, kad šīs samaksas iegūšana neapdraud satiksmes drošību.”

14. pants
Līguma darbības
nodrošināšanas pasākumi

Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“12. pants
Pasākumi Līguma darbības
nodrošināšanai

1.Katrai Līgumslēdzējai Pusei jāveic visi iespējamie pasākumi, lai nodrošinātu šā Līguma nosacījumu ievērošanu, īpaši, nodrošinot attiecīga līmeņa kontroli uz autoceļiem un uzņēmumos. Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijas informēs viena otru par šajā nolūkā pieņemtajām galvenajām prasībām.
2.Līgumslēdzējas Puses palīdzēs viena otrai nodrošināt šā Līguma piemērošanu un kontroli.
3.Savstarpējās palīdzības ietvaros Līgumslēdzēju Pušu kompetentās ins-titūcijas regulāri nosūtīs viena otrai visu pieejamo informāciju par:
– šā Līguma pārkāpumiem, ko izdarījusi citā valstī dzīvojoša persona, un par šajos gadījumos piemērotajiem sodiem;
– Līgumslēdzējas Puses piemērotajiem sodiem savas valsts iedzīvotājiem, ja tie šo Līgumu pārkāpuši kādas Līgumslēdzējas Puses teritorijā.
Nopietnu pārkāpumu gadījumā šajā informācijā noteikti jāietver piemērotais soda mērs.
4.Ja pārbaudes uz ceļa rezultātā rodas pamatotas aizdomas, ka vadītājs, kura autotransporta līdzeklis reģistrēts kādas citas Līgumslēdzējas Puses teritorijā, pārkāpis šo Līgumu, bet nepieciešamo datu trūkuma dēļ to nav iespējams pierādīt, tad iesaistīto Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijas palīdzēs viena otrai noskaidrot radušos situāciju. Gadījumos, kad saistībā ar to Līgumslēdzējas Puses kompetentā institūcija izdara pārbaudi attiecīgā uzņēmuma telpās, pārbaudes rezultāti jāpaziņo otrai iesaistītajai Pusei.”

15. pants
Pārejošie noteikumi


Mainīt šī panta numerāciju un izmainīt šo pantu sekojošā redakcijā:

“13. pants
Pārejas perioda noteikumi

“Trīs gadus, skaitot no šī grozījuma spēkā stāšanās brīža, šī Līguma Līgumslēdzējām Pusēm jaunā 10. panta – Kontrolierīce nosacījumi nav obligāti jāpilda. šajā laikā jāturpina piemērot iepriekšējā 12. panta – Personīgā kontrolgrāmatiņa nosacījumi.”
Mainīt Nobeiguma noteikumu 16. līdz 18. panta numerāciju kā 14. līdz 16. pants.

19. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 17. pantu un grozīt 2. punkta beigu daļu sekojošā redakcijā:
“2. ..... saskaņā ar 15. panta nosacījumiem.”

20. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 18. pantu.

21. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 19. pantu un grozīt 1. punkta pirmo teikumu sekojošā redakcijā:
“1. Jebkura valsts šī Līguma parakstīšanas, ratifikācijas vai pievienošanās laikā var paziņot, ka tai 18. panta 2. un 3. punkts nav saistošs. ...”

22. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 20. pantu un grozīt 3. punktu sekojošā redakcijā:
“3. ģenerālsekretāram uz jebkuru konferenci, kas tiek sasaukta, pamatojoties uz šo pantu, jāielūdz visas tās valstis, kuras minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā.”

23. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 21. pantu un grozīt 1. punkta beigu daļu sekojošā redakcijā:
“1. ... minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā.”

Iestarpināt jaunu 22. pantu sekojošā redakcijā:
“22. pants

1.Šā Līguma pielikuma 1. un 2. papildinājumu var grozīt šajā pantā noteiktā kārtībā.
2.Pēc jebkuras Līgumslēdzējas Puses lūguma šī Līguma pielikuma 1. un 2. papildinājumam ieteiktos grozījumus izskata Eiropas Ekonomiskās komisijas Auto-transporta vadošā darba grupa.
3.Ja vairākums klātesošo un balsojošo biedru atbalsta priekšlikumu un ja šis vairākums ietver arī klātesošo un balsojošo Līgumslēdzēju Pušu vairākumu, tad ģenerālsekretārs nosūta šo grozījumu Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām apstiprināšanai.
4.Grozījums uzskatāms par pieņemtu, ja sešu mēnešu laikā pēc paziņojuma par grozījumu nosūtīšanas mazāk nekā viena trešdaļa Līgumslēdzēju Pušu kompetento institūciju paziņojušas ģenerālsekretāram par savām iebildēm pret grozījumu.
5.Ģenerālsekretārs jebkuru apstiprinātu grozījumu nosūta visām Līgumslēdzējām Pusēm, un tas stājas spēkā trīs mēnešus pēc datuma, kad nosūtīts šāds paziņojums.”

24. pants


Mainīt šī panta numerāciju un grozīt to sekojošā redakcijā:

23. pants

Papildus paziņojumiem, kas paredzēti šī Līguma 20. un 21. pantā, Apvienoto Nāciju Organizācijas ģenerālsekretāram jāinformē Valstis, kas minētas 14. panta 1. punktā, par:
a) ratifikāciju vai pievienošanos saskaņā ar 14. pantu;
b) datumiem, kad saskaņā ar 14. pantu šis Līgums stājas spēkā;
c) denonsāciju šī Līguma 15. pantā noteiktajā kārtībā;
d) šī Līguma darbības pārtraukšanu saskaņā ar 16. pantu.
e) paziņojumiem, kas saņemti saskaņā ar šī Līguma 17. pantu;
f) paziņojumiem un deklarācijām, kas saņemtas saskaņā ar šī Līguma 19. pantu;
g) jebkura grozījuma stāšanos spēkā šī Līguma 21. pantā noteiktajā kārtībā.”

25. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 24. pantu.

26. pants

Mainīt šī panta numerāciju, pārvēršot to par 25. pantu, un grozīt teksta beigu daļu sekojošā redakcijā:
“.... minētas šī Līguma 14. panta 1. punktā.”

Pielikums

Personīgā kontrolgrāmatiņa

Nomainīt šo pielikumu ar sekojošu tekstu:
“Pielikums – Kontrolierīce

Vispārīgie noteikumi

I. Tipa apstiprināšana


1.pants

Lai apstiprinātu kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes tipu, Līgumslēdzējai Pusei jāiesniedz iesniegums, kam pievienota ražotāja vai viņa aģenta izziņa ar attiecīgām specifikācijām. Iesniegumu kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes modeļa tipa apstiprināšanai var iesniegt ne vairāk kā vienā Līgumslēdzējā Pusē.

2.pants

Līgumslēdzēja Puse piešķir apstiprinājumu visiem tiem kontrolierīču tipiem vai datu reģistrācijas kartes modeļiem, kas atbilst šī pielikuma 1. papildinājumā minētām prasībām, ar noteikumu, ka šai Līgumslēdzējai Pusei ir tiesības pārbaudīt, vai saražotie modeļi atbilst apstiprinātajam standartam.
Ja apstiprinātā modelī izdarītas kādas izmaiņas vai papildinājumi, tad no Līgumslēdzējas Puses, kas izdevusi apstiprinājumu šī tipa oriģinālam, jāsaņem papildus tipa apstiprinājums.

3. pants

Līgumslēdzēja Puse izdod iesnieguma iesniedzējam par katru apstiprināto kontrolierīces tipu vai datu reģistrācijas kartes modeli apstiprinājuma zīmi, kas atbilst 2. pielikumā parādītajam paraugam.

4. pants

Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām, kurām iesniegums tipa apstiprināšanai iesniegts, par katru apstiprināto vai neapstiprināto kontrolierīces tipu vai datu reģistrācijas kartes modeli viena mēneša laikā citām Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām vai nu jānosūta apstiprinājuma sertifikāta kopija kopā ar attiecīgo specifikāciju kopijām, vai arī jāpaziņo šīm institūcijām, ka apstiprinājums atteikts; atteikuma gadījumā jāpievieno šāda lēmuma iemesli.

5.pants

1. Ja Līgumslēdzēja Puse, kas izdevusi tipa apstiprinājumu saskaņā ar 2. pantu, atrod, ka kāda kontrolierīce vai datu reģistrācijas karte, kurai ir tās izdota apstiprinājuma zīme, neatbilst apstiprinātajam prototipam, tai jādara viss, lai nodrošinātu saražoto modeļu atbilstību prototipam. Ja nepieciešams, tipa apstiprinājumu var anulēt.
2.Ja apstiprinātā kontrolierīce vai datu reģistrācijas karte neatbilst pielikuma vai tā papildinājumu prasībām, vai arī ir kāds vispārējs bojājums, kas neļauj to izmantot paredzētajam mērķim, Līgumslēdzējai Pusei, kas izdevusi tipa apstiprinājumu, tas jāanulē.
3.Ja Līgumslēdzēja Puse, kas izdevusi tipa apstiprinājumu, saņem no citas Līgumslēdzējas Puses paziņojumu par vienu no 1. un 2. punktā minētajiem gadījumiem, tai konsultējoties ar otru iesaistīto Līgumslēdzēju Pusi, jāpiemēro šī panta punktos, izņemot 5. punktu, minētie sankciju veidi.
4.Līgumslēdzēja Puse, kas konstatējusi kādu no 2. pantā minētajiem gadījumiem, līdz turpmākam paziņojumam var aizliegt šo kontrolierīci vai datu reģistrācijas karti pārdot vai izmantot. Tāda pati kārtība attiecas uz 1. punktā minētajiem gadījumiem, kas saistīti ar kontrolierīces un datu reģistrācijas kartes neatbilstību apstiprinātajam prototipam, ja ražotājs pēc attiecīga brīdinājuma nepārveido ierīci atbilstoši modelim vai šī pielikuma prasībām.
Visos šādos gadījumos Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām viena mēneša laikā jāpaziņo citām par tipa apstiprinājuma anulēšanu vai citām sankcijām, kas izriet no 1., 2. un 3. punkta, kā arī jāpaskaidro savas rīcības iemesli.
5.Ja Līgumslēdzēja Puse, kas izdevusi tipa apstiprinājumu, apstrīd tai paziņotā 1. vai 2. punktā minēto gadījumu esamību, iesaistītajām Līgumslēdzējām Pusēm jācenšas strīda jautājumu atrisināt.

6. pants

1.Iesniegumā datu reģistrācijas kartes modeļa tipa apstiprināšanai iesnieguma autoram jānorāda tās kontrolierīces tips vai tipi, kurā attiecīgo karti gatavojas izmantot, un jānodrošina ar piemērotu šāda tipa vai tipu ierīci, lai šo karti varētu pārbaudīt.
2.Katras Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām datu reģistrācijas kartes modeļa apstiprinājuma sertifikātā jānorāda tas kontrolierīces tips vai tipi, kurā šo datu reģistrācijas karti var izmantot.

7. pants

Neviena Līgumslēdzēja Puse nedrīkst atteikties reģistrēt autotransporta līdzekli, kas aprīkots ar kontrolierīci, vai aizliegt to izmantot pārvadājumu veikšanai, ja atteikuma vai aizlieguma iemesls ir saistīts ar šīs ierīces esamību, turklāt, ja ierīcei ir 3. pantā minētā apstiprinājuma zīme un 9. pantā minētā uzstādīšanas plāksnīte.

8. pants

Visos lēmumos, kas izriet no šī pielikuma, atsakot vai anulējot kontrolierīces vai datu reģistrācijas kartes modeļa tipa apstiprinājumu, jābūt ietvertam detalizētam šāda lēmuma pamatojumam. Lēmums jāpaziņo iesaistītai pusei kopā ar informāciju par pastāvošo lēmuma izpildes kārtību saskaņā ar Līgumslēdzējas Puses likumiem un to izpildes termiņiem.

