Par dokumentu iesniegšanu Saeimā elektroniskā veidā
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis saņēmis atbildes vēstuli no Saeimas priekšsēdētāja Gundara Daudzes, kurā informēts, ka Saeimas Prezidijs saziņā ar Saeimas komisijām ir izvērtējis un atbalsta Ministru kabineta un Valsts kancelejas priekšlikumu par turpmāku dokumentu elektronisku iesniegšanu Saeimas Prezidijam un Saeimas komisijām. Līdz šim Valsts kanceleja Ministru kabineta uzdevumā visus dokumentus uz Saeimu nosūtīja gan papīra, gan elektroniskā formātā.
Piemēram, šā gada pirmajā ceturksnī uz Saeimu papīra formātā nosūtīti 43 dokumenti uz vairāk nekā 1000 lapām – dažādu veidu informatīvie ziņojumi, atbildes Saeimas komisijām, koncepcijas, stratēģijas, pārskati u.tml. Turpmāk šādus dokumentus Valsts kanceleja parlamentam sūtīs vien elektroniskā veidā, papīra formātu saglabājot tikai Ministru kabinetā atbalstīto likumprojektu, Saeimas lēmumu projektu un Ministru prezidenta ikgadējā ziņojuma iesniegšanai parlamentā.
Kā zināms, Valsts kanceleja ar valdības sēžu vadības sistēmas “E-portfelis”, kā arī dokumentu aprites un kontroles sistēmas “DAUKS” starpniecību jau šobrīd nodrošina pilnvērtīgu Ministru kabineta un ministriju dokumentu apriti elektroniskā formā. Atteikšanās no dokumentu aprites papīra formā ir veicinājusi ievērojami ātrāku normatīvo aktu saskaņošanas un lēmumu pieņemšanas procesu, vienlaikus ietaupot budžeta resursus uz samazinātā papīra patēriņa rēķina.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs