Ministru kabineta rīkojums Nr.459
Rīgā 2010.gada 9.augustā (prot. Nr.40 13.§)
Grozījumi darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumā
1. Izdarīt darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumā (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 9.aprīļa rīkojumu Nr.197 "Par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma apstiprināšanu") šādus grozījumus:
1.1. izteikt 35.punktu šādā redakcijā:
"35. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 25 000 EUR līdz 7 000 000 EUR, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 25 000 EUR līdz 1 565 160 EUR.";
1.2. izteikt 41.punktu šādā redakcijā:
"41. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 30 000 EUR līdz 25 000 000 EUR, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 30 000 EUR līdz 1 422 872 EUR.";
1.3. izteikt 44. un 45.punktu šādā redakcijā:
"44. Apakšaktivitātes mērķis: Uzlabot studiju programmu atbilstību tautsaimniecības vajadzībām, izstrādāt jaunas studiju programmas un kursus, pilnveidot akadēmiskā personāla kvalifikāciju un veicināt resursu konsolidāciju un augstākās izglītības kvalitāti, efektivitāti un starptautisko konkurētspēju.
45. Atbalsta veids: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – atbalsts studiju kvalitātes un efektivitātes uzlabošanai, nodrošinot studiju programmu kvalitātes, resursu pietiekamības un ilgtspējas starptautisku izvērtēšanu un sagatavojot priekšlikumus turpmākai augstākās izglītības pilnveidei, attīstībai, resursu efektīvai izmantošanai un finansēšanai no valsts budžeta; otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – studiju programmu pilnveide atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām sadarbībā ar darba devējiem, jaunu studiju programmu un kursu, īpaši starpaugstskolu un starpdisciplināru studiju programmu un kursu, izstrāde, kā arī studiju programmu vai kursu izstrāde kādā no Eiropas Savienības valodām augstākās izglītības konkurētspējas un eksportspējas veicināšanai, tajā skaitā attīstot un ieviešot inovatīvu pieredzi, attīstot e-studiju risinājumus, modernizējot un palielinot studiju intelektuālos resursus, vienlaikus sekmējot augstākās izglītības resursu konsolidāciju un studiju programmu vai kursu skaitu optimizēšanu, novēršot to pārklāšanos. Akadēmiskā personāla, tajā skaitā koledžu pasniedzēju, kvalifikācijas paaugstināšana, stažējoties uzņēmumos, citās augstākās izglītības vai zinātniskajās institūcijās.";
1.4. izteikt 47. un 48.punktu šādā redakcijā:
"47. Finansējuma saņēmēji: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – Augstākās izglītības padome, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – augstākās izglītības institūcijas.
48. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – projekts par visu projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu 1 425 000 EUR apmērā, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 40 000 EUR līdz 426 862 EUR.";
1.5. izteikt 55.punktu šādā redakcijā:
"55. Atbalsts būs pieejams konkurētspējīgām augstākās izglītības institūcijām (universitātēm, augstskolām, koledžām) visos plānošanas reģionos. Projektu atlases kritēriji nodrošinās atbalsta koncentrēšanu prioritārajām studiju jomām, kā arī projektiem, kuri demonstrēs sasaisti ar ERAF investīcijām. Īstenojot atbalsta aktivitāti maģistra un doktora studiju programmās, augstākās izglītības institūcijām paredzētais finanšu atbalsts tiks noteikts, ievērojot studējošo skaitu prioritārajās studiju jomās, augstākās izglītības institūcijas kvalitātes rādītājus un tautsaimniecības attīstības vajadzības.";
1.6. izteikt 1.1.2.pasākuma "Augstākās izglītības attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Aktivitātes/ apakšaktivitātes nr. un nosaukums |
Projektu atlases veids |
Starpniek- institūcija/ Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1.1.2.1.1. Atbalsts maģistra studiju programmu īstenošanai | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.1.2.1.2. Atbalsts doktora studiju programmu īstenošanai | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.1.2.2.1. Studiju programmu satura un īstenošanas uzlabošana un akadēmiskā personāla kompetences pilnveidošana (pirmā projektu iesniegumu atlases kārta) | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.1.2.2.1. Studiju programmu satura un īstenošanas uzlabošana un akadēmiskā personāla kompetences pilnveidošana (otrā projektu iesniegumu atlases kārta) | Atklāta projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana
2. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu 3. Finanšu plānošana 4. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 5. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.1.2.2.2. Boloņas procesa principu ieviešana augstākajā izglītībā | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros)" |
1.7. izteikt 63.punktu šādā redakcijā:
"63. 1.1.2.2.1.apakšaktivitātes pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā paredzēta ierobežota projektu atlase, lai valstī īstenotu vienotu un koordinētu visaptverošu augstākās izglītības programmu kvalitātes, resursu pietiekamības un ilgtspējas izvērtējumu un izstrādātu attiecīgus priekšlikumus turpmākai augstākās izglītības pilnveidei un attīstībai, projekta īstenošanu deleģējot kompetentai valsts institūcijai, kas atbildīga par augstākās izglītības valsts stratēģijas izstrādi, kā arī augstskolu un valsts institūciju sadarbību augstākās izglītības attīstīšanā. 1.1.2.2.1.apakšaktivitātes otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā paredzēta atklāta projektu atlase, lai visām augstākās izglītības institūcijām nodrošinātu iespējas pretendēt uz atbalstu, ņemot vērā pirmās projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros izstrādātos priekšlikumus augstākās izglītības programmu pilnveidei.";
1.8. izteikt 71.punktu šādā redakcijā:
"71. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: Minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota. Maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir EUR 3 628 323.";
1.9. izteikt 79., 80., 81., 82. un 83.punktu šādā redakcijā:
"79. Apakšaktivitātes mērķis: Uzlabot sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitāti, tajā skaitā nodrošinot vispārējo pamatprasmju apguvi un palielinot līdzdalību vidējās izglītības pakāpē, sekmēt ātrāku integrāciju darba tirgū un nodrošināt sabalansētu kompetenču un prasmju apguvi profesionālai darbībai un izglītības turpināšanai.
80. Atbalsta veids: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā
– atbalsts paredzēts mācību metožu un intelektuālo resursu,
mācību organizācijas un mācību norises uzlabošanai, tajā skaitā
mācību palīgmateriālu izstrādei, mācību materiālu, grāmatu,
programmatūras un citu intelektuālo resursu iegādei, informācijas
un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanai mācību procesā,
e-resursu un e-mācību vides risinājumu ieviešanai, informācijas
tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai, profesionālās
izglītības mācību priekšmetu, kursu un moduļu īstenošanas
pilnveidošanai, konsultatīva atbalsta sniegšanai audzēkņiem un
kvalifikācijas prasībām atbilstošu praktisko mācību un prakses
nodrošināšanai profesionālās vidējās un arodizglītības
programmās, tajā skaitā atbalstot mācības pie amata meistara vai
uzņēmumā (apprenticeship, traineeship) un veicinot amatu
izglītības pieejamību; otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā –
pasākumi ātrākai integrācijai darba tirgū jauniešiem bez
profesionālās kvalifikācijas, sniedzot atbalstu profesionālās
izglītības programmu īstenošanai, lai iegūtu kvalifikāciju viena
līdz pusotra gada laikā. Atbalsts pamatprasmju apguvei,
profesionālai tālākizglītībai, profesionālai pilnveidei un
profesionālās orientācijas pasākumiem ieslodzījumā esošajām
personām, sagatavojot tās integrācijai darba tirgū pēc
atbrīvošanas no ieslodzījuma. Atbalsts izglītības programmu
pielāgošanai atbilstoši mērķa grupas vajadzībām.
81. Mērķa grupas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – sākotnējās profesionālās izglītības programmās studējošie, profesionālās izglītības pedagogi; otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – jaunieši vecumā līdz 25 gadiem bez profesionālās kvalifikācijas, kas nesaņem bezdarbnieka pabalstu un nav atbalsta saņēmēji Labklājības ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu ietvaros īstenotajos apmācību vai nodarbinātības pasākumos, kā arī ieslodzījumā esošās personas.
82. Finansējuma saņēmēji: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – profesionālās izglītības iestādes un koledžas, darba devēju organizācijas vai profesionālās organizācijas, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – Valsts izglītības attīstības aģentūra.
83. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 100 000 EUR līdz 1 000 000 EUR, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – projekts par visu otrajai projektu iesniegumu atlases kārtai pieejamo finansējumu.";
1.10. izteikt 1.2.1.pasākuma "Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība" tabulu "Ieviešana" šādā redakcijā:
"Ieviešana
Aktivitātes/ apakšaktivitātes nr. un nosaukums |
Projektu atlases veids |
Starpniek-institūcija/ Atbildīgā iestāde |
Funkcijas |
Sadarbības iestāde |
Funkcijas |
1.2.1.1.1. Nozaru kvalifikāciju sistēmas izveide un profesionālās izglītības pārstrukturizācija | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.1.2. Profesionālajā izglītībā iesaistīto pedagogu kompetences paaugstināšana | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.1.3. Atbalsts sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzlabošanai un īstenošanai (pirmā projektu iesniegumu atlases kārta) | Atklāta projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana
2. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu 3. Finanšu plānošana 4. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 5. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.1.3. Atbalsts sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzlabošanai un īstenošanai (otrā projektu iesniegumu atlases kārta) | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.1.4. Sākotnējās profesionālās izglītības pievilcības veicināšana | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.2.1. Vispārējās vidējās izglītības satura reforma, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmas uzlabošana | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.2.2. Atbalsts vispārējās izglītības pedagogu nodrošināšanai prioritārajos mācību priekšmetos | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
1.2.1.2.3. Vispārējās izglītības pedagogu kompetences paaugstināšana un prasmju atjaunošana | Ierobežota projektu atlase | IZM |
1. ES fondu plānošanas dokumentu izstrāde
2. MK noteikumu par aktivitātes ieviešanu (t.sk. vērtēšanas kritēriju) izstrāde 3. ES fondu projektu iesniegumu atlase un lēmuma pieņemšana 4. Finanšu plānošana 5. ES fondu ieviešanas uzraudzība aktivitāšu un pasākumu līmenī 6. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros) |
VIAA |
1. Līguma slēgšana par ES fondu projekta īstenošanu
2. ES fondu ieviešanas uzraudzība un kontrole projektu līmenī 3. Maksājuma pieprasījumu pārbaude un apstiprināšana, izdevumu deklarāciju sagatavošana 4. Publicitātes un informācijas pasākumu īstenošana (paredzēto funkciju ietvaros)" |
1.11. izteikt 117.punktu šādā redakcijā:
"117. 1.2.1.1.3.apakšaktivitātes pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā ir paredzēta atklāta projektu atlase, jo atbalsts ir vērsts uz profesionālās izglītības īstenošanas kvalitātes uzlabošanu izglītības iestādes līmenī un visiem pretendentiem tiks nodrošinātas vienādas iespējas pretendēt uz atbalstu. 1.2.1.1.3.apakšaktivitātes otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā ir paredzēta ierobežota projektu atlase, lai nodrošinātu valstī vienotu un koordinētu atbalstu jauniešiem profesionālās kvalifikācijas ieguvei un integrācijai darba tirgū viena līdz pusotra gada laikā sadarbībā ar profesionālās izglītības iestādēm visos plānošanas reģionos, deleģējot projekta īstenošanu valsts institūcijai, kas īsteno valsts politiku izglītības un tālākizglītības jomā.";
1.12. izteikt 1.2.1.pasākuma "Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Gads/Investīcijas joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ESF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1=2+5 |