II. UZSTĀDĪŠANA UN KONTROLE

9. pants

1.Kontrolierīci var uzstādīt vai remontēt mehāniķi un darbnīcas, kas šim nolūkam saņēmušas atļauju no Līgumslēdzēju Pušu kompetentām institūcijām, kuras, ja vēlas, pirms tam uzklausa attiecīgo ražotāju viedokli.
2.Atļauju saņēmušiem mehāniķiem vai darbnīcām uz aizzīmogojumiem, ko tie piestiprina, jāuzliek speciāla zīmotne. Katras Līgumslēdzējas Puses kompetentām institūcijām jāveido izmantojamo zīmotņu reģistrs.
3.Līgumslēdzēju Pušu kompetentās institūcijās nosūta viena otrai atļauju saņēmušo mehāniķu vai darbnīcu sarakstu, kā arī izmantojamo zīmotņu kopijas.
4.Lai apliecinātu, ka kontrolierīces uzstādīšana notikusi saskaņā ar šī pielikuma prasībām, tai jāpiestiprina uzstādīšanas plāksnīte, kā minēts 1.papildinājumā.

III. IEKĀRTAS IZMANTOŠANA

10. pants

Darba devēji un autotransporta līdzekļa vadītāji ir atbildīgi par to, lai ierīce pareizi darbotos.

11. pants

1.Autotransporta līdzekļa vadītāji nedrīkst izmantot netīras vai bojātas datu reģistrācijas kartes. Kartes pareizi jāuzglabā.
Ja karte, kurā jau reģistrēti dati, sabojājas, tad autotransporta līdzekļa vadītājiem bojātā karte jāpievieno tai rezerves kartei, ar ko nomainīja bojāto.
2.Autotransporta līdzekļa vadītājiem datu reģistrācijas kartes jāizmanto visās tajās dienās, kad viņi vada autotransporta līdzekli, sākot no brīža, kad viņu rīcībā nodod autotransporta līdzekli. Kamēr nav beidzies attiecīgās dienas darba periods, datu reģistrācijas karti no ierīces izņemt nedrīkst, izņemot gadījumus, kad saņemtas citādas pilnvaras. Datu reģistrācijas karti nedrīkst izmantot ilgāk, kā tas paredzēts.
Ja autotransporta līdzekļa vadītājs atrodas ārpus autotransporta līdzekļa un tāpēc autotransporta līdzeklī uzstādīto ierīci izmantot nevar, šie laika periodi skaidri salasāmi un bez smērējumiem jāatzīmē uz kartes vai nu ar roku vai automātiski, vai citā veidā.
Ja autotransporta līdzeklī atrodas vairāk nekā viens autotransporta līdzekļa vadītājs, tad autotransporta līdzekļa vadītāji var datu reģistrācijas kartēs izdarīt papildinājumus tā, lai 1. papildinājuma II nodaļas 1. līdz 3. punktā minētā informācija būtu piereģistrēta tā autotransporta līdzekļa vadītāja kartē, kurš tajā brīdī brauc.
3.Kontrolierīcei jābūt konstruētai tā, lai pilnvarots kontrolieris nepieciešamības gadījumā, atverot ierīci, var nolasīt pēdējās deviņās stundās, skaitot no kontroles laika, piereģistrētos datus, nedeformējot, nesabojājot vai nesasmērējot karti.
Bez tam kontrolierīcei jābūt konstruētai arī tā, lai bez atvēršanas varētu pārbaudīt, vai notiek datu reģistrācija.
4.Pēc pilnvarota kontroliera pieprasījuma autotransporta līdzekļa vadītāja rīcībā jābūt un tam jāuzrāda tekošās nedēļas, kā arī iepriekšējās braukšanas nedēļas pēdējās dienas datu reģistrācijas karte.”

Pielikuma 1. papildinājums

IZGATAVOŠANAS, PĀRBAUDES,
UZSTĀDĪŠANAS UN KONTROLES PRASĪBAS

I. DEFINĪCIJAS

šī papildinājuma ietvaros:
(a) “kontrolierīce” – iekārta uzstādīšanai autotransporta līdzekļos, lai sīkāk parādītu un automātiski vai pusautomātiski piereģistrētu šo autotransporta līdzekļu pārvietošanās gaitu, kā arī to vadītājiem noteiktos darba periodus;
(b) “datu reģistrācijas karte” – karte, kas paredzēta reģistrējamo datu atzīmēšanai un saglabāšanai un kas ievietojama kontrolierīcē, lai atzīmes izdarošās ierīces uz tās nepārtraukti varētu reģistrēt nepieciešamo informāciju;
(c) “kontrolierīces konstante” – skaitliska pazīme, kas parāda ievades signāla vērtību, kas nepieciešama, lai parādītu un reģistrētu vienu nobraukto kilometru; šī konstante izsakāma vai nu apgriezienos uz kilometru (k=... apgr./km), vai arī impulsos uz kilometru (k=...imp./km);
(d) “autotransporta līdzekli raksturojošais koeficients” – skaitliska pazīme, kas parāda izvades signāla vērtību, ko ģenerē autotransporta līdzekļa daļa, savienojot to ar kontrolierīci, (pārnesumkārbas sekundārā vārpsta vai ass) autotransporta līdzeklim nobraucot vienu kilometru normālos pārbaudes apstākļos (skatīt šī papildinājuma VI nodaļas 4. punktu). Raksturojošais koeficients izsakāms apgriezienos uz kilometru (W=apgr./km) vai impulsos uz kilometru (W=imp./km);
(e) “riteņu aploces efektivitāte” – vidējais dzenošo riteņu nobrauktais attālums viena pilna apgrieziena laikā. Šo attālumu mērījumi izdarāmi normālos pārbaudes apstākļos (skatīt šī papildinājuma VI nodaļas 4. punktu) un tos izsaka sekojoši: l = ... mm.

