Zemkopības ministrijas rīkojums Nr.378
1997. gada 16. decembrī
Par konsultatīvo padomi
1. Apstiprināt Latvijas meža konsultatīvās padomes nolikumu (pielikums).
2. Apstiprināt Latvijas meža konsultatīvo padomi šādā sastāvā:
A.Rāviņš — zemkopības ministrs, Padomes priekšsēdētājs;
A.Ozols — ZM valsts sekretāra vietnieks, Padomes priekšsēdētāja vietnieks;
I.Baumanis — VMI “Silava”, direktors;
U.Biķis — asociācija “Latvijas koks”, prezidents;
I.Boķis — Valmieras virsmežzinis;
A.Cunskis — Latvijas mežizstrādātāju savienība, prezidents;
A.Domkins — Latvijas kokapstrādātāju un eksportētāju asociācija, prezidents;
L.Līpiņš — LLU Meža fakultāte, dekāns;
A.Melnis — valsts galvenais virsmežzinis;
Ē.Pozņakovs — Rēzeknes meža rūpniecības sabiedrība, SIA, prezidents;
J.Priednieks — Latvijas dabas fonds, valdes priekšsēdētājs;
Ē.Zaķis — Latvijas meža īpašnieku un apsaimniekotāju asociācija, prezidents.
Zemkopības ministrs A.Rāviņš
Valsts sekretāra vietnieks A.Ozols
Pielikums
Latvijas meža konsultatīvās padomes nolikums
1. Latvijas meža konsultatīvā padome (tālāk tekstā — Padome) ir informatīva, konsultatīva un koordinējoša institūcija, kuras mērķis ir veidot līdzsvarotu meža nozares attīstības politiku. Padomes lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
2. Padomes pamatuzdevums ir — saskaņot valsts, sabiedrisko un profesionālo organizāciju viedokļus Latvijas meža politikas īstenošanā.
3. Savā darbībā Padome ievēro spēkā esošos starptautiskos līgumus, likumus, Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un šo nolikumu.
4. Padomes galvenās funkcijas ir:
4.1. koordinēt valsts un sabiedrisko organizāciju darbību Latvijas meža nozares attīstības veicināšanai;
4.2. sagatavot un izvērtēt priekšlikumus un meža nozari regulējošo normatīvo aktu projektus;
4.3. izvērtēt citu sfēru, tai skaitā starptautisko un starpvalstu normatīvo aktu un līgumu ietekmi uz Latvijas meža nozari;
4.4. veicināt meža nozares attīstību un Latvijas uzņēmēju konkurētspēju starptautiskajā tirgū;
4.5. nodrošināt atklātību meža nozares būtisko problēmu risināšanā.
5. Padomei ir tiesības:
5.1. izskatīt un dot savus slēdzienus par normatīvajiem dokumentiem, kas saistīti ar meža nozares attīstību un darbību;
5.2. savlaicīgi iepazīties ar likumu, normatīvo aktu, nolikumu, rīkojumu projektiem, kas saistīti ar meža nozari, ierosināt tajos izdarīt grozījumus un labojumus;
5.3. pieprasīt savai darbībai nepieciešamo informāciju no valstiskām un nevalstiskām organizācijām;
5.4. ierosināt apbalvot meža nozarē darbojošos par nozīmīgu ieguldījumu Latvijas meža nozares attīstībā.
6. Padomes sastāvu apstiprina zemkopības ministrs.
7. Padomes priekšsēdētājs ir zemkopības ministrs.
8. Padomi un tās sēdes vada Padomes priekšsēdētājs vai tā prombūtnē Padomes priekšsēdētāja vietnieks.
9. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vismaz puse no Padomes locekļiem.
10. Padomes sēdēs var pieaicināt attiecīgo nozaru speciālistus ar padomdevēja tiesībām.
11. Padomes lēmumi pamatā tiek pieņemti, tos saskaņojot visiem tās locekļiem. Ja Padomes locekļi uzskata, ka ir nepieciešams balsojums, lēmumi tiek pieņemti ar vienkāršu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsu skaits ir vienāds, izšķirošā ir Padomes priekšsēdētāja balss. Padomes sēdes protokolā ieraksta tikai sēdes dalībniekus un personas, kas uzstājušās par attiecīgo jautājumu, kā arī fiksē pieņemtos lēmumus un balsošanas rezultātus (ja tāda notiek).
12. Padomes priekšsēdētājs:
12.1. sasauc un vada sēdes;
12.2. uzaicina uz sēdēm citu ieinteresēto sabiedrisko organizāciju pārstāvjus un nozaru ekspertus;
12.3. paraksta sēžu protokolus, lēmumus un citus dokumentus. Katram Padomes loceklim ir tiesības pieprasīt pievienot lēmumam savu rakstiski iesniegto atsevišķo viedokli;
12.4. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv Padomi;
12.5. kontrolē Padomes lēmumu izpildi.
13. Padomes sekretariāta funkcijas pilda ZM Meža departaments.
14. Padomes sekretariāts:
14.1. saņem un sagatavo dokumentu projektus izskatīšanai Padomes sēdēs;
14.2. ja nepieciešams, pieprasa papildmateriālus no dokumentu projektu iesniedzējiem;
14.3. iesniedz Padomei priekšlikumus par Padomes sēdes darba kārtību;
14.4. šajā nolikumā noteiktajā kārtībā nodrošina Padomes locekļus ar nākamās Padomes sēdes materiāliem;
14.5. protokolē Padomes sēdes un noformē lēmumus;
14.6. nodrošina izpildītājus ar Padomes lēmumiem un Padomes sēžu protokolu izrakstiem;
14.7. veic Padomes lēmumu izpildes kontroli un regulāri informē Padomi par lēmumu izpildes gaitu;
14.8. nodrošina masu informācijas līdzekļus ar informāciju par Padomes darbību un Padomes pieņemtajiem lēmumiem.
15. Kārtējās sēdes materiālus Padomes locekļiem izsniedz ne vēlāk kā 5 dienas pirms sēdes. Atzinumi par dokumentu projektiem, kas izskatāmi kārtējā sēdē, iesniedzami Padomes sekretariātā ne vēlāk kā dienu pirms sēdes, un Padomes sekretariāts izsniedz tos visiem Padomes locekļiem.
Padomes sēžu protokoli un lēmumi jānoformē trīs darbadienu laikā pēc attiecīgās Padomes sēdes.
16. Padomes sēdes notiek ne retāk kā reizi mēnesī. Padomes priekšsēdētājam vai ne mazāk kā pusei Padomes locekļu ir tiesības sasaukt ārkārtas sēdi.
17. Padomes sēdes ir atklātas.