• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 3. augusta noteikumi Nr. 711 "Kārtība, kādā Valsts probācijas dienests organizē audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs – izpildi". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.08.2010., Nr. 124 https://www.vestnesis.lv/ta/id/214606-kartiba-kada-valsts-probacijas-dienests-organize-audzinosa-rakstura-piespiedu-lidzekla-sabiedriskais-darbs-izpildi

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.712

Grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 20.marta noteikumos Nr.197 "Valsts kompensācijas reģistra noteikumi"

Vēl šajā numurā

06.08.2010., Nr. 124

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 711

Pieņemts: 03.08.2010.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.711

Rīgā 2010.gada 3.augustā (prot. Nr.40 18.§)

Kārtība, kādā Valsts probācijas dienests organizē audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs – izpildi

Izdoti saskaņā ar likuma "Par audzinoša rakstura
piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem" 11.panta trešo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs (turpmāk – sabiedriskais darbs) – izpildes organizēšanas kārtību.

2. Personas, kurām ar tiesas nolēmumu piemērots sabiedriskais darbs (turpmāk – probācijas klients), nodarbina tās valsts vai pašvaldību iestādes, kapitālsabiedrības, aģentūras, biedrības, nodibinājumi un reliģiskās organizācijas (turpmāk – darba devējs), ar kurām Valsts probācijas dienests (turpmāk – dienests) ir noslēdzis līgumu par probācijas klientu nodarbināšanu sabiedriskajā darbā.

3. Sabiedriskā darba izpildi dienests organizē atbilstoši darba tiesiskās attiecības regulējošajiem normatīvajiem aktiem, kas nosaka pārtraukumus darbā, nodarbināšanas aizliegumus un ierobežojumus, ciktāl šie noteikumi nenosaka citādi, kā arī atbilstoši darba aizsardzību regulējošajiem normatīvajiem aktiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka sabiedriskā darba piemērošanas kārtību bērniem.

II. Sabiedriskā darba izpildes organizēšana

4. Sabiedriskā darba izpildi organizē tā dienesta teritoriālā struktūrvienība (turpmāk – struktūrvienība), kuras darbības teritorijā atrodas probācijas klienta deklarētā dzīvesvieta.

5. Ja probācijas klientam ir deklarētā dzīvesvieta un papildu adrese vai ja ziņas par deklarēto dzīvesvietu ir anulētas, vai vispār nav deklarētās dzīvesvietas, probācijas klients vai viņa vecāki, vai citi likumiskie pārstāvji (turpmāk – pārstāvis) rakstiski norāda to dzīvesvietu, kuras teritorijā viņš apņemas veikt sabiedrisko darbu, un adresi, kurā viņš apņemas saņemt sev adresēto korespondenci.

6. Ja probācijas klients sabiedriskā darba izpildes laikā pastāvīgi uzturas ārpus deklarētās dzīvesvietas, sabiedriskā darba izpildi organizē cita struktūrvienība, pamatojoties uz probācijas klienta vai viņa pārstāvja iesniegumu.

7. Informāciju par sabiedriskā darba izpildes organizēšanu dienesta amatpersona (turpmāk – amatpersona) norāda probācijas klienta lietā un dienesta datubāzē (turpmāk – datubāze), izdarot ierakstu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka probācijas klienta lietas izveidošanas, noformēšanas, pārsūtīšanas, izbeigšanas, atjaunošanas un glabāšanas kārtību, kā arī datubāzē iekļaujamās informācijas apjomu un informācijas iekļaušanas un izmantošanas kārtību.

8. Septiņu darbdienu laikā pēc nolēmuma spēkā stāšanās probācijas klientam, kuram piemērots sabiedriskais darbs, jāierodas dienestā pieteikties sabiedriskā darba izpildei. Nepilngadīgam probācijas klientam dienestā jāierodas kopā ar pārstāvi.

9. Ja dienā, kad probācijas klients ierodas pieteikties sabiedriskā darba izpildei, tiesas nolēmums vēl nav stājies spēkā vai nav saņemts izpildei, amatpersona izsniedz probācijas klientam uzaicinājumu ierasties struktūrvienībā amatpersonas norādītajā datumā. Minētā uzaicinājuma saņemšanu probācijas klients apliecina ar parakstu.

10. Uzaicinājumā norāda:

10.1. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, personas kodu vai ziņas, kas palīdz identificēt personu, ja persona nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā;

10.2. struktūrvienību, kurā probācijas klientam jāierodas;

10.3. datumu un laiku, kad probācijas klientam jāierodas struktūrvienībā;

10.4. amatpersonu, pie kuras probācijas klientam jāierodas;

10.5. amatpersonas tālruņa numuru;

10.6. uzaicinājuma mērķi;

10.7. neierašanās iespējamās sekas.

11. Ja nepilngadīgs probācijas klients ir ieradies pieteikties dienestā patstāvīgi, bez pārstāvja, dienests turpina tiesas nolēmuma izpildi un izsniedz probācijas klientam uzaicinājumu ierasties struktūrvienībā amatpersonas norādītajā datumā kopā ar pārstāvi. Uzaicinājumā norāda šo noteikumu 10.punktā minēto informāciju. Amatpersona noskaidro pārstāvja neierašanās iemeslu. Ja konstatēts, ka pārstāvis izvairās no ierašanās dienestā, amatpersona par to informē bāriņtiesu.

12. Probācijas klientam, kas ir ieradies struktūrvienībā pieteikties sabiedriskā darba izpildei, amatpersona izskaidro sabiedriskā darba izpildes nosacījumus un kārtību (turpmāk – sabiedriskā darba izpildes nosacījumi) atbilstoši šiem noteikumiem. Ja probācijas klients ir nepilngadīgs, ar sabiedriskā darba izpildes nosacījumiem viņu iepazīstina pārstāvja klātbūtnē. Probācijas klients ar parakstu apliecina, ka ir iepazinies ar sabiedriskā darba izpildes nosacījumiem un apņemas sabiedriskā darba izpildes laikā saņemt sev adresēto korespondenci norādītajā adresē. Vienu sabiedriskā darba izpildes nosacījumu eksemplāru izsniedz probācijas klientam, otru pievieno probācijas klienta lietai.

13. Amatpersona izvēlas darba devēju, ņemot vērā prioritāros darbus, probācijas klienta vecumu, izglītību, sodāmību, prasmes un veselības stāvokli.

14. Amatpersona ar probācijas klientu vienojas par vietu un laiku, kad probācijas klients var ierasties pie darba devēja, un pārstāvja klātbūtnē, ja probācijas klients ir nepilngadīgs, sagatavo norīkojumu par sabiedriskā darba veikšanu pie konkrētā darba devēja (turpmāk – norīkojums). Vienu norīkojuma eksemplāru izsniedz probācijas klientam, otru pievieno probācijas klienta lietai, trešo pēc darba devēja lūguma izsniedz darba devējam. Minētā norīkojuma saņemšanu probācijas klients apliecina ar parakstu.

15. Norīkojumā norāda:

15.1. struktūrvienību un amatpersonas vārdu, uzvārdu, kura norīko probācijas klientu;

15.2. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, personas kodu vai ziņas, kas palīdz identificēt personu, ja persona nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā;

15.3.probācijas klienta tālruņa numuru;

15.4. darba devēja nosaukumu;

15.5. līguma par probācijas klientu nodarbināšanu sabiedriskajā darbā numuru un noslēgšanas datumu;

15.6. ierašanās vietu un adresi, datumu un laiku, kad probācijas klientam jāierodas;

15.7. darba devēja norīkoto atbildīgo personu.

16. Ja ar darba devēju nav iespējams sazināties vai citu objektīvu iemeslu dēļ probācijas klientam nav iespējams izsniegt norīkojumu, probācijas klientam izsniedz uzaicinājumu ierasties struktūrvienībā amatpersonas norādītajā datumā. Uzaicinājumā norāda šo noteikumu 10.punktā minēto informāciju. Minētā uzaicinājuma saņemšanu probācijas klients apliecina ar parakstu.

17. Norīkojumā norādītajā datumā un laikā probācijas klients un amatpersona ierodas pie darba devēja.

18. Pirms sabiedriskā darba izpildes uzsākšanas amatpersona sastāda darba grafiku, saskaņojot to ar darba devēju un probācijas klientu. Saskaņoto darba grafiku amatpersona, darba devējs un probācijas klients apliecina ar parakstu. Vienu darba grafika eksemplāru izsniedz darba devējam, otru probācijas klientam, trešo pievieno probācijas klienta lietai.

19. Darba grafikā norāda:

19.1. darba grafika numuru;

19.2. darba grafika sastādīšanas datumu;

19.3. darba devēja pilnu nosaukumu;

19.4. darba devēja norīkotās atbildīgās personas amatu, vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pasta adresi;

19.5. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pasta adresi;

19.6. amatpersonas vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pasta adresi;

19.7. darba grafika saskaņošanas datumu;

19.8. datumus, kuros probācijas klients veiks sabiedrisko darbu;

19.9. darba laiku;

19.10. sabiedriskā darba izpildes vietu;

19.11. plānotās sabiedriskā darba stundas.

20. Darba devējam ir šādi pienākumi:

20.1. radīt probācijas klientam darba aizsardzības prasībām atbilstošus darba apstākļus, iepazīstināt probācijas klientu ar darba aizsardzības un darba kārtības noteikumiem;

20.2. nodrošināt probācijas klientu ar darbam nepieciešamajiem darbarīkiem, darba aizsardzības līdzekļiem un instrumentiem;

20.3. ierādīt probācijas klientam konkrēto darbu;

20.4. uzraudzīt, kā probācijas klients veic ierādīto darbu;

20.5. pēc dienesta pieprasījuma sniegt informāciju par probācijas klienta nostrādāto stundu skaitu;

20.6. nekavējoties informēt dienestu, ja probācijas klients neievēro sabiedriskā darba izpildes nosacījumus vai izvairās no darba;

20.7. nekavējoties informēt dienestu, ja noticis nelaimes gadījums darba vietā vai probācijas klients darba vietā guvis traumu.

21. Ja probācijas klients ir jaunāks par 15 gadiem vai līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai turpina iegūt pamatizglītību, darba grafikā paredz, ka darbs pildāms:

21.1. ne ilgāk par divām stundām dienā un 10 stundām nedēļā, ja sabiedrisko darbu veic mācību gada laikā;

21.2. ne ilgāk par četrām stundām dienā un 20 stundām nedēļā, ja sabiedrisko darbu veic brīvlaikā.

22. Ja probācijas klients ir vecāks par 15 gadiem, bet nav sasniedzis 18 gadu vecumu un neturpina iegūt pamatizglītību, darba grafikā paredz, ka sabiedriskais darbs pildāms ne ilgāk par septiņām stundām dienā un 35 stundām nedēļā.

23. Ja probācijas klients ir sasniedzis 18 gadu vecumu un strādā vai turpina iegūt izglītību, viņu sabiedriskā darbā drīkst nodarbināt darbdienās ne ilgāk par divām stundām dienā, bet ar viņa piekrišanu ne ilgāk par četrām stundām dienā no pamatdarba vai mācībām brīvajā laikā un ne ilgāk par astoņām stundām dienā brīvdienās un svētku dienās. Ja probācijas klients, kas ir sasniedzis 18 gadu vecumu, nestrādā un nemācās, viņu drīkst nodarbināt līdz astoņām stundām dienā.

24. Ja probācijas klients sabiedrisko darbu veiks ilgāk nekā četras stundas dienā, sastādot darba grafiku, paredz pārtraukumu. Pārtraukuma laiku un ilgumu amatpersona nosaka, konsultējoties ar darba devēju un probācijas klientu, taču tas nevar būt īsāks par 30 minūtēm. Pārtraukumu piešķir ne vēlāk kā pēc četrām stundām no darba sākuma. Pārtraukumu neieskaita sabiedriskā darba izpildes laikā.

25. Probācijas klientu, kurš nav sasniedzis 18 gadu vecumu, aizliegts nodarbināt pēc pulksten 20.00.

26. Ja nepilngadīgs probācijas klients papildus darbam turpina iegūt vidējo izglītību vai profesionālo izglītību, mācībās un sabiedriskajā darbā pavadīto laiku saskaita kopā, un tas nedrīkst pārsniegt septiņas stundas dienā un 35 stundas nedēļā.

27. Jaunu darba grafiku sastāda, ja:

27.1. beidzies laikposms, par kuru sastādīts iepriekšējais darba grafiks;

27.2. jāveic būtiskas izmaiņas iepriekš sastādītajā darba grafikā.

28. Šo noteikumu 27.2.apakšpunktā minētajā gadījumā iepriekšējais darba grafiks ir spēkā attiecībā uz to laikposmu, par kuru nav sastādīts jaunais darba grafiks.

29. Grozījumus darba grafikā pēc to saskaņošanas ar darba devēju un probācijas klientu veic amatpersona. Grozījumus izdara, ja sabiedriskais darbs tiks veikts laikā, kas nav minēts attiecīgajā darba grafikā, bet ietilpst laikposmā, par kuru tas sastādīts. Darba devējs, amatpersona un probācijas klients ar parakstu apliecina darba grafika grozījumus. Darba grafika grozījumu vienu eksemplāru izsniedz darba devējam, otru – probācijas klientam, trešo pievieno probācijas klienta lietai.

30. Darba grafika grozījumos norāda:

30.1. darba grafika numuru, kurā veikti grozījumi;

30.2. datumu un darba laiku, kad probācijas klients veiks sabiedrisko darbu;

30.3. sabiedriskā darba izpildes vietu;

30.4. plānotās sabiedriskā darba stundas;

30.5. grozījumu izdarīšanas datumu.

31. Darba grafika grozījumus neveic, ja probācijas klients dienā, kad saskaņā ar darba grafiku viņam jāveic sabiedriskais darbs, lūdz mainīt sabiedriskā darba uzsākšanas vai pabeigšanas laiku.

32. Sabiedriskā darba izpildes laikā amatpersonai ir tiesības norīkot probācijas klientu pie cita darba devēja saskaņā ar šo noteikumu 14. un 15.punktu, ja tas var veicināt efektīvāku sabiedriskā darba izpildi.

33. Ja darba devējs darba grafikā noteiktajā laikā nenodrošina probācijas klientu ar sabiedrisko darbu, probācijas klients vai pārstāvis nekavējoties par to informē amatpersonu, sazinoties pa tālruni vai ierodoties struktūrvienībā.

III. Sabiedriskā darba izpildes kontrole

34. Amatpersona pārliecinās, vai probācijas klients ir iepazīstināts ar darba aizsardzības un darba kārtības noteikumiem, piedaloties probācijas klienta instruktāžā vai pārbaudot ierakstu darba devēja darba aizsardzības instruktāžas žurnālā. Probācijas klienta instruēšanas laiku ieskaita sabiedriskā darba laikā.

35. Dienests kontrolē, kā probācijas klients veic darbu:

35.1. sazinoties ar darba devēju;

35.2. ierodoties sabiedriskā darba izpildes vietā.

36. Ziņas par sabiedriskā darba izpildi reģistrē datubāzē.

37. Par sabiedriskajā darbā nostrādātām uzskata tikai tās stundas, kuras probācijas klients strādā pie norīkojumā norādītā darba devēja darba grafikā noteiktajā laikā, nepārkāpjot sabiedriskā darba izpildes nosacījumus.

38. Uzskata, ka probācijas klients konkrētajā dienā sabiedrisko darbu nav veicis, ja:

38.1. amatpersona darba grafikā noteiktajā laikā ierodas sabiedriskā darba izpildes vietā un konstatē, ka probācijas klients tur nav ieradies un amatpersona nav informēta par neierašanās iemesliem;

38.2. darba devējs paziņo amatpersonai, ka probācijas klients atstājis sabiedriskā darba izpildes vietu pēc amatpersonas kontroles sabiedriskā darba izpildes vietā, bet pirms darba laika beigām, iepriekš par to neinformējot amatpersonu.

39. Pēc sastādītā darba grafika termiņa beigām amatpersona izdrukā no datubāzes kontroles reģistra veidlapu, kas apliecina probācijas klienta nostrādātās sabiedriskā darba stundas. Amatpersona un darba devējs kontroles reģistra veidlapā ar parakstu apliecina, ka probācijas klients noteiktajā laikā ir veicis sabiedrisko darbu. Vienu kontroles reģistra veidlapas eksemplāru pievieno probācijas klienta lietai, otru pēc darba devēja lūguma izsniedz darba devējam.

40. Kontroles reģistra veidlapa satur šādu informāciju:

40.1. kontroles reģistra veidlapas numuru, kurš atbilst konkrētajam darba grafikam;

40.2. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pasta adresi;

40.3. darba devēja atbildīgās personas vārdu, uzvārdu, tālruņa numuru, e-pasta adresi;

40.4. datumu, kad probācijas klientam saskaņā ar sastādīto darba grafiku un darba grafika grozījumiem ir jāveic sabiedriskais darbs;

40.5. faktisko darba laiku;

40.6. nostrādātās sabiedriskā darba stundas vai atzīmi, ka probācijas klients sabiedrisko darbu nav veicis;

40.7. veikto darbu;

40.8. kontroles veidu;

40.9. papildu informāciju.

41. Sabiedriskā darba izpildes laikā amatpersonai ir tiesības intervēt probācijas klientu, pārstāvi un darba devēju, lai noskaidrotu jautājumus, kas saistīti ar sabiedriskā darba izpildi. Amatpersona sastāda sarunas aprakstu, un to ar parakstu apliecina intervējamā persona un amatpersona.

IV. Amatpersonas rīcība, ja probācijas klients nepilda pienākumus vai pārkāpj nosacījumus

42. Ja probācijas klients šajos noteikumos minētajā termiņā neierodas pieteikties sabiedriskā darba izpildei un neinformē par attaisnojošiem neierašanās iemesliem, amatpersona ierakstītā vēstulē nosūta probācijas klientam uzaicinājumu ierasties dienestā, lai sniegtu paskaidrojumu. Uzaicinājumā norāda šo noteikumu 10.punktā minēto informāciju.

43. Ja probācijas klients pārkāpis sabiedriskā darba izpildes nosacījumus, ar kuriem tika iepazīstināts, amatpersona lūdz sniegt paskaidrojumu. Ja probācijas klients nav sasniedzams, amatpersona rīkojas saskaņā ar šo noteikumu 42.punktu.

44. Amatpersona izsniedz vai ierakstītā vēstulē nosūta probācijas klientam brīdinājumu, ja probācijas klients šo noteikumu 42. un 43.punktā minētajos gadījumos nesniedz paskaidrojumu vai paskaidrojumā minētie iemesli nav attaisnojoši.

45. Ja brīdinājums tiek izsniegts personīgi, probācijas klients brīdinājuma saņemšanu apliecina ar parakstu.

46. Brīdinājumā norāda:

46.1. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, personas kodu vai ziņas, kas palīdz identificēt personu, ja persona nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā;

46.2. struktūrvienību un amatpersonu, kas nosūta brīdinājumu;

46.3. pārkāpuma saturu;

46.4. brīdinājuma pamatojumu;

46.5. iespējamās sekas atkārtota pārkāpuma gadījumā;

46.6. ja nepieciešams, – adresi un laiku, kad probācijas klientam jāierodas, lai vienotos par turpmāko sabiedriskā darba izpildi.

47. Ja uzaicinājumu vai brīdinājumu ierakstītā vēstulē nosūta uz šo noteikumu 5.punktā minēto adresi, uzskata, ka probācijas klients to ir saņēmis septītajā dienā pēc vēstules nodošanas pastā.