II. KONTROLIERĪCES VISPĀRĪGAIS RAKSTUROJUMS UN TĀS FUNKCIJAS

Kontrolierīcei jāreģistrē:
1. autotransporta līdzekļa nobrauktais attālums;
2. autotransporta līdzekļa braukšanas ātrums;
3. braukšanas ilgums;
4. citi darba vai izmantošanas periodi;
5. darba pārtraukuma un ikdienas atpūtas periodi;
6. ierīces, kurā ievietota datu reģistrācijas karte, atvēršanas reizes;
7. ja tā ir elektroniska kontrolierīce, kas darbojas, saņemot elektroniski pārraidītos signālus no attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adaptera, jebkurš par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāks elektroenerģijas padeves pārtraukums reģistrēšanas ierīcei (izņemot apgaismojumu), attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adapteriem, kā arī jebkurš pārtraukums signāla nosūtīšanā uz attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adapteru.
Autotransporta līdzekļu, kuru apkalpes sastāvā ir divi vadītāji, kontrolierīcei jāspēj vienlaicīgi, skaidri salasāmi un uz divām atsevišķām kartēm reģistrēt 3., 4. un 5. punktā minētos periodus.

III. KONTROLIERĪCES
UZBŪVES PRASĪBAS

III. KONTROLIERĪCES
UZBŪVES PRASĪBAS

A. Vispārīgie norādījumi

1. Kontrolierīces sastāvā jāietilpst:
(a) vizuāliem instrumentiem, kas rāda:
– nobraukto attālumu (attāluma reģistrācijas ierīce),
– ātrumu (spidometrs),
– laiku (pulkstenis).
(b) reģistrācijas instrumentiem, kuru sastāvā ietilpst:
– nobrauktā attāluma reģistrators,
– ātruma reģistrators,
– viens vai vairāki laika reģistratori, kas atbilst III nodaļas C 4 prasībām.
(c) atzīmēšanas ierīcēm, kas uz reģistrācijas kartes atsevišķi parāda:
– katru ierīces, kurā ievietota karte, atvēršanas reizi,
– elektroniskai kontrolierīcei, kas definēta II nodaļas 7. punktā, jebkuru par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāku elektroenerģijas padeves pārtraukumu reģistrēšanas ierīcei (izņemot apgaismojumu) un brīdi, kad tiek atjaunota elektroenerģijas padeve,
– elektroniskai kontrolierīcei, kas definēta II nodaļas 7. punktā, jebkuru par 100 tūkstošdaļsekundēm ilgāku elektroenerģijas padeves pārtraukumu attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adapteriem, kā arī jebkuru pārtraukumu signāla nosūtīšanā uz attāluma mērītāja un ātruma mērītāja adapteru.
2. Jebkādu citu ierīču, papildus uzskaitītajām, iekļaušana iekārtas sastāvā nedrīkst traucēt obligāto ierīču pareizu darbību un to reģistrēto datu nolasīšanu.
Kontrolierīce jāiesniedz apstiprināšanai pilnā aprīkojumā kopā ar esošām papildus ierīcēm.
3.Izmantojamie materiāli.
(a) Visām kontrolierīces sastāvdaļām jābūt izgatavotām no pietiekami stabiliem un mehāniski izturīgiem materiāliem ar nemainīgām elektriskām un magnētiskām īpašībām.
(b) Jebkuras izmaiņas kontrolierīces uzbūvē vai tās ražošanā izmantojamo materiālu maiņa jāiesniedz apstiprināšanai tai institūcijā, kas izsniegusi tipa apstiprinājumu attiecīgajai kontrolierīcei.
4.Nobrauktā attāluma mērīšana.
Nobraukto attālumu var mērīt un fiksēt vai nu:
– iekļaujot autotransporta līdzekļa kustību gan uz priekšu, gan atpakaļgaitā, vai
– tikai uz priekšu.
Atpakaļgaitas kustības reģistrācija nekādā gadījumā nedrīkst ietekmēt citu reģistrēto datu saprotamību un salasāmību.

5.Ātruma mērīšana.
(a) Ātruma mērīšanas diapazons nosakāms tipa apstiprinājuma sertifikātā.
(b) mērinstrumenta amplitūdai un rimstošām svārstībām jābūt tādām, lai instruments, kas rāda un reģistrē ātrumu, varētu noteiktajā mērījumu diapazonā pieņemto atkāpju robežās sekot ātruma maiņai līdz 2m/s.
6.Laika mērīšana (pulkstenis).
(a) Pulksteņa noregulēšanas mehānismam jāatrodas ierīces, kurā ievietota datu reģistrācijas karte, iekšpusē; katrai šīs ierīces atvēršanas reizei jābūt automātiski reģistrētai uz kartes.
(b) Ja reģistrācijas kartes kustības uz priekšu mehānismu kontrolē pulkstenis, tad laika posmam, kurā tam pareizi jādarbojas pēc pilnīgas uzvilkšanas, jābūt vismaz 10% ilgākam par reģistrācijas periodu, kas atbilst datu reģistrācijas kartes maksimālam noslogojumam.
7.Apgaismojums un aizsardzība.
(a) Kontrolierīces vizuāliem instrumentiem jābūt aprīkotiem ar attiecīgu neapžilbinošu apgaismojumu.
(b) Normālos izmantošanas apstākļos visām kontrolierīces iekšējām sastāvdaļām jābūt aizsargātām pret mitrumu un putekļiem. Turklāt tām jābūt aizsargātām pret datu viltošanu, izmantojot ierīces, kuras iespējams aizplombēt.

