Par Valsts budžetu 1999.gadam |
Paskaidrojumi |
Sagatavoti
Finansu ministrijā. |
Akceptēti Ministru kabineta 1999.gada
18.janvāra sēdē. |
Nosūtīti 7. Saeimai izskatīšanai 1999.gada
18.janvārī. |
Saturā |
1. Makroekonomiskā attīstība |
1.1. Pašreizējā ekonomiskā situācija |
1.2. Ekonomiskās politikas mērķi |
1.3. Makroekonomiskās attīstības
scenārijs |
1.3.1. IKP no izdevumu viedokļa |
1.3.2. Ražošanas struktūra |
1.3.3. Demogrāfiskās tendences,
nodarbinātība, bezdarbs, ienākumu politika |
1.3.4. Maksājumu bilance un ārējā
tirdzniecība |
1.3.5. Inflācija |
1.3.6. Monetārais sektors |
1.3.7. Valsts parāds |
1.3.8. Scenārija izpildes nozīmīgākie
riski |
Galvenie
makroekonomiskie rādītāji |
IKP nozaru griezumā |
IKP izlietojums |
IKP ienākumu griezumā |
Maksājumu bilance, miljonos latu |
Maksājumu bilance, % no IKP tekošajās
cenās |
Valsts parāds 1996. - 2003. g. |
Valsts ārējā parāda prognoze 1999 -
2003 |
Kredītu izmaksājamās summas un ārējā
parāda apkalpošanas maksājumi, 1999 - 2003 |
2. Valsts fiskālā politika |
2.1. Pašreizējās fiskālās situācijas
apskats |
2.2. Krievijas krīzes iespaids uz budžeta
ieņēmumiem |
2.3. Likumdošanas un strukturālo reformu
izmaiņu ietekme uz budžetu |
3. Fiskālais apskats sadalījumā pa
budžetiem |
3.1. Konsolidētais kopbudžets |
3.2. Valsts konsolidētais budžets |
3.2.1. Valsts pamatbudžets |
3.2.2. Valsts speciālie budžeti |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
funkcionālā sadalījumā |
(bez tīrajiem aizdevumiem) |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā |
(bez tīrajiem aizdevumiem) |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā |
(bez tīrajiem aizdevumiem) |
Valsts pamatbudžeta izdevumi funkcionālā
sadalījumā |
Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās
klasifikācijas sadalījumā |
Valsts pamatbudžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā |
Valsts speciālā budžetaizdevumi
funkcionālā sadalījumā |
Valsts speciālā budžeta izdevumi
ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā |
Valsts speciālā budžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā |
4. Nodokļu ieņēmumu analīze |
4.1. Netiešie nodokļi |
4.2. Tiešie nodokļi |
5. Valsts speciālo budžetu ieņēmumi |
5.1. Labklājības ministrijas valsts
speciālie budžeti |
5.2. Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrijas valsts speciālie budžeti |
5.3. Satiksmes ministrijas valsts
speciālie budžeti |
5.4. Zemkopības ministrijas valsts
speciālie budžeti |
5.5. Finansu ministrijas valsts speciālie
budžeti |
5.6. Ekonomikas ministrijas valsts
speciālie budžeti |
5.7. Izglītības un zinātnes ministrijas
valsts speciālie budžeti un |
Kultūras ministrijas Kultūrkapitāla
fonds |
5.8. Nacionālā radio un televīzijas
padome |
6. Pārējo ieņēmumu analīze |
6.1. Nenodokļu ieņēmumi |
6.2. Pašu ieņēmumi |
7. Valsts budžeta likuma struktūra un
izdevumi |
7.1. Valsts budžeta likuma struktūra |
7.2. Valsts bud eta izdevumu 1999. gadam
veidoöanas pamatprincipi |
7.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā
budžeta izdevumi |
7.3.1. Valsts pamatbudžeta un speciālā
budžeta izdevumi |
administratīvajā sadalījumā |
7.4. Valsts investīciju programmas (VIP)
finansēšana 1999. gadā |
8. Pašvaldību budžeti |
8.1. Pašvaldību pamatbudžeti |
8.2. Pašvaldību finansu
izlīdzināšana |
8.3. Pašvaldību speciālie budžeti |
9. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir
iekļauti valsts budžeta likumprojekta paketē |
1. pielikums. Valsts pamatbudžeta
nenodokļu ieņēmumu analīze |
2. pielikums. Pašu ieņēmumi |
3. pielikums. Pašvaldību finansu
izlīdzināšana aprēķins 1999. gadam |
Turpinājums. Sākums - |
"LV" 21.01.99., nr.17/18; "LV" 22.01.99.,
nr.19/20; |
"LV" 26.01.99., nr.21/22; "LV" 27.01.99.,
nr.23/24; |
"LV" 28.01.99., nr.25; "LV" 29.01.99.,
nr.26/27. |
7. Valsts budžeta likuma struktūra un
izdevumi |
