Ministru kabineta noteikumi Nr.766
Rīgā 2010.gada 10.augustā (prot. Nr.41 71.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" projektu iesniegumu atlases otro kārtu
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.prioritātes "Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana" 3.2.2.pasākuma "IKT infrastruktūra un pakalpojumi" 3.2.2.1.aktivitātes "Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība" 3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" (turpmāk – apakšaktivitāte) projektu iesniegumu atlases otro kārtu;
1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus (turpmāk – projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji);
1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir, efektīvi izmantojot informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iespējas, uzlabot publiskās pārvaldes efektivitāti, veicināt publisko pakalpojumu elektronizāciju, attīstību, pieejamību un kvalitāti, samazināt administratīvo slogu uz iedzīvotājiem un komersantiem, palielināt iespējas iedzīvotājiem iesaistīties sabiedriskajos procesos, attīstīt informācijas sistēmas, nodrošinot tehnisko bāzi elektronisko pakalpojumu attīstībai un uzlabojot informācijas apriti. Apakšaktivitāte vērsta uz informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras, tai skaitā informācijas sistēmu un pakalpojumu, attīstību vairākās nozarēs, piemēram, veselības aprūpes, nodarbinātības un sociālās aizsardzības, kultūras nozarē, nodrošinot gan piekļuvi informācijas resursiem, gan šo resursu saglabāšanu. Apakšaktivitātes mērķis ir arī attīstīt un pilnveidot informācijas sistēmas, kas paredzētas visām vai vairākām publiskās pārvaldes institūcijām, nodrošinot šo informācijas sistēmu saskaņotību un integrāciju, un attīstīt pakalpojumus, kuros piedalās vairākas publiskās pārvaldes institūcijas un tiek izmantotas vairākas informācijas sistēmas.
3. Apakšaktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
4. Apakšaktivitātes otrās atlases kārtas ietvaros pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ir 33 057 598 lati.
5. Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte ir līdz 100 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
6. Apakšaktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde), sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
7. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
8. Apakšaktivitātes mērķa grupa ir ikviena pārvaldes iestāde, pilnvarotā persona valsts pārvaldes uzdevumu veikšanai un citi informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu lietotāji.
9. Atbildīgā iestāde:
9.1. nodrošina ar apakšaktivitāti saistītos informācijas un publicitātes pasākumus apakšaktivitātes līmenī atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
9.2. nodrošina apakšaktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, aktivitātes īstenošanas nosacījumu un projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju izstrādi, analizē problēmas aktivitātes īstenošanā un sniedz vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;
9.3. nodrošina, lai netiktu pārsniegts apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī;
9.4. izstrādā vērtēšanas komisijas nolikumu, projektu iesniegumu vērtēšanas metodiku, projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku un projekta iesnieguma aizpildīšanas metodiku;
9.5. nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu ierobežotam projektu iesniedzēju lokam;
9.6. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
9.7. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu;
9.8. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī uzrauga nosacījumu izpildi;
9.9. saskaņo sadarbības iestādes izstrādāto standarta vienošanos par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās);
9.10. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā uzkrāj datus par iesniegtajiem projektu iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;
9.11. izvērtē sadarbības iestādes sagatavoto informāciju par projekta grozījumiem un sniedz atzinumu par projekta grozījumu saskaņošanu;
9.12. pirms noslēguma maksājuma veic pārbaudi projekta īstenošanas vietā, nodrošinot tehniskā satura novērtējuma un funkcionalitātes pārbaudi.
10. Sadarbības iestāde:
10.1. nodrošina ar projektu ieviešanu saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
10.2. izstrādā vienošanās projektu, saskaņo to ar atbildīgo iestādi un slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;
10.3. izvērtē vienošanās grozījumus, saskaņojot tos ar atbildīgo iestādi, ja izmaiņas ir saistītas ar projekta mērķi, šo noteikumu 9.3.apakšpunktā minētā principa izpildi, projekta darbībām, projekta izmaksām, projekta rezultātiem un sasniedzamajiem uzraudzības rādītājiem, un pieņem lēmumu par vienošanās grozījumiem;
10.4. izskata finansējuma saņēmēju sagatavoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiku;
10.5. pārbauda finansējuma saņēmēju iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājuma uzdevumus un izdevumu deklarācijas;
10.6. izskata un apstiprina iesniegtos projekta progresa pārskatus;
10.7. projektu uzraudzībai lieto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāj tajā datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;
10.8. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā minētais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
10.9. nodrošina projektu uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietās, ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka kārtību, kādā vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, sadarbības iestāde vai atbildīgā iestāde veic pārbaudi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansētā projekta īstenošanas vietā;
10.10. pārbauda un iesniedz Iepirkumu uzraudzības birojā finansējuma saņēmēja sagatavoto iepirkuma plānu;
10.11. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi.
11. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija izstrādā informācijas sistēmas darbības koncepcijas apraksta izstrādes metodiku un publicē to ministrijas tīmekļa vietnē.
12. Projekta iesniedzējs plāno un sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši Ministru kabinetā apstiprinātam informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstam par projekta tēmu, kas minēta šo noteikumu 1.pielikumā.
13. Projekta iesniedzējs publicē šo noteikumu 12.punktā minēto Ministru kabinetā apstiprināto informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu projekta iesniedzēja tīmekļa vietnē.
II. Projekta darbības un izmaksas
14. Apakšaktivitātes ietvaros atbalstāmās darbības ir:
14.1. informācijas sistēmu izveide, integrācija un attīstība;
14.2. elektronisko pakalpojumu izveide un attīstība;
14.3. informācijas resursu digitalizācija;
14.4. Eiropas Savienības struktūrfondu informācijas un komunikācijas pasākumi.
15. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības, kas nav minētas šo noteikumu 14.punktā, nesekmē šo noteikumu 2.punktā minētā apakšaktivitātes mērķa sasniegšanu un neatbilst Ministru kabinetā apstiprinātajam informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstam.
16. Projekta attiecināmās tiešās izmaksas ir:
16.1. projekta dokumentācijas sagatavošanas izmaksas:
16.1.1. projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas:
16.1.1.1. informācijas sistēmas darbības koncepcijas apraksta sagatavošanas izmaksas;
16.1.1.2. projekta finanšu analīzes vai izmaksu efektivitātes analīzes izstrādes izmaksas;
16.1.2. informācijas sistēmas iegādes tehniskās specifikācijas izstrādes izmaksas;
16.1.3. informācijas sistēmas programmatūras prasību specifikācijas izstrādes izmaksas;
16.1.4. tehniskās infrastruktūras un standarta programmatūras iegādes vai nomas iepirkuma tehniskās specifikācijas izstrādes izmaksas;
16.2. ar projektu saistītās sistēmas programmatūras izstrādes un ieviešanas kvalitātes kontroles veikšanas izmaksas;
16.3. informācijas sistēmu izstrādes izmaksas:
16.3.1. informācijas sistēmas programmatūras izstrādes izmaksas, tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar datu apmaiņas saskarnes izveidi ar ārējām sistēmām, ietverot informācijas sistēmas un Valsts informācijas sistēmu savietotāja sadarbspējas nodrošināšanas izmaksas;
16.3.2. programmatūras projektējuma dokumentācijas izstrādes izmaksas;
16.3.3. programmatūras lietotāja un administratora rokasgrāmatu izstrādes izmaksas;
16.3.4. tāda portāla un tīmekļa vietnes izstrādes un attīstības izmaksas, kurā tiek nodrošināta e-pakalpojumu darbība;
16.3.5. lietotāju autentifikācijas, maksājumu apstrādes, elektroniskā pakalpojuma procesa vadības programmatūras izstrādes izmaksas, ja projekta ietvaros izveidojamā (uzlabojamā) e-pakalpojuma saskarnes formas izvietošana nav paredzēta vienotajā publisko pakalpojumu portālā (www.latvija.lv);
16.3.6. izstrādātās informācijas sistēmas testēšanas izmaksas:
16.3.6.1. informācijas sistēmas testēšanas dokumentācijas izstrādes izmaksas;
16.3.6.2. informācijas sistēmas testēšanas izmaksas, lai nodrošinātu programmatūras izstrādes un ieviešanas kvalitātes kontroli;
16.3.6.3. izveidotās informācijas sistēmas drošības audita veikšanas izmaksas;
16.4. informācijas sistēmas ieviešanas izmaksas, līdz tā uzsāk produktīvu darbību:
16.4.1. datu importa un migrācijas veikšanas izmaksas;
16.4.2. informācijas resursu digitalizācijas izmaksas;
16.4.3. tulkošanas pakalpojumu izmaksas portāla izstrādes un attīstības ietvaros;
16.4.4. administratoru apmācības izmaksas;
16.4.5. informācijas sistēmas konfigurēšanas izmaksas;
16.4.6. tehniskās infrastruktūras nomas izmaksas no informācijas sistēmas izstrādes dienas atbilstoši projekta darbībām;
16.5. tehniskās infrastruktūras un standarta programmatūras iegādes izmaksas:
16.5.1. serveru tehnikas un tās uzstādīšanai nepieciešamās infrastruktūras iegādes izmaksas;
16.5.2. datu masīvu iekārtas iegādes izmaksas;
16.5.3. standartprogrammatūras iegādes izmaksas;
16.5.4. karšu personalizācijas iekārtu izmaksas;
16.5.5. tehniskās infrastruktūras un standartprogrammatūras uzstādīšanas un konfigurēšanas izmaksas;
16.6. pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā.
17. Šo noteikumu 16.1.1.apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām.
18. Šo noteikumu 16.1.apakšpunktā minētās izmaksas kopā nepārsniedz 20 procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām.
19. Projekta attiecināmās netiešās izmaksas ir:
19.1. ar projekta darbībām tieši saistītās publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;
19.2. neparedzētie izdevumi, nepārsniedzot trīs procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām, izņemot šo noteikumu 16.6.apakšpunktā minētās izmaksas. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs var izmantot šo noteikumu 16.punktā noteikto izmaksu segšanai, izņemot šo noteikumu 16.6.apakšpunktā minēto izmaksu segšanai, ja minētos neparedzētos izdevumus iepriekš saskaņo ar sadarbības iestādi saskaņā ar vienošanos.
20. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās:
20.1. veiktas, ievērojot normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā noteiktās prasības;
20.2. ir veiktas, pamatojoties uz noslēgtu pakalpojuma vai uzņēmuma līgumu;
20.3. ir faktiski veiktas, norādītas finansējuma saņēmēja grāmatvedības uzskaitē, identificējamas, nodalītas no pārējām izmaksām, pārbaudāmas, kā arī tās apliecina attiecīgi attaisnojuma dokumenti (oriģināli vai attiecīgo dokumentu normatīvajos aktos noteiktā kārtībā apliecinātas kopijas);
20.4. nepieciešamas šo noteikumu 14.punktā minēto darbību īstenošanai un šo noteikumu 2.punktā minētā mērķa sasniegšanai un ir paredzētas apstiprinātajā projekta iesniegumā;
20.5. atbilst drošas finanšu vadības principam, ko veido:
20.5.1. saimnieciskuma princips, lai resursi, ko finansējuma saņēmējs lieto savas darbības nodrošināšanai, būtu pieejami noteiktā laikā, pienācīgā apmērā un par zemāko cenu;
20.5.2. lietderības princips, lai sasniegtu labāko attiecību starp izmantotajiem resursiem un gūto rezultātu;
20.5.3. efektivitātes princips, lai sasniegtu konkrētus izvirzītos mērķus un paredzētos rezultātus;
20.6. ir veiktas pēc 2008.gada 14.augusta.
21. Ja pakalpojuma līgums par šo noteikumu 16.punktā minētajām izmaksām ir noslēgts vairāk nekā gadu pirms vienošanās noslēgšanas, finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē apliecinājumu par attiecīgajā pakalpojuma līgumā iekļauto izmaksu atbilstību esošajai tirgus situācijai un izmaksu efektivitātes principiem.
22. Projektā neiekļauj izmaksas, kas nav minētas šo noteikumu 16. un 19.punktā un kas ir veiktas, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu.
III. Prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam
23. Projekta iesniedzējs ir tiešās valsts pārvaldes iestādes, to pakļautībā un pārraudzībā esošas institūcijas un plānošanas reģioni.
24. Projekta iesniedzējs ir tiesīgs iesniegt projekta iesniegumu sadarbībā ar citām tiešās valsts pārvaldes iestādēm, to padotībā esošajām institūcijām, kā arī ar plānošanas reģioniem un pašvaldībām (turpmāk – sadarbības partneris), noslēdzot vienošanos par sadarbību.
25. Projekta iesniedzējs var pretendēt uz Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņemšanu, ja:
25.1. atbildīgā iestāde to ir uzaicinājusi iesniegt projekta iesniegumu;
25.2. projekta iesniegumā iekļautā projekta tēma atbilst plānoto projektu sarakstam (1.pielikums) un nepārsniedz šo noteikumu 1.pielikumā minētās projekta tēmai paredzētās maksimālās projekta kopējās attiecināmās izmaksas.
26. Veicot izmaksu efektivitātes analīzi, projekta iesniedzējs izvēlas izmaksu efektivitātes ziņā labāko risinājumu, nodrošinot, ka projekta kopējie ieguvumi un ietaupījumi ir lielāki par projekta investīciju un darbības izmaksām visā projekta dzīves ciklā. Veicot finanšu analīzi, projekta iesniedzējs nosaka projekta finansējuma deficīta likmi atbilstoši atbildīgās iestādes metodiskajiem norādījumiem.
27. Projekta iesniedzējs projekta iesnieguma veidlapu sagatavo un noformē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumam.
28. Projekta iesnieguma veidlapai pievieno:
28.1. izmaksu efektivitātes analīzi vai, ja projektā ir paredzēti ieņēmumi un projekts atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantā noteiktajām prasībām, – finanšu analīzi, kas sagatavota atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem;
28.2. Ministru kabinetā apstiprinātu informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu;
28.3. sadarbības partnera apliecinājumu (3.pielikums).
29. Minimālais projekta attiecināmo izmaksu apjoms apakšaktivitātes ietvaros ir 105 421 lats, maksimālais projekta attiecināmo izmaksu apjoms ir 3 514 020 latu.
30. Maksimālais projekta īstenošanas ilgums ir trīs gadi, bet ne ilgāk kā līdz 2015.gada 30.jūnijam.
31. Projektam, kas atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantā noteiktajām prasībām un kurā noteikta finansējuma deficīta likme, var pieprasīt valsts budžeta līdzekļus no valsts budžeta programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" neattiecināmo izdevumu finansēšanai, kas veidojas, ja investīciju izmaksu pašreizējā vērtība ir mazāka nekā neto ieņēmumu pašreizējā vērtība. Par valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu katrā konkrētā gadījumā lemj Ministru kabinets.
IV. Projektu iesniegumu atlase
32. 10 darbdienu laikā pēc tam, kad Ministru kabinetā apstiprināts informācijas sistēmas darbības koncepcijas apraksts, organizē projektu iesniegumu atlasi, nosūtot uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu šo noteikumu 23.punktā minētajiem projektu iesniedzējiem atbilstoši šo noteikumu 1.pielikumā minētajiem nosacījumiem. Projektu iesniegumu iesniegšanas termiņš nav īsāks par 40 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas.
33. Projekta iesniedzējs atbildīgajā iestādē iesniedz projekta iesniegumu un šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus divos eksemplāros (oriģināls un viena kopija) ar attiecīgām norādēm "oriģināls" vai "kopija":
33.1. papīra formā – personīgi vai nosūtot pa pastu, papildus iesniedzot šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā. Dokumentus noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē). Ja projekta iesniegums ir nosūtīts pa pastu, projekta iesniegšanas brīdis ir diena, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Strīda gadījumā projekta iesniedzējs pierāda faktu, kad sūtījums nodots pastā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts personīgi, projekta iesniegšanas laiks ir brīdis, kad atbildīgās iestādes pārstāvis ir izdarījis atzīmi uz projekta iesnieguma par projekta saņemšanu;
33.2. elektroniska dokumenta formā – atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu apriti. Projekta iesnieguma iesniegšanas laiks ir brīdis, kad projekta iesniegums nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, ka projekta iesniegums nosūtīts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja atbildīgā iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā minēto apgalvojumu pamato.
34. Vērtēšanas komisijas sastāvā iekļauj trīs balsstiesīgus Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārstāvjus.
35. Atbildīgā iestāde uzaicina piedalīties vērtēšanas komisijas darbā vienu vadošās iestādes pārstāvi un vienu sadarbības iestādes pārstāvi novērotāja statusā bez balsstiesībām.
36. Vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs ir atbildīgās iestādes vadītājs vai atbildīgās iestādes vadītāja norīkota amatpersona.
37. Uzsākot vērtēšanas komisijas darbu, komisijas locekļi un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā.
38. Vērtēšanas komisija saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
39. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst), "Daļēji atbilst" (atbilst ar nosacījumu) vai "Nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
40. Ja projekta iesniegums, ievērojot šo noteikumu 4.pielikumā minēto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju secību, neatbilst kādam no neprecizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem vai nesaņem minimālo punktu skaitu atbilstoši kādam no kvalitātes kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina.
41. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:
41.1. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem;
41.2. projekta iesniegums ir ieguvis vismaz 25 punktus, vērtējot atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem.
42. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, ja tas atbilst visiem šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem un ieguvis vismaz 25 punktus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem, bet projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem.
43. Šo noteikumu 42.punktā minētais nosacījums var ietvert prasību sniegt papildu skaidrojumu par projekta iesniegumu vai prasību precizēt projekta iesniegumu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem precizējamiem administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem.
44. Ja šo noteikumu 42. un 43.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 4.pielikumā minētā kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar attiecīgiem norādījumiem. Šo noteikumu 42. un 43.punktā minēto nosacījumu izpilde nevar ietekmēt projekta iesnieguma vērtējumu pēc šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem kvalitātes vērtēšanas kritērijiem.
45. Ja pieņemts šo noteikumu 42.punktā minētais lēmums, lēmumā ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina, iesniedzot informāciju atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav ilgāks par 30 darbdienām no lēmuma pieņemšanas dienas.
46. Atbildīgā iestāde pārbauda šo noteikumu 42.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildi un 15 darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildes dokumentācijas saņemšanas nosūta projekta iesniedzējam atzinumu par nosacījumu izpildi.
47. Ja šo noteikumu 42.punktā minētajā lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav ievērots šo noteikumu 45.punktā minētais termiņš, projekta iesniegumu noraida.
48. Atbildīgās iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja:
48.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem neprecizējamiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem;
48.2. projekta iesniegums kopvērtējumā nav ieguvis vismaz 25 punktus atbilstoši šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem.
49. Atbildīgā iestāde nodrošina, lai informācija par apstiprinātajiem projektu iesniegumiem tiktu publicēta institūcijas tīmekļa vietnē.
50. Ja projekta iesniedzējs nav iesniedzis projekta iesniegumu šo noteikumu 32.punktā minētajā termiņā vai ir iesniedzis projekta iesniegumu noteiktajā termiņā, bet tas ir noraidīts atbilstoši šo noteikumu 47. vai 48.punktam, atbildīgajai iestādei ir tiesības atkārtoti uzaicināt projekta iesniedzēju iesniegt projekta iesniegumu.
V. Projekta īstenošana un uzraudzība
51. Sadarbības iestāde vienošanos ar finansējuma saņēmēju slēdz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
52. Projekta iesniedzējs piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 41.punktā minētā lēmuma saņemšanas vai šo noteikumu 46.punktā minētā atzinuma saņemšanas iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku.
53. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas vai pirms projekta darbību īstenošanas uzsākšanas, ja projektu sāk īstenot pirms vienošanās noslēgšanas, iesniedz izskatīšanai sadarbības iestādē iepirkuma plānu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
54. Finansējuma saņēmējs nodrošina pirmā iepirkumu konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas, ja projektu uzsāk īstenot pēc vienošanās noslēgšanas. Ja minētajā termiņā pirmais iepirkumu konkurss nav izsludināts, sadarbības iestāde lemj, vai nepieciešams lauzt vienošanos.
55. Finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu, izdevumus attaisnojošo dokumentu kopijas un projekta pārskatu vienošanās noteiktajos termiņos un kārtībā.
56. Sadarbības iestādei, izvērtējot finansējuma saņēmēja dokumentāciju, ir tiesības pieaicināt neatkarīgus ekspertus publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lai pārbaudītu veikto izmaksu atbilstību šo noteikumu prasībām un pamatotību.
57. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai attiecināmie izdevumi, kuru atmaksu veic no Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma līdzekļiem, kā arī ar projekta īstenošanu saistītie aktīvi, pasīvi un naudas plūsma grāmatvedības uzskaitē ir identificējami, nodalīti un pārbaudāmi.
58. Ja projekta īstenošana notiek sadarbībā ar šo noteikumu 24.punktā minētajām iestādēm, projekta iesniedzējs noslēdz sadarbības līgumus ar tām ne vēlāk kā triju mēnešu laikā no vienošanās noslēgšanas. Ja sadarbības līgumu nenoslēdz minētajā termiņā, sadarbības iestāde var lemt par vienošanās laušanu.
59. Ja projekta īstenošanas laikā ir nepieciešams precizēt šo noteikumu 12.punktā minēto Ministru kabinetā apstiprināto informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstu, pēc precizētā informācijas sistēmas darbības koncepcijas apraksta apstiprināšanas finansējuma saņēmējs sadarbības iestādē iesniedz vienošanās grozījumus.
60. Finansējuma saņēmējs nodrošina, ka jebkura projekta ietvaros izstrādātā programmatūra būs pieejama visām valsts pārvaldes iestādēm ar tiesībām to brīvi kopēt, izmantot, mainīt un uzlabot valsts pārvaldes iestāžu vajadzībām.
61. Izstrādātājs nodod finansējuma saņēmējam tādas programmatūras pirmkodu un autortiesības, kas izstrādāta vai attīstīta projekta ietvaros.
62. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus un dokumentu oriģinālu atvasinājumus, kuri izgatavoti, ievērojot normatīvos aktus par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un kuru pareizība apliecināta, līdz 2021.gada 31.decembrim, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 10.augusta
noteikumiem Nr.766
3.2.2.1.1.apakšaktivitātes "Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" ietvaros plānoto projektu saraksts un to kopējās attiecināmās izmaksas
Nr.p.k. |
Projekta tēma |
Ministrija |
Par projekta īstenošanu atbildīgā institūcija |
Projekta kopējās attiecināmās izmaksas |
1. | Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas izstrāde, pilnveidošana un uzturēšana | Finanšu ministrija | Valsts ieņēmumu dienests |
3 073 369,00 |
2. | Uzņēmumu reģistra informācijas sistēmas izveide | Tieslietu ministrija | Uzņēmumu reģistrs |
2 736 000,00 |
3. | Elektronisko iepirkumu sistēmas e-konkursu un e-izsoļu funkcionalitātes attīstība | Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija | Valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" |
2 475 000,00 |
4. | Vienotas darbavietas izveidošana fiziskām un juridiskām personām saziņai ar valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm | Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija | Valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" |
2 970 000,00 |
5. | Ģeogrāfisko informācijas sistēmu datu apmaiņas formāta izveide telpiskās un teritorijas plānošanas vajadzībām saskaņā ar INSPIRE direktīvu | Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija | Valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" |
805 500,00 |
6. | Centralizēts iesniegums (jautājums) valsts pārvaldes iestādei vai pašvaldībai, izmantojot portālu www.latvija.lv | Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija | Valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" |
738 000,00 |
7. | Oficiālo publikāciju elektronisko dokumentu vienotā un universālā standarta izstrādes un ieviešanas projekts | Tieslietu ministrija | Tieslietu ministrija |
141 156,00 |
8. | Daudzvalodu korpusa un mašīntulkošanas infrastruktūras izveide e-pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai | Kultūras ministrija | Valsts aģentūra "Kultūras informācijas sistēmas" |
882 000,00 |
9. | Pasu sistēmas un vienotās migrācijas informācijas sistēmas (VMIS) attīstība elektronisko identifikācijas karšu un elektronisko uzturēšanās atļauju (karšu) izsniegšanai | Iekšlietu ministrija | Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde |
2 529 000,00 |
10. | Fizisko un juridisko personu un publiskās pārvaldes iestāžu datu apmaiņa ar Eiropas Savienības dalībvalstu informācijas reģistru tīklu (single Accesspoint) | Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija | Valsts aģentūra "Valsts reģionālās attīstības aģentūra" |
1 260 000,00 |
11. | Starptautiskās kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas izveide | Satiksmes ministrija | Satiksmes ministrija |
1 864 350,00 |
12. | Elektroniskās veselības kartes un integrācijas platformas informācijas sistēmas izveide – 2.posms. Nozares statistikas informācijas sistēmas attīstība, atbalsta nodrošināšana ar ārstniecību saistītajiem lēmumiem, nozares vienotās uzraudzības informācijas sistēmas izveide – 2.posms | Veselības ministrija | Veselības ekonomikas centrs |
2 260 260,00 |
13. | Elektroniska apmeklējumu rezervēšanas, veselības aprūpes darba plūsmu elektronizēšanas, elektronisko recepšu informācijas sistēmas funkcionalitātes papildināšana, datu apmaiņas elektronizācija darbam ar apdrošināšanas sabiedrībām | Veselības ministrija | Veselības ekonomikas centrs |
728 964,00 |
14. | Skolu portāla izveide – 3.kārta | Izglītības un zinātnes ministrija | Izglītības un zinātnes ministrija |
1 873 138,50 |
15. | Veselības aprūpes sniedzēju informācijas sistēmas izveide, tās veicināšana, citu iestāžu informācijas sistēmu attīstība | Veselības ministrija | Veselības ekonomikas centrs |
2 828 700,00 |
16. | Vienotas valsts iestāžu finanšu un vadības grāmatvedības sistēmas izveide un tās sasaiste ar vienoto valsts cilvēkresursu vadības sistēmu | Finanšu ministrija | Finanšu ministrija |
2 582 280,00 |
17. | Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras e-pakalpojumu sistēmas attīstība – 2.kārta | Labklājības ministrija | Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra |
1 179 000,00 |
18. | Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas (BURVIS) attīstība un e-pakalpojumu izstrāde un ieviešana | Labklājības ministrija | Nodarbinātības valsts aģentūra |
1 080 000,00 |
19. | Automātiskās ziņojumu apmaiņas sistēmas pilnveidošana | Finanšu ministrija | Valsts kase |
519 300,00 |
20. | Labklājības nozares centralizētās tīkla infrastruktūras izveide | Labklājības ministrija | Nodarbinātības valsts aģentūra |
225 000,00 |
21. | Labklājības nozares vienotās lietvedības sistēmas izveide | Labklājības ministrija | Nodarbinātības valsts aģentūra |
306 580,50 |
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 10.augusta
noteikumiem Nr.766
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 10.augusta
noteikumiem Nr.766
Sadarbības partnera apliecinājums
Projekts tiek īstenots sadarbībā ar | |
(iestādes nosaukums) |
|
Atbildīgā amatpersona | |
(vārds, uzvārds) |
|
(amats) |
Ar parakstu apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas dienā | |
(dd/mm/gggg) |
1. |
apņēmusies piedalīties |
|
(iestādes nosaukums) |
projekta "_____________" ieviešanā, nodrošinot šādu projekta darbību ieviešanu:
1) __________________________________________________________2) __________________________________________________________
3) __________________________________________________________
2. Sadarbības partnerim ir atbilstošs juridiskais statuss.
3. Nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības iespējams veikt normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu noteiktajos termiņos.
