• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 2010. gada 13. maija sēdes stenogramma (sākums). Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.05.2010., Nr. 79 https://www.vestnesis.lv/ta/id/210317

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Meža konsultatīvā padome: Par koku ciršanas maksimāli pieļaujamo apjomu valsts mežos

Vēl šajā numurā

20.05.2010., Nr. 79

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Saeimas 2010. gada 13. maija sēdes stenogramma (sākums)

Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijā

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Sa­eimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.

Sēdes vadītājs.

Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!

Pirms mēs sākam izskatīt apstiprināto sēdes darba kārtību, mums ir jālemj par iespējamiem grozījumiem tajā.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis Minis­tru prezidenta vēstuli ar lūgumu iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā jautājumu par uzticības izteikšanu reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram.

Vai deputātiem ir iebildumi pret šādu darba kārtības grozījumu? (No zāles: “Nav!”) Deputāti neiebilst... (No zāles: “Ir!”) Tomēr deputātiem ir iebildumi. Līdz ar to mums ir jāizšķir šis jautājums balsojot. Lūdzu zvanu! Balsosim par iespējamu darba kārtības grozījumu, papildinot darba kārtību ar punktu par uzticības izteikšanu reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministram! Lūdzu balsošanas režīmu! (No zāles dep. K.Leiškalns: “Tas ir par iekļaušanu?”) Par iekļaušanu... Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 4, atturas – 25. Darba kārtība ir grozīta.

Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī Minis­tru prezidenta vēstuli ar lūgumu iekļaut šodienas sēdes darba kārtībā punktu par uzticības izteikšanu veselības ministram. Vai deputātiem ir iebildumi pret šādu darba kārtības grozījumu? Deputāti neiebilst. Darba kārtība ir grozīta.

Un Saeimas Prezidijs ir saņēmis iesniegumu par to, ka ir atsaukts viens no pieciem parakstiem zem likumprojekta “Grozījumi likumā “Par Latvijas Republikas Augstākās padomes deputātu tiesisko stāvokli un pensijām””. (No zāles dep. J.Dobelis: “Kurš atsauc, lai pieceļas kājās!”) Līdz ar to šis darba kārtības punkts automātiski tiek izslēgts no sadaļas “Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem”.

Sākam izskatīt apstiprināto darba kārtību. Tradicionāli sākam ar Saeimas Prezidija ziņojumiem par iesniegtajiem likumprojektiem.

Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Muižnieces, Bērziņa, Dukšinska, Agešina un Leiškalna iesniegto likumprojektu... Es atvainojos, tas ir ceturtais... Es atvainojos, man mazliet sajuka lapas.

Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Nacionālās drošības komisijas iesniegto likumprojektu “Informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldības likums” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Nacionālās drošības komisijai un noteikt, ka Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par zvērinātiem revidentiem”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Muižnieces, Bērziņa, Dukšinska, Agešina un Leiškalna iesniegto likumprojektu “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli viens deputāts var runāt “par”, viens – “pret” likumprojekta nodošanu komisijai.

Vārds deputātam Guntim Bērziņam. Viņš runās “pret”.

G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).

Cienītais priekšsēdi! Godātie kolēģi! Man šorīt ir mazliet tāda sajūta, ka es esmu iekāpis laika mašīnā un atgriezies Saeimas pagājušās ceturtdienas sēdē. Bet tomēr ir starpība: šoreiz es paguvu runāt pirmais un Leiškalna kungs laikam runās otrais. Pagājušo ceturtdien bija otrādi.

Bet nu par lietas būtību.

Lietas būtība ir tā, ka mums ir atkal priekšlikums budžetu iesniegt līdz 1.septembrim. Un es gribu šeit atkārtot, ka mēs jau pagājušo ceturtdien runājām par to, ka ir vairāki iemesli, kuru dēļ šāda pieeja nav loģiska.

Pirmkārt, es gribu atgādināt: budžets ir valdības galvenais politiskais instruments. Tas ir instruments, ar ko valdība veido un virza savu politiku. Un nav pareizi, ka budžetu veidos aizejošā valdība. Ir pareizi, ka budžetu veidos jaunā valdība, kas tiks sastādīta pēc vēlēšanām, kuras būs 2.oktobrī. Tas ir tās galvenais instruments, un tai vajadzētu ļaut ar to arī darboties.

Otrais iemesls, kura dēļ šī lieta nav loģiska, ir tas, ka 1.septembrī mums būs ekonomiska un finansiāla informācija par Latvijas attīstību tikai par pirmajiem diviem ceturkšņiem, turpretī, ja budžets tiks veidots pēc tam, kad būs izveidota jaunā valdība, tad noteikti būs informācija jau vismaz par trešo ceturksni un būs iespējams šo budžetu precīzāk izveidot. Un mums visiem ir svarīgi, ka budžets tiek izveidots pēc iespējas precīzi un atbilst visiem ekonomiskajiem un finansiālajiem rādītājiem, kas ir pieejami tajā brīdī.

Un, treškārt, ir tīri praktisks iemesls, un tas ir, ka, budžetu sasteidzot, sasteidzot tā veidošanu... bez šaubām, tas nozīmē, ka tiks sasteigts arī darbs gan Finanšu ministrijā, gan visās citās ministrijās. Es domāju, ka mēs esam ieinteresēti, lai budžets tiek sastādīts pēc iespējas labi un pēc iespējas praktiski.

Un noslēgumā es gribu atgādināt, ka šajā jautājumā... kolēģi, es atgādinu, ka šajā jautājumā Tautas partijas nostāja ir mazliet, teiksim, neparasta, jo pirms četriem gadiem, kad bija Kalvīša valdība... kad bija Kalvīša valdība...

Sēdes vadītājs.

Godātie kolēģi, vai varētu, lūdzu, klusāk? Un arī deputāts Zaķis varētu pagriezties ar seju pret runātāju... Turpiniet, lūdzu, Bērziņa kungs!

G.Bērziņš.

Kolēģi! Es gribu atgādināt, ka tad, kad bija Kalvīša valdība 2006.gadā, tā neiesniedza budžetu pirms vēlēšanām, bet Kalvītis, kurš atkal nonāca valdības vadītāja amatā, iesniedza budžetu tikai 6.decembrī – 6.decembrī! – un Saeima budžetu pieņēma 19.decembrī.