B. Vizuālie instrumenti

1.Nobrauktā attāluma rādītājs (attāluma reģistrators).
(a) Mazākai kontrolierīces mērījuma iedaļai, parādot nobraukto attālumu, jābūt 0,1 km. Cipariem, kas rāda hektometrus, skaidri jāatšķiras no tiem, kas rāda kilometru skaitu.
(b) Cipariem attāluma reģistratorā jābūt skaidri saredzamiem vismaz 4mm augstumā.
(c) Attāluma reģistratoram jāspēj fiksēt vismaz 99,999.9 km nobraukumu.
2.Ātruma rādītājs (spidometrs)
(a) Mērījumu diapazona ietvaros spidometra iedaļām jābūt sadalītām tā, lai varētu parādīt ātrumu 1, 2, 5 un 10 kilometri stundā. Ātruma mērīšanas ierīces vienas iedaļas vērtība (attālums starp divām blakus esošām iedaļām) nedrīkst būt vairāk kā 10% no maksimālā ātruma, ko var parādīt uz skalas.
(b) Diapazons, kas pārsniedz norādītās mērījumu robežas, nav jāatzīmē ar cipariem.
(c) Skalas rādītāja garumam, kas fiksē ātruma izmaiņas 10km/h robežās, jābūt vismaz 10mm garam.
(c) Indikatorā ar adatu attālums starp adatu un kontrolierīces skalu nedrīkst pārsniegt 3mm.
3.Laika rādītājs (pulkstenis)
Kontrolierīces laika rādītājam jābūt redzamam no ārpuses tā, lai laiku varētu nolasīt vienkārši, skaidri un saprotami.

C. Reģistrēšanas instrumenti

1.Vispārīgie jautājumi.

(a) Visām ierīcēm neatkarīgi no datu reģistrācijas kartes formas (sloksne vai disks) jābūt laika atzīmei, kas nodrošina, ka reģistrācijas karte ievietota pareizi un pulksteņa parādītais laiks un laika atzīme uz reģistrācijas kartes sakrīt.
(b) Reģistrācijas karti kustinošam mehānismam jānodrošina, lai karte kustētos bez brīvgājiena un to varētu viegli ievietot un izņemt.
(c) Reģistrācijas kartēm, kurām ir diska forma, uz priekšu dzenošās ierīces kontrolei jānotiek ar pulksteņa mehānisma palīdzību. Šajā gadījumā diskam jārotē vienmērīgi nepārtrauktā režīmā ar minimālo ātrumu 7 mm stundā, un to mēra apļa, kas iezīmē ātruma reģistrācijas zonu, iekšējā pusē.
Sloksnes formas ierīcēm, kad kustību uz priekšu kontrolē pulksteņa mehānisms, taisnvirziena kustībai uz priekšu jābūt ar ātrumu vismaz 10 mm stundā.
(d) Nobrauktā attāluma, ātruma un ierīces, kurā ievietota karte, atvēršanas reižu reģistrācijai jābūt automātiskai.
2.Nobrauktā attāluma reģistrācija
(a) Katram nobrauktam kilometram jābūt parādītam reģistra grafikā ar vismaz 1 mm garu atzīmi.
(b) Arī tad, kad ātrums sasniedz mērījumu diapazona augšējo robežu, reģistrētam attālumam jābūt skaidri salasāmam.
3.Ātruma reģistrēšana.
(a) Neatkarīgi no reģistrācijas kartes formas ātruma reģistrēšanas adatai jākustas taisnā līnijā un pareizos leņķos datu reģistrācijas kartes kustības virzienā.
Adata var kustēties arī līkņveidīgi ar noteikumu, ka:
– adatas izdarītam zīmējumam jābūt perpendikulāram zonas, kas atvēlēta ātruma reģistrācijai, riņķa līnijai (ja kartei ir diska forma) vai asij (ja kartei ir sloksnes forma),
– proporcijai starp adatas zīmējuma līknes rādiusu un zonas, kas atvēlēta ātruma reģistrācijai, platumu jābūt ne mazākai kā 2,4 uz 1 neatkarīgi no kartes formas,
– atzīmēm uz laika skalas jāšķērso reģistrācijas zona tāda paša rādiusa līknē kā adatas izdarītais zīmējums. Laika skalas iedaļas vērtība nedrīkst būt lielāka par vienu stundu.
(b) Ātruma izmaiņām 10 km/h ietvaros jābūt parādītām reģistra grafikā ar vismaz 1,5 mm garu atzīmi.
4.Laika reģistrēšana.
(a) Kontrolierīcei jābūt konstruētai tā, lai braukšanas laiks vienmēr būtu reģistrēts automātiski un lai nepieciešamības gadījumā pārvadājuma laikā ierīci varētu noregulēt tā, lai atsevišķi tiktu reģistrēti citi laika periodi sekojošā veidā:
(i) zem zīmes : braukšanas laiks;
(ii) zem zīmes : visi pārējie faktiskā darba periodi;
(iii) zem zīmes : visi pārējie nodarbinātības periodi, kas ietver:
– gaidīšanas laiku, tas ir, laika periods, kad autotransporta līdzekļa vadītājiem jāpaliek savā darba vietā tikai tāpēc, lai pirms braukšanas uzsākšanas vai turpināšanas atbildētu uz telefona zvaniem vai veiktu kādu citu darbu,
– laiku, kas pavadīts blakus autotransporta līdzekļa vadītājam, kad autotransporta līdzeklis ir kustībā,
– laiku, kas pavadīts autotransporta līdzekļa guļamvietā, kad tas ir kustībā;
(iv) zem zīmes : darba pārtraukumi un ikdienas atpūtas periodi.
Jebkura Līgumslēdzēja Puse var atļaut savā valstī reģistrētu autotransporta līdzekļu datu reģistrācijas kartēs atzīmēt zem zīmes visus tos periodus, kas minēti apakšpunktos (ii) un (iii).
(b) Ar zīmējumu simbolu, to novietojuma un, ja nepieciešams, ar 4.punkta (a) minēto reģistru palīdzību jāspēj skaidri saskatīt atšķirību starp dažādajiem laika periodiem. Atšķirību starp laika periodiem reģistrā var iezīmēt, izmantojot dažāda biezuma atzīmes vai kādu citu sistēmu, kas viegli saprotama gan no salasāmības, gan izskaidrojuma viedokļa.
(c) Gadījumos, kad autotransporta līdzekļa apkalpe sastāv no vairāk nekā viena autotransporta līdzekļa vadītāja, 4.punktā (a) minētie reģistri izdarāmi uz divām atsevišķām kartēm, kur katra karte attiecas uz vienu vadītāju. šādos gadījumos atsevišķu karšu kustība uz priekšu jānodrošina ar viena vienota mehānisma vai atsevišķu sinhronu mehānismu palīdzību.