4. Apzinos, ka projektu var neapstiprināt līdzfinansēšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, ja projekta iesniegums nav pilnībā un kvalitatīvi aizpildīts, kā arī ja normatīvajos aktos par attiecīgās Eiropas Savienības aktivitātes īstenošanu plānotais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums (kārtējam gadam/plānošanas periodam) projekta apstiprināšanas dienā ir izlietots.
5. Apzinos, ka, ja apliecinājumā sniegta nepatiesa informācija, administratīva un finansiāla rakstura sankcijas var tikt uzsāktas pret šajā apliecinājumā minēto juridisko personu – sadarbības partneri.
Paraksts*: | |
Datums*: | |
dd/mm/gggg |
|
Zīmoga vieta* |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts", "datums" un "zīmoga vieta" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 10.augusta
noteikumiem Nr.766
PROJEKTA IESNIEGUMA VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI
Darbības programmas numurs un nosaukums: | 3. | Infrastruktūra un pakalpojumi |
Prioritātes numurs un nosaukums: | 3.2. | Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana |
Pasākuma numurs un nosaukums: | 3.2.2. | IKT infrastruktūra un pakalpojumi |
Aktivitātes numurs un nosaukums: | 3.2.2.1. | Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība |
Apakšaktivitātes numurs un nosaukums: | 3.2.2.1.1. | Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība |
Projektu iesniegumu atlases veids |
|
Ierobežota projektu iesniegumu atlase (2.kārta) |
Atbildīgā iestāde |
|
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija |
I. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma – Jā/Nē |
|
Noraidāms (N)1 vai precizējams (P)2 | ||
1. | Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
2. | Projekta iesniegums iesniegts uzaicinājumā noteiktajā termiņā |
N |
3. | Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā |
N |
4. | Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā |
N |
5. | Projekta iesniegumu ir parakstījusi iestādes paraksttiesīgā persona vai pilnvarotā persona |
P |
6. | Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai |
P |
7. | Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos |
P |
8. | Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts |
P |
II. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma – Jā/Nē |
|
Noraidāms (N)1 vai precizējams (P)2 |
||
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji | ||
9. | Projekta iesniedzējs ir tiešā valsts pārvaldes iestāde, tās pakļautībā vai pārraudzībā esoša institūcija vai plānošanas reģions |
N |
10. | Projekta iesniegumā norādītie projekta iesniedzēja partneri ir tiešā valsts pārvaldes iestāde, tās pakļautībā vai pārraudzībā esoša institūcija, plānošanas reģions vai pašvaldība (ja piemērojams) |
N |
Projekta atbilstības kritēriji | ||
11. | Projekta iesniegumā iekļautās darbības atbilst Ministru kabineta noteikumos par apakšaktivitātes projektu iesniegumu atlases otrās kārtas īstenošanu noteiktajai projekta tēmai, un projekta iesnieguma iesniedzējs atbilst Ministru kabineta noteikumos par apakšaktivitātes projektu iesniegumu atlases otrās kārtas īstenošanu noteiktajai atbildīgajai institūcijai par projekta tēmas īstenošanu |
P |
12. | Projekta saturs atbilst informācijas sistēmas darbības koncepcijas aprakstam, kas iepriekš ir saskaņots ar Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministriju |
P |
13. | Projekta iesniedzējs ir norādījis, kā plāno piesaistīt nepieciešamo finansējumu projekta īstenošanai |
P |
14. | Projekta iesniedzējs ir norādījis, kā plāno nodrošināt projekta īstenošanas vadību |
P |
15. | Projekta iesniegumā norādītais projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz trīs kalendāra gadus no vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, un projekta ietvaros plānotās darbības tiks pabeigtas līdz 2015.gada 30.jūnijam |
P |
16. | Projekta iesniegumā pamatotas mērķa grupas vajadzības |
P |
17. | Projekta iesniegumā ir aprakstīts, kā tiks risināta vismaz viena no šādām problēmām |
P |
17.1. | nepietiekama informācijas sistēmu attīstība, sadarbspēja un integrācija |
– |
17.2. | nepietiekami elektronizēti publiskās pārvaldes pakalpojumi |
– |
17.3. | nepietiekami attīstīta elektronisko pakalpojumu sniegšanas tehniskā bāze |
– |
17.4. | pārāk augsts administratīvais slogs iedzīvotājiem un komersantiem |
– |
18. | Projekta iesniegumā ir ietverts detalizēts darbību skaidrojums |
P |
19. | Projekta iesniegumā norādītās projekta darbības projekta īstenošanas laikā ir plānotas secīgi, efektīvi izmantojot projekta īstenošanai paredzēto laiku |
P |
20. | Projekta iesniegumā ir norādīti objektīvi pārbaudāmi rezultāti |
P |
21. | Projekta iesniegumā parādīta identificēto problēmu, mērķu, darbību un rezultātu tieša sasaiste un problēmas novēršanai izvēlēts optimālākais un izmaksu ziņā visefektīvākais risinājums |
P |
22. | Projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes un informācijas pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu |
P |
23. | Projekta iesniegumā kopējās attiecināmās izmaksas nepārsniedz projekta tēmai Ministru kabineta noteikumos par apakšaktivitātes projektu iesniegumu atlases otrās kārtas īstenošanu noteikto apjomu |
P |
24. | Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas atbilst Ministru kabineta noteikumos par apakšaktivitātes projektu iesniegumu atlases otrās kārtas īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām un atbilst noteikumos noteiktajām prasībām |
P |
25. | Projekta iesnieguma budžeta tāme ir sastādīta atbilstoši plānotajām darbībām |
P |
26. | Plānotās izmaksas ir samērīgas un pamatotas attiecībā pret sagaidāmajiem rezultātiem |
P |
27. | Projekta attiecināmo izmaksu apjoms uz iegūtā labuma mērvienību nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par apakšaktivitātes projektu iesniegumu atlases otrās kārtas īstenošanu 26.punktā minēto izmaksu līmeni |
P |
28. | Projekta iesniedzējs ir norādījis, ka plāno izmantot projekta rezultātus un nodrošināt projekta rezultātu uzturēšanu vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas beigām |
P |
29. | Projekta ietvaros izveidojamā/pilnveidojamā elektroniskā pakalpojuma pašreizējais pakalpojuma pieprasījuma skaits klātienē gadā ir vismaz 10 000 reizes, un projektā ir aprakstīts, kā tiks nodrošināts, lai divu gadu laikā pēc projekta īstenošanas tiktu nodrošināts, ka vismaz 15 % no pakalpojuma pieprasījumiem tiktu veikti elektroniski (ja attiecināms) |
P |
30. | Ja projektā tiek veidots informācijas sistēmu savietotājs vai tiek paplašinātas esoša informācijas sistēmu savietotāja vai tam pielīdzināmas sistēmas funkcijas, tiesību akts par tā izveides nepieciešamību apstiprināts Ministru kabinetā (ja attiecināms) |
P |
31. | Projekta ietvaros izveidojamā
vai pilnveidojamā e-pakalpojuma apraksts ir pilnīgs, aprakstot tā mērķi, elektronizācijas līmeni un iesaistīto institūciju lomu (ja attiecināms) |
P |
32. | Projekta rezultātā izveidotās informācijas sistēmas un e-pakalpojumi atbilst normatīvajos aktos noteiktajām datu drošības prasībām |
P |
33. | Projektam ir veikta finanšu analīze, ja projektā ir paredzēti ieņēmumi un projekts atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantā noteiktajām prasībām |
P |
III. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma – punktu skala |
|
Iespējamais punktu skaits – 59. Ja saņemts mazāk par 25 punktiem, projekta iesniegumu noraida |
||
34. | Projekta darbību būtiskums | |
34.1. | plānotās projekta darbības veicina e-pārvaldes koplietošanas infrastruktūras attīstību |
8 |
34.2. | plānoto projekta darbību ietvaros paredzēts pilnveidot nozares (aptverot vairākas institūcijas) e-pārvaldes infrastruktūru, nodrošinot nozares resursu ekonomiju |
6 |
34.3. | plānotās projekta darbības paredz publisko pakalpojumu elektronizāciju, mazinot esošo administratīvo slogu iedzīvotājiem un komersantiem |
4 |
34.4. | plānoto projekta darbību ietvaros paredzēts pilnveidot nozares (vienas institūcijas ietvaros) e-pārvaldes infrastruktūru, nodrošinot nozares resursu ekonomiju |
2 |
plānotās projekta darbības saistītas ar Eiropas Savienības direktīvu ieviešanu un starptautiskajās vienošanās uzņemtajām saistībām |
1 |
|
Kritēriju vērtē, nosakot punktu skaitu katram apakšpunktam, atsevišķi tos summējot | ||
35. | Projektā izveidojamā (uzlabojamā) e-pakalpojuma vai informācijas sistēmas darbības nodrošināšanai datu apmaiņa notiek | |
35.1. | izmantojot esošu VISS (valsts informācijas sistēmu savietotājs) |
6 |
35.2. | divpusēji, bet datu apmaiņas saskarnes ir aprakstītas VISS |
4 |
35.3. | divpusēji |
2 |
35.4. | vienas sistēmas ietvaros |
1 |
Kritēriju vērtē, nosakot punktu skaitu katrai datu apmaiņas saitei atsevišķi. Kopējo summu dala ar datu apmaiņas saišu skaitu | ||
36. | Projektā plānota (ja attiecināms) | |
36.1. | informācijas sistēmas savietotāja izveidošana vai uzlabošana |
8 |
36.2. | valsts informācijas sistēmas izveidošana vai uzlabošana |
6 |
36.3. | citas informācijas sistēmas izveidošana vai uzlabošana |
4 |
Kritēriju vērtē, nosakot punktu skaitu katrai projekta ietvaros izveidotajai/uzlabotajai informācijas sistēmai/informācijas sistēmu savietotājam atsevišķi. Kopējo summu dala ar informācijas sistēmu/informācijas sistēmu savietotāju skaitu | ||
37. | Projekta ietvaros izveidojamā (uzlabojamā) uz iedzīvotājiem vai saimnieciskās darbības veicējiem vērstā elektroniskā pakalpojuma elektronizācijas pakāpe (ja attiecināms) |
Maksimāli – 10 punktu |
37.1. | 5.pakāpe – proaktīvā mijiedarbība | |
37.2. | 4.pakāpe – darījumu apstrāde – pakalpojuma pilna apstrāde, ieskaitot lēmuma pieņemšanu, informēšanu, maksājuma kārtošanu | |
37.3. | 3.pakāpe – divvirzienu mijiedarbība – klientu identifikācija, veidlapu un informācijas elektroniska iesniegšana papīra dokumentu vietā | |
37.4. | 2.pakāpe – mijiedarbība – veidlapu un dokumentu sagatavju lejupielāde | |
37.5. | 1.pakāpe – informēšana – informācija par pakalpojumiem ir pieejama internetā | |
Kritēriju vērtē katram projekta ietvaros izveidojamam
e-pakalpojumam atsevišķi, izmantojot formulu P =
(PEP/MaxEP) x 10, kur
P – punkti; PEP – piedāvātā elektronizācijas pakāpe (ja projektā paredzēts izveidot 1.pakāpes elektronisko pakalpojumu, tā vērtību pielīdzina nullei (0); MaxEP – maksimāli iespējamā elektronizācijas pakāpe piedāvātajam e-pakalpojumam; 10 – maksimāli iegūstamais punktu skaits. Kritēriju vērtē, nosakot punktu skaitu katram izveidojamam/uzlabojamam e-pakalpojumam atsevišķi. Kopējo summu dala ar pakalpojumu skaitu |
||
38. | Projekta ietvaros izveidojamā (uzlabojamā) elektroniskā pakalpojuma saskarnes formas izvietošana paredzēta (ja attiecināms) | |
38.1. | vienotajā publisko pakalpojumu katalogā (www.latvija.lv) |
3 |
38.2. | iestādes mājaslapā internetā |
2 |
38.3. | citos elektroniskās saziņas līdzekļos |
1 |
Tā kā iespējamas dažādas e-pakalpojuma izvietošanas kombinācijas, kritēriju vērtē pēc tā rādītāja, kurā saņemts augstākais novērtējums | ||
39. | Projekta ietvaros izveidojamās (uzlabojamās) informācijas sistēmas saskarnes formas izvietošana paredzēta (ja attiecināms) | |
39.1. | integrētajā valsts informācijas sistēmas savietotājā |
6 |
39.2. | citā informācijas sistēmas savietotājā |
4 |
39.3. | iestādes mājaslapā internetā |
2 |
Tā kā iespējamas dažādas saskarnes formu izmitināšanas kombinācijas, kritēriju vērtē pēc tā rādītāja, kurā saņemts augstākais novērtējums | ||
40. | Projekta rezultātā |
|
40.1. | radītā elektroniskā pakalpojuma lietotāju īpatsvars divu gadu periodā pēc projekta īstenošanas attiecībā pret pašreizējo pakalpojumu lietotāju skaitu, kuri izmanto pakalpojumu klātienē, ja tiek veidoti pakalpojumi iedzīvotājiem |
|
40.1.1. | vairāk par 50,00 % |
5 |
40.1.2. | no 40,01 % – 50,00 % |
4 |
40.1.3. | no 30,01 % – 40,00 % |
3 |
40.1.4. | no 20,00 % – 30,00 % |
2 |
40.1.5. | mazāk par 20,00 % |
1 |
40.2. | radītā elektroniskā pakalpojuma lietotāju īpatsvars divu gadu periodā pēc projekta īstenošanas attiecībā pret pašreizējo pakalpojumu lietotāju skaitu, kuri izmanto pakalpojumu klātienē, ja tiek veidoti pakalpojumi saimnieciskās darbības veicējiem |
|
40.2.1. | vairāk par 50,00 % |
5 |
40.2.2. | no 40,01 % – 50,00 % |
4 |
40.2.3. | no 30,01 % – 40,00 % |
3 |
40.2.4. | no 20,00 % – 30,00 % |
2 |
40.2.5. | mazāk par 20,00 % |
1 |
40.3. | radītā elektroniskā pakalpojuma vai informācijas sistēmu lietojošo publiskās pārvaldes iestāžu īpatsvars divu gadu periodā pēc projekta īstenošanas attiecībā pret pašreizējo publiskās pārvaldes iestāžu skaitu, ja tiek veidoti pakalpojumi vai informācijas sistēmas publiskās pārvaldes iestādēm |
|
40.3.1. | vairāk par 50,00 % |
5 |
40.3.2. | no 40,01 % – 50,00 % |
4 |
40.3.3. | no 30,01 % – 40,00 % |
3 |
40.3.4. | no 20,00 % – 30,00% |
2 |
40.3.5. | mazāk par 20,00 % |
1 |
Kritēriju vērtē, nosakot punktu skaitu katra projekta
ietvaros izveidojamā/uzlabojamā e-pakalpojuma mērķa grupai atsevišķi. Kopējo summu izdala ar e-pakalpojumu skaitu. Ja tiek veidots/uzlabots pakalpojums vairākām mērķa grupām, pakalpojumu vērtē pēc tā rādītāja, kurā saņemts augstākais novērtējums |
||
41. | Projekta riska novērtējums |
|
41.1. | projekta īstenošanas ilgums |
|
41.1.1. | ...< 1,5 gadi |
3 |
41.1.2. | 1,5 ≤ ...< 2,5 gadi |
2 |
41.1.3. | 2,5 ≤ ... ≤ 3 gadi |
1 |
41.2. | projekta ietvaros paredzamo iepirkumu procedūru skaits, kuru līguma cena pārsniedz LVL 20 000 (bez PVN) |
|
41.2.1. | ........≤ 3 |
3 |
41.2.2. | 4 ≤ ...< 7 |
2 |
41.2.3. | ....... ≥ 7 |
1 |
Punktu skaitu abiem rādītājiem summē. Maksimālais punktu skaits kritērijā ir 6 | ||
42. | Projektā paredzētas specifiskas darbības vienādu iespēju principa īstenošanai, nodrošinot elektroniskā pakalpojuma izmantošanas iespējas personām ar funkcionāliem traucējumiem | |
42.1. | projektā paredzētas trīs un vairāk specifisku darbību vienādu iespēju nodrošināšanai |
2 |
42.2. | projektā paredzētas 1–2 specifiskas darbības vienādu iespēju nodrošināšanai |
1 |
42.3. | projektā nav paredzētas specifiskas darbības vienādu iespēju nodrošināšanai |
0 |
Piezīmes.
1 Ja saņemts negatīvs vērtējums, projekta iesniegumu noraida.
2 Ja saņemts negatīvs vērtējums, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā).
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe