• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta sēdē: 2010.gada 12.maijā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.05.2010., Nr. 77 https://www.vestnesis.lv/ta/id/210169

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts sekretāru sanāksmē: 2010.gada 13.maijā

Vēl šajā numurā

18.05.2010., Nr. 77

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta sēdē: 2010.gada 12.maijā

EM: Par preču pārdošanu ielu tirdzniecībā, gadatirgos un izbraukuma tirdzniecības vietās

12.maijā Ministru kabinets (MK) apstiprināja Ekonomikas ministrijas (EM) sagatavoto noteikumu projektu, kas regulēs ielu tirdzniecības un tirgu organizēšanas kārtību.

Jaunā kārtība tirdzniecības organizēšanai būtiski atvieglos šobrīd spēkā esošos tirdzniecības nosacījumus publiskās vietās, tādējādi samazinot administratīvo slogu komersantiem un sekmējot konkurences veidošanos, kas savukārt sekmēs komersantu izmaksu un preču cenu samazināšanos.

EM izstrādātā kārtība būtiski atvieglos pašvaldības atļaujas saņemšanas procedūru preču pārdošanai ielu tirdzniecībā, gadatirgū un izbraukuma tirdzniecības vietās, kā arī nosaka gadījumus, kad šāda atļauja vispār nebūs nepieciešama:

• vairs nebūs nepieciešams saņemt saskaņojumu no Pārtikas un veterinārā dienesta u.c. valsts institūcijām pirms došanās uz pašvaldību atļaujas saņemšanai;

• ir noteikti maksimāli īsi termiņi pieteikuma izskatīšanai un atļaujas izsniegšanai (piemēram, ielu tirdzniecībā pieteikums izskatāms un tirdzniecības atļauja izsniedzama ne ilgāk kā piecu darba dienu laikā);

• ja attiecīgā tirdzniecības veida darbību nodrošina organizators, tad tirdzniecības dalībniekam pašvaldības atļauja tirdzniecībai publiskā vietā nebūs nepieciešama.

Atšķirībā no līdzšinējā tirdzniecības regulējuma jaunajā MK noteikumu projektā ir noteikta arī t.s. zemnieku tirdziņu organizēšanas kārtība ielu tirdzniecībā, kā arī paplašināts realizējamo preču sortiments ielu tirdzniecības vietā, tādējādi sekmējot fiziskām personām un zemnieku saimniecībām pašu audzētās, iegūtās vai ražotās produkcijas realizāciju galapatērētājiem publiskā vietā.

Vienlaikus ir radīta iespēja privātpersonai iekārtot ielu tirdzniecības vietu uz privātīpašumā esošas zemes publiskā vietā, kā arī realizēt preces šajā vietā saskaņā ar šajos noteikumos noteikto kārtību.

Tāpat ir atviegloti noteikumi autoveikalu darbībai, piemēram, atcelti vispārējie preču piedāvājuma ierobežojumi; paplašinātas autoveikalu darbības iespējas, atceļot ierobežojumus realizēt preces tikai tādās lauku apdzīvotajās vietās, kurās nav stacionāru veikalu; kā arī vairs nebūs jāiet uz Ceļu satiksmes drošības direkciju, lai izdarītu atzīmi “Autoveikals”.

MK noteikumos iekļauta arī vienkāršāka kārtība tirgus darbībai, tai skaitā atcelts tirdzniecības veidu iedalījums tirgos (pārtikas, nepārtikas un jaukta tipa tirgu iedalījums); kā arī atcelts liegums piešķirt jaukta tipa tirgus statusu jaunizveidotajiem tirgiem.

Līdz ar jauno Ministru kabineta noteikumu pieņemšanu spēku zaudēs Ministru kabineta 1998.gada 6.oktobra noteikumi Nr.388 “Noteikumi par tirdzniecības kārtību tirgos, gadatirgos, ielu tirdzniecības vietās un izbraukumos” un Ministru kabineta 1996.gada 28.maija noteikumi Nr.188 “Kārtība, kādā lauku apvidos darbojas pārvietojamie mazumtirdzniecības punkti, kuros nav kases aparāti”.

Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

FM: Par lēmumu nesākt kredītņēmēju atbalsta pasākumus

Ministru kabinets 12.maijā, izskatot Finanšu ministrijas izstrādātos noteikumus par kārtību, kādā finanšu ministrs lemj par galvojuma sniegšanu vienīgā mājokļa kredīta saistību izpildei, nolēma neieviest kredītņēmēju atbalsta programmu, ņemot vērā iesaistīto pušu – komercbanku un kredītņēmēju – pausto nostāju pret plānotajiem atbalsta pasākumiem.

Finanšu ministrijas
Komunikācijas nodaļa

KM: Par grozījumiem Autortiesību likumā

12.maijā Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprināti Kultūras ministrijas (KM) sagatavotie grozījumi Autortiesību likumā.

Grozījumi nepieciešami, lai uzlabotu vienošanās mehānismu starp mantisko tiesību kolektīvā pārvaldījuma organizācijām (organizācijas) un ar autortiesībām aizsargātu darbu izmantotājiem. Šobrīd Autortiesību likums paredz vispārīgu vienošanās pienākumu, kas praksē bieži ir izrādījies neefektīvs.

Tāpēc grozījumi Autortiesību likumā paredz, ka organizāciju aprēķinātajam atlīdzības lielumam par darbu izmantošanu jābūt ekonomiski pamatotam. Izmantotāju apvienībām divu mēnešu laikā pēc šā atlīdzības lieluma publicēšanas ir tiesības iesniegt organizācijām argumentētus iebildumus. Četru mēnešu laikā pēc iebildumu iesniegšanas termiņa beigām organizācijām un izmantotāju apvienībām ir pienākums vienoties par atlīdzības lielumu.

Ar grozījumiem plānots papildināt arī Autortiesību likumā noteiktos gadījumus, kuros Kultūras ministrija var lemt par atļaujas veikt mantisko tiesību kolektīvo pārvaldījumu anulēšanu, kā arī paredzēt organizāciju pienākumus šīs atļaujas anulēšanas gadījumā.

KM: Par Turaidas muzejrezervāta nomas maksas apmēru

Valdība 12.maija sēdē lēma par grozījumiem MK rīkojumā “Par nekustamo īpašumu Rīgas rajona Krimuldas pagastā “Turaidas muzejrezervāts” un Siguldā, Turaidas ielā 10, restaurāciju”, nosakot Turaidas muzejrezervāta nomas maksas samazinājumu par 118 240 latiem.

Nomas maksas samazinājums tiks piemērots šajā un turpmākajos gados, ieekonomētos līdzekļus novirzot muzeja darbības nodrošināšanai.

Nomas maksas pārrēķinu veica valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” atbilstoši šābrīža praksē lietotai nomas maksas aprēķināšanas metodikai, kas balstīta uz kapitālieguldījumu atmaksas principiem un uz nomas maksu attiecināmajām faktiskajām būvniecības projekta izmaksām.

Valsts aģentūrai “Īpaši aizsargājamais kultūras piemineklis – Turaidas muzejrezervāts” izveidojusies smaga finansiāla situācija. Sakarā ar ievērojamu valsts budžeta samazinājumu kultūras nozarē muzeja 2010.gada pamatdarbības dotācija salīdzinājumā ar 2009.gadu samazināta par 215 165 latiem jeb 80%.

Pirms lēmuma par nomas maksas apmēra samazinājumu plānotā 2010.gada valsts budžeta dotācija muzeja pamatdarbības nodrošināšanai bija 55 539 lati, kas nesegtu pat muzeja trīs mēnešu atlīdzības izmaksas. Līdz ar nomas maksas samazinājumu, kas tiks veikts 118 240 latu apmērā ik gadu, ieekonomētie līdzekļi sniegs iespēju muzejam veikt savu pamatdarbību.

Valstij saskaņā ar Muzeju likumu ir jānodrošina muzejam kā valsts dibinātai iestādei valsts finansējums šādu funkciju īstenošanai:

• materiālās un nemateriālās kultūras un dabas vērtību uzkrāšanai, dokumentēšanai un saglabāšanai;

• muzeja krājuma un ar to saistītās informācijas pētniecībai;

• sabiedrības izglītošanai, materiālās un nemateriālās kultūras un dabas vērtību popularizēšanai, veidojot ekspozīcijas un izstādes, kā arī izmantojot citus ar muzeja darbību saistītus izglītošanas un popularizēšanas veidus.

Dace Vizule,
KM sabiedrisko attiecību speciāliste

LM: Par valsts sociālo pabalstu pieprasīšanas kārtību

Lai iedzīvotājiem vienkāršotu valsts sociālo pabalstu pieprasīšanas kārtību, padarot to maksimāli ērtu un pieejamu ikvienam, valdība 12.maijā apstiprināja Labklājības ministrijas (LM) sagatavotos grozījumus attiecīgajos noteikumos.

Atbilstoši izmaiņām turpmāk pieprasījumu par ģimenes valsts pabalsta, piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu, bērna kopšanas pabalsta, piemaksas pie bērna kopšanas pabalsta un vecāku pabalsta par dvīņiem vai vairākiem vienās dzemdībās dzimušiem bērniem, bērna piedzimšanas pabalsta, bērna invalīda kopšanas pabalsta, pabalsta invalīdam, kuram nepieciešama kopšana, pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai, valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta piešķiršanu varēs nosūtīt arī pa pastu vai iesniegt elektroniskā dokumenta formātā. Vienlaikus minētos valsts sociālos pabalstus tāpat kā iepriekš varēs pieprasīt, personai vai tās pilnvarotajai personai arī personīgi ierodoties VSAA un iesniedzot rakstisku iesniegumu.

Pieprasot jebkuru no minētajiem pabalstiem, iedzīvotāji varēs izmantot Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) mājaslapā www.vsaa.lv esošo veidlapu.

Tāpat grozījumi nosaka pienākumu citām valsts pārvaldes institūcijām sniegt VSAA nepieciešamo informāciju. Tas nozīmē, ja bērns, par kuru tiek maksāts pabalsts, būs ievietots valsts, pašvaldības vai privātā bērnu aprūpes un audzināšanas iestādē un atradīsies pilnā tās apgādībā vai nodots audzināšanā audžuģimenei, tad bāriņtiesai, valsts, pašvaldības vai privātajai bērnu aprūpes un audzināšanas iestādei piecu darba dienu laikā par to būs jāpaziņo VSAA nodaļai atbilstoši pabalsta saņēmēja deklarētajai dzīvesvietai.

Savukārt pēc lēmuma pieņemšanas par aizbildnības nodibināšanu bāriņtiesai ne vēlāk kā trīs dienu laikā par to būs jāpaziņo VSAA nodaļai atbilstoši aizbildņa deklarētajai dzīvesvietai. VSAA dokumentus par pabalsta piešķiršanu izskatīs un lēmumu par pabalsta piešķiršanu pieņems desmit dienu laikā pēc dokumentu saņemšanas.

Līdz ar to, ja informācija, kura būs nepieciešama lēmuma pieņemšanai, būs citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūs pati, nevis pieprasīs no privātpersonas.

Vienlaikus, pieprasot bērna piedzimšanas un bērna kopšanas pabalstus, personai nebūs jāuzrāda bērna dzimšanas apliecība, jo minētās ziņas Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra iegūs no Iedzīvotāju reģistra datiem.

Iepriekšminēto paredz 12.maijā valdībā apstiprinātie grozījumi “Noteikumos par ģimenes valsts pabalsta un piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta un piemaksas piešķiršanas un izmaksas kārtību”, “Noteikumos par bērna kopšanas pabalsta un piemaksas pie bērna kopšanas pabalsta un vecāku pabalsta par dvīņiem vai vairākiem vienās dzemdībās dzimušiem bērniem apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta un piemaksas piešķiršanas un izmaksas kārtību”, “Noteikumos par bērna piedzimšanas pabalsta piešķiršanas un izmaksāšanas kārtību”, “Noteikumos par bērna invalīda kopšanas pabalsta apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību”, “Noteikumos par pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību invalīdam, kuram nepieciešama kopšana, pabalsta apmēru, kā arī pabalsta apmēra pārskatīšanas kārtību”, “Noteikumos par pabalsta apmēru transporta izdevumu kompensēšanai invalīdiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību”, “Noteikumos par valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta un apbedīšanas pabalsta apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalstu piešķiršanas un izmaksas kārtību”.

LM: Par pabalstu un atlīdzības pieprasīšanu saistībā ar ārpusģimenes aprūpi

Lai adoptētājiem, aizbildņiem un audžuģimenēm vienkāršotu atlīdzību un pabalstu pieprasīšanas kārtību, padarot to maksimāli ērtu un pieejamu, valdība 12.maijā apstiprināja Labklājības ministrijas (LM) sagatavotos grozījumus attiecīgajos noteikumos.

Atbilstoši izmaiņām turpmāk pieprasījumu par pabalstu aizbildnim par bērna uzturēšanu, atlīdzību par bērna adopciju, atlīdzību par audžuģimenes pienākumu pildīšanu, atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi un atlīdzību par aizbildņa pienākumu pildīšanu piešķiršanu varēs nosūtīt arī pa pastu vai iesniegt elektroniskā dokumenta formātā. Vienlaikus minētos pabalstus tāpat kā iepriekš varēs pieprasīt, personai vai tās pilnvarotajai personai arī personīgi ierodoties VSAA un iesniedzot rakstisku iesniegumu.

Pieprasot jebkuru no minētajiem pabalstiem, iedzīvotāji varēs izmantot Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) mājaslapā www.vsaa.lv esošo veidlapu.

Tāpat grozījumi nosaka pienākumu citām valsts pārvaldes institūcijām sniegt VSAA nepieciešamo informāciju. Tas nozīmē, ja bērns, par kuru tiek maksāts pabalsts, būs ievietots valsts, pašvaldības vai privātā bērnu aprūpes un audzināšanas iestādē un atradīsies pilnā tās apgādībā vai nodots audzināšanā audžuģimenei, tad bāriņtiesai, valsts, pašvaldības vai privātajai bērnu aprūpes un audzināšanas iestādei piecu darba dienu laikā par to būs jāpaziņo VSAA nodaļai atbilstoši pabalsta saņēmēja deklarētajai dzīvesvietai.

Savukārt pēc lēmuma pieņemšanas par aizbildnības nodibināšanu bāriņtiesai ne vēlāk kā trīs dienu laikā par to būs jāpaziņo VSAA nodaļai atbilstoši aizbildņa deklarētajai dzīvesvietai. VSAA dokumentus par pabalsta piešķiršanu izskatīs un lēmumu par pabalsta piešķiršanu pieņems desmit dienu laikā pēc dokumentu saņemšanas.

Līdz ar to, ja informācija, kura būs nepieciešama lēmuma pieņemšanai, būs citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūs pati, nevis pieprasīs no privātpersonas.

Iepriekšminēto paredz 12.maijā valdībā apstiprinātie grozījumi noteikumos “Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par bērna adopciju”, “Kārtība, kādā piešķir un izmaksā pabalstu aizbildnim par bērna uzturēšanu”, “Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par audžuģimenes pienākumu pildīšanu”, “Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi”, “Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par aizbildņa pienākumu pildīšanu”.

Labklājības ministrijas
Komunikācijas departaments

RAPLM: Par pašvaldību infrastruktūras attīstībai paredzētā finansējuma izlietojuma termiņu

Ministru kabinets 12.maijā nolēma pagarināt termiņu neizlietotās dotācijas infrastruktūras attīstībai izmantošanai līdz šā gada beigām septiņām novadu pašvaldībām, kuras mērķdotāciju saņēma 2007.gadā.

Saskaņā ar noteikumiem pašvaldībām 200 000 latu piešķirto dotāciju par katru novadā ietilpstošo teritoriālo vienību jāizlieto 24 mēnešu laikā no piešķiršanas dienas. Neiekļaujoties noteiktajā termiņā, dotācija vai tās daļa novadu pašvaldībām jāatmaksā budžeta ieņēmumos.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) izstrādātie grozījumi noteikumos veikti, ņemot vērā šābrīža ekonomisko situāciju valstī, sarežģīto iepirkuma sistēmu un nelabvēlīgo pašvaldību budžeta stāvokli.

Grozījumi noteikumos paredz pagarināt dotācijas izlietojuma termiņu septiņām pašvaldībām, kurām pēc dotācijas izlietojuma termiņa nav izlietoti 81 702,57 lati. Piemēram, Kuldīgas novads vēl nav iztērējis 44 441,82 latus, Kārsavas novads – 29 729,44 latus, Jelgavas novads – 3048,13 latus, Krustpils novads – 29 792,44 latus.

Izvērtējot situāciju pašvaldībās, RAPLM secināja, ka neizlietotās dotācijas infrastruktūras attīstībai atmaksāšana atstās negatīvu ietekmi uz pašvaldību budžetiem un pašvaldību infrastruktūras attīstību, kas nepieciešama pašvaldību iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai.

Dotācija infrastruktūras attīstībai paredzēta pašvaldības īpašumā esoša infrastruktūras objekta projektēšanai, būvniecībai, rekonstrukcijai vai renovācijai, kā arī līdzfinansējumam Eiropas Savienības struktūrfondu finansētu pašvaldības infrastruktūras objektu projektēšanai, būvniecībai, rekonstrukcijai vai renovācijai.

Kā akcentē ministrijas valsts sekretāre Laimdota Straujuma, līdz šim izdevies pašvaldībām nodrošināt pietiekami nozīmīgu atbalstu. Ieguldījumi infrastruktūrā ir pareizais veids, kā sekmēt uzņēmējdarbības aktivitāti reģionos un iedzīvotājiem nodrošināt gan tik nepieciešamās darba vietas, gan mūsdienīgu pašvaldības pakalpojumu pieejamību.

2009.gadā, izveidojot 109 novadus un deviņas republikas pilsētas, tika pabeigta vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma. Turpinot atbalstu jaunizveidotajiem novadiem, ministrija dažādu pašvaldībām nozīmīgu infrastruktūras objektu sakārtošanai, kā arī autobusu iegādei skolēnu pārvadāšanai piešķīra kopumā 4,11 miljonus latu.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas Komunikācijas nodaļa

TM: Par grozījumiem Tiesu izpildītāju likumā

12.maijā Ministru kabinets akceptēja grozījumus Tiesu izpildītāju likumā, nosakot izmaiņas tiesu izpildītāju kvalifikācijas pārbaudes sistēmā un citās tiesu izpildītāju darbu regulējošajās normās.

Kā teikts likumprojekta anotācijā, Tiesu izpildītāju likumā paredzēts ieviest stimulu sistēmu, kas būs daļa no profesionālās kvalifikācijas celšanas un kontroles pasākumiem. Proti, tiek paredzēts, ka posmā starp kārtējām kvalifikācijas pārbaudēm, veicot noteiktas aktivitātes profesionālās vai akadēmiskās kvalifikācijas celšanai, zvērinātiem tiesu izpildītājiem tiks nodrošināta iespēja krāt kredītpunktus, kas savukārt varēs būt pamats zvērināta tiesu izpildītāja pilnīgai vai daļējai atbrīvošanai no regulārā kvalifikācijas eksāmena kārtošanas.

Tāpat tiks noteikta atvieglota kārtība iecelšanai zvērināta tiesu izpildītāja amatā personām, kuras jau ir darbojušās kā zvērināti tiesu izpildītāji un amatu atstājušas pēc pašu vēlēšanās vai no tā tikušas atbrīvotas ilgstošas slimības dēļ, ja no atbrīvošanas brīža nav pagājuši vairāk kā trīs gadi. Pašlaik šādas personas iepriekšējā amatā var atgriezties tikai vispārējā kārtībā, tas ir – kārtojot zvērināta tiesu izpildītāja eksāmenu.

Likumā tiks papildinātas normas attiecībā uz zvērinātu tiesu izpildītāju profesionālās darbības riska apdrošināšanu, paredzot, ka zvērināts tiesu izpildītājs varēs neslēgt individuālo apdrošināšanas līgumu un netiks iekļauts grupas apdrošināšanas līgumā uz laiku, kamēr atradīsies bērna kopšanas atvaļinājumā un reāli neveiks profesionālo darbību.

Likumprojekts paredz izveidot zvērināta tiesu izpildītāja palīga kandidāta institūtu, nosakot, ka ikvienai personai, kura vēlas kļūt par zvērināta tiesu izpildītāja palīgu, sākotnēji vienu gadu jānostrādā zvērināta tiesu izpildītāja palīga kandidāta amatā, nodrošinot iespēju personām pirms patstāvīgas zvērināta tiesu izpildītāja darbību veikšanas uzsākšanas iegūt nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas.

Likumprojekts arī paredz, ka katram zvērinātam tiesu izpildītājam varēs būt vairāki palīgi. Vienlaikus plānots ievērojami paplašināt zvērināta tiesu izpildītāja palīga kompetenci laikā, kad zvērināts tiesu izpildītājs neatrodas prombūtnē, zvērināta tiesu izpildītāja ekskluzīvā kompetencē atstājot tikai tādas amata darbības, kurās būtiska nozīme ir zvērināta tiesu izpildītāja personiskai klātbūtnei, piemēram, lēmuma par izpildu lietvedības izbeigšanu pieņemšana, parādnieka kustamās mantas vai nekustamā īpašuma izsoles noturēšana.

Vienlaikus ar zvērināta tiesu izpildītāja palīga kompetences paplašināšanu palielināta arī zvērināta tiesu izpildītāja palīga atbildība un noteikts pienākums nodrošināt palīgu profesionālās darbības riska apdrošināšanu attiecībā uz iespējamo trešo personu interešu apdraudējumu.

Likumprojekts paredz tiesības zvērinātam tiesu izpildītājam pēc vienošanās ar ieinteresēto personu sniegt juridisko palīdzību konsultāciju veidā, kā arī sagatavojot dokumentus jautājumos, kas saistīti ar tiesu un citu institūciju nolēmumu izpildi. Vienlaikus, lai novērstu jebkādas šaubas par iespējamu interešu konfliktu zvērināta tiesu izpildītāja darbā, slēdzot atsevišķas vienošanās par juridiskās palīdzības sniegšanu, tiks noteikts, ka zvērinātam tiesu izpildītājam aizliegts sniegt juridisko palīdzību saistībā ar lietām, kurās viņš veicis Tiesu izpildītāju likumā noteiktās amata darbības.

Tāpat likumprojekts paredz noteikt konkrētu termiņu, kādā zvērinātam tiesu izpildītājam jānodrošina naudas līdzekļu, kas piedzīti no parādnieka, izsniegšana vai pārskaitīšana piedzinējam lietās, kurās piedziņa veicama valsts ienākumos, kā arī gadījumos, kad ar tiesas nolēmumu atbildētājam uzlikts pienākums veikt periodiskus maksājumus.

Vienlaikus likumprojekts nosaka, ka informācija par zvērinātu tiesu izpildītāju kvalifikācijas eksāmena izsludināšanu un eksāmena norises dienu, zvērināta tiesu izpildītāja pārcelšanu uz citu amata vietu, kā arī informācija par zvērināta tiesu izpildītāja prakses vietas adresi turpmāk publicējama Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes mājaslapā internetā.

Grozījumi vēl jāpieņem Saeimā.

TM: Par finansējuma piešķiršanu Uzņēmumu reģistram mikrouzņēmumu darbības veicināšanai

12.maijā Ministru kabinets pieņēma lēmumu no valsts pamatbudžeta apakšprogrammas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt Uzņēmumu reģistram (UR) 17 500 latu. Rīkojumu izstrādājuši Tieslietu ministrijas un UR speciālisti.

Finanšu līdzekļi nepieciešami, lai nodrošinātu visas nepieciešamās informācijas nodošanu Valsts ieņēmumu dienestam (VID), kas tam nepieciešama lēmuma pieņemšanai par mikrouzņēmuma nodokļa maksātāja statusa piešķiršanu.

Kā teikts anotācijā, lai atvieglotu mikrouzņēmumu darbību, paredzēta iespēja mikrouzņēmumam vienlaikus ar reģistrācijas pieteikuma iesniegšanu UR paziņot par savu vēlmi kļūt par mikrouzņēmuma nodokļa maksātāju. Tā kā lēmumu par mikrouzņēmuma statusa piešķiršanu pieņem VID, tad, lai ieviestu efektīvu mehānismu informācijas apmaiņai starp abām iestādēm, jāveic izmaiņas UR informācijas sistēmā.

Tāpat jāpapildina informācijas nodošana starp Uzņēmumu reģistru un Valsts ieņēmumu dienestu, lai nodrošinātu, ka katras dienas vakarā VID saņem no UR visu tā rīcībā esošo informāciju, kas nepieciešama Valsts ieņēmumu dienestam lēmuma par mikrouzņēmuma statusa piešķiršanu pieņemšanai.

Lai veiktu izmaiņas UR informācijas sistēmā, ir nepieciešami 17 500 latu.

Tieslietu ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

VidM: Par Nacionālās gatavības plānu naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu piesārņojuma gadījumiem jūrā

12.maijā Ministru kabineta sēdē tika akceptēts Vides ministrijas sagatavotais Ministru kabineta rīkojumu projekts “Par Nacionālo gatavības plānu naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu piesārņojuma gadījumiem jūrā”.

Vides ministrija ir izstrādājusi jaunu Nacionālā gatavības plāna naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu piesārņojuma gadījumiem jūrā projektu (Plāns), kas atšķirībā no 2004.gadā apstiprinātā plāna tiek papildināts ar bīstamo vai kaitīgo vielu piesārņojuma gadījumiem jūrā.

Šī Plāna mērķis ir noteikt kārtību, kādā iestādes, kas minētas Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likumā un šajā Plānā, rīkosies neparedzētas naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu noplūdes gadījumos jūrā.

Plāns nosaka trauksmes izziņošanas, piesārņojuma novērtēšanas, situācijas kontroles, operatīvās vadības un avārijas seku likvidācijas pasākumu secību neparedzētas naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu izplūdes gadījumā. Plāns piemērojams jebkuram naftas, bīstamo vai kaitīgo vielu noplūdes gadījumam jūrā, kas izraisa vai draud izraisīt piesārņojumu Latvijas jurisdikcijā esošajos ūdeņos.

Izstrādājot rīkojuma projektu, Vides ministrija ņēma vērā praktisko pieredzi, veicot piesārņojuma novēršanas darbus.

VidM: Par konkursa “Tehnoloģiju pāreja no fosilajiem uz atjaunojamajiem energoresursiem” nolikumu

12.maijā Ministru kabineta sēdē tika akceptēts Vides ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts “Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Tehnoloģiju pāreja no fosilajiem uz atjaunojamajiem energoresursiem” nolikums”.

Noteikumu projekts nosaka Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta finansēto projektu atklāta konkursa “Tehnoloģiju pāreja no fosilajiem uz atjaunojamajiem energoresursiem” nolikumu, vērtēšanas kritērijus un projektu pieteikšanas, izskatīšanas, apstiprināšanas un finansējuma piešķiršanas kārtību.

Konkursa īstenošanas mērķis ir SEG emisiju samazināšana, nodrošinot pāreju no tehnoloģijām, kurās izmanto fosilos energoresursus, uz tehnoloģijām, kurās izmanto atjaunojamos energoresursus. Atbalstītas tiks jaunas un inovatīvas tehnoloģijas ar plašu ieviešanas potenciālu Latvijā.

