• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz deputātu jautājumu rakstiski iesniegtā atbilde. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.09.2010., Nr. 153 https://www.vestnesis.lv/ta/id/218563

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Baltijas Ministru padomi un XI Ekonomikas forumu

Vēl šajā numurā

28.09.2010., Nr. 153

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Uz deputātu jautājumu rakstiski iesniegtā atbilde

Ministre L.Mūrniece

Uz jaut. nr.234/J9 – dok.nr.6429

Par dārgu motociklu iegādes pamatotību Valsts policijas vajadzībām

Iekšlietu ministrijā 2010.gada 9.septembrī ir saņemta Saeimas Kancelejas 2010.gada 9.septembra vēstule Nr.12/2-7-n/215-(9//10) ar lūgumu līdz 2010.gada 15.septembrim iesniegt atbildes uz deputātu jautājumiem par motociklu iegādes pamatotību Valsts policijas vajadzībām. Attiecībā uz šo iegādi saistībā ar uzdotajiem jautājumiem paskaidrojam sekojošo.

1. Precīzi atbildēt uz šo jautājumu ir sarežģīti jo Valsts policijas rīcībā ir dažāda izlaiduma gada dienesta transportlīdzekļi. Ir tādi, kas tiek ekspluatēti jau vairāk nekā desmit gadus, kā arī ir dienesta transportlīdzekļi, kas tiek nomāti uz operatīvā līzinga nosacījumiem, šajā gadījumā visus ar tehnisko apkalpošanu saistītos izdevumus sedz attiecīgais uzņēmums. Valsts policijas rīcībā esošie motocikli, kas tika iegādāti 2005.gadā, joprojām atrodas Valsts policijas bilancē un to norakstīšana tuvākajos piecos gados netiek plānota. Attiecībā uz jaunajiem BMW markas motocikliem, saskaņā ar Valsts policijas un SIA "BM Auto" noslēgto ilgumu, SIA "BM Auto" garantijas laikā (divi gadi) nodrošina policijas motociklu un aprīkojuma apkopi bez maksas.

2. G.Marķitāna kungs savā intervijā tikai uzsvēra, ka policijas motocikli lielākoties tiks izmantoti pilsētās, kur pārsvarā ir asfalta segums. Konkrētie motocikli tehniski ir paredzēti lietošanai gan uz asfalta seguma, gan uz grants, šķembu vai cita ceļa seguma.

3. Pateikt konkrēti, cik maksā viena policijas uzdevumiem sagatavota automašīna, faktiski ir neiespējami, jo cena ir atkarīga no tā, kam paredzēts konkrētais transportlīdzeklis (policijas specifiskie uzdevumi), transportlīdzekļa veida (vieglā automašīna, kravas automašīna, autobuss), uz tā uzstādītajiem tehniskajiem līdzekļiem (radari, videosistēmas, datori, GPS, dažādu ekspertīžu veikšanai nepieciešamā aparatūra u.tml.). Viena patrulēšanai sagatavota policijas automašīna varētu maksāt aptuveni 30 000 LVL.

Rūpnieciski izgatavoti un policijas darbam paredzēti motocikli Valsts policijai nepieciešami, lai:

– veiktu pavadīšanas, piemēram, ārvalstu delegāciju vizīšu, kultūras un sporta pasākumu laikā u.tml. Lai nodrošinātu dažāda veida pavadīšanas, prasībās tika iekļautas vairākas specifiskas lietas, piemēram, pārnesuma kārba ar pazeminātu pārnesumu komplektā ar akseleratora droseles fiksējošo skrūvi nodrošina cilvēku grupu pavadīšanu lēnā gaitā, kā arī mazina policijas darbinieku roku plaukstu traumatismu un samazina izdevumus, kas saistīti ar motociklu sajūga remontiem;

– nodrošinātu operatīvāku nokļūšanu ceļu satiksmes negadījumu un citās notikuma vietās, piemēram, apbraucot sastrēgumus, izbraucot šauros ceļa posmus u.tml., kā arī, lai spētu sekot un apturēt no policijas bēgošas personas, kas izmanto jaudīgus transportlīdzekļus. Jaudīgi motocikli spēj vienlīdz teicami nodrošināt motociklam nepieciešamo ātrumu un paātrinājumu, lai veiktu pārkāpēja transportlīdzekļa apturēšanu vai sekotu bēgošam transportlīdzeklim;

– spētu optimālāk veikt ceļu satiksmes uzraudzību, iesaistot pēc iespējas vairāk policijas darbinieku, tādējādi nodrošinot ceļu satiksmes uzraudzību lielākā teritorijā. Sastādot specifikāciju policista ekipējumam, kā galvenais kritērijs tika noteikts – drošība un kvalitāte. Specializētais ekipējums paredzēts intensīvai lietošanai, bieži vien ekstremālos apstākļos un nodrošina policijas darbiniekam augstu drošības pakāpi.