2=3+4 |
3 |
4 |
5 |
|
1.2.1. Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība |
94 192 817 |
94 092 817 |
80 952 844 |
13 139 973 |
100 000 |
1.2.1.1. Profesionālās izglītības sistēmas attīstība, kvalitātes un atbilstības uzlabošana |
64 563 518 |
64 463 518 |
55 767 940 |
8 695 578 |
100 000 |
1.2.1.1.1. Nozaru kvalifikāciju sistēmas izveide un profesionālās izglītības pārstrukturizācija |
3 628 323 |
3 628 323 |
3 628 323 |
0 |
0 |
1.2.1.1.2. Profesionālajā izglītībā iesaistīto pedagogu kompetences paaugstināšana |
10 588 235 |
10 588 235 |
9 000 000 |
1 588 235 |
0 |
1.2.1.1.3. Atbalsts sākotnējās profesionālās izglītības programmu īstenošanas kvalitātes uzlabošanai un īstenošanai |
13 564 701 |
13 464 701 |
11 874 696 |
1 590 005 |
100 000 |
1.2.1.1.4. Sākotnējās profesionālās izglītības pievilcības veicināšana |
36 782 259 |
36 782 259 |
31 264 921 |
5 517 338 |
0 |
1.2.1.2. Vispārējo zināšanu un prasmju uzlabošana |
29 629 299 |
29 629 299 |
25 184 904 |
4 444 395 |
0 |
1.2.1.2.1. Vispārējās vidējās izglītības satura reforma, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmas uzlabošana |
7 134 308 |
7 134 308 |
6 064 162 |
1 070 146 |
0 |
1.2.1.2.2. Atbalsts vispārējās izglītības pedagogu nodrošināšanai prioritārajos mācību priekšmetos |
16 000 000 |
16 000 000 |
13 600 000 |
2 400 000 |
0 |
1.2.1.2.3. Vispārējās izglītības pedagogu kompetences paaugstināšana un prasmju atjaunošana |
6 494 991 |
6 494 991 |
5 520 742 |
974 249 |
0" |
1.13. izteikt 1.2.1.pasākuma "Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāji" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāji
Rādītājs |
Kvanti-fikācija 2004.gadā |
Kvanti-fikācija 2009.gadā |
Kvanti-fikācija 2013.gadā |
Saiknes ar investīciju virzienu pamatojums |
Aprēķina skaidrojums |
Iznākuma rādītāji |
|||||
Uzlaboto profesionālās izglītības programmu skaits | 0 | 10 | 100 | Uzlabots profesionālās izglītības saturs atbilstoši darba tirgus prasībām (1.2.1.1.1.) | Izpētītas 20 Latvijas tautsaimniecībai svarīgās nozares, izstrādāti vai aktualizēti 80 pamatprofesiju standarti vai specializāciju kvalifikācijas pamatprasības. Viena vienība – izpētītā nozare un tajā izstrādātie standarti vai specializāciju kvalifikācijas pamatprasības – 300 000 EUR. Uzlabotas 30 profesionālās izglītības pamatprogrammas un pilnveidotas 35 tālākizglītības programmas, tai skaitā mācību līdzekļi to apguvei. Vienas programmas un mācību līdzekļu uzlabošanai – 100 000 EUR (avots – IZM dati) |
Uzlaboto vispārējās izglītības programmu skaits | 0 | 4 | 20 | Uzlabots izglītības saturs, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēma vispārējās izglītības posmā (1.2.1.2.1.) | Uzlaboto mācību priekšmetu programmu (tajā skaitā mācību satura, mācību priekšmetu standartu, mācību komplektu, sasniegumu vērtēšanas formu un metodikas) skaits vidējās izglītības un pamatizglītības 2.posmā (7.–9. klase), attiecīgi nodrošinot pedagogu sagatavošanu uzlaboto programmu ieviešanai mācību procesā. Vienas vienības izmaksas – 400 000 EUR (avots – IZM dati) |
Profesionālās izglītības pedagogu skaits, kas pilnveidojuši kompetenci un kvalifikāciju | 0 | 1 200 | 5 000 | Uzlabotas profesionālās izglītības pedagogu profesionālās un pedagoģiskās zināšanas un prasmes (1.2.1.1.2.) | Plānots, ka 5000 profesionālās izglītības pedagogu būs pilnveidojuši kvalifikāciju. Izmaksas uz vienu personu – 2400 EUR, ieskaitot kursu izstrādes, īstenošanas, stažēšanās, studiju izmaksas (avots – IZM dati) |
Vispārējās izglītības pedagogi, kas pilnveidojuši kompetenci un kvalifikāciju | 0 | 3000 | 20 000 | Uzlabotas vispārējās izglītības pedagogu profesionālās un pedagoģiskās zināšanas un prasmes (1.2.1.2.3.) | Atbalsts 20 000 pedagogu kvalifikācijas pilnveidošanai – vienai personai vidēji 300 EUR x pedagogu skaits (avots – IZM dati) |
Vispārējās izglītības pedagogu skaits, kas saņēmuši atbalstu mērķstipendiju veidā | 0 | 1500 | 2400 | Vispārējās izglītības pedagogu nepieciešamā skaita nodrošinājums prioritārajos mācību priekšmetos (1.2.1.2.2.) | Atbalsts (mērķstipendija) 2 400 pedagogiem prioritārajos mācību priekšmetos – vienai personai vidēji 6 420 EUR (214 EUR x 30 mēn.) (avots – IZM dati) |
Profesionālajā izglītībā izglītojamo skaits, kas saņēmuši tiešu ESF atbalstu mērķstipendiju veidā | 0 | 2 000 | 25 000 | Veicināta profesionālās izglītības pievilcība (1.2.1.1.4.) | 25 000 audzēkņu, kas saņēmuši mērķstipendijas (1 audzēknis 50 EUR/mēn. x 30 mēn.) par uzrādītajām sekmēm mācību procesā (avots – IZM dati) |
Personas, kas ieguvušas darba tirgum nepieciešamo profesionālo kvalifikāciju | 0 | 0 | 2000 | Sniegts atbalsts sākotnējai profesionālai izglītībai (1.2.1.1.3.) | 2000 audzēkņu, kas ieguvuši profesionālo kvalifikāciju (2000 audzēkņu x vidēji 2134 EUR gadā profesionālās kvalifikācijas ieguvei 1 līdz 1,5 gadu laikā) (avots – IZM dati) |
Rezultāta rādītāji |
|||||
Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu (kuras īsteno uzlabotās programmas) īpatsvars pret kopējo vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skaitu | 0 % | 10 % | 70 % | Uzlabots profesionālās izglītības saturs atbilstoši darba tirgus prasībām un uzlabots izglītības saturs, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēma vispārējās izglītības posmā (1.2.1.1.1. un 1.2.1.2.1.) | Plānots, ka 70 % vispārējas un profesionālās izglītības iestāžu mācību procesā ieviesīs uzlabotās izglītības programmas (avots – IZM dati) |
Vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu (kas pilnveidojuši kompetenci profesionālajā un vispārējā izglītībā) īpatsvars pret kopējo pedagogu skaitu | 0 % | 10 % | 50 % | Uzlabotas profesionālās izglītības pedagogu un vispārējās izglītības pedagogu profesionālās un pedagoģiskās zināšanas un prasmes (1.2.1.1.2. un 1.2.1.2.3.) | Plānots, ka 50 % vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu 2007.–2013.gada plānošanas periodā būs pilnveidojuši profesionālo kompetenci (avots – IZM dati) |
Izglītojamo (kas apgūst uzlabotās profesionālās izglītības programmas) īpatsvars pret izglītojamo skaitu profesionālajā izglītībā | 0 % | 5 % | 50 % | Uzlabotas absolventu prasmes atbilstoši darba tirgus prasībām (1.2.1.1.1. un 1.2.1.1.3.) | Plānots, ka 50 % izglītojamo profesionālajās izglītības iestādēs 2007.–2013.gada plānošanas periodā mācīsies uzlabotās profesionālās izglītības programmās (avots – IZM dati) |
Profesionālajā izglītībā izglītojamo (kuri saņēmuši tiešu ESF atbalstu) īpatsvars pret kopējo profesionālajā izglītībā izglītojamo skaitu | 0 % | 5 % | 64 % | Veicināta profesionālās izglītības pievilcība (1.2.1.1.4.) | Plānots, ka 64 % izglītojamo profesionālajās izglītības iestādēs 2007.–2013.gada plānošanas periodā būs saņēmuši tiešu ESF atbalstu mērķstipendiju veidā (avots – IZM dati) |
7.–12.klašu izglītojamo (kas apgūst uzlabotās vispārējās izglītības programmas) īpatsvars pret kopējo izglītojamo skaitu 7.–12.klasē | 0 % | 0 % | 60 % | Uzlabots izglītības saturs, mācību priekšmetu, metodikas un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēma vispārējās izglītības posmā (1.2.1.2.1.) | Plānots, ka tiks uzlabotas visas vispārējās izglītības programmas, kuras 2013.gadā apgūs 60 % 7.–12.klašu audzēkņu no kopējā audzēkņu skaita 7.–12.klasē (avots – IZM dati) |
Ietekmes rādītāji |
|||||
Samazinājies vidējās izglītības absolventu skaits ar zemām vai ļoti zemām prasmēm dabaszinātnēs, matemātikā un svešvalodās (% no vidusskolas absolventu kopskaita) | 27 % | 25 % | 21 % | Uzlabojies vidējās izglītības absolventu vispārējo prasmju un zināšanu līmenis izglītības turpināšanai un kvalifikācijas ieguvei (1.2.1.2.1. un 1.2.1.2.2.) | 2004.gadā vidējās izglītības absolventu skaits, kas pabeidza skolu ar zemu vai ļoti zemu sasniegumu līmeni dabaszinātnēs, matemātikā un svešvalodās, bija 27 %. Plānots, ka līdz 2013.gadam rādītājs uzlabosies par 6 % (2004.gads – IZM, dati no centralizēto eksāmenu rezultātiem) |
Pieaudzis tādu jauniešu īpatsvars, kuriem ir vismaz vidējā izglītība (% no jauniešiem 20–24 gadu vecumā) | 31,8 % | 33,6 % | 34,8 % | Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība; mūžizglītības attīstība un izglītībā un mūžizglītībā iesaistīto institūciju rīcībspējas un sadarbības uzlabošana (1.2.1.2.1.) | Plānots, ka līdz 2013.gadam jauniešu (vecumā no 20 līdz 24 gadiem) īpatsvars, kam būs iegūta vismaz vidējā vispārējā vai vidējā profesionālā izglītība, būs ne mazāk kā 87 % no jauniešu skaita attiecīgajā vecumā (2004.gads – IZM un Eurostat dati) (1.2.1.pasākuma aktivitātes veido 40 % ietekmes) |
Samazinājies jauniešu skaits, kas pēc pamatskolas neturpina izglītību (% no skolēnu skaita) | 1,47 % | 1,17 % | 0,6 % | Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība; mūžizglītības attīstība un izglītībā un mūžizglītībā iesaistīto institūciju rīcībspējas un sadarbības uzlabošana (1.2.1.2.1.) | Plānots, ka līdz 2013.gadam pamatskolas beidzēju īpatsvars, kas saņem apliecību un turpina izglītību, būs 98 % no visa beidzēju skaita (2004.gads – CSP dati) (1.2.1.pasākuma aktivitātes veido 30% ietekmes)" |
1.14. izteikt 1.2.1.pasākuma "Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība" tabulu "Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums" šādā redakcijā:
"Uzraudzības rādītāju teritoriālais sadalījums
Rādītājs |
Plānošanas reģions |
Kvantifikācija 2004.gadā |
Kvantifikācija 2009.gadā |
Kvantifikācija 2013.gadā |
Iznākuma rādītāji |
||||
Uzlaboto profesionālās izglītības programmu skaits | Rīga |
0 |
Aktivitātes iznākums piemērojams nacionālā mērogā |
Aktivitātes iznākums piemērojams nacionālā mērogā |
Vidzeme | ||||
Kurzeme | ||||
Zemgale | ||||
Latgale | ||||
Uzlaboto vispārējās izglītības programmu skaits | Rīga |
0 |
Aktivitātes iznākums piemērojams nacionālā mērogā |
Aktivitātes iznākums piemērojams nacionālā mērogā |
Vidzeme | ||||
Kurzeme | ||||
Zemgale | ||||
Latgale | ||||
Profesionālās izglītības pedagogu skaits, kas pilnveidojuši kompetenci un kvalifikāciju | Rīga |
0 |
650 |
2400 |
Vidzeme |
0 |
100 |
500 |
|
Kurzeme |
0 |
150 |
700 |
|
Zemgale |
0 |
100 |
500 |
|
Latgale |
0 |
200 |
900 |
|
Vispārējās izglītības pedagogi, kas pilnveidojuši kompetenci un kvalifikāciju | Rīga |
0 |
1300 |
8200 |
Vidzeme |
0 |
400 |
2700 |
|
Kurzeme |
0 |
450 |
3200 |
|
Zemgale |
0 |
400 |
2700 |
|
Latgale |
0 |
450 |
3200 |
|
Vispārējās izglītības pedagogu skaits, kas saņēmuši atbalstu mērķstipendiju veidā | Rīga |
0 |
650 |
1100 |
Vidzeme |
0 |
250 |
350 |
|
Kurzeme |
0 |
200 |
300 |
|
Zemgale |
0 |
250 |
300 |
|
Latgale |
0 |
200 |
350 |
|
Profesionālajā izglītībā izglītojamo skaits, kas saņēmuši tiešu ESF atbalstu mērķstipendiju veidā | Rīga |
0 |
1 000 |
10 800 |
Vidzeme |
0 |
300 |
3 050 |
|
Kurzeme |
0 |
360 |
3650 |
|
Zemgale |
0 |
350 |
3500 |
|
Latgale |
0 |
400 |
4000 |
|
Personas, kas ieguvušas darba tirgum nepieciešamo profesionālo kvalifikāciju | Rīga |
0 |
0 |
1000 |
Vidzeme |
0 |
0 |
200 |
|
Kurzeme |
0 |
0 |
300 |
|
Zemgale |
0 |
0 |
150 |
|
Latgale |
0 |
0 |
350 |
|
Rezultāta rādītāji |
||||
Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu (kuras īsteno uzlabotās programmas) īpatsvars pret kopējo vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu skaitu reģionā | Rīga |
0 % |
10 % |
70 % |
Vidzeme |
0 % |
10 % |
70 % |
|
Kurzeme |
0 % |
10 % |
70 % |
|
Zemgale |
0 % |
10 % |
70 % |
|
Latgale |
0 % |
10 % |
70 % |
|
Vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu (kas pilnveidojuši kompetenci profesionālajā un vispārējā izglītībā) īpatsvars pret kopējo pedagogu skaitu reģionā | Rīga |
0 % |
10 % |
50 % |
Vidzeme |
0 % |
10 % |
50 % |
|
Kurzeme |
0 % |
10 % |
50 % |
|
Zemgale |
0 % |
10 % |
50 % |
|
Latgale |
0 % |
10 % |
50 % |
|
Izglītojamo (kas apgūst uzlabotās profesionālās izglītības programmas) īpatsvars pret kopējo izglītojamo skaitu profesionālajā izglītībā reģionā | Rīga |
0 % |
5 % |
50 % |
Vidzeme |
0 % |
5 % |
50 % |
|
Kurzeme |
0 % |
5 % |
50 % |
|
Zemgale |
0 % |
5 % |
50 % |
|
Latgale |
0 % |
5 % |
50 % |
|
Profesionālajā izglītībā izglītojamo (kuri saņēmuši tiešu ESF atbalstu) īpatsvars pret kopējo profesionālajā izglītībā izglītojamo skaitu reģionā | Rīga |
0 % |
5 % |
64 % |
Vidzeme |
0 % |
5 % |
64 % |
|
Kurzeme |
0 % |
5 % |
64 % |
|
Zemgale |
0 % |
5 % |
64 % |
|
Latgale |
0 % |
5 % |
64 % |
|
7.–12.klašu izglītojamo (kas apgūst uzlabotās vispārējās izglītības programmas) īpatsvars pret kopējo izglītojamo skaitu 7.–12.klasē attiecīgajā reģionā | Rīga |
0 % |
0 % |
60 % |
Vidzeme |
0 % |
0 % |
60 % |
|
Kurzeme |
0 % |
0 % |
60 % |
|
Zemgale |
0 % |
0 % |
60 % |
|
Latgale |
0 % |
0 % |
60 %" |
1.15. izteikt 128.8, 128.9, 128.10 un 128.11 punktu šādā redakcijā:
"128.8 Apakšaktivitātes mērķis: Atbalstīt mūžizglītības politikas īstenošanu kultūrizglītības politikas un profesionālās rehabilitācijas jomā.
128.9 Atbalsta veids: Atbalsts tiks sniegts mūžizglītības politikas pamatnostādnēs 2007.–2013.gadam noteikto rīcības virzienu īstenošanai, atbalstot kultūras nozarē iesaistītā personāla tālākizglītības iespēju nodrošināšanu un inovatīvu risinājumu ieviešanu, kā arī profesionālās rehabilitācijas programmu piedāvājuma un pieejamības palielināšanu, tai skaitā nodrošinot atkārtotas iespējas iegūt izglītību tiem, kuri atbilstošā vecumā nav ieguvuši noteiktu izglītības pakāpi.
128.10 Mērķa grupa: Kultūras nozarē iesaistītais personāls, kā arī personas, kam nepieciešama profesionālā rehabilitācija.
128.11 Finansējuma saņēmēji: Valsts pārvaldes iestāde, kurai normatīvajos aktos noteiktas kultūrizglītības politikas īstenošanas funkcijas, valsts pārvaldes iestāde, kurai normatīvajos aktos noteiktas profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas funkcijas.";
1.16. izteikt 153.3 punktu šādā redakcijā:
"153.3 Atbalsta veids: Atbalsts tiks sniegts dalībai starptautiskajos izglītības kvalitātes pētījumos.";
1.17. izteikt 158. un 159.punktu šādā redakcijā:
"158. Mērķa grupas: Valsts pārvaldes iestādes, izglītības iestādes, izglītības atbalsta iestādes, pašvaldības, pedagogi un atbalsta personāls, izglītojamie (jaunieši, kuri agri pamet mācības un neturpina izglītību, jaunieši ar funkcionāliem traucējumiem un citi sociālās atstumtības riskam pakļautie izglītojamie).
