• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par izmaiņām Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.07.2010., Nr. 119 https://www.vestnesis.lv/ta/id/214136

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par jauno Maksātnespējas likumu

Vēl šajā numurā

29.07.2010., Nr. 119

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par izmaiņām Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā

Saeima pirmdien, 12.jūlijā, otrreizējā caurlūkošanā skatot Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu, mainīja nosacījumus valsts valodas lietošanai un Eiropas audiovizuālo darbu iekļaušanai programmās, kā arī noteica pieļaujamo reklāmas apjomu sabiedriskajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos un sabiedriskā pasūtījuma programmās.

Jaunā likuma redakcija paredz, ka ne tikai nacionālajiem, bet arī reģionālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina, lai vismaz 65 procenti no visiem raidījumiem būtu valsts valodā. Šiem raidījumiem būs jāaizņem vismaz 65 procenti no raidlaika. Šajā apjomā netiks ieskaitītas spēles, reklāmas, televīzijas veikali un televīzijas skatlogi, taču tiks ieskaitīti ziņu raidījumi.

Tāpat saskaņā ar likumu nacionālajiem un reģionālajiem elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem būs jānodrošina, lai to programmās vismaz 40 procenti no Eiropas audiovizuālo darbu raidlaika būtu valsts valodā. Arī televīzijas raidījums svešvalodā, ja tas tiek dublēts vai ieskaņots valsts valodā, būs uzskatāms par raidījumu valsts valodā. Arī šajā nosacījumā netiks ieskaitīts reklāmas laiks. Likuma pārejas noteikumos minēts, ka šī prasība stāsies spēkā 2011.gada 1.janvārī.

Saeima precizēja arī radio un televīzijā pieļaujamo reklāmas apjomu. Reklāmai un televīzijas veikalam (izņemot televīzijas veikala skatlogu) atvēlētais laiks elektronisko plašsaziņu līdzekļu programmās katrā raidstundā kopumā nedrīkstēs pārsniegt 20 procentus. Savukārt sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu programmās un sabiedriskā pasūtījuma ietvaros veidotajās programmās vai raidījumos reklāmai atvēlētais laiks katrā raidstundā nedrīkstēs pārsniegt 10 procentus.

Saeimas preses dienests

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!