4. Konkrētas statistikas par to, cik reižu policijas darbiniekiem bija jāorganizē tieši pakaļdzīšanos kādam transportlīdzeklim, Valsts policijas rīcībā nav, jo tāda statistika netiek veikta.

Taču jāatzīmē, ka šo jautājumu nevar skatīt tikai no šī aspekta, jo motociklu priekšrocība ir galvenokārt mobilitāte un ātrums, t.i., ar motociklu var ātrāk un vieglāk panākt likumpārkāpēju, kas rupji pārkāpj ceļu satiksmes noteikumu prasības, piemēram, veicot atļautā braukšanas ātruma kontroli slēptā veidā, viens norīkojums slēpti veic satiksmes uzraudzību, ziņojot otram norīkojumam par konkrēto pārkāpēju, kuru viņam ir nekavējoties jāpanāk un jāaptur. Ņemot vērā to, daudzi transportlīdzekļu vadītāji būtiski pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu (daži vadītāji mēģina arī bēgt), policijas darbiniekiem, lai panāktu un apturētu šādus transportlīdzekļu vadītājus, vitāli nepieciešami gan jaudīgi motocikli, gan jaudīgas dienesta automašīnas, ar kurām, starp citu, policija tiek nodrošināta visās attīstītajās pasaules valstīs. Saskaņā ar statistikas datiem par nepakļaušanos tādas personas prasībai apturēt transportlīdzekli, kura ir pilnvarota pārbaudīt transportlīdzekļa vadītāja dokumentus, vidēji gadā tiek sastādīti 50 administratīvie protokoli un par nepakļaušanos tādas personas atkārtotai vai vairākkārtējai prasībai apturēt transportlīdzekli (par bēgšanu), kura ir pilnvarota pārbaudīt transportlīdzekļa vadītāja dokumentus, vidēji gadā tiek sastādīti 120 administratīvie protokoli.

5. Iegādājoties konkrētos motociklus, tika domāts par to daudzfunkcionalitāti, t.i., motocikli ir nepieciešami ne tikai ceļu satiksmes uzraudzībai, bet arī lai veiktu pavadīšanas, piemēram, ārvalstu delegāciju vizīšu, kultūras un sporta pasākumu laikā u.tml. Diemžēl nodrošināt pavadīšanas, izmantojot "Skuterus", nav iespējams.

6. Motocikli un motociklistu ekipējums par kopējo summu 299952,4 LVL tika iegādāti no SIA "BM Auto", kas tika izvēlēts, rīkojot atklātu konkursu Publisko iepirkumu likumā noteiktajā kārtībā. Izstrādājot prasības konkursam, Valsts policija izvirzīja mērķi iegādāties daudzfunkcionālu un drošu transportlīdzekli, kurš izgatavots tieši policijas vajadzībām, kura lietošanas laiks būtu ilgs un kura ekspluatācija neprasa lielus papildu finanšu ieguldījumus.

7. Uzskatu, ka konkrētais policijas motocikls:

1) kas ir rūpnieciski ražots tieši policijas specifiskajām vajadzībām;

2) kurš ir aprīkots ar jaunākajām drošības sistēmām, lai nodrošinātu policijas

darbinieka drošību, uz kura ir uzstādīti rūpnieciski ražoti specifiskie tehniskie līdzekļi (bākugunis, skaņas signāli u.tml.);

3) kuram papildus pievienots specializētais augstas kvalitātes ekipējuma komplekts (ķivere, kombinezons, zābaki un cimdi), kas paredzēts intensīvai lietošanai, bieži vien ekstremālos apstākļos, un nodrošina policijas darbiniekam augstu drošības pakāpi, izmaksu ziņā ir uzskatāms par atbilstošu izvirzītajām tehniskajām prasībām un pašreizējām tirgus cenām.

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības padomes 2009.gada 26.novembra lēmumu Valsts policijai iedalīti 300 000 latu motociklu iegādei. Citam mērķim šos līdzekļus nav iespējams izmantot.

8. Sniegtais paskaidrojums pamatoja motociklu iegādes nepieciešamību.

Diemžēl nevarēšu ierasties atbilžu sniegšanai mutvārdos, jo atradīšos attaisnotā prombūtnē – iepriekš plānotā darba vizītē. Lūdzu izskatīt rakstveidā iesniegtās atbildes.

Ar cieņu, iekšlietu ministre L.Mūrniece

Rīgā 2010.gada 15.septembrī

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!