Vakar, 18.janvārī, Rīgas tirdzniecības ostā tika saņemta
īpaša lielgabarīta krava — Ķeguma HES jaunais darba rats
Darba rats Ķegumam speciāli mūsu vajadzībām tika izgatavots Grenoblē, Francijā. Savu ievērojamo izmēru dēļ darba ratu, kas vizuāli atgādina lielu propelleru, uz Ķegumu transportēs ar īpašu transportlīdzekli pa speciāli saskaņotu maršrutu ar ātrumu, kas nepārsniedz 30 kilometrus stundā.
Darba rata nomaiņa notiks Ķeguma HES rekonstrukcijas ietvaros. Jaunais darba rats ne tikai aizstās veco, savu mūžu nokalpojušo agregātu, bet arī ievērojami palielinās turbīnu lietderības koeficientu. Tas nozīmē, ka būs iespējams lietderīgāk izmantot mūsu likteņupes ūdeņu spēku un iegūt vairāk vislētākās elektroenerģijas mūsu valstī.
Daugavas HES kaskādes rekonstrukcija tiks pabeigta līdz 2001.gadam. Projektā ietilpst četru hidroagregātu rekonstrukcija Ķeguma HES, divu hidroagregātu rekonstrukcija Pļaviņu HES, kā arī pārgāznes aizvaru remonts un pilnveidošana Pļaviņu HES un Ķeguma HES.
Pēc rekonstrukcijas Ķeguma HES būs viens no modernākajiem "Latvenergo" ražošanas uzņēmumiem.
Daugavas kaskādes izpilddirektors Gunārs Cvetkovs pastāstīja, ka vecā turbīna bija fiziski un morāli novecojusi. Eiropas attīstības un rekonstrukcijas banka (ERAB) kreditē Latvenergo šai rekonstrukcijai. Franču firma ALSTOM — XYDRO izvēlēta tādēļ, ka tā garantē jaunajai turbīnai vislielāko lietderības koeficientu. Atšķirībā no vecās turbīnas ar 4 lāpstiņām jaunajai turbīnai ir 5 lāpstas. Jauna turbīna bija nepieciešama arī tādēļ, ka, darbinot Daugavas HES, izmainījās ūdens kritums pie Ķeguma HES un vecā turbīna neizmantoja lietderīgi visu esošo ūdens daudzumu.
"Latvenergo" Sabiedrisko attiecību
un informācijas daļa
Foto: Agris Dzelme —
"Latvijas Vēstnesim"