Saeimas 2010. gada 27. maija sēdes stenogramma (nobeigums)
Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijāa
Stenogrammas nobeigums. Sākums — Saeimas materiālu 36.laidienā (“LV”, Nr.88, 04.06.2010.)
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētāja biedre Solvita Āboltiņa.
Sēdes vadītāja.
Jā, pulkstenis ir 11.00. Cienījamie kolēģi, lūdzu, ieņemiet vietas! Mēs turpinām Saeimas 27.maija sēdi.
Turpinām izskatīt apstiprināto darba kārtību.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījums Zvejniecības likumā”, otrais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Ingmārs Līdaka. (No zāles dep. J.Dobelis: “Līdaka par zvejniecību! Ļoti pareizi!”)
I.Līdaka (ZZS frakcija).
Kā nu es nepaspēšu uz Zvejniecības likumu!...
Tātad, cienījamie kolēģi, likumprojekts “Grozījums Zvejniecības likumā”, kurš, pateicoties divdesmit priekšlikumiem, ir pārtapis par grozījumiem (daudzskaitlī) Zvejniecības likumā, ko ir ieteicis Juridiskais birojs un ko arī komisija ir atbalstījusi.
Sēdes vadītāja.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī guvis daļēju atbalstu un iekļauts tātad 3. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
4. – Raimonda Vējoņa priekšlikums. Redakcionāli precizēts un atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 6. – atbildīgās komisijas priekšlikumā.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
7. – vides ministra Raimonda Vējoņa priekšlikums par zvejas atļauju izsniegšanu. Arī ir atbalstīts, redakcionāli precizējot.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
8. – Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
Tāpat arī 9. – Vējoņa priekšlikums, kurš ir vēl arī redakcionāli precizēts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
10. – vides ministra priekšlikums par informācijas sistēmām. Arī, redakcionāli precizējot, ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
11. – Juridiskā biroja priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 12. – atbildīgās komisijas priekšlikumā, kas ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputātiem nav iebildumu.
I.Līdaka.
13. – Vējoņa priekšlikums. Arī ir guvis atbalstu komisijā.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
14. – vides ministra Vējoņa priekšlikums par dabas aizsardzības pilnvarām pārkāpumu konstatēšanas gadījumos. Atbalstīts, redakcionāli precizējot.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
Tāpat arī 15. – Vējoņa priekšlikums, kurš zināmā mērā ir redakcionāls. Arī ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
16. – Vējoņa priekšlikums par kārtību, kādā tiek konfiscēts nelegālais loms. Arī ir guvis viennozīmīgu atbalstu.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
17. – Vējoņa priekšlikums par ierobežojumiem zivju sugu pārvietošanā. Arī komisijā ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
18. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Arī ir komisijā atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
Tāpat arī 19. – zemkopības ministra Dūklava priekšlikums par zivju fonda līdzekļu sadalījumu – ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
Un 20.priekšlikums ir par pārejas noteikumiem. Tas ir vides ministra Raimonda Vējoņa priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts komisijā.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Līdaka.
Līdz ar to lūdzu balsot par likumprojekta apstiprināšanu otrajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Zvejniecības likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
I.Līdaka.
7.jūnijs.
Sēdes vadītāja.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 7.jūnijs.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem””, pirmais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Jānis Tutins.
Leiškalna kungs, nestaigājiet pa zāli! Nemaldiniet! (No zāles dep. K.Leiškalns: “Piedodiet, ja varat!”)
J.Tutins (frakcija “Saskaņas Centrs”).
Cienījamie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija šā gada 20.maija sēdē izskatīja likumprojektu “Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”” un pieņēma lēmumu atbalstīt minēto likumprojektu pirmajā lasījumā.
Grozījumu būtība ir izklāstīta klāt pievienotajā un komisijas precizētajā anotācijā.
Komisijas vārdā lūdzu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā atbalstīts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
J.Tutins.
Paldies par vienbalsīgo atbalstu. Otrajam lasījumam par priekšlikumu iesniegšanas termiņu piedāvāju šā gada 10.jūniju.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs.
J.Tutins.
Paldies.
Sēdes vadītāja.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par sapulcēm, gājieniem un piketiem””, otrais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Imants Valers.
I.Valers (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Dokuments Nr.6001 – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par sapulcēm, gājieniem un piketiem””.
Atbildīgā komisija uz otro lasījumu saņēmusi divpadsmit priekšlikumus.
1. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
2. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Arī tas nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
3. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
4. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
5. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Arī tas nav guvis komisijas atbalstu.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
6. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Arī tas nav guvis komisijas atbalstu. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Pareizi!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
7. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav guvis atbalstu. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Pareizi!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
8. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Atbalstīts daļēji un iekļauts 9. – komisijas priekšlikumā. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Jocīgi!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst pret komisijas viedokli par 8. un 9.priekšlikumu.
I.Valers.
9. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
I.Valers.
10. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav guvis atbalstu.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
11. – deputāta Buzajeva priekšlikums. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
Un 12. – pēdējais – ir deputāta Buzajeva priekšlikums. Arī tas komisijā nav atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
Lūdzu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par sapulcēm, gājieniem un piketiem”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
I.Valers.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2.jūnijs.
Sēdes vadītāja.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2.jūnijs. Paldies.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Nacionālo filmu likums”, otrais lasījums.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Dzintars Ābiķis.
Dz.Ābiķis (pie frakcijām nepiederošs deputāts).
Cienījamā sēdes vadītāja! Kolēģi! Aicinu skatīt likumprojektu Nr.780/Lp9.
Iesniegti ir divdesmit pieci priekšlikumi.
1. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Nav atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Jocīgi!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
Dz.Ābiķis.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir daļēji atbalstīts un iekļauts komisijas 4.priekšlikumā, kurš ir atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Aizdomīgi!”)
Sēdes vadītāja.
Deputātiem nav iebildumu.
Dz.Ābiķis.
5. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
6. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta... Uzsākam debates... Nē, debašu nav!
Dz.Ābiķis.
7. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
8. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
9. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
10. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
11. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts un iekļauts komisijas 16.priekšlikumā.
Sēdes vadītāja.
Deputāti neiebilst.
Dz.Ābiķis.
12., 13., 14. un 15. – deputātes Rībenas priekšlikumi, kas attiecas uz 8.pantu. Šie priekšlikumi visi ir daļēji atbalstīti un iekļauti atbildīgās komisijas 16.priekšlikumā, kurš ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputātiem nav iebildumu pret minētajiem priekšlikumiem.
Dz.Ābiķis.
17. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
18. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
19. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
20. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
21. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
22. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
23. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Sen bija laiks!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti piekrīt.
Dz.Ābiķis.
24. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
25. – atbildīgās komisijas priekšlikums. Ir atbalstīts. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Brīnums!”)
Sēdes vadītāja.
Deputāti atbalsta.
Dz.Ābiķis.
Cienījamie kolēģi! Aicinu balsot par likumprojektu kopumā otrajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Nacionālo filmu likums” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret – 1, atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā atbalstīts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
Dz.Ābiķis.
Paldies, kolēģi, par gandrīz vienprātīgo atbalstu!
Un lūdzu iesniegt priekšlikumus līdz šā gada 1.jūnijam.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 1.jūnijs.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījumi Prokuratūras likumā”, pirmais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamā sēdes vadītāja! Kolēģi! Likumprojektu “Grozījumi Prokuratūras likumā” pirmajam lasījumam Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija apsprieda savā 19.maija sēdē un nolēma to neatbalstīt.
Neskatoties uz to, komisija atzina, ka izmaiņas ģenerālprokurora iecelšanas un pilnvaru izbeigšanas tiesiskajā regulējumā ir nepieciešamas un veicamas kompleksi, tāpēc nepieciešams veikt izmaiņas Prokuratūras likumā un likumā “Par tiesu varu”, veidojot jaunu regulējumu, lai noteiktu termiņu, kādā izvirzāms priekšlikums ģenerālprokurora amata kandidāta apspriešanai, kā arī attiecībā uz ģenerālprokurora pilnvaru pildīšanas laiku, ierobežojot to ar noteiktu pilnvaru termiņu skaitu; kā arī paredzot regulējumu situācijai, ja ģenerālprokurora amata kandidāts netiek apstiprināts, un nosakot terminētu vai neterminētu ģenerālprokurora pilnvaru turpināšanos. Bez tam nepieciešams atrisināt arī jautājumu par ģenerālprokurora un Augstākās tiesas priekšsēdētāja profesionālajām un sociālajām garantijām pēc amata pilnvaru izbeigšanās.
Šādā situācijā aicinu Saeimu neatbalstīt izskatāmo likumprojektu.
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētāja biedre Karina Pētersone.
Sēdes vadītāja.
Sākam debates.
Vārds deputātei Solvitai Āboltiņai.
S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).
Cienījamie kolēģi! Šis ir tāds ļoti interesants gadījums. Šos grozījumus Prokuratūras likumā iesniedzām mēs, deputāti, lai mēģinātu novērst to kaunu un to nesmukumu, ko mēs izdarījām, publiski melojot sabiedrībai, bet pēc tam balsojot citādāk.
Šie likuma grozījumi paredzēja tehniskas lietas, kuras nav nekāds jaunums Latvijas likumdošanā, tas ir, to, ka, ja amatpersonas, kuras ievēlē parlaments... Ja parlaments neapstiprina jaunu amatpersonu, tad līdzšinējā amatpersona turpina pildīt šos pienākumus un kļūst par pienākumu izpildītāju līdz tam brīdim, kad parlaments tomēr ievēlē jaunu amatpersonu. Šāds regulējums attiecas gan uz Ministru kabinetu... Ja Ministru kabinets tiek atlaists (tam tiek izteikta neuzticība), tad, kā jūs visi zināt, tas turpina strādāt, kamēr parlaments apstiprina jaunu valdību; šāds regulējums attiecas arī uz valsts kontrolieri un vēl uz veselu virkni amatpersonu.
Protams, ir arī vesela virkne likumu, kas attiecas uz amatpersonām, kuras mēs ieceļam, bet kur šāda regulējuma nav. Un pēc tā, kā mēs nobalsojām par ģenerālprokuroru – un tas balsojums ieguva diezgan skaļu publicitāti! –, šo jautājumu vēlējās pārrunāt arī Augstākās tiesas priekšsēdētājs, un Valsts prezidents uzņēmās starpnieka lomu un aicināja visas parlamentā pārstāvētās politiskās partijas uz sarunu par šo tēmu pilī. Tas notika 14.maijā, tātad līdz tam, kad tas tika skatīts Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā. Un, protams, es biju priecīga par to, ka vismaz šajā sēdē politiskie spēki, kuri pirms tam bija teikuši, ka viņi ir atbalstījuši Maizīti, beidzot atzinās, kāpēc viņi to nav darījuši, – ka tam par pamatu ir bijis tas, ka “Vienotība” un “Jaunais laiks” esot pārāk atbalstījuši Maizīti. Nu vismaz beidzot tika pateikts, kāpēc tad tas netika darīts: tāpēc, lai iespītētu kādam citam, kas to atbalsta vairāk!
Savukārt par to gan politiskie spēki šajā sanāksmē bija vienisprātis, ka tas ir mūsu pienākums – sakārtot likumdošanā šos jautājumus, kurus Dalbiņa kungs nupat minēja, to skaitā arī jautājums par to, kas notiek ar amatpersonām, ja parlaments tās neapstiprina. Būtu jāsakārto jautājums par to, ka amatpersonas tiek ievēlētas uz zināmu termiņu (šai kārtībai būtu jābūt vienveidīgai), un, protams, arī jautājums par sociālajām garantijām. Tātad tas nebūtu nekādā pretrunā ar to, kas ir iesniegts Dalbiņa kunga vadītajā komisijā. Un tas, kāpēc es nāku runāt, un tas, kas mani pārsteidz visvairāk, – ka, pēc būtības atbalstot šo ideju, kuru pie Valsts prezidenta ir atbalstījuši visi Saeimā pārstāvētie politiskie spēki, Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija tomēr to noraida pirmajā lasījumā. Tomēr aicina to noraidīt pirmajā lasījumā un mēģina meklēt kādus dīvainus ceļus – ka būtu tagad kaut kur citur jārīko darba grupas un kaut kas jāpēta!
Dalbiņa kungs! Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija strādā ar ļoti smagu likumu, ko sauc “Maksātnespējas likums”. Šim likumam Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izveidojusi darba grupu, sanāk vairākas reizes nedēļā kopā ar ekspertiem, mēģinot atrast pareizo risinājumu.
Juridiskā komisija savukārt, kad bija iesniegta Valsts prezidenta iniciatīva par grozījumiem Valsts apbalvojumu likumā, sasauca darba grupu un vairākas reizes nedēļā nāca un mēģināja šā likumprojekta redakciju izstrādāt. (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Runājiet par tēmu!”)
Sociālo un darba lietu komisija, kurai ir jāskata vesela virkne jautājumu, to skaitā šobrīd arī ļoti strīdīgais Farmācijas likums, rīko ne tikai komisijas sēdes, bet arī darba grupu sēdes divreiz, trīsreiz dienā, cik vajag, un aicina ekspertus, šādus likumprojektus izstrādājot.
Es aicinu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisiju pārņemt šo pieredzi no tām komisijām, kuras nebaidās uzņemties šo atbildību, un aicināt pie sevis ekspertus, un pašiem piedāvāt priekšlikumus un uzlabot likumprojektu, kurš jau ir iesniegts un kurš varētu būt ņemams par pamatu, un kurš varētu būt uz otro lasījumu uzlabojams un tad kā mūsu, politiķu, darbs šeit iesniedzams un atbalstāms, un arī visas šīs diskusijas veikt. Ja jums ir tik daudz laika braukt izbraukuma sēdēs uz daudzām dažādām vietām, uz robežām, uz cietumiem un vēl nezin kur, tad varbūt atrodiet arī laiku šīm darba grupas sēdēm un šiem ekspertiem! Tomēr izdarīsim varbūt to paši! Paši salabosim šo likumprojektu! Un, ja šis likumprojekts ir konceptuāls un šis priekšlikums atbalstāms, tad man tiešām nav saprotams, kāpēc tas ir šobrīd jānoraida.
Tā ka es aicinu tomēr atbalstīt šo likumprojektu.
Sēdes vadītāja.
Turpinām debates.
Vārds deputātam Jurim Dobelim.
J.Dobelis (TB/LNNK frakcija).
Cienītie kolēģi! Tā kā iepriekšējā runātāja ir maiga būtne un runāja ļoti maigi, arī es centīšos tāds pats būt.
Vispirms jāteic, ka uz robežām nesen brauca Nacionālās drošības komisija, tā ka tā ir drusku cita. Divi pārstāvji – Dzintars Jaundžeikars un mana cienītā persona – strādā abās komisijās, bet mēs nepārstāvam pilnu komisiju ne vienā, ne otrā gadījumā.
Otrs – par tām bailēm uzaicināt ekspertus. Es domāju, ka mēs varētu uzskaitīt veselu rindu pārstāvju, ekspertu, kas nāk uz mūsu komisijas sēdēm gan no Iekšlietu ministrijas, gan no Aizsardzības ministrijas, gan no Prokuratūras, gan no tiesas un tā tālāk. Ja ir runa par sadarbību ar ekspertiem, kas ir speciālisti jautājumos, kas skar Prokuratūru un Augstāko tiesu, tad mums, gan Dalbiņa kungam, gan man, kas esam šajā komisijā vairākus sasaukumus strādājuši, daudzu gadu garumā ir bijušas lieliskas attiecības ar šiem pārstāvjiem. Arī pēdējā sēdē viņi bija – bija gan Āboliņas kundze, gan Gruzdiņa kungs –, un neviens neteica to, ka mums ir kaut kāds ne sevišķi labs lēmums pieņemts. To neviens neteica!
Redziet, es cenšos saprast jēgu! Arī iesniedzēji ļoti interesanti un raibi, kas šeit ir, un diez vai viņi visi ir lieli speciālisti šajos juridiskajos jautājumos. Viņi ir parakstījuši, tāpēc ka vajadzēja parakstīt, jo nebija paraksti laikam savākti. Un tas vairāk izskatās – neņemiet ļaunā! – pēc tādas spalvu spodrināšanas... šis likumprojekts. Tas neizskatās pēc vēlmes kaut ko sakārtot prokuratūras darbā un sakārtot jautājumus, kas ir saistīti ar ģenerālprokuroru. Diemžēl tas pēc tāda neizskatās. Lūk!
Mēs esam vienmēr atbalstījuši minētās institūcijas tad, kad ir bijusi runa par budžetu, par budžeta līdzekļu piešķiršanu šo institūciju darbam. Bet nu nevajag politizēt atkal vienu jautājumu! Ja mēs, teiksim, pieņemam šādu te tekstu, uz ko tad tas attieksies? Diemžēl vienam otram vēl liekas, ka tas attieksies arī uz to ģenerālprokuroru, kura pilnvaru termiņš nesen beidzās. Nu nebūs tā! Nu nevar būt likumam atpakaļejošs spēks! Nu to taču vajadzētu saprast! Lūk!
Un, ja mēs domājam par to, kā palīdzēt sakārtot tos jautājumus, kas saistīti ar ģenerālprokuroru, tad neapšaubāmi parādās pirmām kārtām, lūk, šīs atšķirības attiecībā uz ievēlēšanas termiņu. Labi! Saeimas deputāti nāk un iet, nāk un iet, dzimst un atkal aiziet... Un tā tas ir bijis un būs, un Saeimai pagaidām nav nekādu ierobežojumu: kaut 20 reizes pēc kārtas var ievēlēt vai neievēlēt, bet Valsts prezidentam ir šie termiņi. Lūk! Ir, vai ne? Valsts prezidents ir augstākā amatpersona – viņam ir. Arī daudzām citām amatpersonām ir šie divi termiņi, ne vairāk.
Tad kāpēc neizvirzīt šo diskutablo jautājumu apspriešanai? Tas ir viens jautājums.
Vai viss ir kārtībā ar sociālajām garantijām ģenerālprokuroram pēc pilnvaru izbeigšanās? Nu nav kārtībā!