48. Ja probācijas klients pēc brīdinājuma saņemšanas neierodas pieteikties sabiedriskā darba izpildei vai atkārtoti pārkāpj sabiedriskā darba izpildes nosacījumus, ar kuriem tika iepazīstināts, amatpersona mēneša laikā sagatavo priekšlikumu tiesai par sabiedriskā darba piemērošanas ilguma palielināšanu vai sabiedriskā darba aizstāšanu ar stingrāku audzinoša rakstura piespiedu līdzekli (turpmāk – priekšlikums). Priekšlikumam pievieno tajā minēto dokumentu kopijas. Vienu priekšlikuma eksemplāru nosūta ierakstītā vēstulē vai iesniedz tiesai, otru pievieno probācijas klienta lietai.

49. Priekšlikumā norāda:

49.1. krimināllietas numuru;

49.2. tiesas lietvedības numuru;

49.3. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, personas kodu vai ziņas, kas palīdz identificēt personu, ja persona nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā, un dzīvesvietas adresi;

49.4. tiesas nolēmuma izpildes gaitas aprakstu;

49.5. struktūrvienību, kura organizē sabiedriskā darba izpildi;

49.6. ārējā normatīvā akta pantu, tā daļu, punktu vai apakšpunktu, kas paredz palielināt sabiedriskā darba stundu skaitu vai aizstāt to ar stingrāku audzinoša rakstura piespiedu līdzekli;

49.7. lūgumu tiesai palielināt probācijas klientam noteikto sabiedriskā darba stundu skaitu vai aizstāt sabiedrisko darbu ar stingrāku audzinoša rakstura piespiedu līdzekli;

49.8. nenostrādāto sabiedriskā darba stundu skaitu.

V. Sabiedriskā darba izpildes apturēšana

50. Ja probācijas klients slimības dēļ nav spējīgs veikt sabiedrisko darbu, probācijas klients vai pārstāvis par to paziņo amatpersonai un amatpersona nekavējoties paziņo darba devējam.

51. Bez ārstniecības iestādes izsniegta izraksta no stacionāra pacienta vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes vai darbnespējas lapas attaisnojamo kavējumu skaits nedrīkst pārsniegt divas dienas kalendāra mēnesī.

52. Ja probācijas klients sabiedrisko darbu nespēj veikt ilgāk nekā divas dienas pēc kārtas, viņš (vai pārstāvis) pēc darbnespējas beigām uzrāda amatpersonai izrakstu no stacionāra pacienta vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes vai darbnespējas lapu, lai attaisnotu kavējumu. Amatpersona izrakstu no stacionāra pacienta vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes vai darbnespējas lapu vai tās kopiju ievieto probācijas klienta lietā.

53. Ja probācijas klients (vai pārstāvis) informē, ka slimības dēļ ilgāk nekā divas dienas neieradīsies veikt sabiedrisko darbu, amatpersona:

53.1. vienojas ar probācijas klientu par nākamo ierašanās vai sazināšanās datumu un izsniedz vai nosūta probācijas klientam uzaicinājumu. Uzaicinājumā norāda šo noteikumu 10.punktā minēto informāciju;

53.2. informē darba devēju.

54. Ja dienests ir saņēmis probācijas klienta (vai pārstāvja) rakstisku iesniegumu ar lūgumu atļaut uz laiku līdz vienam mēnesim slimības vai citu svarīgu iemeslu dēļ neveikt sabiedrisko darbu, amatpersona atbildi sniedz 10 darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas. Vienu lēmuma eksemplāru izsniedz probācijas klientam personīgi vai nosūta ierakstītā vēstulē, otru pievieno probācijas klienta lietai. Ja iesniegumu iesniedzis pārstāvis, trešo lēmuma eksemplāru nosūta pārstāvim.

55. Ja dienests ir atļāvis probācijas klientam uz laiku līdz vienam mēnesim slimības vai citu svarīgu iemeslu dēļ neveikt sabiedrisko darbu, amatpersona par to nekavējoties paziņo darba devējam.

56. Šo noteikumu 54.punktā minētajā iesniegumā probācijas klients (vai pārstāvis) norāda:

56.1. lūguma pamatojumu;

56.2. adresi, kurā probācijas klients būs sasniedzams;

56.3. kontakttālruni;

56.4. datumu, kurā apņemas uzsākt vai turpināt sabiedriskā darba izpildi.

57. Dienests var noraidīt probācijas klienta (vai pārstāvja) lūgumu uz laiku neveikt sabiedrisko darbu, ja:

57.1. šo noteikumu 8.punktā noteiktajā laikā probācijas klients nav pieteicies dienestā sabiedriskā darba izpildei un ir par to brīdināts;

57.2. sabiedriskā darba izpildes laikā probācijas klients ir saņēmis brīdinājumu par nosacījumu pārkāpšanu.

58. Šo noteikumu 57.punktā minētajos gadījumos probācijas klients (vai pārstāvis) var apstrīdēt amatpersonas lēmumu, iesniedzot attiecīgu iesniegumu dienesta vadītājam administratīvo procesu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

VI. Amatpersonas rīcība pēc tiesas nolēmuma izpildes

59. Amatpersona triju darbdienu laikā pēc tiesas nolēmuma izpildes sagatavo paziņojumu par sabiedriskā darba izpildi (turpmāk – paziņojums) un vienu paziņojuma eksemplāru ierakstītā vēstulē nosūta vai iesniedz tiesai, otru pievieno probācijas klienta lietai, trešo pēc probācijas klienta lūguma izsniedz vai nosūta probācijas klientam.

60. Paziņojumā norāda:

60.1. probācijas klienta vārdu, uzvārdu, personas kodu vai ziņas, kas palīdz identificēt personu, ja persona nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā;

60.2. krimināllietas numuru;

60.3. tiesas lietvedības numuru;

60.4. tiesas nolēmuma spēkā stāšanās datumu;

60.5. piemēroto sabiedriskā darba stundu skaitu;

60.6. nostrādāto sabiedriskā darba stundu skaitu;

60.7. sabiedriskā darba izpildes uzsākšanas datumu;

60.8. sabiedriskā darba izpildes pabeigšanas datumu.

VII. Citi ar sabiedriskā darba izpildes organizēšanu saistīti jautājumi

61. Ja uzaicinājums vai brīdinājums tiek sūtīts pa pastu un tajā ir norādīts termiņš, kurā probācijas klientam jāierodas dienestā, tas nedrīkst būt īsāks par 14 darbdienām pēc uzaicinājuma vai brīdinājuma nosūtīšanas.

62. Ja probācijas klients godprātīgi un apzinīgi pilda sabiedrisko darbu un neizdara jaunus likumpārkāpumus, amatpersona var iesniegt rajona (pilsētas) tiesā priekšlikumu par sabiedriskā darba piemērošanas ilguma samazināšanu. Priekšlikumam pievieno tajā minēto dokumentu kopijas. Vienu priekšlikuma eksemplāru nosūta ierakstītā vēstulē vai iesniedz tiesā, otru pievieno probācijas klienta lietai.

63. Amatpersona pārstāvim izsniedz vai ierakstītā vēstulē nosūta ar probācijas klienta sabiedriskā darba izpildi saistītos dokumentus (sabiedriskā darba izpildes nosacījumus, norīkojumu, uzaicinājumus, brīdinājumu, darba grafika kopiju, kontroles reģistra veidlapas kopiju un informatīvās vēstules par tiesai nosūtītajiem priekšlikumiem) un citu ar sabiedrisko darbu saistīto informāciju.

VIII. Noslēguma jautājums

64. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2005.gada 12.jūlija noteikumus Nr.502 "Kārtība, kādā bērniem piemēro audzinoša rakstura piespiedu līdzekli – sabiedrisko darbu" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 111.nr.).

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Aizsardzības ministrs, tieslietu ministra pienākumu izpildītājs I.V.Lieģis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!