• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrijas 1995. gada 2. novembra pavēle Nr. 12 "Telefona sakaru lietošanas noteikumi Latvijas Republikā". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.12.1996., Nr. 219/220 https://www.vestnesis.lv/ta/id/211776

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Satiksmes ministrijas Sakaru departamenta pavēle Nr.16

Par grozījumiem Telefona sakaru lietošanas noteikumos Latvijas Republikā

Vēl šajā numurā

13.12.1996., Nr. 219/220

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Satiksmes ministrija

Veids: pavēle

Numurs: 12

Pieņemts: 02.11.1995.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Telefona sakaru lietošanas noteikumi Latvijas Republikā

Spēkā ar 1995. gada 1. decembri. Apstiprināti ar Satiksmes ministrijas

Sakaru departamenta 1995. gada 2. novembra pavēli Nr. 12

Noteikumos lietotie termini:

“Telekomunikācijas” — informācijas pārraide, ko organizē ar vadu un bezvadu tehniskām iekārtām, kuru darbība pamatojas uz elektrisku procesu un elektromagnētisko svārstību (radio un gaismas viļņu) izmantošanu.

“Publiskais telekomunikāciju tīkls” — fizisko un juridisko personu vispārējai lietošanai paredzētā infrastruktūra signālu pārraidei starp diviem vai vairākiem noteiktiem tīkla pieslēgpunktiem, izmantojot vadus, radioviļņus un optiskās pārraides sistēmas vai arī citu elektromagnētisku paņēmienu.

“Telekomunikāciju pakalpojumi” — maksas pakalpojumi, kuri nodrošina signāla pārraidi un maršrutizāciju telekomunikāciju tīklos.

“Telekomunikāciju lietotājs” — fiziska vai juridiska persona, kuru tehniskie līdzekļi noteiktā kārtībā pieslēgti publiskajam telekomunikāciju tīklam, vai personas, kuras izmanto telekomunikāciju pakalpojumus.

“Abonents” — fiziska vai juridiska persona, ar kuru telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējs noslēdz līgumu par konkrētu telekomunikāciju tehnisko līdzekļu (numurs, līnijas, iekārtas u.c.) pieslēgšanu publiskajam telekomunikāciju tīklam un telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu.

“Gala ierīce” — ierīce runas, datu un attēlu pārveidošanai un uztveršanai telekomunikāciju tīklos. Gala ierīces ir telefona un telegrāfa aparāti, diktofoni, autoatbildētāji, telefaksi, modemi, trauksmes signālu raidītāji, displeji u.c.

“Datu pārraides gala ierīce” — ierīce, ar kuras palīdzību var pārraidīt un uztvert (vai arī tikai pārraidīt un tikai uztvert) datus un attēlus (dokumentus, fotogrāfijas, zīmējumus u.c.) un kuru pieslēdz pie komutējamas vai nekomutējamas sakaru līnijas. Datu pārraides gala ierīce ir telegrāfa vai faksimila aparāti, printeri, displeji, personālo skaitļošanas mašīnu modemi u.c.

“Telefona aparāts” — ierīce runas signālu pārraidei un uztveršanai, kā arī izsaukuma zvanstrāvas uztveršanai un izsaucamā abonenta numura noraidīšanai;

— telefona aparāts, kurš pieslēgts pie telefona abonenta līnijas un aizņem telefona centrālē atsevišķu numuru.

“Paralēlais telefona aparāts” — telefona aparāts, kurš pieslēgts pie telefona abonenta līnijas, neaizņem telefona centrālē atsevišķu numuru un ierīkots citam abonentam vai tam pašam abonentam, ja tas neatrodas tajā ēkā, kur pamata telefona aparāts.

“Papildu telefona aparāts” — telefona aparāts, kurš pieslēgts pie telefona abonenta līnijas, neaizņem telefonu centrālē atsevišķu numuru, atrodas tajā pašā ēkā, kur pamata telefona aparāts, un ierīkots galvenā aparāta abonentam.

“Sapārotais telefona aparāts” — pamata telefona aparāts, kurš pieslēgts pie telefona abonenta līnijas pēc sapārotas shēmas.

“Taksofons” — telefona aparāts izejošajām sarunām par samaksu (ar monētām, žetoniem vai magnētiskajām kartiņām).

“Vietējā telefona tīkla darbības zona” — teritorija, kuras ietvaros telefona sarunas tiek kvalificētas kā vietējo telefona sakaru pakalpojumi.

“Telefona centrāles darbības zona” — teritorija, kuru apkalpo viena telefona centrāle un kurā telefona līnijas parametri nepārsniedz maksimāli pieļaujamās normas.

“Gala ierīces izslēgšana” — telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana uz laiku.

“Telefona pārvietošana” — telefona numura pieslēguma punkta maiņa vienas telefona centrāles darbības zonā.

1. Vispārīgie noteikumi

1.1. “Lattelekom” sniedz telekomunikāciju pakalpojumus fiziskām un juridiskām personām.

1.2. Pilsētu un lauku telefona sakari darbojas visu diennakti. Lai varētu izmantot vietējo telefona sakaru, kā arī starppilsētu, starptautisko, telegrāfa, faksimila sakaru pakalpojumus, sniegt izziņas, informācijas un citus pakalpojumus, “Lattelekom” fiziskām un juridiskām personām dod iespēju ierīkot gala ierīces.

Šīm fiziskām un juridiskām personām “Lattelekom” uz pieteikuma pamata atver abonementus un noslēdz ar tiem līgumus. Fiziskas un juridiskas personas, kam atvērti abonementi, kļūst par telefona tīkla abonentiem un atbild par telefona un citu gala ierīču izmantošanu un šo Noteikumu ievērošanu.

Līguma (abonementa) darbība var tikt apturēta vai izbeigta:

— pēc abonenta iesnieguma;

— pēc “Lattelekom” iniciatīvas, ja abonents neievēro šos Noteikumus.

1.3. Telefona aparātus un citas gala ierīces abonenti iegādājas, uztur un remontē par saviem līdzekļiem.

1.4. Publiskais telekomunikāciju tīkls un telefonu numuri ir “Lattelekom” īpašums. “Lattelekom” nosaka publiskā telekomunikāciju tīkla pieslēgumpunktu, kas ir tīkla piederības un apkalpošanas dalījuma robeža starp “Lattelekom” un abonentu. Parasti tā ir pirmā rozete, ja līgumā ar abonentu nav noteikts citādi.

1.5. “Lattelekom” ierīko taksofonus sabiedriskās vietās, kā arī juridiskām personām.

1.6. Pēc ierīkošanas vietas telefonus iedala:

1.6.1. individuālās lietošanas dzīvokļu telefoni, kuri ierīkoti atsevišķos dzīvokļos, personīgajās mājās vai komunālo dzīvokļu istabās;

1.6.2. kolektīvās lietošanas dzīvokļu telefoni, kuri ierīkoti komunālo dzīvokļu koplietošanas vietās;

1.6.3. uzņēmumu (iestāžu) telefoni, kuri ierīkoti juridiskām personām to norādītajās vietās.

1.7. Pēc pieslēgšanas veida telefona aparātus iedala:

1.7.1. pamata aparāti, kuri pieslēgti atsevišķai līnijai vai ar telekomunikāciju iekārtas palīdzību;

1.7.2. sapārotie pamata aparāti, kuri pieslēgti pēc sapārotas shēmas vienai kopīgai līnijai un kuriem ir dažādi numuri;

1.7.3. paralēlie un papildu aparāti, kuri pieslēgti pamata telefona līnijai un kuriem ir pamata telefona numurs.

1.8. “Lattelekom”, ja ir tehniskās iespējas, izpilda darbus, kas saistīti ar telekomunikāciju ierīkošanu, un sniedz telekomunikāciju pakalpojumus atbilstoši noteiktā kārtībā apstiprinātiem tarifiem.

1.9. Lai informētu iedzīvotājus par telefona tīkla abonentu telefona numuriem, kā arī par datu pārraides gala ierīču abonentu numuriem, “Lattelekom” organizē izziņu un informācijas dienestus.

1.10. Šie Noteikumi attiecas uz fiziskām un juridiskām personām, kas saņem vai vēlas saņemt telekomunikāciju pakalpojumus, ko sniedz “Lattelekom”. Ja Noteikumi tiek grozīti vai papildināti, tad šie grozījumi vai papildinājumi stājas spēkā pēc to publicēšanas presē. Šajā gadījumā iepriekš noslēgtie līgumi ar abonentiem par telekomunikāciju pakalpojumiem paliek spēkā.

1.11. Fiziska vai juridiska persona, kam atzītas īpašuma tiesības uz ēku, kurā ir publiskā telekomunikāciju tīkla abonenti, līdz ar šo tiesību atzīšanu neiegūst īpašuma tiesības uz ēkā esošajiem telefoniem un nekļūst par publiskā telekomunikāciju tīkla abonentu. Fiziska vai juridiska persona, kas maksā par telekomunikāciju pakalpojumu, ko “Lattelekom” sniedz citam abonentam, nekļūst par publiskā telekomunikāciju tīkla abonentu. Tiesības kļūt par abonentu fiziskā vai juridiskā persona iegūst, ievērojot šo Noteikumu 2. punktā noteikto kārtību.

2. Pakalpojumu sniegšanas kārtība un nosacījumi

2.1. Lai ierīkotu, pārvietotu, pārreģistrētu telefonu un citas gala ierīces, fiziskas un juridiskas personas iesniedz “Lattelekom” rakstiskus pieteikumus.

Iedzīvotājiem, kuri pastāvīgi reģistrēti dzīvesvietā un ir telefona ierīkošanas uzskaitē, pārbraucot uz jaunu dzīvesvietu Latvijas Republikas robežās, rinda telefona ierīkošanai jaunajā adresē tiek skaitīta no pirmā pieteikuma iesniegšanas dienas. Šos iedzīvotāju pieteikumus “Lattelekom” struktūrvienības pārsūta viena otrai pēc to pieprasījuma, kas ir par pamatu rindas datuma saglabāšanai citā “Lattelekom” struktūrvienībā.

“Lattelekom” struktūrvienība 20 dienu laikā rakstiski paziņo pieteikuma autoram par lēmumu, kāds pieņemts sakarā ar viņa pieteikumu.

2.2. Lēmumu par pieteikuma izpildi pieņem, līgumu ar abonentu par telekomunikāciju pakalpojumu izmantošanu noslēdz un izbeidz “Lattelekom” klientu apkalpošanas struktūrvienības vadītājs vai viņa pilnvarota persona.

2.3. “Lattelekom” pirmām kārtām līgumu slēdz ar juridisku personu, tad ar fizisku personu, kura pastāvīgi reģistrēta atsevišķā vai komunālā dzīvoklī.

Lēmumu par telefona ierīkošanu fiziskai personai vietā, kas nav tās pastāvīgā dzīvesvieta, vai otra telefona ierīkošanu dzīvoklī pieņem “Lattelekom”, ievērojot telefonu centrāles brīvo tilpumu, pieteikumus u.c. apstākļus.

2.4. Telefonu ierīkošana notiek šādā secībā:

2.4.1. uz juridisko personu pieteikuma pamata.

Pēc juridiskas personas lūguma telefonu var ierīkot arī dzīvoklī, ja ir brīvi numuri telefona centrālē un līnijas kabelī. Jebkura šī punkta kārtībā ierīkota telefona pārreģistrācija individuālā lietošanā aizliegta līdz individuālā pretendenta rindas pienākšanai;

2.4.2. uz fizisku personu pieteikumu pamata saskaņā ar šo Noteikumu 2.7. punktu;

2.4.3. uz fizisku personu pieteikumu pamata.

2.5. Fizisko un juridisko personu pieteikumus telefona ierīkošanai apmierina rindas kārtībā atbilstošās telefona centrāles apkalpes zonā. Ja nav tehniskas iespējas ierīkot telefonu, tas nav iemesls, lai telefonus neierīkotu pēc vēlāk saņemtiem pieteikumiem citās vietās, kurās ir tehniskās iespējas.

Ja brīvas līnijas trūkums vai (un) telekomunikāciju iekārtas neatbilstība neļauj ierīkot telefonu, “Lattelekom” rakstiski paziņo fiziskai vai juridiskai personai telefona līnijas ierīkošanas darbu apjomu un uzņem telefona ierīkošanas rindas uzskaitē.

2.6. Gadījumos, kad telefona ierīkošana pēc juridisko personu pieteikumiem iespējama pēc telekomunikāciju tīkla esošo līniju un centrāļu būvju paplašināšanas vai jaunu celtniecības darbu izpildes pēc to pasūtījuma, ieinteresētās juridiskās personas var rezervēt sev centrāles numurus, savienošanas līnijas un līnijas maģistrālajos un sadales kabeļos, kā arī kanālus telefona kanalizācijā. Rezervēšanas nosacījumi un apmaksa tiek noteikta, pusēm noslēdzot līgumu.

2.7. Priekšrocības ierīkot ārpus kārtas telefonus pastāvīgajās dzīvesvietās, ņemot vērā tehniskās iespējas, uzrādot atbilstošu dokumentu, ir:

2.7.1. pirmās grupas invalīdiem, ģimenēm ar bērnu – invalīdu;

2.7.2 otrās grupas invalīdiem (bez tiesībām strādāt);

2.7.3. represētajām personām;

2.7.4. personām, kuras piedalījušās Černobiļas AES avārijas seku likvidācijā;

2.7.5. Sakaru departamenta sistēmas uzņēmumu darbiniekiem, kuri līdz telefona ierīkošanas brīdim vai līdz aiziešanai pensijā sakaru sistēmā nostrādājuši nepārtraukti ne mazāk kā 5 gadus;

2.7.6. daudzbērnu ģimenēm;

2.7.7. atsevišķiem pilsoņiem, ja ir īpaši apstākļi, pēc “Lattelekom” izpilddirektora pilnvarotas amatpersonas lēmuma;

2.7.8. citos Latvijas Republikas likumdošanā noteiktajos gadījumos.

2.8. Telefona aparāta ierīkošanas darbus pēc rēķina apmaksas izpilda “Lattelekom” darbinieki 10 dienu laikā, bet, ja telefona ierīkošana prasa arī papildu līniju būvi, tad termiņos, kādi uzrādīti darba uzdevumā. Rēķins par telefona ierīkošanu un līniju izbūves papildu darbiem apmaksājams 14 dienu laikā, tā neapmaksāšanas gadījumā abonenta pieteikums tiek anulēts.

Atļauts telefona aparāta pieslēgšanas darbus izpildīt pirms termiņa (līdz centrāles nodošanai ekspluatācijā) ar nosacījumu, ka abonentam tiks dota iespēja izmantot telefona sakarus ne vēlāk kā 6 mēnešus pēc rēķina apmaksāšanas.

2.9. Telefona rozetes ierīko abonenta norādītajā vietā, ja šī vieta atbilst tehniskajām normām.

Gala ierīcēm, kuras pieslēdz ierīkotajai rozetei, jāatbilst attiecīgā izstrādājuma tehniskajām normām un to tipam jābūt sertificētam valsts noteiktā kārtībā. Vienlaicīgi atļauts pieslēgt ne vairāk kā divas gala ierīces.

2.10. “Lattelekom” kolektīvās lietošanas telefonus neierīko. Par iepriekš ierīkotajiem kolektīvās lietošanas telefoniem “Lattelekom” slēdz līgumu tikai ar vienu komunālā dzīvokļa īrnieku, kurš atbild par šo Noteikumu ievērošanu.

2.11. Telefonu pēc sapārotas shēmas vai ar telekomunikāciju aparatūras palīdzību pieslēdz vai pārslēdz bez abonenta piekrišanas.

Ja abonents traucē sapārotā telefona pieslēgšanas vai telekomunikāciju aparatūras ierīkošanas darbus, viņa telefonu izslēdz un par to “Lattelekom” rakstveidā informē abonentu.

Paralēlus telefonus dažādiem abonentiem “Lattelekom” neierīko.

2.12. Dzīvokļu maiņas gadījumā “Lattelekom” izdara atsevišķos dzīvokļos ierīkoto telefonu pārreģistrāciju tām fiziskām personām, kuras līdz pārbraukšanas brīdim bija Latvijas Republikas publiskā telekomunikāciju tīkla abonenti vai arī dzīvoja komunālajā dzīvoklī, kurā ierīkots kolektīvās lietošanas telefons.

Telefona abonementu juridiskai personai pārreģistrē, ja nemainās telefona reģistrācijas adrese.

Abonenta nāves gadījumā pārreģistrēt telefonu 30 dienu laikā ir tiesības personai, kas bija reģistrēta telefona atrašanās vietā kopā ar abonentu.

2.13. Laulātie, kuru dzīvoklī ierīkots telefons un vienam no viņiem atvērts abonements, ir līdztiesīgi publiskā telekomunikāciju tīkla abonenti neatkarīgi no tā, ar kuru no viņiem noslēgts līgums.

2.14. Abonentam, izbraucot no telefonizēta dzīvokļa, “Lattelekom” izsniedz izziņu, kas ir par pamatu telefona ierīkošanai pēc atvieglota tarifa jaunajā dzīvesvietā Latvijas Republikā.

Izziņas izsniedz:

— individuālā telefona abonentiem, izbeidzot līgumu ar abonentu;

— personām, kuras lietoja kolektīvās lietošanas telefonu, izrakstoties no šīs adreses.

Izziņas izdod tikai pēc tam, kad samaksāts par telefona lietošanu, tālsarunām, telegrammām un citiem telekomunikāciju pakalpojumiem, kuri pieņemti uz kredīta par telefonu. “Lattelekom” izziņas bijušajiem abonentiem izsniedz trīs gadu laikā pēc līguma izbeigšanas.

Izziņas nav nepieciešamas personām, kuras pārbrauc vienas pilsētas (administratīvā rajona) robežās. Nepieciešamās ziņas savā starpā precizē attiecīgās “Lattelekom” struktūrvienības.

2.15. Telefonu pārvieto vienas telefonu centrāles apkalpošanas robežās. Ja brīvas līnijas trūkums vai (un) telekomunikāciju iekārtas neatbilstība neļauj pārvietot telefonu, “Lattelekom” paziņo fiziskai vai juridiskai personai līnijas ierīkošanas darbu apjomu un uzņem telefona ierīkošanas rindas uzskaitē.

Telefonus, kuri pieslēgti pēc sapārotas shēmas vai ar telekomunikāciju aparatūras palīdzību, pārvieto tikai daudzdzīvokļu mājas vienas sekcijas vai blakus māju (individuālās apbūves rajonos) robežās. Pārvietošanu ārpus šīm robežām veic pēc papildu apmaksas par numuru maiņu, ja tas ir iespējams.

Ja nav iespējams pārreģistrēt vai pārvietot telefonu saskaņā ar šo Noteikumu 2.12. vai šī punkta prasībām, jaunajā dzīvesvietā bijušajam abonentam telefonu ierīko rindas kārtībā.

2.16. Telefona numurus maina bez abonenta piekrišanas.

2.17. Pēc abonenta lūguma atļauts izslēgt telefonu uz laiku, kāds uzrādīts pieteikumā. Šajā gadījumā abonentam saglabā telefona numuru un iekasē abonēšanas maksu par abonementa saglabāšanas laiku.

2.18. Pēc “Lattelekom” iniciatīvas uz laiku atļauts izslēgt telefonus un citas gala ierīces šādos gadījumos:

— ja nepieciešams nodrošināt ar telefona sakariem lielus masu vai speciālus pasākumus, bet ne ilgāk par divām nedēļām;

— stihisku nelaimju vai ārkārtēju apstākļu gadījumos līdz to novēršanai, bet ne ilgāk par trim mēnešiem;

— veicot līniju vai centrāļu remonta darbus (mērīšanas, pārslēgšanas utt.).

3. “Lattelekom” pienākumi

3.1. “Lattelekom” nodrošina:

3.1.1. nepārtrauktus un kvalitatīvus telekomunikāciju pakalpojumus, taksofonu, tā bilancē vai tehniskajā apkalpošanā esošo sakaru līniju un centrāļu iekārtu uzturēšanu darba kārtībā;

3.1.2. informāciju par jaunu telefona centrāļu nodošanu ekspluatācijā, par sniedzamajiem un jaunieviestajiem pakalpojumiem, par pakalpojumu tarifiem, izmantojot masu informācijas līdzekļus, kā arī izliekot paziņojumus iedzīvotāju pieņemšanas vietās;

3.1.3. informāciju par telefonu un citu telefona tīklā ieslēdzamo gala ierīču ierīkošanas un izmantošanas jautājumiem, par pakalpojumu sniegšanas noteikumiem un kārtību, par telefona ierīkošanas rindas virzību.

3.2. “Lattelekom” pienākumi:

3.2.1. novērst telefona sakaru bojājumus līdz publiskā telekomunikāciju tīkla pieslēgpunktam pēc abonentu pieteikumiem noteiktajos kontrollaikos. “Lattelekom” darbiniekiem, kuri ieradušies pēc abonenta izsaukuma telefona aparāta vai citu gala ierīču apskatei, remontam un citu darbu izpildei, jāuzrāda darba apliecība ar fotogrāfiju;

3.2.2. aprēķināt maksu par sniegtajiem telekomunikāciju pakalpojumiem un informēt par to abonentu;

3.2.3. izdarīt abonēšanas maksas pārrēķinu, ja telefons no abonenta neatkarīgu apstākļu dēļ nedarbojas ilgāk par 3 dienām, skaitot no nākamās dienas pēc pieteikuma saņemšanas brīža remonta birojā, ja līgumā ar abonentu nav noteikts citādi, vai no telefona izslēgšanas brīža 2.18. punktā paredzētajos gadījumos;

3.2.4. brīdināt abonentu rakstveidā ne vēlāk kā 30 dienas pirms telefona numura maiņas;

3.2.5. brīdināt abonentu rakstveidā trīs dienas pirms telefona izslēgšanas 2.18. punktā paredzētajos gadījumos. Ārkārtējos gadījumos abonents jābrīdina pa telefonu pirms tā izslēgšanas;

3.2.6. konstatējot, ka abonents telefona līnijai pieslēdzis “Lattelekom” nereģistrētas, nesertificētas vai vairāk kā divas gala ierīces, atvienot šos aparātus un ierīces, sastādīt protokolu un nosūtīt to iestādei, kura pilnvarota izskatīt šīs lietas, bet, atkārtoti konstatējot šādu pārkāpumu, izbeigt līgumu ar abonentu;

3.2.7. konstatējot svešas personas, kuras patvaļīgi pieslēgušās telefona aparātam vai citām gala ierīcēm pie esošās telefona vai taksofona līnijas, izslēgt šo telefonu vai gala ierīci, sastādīt protokolu un nosūtīt to iestādei, kura pilnvarota izskatīt šīs lietas, izsvītrot šo personu no uzskaites telefona ierīkošanai, piedzenot soda naudu saskaņā ar spēkā esošajiem tarifiem;

3.2.8. izbeigt līguma darbību pēc abonenta iniciatīvas vai gadījumos, kad abonents neizpilda savas saistības.

4. Abonenta tiesības un pienākumi

4.1. Abonentam ir tiesības:

4.1.1. izmantot kvalitatīvus un nepārtrauktus telefona sakarus;

4.1.2. bez maksas izmantot telefona sakarus ar neatliekamās palīdzības dienestiem. Bez maksas piesakāmi arī telefonu bojājumi uz “Lattelekom” noteiktajiem numuriem neatkarīgi no tā, no kāda numura to dara;

4.1.3. pieslēgt telefona rozetēm iegādātos telefona aparātus, ja to tips sertificēts;

4.1.4. pārreģistrēt līgumu, nemainot telefona numura pieslēguma punktu, uz citas personas vārda, ja tā reģistrēta telefona ierīkošanas vietā;

4.1.5. rakstiskā veidā lūgt “Lattelekom” noteikt abonentu traucējošu izsaukumu avotu;

4.1.6. pārtraukt ar “Lattelekom” noslēgtā līguma darbību, iepriekš rakstveidā paziņojot par to “Lattelekom”.

4.1.7. pārsūdzēt “Lattelekom” darbinieku rīcību “Lattelekom” vadībai, Sakaru departamentam vai tiesā;

4.1.8. par maksu saņemt informāciju par “Lattelekom” izmantotajiem telekomunikāciju pakalpojumiem noteiktajā arhīva saglabāšanas termiņā.

4.2. Abonenta pienākums ir:

4.2.1. apmaksāt telekomunikāciju pakalpojumu noteiktajos termiņos;

4.2.2. nepieļaut patvaļīgu telefona rozešu ierīkošanu, nesertificētu un nereģistrētu vai vairāk kā divu gala ierīču pieslēgšanu pie tām;

4.2.3. 30 dienu laikā paziņot “Lattelekom” par telefona lietošanā notikušajām izmaiņām: izbraukšanu no dzīvokļa, abonenta reģistrācijas datu maiņu, uzvārda maiņu, juridiskas personas nosaukuma, reģistrācijas adreses, bankas rekvizītu maiņu, ierīkošanas vietas, amatu nosaukuma maiņām, papildu gala ierīču pieslēgšanu un citus datus, kas saistīti ar telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu;

4.2.4. atļaut “Lattelekom” darbiniekiem, uzrādot apliecību ar fotogrāfiju, kā arī darba uzdevumu, veikt jaunu telefona līniju ierīkošanas darbus, apskatīt un remontēt telefona aparātus, papildu ierīces un līnijas, ierīkot sapārotā telefona vai citu telekomunikāciju aparatūru;

4.2.5. neizmantot telekomunikācijas citu abonentu traucēšanai, neradīt sapārotā telefona abonentam apgrūtinošus apstākļus telefona lietošanai;

4.2.6. atļaut lietot telefonu, uzrādot dienesta apliecības, policijas, ātrās palīdzības, avārijas dienestu darbiniekiem, sakaru darbiniekiem un šo dienestu izsaukšanai, kā arī nelaimes un ārkārtējos gadījumos;

4.2.7. neizmantot telefona sakarus ar mērķi, kas ir pretrunā valsts interesēm un sabiedriskajai kārtībai;

4.2.8. aizliegts pārdot vai izīrēt piešķirtos telefona numurus, kā arī nodot tos lietošanā citām fiziskām vai juridiskām personām.

Ja abonents neievēro šos Noteikumus, “Lattelekom” ir tiesības izbeigt līgumu ar abonentu.

5. Pakalpojumu apmaksa

5.1. “Lattelekom” sniegtos pakalpojumus abonenti apmaksā pēc valstī spēkā esošajiem tarifiem un līgumtarifiem. Tarifu atlaides nosaka “Lattelekom”.

5.2. Maksu par telefona un citu gala ierīču ierīkošanu, kā arī papildu maksu līniju izbūvei (virs tarifos noteiktajā ierīkošanas maksā iekļautā attāluma) maksā abonents, noformējot šī pakalpojuma pasūtījumu pirms darbu izpildes.

Telefona un gala ierīču izmantošanas maksu aprēķina, sākot no to pieslēgšanas dienas.

Maksu par visām sarunām aprēķina no tā brīža, kad gala ierīce saņem atbildes signālu neatkarīgi no gala ierīces veida.

5.3. Vietas, kur pieņem maksu par telekomunikāciju pakalpojumiem, nosaka “Lattelekom”.

5.4. Abonēšanas maksa un maksa par visiem sniegtajiem telekomunikāciju pakalpojumiem abonentam jāsamaksā “Lattelekom” norādītajā termiņā un kārtībā: abonēšanas maksu iekasē par tekošo norēķinu laika posmu, pārējo pakalpojumu maksu un pārrēķinus par iepriekšējo. Par katru kavējuma dienu “Lattelekom” iekasē līgumsodu tarifos noteiktā apmērā no nenomaksātās summas. Nokavējot maksājumu, abonenta pienākums ir samaksāt parādu un informēt “Lattelekom” abonentu daļu par iemaksu, norādot, kad, kur un kāda summa iemaksāta.

5.5. Nesaņemot maksu no abonenta par telekomunikāciju pakalpojumu izmantošanu noteiktajā termiņā, “Lattelekom” izslēdz gala ierīci, par to rakstveidā brīdina abonentu 10 dienas iepriekš, nosūtot paziņojumu, kurā norāda telekomunikāciju pakalpojumu paredzamo darbības pārtraukšanas datumu. Desmit dienu termiņš sākas ceturtajā dienā no brīdinājuma vēstules izsūtīšanas datuma.

“Lattelekom” atjauno telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu abonentam, ja 15 dienu laikā pēc pakalpojumu pārtraukšanas saņem parāda maksu, tajā skaitā arī abonēšanas maksu par laiku, kad pakalpojumi bija pārtraukti, nokavējuma naudu un maksu par telefona izslēgšanu un atpakaļ pieslēgšanu. Pēc šī termiņa beigām “Lattelekom” izbeidz līgumu un parādu iekasē likumā noteiktajā kārtībā, bet telefona līnija (telefona numurs) tiek izmantota citu iesniegumu apmierināšanai. Bijušo abonentu iesniegumus apmierina rindas kārtībā.

Slēdzot līgumu par telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu ar personām, ar kurām iepriekš līgums bija izbeigts šī punkta kārtībā, “Lattelekom” ir tiesīgs pieprasīt atbilstošu nodrošinājumu (garantijas, trešās personas galvojumu, bezprocenta depozītu u.c.) vai arī atteikt telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanā.

5.6. Par telefona un citu gala ierīču nedarbošanās laiku, ja tie izslēgti abonenta vainas dēļ vai to bojājumu gadījumos, abonēšanas maksu iekasē pilnā apjomā.

5.7. Telefonu un citu gala ierīču izslēgšanas gadījumos, kuri paredzēti 2.18. punktā, abonēšanas maksu un atpakaļ pieslēgšanas maksu neiekasē.

5.8. Iemaksāto avansu pēc abonenta iesnieguma atmaksā šādos gadījumos:

5.8.1. ierīkošanas un papildu maksu, ja abonents atsakās no noformētā pasūtījuma izpildes — ja “Lattelekom” nav uzsācis darbus;

5.8.2. telefona un citu gala ierīču izmantošanas maksu, ja abonents atsakās no telefona sakaru pakalpojumu izmantošanas — no līguma izbeigšanas brīža ar abonentu.

5.9. “Lattelekom” atlīdzina abonentam tikai reālos zaudējumus, t.i., abonēšanas maksu saskaņā ar šo Noteikumu 3.2.2. punktu, kas radušies telekomunikāciju bojājumu rezultātā “Lattelekom” darbinieku vainas dēļ.

“Lattelekom” neatlīdzina abonenta netiešos, nereālos zaudējumus, tajā skaitā neiegūtos ienākumus vai peļņu, un neatbild par tiem.

“Lattelekom” neatbild par zaudējumiem arī tajos gadījumos, kad telekomunikācijas nedarbojas vai to kvalitātes pasliktināšanos izraisījusi nepārvarama vara — dabas stihija, streiki, karadarbība u.c. nepārvarami apstākļi.

“Lattelekom” Uzņēmuma darbības direktors Džons Stīls

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!