Par attiecināmām tiks uzskatītas izmaksas, kas saistītas ar tehnoloģiju, kurās izmanto atjaunojamos energoresursus, iegādi un uzstādīšanu, piemēram, saules un vēja elektrostacijas elektroenerģijas ražošanai, ogļu katlu aizvietošanu ar šķeldas vai granulu katliem, saules kolektoru uzstādīšana ēkām siltā ūdens sagatavošanai, siltumsūkņu ierīkošana.

Šo atklāto konkursu plānots izsludināt jūnija sākumā.

Vides ministrijas
Sabiedrības informēšanas nodaļa

ZM: Par izmaiņām Lauku atbalsta dienesta nolikumā

Valdība 12.maijā apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos “Lauku atbalsta dienesta nolikums”.

Izmaiņas paredz, ka turpmāk ar meliorāciju saistītos jautājumus vairs neadministrēs Lauku atbalsta dienests (LAD). Funkcijas šajā jomā pārņēmusi valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi”.

Tāpat nolikums paredz, ka LAD veido centrālā struktūrvienība un deviņas teritoriālās struktūrvienības – reģionālās lauksaimniecības pārvaldes, kuru darbību vada attiecīgās pārvaldes vadītājs.

Ņemot vērā pašreizējo valsts ekonomisko situāciju, ir notikusi LAD optimizācija, likvidējot Aiviekstes meliorācijas sistēmu valsts pārvaldi.

Izmaiņas stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

ZM: Par ES atbalsta programmu “Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana”

Valdība 12.maijā apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos “Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai Latvijas lauku attīstības programmas pasākuma “Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana” ietvaros”. Grozījumi normatīvajā aktā vienkāršo atbalsta saņemšanas nosacījumus un paplašina atbalsta pretendentu loku.

Līdz ar noteikumu stāšanos spēkā paplašināsies pasākuma ietvaros finansētā projekta paredzēto gala produktu klāsts, ietverot cukura konditoreju, šokolādi, saldējumu, miltu izstrādājumus un citus pārtikas produktus.

Papildus iekļauti attiecināmo izmaksu “griesti” vienam atbalsta pretendentam II un III kategorijas dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu pārstrādes uzņēmumā un lauksaimniecības produktu pārstrādei mājas apstākļos.

Turklāt tiek palielināta atbalsta intensitāte maziem un vidējiem uzņēmumiem līdz Latvijas Lauku attīstības programmas 2007.–2013.gadam (LAP) pasākumā “Lauksaimniecības produktu pievienotās vērtības radīšana” maksimāli pieļaujamajai, tas ir 50 procentiem, kā arī vienkāršota attiecināmo izmaksu aprēķināšanas sistēma.

Noteikumi stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

ZM: Par aprites uzraudzības un kontroles kārtību mēslošanas līdzekļiem ar marķējumu “EK mēslošanas līdzeklis”

Valdība 12.maijā apstiprināja Zemkopības ministrijas (ZM) izstrādātos grozījumus Ministru kabineta (MK) noteikumos “Aprites uzraudzības un kontroles kārtība mēslošanas līdzekļiem ar marķējumu “EK mēslošanas līdzeklis””.

Šā gada 11.februārī Saeimā ir pieņemts likumprojekts “Grozījumi Mēslošanas līdzekļu aprites likumā”, kas paredz, ka mēslošanas līdzekļu ar marķējumu “EK mēslošanas līdzeklis” uzskaite tiks sākta no 2013.gada 1.janvāra. Tā kā uzskaites sākšanas datums tiek pārcelts no 2010.gada uz 2013.gadu, tad ražotājiem, ievedējiem un iepakotājiem Valsts augu aizsardzības dienestā nebūs jāiesniedz dokumenti, kas saistīti ar to mēslošanas līdzekļu uzskaiti, kuru marķējumā ir norāde “EK mēslošanas līdzeklis”.

Izmaiņas noteikumos stāsies spēkā pēc to publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Zemkopības ministrijas
Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!