Kolēģi! Tādēļ ir jautājums: kādēļ šāda nostājas maiņa?

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Kārlim Leiškalnam.

K.Leiškalns (Tautas partijas frakcija).

Paldies, priekšsēdētāja kungs!

Labrīt, kolēģi! Es sākšu gandrīz ar to pašu, ar ko Bērziņa kungs, – déjà vu, kā tagad modē teikt. (Starpsauciens no zāles.) Nu, labi, jūs labāk izrunājat. Nav tas svarīgākais, kā to izsaka, bet ka tas ir modē un to lieto. Un tik tiešām – atkal ir ceturtdiena, atkal tas pats likumprojekts un atkal stāsts par 1.septembri. Un, ja jūs šodien nenobalsosiet, tad tas būs līdz 23.augustam, es jūtu.

Kāpēc es tagad kāpu tribīnē un kāpēc es aicinu nobalsot par minēto likumprojektu, tas ir, likumprojektu “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību”? Ne jau opozīcijas dēļ. Pozīcijas dēļ, dāmas un kungi! Šobrīd pozīcija mums nepiedāvā nevienā vietā nekādu darba kārtību, izņemot dažnedažādas norises, kas ir ārpus mūsu iecerētā. Patiesībā pozīcija šobrīd... pozīcija šobrīd vienkārši tērē četrus miljonus nenopelnītas naudas, atstājot risinājumu nākamajām valdībām.

Kāpēc ir šis likumprojekts un kāpēc budžeta iesniegšana līdz 1.septembrim būtu laba un vajadzīga? Tāpēc, ka tas aizstātu visu priekšvēlēšanu kampaņu, tas aizpildītu visu politisko darba kārtību, jo budžets jau, kā saka, nenāk viens. Budžets nāk ar to pavadošo likumprojektu paketi, kurā mēs, politiskās partijas, pasakām, kā mēs saskatām Latvijas valsts attīstību vistuvākajā nākotnē. Mēs piedāvājam... Ilgi jau nevar izlīdzēties, stāstot, cik slikti ir “oranžie”, un lēni uzmācoties “zaļajiem”. Ilgi jau šāda politiskā darba kārtība nevarēs virzīties uz priekšu.

Līdz ar to, dāmas un kungi, es aicinu jūs atbalstīt šā likumprojekta nodošanu komisijai un naudas vietā... naudas vietā politiskajā karjerā nākt ar budžetu, ar nodokļu paketi un stāstīt, kā kura partija šā budžeta ietvaros... kā kura politiskā partija redz nākotnes attīstību. Te jau ir tā sāls!

Tas īstenībā jums ir izdevīgi. Jūs pasakāt... Nebūs tik tiešām ne Dombrovska, ne Kristovska koncepcijas, kam apakšā droši vien Šadurska kungs paliktu precīzus matemātiskus aprēķinus. Šeit būtu skaidri iesniegti likumprojekti par visām jomām – par sociālo jomu, par iedzīvotāju ienākuma nodokļa politiku un finesēm (No zāles dep. J.Reirs: “Būs maksas izglītība, ja?”) –, lai šie likumprojekti nav jāizskata vēlāk vienas nakts laikā, ielaižot tajos daudz, daudz kļūdu. Varbūt valdībai izdodas atrast jaunu, pieņemamu un realizējamu mehānismu automobiļu nodokļa jautājumos... (Starpsauciens no zāles.) Krūmiņa kungs, nebļaujiet tik skaļi!

Sēdes vadītājs.

Lūdzu, nesarunājieties ar zāli!

K.Leiškalns.

Paldies, es sapratu.

Tāpēc es aicinu jūs to izdarīt, un mums nebūs savstarpēji jāapsaukājas, mums nebūs jāmeklē ministri ārpus politiskajām partijām. Mums būs kārtīga dienas tēma. Mēs varēsim... Jūs varēsiet... Opozīcija, protams, uz jūsu budžetu reaģēs, uz jūsu nodokļu likumprojektu paketi reaģēs; tas savukārt dos jums iespēju paņemt no milzīgā opozīcijas ideju pūra sev derīgo un piedāvāt to sabiedrībai.

Patiesībā šis ir mehānisms, ar kuru atrisināt ārkārtīgi daudzas priekšvēlēšanu un pēcvēlēšanu problēmas. Tieši šajā likumdošanā mēs jau redzēsim nevis mākslīgu vienotību, bet to, kuras partijas ideoloģija ir tuva otras partijas ideoloģijai; redzēsim, kas piedāvā risinājumu mehānismus un kas piedāvā tikai populismu.

Tā ka es pozīciju aicinu – tieši pozīcijas dēļ! – nobalsot “par” minētā likumprojekta nodošanu atbildīgajai komisijai.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Viens deputāts ir runājis “par”, viens – “pret” likumprojekta nodošanu komisijai. Lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Muižnieces, Bērziņa, Dukšinska, Agešina un Leiškalna iesniegtā likumprojekta “Grozījums Likumā par budžetu un finanšu vadību” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 40, pret – 41, atturas – 11. Likumprojekts komisijai nav nodots.

Sēdes vadītājs.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu “Grozījumi likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Godātie kolēģi! Pārejam pie darba kārtības nākamās sadaļas – “Par atvaļinājuma piešķiršanu”.

Deputāte Inese Šlesere lūdz piešķirt viņai bezalgas atvaļinājumu šā gada 13.maijā, tas ir, šodien. Šis jautājums mums ir jāizšķir balsojot. Lūdzu zvanu! Balsosim par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātei Inesei Šleserei šā gada 13.maijā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret – 1, atturas – nav. Deputātei Šleserei neapmaksāts atvaļinājums piešķirts.

Un analoģisku lūgumu ir izteicis arī deputāts Vitālijs Aizbalts. Lūdzu zvanu! Balsosim par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātam Vitālijam Aizbaltam šā gada 13.maijā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret – 1, atturas – nav. Neapmaksāts atvaļinājums deputātam Aizbaltam piešķirts.

Nākamā sadaļa – “Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana”.

Lēmuma projekts “Par uzticības izteikšanu reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrei Dagnijai Staķei”.

Vārds Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim.

V.Dombrovskis (Ministru prezidents).

Priekšsēdētāja kungs! Godātie deputāti! Šodien nododu jūsu balsojumam reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra amata kandidāti Dagniju Staķi un veselības ministra amata kandidātu Didzi Gavaru.

Staķes kundzi mēs pazīstam kā pieredzējušu politiķi, kurai ir ilgstoša darba pieredze gan Ministru kabinetā, gan arī pašvaldībās. Viņa ir bijusi pašvaldības vadītāja, un līdz ar to viņai šis darbs ir pazīstams gan no valsts, gan no pašvaldības puses. Domāju, ka Staķes kundze ļoti labi tiks galā ar šiem pienākumiem.

Dzirdēju, ka skaņošanas gaitā ir izskanējušas arī bažas par kādiem iespējamiem mēģinājumiem apturēt pašvaldību reformu vai – tieši otrādi – pagriezt atpakaļ pašvaldību reformu. Te es kā valdības vadītājs varu apliecināt, ka manas valdības laikā nekādas šādas rīcības, kas mēģinātu pagriezt atpakaļ jau īstenoto pašvaldību reformu, nenotiks.

Nododu jūsu vērtējumam arī Didža Gavara kandidatūru. Gavara kungs ir pierādījis sevi kā veselības jomas profesionāli privātajā sektorā, radījis vienu no lielākajiem un nopietnākajiem uzņēmumiem Baltijas valstīs veselības jomā, darbojies arī veselības aprūpē nevalstiskajā sektorā. Es domāju, viņš ir cilvēks, kas pārzina nozari, cilvēks, kas pārzina vadību, zina, kā vadīt uzņēmumu, kā vadīt kolektīvu. Domāju, ka arī viņš ļoti labi tiks galā ar saviem pienākumiem.

Aicinu atbalstīt minētos ministru amatu kandidātus.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Jurim Dobelim.

J.Dobelis (TB/LNNK frakcija).

Cienītie kolēģi! Man tādas pavisam nelielas pārdomas. Nupat mēs saņēmām informāciju par to, ka Igaunija ir, lūk, ļoti gatava pievienoties eirozonai, Igaunijai tur ir labāk nekā Latvijai, Igaunijai tur arī ir labāk. (Nu, mūsu hokejisti spēlē labāk hokeju nekā igauņi. Jā, tāds mierinājums ir.) Kāpēc es par to iedomājos? Man vispār šķiet savādi saziņas līdzekļos klausīties un lasīt: tie atbalstīs Dagniju Staķi, šitie neatbalstīs... Vai tiešām šeit ir būtiski tas, ka Dagnija Staķe ir šodien koalīcijā vai ka viņa, teiksim, nebūtu? Vai mēs neredzam, skatoties Dagnijas Staķes CV, ka viņa ir atbilstošs speciālists ar lielu darba pieredzi? Ar lielu darba pieredzi pašvaldībās! Vai to jūs nevarat izlasīt? Kā var vispār te tā runāt: atbalstīt, neatbalstīt?! Tā jau ir tā mūsu valsts nelaime, ka mēs neprotam speciālistus virzīt, neskatoties uz politisko pārliecību; ka mēs neesam spējīgi atdalīt šo politisko attieksmi no tīri profesionālās attieksmes.

Nacionālās drošības komisijas pārstāvji divas dienas viesojās Lietuvā, un mēs apspriedām mūsu profesionālos jautājumus. Un tiešām atradām, ka arī tur ļoti bieži spēlē lomu nevis cilvēka profesionālās zināšanas, nevis viņa prasme risināt jautājumus, bet, lūk, tas, no kuras partijas viņi ir un kam par labu vai par sliktu tas var nākt.

Es, protams, balsošu “par” Dagnijas Staķes apstiprināšanu. Par to nav šaubu. Es aicinu visus tos, kas kaut kādu motīvu dēļ – nu, protams, politisku – negrib atbalstīt: nāciet un pasakiet, lūk, šeit profesionālu savu “pret”! Tad tā būs varbūt kaut kāda saruna. Bet ja vienkārši nav nekas vēl noticis, bet nu jau rēķina, cik balsu pietiks vai nepietiks... Šis nav tas gadījums! Balsošana ir atklāta. Lūdzu, izrunāsim šo jautājumu! Bet es aicinu tomēr stiprināt ne jau tikai tāpēc, ka valdībai tas ir iepaticies. Šeit nav par to runa. Latvijas valstij ir vajadzīgs, lai ir kaut kāda kārtība mūsu ministrijās un lai ir kaut kāda kārtība jautājumos, kuri skar pašvaldības.

Līdz ar to es ļoti aicinu profesionāli vērtēt piedāvāto kandidatūru un balsot “par”.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Jakovam Plineram.

J.Pliners (PCTVL frakcija).

Godājamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Diemžēl ne pārāk bieži mēs rīkojamies loģiski. Un arī tas, ko šodien, tagad mēs darām, diemžēl, atkārtoju, atkal ir neloģiski.

Ja jūs atvērsiet mūsu šīsdienas sēdes darba kārtību, mūsu šīsdienas sēdes programmu, jūs redzēsiet, ka darba kārtības 25.jautājums ir likumprojekts “Grozījums Ministru kabineta iekārtas likumā”. Un jūs zināt, ka tur ir Tautas partijas priekšlikumi, “Saskaņas Centra” priekšlikumi, LPP/LC priekšlikumi un PCTVL priekšlikumi. Tātad virkne priekšlikumu par Minis­tru kabineta sastāva maiņu, par ministriju reorganizēšanu un tā tālāk. Mēs tagad izskatām jautājumu par ministriem. Un, ja Tautas partijas vai PCTVL, vai citu partiju priekšlikumi iegūs balsu vairākumu, kā tad būs ar šiem ministriem? Smieklīgi un jocīgi.

PCTVL frakcija šo un dažu citu iemeslu dēļ balsos “pret”.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par uzticības izteikšanu reģionālās attīstības un pašvaldību lietu minis­trei Dagnijai Staķei”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 48, pret – 24, atturas – 5. Lēmums pieņemts. Apsveicam Dagniju Staķi! (Aplausi.)

Nākamais darba kārtības punkts – lēmuma projekts “Par uzticības izteikšanu veselības ministram Didzim Gavaram”.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par uzticības izteikšanu veselības ministram Didzim Gavaram”. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 49, pret – 25, atturas – 16. Lēmums pieņemts. Apsveicam Didzi Gavaru! (Aplausi.)

Nākamais darba kārtības punkts – deputātu Venta Armanda Kraukļa, Antas Rugātes, Mareka Segliņa, Māra Ārberga, Jāņa Porieša, Imanta Valera, Jāņa Klauža, Ulda Brieža, Jura Dalbiņa un Māra Kučinska pieprasījums Minis­tru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par valdības bezdarbību kredītņēmēju atbalsta programmas uzsākšanai”.

Pieprasījumu komisijas vārdā – deputāts Augusts Brigmanis.

A.Brigmanis (ZZS frakcija).

Labrīt, godājamie kolēģi! Uz šīs pozitīvās nots noraidīsim šo pieprasījumu, jo Pieprasījumu komisija ir to noraidījusi!

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Sākam debates.

Vārds deputātam Ventam Armandam Krauklim.

V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Ļoti žēl, ka Pieprasījumu komisija šo pieprasījumu ir noraidījusi, jo šeit jau stāsts ir par dzīviem cilvēkiem, par daudziem desmitiem tūkstošu ģimeņu, kuriem ir reālas problēmas ar kredīta atdošanu. Diemžēl ir publiski izskanējusi ziņa, ka valdība ir izlēmusi, ka šādas programmas vispār nebūs, un šādu lēmumu tā pamato ar to, ka tā nespēj vienoties ar bankām. Tas ir vairāk nekā absurdi! Jo ir pilnīgi skaidrs, ka banku lobijs acīmredzot šajā valstī ir visspēcīgākais. Un tas ir kārtējais pierādījums. Un tas, ka pēc tam stāsta, ka nu valdība mēģināja, bet nesanāca, – tas parāda tomēr pilnīgu valdības mazspēju un to, ka valdībai īstenībā nerūp, kas ar šiem desmitiem tūkstošu cilvēku tālāk notiks. Vēl jo vairāk tādēļ, ka līdzekļi tagad ir paredzēti, šāda programma ir paredzēta pēc vienošanās ar starptautiskajiem aizdevējiem. Visi saprot, ka tāda programma ir vajadzīga, bet nu valdība vienīgā saka “nē”.

Tādēļ aicinu atbalstīt šo pieprasījumu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Madaram Lasmanim.

M.Lasmanis (frakcija “Jaunais laiks”).

Godātie kolēģi! Gribu padalīties pārdomās par šo pieprasījumu.

Ir tā, ka es arī gribētu izteikt atbalstu šim piedāvājumam – noraidīt, jo būtībā komisija ir izvērtējusi un noraidījusi. Būtībā es domāju, ka pieprasījums ir nevietā, jo valdība ir izlēmusi, kā rīkoties konkrētajā brīdī, un apgalvot, ka ir bezdarbība, ir nevietā. Ir darbība bijusi pamatota! Šajā brīdī valdība nav spējusi vienoties ar bankām, bet tas jau nav galarezultāts. Ir iedalīti līdzekļi, un turpināsies darbs pie šīs programmas, un radīs jaunus risinājumus. Tā ka es domāju, ka pieprasījums konceptuāli būtu jānoraida. Un tam, ka ar bankām var vienoties, ir labs piemērs Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā. Būtībā Maksātnespējas likumā, pie kura mēs ilgus mēnešus esam rūpīgi strādājuši, esam spējuši vienoties ar bankām un esam atraduši konstruktīvus risinājumus, ko darīt ar fizisko personu maksātnespējas lietām. Jo būtībā, ja šobrīd cilvēks nonāk grūtībās un viņa ķīla nesedz parāda apjomu, viņš nonāk neapskaužamā situācijā un būtībā ir gandrīz vai spiests šo valsti pamest, jo, kamēr ķīlu nedzēš, tikmēr normālas dzīves šajā valstī nav. Un mēs šobrīd esam raduši jau risinājumu komisijā, un nākamnedēļ tiks Saeimā izskatīts otrajā lasījumā likumprojekts – un es ceru, ka jūs visi, kolēģi, atbalstīsiet –, kur pamatdoma ir sekojoša: cilvēks, kurš nonācis maksātnespējā, kopā ar kreditoriem izstrādā fiziskās personas saistību dzēšanas plānu, ko apstiprina tiesa, kura būtībā skaidri un gaiši izrunā rīcību ar viņa ķīlu, kā arī to rīcību, kas notiek ar nesegto ķīlas daļu. Un galarezultātā visgarākais un ilgākais process... te ir dažādas gradācijas pa gadiem – cik ilgā laikā tu atbrīvojies no šīm kredītsaistībām. Bet būtībā arī vissliktākajā gadījumā ar banku ir iespējams vienoties. Ja parādnieks ir ar minimāliem ienākumiem un nespēj segt pilnībā šo ķīlu, viņš, tā teikt, četru gadu griezumā sedz minimālās algas apmērā ķīlu, kas būtībā ir 8 tūkstoši latu; četros gados to samaksājot, būtībā viņš gūst šā kredīta kopējās summas dzēšanu. Ir daudzi piemēri, par ko mēs šeit šausmināmies: cilvēks, teiksim, ņēmis un nopircis Pierīgā pļavu, saņēmis kredītos miljonus, bet šobrīd to pļavu pārdod par dažiem simtiem tūkstošu. Tātad būtībā šis ir labs risinājums, ka četru gadu laikā saskaņā ar Maksātnespējas likumu šī persona spēj atbrīvoties no parādsaistībām un uzsākt pilntiesīgu pilsoņa dzīvi un tai vairs nav saistību gūzma jānes uz pleciem.

Jāpiekrīt tādā ziņā, ka varbūt jautājums jārisina jau tajā posmā, kas ir līdz maksātnespējai.

Es aicinu kolēģus būt atvērtiem diskusijām. Būtībā darbs Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā ir piemērs tam, ka diskutējot var panākt risinājumu. Ar bankām ir tikai jādiskutē. Es domāju, ka nerēķināties ar tām nevar, to pierāda daudzi gadījumi. Tad, kad nerēķinās, rezultāta nav, tāpēc diskusija un tālāka virzība šajā jautājumā ir tikai likumsakarīga.

Tā ka, es domāju, noraidīsim šo pieprasījumu un turpināsim strādāt pie tālākas šīs programmas attīstības!

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Debates beidzam. Lūdzu zvanu! Balsosim par deputātu Venta Armanda Kraukļa, Antas Rugātes, Mareka Segliņa, Māra Ārberga, Jāņa Porieša, Imanta Valera, Jāņa Klauža, Ulda Brieža, Jura Dalbiņa un Māra Kučinska pieprasījumu Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par valdības bezdarbību kredītņēmēju atbalsta programmas uzsākšanai”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 46, pret – 41, atturas – 6. Pieprasījums noraidīts.

Nākamā darba kārtības sadaļa – “Likumprojektu izskatīšana”. Pirmais punkts šajā sadaļā ir likumprojekts “Grozījumi likumā “Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm ””, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Aija Barča.

A.Barča (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Prezidija locekļi un godātie kolēģi! Sociālo un darba lietu komisija ir sagatavojusi un otrajam, galīgajam, lasījumam un šodien jums piedāvā astoņus izdienas pensiju likumus.

Minētā likumprojekta otrajam lasījumam ir saņemti vairāki priekšlikumi.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Komisijas sēdē atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

2. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates

Vārds deputātam Vladimiram Buzajevam.

V.Buzajevs (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Dāmas un kungi! Mūsu priekšlikuma būtība – dot iespēju saņemt izdienas pensiju visiem Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem, kuriem izdienas stāžs ir ne mazāks par 20 gadiem, neatkarīgi no tā, kurā brīdī viņi bija sasnieguši 50 gadu vecumu, – vai nu turpinot dienēt, vai jebkurā laikā pēc atvaļināšanās no dienesta.

Mēs uzskatām, ka, uzkrājuši 20 gadu ilgu izdienas stāžu, viņi ir nopelnījuši izdienas pensiju pat tad, ja viņi bija atvaļināti pirms 1998.gada, kad tika pieņemts apspriežamais likums.

Ir gadījumi, ka jauns cilvēks 20 gadu vecumā sāka strādāt milicijā 1977.gadā un tika atvaļināts 1997.gadā 40 gadu vecumā. Šodien viņam ir jau 53 gadi, un, mūsuprāt, viņam jāpiešķir izdienas pensija.

Aicinu šo priekšlikumu atbalstīt.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā ir kaut kas piebilstams?

A.Barča.

Komisijas vārdā vēlos piebilst, ka minētais priekšlikums, kurā PCTVL frakcija vēlējās pateikt, ka izdienas pensija būtu jāpiešķir neatkarīgi no pensijas pieprasīšanas brīža, ir absolūti neloģisks. Jo pensiju Latvijā – vai tā būtu izdienas vai vecuma, vai invaliditātes pensija – piešķir no brīža, kad cilvēks ir iesniedzis savu iesniegumu, tātad no pieprasīšanas brīža. Bet, ja raksta, ka “neatkarīgi no pensijas pieprasīšanas brīža”, tad rodas jautājums: no kura brīža?

Līdz ar to komisija 2.priekšlikumu nav atbalstījusi.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par 2. – partijas “Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” frakcijas priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 5, pret – 79, atturas – nav. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Barča.

3. – deputāta Jura Dalbiņa kunga priekšlikums. Komisijas sēdē ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

4. – deputāta Jura Dalbiņa priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts 5. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

6. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

7. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Ir atbalstīts. Tas noteic, ka neizmaksātās izdienas pensijas par laiku no 2009.gada 1.jūlija līdz 2010.gada 31.maijam ir atmaksājamas šā gada jūlijā vienlaikus ar jūlija izdienas pensiju.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

8. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

9. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

10. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Ir atbalstīts un iekļauts 11. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

12. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas paredz to, ka likums stājas spēkā šā gada 1.jūlijā. Ir komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu Saeimu atbalstīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm”” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Aija Barča.

A.Barča (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Komisijas sēdē ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

4. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

5. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu akceptēt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Aija Barča.

A.Barča (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Komisijas sēdē atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

4. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

5. – aizsardzības ministra Imanta Lieģa priekšlikums. Daļēji atbalstīts 7.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

6. – aizsardzības ministra Imanta Lieģa priekšlikums. Atbalstīts 7.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

7. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

8. – aizsardzības ministra Imanta Lieģa priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

9. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts 7. – komisijas priekšlikumā, kas komisijas sēdē ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

11. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu atbalstīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Diplomātu izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Aija Barča.

A.Barča (pie frakcijām nepiederoša deputāte).

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Komisija savā sēdē atbalstīja.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Komisijas sēdē atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

4. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Komisijas sēdē atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

5. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Barča.

6. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts un iekļauts 7. – komisijas priekšlikumā, kas komisijas sēdē atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

8. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Barča.

Līdz ar to visi priekšlikumi šajā likumprojektā ir izskatīti. Lūdzu akceptēt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Diplomātu izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

A.Barča.

Paldies, kolēģi!

Sēdes vadītājs.

Likumprojekts “Grozījumi Tiesnešu izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Ausma Ziedone-Kantāne.

A.Ziedone-Kantāne (frakcija “Jaunais laiks”).

Godājamais Saeimas priekšsēdētāja kungs un godājamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi Tiesnešu izdienas pensiju likumā”. Saņemti ir septiņi priekšlikumi.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

3. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

4. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

5. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

7. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Lūdzam jūsu atbalstu šim likumprojektam otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Tiesnešu izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 79, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Prokuroru izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Ausma Ziedone-Kantāne.

A.Ziedone-Kantāne (frakcija “Jaunais laiks”).

Likumprojekts “Grozījumi Prokuroru izdienas pensiju likumā”.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

3 – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

4. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

5. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

6. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

7. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

8. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

9. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Lūdzu atbalstīt otrajā, galīgajā, lasījumā šo priekšlikumu...

Sēdes vadītājs.

...likumprojektu.

A.Ziedone-Kantāne.

Jā, likumprojektu.

Sēdes vadītājs.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Prokuroru izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 85, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Ausma Ziedone-Kantāne.

A.Ziedone-Kantāne (frakcija “Jaunais laiks”).

Tātad strādāsim ar likumprojektu “Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā”. Ir saņemti astoņi priekšlikumi.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

4. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

5. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

6. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts un daļēji iekļauts 7.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

7. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Un 8. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Lūdzu jūsu atbalstu šim likumprojektam otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Ausma Ziedone-Kantāne.

A.Ziedone-Kantāne (frakcija “Jaunais laiks”).

Likumprojekts “Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā”.

Strādāsim ar astoņiem priekšlikumiem, kas ir iesniegti.

1. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

2. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

3. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

4. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

5. – kultūras ministra Inta Dāldera priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

6. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir atbalstīts un iekļauts 7.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Ziedone-Kantāne.

7. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Un 8. – Sociālo un darba lietu komisijas priekšlikums. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Ziedone-Kantāne.

Lūdzu atbalstīt otrajā, galīgajā, lasījumā šo priekšlikumu...

Sēdes vadītājs.

... šo likumprojektu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Dzelzceļa likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Vents Armands Krauklis.

V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.1755B – “Grozījumi Dzelzceļa likumā”.

1. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Ir atbalstīts, redakcionāli precizējot.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts, redakcionāli precizējot.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts, redakcionāli precizējot.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

6. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

7. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts, iekļauts 8.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

8. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

9. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

Un 10. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

Līdz ar to tātad visi priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu atbalstīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Dzelzceļa likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 88, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāte Anta Rugāte.

A.Rugāte (Tautas partijas frakcija).

Labrīt, godātie kolēģi! Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli””. Ir trīsdesmit pieci priekšlikumi.

1.priekšlikums, ko iesniedzis finanšu ministrs Einars Repše, ir daļēji atbalstīts un iekļauts 2. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

3. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

4. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

5. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

6. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts 7. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

8. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir daļēji atbalstīts un ie­-kļauts 9. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputātiem nav iebildumu.

A.Rugāte.

10. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

11. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir daļēji atbalstīts un iekļauts 12. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

13. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

14.priekšlikumu arī iesniedzis finanšu ministrs Einars Repše. Priekšlikums ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

15.priekšlikumu iesniedzis deputāts Mitrofanovs. Priekšlikums nav atbalstīts. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 15. – deputāta Mitrofanova priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 19, pret – 62, atturas – 4. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Rugāte.

16.priekšlikumu iesniegusi Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija. Priekšlikums ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

17.priekšlikumu iesniedzis finanšu ministrs Einars Repše. Priekšlikums nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

18.priekšlikumu iesniedzis finanšu ministrs Einars Repše. Priekšlikums netika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

19. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Arī tas netika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

Savukārt 20.priekšlikums, ko sagatavoja Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija, ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

21. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

22. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

23. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

24. – deputāta Staņislava Šķestera priekšlikums. Nav atbalstīts. (No zāles: “Balsot!”)

Sēdes vadītājs.

Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 24. – deputāta Šķestera priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 30, pret – 41, atturas – 12. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Rugāte.

Arī 25. – deputāta Šķestera priekšlikums – nav atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Vārds deputātam Staņislavam Šķesteram.

S.Šķesters (ZZS frakcija).

Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Es pieteicos runāt par to manu iepriekšējo priekšlikumu. Bet ko es gribu teikt par šo – 25.priekšlikumu?

Tomēr izveidojas netaisnīga un nevienlīdzīga attieksme pret vienas nozares uzņēmējiem. Šodien ir aptuveni 500 tūkstoši zemnieku saimniecību, kurām apgrozījums ir zem 2000 latu gadā. Šodien, šajā gadā, tās maksā 26 procentus lielu nodokli – iedzīvotāju ienākuma nodokli. Pārējie zemnieki, uzņēmēji, tie, kuri ir uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāji, maksā 15 procentus. Vienas nozares uzņēmēji atrodas atšķirīgās pozīcijās. Vieniem lauksaimniecības subsīdijas apliek ar nodokļiem, citiem – neapliek. Šāda netaisnība, kas ir radusies, pieņemot budžetu, tomēr nav pareiza. Šodien praktiski ir noņemti šķēršļi, lai tie uzņēmēji, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, varētu pāriet... pārreģistrēties par uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājiem. Šeit pastāvēja šī norma – 2000 latu apgrozījums gadā, un pašreiz šīs saimniecības tiešām arī varētu to izdarīt. Bet kopumā tas skaits nav liels. Tas sastādītu aptuveni 5 procentus no tām saimniecībām, kuras šodien nav uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātājas. Pārējām saimniecībām tomēr nāktos maksāt šo lielo nodokli – iedzīvotāju ienākuma nodokli.

Praktiski lauksaimniecība ir vienīgā nozare, kur šodien Eiropas Savienības atbalsts, subsīdijas un arī valsts atbalsts tiek aplikts ar nodokļiem. Pārējo Eiropas Savienības strukturālo fondu, tādu kā Kohēzijas fonds, Sociālais fonds un pārējo, piešķirtie līdzekļi netiek aplikti ar šiem nodokļiem. Tāpēc tas nav taisnīgi pret lauku uzņēmējiem, pret laukiem, un mēs nedrīkstētu pieļaut tādu situāciju, ka viena nozare tiek diskriminēta attiecībā uz šo nodokļu iekasēšanu.

Tāpēc es lūdzu atbalstīt 25.priekšlikumu.

Un es esmu ļoti pateicīgs komisijai par to, ka tā daļēji atbalstīja manis iesniegto 30.priekšlikumu. Bija ļoti liela neskaidrība lauksaimniekiem un grāmatvežiem, kā izprast pārejas noteikumu 54.punkta normu. Pašreiz komisija atbalstīja, ka valsts atbalsts lauksaimniecībai vai Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai un lauku attīstībai par 2009.gadu, kas ir izmaksāts pēc 2009.gada 31.decembra, nav iekļaujams maksātāja apliekamajā ienākumā. Skaidrs, ka tas atrisina to veco problēmu.

Bet kopumā, es domāju, mums vajag atrisināt arī to, lai būtu vienlīdzīgi nosacījumi visiem lauku ražotājiem mūsu laukos.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Debates beidzam.

Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams par 25.priekšlikumu?

A.Rugāte.

Komisijas vārdā nav nekas piebilstams.

Sēdes vadītājs.

Tādā gadījumā lūdzu zvanu! Balsosim par 25. – deputāta Šķestera priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 31, pret – 18, atturas – 37. Priekšlikums nav atbalstīts.

A.Rugāte.

26.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

27.priekšlikumu iesniedzis finanšu ministrs Einars Repše. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

28. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

29. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

Un arī pārejas noteikumos ir daži grozījumi.

30.priekšlikums, ko iesniedzis deputāts Šķesters, ir daļēji atbalstīts un iekļauts Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikumā – 31.priekšlikumā, kas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

32.priekšlikumu iesniedzis deputāts Kārlis Leiškalns. Tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

33. – finanšu ministra Einara Repšes priekšlikums. Tas ir daļēji atbalstīts, iekļauts 34. – komisijas priekšlikumā, kurš savukārt ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

A.Rugāte.

Un visbeidzot 35.priekšlikums – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums, kas arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

A.Rugāte.

Lūdzu atbalstīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā, jo likumprojektu Saeima atzinusi par steidzamu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījums Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības likumā”, otrais lasījums. Likumprojekts atzīts par steidzamu.

Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāts Māris Grīnblats.

M.Grīnblats (TB/LNNK frakcija).

Godātie deputāti! Komisija ir saņēmusi divus priekšlikums.

1. – atbildīgas komisijas priekšlikums. Protams, atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

M.Grīnblats.

2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

M.Grīnblats.

Komisija aicina atbalstīt likumprojektu otrajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Černobiļas atomelektrostacijas avārijas seku likvidēšanas dalībnieku un Černobiļas atomelektrostacijas avārijas rezultātā cietušo personu sociālās aizsardzības likumā” pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”, trešais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Vents Armands Krauklis.

V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar likumprojektu Nr.1648/Lp9.

1. – deputāta Kastēna priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

2. – deputāta Kastēna priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

3. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

5. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 6. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

6. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

7. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts, iekļauts 15.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

8. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Arī tas ir daļēji atbalstīts, iekļauts 15.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

9. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

10. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

11. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

12. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

13. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

14. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

15. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

16. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

17. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

18. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

19. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

20. – deputāta Kastēna priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

21. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

22. – satiksmes ministra Gerharda priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 23.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

23. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

V.A.Krauklis.

24. – deputāta Kastēna priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

25. – deputāta Kastēna priekšlikums. Nav atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

V.A.Krauklis.

Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti.

Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījumi Enerģētikas likumā”, trešais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Madars Lasmanis.

M.Lasmanis (frakcija “Jaunais laiks”).

Godātie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi pirms trešā lasījuma likumprojektu “Grozījumi Enerģētikas likumā”. Priekšlikumi nav saņemti, un komisija atbalstīja likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Aicinu Saeimu atbalstīt likumprojektu.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu “Grozījumi Enerģētikas likumā” trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.

Likumprojekts “Grozījums Valsts pārvaldes iekārtas likumā”, trešais lasījums.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.5911 – “Grozījums Valsts pārvaldes iekārtas likumā ”, trešais lasījums.

Komisija saņēma trīsdesmit astoņus priekšlikumus.

1. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

2. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

3. – Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļaujot 4. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

Un 4. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

5.priekšlikums. Ministru prezidenta vietā to iesniedza zemkopības ministrs Dūklava kungs. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumā, kas ir ar numuru 8.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

6.priekšlikums. Zemkopības ministrs Dūklavs Ministru prezidenta vietā iesniedza arī šo priekšlikumu. Komisija atbalsta.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

7.priekšlikums. Arī to ir Ministru prezidenta vietā iesniedzis zemkopības ministrs Dūklava kungs. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

8. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

9. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

10. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

11. – deputāta Kastēna kunga priekšlikums. Netika atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

12. – reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra Zalāna kunga priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 13. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

13. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

14. – finanšu ministra Repšes kunga priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 15. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

Savukārt 15. – komisijas priekšlikums – atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

16. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

17. – deputāta Kastēna kunga priekšlikums. Neguva atbalstu komisijā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

18. – finanšu ministra Repšes priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

19. – Ministru kabineta priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 20. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

20. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

Atbalstīts arī 21. – Ministru kabineta priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

22. – Ministru kabineta priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts komisijas priekšlikumos – 23., 24., 25., 26. un 27.priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

23. – komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

24. – atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

25. un 26. – atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

27. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

Atbalstīts 28. – Ministru kabineta priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

Atbalstīts 29. – Ministru kabineta priekšlikums.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

30. – Ministru kabineta priekšlikums. Neguva atbalstu komisijā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

31. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

32. – Ministru kabineta priekšlikums. Daļēji atbalstīts, iekļauts 33. – komisijas priekšlikumā.

Sēdes vadītājs.

Deputāti neiebilst.

O.Spurdziņš.

33. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītājs.

Deputāti piekrīt.

O.Spurdziņš.

34. – deputāta Šadurska kunga priekšlikums. Neguva atbalstu.

Sēdes vadītājs.

Sākam debates.

Vārds deputātam Kārlim Šadurskim.

K.Šadurskis (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Godāto priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Šis ir jautājums par finanšu informācijas atklātību.

Neviens nešaubās, ka sabiedrībai ir tiesības zināt, kā tiek izlietoti valsts un pašvaldību budžeta līdzekļi, kuru skaitā īpašas intereses objekts ir atalgojumi valsts un pašvaldību iestādēs. Teorētiski, protams, neviens to neapšauba, bet ir jautājums – kā notiek praksē? Praksē diemžēl notiek pilnīgi otrādi. Piemēram, mūsu labie kolēģi parlamentā – Tautas partija –, strādādami opozīcijā, vispirms cītīgi slēpj informāciju un pēc tam vēršas pret tām valsts amatpersonām, kas savu pienākumu ietvaros ir spiestas izpildīt to likumu rāmi, ko likumdevējs ir izveidojis.

Godātie kolēģi! Lai tās domas, kas izteiktas manā priekšlikumā, visiem būtu skaidras, es to nolasīšu: “Iestādes amatpersonām izmaksāto atalgojumu katru mēnesi publicē iestādes mājaslapā internetā, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un izmaksātā atalgojuma summu, ja likums nenosaka citādi.” Šī piebilde – “ja likums nenosaka citādi” – ir tāpēc, lai nerastos šaubas, ka to informāciju, kas tiek aizsargāta ar likumu (proti, runa ir, piemēram, par valsts drošību, par drošības institūciju amatu aprakstiem, amatu sarakstu un atalgojumiem) un kas nav pieejama, netiek prasīts publiskot.

Godātie kolēģi! Ja šāds likums būtu spēkā, tad pēc tām darbībām, kuras – varbūt ar apšaubāmām metodēm – veica mūsdienu Robins Huds ar segvārdu Neo, nebūtu bijis nekādas vajadzības. Sabiedrība būtu varējusi šo informāciju izlasīt katras iestādes mājaslapā.

Ir argumenti, ka tas neesot atbalstāms, tāpēc ka tas prasa naudu. Godātie kolēģi! Tās iestādes, kas to ir izmēģinājušas, ir konstatējušas, ka šādas lietas veikšana neprasa nevienu papildu santīmu no valsts budžeta, turpretī ietaupījumu un vēlmi strādāt saimnieciski un efektīvi tas noteikti veicina.

Un mans pēdējais aicinājums Tautas partijai. Godātie kolēģi, varbūt neliesim krokodila asaras par tiem notikumiem, kas šobrīd valstī notiek, bet izveidosim skaidri saprotamas likuma redakcijas, lai šādām darbībām nebūtu nekāda pamata un nebūtu nekādas vajadzības pēc tām!

Kolēģi! Aicinu atbalstīt.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātam Jakovam Plineram.

J.Pliners (PCTVL frakcija).

Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! Es nešaubos, ka jums ir skaidrs Šadurska kunga priekšlikums: “Iestādes amatpersonām izmaksāto atalgojumu katru mēnesi publicē iestādes mājaslapā internetā, norādot vārdu, uzvārdu, amatu un izmaksātā atalgojuma summu, ja likums nenosaka citādi.”

Analoģisku priekšlikumu faktiski jau realizēja hakeris Neo. Iespējams, ka tieši viņš šobrīd ir aizturēts un policija risina jautājumu par drošības līdzekli attiecībā uz iespējamo vainīgo.

Sēdes vadītājs.

Godātie kolēģi! Vai varētu tomēr mazliet klusumu zālē palūgt?

J.Pliners.

Cerēsim, ka Šadurska kungs nebūs aizturēts... Mēs arī uzskatām, ka tautai ir tiesības zināt, kādu algu saņem ierēdņi no nodokļu maksātāju līdzekļiem.

Pirmkārt. Aicinu atbalstīt Šadurska kunga priekšlikumu, – vēl jo vairāk tāpēc, ka līdzīgu priekšlikumu jau daudzkārt izvirzīja arī PCTVL deputāti.

Otrkārt. Ceram, ka Šadurska kungu policija – atkārtoju! – neaizturēs, kā tas sanāk ar iespējamo Neo.

Un treškārt. Lūdzam policiju un, iespējams, arī tiesu mīkstināt Neo likteni. Ja viņš arī neievēroja esošo likumu, vainīgi esam mēs, deputāti, varbūt mūsu bezdarbība. Jau sen vajadzēja līdzīgo piedāvājumu, ko piedāvāja šodien Šadurska kungs, iestrādāt likumdošanā.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Vārds deputātei Inai Druvietei.

I.Druviete (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).

Cienītie kolēģi! Mēs redzam, ka situācija ir nobriedusi. Mums ir jāizdara likumos grozījumi, kas atbilst sabiedrības likumīgajām prasībām, laikmeta garam un galu galā ir vienkārši loģiski.

Kas tad tiek prasīts? Tiek prasīts publiskot valsts iestāžu darbinieku atalgojumu. Tikai! Jo neaizmirsīsim, ka arī no šīs tribīnes mēs daudzkārt runājam par to, ka valsts līdzekļu izmantojumā nepieciešams caurspīdīgums, ka nodokļu maksātājiem ir tiesības zināt, kā tiek izmantoti valsts līdzekļi! Galu galā šis likums ir tikai par to. Mēs taču paši iesniedzam valsts amatpersonas deklarācijas. Tajās skaidri parādās mūsu mantiskais stāvoklis, un mēs par to nebūt neesam ne sašutuši, ne arī to uzskatām par apdraudējumu savām privātajām tiesībām.

Prakse publiskot iestāžu darbinieku atalgojumu jau īsu brīdi ir bijusi. Laikā, kad es biju izglītības un zinātnes ministre, ar valsts sekretāres rīkojumu katru mēnesi internetā tika publicēts visu ministrijas darbinieku atalgojums, tātad arī izmaksātās prēmijas. Varu apliecināt, ka šāds solis ar pozitīvu attieksmi tika uztverts pašā darba kolektīvā, jo vienu reizi bija skaidrība, kas ir kas un par ko tiek saņemtas prēmijas, un arī sabiedrībai, kas vēlējās uzzināt līdzekļu izmantojumu, bija iespēja to izdarīt ar legālām metodēm. Tātad noteikti aicinu atbalstīt Kārļa Šadurska priekšlikumu. Viņš jau paskaidroja, ka gadījumi, kādos būtu jāievēro valsts noslēpuma statuss, šajā redakcijā ir atrunāti. Tātad šis likums tikai padarītu legālu to lietu kārtību, kas sen jau ir sociāli nobriedusi.

Un kā pilsone es tomēr, neiejaucoties izmeklēšanas procesā, gribu uzsvērt, ka, šķiet, kā drošības līdzekli izmantot brīvības atņemšanu līdz tiesas dienai personai ar segvārdu Neo ir pārspīlēti un šāds fakts joprojām pierāda to, ka acīmredzot daudziem ir problēmas ar informācijas atklātības izpratni un ar atklātības principu vispār.

Paldies.

Sēdes vadītājs.

Paldies.

Stenogrammas nobeigums — Saeimas materiālu nākamajā, 33.laidienā

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!