Bet tagad, godātie iesniedzēji, paskatieties, lūdzu, vai ir vērts sasteigti vienā likumā, kur šīs piedāvātās normas... Tās labākajā gadījumā darbosies pēc pieciem gadiem. Tās darbosies tad, kad būs runa par nākamā ģenerālprokurora pilnvaru beigām, ne agrāk. Vai ir jēga pie šitā diezgan kuslā projekta uz otro lasījumu tūlīt bāzt klāt tik nopietnu jautājumu kā šis pilnvaru laiks un tikpat nopietnu jautājumu kā šīs sociālās garantijas? Vai tad nav vērts uzklausīt Ģenerālprokuratūras pārstāvjus un Augstākās tiesas pārstāvjus? Kā viņi skatās uz precīzu tekstu, ko mēs varētu iestrādāt? Kas tur briesmīgs, ja ir šī darba grupa, kurā, neapšaubāmi, var piedalīties deputāti, jebkurš galu galā? Mēs frakcijā... piedošanu, komisijā tieši par to runājām. Lūk! Un Ģenerālprokuratūras un Augstākās tiesas pārstāvji bija ļoti priecīgi, ka viņi varētu šādā darba grupā strādāt. Un mēs tiešām nopietni iestrādātu šīs normas. Jo mēs te, Saeimā, strīdēsimies par tām pilnvarām – vai būs šīs izmaiņas vai nebūs.
Līdz ar to, kolēģi, es vienīgi varu apliecināt, ka komisijas pārstāvji centīsies darīt visu, lai šī darba grupa ātrāk sanāktu un ātrāk sāktu strādāt. Mēs jau esam par to iesnieguši galu galā vēstuli arī Ministru prezidentam, aicinot piedalīties šīs grupas veidošanā.
Paldies.
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētāja biedre Solvita Āboltiņa.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Turpinām debates. Vārds deputātam Jurim Dalbiņam.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamā sēdes vadītāja! Kolēģi! Uzklausījis šos ļoti būtiskos, pamācošos norādījumus no Āboltiņas kundzes par manu drosmi un vadības stilu, es gribu pateikt sekojošo: nekādā gadījumā tam nav nekāda sakara ar šā likumprojekta virzību. Jo es personīgi uzskatu, ka situācija, kad tiek iesniegts likumprojekts, ko ir parakstījuši deputāti, kuri nav prasījuši šā likumprojekta steidzamu virzīšanu, man neuzliek nekādus pienākumus, slogu vai atbildību par to, lai es pats mēģinātu organizēt darbu tādā veidā – var teikt, vienas diennakts laikā izdarīt attiecīgo lasījumu skaitu Saeimā, veikt darbu komisijā un organizēt Saeimas ārkārtas sēdes. Šādus pārmetumus es kategoriski noraidu.
Kas attiecas uz pārējo, Dobeļa kungs jau jums paskaidroja. Un, ja Prezidijam vai jums personīgi ir nopietnas pretenzijas pret to, kādā veidā tiek plānots darbs Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā, lūdzu, iesniedziet tās rakstiski. Izskatīsim. Un tad arī jūsu pārstāvji, jūsu partijas pārstāvji, šajā komisijā varēs konkrēti ierosināt, vai mani atstādināt no vadītāja amata vai ne.
Paldies.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Turpinām debates. Vārds deputātei Annai Seilei.
A.Seile (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).
Godātie deputāti! Šis nav pirmais gadījums, ka komisija noraida likumprojektu pirmajā lasījumā, bet Saeima nolemj citādāk. Un es vēlreiz gribu pieminēt to, par ko jau runāja Āboltiņas kundze. Mēs, frakciju vadītāji, tiekoties ar Valsts prezidentu un Augstākās tiesas priekšsēdētāju, pārrunājām šo lietu: vai tiešām likumā nevajag paredzēt garantijas, ka gadījumā, ja netiek pēkšņi un ātri ievēlēts jauns ģenerālprokurors, varētu pagarināt iepriekšējam ģenerālprokuroram šo darba termiņu? Un visas frakcijas tik tiešām par to vienojās. Bet, protams, pat bērnam ir skaidrs, ne tikai Saeimas deputātam, ka šis likums nevar attiekties pašreiz uz jau savu amatu zaudējušo ģenerālprokuroru. Un laikus ir jāsāk domāt par to, lai likumā jau būtu zināmas šīs normas, ievēlot jauno ģenerālprokuroru; ar to nevajadzētu pārāk ilgi kavēties. Bet tomēr es aicinu visus ļoti rūpīgi to apdomāt un arī turpmākajos gadījumos, ka šādās nopietnās reizēs īstenībā mums vajadzēja likumprojektu nodot divām komisijām – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Juridiskajai komisijai – un labi padomāt, kurai komisijai vajadzēja būt atbildīgajai.
Tātad aicinu visus draudzīgi balsot “par” šo likumprojektu.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Vārds deputātam Dzintaram Rasnačam.
Dz.Rasnačs (TB/LNNK frakcija).
Godātie kolēģi! Es pavisam īsi vēlos minēt tikai tādu lietu kā likuma spēks laikā un telpā.
Protams, ka taisnība ir tiem kolēģiem, kuri saka, ka nav iespējama darbība ar atpakaļejošu datumu, bet, ja runā par kaut kādām sociālajām garantijām un par normām, kas tās veido, tad ir bijuši precedenti, ka piemēro arī ar atpakaļejošu spēku. Un, protams, starp lasījumiem arī par to vajag komisijā debatēt, jo mēs jau paši esam pieņēmuši likumus, kas skar bijušos valsts prezidentus, viņu statusu, un arī šajā gadījumā normas uz viņiem tiek attiecinātas jau pēc tam, kad viņi savas pilnvaras sen ir nolikuši.
Tā ka es vienkārši aicinu komisiju uz otro lasījumu debatēt arī par šiem jautājumiem, jo tiešām diezgan jocīgi sanāk: mums visās Eiropas demokrātijās ir noteiktas kaut kādas garantijas augstākajām valsts amatpersonām, bet mēs te esam kaut kādu balto plankumu atstājuši, kurš tomēr būtu jāaizpilda.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Debates slēdzu.
Vai komisijas vārdā Dalbiņa kungs kaut ko vēlas piebilst? Lūdzu, Dalbiņa kungs!
J.Dalbiņš.
Paldies, cienījamā sēdes vadītāja!
Vēlreiz vēlos komisijas vārdā teikt, ka mēs, pirms šādu lēmumu pieņēmām komisijā, to ļoti rūpīgi apsvērām. Un pamatā mēs balstījāmies uz to, ka nevaram šinī brīdī vairs grozīt esošo situāciju, tāpēc ir jāstrādā pie likuma, kas darbotos nākotnē un precīzi noregulētu šo jomu.
Paldies.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Prokuratūras likumā” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret – 39, atturas – 5. Mums ir jāizdara pārbalsošana, jo rezultāts ir vienāds.
Lūdzu vēlreiz zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Prokuratūras likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 47, pret – 41, atturas – 3. Likumprojekts pirmajā lasījumā atbalstīts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
J.Dalbiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam – 17.jūnijs.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Citu priekšlikumu nav? Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 17.jūnijs.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījums likumā “Par grāmatvedību””, pirmais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Guntis Bērziņš.
G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).
Cienītā sēdes vadītājas kundze! Cienītie kolēģi deputāti! Strādāsim ar dokumentu Nr.5919.
Šis likumprojekts ir nepieciešams, jo mums pastāv Grāmatvedības padome, kuras darbības mērķis ir veicināt finanšu pārskatu kvalitātes paaugstināšanu un finanšu gada pārskatu sagatavošanu.
Šajā padomē pašlaik ir iekļauta Valsts kontrole, bet Valsts kontrole uzskata, ka, ņemot vērā to, ka tā revidē šīs iestādes, uz kurām attiecas šis likumprojekts, tā ir lūgusi sevi izņemt no šīs padomes. Un šā grozījuma mērķis ir vienkārši veikt šo Valsts kontroles izņemšanu, jo Valsts kontrole uzskata, ka tai šeit ir interešu konflikts.
Komisija likumprojektu izskatīja pirmajā lasījumā un arī lūdza likumprojektam piešķirt steidzamību.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Tātad mums vispirms ir jābalso par steidzamību. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums likumā “Par grāmatvedību”” atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret – nav, atturas – 1. Likumprojekts atzīts par steidzamu.
Komisija lūdz arī atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums likumā “Par grāmatvedību”” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 90, pret – 1, atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā atbalstīts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un laiku, kad likumprojekts tiks izskatīts galīgajā lasījumā.
G.Bērziņš.
Komisija gaidīs priekšlikumus līdz 2.jūnijam, un likumprojekta izskatīšana Saeimas sēdē – 10.jūnijā.
Sēdes vadītāja.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2.jūnijs. Izskatīšana – Saeimas 10.jūnija sēdē.
Paldies.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli””, pirmais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Guntis Bērziņš.
G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).
Kolēģi, pievērsīsimies dokumentam Nr.5971 – likumprojektam “Grozījumi likumā “Par uzņēmuma ienākuma nodokli””.
Situācija pašlaik ir tāda, ka individuālie uzņēmumi, ieskaitot arī zemnieku un zvejnieku saimniecības, var reģistrēties kā uzņēmumu ienākuma nodokļa maksātāji tikai tad, ja iepriekšējā gadā to apgrozījums ir bijis virs 200 tūkstošiem latu, un tādā gadījumā tiem ir jāsastāda gada pārskats. Īpaši zemnieki uzskata, ka situācija šajā ziņā ir netaisnīga, jo tas nozīmē, ka zemniekiem, kuriem nav bijis šāds apgrozījums, ir jāmaksā iedzīvotāju ienākuma nodoklis, kas ir 26 procenti, bet tie, kam ir šis lielākais apgrozījums, var maksāt uzņēmumu ienākuma nodokli, kas tikai 15 procenti. Šā likumprojekta, kā arī nākamā likumprojekta, kas ir likumprojekts “Grozījumi Gada pārskatu likumā”, mērķis ir atcelt šo barjeru tā, lai attiecīgie individuālie uzņēmēji var izvēlēties, vai viņi sastāda gada pārskatu un maksā uzņēmumu ienākuma nodokli – 15 procentus – vai nesastāda un maksā iedzīvotāju ienākuma nodokli, kas būtu 26 procenti.
Es varu arī piebilst, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija pirms apmēram diviem mēnešiem veica izbraukumu uz austrumu robežu, uz Viļakas pilsētu un apkārtni, kur mums bija arī sarunas ar vietējiem zemniekiem, un tur tika izteikta ļoti stingra vēlēšanās redzēt šo grozījumu.
Komisija likumprojektu ir izskatījusi, un Ministru kabineta aicinājums ir likumprojektam piešķirt steidzamību.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”” atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 67, pret – nav, atturas – 26. Likumprojekts atzīts par steidzamu.
G.Bērziņš.
Lūdzu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 92, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un laiku, kad likumprojekts tiks izskatīts otrajā, galīgajā, lasījumā.
G.Bērziņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš tāds pats kā iepriekšējam likumprojektam, respektīvi, 2.jūnijs. Un izskatīšana Saeimas sēdē – 10.jūnijā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2.jūnijs, izskatīšana – Saeimas 10.jūnija sēdē. Paldies.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Grozījumi Gada pārskatu likumā”, pirmais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Guntis Bērziņš.
G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).
Godātie kolēģi! Šis likumprojekts ir saistīts ar iepriekšējo, tā ka es neatkārtošu iemeslus. Komisija to ir izskatījusi un aicina Saeimu pieņemt pirmajā lasījumā, bet Ministru kabinets ir aicinājis piešķirt likumprojektam steidzamību.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Vispirms mums jābalso par steidzamību. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Gada pārskatu likumā” atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts par steidzamu atzīts.
G.Bērziņš.
Aicinu arī Saeimu šo likumprojektu pieņemt pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Gada pārskatu likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 90, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam un laiku, kad likumprojekts tiks izskatīts galīgajā lasījumā.
G.Bērziņš.
Arī šim likumprojektam komisija aicina priekšlikumus iesniegt līdz 2.jūnijam. Un izskatīšana Saeimas sēdē – 10.jūnijā.
Paldies.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2.jūnijs, izskatīšana – Saeimas 10.jūnija sēdē.
Paldies.
G.Bērziņš.
Paldies, kolēģi!
Sēdes vadītāja.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts “Informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldības likums”, pirmais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamā sēdes vadītāja! Kolēģi! Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija savā 19.maija sēdē apsprieda likumprojektu “Informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldības likums” un konceptuāli to atbalstīja.
Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja.
Sākam debates.
Vārds deputātam Jurim Dobelim.
J.Dobelis (TB/LNNK frakcija).
Cienītie kolēģi! Tikai dažas piezīmes pie šā likumprojekta, jo darbs šā likumprojekta tapšanā ir ieguldīts milzīgs. Likumprojekts tiešām ir sarežģīts, bet vilcināties ar tā izskatīšanu nevarēja. Lūk!
Un tāpēc mūsu komisija pieņēma, var teikt, izšķirošu lēmumu – atbalstīt likumprojekta virzīšanu uz Saeimas šīsdienas sēdi, jo tas interesē ne tikai Latviju šeit, mūsu vidū, bet tas interesē arī mūsu partnerus, un NATO dalībvalstis pirmām kārtām, jo šī informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldība ir būtiska, tā ir, var teikt, starpkontinentāla. Līdz ar to, neraugoties uz visām... var teikt, neraugoties uz dažādām citām domām, kuras parādījās, arī apspriežot šo likumprojektu, mēs komisijā nonācām pie secinājuma, ka likumprojekts ir jāvirza uz pirmo lasījumu un ļoti nopietni un rūpīgi jāpiestrādā pie priekšlikumiem uz otro lasījumu, jo reizē ar šo Informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldības likumu būs nepieciešamas izmaiņas vairākos citos likumos. Līdz ar to mēs rēķinām, ka tas varētu sākt darboties apmēram no nākamā gada 1.janvāra. Taču tajā pašā laikā virzība ir nepieciešama jau šodien, lai arī šīs mūsu partnervalstis redz, ka Latvija ir noskaņota strādāt pie mūsdienīgiem likumprojektiem. Tā kā zālē ir ļoti interesantas sarunas... deputāte Čepāne runā pa mobilo tālruni, un nezin kāpēc viņai to neviens neaizrāda... Lūk! Tātad es redzu, ka ir ļoti liela interese par šo likumprojektu (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): “Ar muti Rīgā, ar darbiem aizkrāsnē!”), un negribētos, ka tas arī pārvēršas par tādu politiskas spekulācijas objektu.
Es aicinu, protams, kolēģus atbalstīt mūsu izstrādāto likumprojektu.
Mēs ilgi diskutējām par to, cik ilgā laikā ir jāiesniedz priekšlikumi uz otro lasījumu. Bija viedoklis, ka diezgan ilgs laika posms ir nepieciešams, bet pēc zināmām pārrunām mēs nolēmām šo laika posmu samazināt. Un līdz ar to tos, kas ir gatavi šinī sarežģītajā likumprojektā piedāvāt savus labojumus, laipni lūdzu darīt to. Šis ir viens no tādiem likumprojektiem, kuri var būtiski izmainīt attieksmi sabiedrībā, ne tikai Latvijā, pret visu šo problēmu. Tā ka lūdzu atbalstīt un lūdzu tos, kas ir spējīgi to izdarīt, piestrādāt pie mūsu likumprojekta.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Debates slēdzu. Vai Dalbiņa kungs vēlas kaut ko piebilst komisijas vārdā? Nē. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Informācijas tehnoloģiju drošības pārvaldības likums” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 90, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
J.Dalbiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam – 10.jūnijs.
Sēdes vadītāja.
Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 10.jūnijs.
Līdz ar to visi mūsu šīsdienas sēdes darba kārtības jautājumi ir izskatīti.
Pirms mēs reģistrējamies, es vēlos jūs informēt, ka šodien pulksten 17.00 bija paredzēta atbilžu sniegšana uz deputātu Urbanoviča, Agešina, Andreja Klementjeva, Kabanova, Orlova, Ribakova, Zemļinska, Ivana Klementjeva, Vidavska un Tutina jautājumu Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim “Par akciju sabiedrības “Parex banka” pārvaldi un restrukturizācijas plānu”. Uz šo jautājumu ir saņemta rakstveida atbilde, un iesniedzēji nevēlas uzdot papildjautājumus.
Uz deputātu Plinera, Sokolovska, Buhvalova, Mitrofanova un Buzajeva jautājumu ārlietu ministram Ronim “Par bezvīzu režīmu ar Krieviju” arī ir saņemta rakstiska atbilde, un šī rakstveida atbilde apmierina iesniedzējus. Līdz ar to atbilžu sniegšana uz deputātu jautājumiem šodien nenotiks.
Vēl, pirms mēs reģistrējamies, es dodu deputātiem vārdu paziņojumiem.
Vārds Ingrīdai Circenei.
I.Circene (frakcija “Jaunais laiks”).
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde pēc 20 minūtēm komisijas telpā.
Sēdes vadītāja.
Vārds deputātam Andrim Bērziņam no Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas.
A.Bērziņš (ZZS frakcija).
Kolēģi! Sociālo un darba lietu komisija pulcējas pulksten 12.30.
Sēdes vadītāja.
Vārds deputātam Oskaram Spurdziņam.
O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde pēc piecām minūtēm komisijas telpās.
Sēdes vadītāja.
Vārds deputātam Guntim Bērziņam.
G.Bērziņš (frakcija “Jaunais laiks”).
Cienītie kolēģi no Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas! Komisijas sēde pulksten 12.30 komisijas telpās. Paldies.
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Lūdzu reģistrācijas režīmu! Reģistrēsimies deputātu klātbūtnes pārbaudei. Lūdzu rezultātu!
Vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam reģistrācijas rezultātu nolasīšanai.
A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).
Labdien, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Vilnis Edvīns Bresis, Gundars Daudze, Pēteris Hanka, Leopolds Ozoliņš, Artis Pabriks un Baiba Rivža.
Paldies par uzmanību.
Uz redzēšanos!
Sēdes vadītāja.
Paldies.
Līdz ar to 27.maija sēdi pasludinu par slēgtu.