Valsts kontrole: Par Centrālās zemes komisijas 2009.gada pārskatu
Valsts kontrole (VK) ir veikusi finanšu revīziju un sniegusi atzinumu par Centrālās zemes komisijas 2009.gada pārskatu, kurš visos būtiskajos aspektos sniedz skaidru un patiesu priekšstatu par iestādes finanšu stāvokli, tomēr Valsts kontrole norāda uz atsevišķām nepilnībām Centrālās zemes komisijas (CZK) darbībā. VK konstatēja, ka CZK nav ieviesusi vairākus iepriekšējā finanšu revīzijā sniegtos ieteikumus par iekšējās kontroles sistēmas pilnveidošanu, tajā skaitā sniegto ieteikumu par dienesta automašīnai noteiktās maksimālās mēneša nobraukuma normas ievērošanu, tādēļ 2009.gadā atkārtoti ir konstatēti mēneša nobraukuma normas pārsniegšanas gadījumi par 3039 km, un ir pārtērēti finanšu līdzekļi par 119 latiem.
VK konstatētie fakti liecina par iespējamu grāmatvedības dokumentu sagrozīšanu, lai norakstītu par valsts līdzekļiem iepirkto degvielu un izmantotu dienesta transportu personīgajām vajadzībām, izlietojot valsts budžeta līdzekļus vismaz par 1804 latiem.
VK konstatēja, ka 21 gadījumā CZK ceļazīmēs norādītais maršruts neatbilst degvielas uzpildes vietai vai arī degviela ir uzpildīta dažādās Latvijas vietās datumos, kad ceļazīme vispār nav bijusi izrakstīta.
CZK ceļazīmēs ir norādījusi maršrutus un nobraukumus, kas neatbilst faktiskajiem maršrutu attālumiem, līdz ar to veiktie braucieni pārsniedz reālo maršrutu attālumu par 13 077 km. Tādējādi CZK saskaņā ar automašīnas tehniskās specifikācijas patēriņa normu ir pārtērējusi 868 latus.
VK konstatēja, ka četros gadījumos ir iepirkts degvielas apjoms, kas pārsniedz automašīnas degvielas tvertnes tilpumu, kopumā iepildot virs normas 47 litrus 30 latu vērtībā.
Samazinot budžeta finansējumu, CZK vērsās pie Finanšu ministrijas (FM) ar lūgumu piešķirt papildu līdzekļus 1308 latu apmērā, lai segtu izveidojušās parādu saistības par telpu nomu.
VK norāda, ka pēc budžeta samazinājuma CZK piešķirtie papildu līdzekļi no FM apakšprogrammas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” 1308 latu apmērā neatbilst normatīvajos aktos noteiktajiem izlietojuma mērķiem. Turklāt CZK vienlaikus nesamazināja tādus izdevumu posteņus, kuros būtu iespējams samazinājums, neveidojot parādsaistību pieaugumu, piemēram, izdevumus degvielas iegādei.
Valsts kontroles informācija