• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministre: Eiropas izglītības konferencē, runājot par skolotāju lomu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.2010., Nr. 91 https://www.vestnesis.lv/ta/id/211532

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre: Par Alojas novada turpmāko likteni

Vēl šajā numurā

09.06.2010., Nr. 91

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministre: Eiropas izglītības konferencē, runājot par skolotāju lomu

4.jūnijā izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe piedalījās Eiropas izglītības ministru konferencē “Education for Sustainable Democratic Societies: the Role of Teachers”, kas notika Ļubļanā, Slovēnijā.

Konferences plenārsēdē ministre runāja par izglītības un skolotāju lomu katras valsts un starptautiskās sabiedrības izaugsmes veicināšanā un ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā. Viņa akcentēja, ka ir svarīgi, lai sabiedrība kopumā, tajā skaitā politiķi, izglītības veidotāji, skolotāji, skolēni, studenti u.c., ikdienas darbībā vadītos pēc principa – mēs nedrīkstam bezatbildīgi tērēt iepriekšējo paaudžu radītās un uzkrātās vērtības un neesam tiesīgi dzīvot uz nākamo paaudžu rēķina.

Ministre akcentēja, ka skolotājiem ir īpaša loma un nozīme, viņi ir nākotnes veidotāji jeb arhitekti, kuri ar savu darbu spēj jauniešiem radīt atbilstošas iespējas un vairot interesi par mācībām, vienlaikus svarīgi, lai pedagogiem tiktu sniegts atbalsts, motivācija, lai tiktu veicinātas savstarpējās pieredzes bagātināšanas iespējas, lai skolotājs būtu līderis. Runājot par pedagogu, īpaši jaunu un talantīgu, piesaistīšanu darbam skolās, ministre uzsvēra, ka svarīgs ir pieredzējušo kolēģu atbalsts jeb mentorings, kas Latvijā tiek īstenots ar ES struktūrfondu palīdzību. Tāpat viņa minēja, ka Latvijā jau trešo gadu darbojas programma “Iespējamā misija”, kas ir veiksmīgs veids, lai darbam skolā piesaistītu talantīgus jauniešus un lai vairotu izglītības kā vērtības nozīmi sabiedrībā.

T.Koķe minēja, ka tehnoloģiju attīstība sniedz jaunas iespējas un līdz ar to mainās arī izglītības process, piemēram, mācību satura un metožu dažādošana, mācību materiālu pieejamība e-vidē. Līdz ar to mainās arī skolotāju loma izglītībā – no informācijas sniegšanas skolēniem uz skolēnu izpratnes radīšanu, attieksmes veidošanu. Ministre atzīmēja, ka jaunas iespējas vienlaikus rada arī jaunus izaicinājumus skolām – kļūt radošākām un atvērtākām, jo šādās skolās pedagogi labāk var īstenot savu radošo potenciālu, attīstot jauniešos prasmes, kas vienlīdz ir svarīgas šodien un būs svarīgas nākotnē. “Būtiski, lai skolotāji rosina audzēkņus izvirzīt augstus mērķus un lai sniedz atbalstu šo mērķu sasniegšanā. Tādējādi izglītības process skolā būtu vairāk orientēts uz ikviena skolēna iespēju attīstīšanu, pieredzes bagātināšanu, attieksmju veidošanu un jaunu zināšanu apgūšanu,” atzina ministre.

Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministres padomniece

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!