159. Finansējuma saņēmēji: Valsts pārvaldes iestāde, kurai normatīvajos aktos noteiktas funkcijas speciālās izglītības atbalsta sistēmas darbības koordinēšanā nacionālā līmenī, Valsts izglītības attīstības aģentūra, institūcija, kurai normatīvajos aktos deleģēta profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšana,izglītības iestādes, kuras nodrošina iekļaujošās izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveidei nepieciešamā personāla sagatavošanu.";
1.18. izteikt 166.punktu šādā redakcijā:
"166. Projekta minimālās un maksimālās attiecināmās izmaksas: pirmajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 50 000 EUR līdz 400 000 EUR, otrajā projektu iesniegumu atlases kārtā – no 50 000 EUR līdz 213 431 EUR.";
1.19. izteikt 1.2.2.pasākuma "Mūžizglītības attīstība un izglītībā un mūžizglītībā iesaistīto institūciju rīcībspējas un sadarbības uzlabošana" tabulu "Finanšu plāns" šādā redakcijā:
"Finanšu plāns
Gads/Investīciju joma |
Kopā, |
Publiskais
finansējums, |
ESF, |
Nacionālais publiskais finansējums, |
Privātais
finansējums, |
1=2+5 |
2=3+4 |
3 |
4 |
5 |
|
1.2.2. Mūžizglītības attīstība un izglītībā un mūžizglītībā iesaistīto institūciju rīcībspējas un sadarbības uzlabošana |
52 170 944 |
52 170 944 |
47 002 329 |
5 168 615 |
0 |
1.2.2.1. Mūžizglītības attīstība | 36 199 851 |
36 199 851 |
31 931 236 |
4 268 615 |
0 |
1.2.2.1.1. Mūžizglītības pārvaldes struktūras izveide nacionālā līmenī un inovatīvu mūžizglītības politikas instrumentu izstrāde |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.1.2. Atbalsts mūžizglītības politikas pamatnostādņu īstenošanai |
7 742 415 |
7 742 415 |
7 742 415 |
0 |
0 |
1.2.2.1.3. Īpašu mūžizglītības politikas jomu atbalsts |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.1.5. Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos |
28 457 436 |
28 457 436 |
24 188 821 |
4 268 615 |
0 |
1.2.2.2. Profesionālās orientācijas un karjeras izglītības attīstība, profesionāli orientētās izglītības attīstība |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.2.1. Profesionālās orientācijas un karjeras izglītības attīstība izglītības sistēmā |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.2.2. Profesionālās orientācijas un karjeras izglītības pieejamības palielināšana jauniešiem, profesionāli orientētās izglītības attīstība |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.3. Par izglītības un mūžizglītības politiku atbildīgo institūciju rīcībspējas un sadarbības stiprināšana |
1 421 093 |
1 421 093 |
1 421 093 |
0 |
0 |
1.2.2.3.1. Par izglītības un mūžizglītības politiku atbildīgo institūciju rīcībspējas un sadarbības stiprināšana |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.2.2.3.2. Atbalsts izglītības pētījumiem |
1 421 093 |
1 421 093 |
1 421 093 |
0 |
0 |
1.2.2.4. Izglītības pieejamības nodrošināšana sociālās atstumtības riskam pakļautajiem jauniešiem un iekļaujošas izglītības attīstība |
14 550 000 |
14 550 000 |
13 650 000 |
900 000 |
0 |
1.2.2.4.1. Iekļaujošas izglītības un sociālās atstumtības riskam pakļauto jauniešu atbalsta sistēmas izveide, nepieciešamā personāla sagatavošana, nodrošināšana un kompetences paaugstināšana |
6 000 000 |
6 000 000 |
5 100 000 |
900 000 |
0 |
1.2.2.4.2. Atbalsta pasākumu īstenošana jauniešu sociālās atstumtības riska mazināšanai un jauniešu ar funkcionālajiem traucējumiem integrācijai izglītībā |
8 550 000 |
8 550 000 |
8 550 000 |
0 |
0" |
2. Izglītības un zinātnes ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājumu Valsts kancelejā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe