Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta noteikumi
Rīgā 1998.gada 17.martā
Aeronavigācijas maksājumu iekasēšanas kārtība
Saskaņā ar likuma "Par aviāciju" 28.panta prasībām no 1998. gada 12. marta tiek noteikta šāda aeronavigācijas maksājumu iekasēšanas kārtība par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR):
1.Pieejas kontrole
Nav noteikta.
2. maksājumi par aeronavigācijas pakalpojumiem maršrutā
2.1. Maršruta maksājumu iekasē par apkalpošanu Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), pamatojoties uz MTOW, ko aprēķina šādi:
R=P x D x W, kur
R = maksājums par maršrutā saņemajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;
P = maksājumu vienības izcenojums Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR)Nacionālais maksājumu vienības izcenojums ir 35 ASV dolāri; maksājumu vienības izcenojums starptautiskajos maršrutos, ko, valsts akciju sabiedrības "Latvijas gaisa satiksme" uzdevumā, iekasē Centrālais maršrutu maksājumu birojs ( CROC ), ir 35,25 ASV dolāri.
D = 1/100 no visa attāluma, kas veikts Rīgas lidojumu informācijas rajonā, pārrēķina pēc liekā loka maršruta un izteikta kilometros ar precizitāti divas zīmes aiz komata. Pie katras nosēšanās/pacelšanās Latvijas lidlaukos šis attālums tiek samazināts par 20km/
W = gaisa kuģa svara faktors, kuru aprēķina:
Gaisa kuģa svara faktors aprēķināms, velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā. dalot ar piecdesmit (50).
3. Maksa par gaisa kuģu pacelšanos un nosēšanos Latvijas Republikas lidostās
3.1. Pamattarifs tiek noteikts 13,9 USD apmērā par katriem 1000 gaisa kuģa maksimālā pacelšanās svara kg (noapaļojot uz augšu līdz 1000 kg).
3.2. No 1. aprīļa līdz 30. septembrim no plkst. 22.00 līdz 6.00 un no 1. oktobra līdz 31. martam no plkst. 16.00 līdz 6.00 pēc vietējā laika tiek aprēķināta un iekasēta papildu samaksa 20 % apmērā no pamattarifa summas.
3.3. Pamattarifs var tikt paaugstināts par 15% par sniegtajiem meteoroloģiskajiem pakalpojumiem.
4. Maksa par perona stāvvietu
4.1. Pirmās 3 stundas bez maksas.
4.2. Par katriem gaisa kuģa maksimāli pieļaujamā pacelšanās svara 100 kg un katrām nākamajām 24 stundām - 1,3 USD.
5. Maksa par lidostas termināla izmantošanu un drošību
5.1. Par katru izlidojošo komercpasažieri - 15 USD.
5.2. Attīstības nodeva par katru izlidojošo komercpasažieri - 12 USD.
6. Nulles tarifs attiecībā uz šajos noteikumos minētajiem maksājumiem tiek piemērots šādiem lidojumiem:
6.1. kuri tiek veikti, lai pārvadātu Latvijas valsts vai valdības vadītājus, kuri dodas oficiālās vizītēs;
6.2. kurus veic valsts lidmašīnas, saskaņā ar ICAO valsts lidmašīnas definīciju;
6.3. lai veiktu meklēšanas un glābšanas darbus pēc kompetenta aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma;
6.4. kuri beidzas lidlaukā no kura gaisa kuģis pacēlies bez nosēšanās citā lidlaukā (piespiedu atgriešanās);
6. 5 kuri noteik Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR) atbilstoši Vizuālo lidojumu noteikumiem (VFR) ārpus kontrolējamās gaisa telpas robežām.
7. Maksāšanas kārtība
7.1. Gaisa kuģa īpšnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par saņemto pakalpojumu apmaksu.
7.2. Maksājumus jāveic 30 dienu laikā no rēķina izrakstīšanas brīža. Ja maksājumu temiņš sakrīt ar sestdienu vai svētdienu vai svētku dienu, tad nākošajā darba dienā. Ja maksājums nav veikts, tad gaisa kuģa īpašnieks/lietotājs maksā Latvijas Republikas Civillikumā noteiktos procentus, ja līgumā nav noteikts citādi.
7.3. Rēķinus par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti starptautiskajā lidojuma maršrutā Rīgas lidojumu informācijas rajonā (FIR), Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošanas un gaisa satiksmes organizēšanas valsts akciju sabiedrība "Latvijas gaisa satiksme" vārdā un uzdevumā piesūta un maksājumus iekasē EIROKONTOLES Centrālais maršrutu maksājumu birojs ( CRCO ), ja iekasēšanu neveic pati akciju sabiedrība.
7.4. Ar 1998. gada 12. martu spēku zaudē Aviācijas departamenta 1997. gada 11.aprīļa rīkojums Nr.122.
Aviācijas departamenta direktors A.Muižnieks
.