D. Aizslēgšanas ierīce

1.Ierīcei, kurā ievieto datu reģistrācijas karti vai kartes un kurā atrodas pulksteņa noregulēšanas kontroles mehānisms, jābūt aprīkotai ar aizslēga mehānismu.
2.Katrai ierīces, kurā ievieto datu reģistrācijas karti vai kartes un kurā atrodas pulksteņa noregulēšanas kontroles mehānisms, atvēršanas reizei jābūt automātiski reģistrētai uz kartes vai kartēm.

E. Apzīmējumi

1.Uz kontrolierīces paneļa jābūt sekojošiem apzīmējumiem:
– blakus lielumam, ko rāda attāluma reģistrēšanas ierīce, attāluma mērīšanas vienības saīsinājumam – “km”,
– pie ātruma skalas apzīmējumam “km/h”,
– spidometra mērījumu diapazonam sekojošā veidā: “Vmin ... km/h, Vmax ... km/h”. žis apzīmējums nav vajadzīgs, ja tas parādīts uz iekārtas aprakstošās plāksnītes.
Šīs prasības neattiecas uz kontrolierīcēm, kas apstiprinātas līdz 1970. gada 10. augustam.
2.Aprakstošai plāksnītei jābūt iebūvētai iekārtā un jāsatur sekojoša informācija, kurai jābūt redzamai pēc kontrolierīces uzstādīšanas:
– iekārtas ražotāja nosaukums un adrese,
– ražotāja numurs un izlaides gads,
– kontrolierīces tipa apstiprinājuma zīme,
– iekārtas konstante sekojošā formā “k= ... apgr./km” vai “k= ...imp./km”,
– ja vēlas, ātruma mērīšanas diapazons saskaņā ar 1. punktā minēto paraugu,
– vai instrumenta jūtīgums uz nobīdes leņķi, kad, pārsniedzot pieļaujamās nobīdes normas, tas var ietekmēt iekārtas reģistrācijas datu rezultātus, ja pieļaujamais leņķis izteikts sekojoši:

kur ir leņķis, ko mēra iekārtas, kurai mērinstruments paredzēts, priekšējam panelim (kas pareizi novietots) atrodoties horizontālā stāvoklī, bet un ir attiecīgi maksimāli pieļaujamā augšējā un apakšējā nobīde no kalibrācijas leņķa .

F. Maksimāli pieļaujamās nobīdes
(vizuāliem un reģistrācijas
instrumentiem)

1.Pārbaudot uz stenda pirms uzstādīšanas:
(a) nobrauktais attālums:
par 1% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis attālums ir vismaz 1 kilometrs;
(b) ātrums:

par 3 km/h vairāk vai mazāk kā patiesais ātrums;
(c) laiks:
± 2 minūtes dienā vai arī ne vairāk kā 10 minūtes 7 dienās, ja pulksteņa darbības laiks pēc uzvilkšanas nav īsāks par minēto periodu.
2. Uzstādot:
(a) nobrauktais attālums:
par 2% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis attālums ir vismaz 1 kilometrs;
(b) ātrums:
par 4 km/h vairāk vai mazāk kā patiesais ātrums;
(c) laiks:
± 2 minūtes dienā vai
± 10 minūtes 7 dienās.
3.Izmantojot:
(a) nobrauktais attālums:
par 4% vairāk vai mazāk nekā patiesi nobrauktais attālums, ja šis attālums ir vismaz 1 kilometrs;
(b) ātrums:
par 6 km/h vairāk vai mazāk kā patiesais ātrums;
(c) laiks:
± 2 minūtes dienā vai
± 10 minūtes 7 dienās.
4. Maksimālās nobīdes, kas minētas 1., 2. un 3. punktā ir spēkā pie temperatūrām no 0 ° līdz 40 ° C, ja tā tiek mērīta iekārtas tiešā tuvumā.
5.Maksimālo noviržu, kas minētas 2. un 3. punktā, mērīšanai jānotiek saskaņā ar VI nodaļā minētajiem nosacījumiem.

IV. Datu reģistrācijas kartes

A. Vispārīgie norādījumi

1.Datu reģistrācijas kartēm jābūt tādām, lai tās netraucētu instrumenta normālu darbību un lai uz tām reģistrētie dati būtu neizdzēšami, viegli salasāmi un saprotami.
Normālā temperatūrā un mitrumā datu reģistrācijas kartes nedrīkst mainīt formu un tām jāsaglabā reģistrētie dati.
Bez tam katram apkalpes loceklim jābūt iespējai ierakstīt datu reģistrācijas kartē, to nesabojājot vai neietekmējot reģistrācijas datu salasāmību, sekojošu informāciju:
(a) sākot lietot datu karti – savu vārdu un uzvārdu;
(b) datumu un vietu, kur datu reģistrācijas kartes lietošana sākās un beidzas;
(c) katra autotransporta līdzekļa, ko viņš izmanto pārvadājuma veikšanai, reģistrācijas numurs, gan uzsākot braucienu, ko pirmo reģistrē kartē, gan nepieciešamības gadījumā nomainot autotrans-porta līdzekli kartes lietošanas laikā;
(d) odometra rādītāji:
– uzsākot braucienu, ko pirmo reģistrē kartē,
– nobeidzot braucienu, ko pēdējo reģistrē kartē,
– ja darba dienas laikā nomainīts autotransporta līdzeklis (rādītāji autotrans-porta līdzeklim, ko viņš izmantoja un ko izmantos);
(e) autotransporta līdzekļa nomaiņas laiks.
Normālos uzglabāšanas apstākļos datiem jābūt skaidri salasāmiem vismaz vienu gadu.
2.Minimālam datu reģistrācijas karšu darbības ilgumam, neatkarīgi no to formas, jābūt 24 stundas.
Ja, lai nodrošinātu nepārtrauktu reģistrācijas procesu bez personāla iejaukšanās, vairāki diski savienoti kopā, tad savienojumiem jābūt tādiem, lai datu reģistrācijā, pārejot no viena diska uz otru, nebūtu pārtraukumu vai datu pārklāšanās.

B. Datu reģistrācijas zonas
un to sadale

1. Datu reģistrācijas kartēs jābūt sekojošām datu reģistrācijas zonām:
– zonai, kas paredzēta tikai ātruma datu reģistrācijai,
– zonai, kas paredzēta tikai nobrauktā attāluma datu reģistrācijai,
– vienai vai vairākām zonām, kas paredzētas autotransporta līdzekļu vadītāju braukšanas laika, citu darba periodu, pārtraukumu un atpūtas periodu reģistrēšanai.
2.Ātruma reģistrācijas zonai jābūt sadalītai 20 km/h vai vēl mazākas vērtības iedaļās.
Uz skalas pretī katrai noteiktam ātrumam atbilstošai atzīmei jābūt šim ātrumam izteiktam skaitļos. Vismaz vienā vietā zonā jābūt parādītam simbolam “km/h”. Pēdējai ātruma atzīmei uz skalas jāsakrīt ar ātruma mērījumu diapazona augšējo robežu.
3.Nobrauktā attāluma reģistrācijas zonai jābūt izkārtotai tā, lai bez grūtībām varētu nolasīt nobraukto attālumu.
4.Zona vai zonas, kas paredzētas 1. punktā minēto periodu reģistrācijai, jāsadala tā, lai skaidri varētu atšķirt attiecīgos laika periodus.

B. Uz datu reģistrācijas kartēm
iespiežamā informācija

Uz katras kartes jābūt tipogrāfiski iespiestai sekojošai informācijai:
– ražotāja nosaukumam un adresei vai firmas zīmei,
– datu reģistrācijas kartes modeļa apstiprinājuma zīmei,
– kontrolierīces tipa vai tipu, kurā šo datu reģistrācijas karti var izmantot, apstiprinājuma zīmei,
– augšējā ātruma mērījumu robežai, kas iespiesta km/h.
Par minimālo papildus prasību uzskatāma prasība, lai laika skala būtu iespiesta tā, ka uzreiz iespējams nolasīt laiku 15 minūšu intervālā, bet katru 5 minūšu intervālu iespējams noteikt bez grūtībām.

D. Vieta ar roku ierakstāmai
informācijai

Datu reģistrācijas kartēs jāatstāj brīva vieta, lai autotransporta līdzekļa vadītāji varētu ierakstīt vismaz sekojošas ziņas:
– autotransporta līdzekļa vadītāja vārds un uzvārds,
– datums un vieta, kur datu reģistrācijas kartes lietošana sākās un beidzas;
– autotransporta līdzekļa vai līdzekļu, ko vadītājs izmanto pārvadājuma veikšanai kartes lietošanas laikā, reģistrācijas numurs vai numuri,
– autotransporta līdzekļa vai līdzekļu, ko vadītājs izmanto pārvadājuma veikšanai kartes lietošanas laikā, odometra rādītāji,
– laiks, kad notiek jebkāda veida autotransporta līdzekļa nomaiņa.

V. Kontrolierīces uzstādīšana
A. Vispārīgie norādījumi

1.Kontrolierīce autotransporta līdzeklī novietojama tā, lai autotransporta līdzekļa vadītājs no savas sēdvietas varētu skaidri redzēt spidometru, nobraukuma rādītāju un pulksteni, un visām instrumentu daļām jābūt aizsargātām pret nejaušiem bojājumiem.
2.Jābūt iespējai ar attiecīgas ierīces palīdzību, kas pazīstama kā adapters, salāgot kontrolierīces konstanti ar autotransporta līdzekli raksturojošo koeficientu.
Autotransporta līdzekļiem, kuriem ir divi vai vairāki pakaļējā tilta pārnesuma skaitļi, jābūt aprīkotiem ar pārslēgšanas ierīci, ar kuras palīdzību šos dažādos pārnesuma skaitļus salāgo ar pārnesuma skaitli, kādam autotransporta līdzekļa kontrolierīce pielāgota.
3.Kad kontrolierīce pēc uzstādīšanas pārbaudīta, autotransporta līdzeklī redzamā vietā blakus ierīcei vai tajā iekšā jāpiestiprina uzstādīšanas plāksnīte. Pēc katras pārbaudes, ko veicis licencēts mehāniķis vai darbnīca un kuras rezultātā nepieciešams izmainīt kontrolierīces novietojumu, iepriek-šējās plāksnītes vietā jāpiestiprina jauna.
Uz plāksnītes noteikti jānorāda sekojošais:
– licencētā mehāniķa vai darbnīcas nosaukums un adrese vai firmas zīme,
– autotransporta līdzekli raksturojošais koeficients pēc formulas “w = ... apgr,/km” vai
“w = ... imp./km”,
– riteņu aploces efektivitāte pēc formulas “l = ... mm”,
– datumi, kad noteikts autotransporta līdzekli raksturojošais koeficients un mērīta riteņu aploces efektivitāte.

B. Aizplombēšana

Jābūt plombētām sekojošām daļām:
(a) uzstādīšanas plāksnītei, izņemot gadījumus, kad tā piestiprināta tādā veidā, ka bez atzīmju sabojāšanas to nav iespējams noņemt;
(b) savienojuma starp kontrolierīci un autotransporta līdzekli diviem galiem;
(c) pašam adapteram un vietai, kur tas pieslēgts elektriskai ķēdei;
(d) autotransporta līdzekļiem, kuriem ir divi vai vairāki pakaļējā tilta pārnesuma skaitļi, pārslēgšanas mehānismam;
(e) savienojumiem, kas pievieno adapteru un pārslēgšanas mehānismu pārējai kontrolierīcei;
(f) korpusiem saskaņā ar III nodaļas A7(b) prasībām.
Atsevišķos gadījumos, apstiprinot kontrolierīces tipu, var pieprasīt vēl papildus aizplombējumus un ziņas par šādu papildus plombu uzlikšanu jāsniedz apstiprinājuma sertifikātā.
Galējas nepieciešamības gadījumā var noņemt tikai (b), (c) un (e) apakšpunktā minētās plombas; katrā atsevišķā gadījumā, kad šīs plombas sabojātas, jāsastāda un jāiesniedz kompetentai institūcijai rakstisks ziņojums, minot šādas rīcības iemeslus.

VI. Pārbaudes

Līgumslēdzējām Pusēm jānozīmē institūcijas, kurām jāveic pārbaudes un kontrole.
1.Jaunu vai labotu instrumentu sertificēšana.
Katra atsevišķa ierīce, gan jauna, gan labota, jāsertificē, pārbaudot tās darbību un datu fiksēšanas un reģistrēšanas pareizību III nodaļas F1 minēto normu ietvaros, aizplombējot kā minēts V nodaļas B(f).
Šim nolūkam Līgumslēdzējas Puses var izvirzīt prasību, ka veicama sākotnējā pārbaude, kas sastāv no jaunās vai labotās ierīces pārbaudes un apliecināšanas, ka tā atbilst apstiprinātam tipveida modelim un/vai šī pielikuma un tā papildinājumu prasībām, vai arī to var uzticēt apliecināt ražotājiem vai to pilnvarotiem aģentiem.
2.Uzstādīšana.
Aprīkojot autotransporta līdzekli ar kontrolierīci, jāievēro III nodaļas F2 minētās maksimāli pieļaujamās datu nobīdes normas.
Pārbaudes testus veic licencēti mehāniķi vai darbnīcas, pilnībā atbildot par pārbaudes rezultātu pareizību.
3.Periodiskās pārbaudes.
(a) Autotransporta līdzekļos uzstādīto kontrolierīču periodiskās pārbaudes jāveic vismaz reizi divos gados, un to var izdarīt vienlaicīgi ar autotransporta līdzekļa tehnisko apskati.
Jāpārbauda sekojošais:
– vai kontrolierīce pareizi strādā,
– vai kontrolierīcei ir tipa apstiprinājuma zīme,
– vai piestiprināta uzstādīšanas plāksnīte,
– vai plombas uz kontrolierīces un citām uzstādīšanas daļām ir neskartas,
– patiesā riepu aploce.
(b) Pārbaude, lai pārliecinātos, vai tiek ievērotas III nodaļā F3 minētās normas par maksimāli pieļaujamām mērījumu novirzēm, izmantojot ierīci, veicama vismaz reizi sešos gados, taču katra Līgumslēdzēja Puse savā valstī reģistrētiem autotransporta līdzekļiem var noteikt īsāku šādas pārbaudes periodu. Pēc šādas pārbaudes jānomaina uzstādīšanas plāksnīte.
4.Mērījumu kļūdu noteikšana
Mērījumu kļūdu noteikšana, kontrolierīci uzstādot un lietojot, veicama sekojošos apstākļos, kas uzskatāmi par standarta testa nosacījumu sastāvdaļu:
– autotransporta līdzeklis bez kravas normālā ekspluatācijas stāvoklī,
– riepu spiediens saskaņā ar ražotāja norādījumiem,
– riepu nodilums likumā pieļaujamās normas robežās,
– autotransporta līdzekļa kustība: autotransporta līdzeklim jāpārvietojas ar sava motora piedziņas palīdzību taisnā virzienā pa gludu virsmu ar ātrumu 50 ± 5 km/h; ja iespējams nodrošināt līdzīgus apstākļus, pārbaudi var veikt arī attiecīgā pārbaudes stendā.

Pielikums – 2. papildinājums

APSTIPRINĀJUMA ZĪME UN SERTIFIKĀTS

I. Apstiprinājuma zīme

1.Apstiprinājuma zīme sastāv no:
– taisnstūra formas lodziņa, kurā novietojams burts “E“ un tās valsts, kas izdevusi apstiprinājumu, ciparu kods, ņemot vērā, ka apstiprinātie valstu ciparu kodi ir sekojoši:

Norvēģija

1

Beļģija

10

Spānija

2

Dānija

11

Zviedrija

3

Luksemburga

12

Portugāle

4

Nīderlande

13

Grieķija

5

Apvienotā Karaliste

14

Dienvidslāvija

6

Francija

15

Austrija

7

PSRS

16

Vācija

8

Itālija

17

Čehijas un
Slovakijas
Federālā
Republika

9

Īrija

18

Turpmāk ciparu kodi citām valstīm piešķirami hronoloģiskā secībā, kādā tās ratificē vai pievienojas šim Līgumam.

un
– apstiprinājuma numura, kas atbilst kontrolierīces vai tās datu reģistrācijas kartes prototipa apstiprinājuma sertifikāta numuram un kas novietots jebkurā vietā minētā taisnstūra tiešā tuvumā.
2.Apstiprinājuma zīmei jābūt parādītai uz katras kontrolierīces komplektu aprakstošās plāksnītes un uz katras datu reģistrācijas kartes. Tai jābūt neizdzēšamai un vienmēr skaidri salasāmai.
3.Tālāk parādītās apstiprinājuma zīmes izmēri ir doti milimetros un tie uzskatāmi par minimālajiem izmēriem vienmēr jāsaglabā dotā izmēru attiecība.

II. Apstiprinājuma sertifikāts

Līgumslēdzējām Pusēm, izdodot apstiprinājumu, jāizsniedz iesnieguma iesniedzējam tālāk parādītā parauga apstiprinājuma sertifikāts. Informējot citas Līgumslēdzējās Puses par izdotajiem vai, ja nepieciešams, anulētiem apstiprinājumiem, jāizmanto šī sertifikāta kopijas.

* Entered into force on 24 April 1992

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!