7.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā
budžeta izdevumi |
04.04.00 |
Invaliditātes, maternitātes un
slimības speciālais budžets |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
77 480,7 |
|
18 201,7 |
92 682,4 |
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi |
74 480,7 |
|
18 201,7 |
92 682,4 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
|
|
|
|
Izdevumi - kopā |
78 067,1 |
|
14 839,8 |
92 906,9 |
Valsts budžeta aizdevumi |
|
|
|
|
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas |
|
|
|
|
Fiskālā bilance |
-358,6 |
|
|
-224,5 |
Finansēšana: aizņēmums no
pamatbudžeta |
|
|
|
|
Valsts speciālā budžeta naudas
līdzekļu |
atlikumu izmaiņas palielinājums (-) |
vai samazinājums (+) |
358,6 |
|
|
224,5 |
Kopējie ieņēmumi ir plānoti 92
682,4 tūkst.latu apmērā, kas ir palielinājums par 18 201,7
milj.latu, ko veido: |
- sociālās apdrošināšanas iemaksu apjoma
palielinājums par 13 913,6 tūkst.latu, ko veido budžeta
izdevumu īpatsvara kopējā finansējuma apjomā palielinājums no
16,47% - 1998.gadā līdz 17,84% - 1999.gadā; |
- citi ieņēmumi ir 2 reizes palielināti,
ko ietekmē transferts no Nodarbinātības speciālā budžeta 8
000 tūkst.latu apmērā. |
Kopējie izdevumi ir plānoti 92
906,9 tūkst.latu apmērā. Pieaugums ir 14 839,8 tūkst.latu,
kuru veido: |
- transferts uz Nodarbinātības budžetu 3
000 tūkst.latu apmērā (1998.gada aizdevuma atmaksa), kas ir
iekļauts 1999.gada iemaksu likmē; |
- budžeta administrēšanas izdevumu
palielinājums par 373,4 tūkst.latu, kas izskaidrojams ar
izdevumu īpatsvara palielinājumu; |
- jauns izdevumu veids - iemaksas
bezdarba apdrošināšanai 230,4 tūkst.latu; |
- pārējo izdevumu palielinājums ir 7
572,9 tūkst.latu, kuru varētu ietekmēt vidējās iemaksu algas
pieaugums, invaliditātes pensijas apmēru indeksācijas,
pakalpojumu saņēmēja skaita palielinājums, ņemot vērā
1998.gada izpildes tendences., tajā skaitā: |
- Invaliditātes pensijas |
Kopējo izdevumu pieaugums ir plānots 4
663,6 tūkst.latu, ņemot vērā 1998.gada faktiskās un 1999.gada
prognozējamās pensijas apmēru indeksācijas. Gada vidējais
pensijas saņēmēju skaits ir ieplānots 93,3 tūkst. personu.
Gada vidējie izdevumi vienam pensionāram mēnesī - vidēji
57,86 lati. Indeksāciju rezultātā pensijas apmērs gada laikā
var palielināties līdzīgi vecuma pensijas saņēmējiem. |
Kopējie gada izdevumi indeksācijām ir
ieplānoti 1 280,1 tūkst. latu apmērā, t.sk. maija
indeksācijai -873,2 tūkst. latu un novembra -379,0 tūkst.
latu. |
- Maternitātes pabalsti |
Kopējo izdevumu pieaugums ir 779,2
tūkst.latu, ko ietekmē pakalpojumu saņēmēja skaita
palielinājums, ņemot vērā 1998.gada izpildes tendences. Gada
vidējais pabalstu saņēmēju skaits mēnesī ir ieplānots 710
personas mēnesī Maternitātes pabalsta vidējais apmērs -
602,60 latu apmērā . |
- Slimības pabalsti |
Kopējo izdevumu pieaugums ir 1 435,8
tūkst.latu, kuru ietekmē pakalpojumu saņēmēja skaita
palielinājums, ņemot vērā 1998.gada izpildes tendences. Gada
vidējais pabalstu saņēmēju skaits mēnesī ir ieplānots 7666
personas mēnesī. Pabalsta vidējais apmērs (vienam saņēmējam)
74,28 lati, ņemot vērā vidējo iemaksu algu - 133,91
lats. |
- Apbedīšanas pabalsti |
Kopējie izdevumi par 214,8 tūkst.latu
lielāki, kas izskaidrojams ar 1998.gada izmaiņām normatīvajos
aktos, kur ir noteikts pabalsta apmēra palielinājums.
Plānotais pakalpojumu saņēmēju skaits vidēji mēnesī ir 150
personas (vai 1800 - gadā). Pabalsta apmērs - 251,04
lati. |
- Iemaksas pensiju apdrošināšanai |
Kopējie izdevumi ir palielināti par 3
877,3 tūkst.latiem , ņemot vērā 1998.gada faktisko izpildi.
Plānotais gada vidējais apdrošināmo personu skaits ir 68,4
tūkst. personu vidēji mēnesī. Vidējais iemaksu apmērs ir
13,36 lati. |
Budžeta projektā izdevumu pārsniegums pār
ieņēmumiem izveidojas 224,5 tūkst. latu apmērā, kura segšanas
avots ir līdzekļu atlikums uz 1999.gada sākumu 300 tūkst.
latu. |
04.05.00 |
Bezpeļņas organizācija VAS
"Valsts sociālās |
|
apdrošināšanas aģentūra" speciālais budžets |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
8 950,1 |
|
1 726,9 |
10 677,0 |
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi |
8 950,1 |
|
1 726,9 |
10 677,0 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
|
|
|
|
Izdevumi - kopā |
11 950,1 |
|
4 004,7 |
15 954,8 |
Valsts budžeta aizdevumi |
|
|
|
|
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas |
|
|
|
|
Fiskālā bilance |
-3 000 |
|
|
-5 277,8 |
Finansēšana: aizņēmums no
pamatbudžeta |
|
|
|
5 277,8 |
Valsts speciālā budžeta naudas
līdzekļu |
atlikumu izmaiņas palielinājums (-) |
vai samazinājums (+) |
-1 500 |
|
|
|
Kopējie ieņēmumi , salīdzinot ar
1998.gada budžetu, ir par 1726,9 tūkst.latu lielāki, ko
veido: |
- palielinājums atskaitījumu no
speciālajiem budžetiem, kas saistīti ar administrēšanu, 1
552,9 tūkst.latu, tajā skaitā: |
- atskaitījumu palielinājums no
speciālajiem budžetiem šo budžetu administrēšanai par 1 201,2
tūkst.latu, jo saskaņā ar LR MK 1998.gada 9.septembra sēdes
protokolu nr.49 ir paredzēti ieskaitīšanai pamatbudžetā
sociālās apdrošināšanas iemaksu administrēšanai. Ņemot vērā
likumā ''Par valsts sociālo apdrošināšanu'' noteikto, VSAA
atbild par sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu
administrēšanu. Lai nodrošinātu sociālās apdrošināšanas
iemaksu administrēšanu, VSAA plāno noslēgt līgumu ar VID par
šo funkciju veikšanu. |
- dotācijas sociālās palīdzības
administrēšanai palielinājums 351,7 tūkst.latu; |
- pārējo pieaugumu veido dotācijas
investīcijām palielinājums. |
Kopējie izdevumi , salīdzinot ar
1998.gada budžetu, ir palielināti par 4 004,7 tūkst.latu, ko
veido: |
- izdevumi labklājības sistēmas reformas
īstenošanai: 1998.gada neapgūto izdevumu summa 3 500
tūkst.latu ir pārnesta uz 1999.gadu. |
- izdevumos ir iekļauti atskaitījumi VID
iemaksu administrēšanai un administratīvo izdevumu
palielinājums . |
VSAA administrēšanas izdevumi, kas
saistīti ar sociālās apdrošināšanas speciālo budžetu
administrēšanu un sociālās palīdzības administrēšanu, budžeta
projektā ir paredzēti 3429.kodā, tai skaitā: dotācija VID
iemaksu administrēšanai; izdevumi pensiju un pabalstu
piegādes pakalpojumiem. |
Izdevumi labklājības sistēmas reformas
īstenošanai 5 277,8 tūkst. latu apmērā tiks segti ar
aizņēmumu no pamatbudžeta. |
|
19 Tieslietu ministrija |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
12 697,7 |
442,3 |
1 230,6 |
13 486,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
8 906,9 |
141,2 |
1 230,6 |
9 996,4 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
3 790,7 |
301,1 |
|
3 489,6 |
Izdevumi - kopā |
13 497,7 |
1 242,2 |
1 230,6 |
13 486,1 |
Fiskālā bilance |
-800,0 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
800,0 |
|
|
|
1. Likuma izpildes nodrošinājums |
* 107,2 tūkst.latu - zaudējumu atlīdzībai
nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām
un tās administrēšanai, lai nodrošinātu likuma "Par izziņas
izdarītāja, prokurora vai tiesneša nelikumīgas vai
nepamatotas rīcības rezultātā nodarīto zaudējumu
atlīdzināšanu" darbību, t.sk. 62,6 tūkst. latu tiek paredzēti
zaudējumu atlīdzības izmaksāšanas administrēšanai, no tiem
ārštata atalgojumiem (ieskaitot valsts sociālās
apdrošināšanas obligātās iemaksas) 38,3 tūkst. latu. |
01.00.,02.00.,03.00.,04.00.,05.00.,06.00., |
07.00.,08.00.,11.00.,12.00.,
13.00.,17.00. |
|
Pārējās programmas |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
6 343,3 |
667,3 |
|
5676,0 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4 154,1 |
104,2 |
215,3 |
4265,2 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
2 189,2 |
778,5 |
|
1410,8 |
Izdevumi - kopā |
6 742,3 |
1066,3 |
|
5676,0 |
Fiskālā bilance |
-399,0 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
399,0 |
|
|
|
1.Vienreizējo pasākumu samazinājums par
90,8 tūkst.latu. |
* 46,0 tūkst.latu - investīciju projektu
īstenošanai piešķirtā finansējuma izmaiņas; |
* 23,0 tūkst.latu - finansējums Latvijas
Nacionālo kultūras biedrību asociācijas ēkas fasādes remontam
(Slokas ielā 37); |
* 16,0 tūkst. latu - dotācija Latvijas
»igānu nacionālajai kultūras biedrībai; |
* 5,8 tūkst latu - citi vienreizējie
pasākumi. |
2. Programmas turpinājums mazākā
apjomā |
* Par 13,4 tūkst.latu samazināts
finansējums, kas nodrošināja grāmatas "Okupācijas varu
politika (1939.-1991.)" manuskripta sagatavošanu; |
3. Pašu ieņēmumu samazinājums: |
* Valsts arhīvi - 676,0 tūkst.latu, tai
skaitā 650 tūkst.latu VAS "Privatizācijas aģentūra"
pārskaitījumi par privatizējamo objektu arhīvu fondu
pārņemšanu. Par 26 tūkst.latu samazinās ieņēmumi par arhīvu
izziņu izsniegšanu. |
* Uzņēmumu reģistra ieņēmumi samazinās
par 108,2 tūkst.latu, sakarā ar to, ka 1998.gada ieņēmumos ir
iekļauts vienreizējais pasākums - ar Valsts ieņēmumu dienestu
noslēgtais līgums 139 tūkst.latu apmērā. |
4. Jaunas funkcijas |
* 30,7 tūkst.latu - Naturalizācijas
pārvaldes Informācijas centra darbības nodrošināšanai ES
PHARE projekta ietvaros, realizējot Nacionālo programmu
integrācijai Eiropas Savienībā.; |
5. Atalgojumu sistēmas sakārtošana |
* 26,8 tūkst. latu - minimālās algas
paaugstināšanai no Ls 42 uz Ls 50; |
6. Regulāri izdevumi |
* 5,0 tūkst. latu - ministrijas
darbinieku braucieniem uz nacionālās likumdošanas atbilstības
Eiropas Savienības prasībām izvērtēšanas sanāksmēm Briselē
1999. gadā; |
* Par 152,8 tūkst.latu VNDPT
pamatpakalpojumu apmaksas palielinājums. |
|
21 Vides aizsardzības un reģionālās
attīstības ministrija |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
8 645,2 |
1 441,8 |
1089,0 |
8 292,4 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
7 763,7 |
1 332,8 |
996,9 |
7 427,8 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
881,5 |
109,0 |
92,1 |
864,6 |
Izdevumi - kopā |
8 677,3 |
1 473,9 |
1089,0 |
8 292,4 |
Fiskālā bilance |
-32,1 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
32,1 |
|
|
|
Lai pakāpeniski nodrošinātu tūrisma
nozares attīstību Latvijā atbilstoši 1998.gada 17.septembrī
pieņemtajam Tūrisma likumam, programmas "Tūrisma attīstība"
ietvaros tika izveidotas divas apakšprogrammas - "Tūrisma
politikas izstrāde" un "Tūrisma politikas īstenošana". |
1. Vienreizējie izdevumi |
- Latvijas piedalīšanos tūrisma izstādē
Berlīnē 50,0 tūkst. latu; |
2. Tūrisma nacionālās programmas,
Ministru kabineta noteikumu "Par kompleksiem tūrisma
pakalpojumiem" un "Par naudas drošības garantijas izmaksas
kārtību" izstrādei 20,2 tūkst. latu. |
08.00.00 |
Būvniecība |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
210,3 |
|
147,6 |
357,9 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
172,4 |
|
98,5 |
270,9 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
37,9 |
|
49,1 |
87,0 |
Izdevumi - kopā |
215,2 |
4,9 |
147,6 |
357,9 |
Fiskālā bilance |
-4,9 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
4,9 |
|
|
|
1. Jaunu funkciju veikšana |
- drošuma normu izstrādei HES
hidrotehniskām būvēm 20,0 tūkst. latu; |
- HES hidrotehnisko būvju drošuma
uzraudzības veikšanai (4 štata vietu grupa Valsts
būvinspekcijas sastāvā) 26,5 tūkst. latu; |
2. Regulāri izdevumi |
- Valsts būvinspekcijas saskaņā ar
Būvniecības likumu būvinspekcijai paredzēto funkciju izpildei
(papildus 8 štata vietas) 52,0 tūkst. latu; |
3. Palielinās izdevumi būvekspertīzes un
licencēšanai pakļauto firmu un uzņēmumu darba analīzes un
izvērtēšanas veikšanai, kas tiks segti no ieņēmumiem par šo
maksas pakalpojumu sniegšanu 49.1 tūkst. latu. |
12.00.00 |
Radioaktīvo vielu un bīstamo
atkritumu apsaimniekošana |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
1 266,4 |
1 200,0 |
235,4 |
301,8 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 257,7 |
1 200,0 |
235,4 |
293,1 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
8,7 |
|
|
8,7 |
Izdevumi - kopā |
1 266,5 |
1 200,1 |
235,4 |
301,8 |
Fiskālā bilance |
-0,1 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
0,1 |
|
|
|
Strukturālās izmaiņas |
- programmai samazināts finansējums par 1
200,0 tūkst. latu sakarā ar to, ka programmas ietvaros
1999.gadā nav plānota valsts investīciju projekta "Bīstamo
atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveide" un
"Ziemeļvidzemes reģiona atkritumu saimniecības projekts"
finansēšana no dotācijas no budžeta vispārējiem
ieņēmumiem. |
Jaunu funkciju veikšana |
- Izveidotas divas jaunas
apakšprogrammas: "Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas
izdevumi" un "Salaspils kodolreaktora uzturēšana"(saskaņā ar
Ministru kabineta 1998.gada 2.jūnija rīkojumu Nr.293 "Par
bezpeļņas organizācijas valsts zinātniskās iestādes "Latvijas
Zinātņu akadēmijas kodolpētniecības centrs"
reorganizāciju"). |
"Bīstamo
atkritumu apsaimniekošanas izdevumi" |
- pakalpojumu apmaksai akciju sabiedrībai
"BAO" par bīstamo atkritumu novietnes "Gardene" un "Kņava"
uzturēšanu un apsaimniekošanu 125,2 tūkst. latu; |
- pakalpojumu, kas ir saistīti ar bīstamo
atkritumu apsaimniekošanas projektu ieviešanu, apmaksai
bezpeļņas organizācijai valsts uzņēmums "Vides projekts" 30,0
tūkst. latu. |
"Salaspils
kodolreaktora uzturēšana" |
- dotācijai bezpeļņas organizācijai
"Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Reaktors""
Salaspils kodolreaktora uzraudzībai un konservācijas
uzsākšanai 79,1 tūkst. latu. |
Minimālas algas paaugstināšana |
- valsts uzņēmumam "Radons papildus 1,1
tūkst. latu. |
02.00, 03.00, 05.00, 07.00, 09.00, 10.00,
11.00 |
|
Pārējās programmas |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
5754,0 |
225,3 |
374,4 |
5903,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4939,6 |
132,8 |
331,4 |
5138,2 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
814,4 |
92,5 |
43,0 |
764,9 |
Dotācija īpašiem mērķiem |
|
|
|
|
Izdevumi - kopā |
5768,0 |
239,3 |
374,4 |
5903,1 |
Valsts budžeta aizdevumi |
|
|
|
|
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas |
|
|
|
|
Fiskālā bilance |
-14,0 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
14,0 |
|
|
|
Izdevumu samazinājums |
1. Investīcijas |
- Tiek plānots mazāks apjoms programmas
"Vides aizsardzības informatīvais nodrošinājums" valsts
investīciju projektiem 80,0 tūkst. latu; |
2. Funkcijas izmaiņas |
- programmai "Pašvaldību darbības
pārraudzība" sakarā ar 3 štata vienību nodošanu Finansu
ministrijai 1,7 tūkst. latu; |
3. Programmas "Vides politikas līdzekļu
attīstība un ieviešana" apakšprogrammai "Dabas aizsardzība"
51,1 tūkst. latu; |
4. Tiek samazināti izdevumi, kas ir
saistīti ar maksas pakalpojumu veikšanu, sakarā ar
pakalpojumu apjoma samazināšanu 92,5 tūkst. latu. |
Izdevumu palielinājums |
1. Investīcijas |
- |
Plānots lielāks apjoms programmas "Hidrometeoroloģiskais
nodrošinājums" valsts investīciju projektiem 261,0 tūkst.
latu; |
2. Funkciju paplašināšana |
- Vides sektora likumdošanas saskaņošanai
ar Eiropas Savienības likumdošanu un sagatavošanai darbam ar
pirmspievienošanās finansu instrumentu ISPA 32,0 tūkst.
latu; |
- dotācija programmai "Lībiešu krasts"
5.0 tūkst. latu; |
3. Vienreizējie izdevumi |
- Maksai Starptautiskajai atomenerģētikas
aģentūrai par saņemto tehnisko palīdzību (8% no 1998.gadā
saņemtas tehniskās palīdzības apjoma) 10,0 tūkst. latu; |
4. Palielinās izdevumi programmai "Vides
politikas līdzekļu attīstība un ieviešana" par 43,0 tūkst.
latu pakalpojumu sniegšanai par maksu, kas tiks segti no
ieņēmumiem par šiem pakalpojumiem; |
5. Minimālas algas paaugstināšanai
papildus 15,3 tūkst. latu; |
6. Iemaksām starptautiskajās
organizācijās 4,9 tūkst. latu; |
7. Citiem izdevumiem. |
Izdevumu pārdalīšanas rezultātā starp
programmām 3,2 tūkst latu. |
Speciālais budžets |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
9 922,5 |
|
364,5 |
10 287,0 |
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi |
9 922,5 |
|
327,5 |
10 025,0 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
|
|
37,0 |
37,0 |
Izdevumi - kopā |
13 037,3 |
3 114,8 |
364,5 |
10 287,0 |
Fiskālā bilance |
-3 114,8 |
|
|
|
Valsts speciālā budžeta naudas
līdzekļu |
atlikumu izmaiņas palielinājums (-) |
vai samazinājums (+) |
3 114,8 |
|
|
|
01.00.00 |
Skrundas RLS zemes nomas maksas
līdzekļi |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
1 422,5 |
|
27,5 |
1 450,0 |
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi |
1 422,5 |
|
27,5 |
1 450,0 |
Skrundas RLS zemes nomas maksas
līdzekļi |
1 422,5 |
|
27,5 |
1 450,0 |
Izdevumi - kopā |
1 515,6 |
93,1 |
27,5 |
1 450,0 |
Fiskālā bilance |
-93,1 |
|
|
|
Valsts speciālā budžeta naudas
līdzekļu |
atlikumu izmaiņas palielinājums (-) |
vai samazinājums (+) |
|
|
|
|
Izdevumu palielinājums sakarā ar valūtas
kursa izmaiņām |
02.00.00 |
Vides aizsardzības fonds |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
8 500,0 |
|
337,0 |
8 837,0 |
Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi |
8 500,0 |
|
300,0 |
8 800,0 |
Dabas resursu nodoklis |
8 245,0 |
|
|
8 245,0 |
Pārējie ieņēmumi |
255,0 |
|
|
255,0 |
Akcīzes nodoklis no naftas
produktiem |
|
|
300,0 |
300,0 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
|
|
37,0 |
37,0 |
Izdevumi - kopā |
11 521,7 |
3 021,7 |
337,0 |
8 837,0 |
Fiskālā bilance |
-3 021,7 |
|
|
|
Valsts speciālā budžeta naudas
līdzekļu |
atlikumu izmaiņas palielinājums (-) |
vai samazinājums (+) |
3 021,7 |
|
|
|
Jauna programma |
Izveidota jauna apakšprogramma "Dabas
muzejs" 160,0 tūkst. latu, kas nodota Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministrijai no Izglītības un zinātnes
ministrijas saskaņā ar Ministru kabineta 1998.gada
26.septembra sēdes protokola Nr.52 1.§ bez finansējuma. |
Fonda izdevumu palielinājumam paredzēti
jauni fonda ieņēmumu veidi - akcīzes nodokļa maksājumi par
kurināmiem naftas produktiem: petroleju, dīzeļdegvielu
(gāzeļļu), to aizstājējproduktiem un komponentiem 300,0
tūkst. latu un Dabas muzeja ieņēmumi no sniegtajiem maksas
pakalpojumiem (maksa par muzeja apmeklējumu u.c.) 37,0 tūkst.
latu. |
|
22 Kultūras ministrija |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
14 575,4 |
1 362,9 |
2 891,2 |
16 103,7 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
13 713,7 |
1 335,8 |
2 241,3 |
14 619,2 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
861,7 |
27,1 |
649,9 |
1 484,5 |
Izdevumi - kopā |
14 615,3 |
1402,8 |
2 891,2 |
16 103,7 |
Fiskālā bilance |
-39,9 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
39,9 |
|
|
|
01.00.00 |
Kultūra |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
8 781,4 |
1 089,1 |
2 311,3 |
10 003,6 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
8 304,9 |
1 089,1 |
1 690,1 |
8 905,9 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
476,5 |
|
621,2 |
1 097,7 |
Izdevumi - kopā |
8 804,7 |
1112,4 |
2 311,3 |
10 003,6 |
Fiskālā bilance |
-23,3 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
23,3 |
|
|
|
1999. gadā programmā "Kultūra" - izdevumi
samazināti: saskaņā ar 1998. gada 19.jūnija un 26. novembra
valsts budžeta grozījumos paredzētajiem izdevumiem
vienreizējiem pasākumiem - kopā 593,3 tūkst. latu: |
* 154 tūkst latu Brīvības
pieminekļa restaurācijas darbiem; |
* 36 tūkst. latu piešķirtā
dotācija Komunistiskā terora upuru pieminekļa
celtniecībai; |
* 23,5 tūkst latu dotācija
1991.gada barikāžu piemiņas centra ierīkošanai; |
* 34, 8 tūkst. latu Liepājas
simfoniskā orķestra mūzikas instrumentu iegādei; |
* 188,3 tūkst. latu, atbilstoši
1997. gada 2. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 400,
sociālā nodokļa parādu ieskaitam Latvijas Nacionālajai
Operai, Valmieras drāmas teātrim un Rīgas Akadēmiskajam
Krievu drāmas teātrim. |
* 95,9 tūkst. latu mūzikas
instrumentu iegādei Nacionālajam simfoniskajam orķestrim
; |
* 26 tūkst. latu izdevumi autobusu
iegādei Nacionālajai bibliotēkai; |
* 3,6 tūkst. latu Rundāles pils
muzeja jumta remontam; |
* 22 tūkst.latu Okupācijas muzeja
fondam; |
* 9,2 tūkst. latu 1991. gada
barikāžu piemiņas zīmju izgatavošanai. |
- 390 tūkst. latu apmērā 1998.
gada izdevumi - XXII Vispārējo latviešu Dziesmu svētku un
XII Deju svētku pasākumiem |
Strukturuālie pārkārtojumi: |
* 28,8 tūkst latu samazināti
programmai "Kultūra" un novirzīti citu programmu
finansēšanai |
|
- Par 77 tūkst. latiem
samazinājušies izdevumi investīcijām. |
Programmai "Kultūra" - 1999. gadā
salīdzinot ar 1998. gadu papildus plānoti sekojoši izdevumi -
kopā: 2 311,3 tūkst. latu , tai skaitā: |
* lai finansiāli atbalstītu un veicinātu
līdzsvarotu visu kultūras un mākslas nozaru attīstību,
izveidota jauna apakšprogramma "Dotācija Kultūrkapitāla
fondam" . No valsts budžeta vispārējiem ieņēmumiem tai
paredzēta valsts budžeta dotācija 1000 tūkst. latu
. |
* 69,5 tūkst. latu, saskaņā ar
1998. gada 24. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.439
"Par minimālo darba algu" - minimālās darba algas
palielinājums no Ls 42-50 tām strādājošo kategorijām, kuru
mēnešalga zemāka par Ls 50. |
* 73 tūkst. lati Nacionālā
simfoniskā orķestra un Akadēmiskā kora "Latvija" darbinieku
atalgojumiem, (pārrēķinot izdevumus uz gadu, ieskaitot valsts
sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, 1998. gada
19.jūnija valsts budžeta grozījumi); |
* Ministru kabineta 1998. gada 11.
novembra rīkojuma Nr.533 "Par nekustamās mantas Rīgā, Doma
laukumā 1, maiņu pret mantu Rīgā, Palasta ielā 2, Palasta
ielā 4 un Herdera laukumā 4" 4. punktā noteikts, ka Kultūras
ministrijai jākompensē Latvijas evanģēliski luteriskās
Baznīcas Konsistorijai īpašuma vērtību starpību 1 094 500
latu apmērā un, tai skaitā līdz 1999. gada 31. decembrim -
547,3 tūkst. latu , šī summa paredzēta
apakšprogrammā "Muzeji" . |
* Dalības maksai starptautiskajā teātra
institūtā 0,3 tūkst. latu . |
- Par 621,2 tūkst latiem
plānots palielināt ieņēmumus no maksas pakalpojumiem
un citus pašu ieņēmumus. |
Lai sakārtotu Nacionālās Operas darbību,
līdzekļu plānošanu un kontroli no apakšprogrammas "Teātri un
filharmonija" tiek izdalīta jauna apakšprogramma "Latvijas
Nacionālā 0pera" . Šīs apakšprogrammas ieņēmumi veidojas
no valsts budžeta dotācijas 788 tūkst. latu apmērā un no
maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem 650 tūkst.
latu apmērā. |
02.00.00 |
Izglītība |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
4 728,5 |
110,2 |
471,8 |
5 090,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4 407,4 |
110,2 |
443,1 |
4 740,3 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
321,1 |
|
28,7 |
349,8 |
Izdevumi - kopā |
4 743,4 |
125,1 |
471,8 |
5 090,1 |
Fiskālā bilance |
-14,9 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
14,9 |
|
|
|
1999. gadā programmai "Izglītība"
samazināti izdevumi saskaņā ar 1998. gada 26. novembra valsts
budžeta grozījumos paredzētajiem vienreizējiem pasākumiem -
kopā 110, 2 tūkst. latu, tai skaitā: |
* 36,2 tūkst. latu paredzētie
izdevumi vidējo speciālo mācību iestāžu
informatizācijai; |
* 12,9 tūkst latu Latvijas
Kultūras akadēmijas ēkas Dzirnavu ielā 46, apkures sistēmas
uzlabošanai; |
* 39,2 tūkst. latu Liepājas,
Jelgavas un Rēzeknes mūzikas koledžu remontiem; |
* 21,9 tūkst. latu, atbilstoši
1997. gada 2. decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 400,
sociālā nodokļa parādu ieskaits J. Vītola mūzikas
akadēmijai. |
1999. gadā programmai "Izglītība"
paredzēti papildus izdevumi - kopā 471,8 tūkst latu: |
* 45,1 tūkst. latu saskaņā ar
1998. gada 24. novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.439
"Par minimālo darba algu" - minimālās darba algas
palielinājums no Ls 42 -50 tām strādājošo kategorijām, kuru
mēnešalga zemāka par Ls 50; |
* par 67,2 tūkst. latiem
palielināti izdevumi saistībā ar grozījumiem likumā "Par
valsts budžetu 1998.gadam" darba samaksas pieaugumam
pedagoģiskiem darbiniekiem. |
Strukturālie pārkārtojumi: |
* 14.8 tūkst. latu no programmas
"Kultūra" novirzīti Kultūras akadēmijas lietošanā nodotās
ēkas Dzirnavu ielā 46, apkalpošanai paredzēto papildus 8,5
štata vienību uzturēšanai (pkopējas, dežuranti, sētnieks
u.c.) un ekspluatācijas izdevumiem; |
* par 28.7 tūkst latiem plānots
palielināt ieņēmumus no maksas pakalpojumiem un citiem pašu
ieņēmumiem (mācību maksas pieaugums). |
* par 316 tūkst. latiem
palielinātas investīcijas J.Rozentāla Rīgas mākslas
vidusskolai; |
03.00.00 |
Kino |
tūkst.Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
680,4 |
126,1 |
0,2 |
554,5 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
616,3 |
99,0 |
0,2 |
517,5 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
64,1 |
27,1 |
|
37,0 |
Izdevumi - kopā |
682,0 |
127,7 |
0,2 |
554,5 |
Fiskālā bilance |
-1,6 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
1,6 |
|
|
|
Saskaņā ar Ministru kabineta 1998. gada
6. janvāra rīkojumu Nr. 5 tika nodibināta valsts bezpeļņas
akciju sabiedrība "Kultūrkapitāla fonds". Fonds izveidots ar
mērķi finansiāli atbalstīt un veicināt līdzsvarotu visu
kultūras un mākslas nozaru attīstību. |
Šī Fonda līdzekļus veido: |
- Kultūras ministrijai paredzētie valsts
speciālā budžeta ienākumi no izložu un azartspēļu nodevas un
nodokļa atbilstoši likumam "Par izlozēm un azartspēlēm".
1999. gada budžeta projektā plānoti 1 400 tūkst.latu apmērā,
salīdzinot ar 1998. gadu palielinājums ir 130
tūkst.latu. |
- bez tam 1999. gada projektā paredzēti
arī valsts budžeta līdzekļi no vispārējiem ieņēmumiem 1 000
tūkst.latu apmērā, kas iepriekšējā gadā nebija. |
Pieaugums kopā salīdzinot ar iepriekšējo
gadu, ir 1 130 tūkst.latu apmērā. |
|
23 Valsts zemes dienests |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
13 353,0 |
276,0 |
885,7 |
13 962,7 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4 972,0 |
85,0 |
885,7 |
5 772,7 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
8 381,0 |
191,0 |
|
8 190,0 |
Izdevumi - kopā |
13 821,6 |
744,6 |
885,7 |
13 962,7 |
Valsts budžeta aizdevumu atmaksas |
50,0 |
30,3 |
|
19,7 |
Fiskālā bilance |
-468,6 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
468,6 |
|
|
|
1. Vienreizējie pasākumi |
* 85,0 tūkst.latu - VNDPT pieslēgumiem
paredzētā finansējuma samazinājums. |
2. Pašu ieņēmumu samazinājums |
* Ieņēmumu samazinājums par 191,0
tūkst.latu galvenokārt ir saistīts ar Valsts zemes dienesta
nodaļu rīcībā esošajām jaudām un prognozēto reālo
maksātspējīgo iedzīvotāju pieprasījumu. |
3. Jaunas funkcijas |
* Dotācijas apjoms palielināts par 734,0
tūkst.latu, lai nodrošinātu likumā "Par nekustamā īpašuma
nodokli" paredzēto ar kadastrālo vērtēšanu saistīto uzdevumu
izpildi (informācijas ieguve, apstrāde, vērtēšana, nodokļu
maksātāju sarakstu sastādīšana par apmēram 773 tūkst. latu no
2,4 milj. būvju); |
4. Atalgojumu sistēmas sakārtošanai |
* 1,7 tūkst.latu - minimālās algas
paaugstināšanai no Ls 42 uz Ls 50. |
5. Citi izdevumi |
* 150,0 tūkst. latu - investīciju
projekta "Valsts kartogrāfijas sistēmas izveide"
uzsākšanai; |
|
24 Valsts kontrole |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
1 380,1 |
315,8 |
200,8 |
1 265,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
982,1 |
17,8 |
200,8 |
1 165,1 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu
ieņēmumi |
398 |
298 |
|
100 |
Izdevumi - kopā |
1 392,4 |
328,1 |
200,8 |
1 265,1 |
Fiskālā bilance |
-12,3 |
|
|
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu |
samazinājums (+), palielinājums (-) |
12,3 |
|
|
|
Dotācijas samazinājums: |
1. Vienreizējie pasākumi |
* 17,8 tūkst.latu - VNDPT
pamatpakalpojumu apmaksas izmaiņas. |
Dotācijas palielinājums: |
1. Regulāri izdevumi |
* 200 tūkst.latu - Valsts kontroles darba
pilnveidošana, kas tiek veikta kopējā ar SIGMA projekta
ietvaros. |
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu
apjoms 1999.gadā plānots 100 tūkst.latu apmērā, t.i. par 75%
mazāks nekā 1998.gadā. Divu pēdējo gadu pieredze liecina, ka
prognozētie pašu ieņēmumi (20% no Valsts kontroles
noteiktajiem uzrēķiniem) nepildījās. Līdz ar to nav iespējams
nodrošināt sekmīgu iestādes darbību un minētā projekta
veiksmīgu īstenošanu. Gadījumā, ja papildus finansējums
netiks piešķirts, nebūs iespējams realizēt programmas mērķi -
pilnīgi apzināt valsts un pašvaldību budžetu līdzekļu
izlietošanu. |
|
28 Augstākā tiesa |
Pamatbudžets |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
635,7 |
25,8 |
140,1 |
750 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
635,7 |
25,8 |
140,1 |
750 |
Izdevumi - kopā |
635,7 |
25,8 |
140,1 |
750 |
Izdevumu strukturālais sadalījums pa
programmām 1999. gada valsts budžeta projektā: |
- Nozares vadība 149,3 tūkst. latu vai
2,3 % |
- Latvijas Radio 2 366,3 tūkst. latu vai
36,1 % |
- Latvijas Televīzija 4 036,3 tūkst. latu
vai 61,6 % |
Programmai "Nozares vadība" , kura
nodrošina Nacionālā radio un televīzijas padomes darbību,
finansējums, salīdzinājumā ar 1998. gada budžetu, pieaudzis
par Ls 208, tas paredzēts minimālās darba algas
paaugstināšanai līdz Ls 50. |
02.00.00 |
Radio programmu veidošana un
izplatīšana |
tūkst. Ls |
|
Finansiālie rādītāji |
1998.gada |
Izmaiņas |
1999.gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
Ieņēmumi - kopā |
2 417,8 |
217,1 |
165,6 |
2 366,3 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 417,8 |
217,1 |
165,6 |
2 366,3 |
Izdevumi - kopā |
2 417,8 |
217,1 |
165,6 |
2 366,3 |
Programmai
"Radio programmu veidošana un izplatīšana" 1998 gada valsts
budžeta izdevumu samazinājums attiecībā pret 1999. gadu
217,1 tūkst. latu: |
- vienreizējie pasākumi: |
* 18 tūkst. latu - finansējums
Nagano olimpiskajām spēlēm; |
* kā arī investīcijas "Radio
infrastruktūras attīstībai" - 200 tūkst. latu .
Atšķirībā no 1998. gada, šogad tās tiek plānotas no Valsts
īpašuma privatizācijas fonda un atspoguļotas nevis Radio un
televīzijas budžetā, bet gan Ekonomikas ministrijas
speciālajā budžetā. |
1999. gada valsts budžeta projektā
atbalstītie papildus līdzekļi 165,6 tūkst. latu : |
* 99 tūkst. latu - Latvijas Radio
I programmas raidīšanas apjoma palielināšanai par 5 stundām,
lai nodrošinātu 24 stundas diennaktī visas valsts apgādi ar
informāciju pēkšņu un ekstremālu krīzes situāciju gadījumos.
Visam gadam paredzētā summa ir 108 tūkst.latu,, bet, ņemot
vērā to, ka šis pasākums tika uzsākts 1998.gada decembrī un
finansējums tam - 9 tūkst.latu tika piešķirts saskaņā ar
1998.gada 26.novenbra "Grozījumiem 1998.gada valsts budžetā",
faktiskais no budžeta atbalstīto līdzekļu palielinājums ir 99
tūkst.latu. |
* 15 tūkst. latu - autortiesību
apmaksai, atbilstoši Bernes konvencijai, kurai Latvija ir
pievienojusies 1995. gadā. |
* 11 tūkst. latu - dalības
apmaksai Eiropas raidorganizāciju savienībā. |
* 40,6 tūkst.latu - 2000. gada
Sidnejas olimpisko spēļu raidtiesību priekšapmaksai. |
|
|