• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrija: Par pedagogu darba apjomu, kvalitāti un prestižu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.09.2010., Nr. 139 https://www.vestnesis.lv/ta/id/216065

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta komitejas sēdē: 2010.gada 30.augustā

Vēl šajā numurā

02.09.2010., Nr. 139

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Izglītības un zinātnes ministrija: Par pedagogu darba apjomu, kvalitāti un prestižu

Ogres, Ikšķiles, Lielvārdes un Ķeguma novada pedagogi diskusijas “Konkurētspējīgi pedagogi = konkurētspējīga izglītība” gaitā pauda viedokli, ka, viņuprāt, pedagogu darba kvalitātes svarīgs rādītājs ir skolēnu mācību sasniegumu dinamika, pedagogu atalgojumam jābūt atkarīgam no pedagogu darba kvalitātes rādītājiem, jānodrošina vienota un skaidra izpratne par reālo skolotāja paveiktā darba apjomu, pedagoģijas programmās augstskolās vairāk akcents jāliek uz praktisko darbu, skolās būtu jābūt lielākam skolotāju vīriešu īpatsvaram un atbalsts pedagogiem ir atšķirīgs lielajās un mazajās pašvaldībās. Diskusija notika 30.augustā, tās laikā vairāk nekā 80 pedagogu, pašvaldību un vecāku pārstāvju darba grupās izteica savu viedokli par pedagogu darba kvalitāti, profesijas prestižu, pedagogu darbam nepieciešamo atbalstu un Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu “Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos”.

“Runājot ar pedagogu profesijas prestižu, svarīgs faktors ir cieņa – pašam pret sevi, pret savu darbu, kā arī pārējiem,” teica valsts sekretāra vietniece nozares politikas jautājumos Kristīne Vāgnere, kā arī pateicās pedagogiem par ideju apmaiņu un pauda prieku par pedagogu gatavību jauniem izaicinājumiem un iespējām, kā arī pieredzes bagāto skolotāju ieinteresētību palīdzēt skolās ienākt jaunajiem pedagogiem.

ESF projekta “Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” vadītāja Evija Papule diskusiju laikā informēja par līdz šim sasniegtajiem projekta rezultātiem un īstenošanas gaitu un apstiprināja, ka “projekts devis iespējas pedagogiem stiprināt pašapziņu, paplašināt redzesloku un pilnveidot un papildināt kompetences”.

Diskusijās izteiktie viedokļi tiks apkopoti un izvērtētas iespējas tos ieviest gan saistībā ar projekta īstenošanu, gan plašākā izglītības politikas veidošanas procesā, piemēram, pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas ieviešanā. Ņemot vērā, ka ESF projekts “Pedagogu konkurētspēja izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” turpināsies vēl gandrīz divus gadus, IZM ir svarīgi uzklausīt pedagogu viedokļus un sekmēt tādu projektu īstenošanu, lai skolotājiem nodrošinātu pēc iespējas lielāku ieguvumu un nepieciešamo atbalstu, tādējādi radot pozitīvas pārmaiņas izglītības sistēmā.

Šī bija diskusiju cikla otrā diskusija. Tās turpināsies vēl astoņās Latvijas pilsētās.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!