• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 20. jūlija noteikumi Nr. 662 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.6.aktivitāti "Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.08.2010., Nr. 121 https://www.vestnesis.lv/ta/id/214318

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.664

Kārtība, kādā tiek administrēts un uzraudzīts valsts un Eiropas Savienības atbalsts lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai, izveidojot kredītu fondu

Vēl šajā numurā

03.08.2010., Nr. 121

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 662

Pieņemts: 20.07.2010.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.662

Rīgā 2010.gada 20.jūlijā (prot. Nr.37 47.§)

Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.6.aktivitāti "Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana"

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 3.3.1.6.aktivitāti "Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana" (turpmāk – aktivitāte), kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus, prasības projekta iesniedzējam un atbildīgo iestādi.

2. Aktivitātes mērķis ir piekrastes teritorijas ilgtspējīga apsaimniekošana, nodrošinot vēsturiski piesārņotā Karostas kanāla sanāciju saskaņā ar Baltijas jūras rīcības plānu.

3. Aktivitātes ietvaros īstenotos projektus finansē no Kohēzijas fonda līdzekļiem un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Aktivitātes ietvaros pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 11 069 163 lati, finansējuma saņēmēja finansējums ir vismaz 1 953 381 lats.

4. Atbildīgā iestāde ir Vides ministrija. Atbildīgā iestāde veic visas starpniekinstitūcijas funkcijas (tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šajos noteikumos minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums) un uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finanšu plānu izpildi.

5. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

II. Projekta atbalstāmās darbības, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

6. Aktivitātes ietvaros tiek atbalstīti sanācijas pasākumi ostas akvatorijā, ja piesārņojums ar smagajiem metāliem un naftas produktiem pārsniedz vides kvalitātes normatīvu robežlielumus.

7. Attiecināmas ir izmaksas, kas tieši saistītas ar Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) ietvaros veiktajām darbībām. Ievērojot nosacījumus, kas ietverti Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, kā arī Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulā (EK) Nr.1084/2006 par Kohēzijas fonda izveidi un Regulas (EK) Nr.1164/94 atcelšanu, attiecināmas ir šādas izmaksas:

7.1. tehniski ekonomiskā pamatojuma, ar to saistītās aktualizācijas un ar ietekmes uz vidi novērtējumu saistītās dokumentācijas izstrādes izmaksas, bet ne vairāk kā divi procenti no projektā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām;

7.2. būvprojekta izstrādes un ar to saistītās būvekspertīzes izmaksas, bet ne vairāk kā četri procenti no projektā plānotajām kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja tiek slēgti apvienotie projektēšanas un būvdarbu līgumi, noteiktie izmaksu apjomu ierobežojumi attiecas uz projekta iesniegumā plānotajām izmaksām;

7.3. autoruzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā 0,5 procenti no to būvdarbu attiecināmajām izmaksām, uz kuriem attiecas autoruzraudzība. Ja tiek slēgti apvienotie projektēšanas un būvdarbu līgumi, noteiktie autoruzraudzības izmaksu apjomu ierobežojumi attiecas uz projekta iesniegumā plānotajām izmaksām;

7.4. būvuzraudzības izmaksas, bet ne vairāk kā trīs procenti no to būvdarbu attiecināmajām izmaksām, uz kuriem attiecas būvuzraudzība;

7.5. būvdarbu izmaksas;

7.6. pēcsanācijas monitoringa ierīkošanai nepieciešamā aprīkojuma piegāžu līgumu izmaksas;

7.7. ar sanācijas projekta īstenošanu saistītas infrastruktūras izbūve un esošo būvju demontāža, kuras traucē projekta īstenošanu;

7.8. publicitātes pasākumu izmaksas, ja attiecīgie pakalpojumi nepārsniedz obligātās prasības, ko nosaka Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 8.pants;

7.9. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās nav atgūstamas no valsts budžeta.

8. Šo noteikumu 7.1., 7.2., 7.3., 7.4. un 7.8.apakšpunktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja tās pamatotas ar pakalpojumu vai būvdarbu līgumu (ja noslēgts apvienotais būvdarbu un projektēšanas līgums), izņemot izmaksas, kas radušās uz darba līgumu pamata.

9. Neattiecināmas ir šādas izmaksas:

9.1. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 7.punktā noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus;

9.2. šo noteikumu 7.punktā noteiktās izmaksas, ja projekta iesnieguma iesniegšanas dienā ir parakstīti preču nodošanas un pieņemšanas akti;

9.3. publicitātes pasākumu izmaksas, ja tās pārsniedz obligātās prasības, ko nosaka 2006.gada 8.decembra Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 8.pants;

9.4. pievienotās vērtības nodokļa izmaksas, ja tās ir atgūstamas no valsts budžeta;

9.5. izmaksas, kas saistītas ar tāda piesārņojuma novēršanu, kuram ir iespējams noteikt tā radītāju. 

10. Projekta izmaksās iekļauj tikai šo noteikumu 7. un 9.punktā minētās izmaksas.

11. Projekta attiecināmo izmaksu aprēķinā iekļauj arī finanšu rezervi neparedzētiem izdevumiem, kas var būt līdz pieciem procentiem no šo noteikumu 7.5., 7.6. un 7.7.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu kopsummas. Projekta finanšu rezervi izmanto šo noteikumu 7.5., 7.6. un 7.7.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu segšanai, pirms finanšu rezerves izmantošanas grozot vienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās).

III. Prasības projekta iesniedzējam

12. Projekta iesniedzējs ir speciālās ekonomiskās zonas pārvalde.

13. Uz Kohēzijas fonda finansējumu nevar pretendēt:

13.1. ja zemesgabals vai ostas akvatorija, kuras teritorijā atrodas šo noteikumu 2.punktā minētā vēsturiski piesārņotā vieta, nav projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā;

13.2. ja projekta iesniedzējs saņēmis vai paredz saņemt valsts vai Eiropas Savienības finansējumu tādām pašām attiecināmajām izmaksām citu programmu ietvaros.

14. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai neveido partnerību.

15. Kohēzijas fonda projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumam.

IV. Projektu iesniegumu atlase un iesniegšanas nosacījumi

16. Atbildīgā iestāde:

16.1. uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un sagatavotu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) divu mēnešu laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā;

16.2. mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā izstrādā un apstiprina ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas metodikuun projektu iesniegumu veidlapas aizpildīšanas metodiku;

16.3. mēneša laikā pēc šo noteikumu stāšanās spēkā ievieto Vides ministrijas tīmekļa vietnē ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesnieguma veidlapu (2.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapu (3.pielikums), projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku un projektu īstenošanai nepieciešamos metodiskos materiālus (iepirkumu vadlīnijas un iepirkuma procedūru dokumentu paraugus);

16.4. reģistrē iesniegtos projektu iesniegumus, piešķir tiem identifikācijas numuru un divu nedēļu laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas projekta iesniedzējam izsniedz, nosūta elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) vai pa pastu apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, atbildīgā iestāde apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu izsniedz uzreiz, norādot reģistrācijas numuru.

17. Projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē iesniedz divu mēnešu laikā pēc uzaicinājuma nosūtīšanas projekta iesniedzējiem. Atbildīgā iestāde var pagarināt projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu uz laiku līdz diviem mēnešiem, vēstulē informējot potenciālo projekta iesniedzēju par projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa pagarinājumu:

17.1. ja Eiropas Savienības fondu uzraudzības komiteja pieņēmusi lēmumu par izmaiņām projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijos;

17.2. ja pēc uzaicinājuma izsūtīšanas šajos noteikumos tiek izdarīti grozījumi.

18. Ja projektu iesniegumu atlases kārtā uzaicinātais potenciālais projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu noteiktajā termiņā vai pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu, atbildīgā iestāde uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu atkārtoti nosūta gada laikā, bet ne ātrāk kā pēc sešiem mēnešiem pēc projektu iesniegumu iesniegšanas noteiktā termiņa beigām vai pēc lēmuma par projekta iesnieguma noraidīšanu pieņemšanas.

19. Maksimālā Kohēzijas fonda atbalsta intensitāte nepārsniedz 85 procentus no attiecināmajām izmaksām.

20. Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu (2.pielikums) sagatavo atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem. 

V. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana

21. Atbildīgā iestāde izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – vērtēšanas komisija) un apstiprina tās nolikumu. Vērtēšanas komisijas sastāvā ir atbildīgās iestādes, Vides ministrijas un vadošās iestādes pārstāvji, kā arī viens pārstāvis no biedrības vai nodibinājuma, kura darbības mērķis saistīts ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā vides piesārņojuma jomā. Vērtēšanas komisijā vadošās iestādes pārstāvis piedalās novērotāja statusā bez balsstiesībām. Ja biedrība vai nodibinājums 15 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes uzaicinājuma ievietošanas Vides ministrijas tīmekļa vietnē neizvirza pārstāvi vērtēšanas komisijā, atbildīgās iestādes vadītājs izveido vērtēšanas komisiju bez šā pārstāvja. Ja pārstāvjus dalībai vērtēšanas komisijā pilnvaro vairākas biedrības vai nodibinājumi, atbildīgā iestāde iekļauj vērtēšanas komisijā tās biedrības vai nodibinājuma pārstāvi, kurš novērtēts visaugstāk atbilstoši šādiem kritērijiem:

21.1. augstākā izglītība jomā, kas saistīta ar vides aizsardzības jautājumiem, tai skaitā vides piesārņojuma jomā;

21.2. pieredze projektu iesniegumu vērtēšanā.

22. Vērtēšanas komisija vērtē projektu iesniegumus šādā secībā:

22.1. vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 28., 29., 30., 31., 32. un 33.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;

22.2. ja projekta iesniegums šo noteikumu 22.1.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 8., 9., 10., 11., 12., 13., 16., 18., 19., 20., 21., 22., 26., 27., 36., 37., 38. un 39.punktā minētajiem kritērijiem. Ja vērtējums kādā no šiem kritērijiem ir "Nē", projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;

22.3. ja projekta iesniegums šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minētajos kritērijos novērtēts ar "Jā", projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 14., 15., 17., 23., 24., 25., 34., 35. un 40.punktā minētajiem kritērijiem, kā arī kvalitātes kritērijiem un kritērijiem par horizontālām prioritātēm. Ja projekta iesnieguma vērtējums neatbilst kādam šo noteikumu 3.pielikuma 1., 2., 3., 4. un 5.punktā minētajam kvalitātes kritērijam, kā arī 6. un 7.punktā minētajam kritērijam par horizontālām prioritātēm, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina un atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu;

22.4. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 22.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem un kritērijiem par horizontālām prioritātēm, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 41.punktā minētajam kritērijam. Ja vērtējums ir "Nē", atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.

23. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:

23.1. tas atbilst šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem;

23.2. ir pieejams finansējums projekta īstenošanai.

24. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert šādus nosacījumus, kas projekta iesniedzējam jāizpilda lēmumā norādītajā termiņā, lai tas varētu noslēgt vienošanos:

24.1. precizēt informāciju par projekta iesniedzēju (kontaktinformāciju un rekvizītus) (2.pielikums);

24.2. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 40.punktā norādītajam kritērijam;

24.3. precizēt iesniegtos dokumentus atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 34. un 35.punktā norādītajam kritērijam;

24.4. precizēt izmaiņas kopējā attiecināmo izmaksu summā un attiecināmajās izmaksās atbilstoši šo noteikumu 7. un 11.punktam;

24.5. precizēt izmaiņas kopējā neattiecināmo izmaksu summā un neattiecināmajās izmaksās atbilstoši šo noteikumu 9.punktam;

24.6. precizēt projekta laika grafiku atbilstoši plānotajām projekta aktivitātēm (3.pielikuma 17.punktā norādītais kritērijs);

24.7. precizēt naudas plūsmas prognozi (3.pielikuma 23.punktā norādītais kritērijs);

24.8. precizēt plānoto projekta ieviešanu un plānotos cilvēkresursus finansējuma saņēmēja funkciju nodrošināšanai (3.pielikuma 24.punktā norādītais kritērijs);

24.9. precizēt plānotos publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumus (3.pielikuma 25.punktā norādītais kritērijs).

25. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu projekta iesniedzējs izpilda atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par diviem mēnešiem no lēmuma saņemšanas dienas. Minētajā lēmumā noteikto termiņu nedrīkst pagarināt.

26.  20 darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu minētā termiņa beigām vērtēšanas komisija vērtē lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un atbildīgā iestāde sagatavo un paraksta atzinumu. Atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta atzinumu projekta iesniedzējam.

27. Ja projekta iesniedzējs lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus nav izpildījis vai nav izpildījis tos noteiktajā termiņā, atbildīgās iestādes atzinums ir negatīvs un projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu.

28. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu) projekta iesniedzējam.

VI. Iepirkuma procedūra un projekta īstenošanas nosacījumi

29. Pirmo iepirkuma procedūru izsludina triju mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas. Ja paredzamā līgumcena:

29.1. ir mazāka par publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām, iepirkuma procedūru veic Kohēzijas fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs);

29.2. ir vienāda ar publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajām publisko iepirkumu līgumcenu robežām vai ir lielāka par tām, iepirkuma procedūru veic Vides ministrija kā centralizētā iepirkuma institūcija.

30. Ja finansējuma saņēmējs neievēro iepirkumu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, izmaksas, kas rodas noslēgto iepirkuma līgumu ietvaros, tiek uzskatītas par neattiecināmām projekta izmaksām.

31. Finansējuma saņēmējs:

31.1. visas projekta aktivitātes īsteno četru gadu laikā pēc vienošanās noslēgšanas, bet ne vēlāk kā līdz 2015.gada 1.jūnijam;

31.2. ne retāk kā reizi trijos mēnešos nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu projekta iesniedzēja tīmekļa vietnē par projekta īstenošanas procesu;

31.3. nodrošina pārskatu sagatavošanu un iesniegšanu atbildīgajā iestādē saskaņā ar vienošanos.

32. Ja noslēgta vienošanās, bet projektā nepieciešams izdarīt grozījumus, finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē priekšlikumu par grozījumiem vienošanās nosacījumos pirms priekšlikumos atrunāto darbību veikšanas.

33. Vienošanās nosacījumos grozījumus neizdara:

33.1. ja projekta fizisko rādītāju izmaiņas projekta īstenošanas laikā nepārsniedz piecus procentus no projekta attiecināmajām izmaksām projekta īstenošanas laikā;

33.2. ja izmaiņas projekta iepirkumu plānā nemaina iepirkumu kopējo apjomu.

34. Ja atbildīgajai iestādei ir pieejami finanšu resursi, tā vienošanās nosacījumos noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visiem Kohēzijas fonda projekta izdevumu veikšanai nepieciešamajiem līdzekļiem finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē, no kura veic visus maksājumus, īstenojot Kohēzijas fonda projektu.

VII. Aktivitātes uzraudzība pēc projekta īstenošanas

35. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas par projektu.

36. Informāciju par projekta rezultātu uzturēšanu saskaņā ar šo noteikumu 4.pielikumu finansējuma saņēmējs reizi gadā piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas projekta ietvaros iesniedz atbildīgajā iestādē, ja vienošanās nenosaka ilgāku laikposmu. Pirmo reizi šo noteikumu 4.pielikumā noteikto uzraudzības pārskatu finansējuma saņēmējs atbildīgajā iestādē iesniedz gada laikā pēc pēdējā maksājuma veikšanas par projektu.

37. Atbildīgā iestāde vismaz piecus gadus pēc pēdējā maksājuma veikšanas projekta ietvaros (ja vienošanās nenosaka ilgāku laikposmu) nodrošina informācijas uzkrāšanu un analīzi par aktivitātes mērķu sasniegšanu.

Ministru prezidenta vietā – satiksmes ministrs K.Gerhards

Vides ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis



 

1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 20.jūlija
noteikumiem Nr.662

Kohēzijas fonda projekta izmaksu un ieguvumu analīze

1. Kohēzijas fonda projektam izstrādā šādas izmaksu un ieguvumu analīzes daļas:

1.1. finanšu analīze;

1.2. ekonomiskā analīze;

1.3. alternatīvu analīze;

1.4. risku analīze;

1.5. jutīguma analīze.

2. Finanšu analīzi izstrādā, ievērojot tiesību aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību noteiktos makroekonomiskos rādītājus, kurus atbildīgā iestāde publicē savā tīmekļa vietnē www.vidm.gov.lv.

3. Finanšu analīze ietver šādas daļas:

3.1. novērtējuma periods;

3.2. diskonta likme;

3.3. kopējā investīciju un nacionālā kapitāla efektivitāte;

3.4. jutīguma analīze.

4. Finanšu analīzi veic, pamatojoties uz diskontētajām naudas plūsmām 30 gadu ilgam laikposmam, ieskaitot investīciju apguves termiņus.

5. Finanšu novērtējumam izmantojami šādi rādītāji:

5.1. investīciju finanšu ienesīguma norma (FRR/C) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/C);

5.2. kapitāla finanšu ienesīguma norma (FRR/K) un finanšu tīrā pašreizējā vērtība (FNPV/K), aprēķinot un pamatojot finansējuma avotus (valsts budžets, Eiropas Savienības fonda līdzfinansējums);

5.3. ieguvumu un izmaksu rādītājs (B/C);

5.4. parādu samaksas koeficients (DSCR).

6. Finanšu novērtējumu veic, ja, īstenojot projektu, tiek gūti ieņēmumi. Šādā gadījumā nosaka Eiropas Savienības fonda atbalsta likmi atbilstoši Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantam, pieņemot, ka starpību investīcijām atbalstāmajās darbībās sedz no valsts budžeta līdzekļiem.

7. Ekonomiskā analīze ietver šādas daļas:

7.1. kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes;

7.2. vides kvalitātes kritēriji;

7.3. ieguvumi naudas izteiksmē;

7.4. efektivitātes rādītāju aprēķins.

8. Projekta ekonomiskās analīzes ietvaros novērtē izmaksas un ieguvumus sabiedrībai kopumā, kas rodas, īstenojot sanācijas projektus.

9. Izstrādā projekta īstenošanā radīto ienākumu, ietaupījumu, zaudējumu un izmaksu diskontēto naudas plūsmu. Ieguvumus vai izmaksas attiecina uz visu Latvijas sabiedrību. Pamatojoties uz šo naudas plūsmu, aprēķina ekonomisko iekšējā ienesīguma normu (EIRR), ekonomisko tīro pašreizējo vērtību (ENPV) un ieguvumu un izmaksu attiecību (B/C ratio).

10. Alternatīvu analīze ietver šādas daļas: 

10.1. inerces scenārijs (investīcijas neiegulda);

10.2. investīciju scenārijs.

11. Inerces scenārijā modelē naudas plūsmas (piemēram, ņemot vērā piesārņotās teritorijas monitoringa izmaksas, teritorijas apsardzi, iespējamo avārijas situāciju novēršanu, dabas resursu nodokļus un soda sankcijas).

12. Investīciju scenārijā ņem vērā objekta sanācijas kapitālās izmaksas, tā uzturēšanas kārtējās izmaksas, lai pēc projekta īstenošanas nodrošinātu pieņemamu vides risku līmeni, iespējamos ienākumus no turpmākas piegulošo teritoriju izmantošanas. Investīciju scenārija ietvaros izskata sanācijas veikšanas alternatīvos variantus (piemēram, attīrīšanas pakāpe, metodes, tehnoloģijas, izmaksas), kā arī analizē dažādas teritorijas izmantošanas iespējas perspektīvā, ņemot vērā potenciālos ieņēmumus.

13. Risku analīzē ietver šādus riska faktorus:

13.1. ārkārtas situāciju novēršana (piemēram, bīstamo vielu noplūde, faunas pārstāvju masveida bojāeja, epidēmiju izcelšanās);

13.2. vides piesārņojuma pakāpeniskas izplatīšanās sekas (piemēram, virszemes, pazemes, augsnes, ūdens objektu, gaisa piesārņojums, kā arī zaudējumi, kas saistīti ar piesārņojuma radītajiem iedzīvotāju veselības traucējumiem).

14. Iespējamos riskus nosaka, klasificē un izvērtē, ja netiek veikta piesārņotās teritorijas sanācija, kā arī ja projektu īsteno.

15. Projekta jutīgumu analizē, ievērojot galvenos faktorus, kas ietekmē projekta īstenošanu (piemēram, investīciju ieguldījumu apmērs, kārtējās izmaksas, finansējuma apmērs no dažādiem avotiem, ja tāds ir paredzēts, diskonta likme).

16. Izmaksu un ieguvumu analīzes rezultātus apraksta Kohēzijas fonda projekta iesnieguma 7.daļā.

Vides ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis



 

Vides ministrijas iesniegtajā redakcijā

2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 20.jūlija
noteikumiem Nr.662

Kohēzijas fonda projekta iesnieguma veidlapa

Vides ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis



 

3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 20.jūlija
|noteikumiem Nr.662

Kohēzijas fonda projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapa

Nr.p.k.

Kritērijs

Vērtējums

KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtējums punktos

1. Projektā plānoto aktivitāšu gatavība uzsākšanai:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

1.1. projekts nav gatavs uzsākšanai (veicamo būvdarbu saraksts nav sagatavots vai sagatavots nekvalitatīvi)

0

1.2. projektam ir zema gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, iepirkuma dokumentācija nav sagatavota)

1

1.3. projektam ir vidēja gatavība uzsākšanai (ir sagatavots un pamatots veicamo būvdarbu saraksts, sagatavota iepirkuma dokumentācija būvprojekta izstrādei)

2

1.4. projektam ir augsta gatavība uzsākšanai (izstrādāts būvdarbu tehniskais projekts, sagatavotas tehniskās specifikācijas iepirkumam)

3

2. Risku izvērtējums, tai skaitā iespējamais izmaksu pieaugums projekta īstenošanas laikā:

Jāiegūst vismaz 2 punkti

2.1. riski nav izvērtēti

0

2.2. iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi – pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts

1

2.3. pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi

2

2.4. iespējamie riski izvērtēti kvalitatīvi – izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai

3

3. Projekta iesniegumā ir izanalizētas iespējamās projekta īstenošanas alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze:

Jāiegūst vismaz 2 punkti

3.1. nav izanalizētas iespējamās alternatīvas un nav veikta projekta ekonomiskā analīze

0

3.2. analizēts tikai viens no parametriem (tikai alternatīvu analīze vai tikai ekonomiskā analīze)

1

3.3. ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli

2

3.4. ir izanalizētas iespējamās alternatīvas un veikta projekta ekonomiskā analīze, kas balstās uz skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, kā arī izvēlētajai alternatīvai ir viszemākās izmaksas

3


4. Ieguldījumu ilgtspējas novērtējums – turpmākās investīcijas (atskaitot uzturēšanas izdevumus), kas būtu nepieciešamas, lai objekts atbilstu vides prasībām pēc projekta īstenošanas:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

4.1. turpmākās izmaksas nav novērtētas

0

4.2. turpmākās investīcijas veidos 15 procentus vai vairāk no projekta attiecināmo izdevumu summas

1

4.3. turpmākās investīcijas veidos mazāk nekā 15 procentus no projekta attiecināmo izdevumu summas

3

4.4. turpmākas investīcijas nebūs nepieciešamas

5

5. Seku analīze, ja projekts netiktu ieviests:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

5.1. sekas nav analizētas

0

5.2. sekas izvērtētas nepilnīgi

1

5.3. sekas izvērtētas tikai kvalitatīvi – nav sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

2

5.4. iespējamās sekas izvērtētas ilgtermiņā – izvērtējums pamatots ar kompetento iestāžu vai organizāciju atzinumiem un pētījumiem, ir sniegta informācija par seku finansiālo novērtējumu

3

kritēriji par horizontālām prioritātēm

Vērtējums punktos

6. Projektā paredzēts izmantot uz ilgtspējīgu attīstību vērstu tehnoloģiju:

Jāiegūst vismaz 1 punkts

6.1. projekta iesniegumā nav aprakstīta izvēlētā tehnoloģija

0

6.2. izvēlētā tehnoloģija ierobežo piesārņojuma izplatību, bet nelikvidē piesārņojuma avotu

1

6.3. izvēlētā tehnoloģija likvidē piesārņojuma avotu, bet nenodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

2

6.4. izvēlētā tehnoloģija likvidē piesārņojuma avotu un daļēji vai pilnībā nodrošina piesārņojuma areāla attīrīšanu

3

7. Piesārņotās vietas sanācija ir nozīmīga reģiona turpmākās attīstības kontekstā (teritorijas līdzsvarota attīstība):

Jāiegūst vismaz 1 punkts

7.1. projekta iesniegumā nav aprakstīta sanācijas ietekme uz reģiona attīstību

0

7.2. minimizēts vides piesārņojums un draudi iedzīvotāju veselībai – teritoriju nav paredzēts iekļaut saimnieciskajā apritē

1

7.3. teritorijas sanācija nodrošina tās tālāku izmantošanu ekonomiskajām aktivitātēm

2

7.4. teritorijas sanācija nodrošina tās neierobežotu tālāku izmantošanu

3

ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Projekta atbilstības kritēriji

Jā/Nē

8. Piesārņojošo vielu koncentrācija vēsturiski piesārņotajā vietā pārsniedz vides kvalitātes normatīvu robežlielumus

N

9. Paredzēts, ka projekta īstenošana samazinās piesārņojuma izplatību un tā ietekmi uz Baltijas jūras ūdens kvalitāti

N

10. Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kas reģistrēta Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra piesārņoto un potenciāli piesārņoto vietu reģistrā un kas saskaņā ar reģistra datiem atzīta par piesārņotu vietu

N

11. Projektu paredzēts īstenot vēsturiski piesārņotā vietā, kur nevar piemērot principu "piesārņotājs maksā", jo struktūra, kas ir atbildīga par piesārņojuma radīšanu, valstī vairs nepastāv, kā arī nav tieša tās saistību un pienākumu pārņēmēja

N

12. Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim

N

13. Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes atbalstāmajām darbībām

N

14. Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes attiecināmajām izmaksām

P

15. Projekta iesniegumā iekļautās neattiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām aktivitātes neattiecināmajām izmaksām

P

16. Projekta iesniegumā projekta apraksts sniedz nepieciešamo informāciju par veicamajām darbībām:

N

16.1. sniegts veicamo darbību tehniskais raksturojums
16.2. norādīti iznākuma rādītāji, un tie atbilst aktivitātes mērķim
16.3. norādīts veicamo darbību izvietojums projekta teritorijā
16.4. norādīti veicamo darbību ekonomiskie ieguvumi
16.5. norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie vides ieguvumi
16.6. norādīti veicamo darbību kvalitatīvie un kvantitatīvie ieguldījumi Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu pamatprasību ieviešanā piesārņojuma novēršanas jomā
16.7. aprakstīts principa "piesārņotājs maksā" neievērošanas pamatojums
17. Projekta laika grafiks atbilst plānotajām aktivitātēm

P

18. Iesniegumā sniegtā informācija apliecina, ka projekta iesniedzējs nodrošinās projekta rezultātu ilgtspējību:

N

18.1. ir atbilstoša institucionālā struktūra
18.2. ir atbilstoši plānotas pēcsanācijas monitoringa izmaksas
18.3. ir vai būs pieejams personāls, lai nodrošinātu pēcsanācijas monitoringu
19. Projekta iesniegumā norādītie būvdarbu un aprīkojuma piegādes rādītāji atbilst projekta aprakstam un ietver galvenos darbus, kas raksturo izvirzīto mērķu sasniegšanu

N

20. Projekta finanšu analīze veikta atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktivitātes īstenošanu

N

21. Pieprasītā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma atbalsta intensitāte nepārsniedz 85 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām

N

22. Projekta budžetā iekļautās izmaksas:

N

22.1. ir samērīgas un pamatotas, skaidri norādīti pieņēmumi izmaksu aprēķiniem
22.2. ir tieši nepieciešamas projekta īstenošanai
23. Projekta naudas plūsmas prognoze ir pamatota:

P

23.1. parāda gan finansējuma pieprasījumu, gan izmaksu prognozi
23.2. atbilst plānotajam laika grafikam
23.3. atbilst projekta finanšu plānam
24. Projekta iesniegumā atspoguļotā plānotā projekta ieviešanas struktūrshēma un plānotie cilvēkresursi nodrošina normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fonda finansēto projektu vadību noteiktās finansējuma saņēmēja funkcijas:

P

24.1. projekta administratīvo vadību (piemēram, iepirkums, līgumu administrācija, lietvedība)
24.2. projekta finanšu vadību (piemēram, grāmatvedības uzskaite, maksājumu pārbaude un veikšana, finanšu plānošana)
24.3. projekta tehnisko vadību (piemēram, saskaņojumi projektēšanas un būvniecības gaitā, darbu progresa atskaišu un pārskatu sagatavošana)
25. Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst 2006.gada 8.decembra Komisijas Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, 8.pantam

P

Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji

Jā/Nē

26. Projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā ir zemesgabals vai ostas akvatorija, kuras teritorijā atrodas vēsturiski piesārņotā vieta

N

27. Projekta iesniedzējs nodrošina vismaz 15 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām un finansējumu neattiecināmo izmaksu segšanai, ja tādas ir paredzētas projektā (iesniegts projekta iesniedzēja apliecinājums)

N

ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Jā/Nē/NA

28. Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes uzaicinājumā norādītajā termiņā  

N

29. Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu  

N

30. Projekta iesniegums sagatavots atbilstoši aktivitātes iesnieguma veidlapai  

N

31. Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā  

N

32. Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā  

N

33. Projekta iesniegumu parakstījusi projekta iesniedzēja institūcijas pilnvarota persona  

N

34. Iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināls un viena kopija, kā arī elektroniskā versija bez pielikumiem (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra dokumenta formā)  

P (NA)

35. Projekta iesnieguma oriģināls un kopija iesniegta caurauklota, pievienoto dokumentu lapas numurētas (ja projekta iesniegumu iesniedz papīra dokumenta formā)  

P (NA)

36. Projekta iesniegums un pielikumi ir noformēti atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošiem normatīvajiem aktiem (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)  

N (NA)

37. Projekta iesniegums parakstīts ar drošu elektronisko parakstu (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)  

N (NA)

38. Projekta iesniegums un pielikumi izstrādāti DOC, XLS, PDF vai JPG datnes formātā (ja projekta iesniegums iesniegts elektroniskā dokumenta formā)  

N (NA)

39. Projekta iesnieguma veidlapā aizpildītas visas sadaļas  

N

40. Projekta iesniegumam pievienoti visi norādītie pielikumi:  

P

40.1. piesārņotās teritorijas izmantošanas iespēju plāna kopsavilkums    
40.2. projekta kartogrāfiskais materiāls, kas parāda projekta aktivitāšu izvietojumu projekta teritorijā    
40.3. Vides pārraudzības valsts biroja atzinums par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu vai lēmums par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu    
40.4. pašvaldības apliecinājums, ka iesniegtais projekts atbilst spēkā esošam pašvaldības teritorijas plānojumam vai detālplānojumam    
40.5. par pēcsanācijas monitoringu atbildīgās institūcijas apliecinājums par monitoringa veikšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sanācijas procesa vadību (finanšu un cilvēkresursu nodrošinājums)    
40.6. būvdarbu tāme    
40.7. projekta naudas plūsmas prognoze    

FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS

Jā/Nē

 
41. Projekta iesniegumā plānotais Kohēzijas fonda līdzfinansējums nepārsniedz normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu projektam noteikto maksimālo Kohēzijas fonda līdzfinansējumu  

N


Apzīmējumi:

N – ja vērtējums negatīvs, projekta iesniegumu noraida.

P – pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējam jānodrošina atbilstība kritērijiem, precizējot projekta iesniegumu lēmumā noteiktajā termiņā).

NA (neattiecas) – ja norādītais kritērijs nav attiecināms uz konkrēto projekta iesniedzēju, projekts netiek vērtēts attiecībā uz šo kritēriju.

Vides ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis

 



 

4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 20.jūlija
noteikumiem Nr.662

Uzraudzība pēc projekta īstenošanas

Projekta nosaukums

 

 

Finansējuma saņēmējs

 

 

 

Projekta īstenošanas laiks  
 

(mēnesis un gads)

 

Vienošanās par projekta īstenošanu noslēgta  
 

(dd.mm.gggg.)

 

Projekts īstenots (saņemts Kohēzijas fonda noslēguma maksājums)  
 

(dd.mm.gggg.)

 

Anketas aizpildīšanas datums  
 

(dd.mm.gggg.)

Pārskata periods

Iepriekšējās anketas aizpildīšanas datums
(iesniedzot anketu pirmo reizi, norādīt projekta pabeigšanas datumu)

Pārskata periods (mēneši)

dd.mm.gggg.

1. Projekta atbilstība projekta iesniegumā noteiktajiem mērķiem

Nr.p.k.

Iesniegumā noteiktais mērķis

Sasniegtais rezultāts
(pēc projekta īstenošanas)

Atbilstība noteiktajam mērķim
(anketas iesniegšanas dienā)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

1.        
2.        
..        

2. Projekta ietvaros sasniegto projekta iznākuma rādītāju atbilstība

Nr.p.k.

Iesniegumā noteiktais iznākuma rādītājs

Sasniegtais iznākuma rādītājs
(pēc projekta īstenošanas)

Atbilstība noteiktajam iznākuma rādītājam
(anketas iesniegšanas dienā)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

1.        
2.        
..        

3. Projekta atbilstība sasniedzamajiem vides kvalitātes mērķiem

Nr.p.k.

Iesniegumā noteiktais mērķis attiecībā uz normatīvo aktu izpildi
(norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām)

Atbilstība normatīvo aktu prasībām
(anketas iesniegšanas dienā – norādīt konkrētus parametrus ar vērtībām)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

1.      
2.      
..      

4. Bijušās piesārņotās teritorijas turpmākā izmantošana atbilstoši teritorijas plānojumam

Iesniegumā noteiktā teritorijas turpmākā izmantošana

Teritorijas izmantošana
(anketas iesniegšanas dienā)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

     
     

5. Attīrītās teritorijas piederība

Iesniegumā norādītās teritorijas juridiskais statuss
(norādīt teritorijas īpašnieku/nomas līguma termiņu)

Teritorijas īpašnieka juridiskais statuss
(anketas iesniegšanas dienā – norādīt teritorijas īpašnieku. Ja noslēgts jauns nomas līgums, pievienot līguma kopiju)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

     
     

6. Pēcsanācijas veiktā monitoringa rezultātu atbilstība projektā plānotajiem teritorijas attīrīšanas mērķiem

Iesniegumā norādītie sanācijas mērķi
(norādīt atsevišķi grunts, virsūdeņu un pazemes ūdeņu sanācijas mērķus)

Monitoringa rezultāti
(anketas iesniegšanas dienā – norādīt atsevišķi grunts, virsūdeņu un pazemes ūdeņu sanācijas mērķus)

Neatbilstības pamatojums
(aizpilda, ja nepieciešams)

     
     

7. Veiktie pēcsanācijas monitoringa pasākumi atbilstoši Valsts vides dienesta noteiktajām prasībām

(Aprakstīt pārskata periodā veiktos pasākumus)

 

8. Sabiedrības informēšanas pasākumi par projekta rezultātiem un ieguvumiem sabiedrībai

(Aprakstīt pārskata periodā veiktos pasākumus, pievienot informatīvo izdevumu, rakstu un citu materiālu kopijas)



 

Iesniedzējs  
 

(juridiskā persona)

 

(paraksttiesīgās personas vārds, uzvārds un amats)

 

(paraksts)

Piezīme.

Dokumenta rekvizītu "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Vides ministra vietā – labklājības ministrs U.Augulis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!