Par mākslas un mūzikas skolu programmu modernizēšanu
Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti 15.septembrī, ar kultūras ministru Intu Dālderi diskutējot par kultūrizglītības kvalitāti, pauda atbalstu mākslas un mūzikas skolu programmu modernizēšanai.
Kultūras ministrija ir sākusi kultūrizglītības programmu satura uzlabošanu, un tās mērķis ir četru gadu laikā sistēmu padarīt mūsdienīgu, noskaidroja komisija. “Daudzviet tiek izmantota novecojusi metodika, un ir pienācis laiks to mainīt,” teica I.Dālderis. “Pirmajos apmācības gados bērnam jāiemāca mīlēt mākslu un mūziku un jāieliek pareizi pamati profesionālai izaugsmei.”
“Komisija atzinīgi vērtē
ministra paveikto, finansiāli grūtajos apstākļos saglabājot visas
kultūras iestādes un nepieļaujot ne muzeju, ne mākslas un mūzikas
skolu, ne arī valsts teātru slēgšanu,”
pauda komisijas priekšsēdētājs Jānis Strazdiņš. Savukārt deputāte
Janīna Kursīte-Pakule uzsvēra ministrijas veiksmīgo darbu,
sakārtojot kultūras sistēmu – saglabājot tradīcijas un vienlaikus
modernizējot prasības. Šādu vērtējumu var dzirdēt arī no kultūras
organizācijām, atzīmēja deputāte.
Mūsu pieredze mākslas un mūzikas izglītībā ir unikāla, un Latvija to varētu piedāvāt pasaulei, uzsvēra komisijas deputāte Inguna Rībena.
“Nākamā gada valsts budžetā kultūras finansējumu nedrīkst samazināt ne par vienu santīmu,” teica I.Dālderis. “Pretējā gadījumā būs jāslēdz kultūras iestādes un nevarēs kopā saturēt kolektīvus.”
Pārrunājot darāmos darbus kultūrizglītības jomā, ministrs skaidroja, ka Latvijā darbojas 145 mūzikas un mākslas skolas un jāstrādā pie tā, lai tās aptvertu plašāku bērnu loku. Tagad šajās skolās mācās seši procenti no visiem bērniem, taču šo skaitu vajadzētu dubultot, pauda kultūras ministrs. Tāpat jārisina jautājums, lai skolas nejustu profesionālu pedagogu trūkumu, pretējā gadījumā pēc pieciem gadiem problēma kļūs pavisam akūta, uzskata ministrs.
Savukārt profesionālajās vidusskolās jādomā par kvalitātes stiprināšanu un elastīgāku piedāvājumu, piemēram, lai arī vispārizglītojošo skolu audzēkņi varētu apgūt mūzikas un mākslas priekšmetus un lai tiktu dažādots apgūstamo mūzikas instrumentu loks. I.Dālderis pauda pārliecību: lai sagatavotu profesionāļus, bez Kultūras ministrijas speciālistu līdzdalības nedrīkstētu akreditēt nevienu augstākās izglītības programmu mākslā un mūzikā.
Saeimas preses dienests