Ministru kabineta noteikumi Nr.843
Rīgā 2010.gada 14.septembrī (prot. Nr.47 71.§)
Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.6.2.1.aktivitāti "Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai"
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.6.prioritātes "Policentriska attīstība" 3.6.2.pasākuma "Komplekss atbalsts novadu pašvaldību izaugsmes sekmēšanai" 3.6.2.1.aktivitāti "Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai" (turpmāk – aktivitāte);
1.2. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Aktivitātes mērķis ir veicināt iedzīvotāju skaita ziņā lielāko novadu attīstības centru (tiem jāiekļaujas kopējā nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīklā un jāpapildina tas) konkurētspējas nostiprināšanu un funkcionālo saišu veidošanu starp attīstības centriem un tiem piegulošajām teritorijām saskaņā ar integrētām pašvaldību attīstības programmām, sniedzot atbalstu uzņēmējdarbības infrastruktūras (dabas un fiziskās vides) sakārtošanai, kā arī sabiedrisko pakalpojumu pieejamības un iedzīvotāju mobilitātes sekmēšanai.
3. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.
4. Aktivitātes ietvaros atbalstītos projektus finansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un nacionālā publiskā līdzfinansējuma. Aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums ir 9 484 399 lati, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums – 8 061 738 lati un nacionālais publiskais finansējums – 1 422 661 lats.
5. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
6. Projekta iesniedzēja līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
7. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde), sadarbības iestāde ir Valsts reģionālās attīstības aģentūra (turpmāk – sadarbības iestāde).
8. Atbildīgajai iestādei ir šādas funkcijas:
8.1. nodrošināt ar aktivitātes uzraudzību saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
8.2. nodrošināt aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, aktivitātes īstenošanas nosacījumu un projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju izstrādi, analizēt problēmas aktivitātes īstenošanā un sniegt vadošajai iestādei un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai priekšlikumus par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;
8.3. nodrošināt, lai netiktu pārsniegts aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums, un uzraudzīt pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
8.4. izstrādāt projekta iesnieguma vērtēšanas metodiku un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
8.5. aktivitātes uzraudzībai lietot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu;
8.6. izvērtēt sadarbības iestādes sagatavoto informāciju un sniegt atzinumu par tām izmaiņām projektā, kas skar projekta mērķi un sasniedzamos uzraudzības rādītājus.
9. Sadarbības iestādei ir šādas funkcijas:
9.1. nodrošināt ar aktivitātes ieviešanu saistītos informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
9.2. publicēt savā tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv) ar projektu iesniegumu atlasi saistīto dokumentāciju;
9.3. nosūtīt ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumus iesniegt projektu iesniegumus;
9.4. izstrādāt un saskaņot ar atbildīgo iestādi projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas (turpmāk – vērtēšanas komisija) nolikumu, projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, kārtību, kādā nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu, finanšu analīzes izstrādes metodiku un izmaksu efektivitātes analīzes izstrādes metodiku;
9.5. izveidot vērtēšanas komisiju;
9.6. nodrošināt projektu iesniegumu vērtēšanu un pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī uzraudzīt nosacījumu izpildi;
9.7. izskatīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma saņēmēja (turpmāk – finansējuma saņēmējs) sagatavoto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku;
9.8. izstrādāt vienošanās projektu un slēgt vienošanos ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu;
9.9. pārbaudīt finansējuma saņēmēju iesniegtos maksājuma pieprasījumus, apstiprināt attiecināmo izdevumu summas, sagatavot maksājuma uzdevumus un izdevumu deklarācijas;
9.10. izskatīt un apstiprināt iesniegtos projekta progresa pārskatus;
9.11. izvērtēt vienošanās grozījumus, saskaņot tos ar atbildīgo iestādi, ja grozījumi skar ar projekta mērķi saistītās izmaiņas, šo noteikumu 8.3.apakšpunktā minētā principa izpildi un sasniedzamos uzraudzības rādītājus, un pieņemt lēmumu par projekta grozījumiem;
9.12. lietot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu un uzkrāt tajā datus par projektu iesniegumiem un projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izmantošanu;
9.13. nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veikt izlases pārbaudes projektu īstenošanas vietās;
9.14. kontrolēt Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
9.15. izskatīt finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniegt to Iepirkumu uzraudzības birojā;
9.16. sniegt Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām informāciju saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanu;
9.17. nodrošināt informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi.
10. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
II. Projekta darbības un izmaksas
11. Projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:
11.1. novadu attīstības centru konkurētspējas celšana un funkcionālo saišu veidošana starp attīstības centriem un to piegulošajām teritorijām, izveidojot vai uzlabojot infrastruktūru un ar to saistītos publiskos pakalpojumus vai sekmējot saimnieciskās darbības attīstību;
11.2. Eiropas Savienības struktūrfondu publicitātes un informācijas pasākumiatbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
11.3. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulā (EK) Nr.1081/2006 par Eiropas Sociālo fondu un Regulas (EK) Nr.1784/1999 atcelšanu noteiktās darbības, kas nepieciešamas, lai īstenotu projektā plānotās Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētās darbības, kā arī ir cieši ar tām saistītas un vērstas uz nodarbinātības veicināšanu.
12. Nodrošinot projekta iesniegumā plānoto izmaksu nepārklāšanos ar izmaksām, kas paredzētas ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu aktivitāšu ietvaros, projekta iesniedzējs var pretendēt uz atbalstu arī tādu darbību īstenošanai, kurām tas ir izmantojis iespēju saņemt finansējumu ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu citu aktivitāšu ietvaros, bet saņemtais atbalsts nav bijis pietiekams pašvaldības definētās problēmas atrisināšanai.
13. Projekta ietvaros nav atbalstāmas darbības, kas:
13.1. nav minētas šo noteikumu 11.punktā, nesekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu un neatbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 5.jūlija Regulas (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Regulas (EK) Nr.1783/1999 atcelšanu 4.panta prasībām;
13.2. nav saistītas ar normatīvajos aktos par pašvaldību darbību noteiktajām autonomajām funkcijām un to izpildi.
14. Projekta attiecināmās netiešās izmaksas ir:
14.1. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām;
14.2. neparedzētie izdevumi, nepārsniedzot piecus procentus no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām.
15. Projekta attiecināmās tiešās izmaksas ir:
15.1. projektu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas izmaksas), kas veiktas pēc 2006.gada 24.oktobra, un to apmērs nepārsniedz septiņus procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām:
15.1.1. būvprojekta, vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas ieceres dokumentācijas izstrāde visām projektā paredzētajām darbībām;
15.1.2. audita, ekspertīzes vai izpētes izmaksas, ja to veikšana ir priekšnosacījums būvprojekta, vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas ieceres dokumentācijas izstrādei;
15.1.3. finanšu analīzes vai izmaksu efektivitātes analīzes izstrāde. Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde ir attiecināma, ja tā ir uzsākta pirms šo noteikumu spēkā stāšanās dienas;
15.1.4. normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteikto dokumentu sagatavošana;
15.2. būvniecības izmaksas:
15.2.1. satiksmes pārvadu, tiltu, ielu vai ceļu izbūve vai rekonstrukcija, tai skaitā lietusūdens kanalizācijas infrastruktūras izbūve vai rekonstrukcija, sabiedriskā transporta infrastruktūras efektivitātes paaugstināšana, tai skaitā sabiedriskā transporta kustības sistēmas optimizēšana, pieturvietu labiekārtošana un jaunu pieturvietu izbūve;
15.2.2. pašvaldības ēku renovācija, rekonstrukcija vai jaunbūves pabeigšana, ēkas funkcionalitātes nodrošināšanai nepieciešamo visu sabiedrisko pakalpojumu pieslēgumu izbūve un rekonstrukcija;
15.2.3. ūdensapgādes, sadzīves kanalizācijas un notekūdeņu savākšanas un novadīšanas infrastruktūras izbūve satiksmes pārvadu, tiltu, ielu un ceļu būves vai rekonstrukcijas projekta ietvaros teritorijā, kurā uz projekta iesniegšanas dienu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par sabiedrisko pakalpojumu regulatoru ir saņemti sabiedriskā pakalpojuma pieprasījumi no konkrētās teritorijas īpašniekiem;
15.2.4. šādu pazemes komunikāciju infrastruktūras rekonstrukcija vai renovācija, ja, veicot projektā plānotās satiksmes pārvadu, tiltu, ielu, ceļu infrastruktūras būvniecības darbības, pastāv sabiedriskā pakalpojuma sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras bojāšanas risks:
15.2.4.1. siltumapgādes, ūdensapgādes, sadzīves kanalizācijas un notekūdeņu savākšanas un novadīšanas infrastruktūras pārbūve;
15.2.4.2. gāzes, elektroenerģijas un sakaru komunikāciju infrastruktūras pārbūve, nepalielinot tās apkalpes jaudu;
15.3. teritorijas labiekārtošana, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām;
15.4. projekta ietvaros izveidotās infrastruktūras attīstībai nepieciešamo stacionāro iekārtu (izņemot ražošanas iekārtas) un stacionārā aprīkojuma iegāde un uzstādīšana, nepārsniedzot 20 procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām;
15.5. autoruzraudzības un būvuzraudzības pakalpojumu izmaksas, nepārsniedzot trīs procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām;
15.6. zemes iegādes izmaksas, kas veiktas, ievērojot normatīvos aktus valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas jomā, nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, ja zemes iegāde nepieciešama projekta mērķa sasniegšanai;
15.7. izmaksas, kas saistītas ar būves nodošanu ekspluatācijā;
15.8. Eiropas Sociālā fonda šķērsfinansējums, nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, tai skaitā sociālās iekļaušanas veicināšanas pasākumu, apmācību organizēšanas un dalības, subsidēto darba vietu un prakses vietu izmaksas.
16. Izmaksas ir attiecināmas, ja tās:
16.1. nepieciešamas šo noteikumu 11.punktā minēto darbību īstenošanai un šo noteikumu 2.punktā minētā mērķa sasniegšanai;
16.2. atbilst drošas finanšu vadības principam, ko veido:
16.2.1. saimnieciskuma princips, kurš saistīts ar to, lai resursi būtu pieejami noteiktā laikā, pienācīgā apmērā un par zemāko cenu;
16.2.2. lietderības princips, kurš saistīts ar labāko attiecību starp izmantotajiem resursiem un gūto rezultātu;
16.2.3. efektivitātes princips, kurš saistīts ar konkrētu izvirzīto mērķu un paredzēto rezultātu sasniegšanu;
16.3. veiktas pēc 2010.gada 1.janvāra un attiecīgā projekta ideja ir saskaņota Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izveidotajā Koordinācijas padomē, izņemot šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minētās izmaksas.
17. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ja finansējuma saņēmējs tos nevar atgūt normatīvajos aktos par pievienotās vērtības nodokli noteiktajā kārtībā, ir attiecināmās izmaksas.
18. Projekta neattiecināmās izmaksas, kas tieši saistītas ar projektu un nepārsniedz divus procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ir:
18.1. iekārtu vai aprīkojuma izmaksas, kas nav minētas šo noteikumu 15.4.apakšpunktā;
18.2. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 14.1., 14.2., 15.1., 15.3., 15.4., 15.5., 15.6. vai 15.8.apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu procentuālo apmēru;
18.3. nelaimes gadījumu un projekta īstenošanā radīto vērtību apdrošināšana;
18.4. audita veikšana, izņemot šo noteikumu 15.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas;
18.5. šo noteikumu 15.2.4.2.apakšpunktā minētās infrastruktūras atjaunošana, ja tās apkalpes jauda pēc atjaunošanas tiek palielināta.
19. Projektā neiekļauj šādas izmaksas:
19.1. izmaksas, kas nav minētas šo noteikumu 14., 15., 17. un 18.punktā;
19.2. izmaksas, kas radušās pirms 2010.gada 1.janvāra, izņemot šo noteikumu 15.1.apakšpunktā minētās izmaksas.
20. Maksimāli pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apmēra sadalījums ir:
20.1. Tukuma novada pašvaldībai – 542 878 lati;
20.2. Ogres novada pašvaldībai – 542 878 lati;
20.3. Siguldas novada pašvaldībai – 407 159 lati;
20.4. Limbažu novada pašvaldībai – 427 516 latu;
20.5. Dobeles novada pašvaldībai – 452 398 lati;
20.6. Bauskas novada pašvaldībai – 497 638 lati;
20.7. Jelgavas novada pašvaldībai – 497 638 lati;
20.8. Valkas novada pašvaldībai – 380 015 latu;
20.9. Alūksnes novada pašvaldībai – 427 516 latu;
20.10. Balvu novada pašvaldībai – 427 516 latu;
20.11. Ludzas novada pašvaldībai – 427 516 latu;
20.12. Krāslavas novada pašvaldībai – 427 516 latu;
20.13. Preiļu novada pašvaldībai – 380 015 latu;
20.14. Rēzeknes novada pašvaldībai – 597 166 lati;
20.15. Daugavpils novada pašvaldībai – 522 520 latu;
20.16. Ventspils novada pašvaldībai – 361 919 latu;
20.17. Aizputes novada pašvaldībai – 380 015 latu;
20.18. Grobiņas novada pašvaldībai – 361 919 latu.
21. Projekta kopējais attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 100 000 latu.
III. Prasības projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam
22. Projekta iesniedzējs ir Limbažu, Ogres, Siguldas, Tukuma, Alūksnes, Balvu, Bauskas, Dobeles, Krāslavas, Ludzas, Preiļu, Valkas, Aizputes, Daugavpils, Grobiņas, Jelgavas, Rēzeknes un Ventspils novada pašvaldība, tai skaitā tās izveidota iestāde.
23. Projekta iesniedzējs veic finanšu analīzi vai izmaksu efektivitātes analīzi atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem.
24. Veicot izmaksu efektivitātes analīzi, projekta iesniedzējs izvēlas izmaksu efektivitātes ziņā labāko risinājumu, nodrošinot, ka projekta kopējie ieguvumi un ietaupījumi ir lielāki par projekta investīciju un darbības izmaksām visā projekta dzīves ciklā.
25. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma deficīta likmi šo noteikumu 15.2.3.apakšpunktā minētajām izmaksām nosaka atbilstoši darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.5.prioritātes "Vides infrastruktūras un videi draudzīgas enerģētikas veicināšana" 3.5.1.pasākuma "Vides aizsardzības infrastruktūra" 3.5.1.1.aktivitātes "Ūdenssaimniecības infrastruktūras attīstība aglomerācijās ar cilvēku ekvivalentu, lielāku par 2000" ietvaros noteiktajai Kohēzijas fonda līdzfinansējuma deficīta likmei ūdensapgādes, sadzīves kanalizācijas un notekūdeņu savākšanas un novadīšanas infrastruktūras ierīkošanas izmaksām attiecīgā nacionālās vai reģionālās nozīmes attīstības centra (pilsētas) teritorijā.
26. Ja projekta ietvaros veic šo noteikumu 15.2.3.apakšpunktā minētos ieguldījumus, atbalstītie infrastruktūras objekti pēc projekta īstenošanas ir pašvaldības īpašumā un var būt ieguldīti pašvaldības kapitālsabiedrības vai pašvaldības kontrolē esošas komercsabiedrības pamatkapitālā atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām, kā arī par komercdarbības atbalsta kontroli, ja attiecīgā sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs ir pašvaldības kapitālsabiedrība vai pašvaldības kontrolē esoša komercsabiedrība, vai iznomāti atbilstoši normatīvajiem aktiem par publisko iepirkumu un komercdarbības atbalsta kontroli, ja attiecīgo sabiedrisko pakalpojumu sniedz pašvaldības kapitālsabiedrība, pašvaldības kontrolē esoša komercsabiedrība vai cits sabiedriskā pakalpojuma sniedzējs. Ja projekta ietvaros veic šo noteikumu 15.2.4.apakšpunktā minētos ieguldījumus, īpašumtiesības attiecībā uz atbalstītajiem infrastruktūras objektiem nemaina.
27. Projekta iesniedzējs projekta īstenošanai piesaista projekta vadības personālu, kas atbilst vismaz šo noteikumu 2.pielikuma 36.2.apakšpunktā minētajām prasībām.
28. Projekta iesnieguma veidlapai pievieno projekta iesnieguma, pašvaldības attīstības programmas un tās grozījumu (ja attiecināms), finanšu analīzes vai izmaksu efektivitātes analīzes kopiju elektronisko datu nesējā un šādu pavaddokumentu oriģinālus, notariāli apstiprinātas kopijas vai kopijas, uz kurām ir attiecīgās iestādes apliecinājums par kopijas atbilstību oriģinālam:
28.1. finanšu analīzi vai izmaksu efektivitātes analīzi;
28.2. būvniecības (tai skaitā sabiedrisko pakalpojumu sniegšanai nepieciešamās infrastruktūras iekšējo vadu un to aprīkojuma un ārējo inženiertīklu, satiksmes pārvadu, tiltu, ielu, ceļu infrastruktūras aprīkojuma) izmaksu tāmi, kas sagatavota un apstiprināta saskaņā ar būvnormatīvu LBN 501-06 "Būvizmaksu noteikšanas kārtība", kā arī cita veida izmaksu tāmi (tai skaitā stacionāro iekārtu, stacionārā aprīkojuma un tādu iekārtu un aprīkojuma, kas nav uzskatāms par stacionāru, izmaksu (ja attiecināms) tāmi), kas ietver vismaz šādu informāciju:
28.2.1. iegādājamās preces nosaukums;
28.2.2. pakalpojumu vai preču vienību skaits;
28.2.3. vienas vienības cena bez pievienotās vērtības nodokļa un ar to;
28.2.4. kopējā summa bez pievienotās vērtības nodokļa un ar to;
28.3. būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas ieceres dokumentāciju, kas izstrādāta un apstiprināta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par vispārīgiem būvnoteikumiem par projektā plānotajām darbībām;
28.4. normatīvajos aktos par ietekmes uz vidi novērtējumu noteiktos dokumentus;
28.5. pašvaldības iestādes nolikuma kopiju, ja projekta iesniegumu iesniedz pašvaldības iestāde;
28.6. īpašumtiesības apliecinošus dokumentus par infrastruktūras objektu, kurā ir plānots veikt ieguldījumus:
28.6.1. nekustamā īpašuma objektiem – pašvaldības īpašumtiesības apliecinošus dokumentus – izrakstu no zemesgrāmatas vai, ja tāda nav, izziņu par atrašanos pašvaldības īpašumā un Valsts zemes dienesta kadastra izziņu;
28.6.2. citiem infrastruktūras objektiem – izziņu par atrašanos īpašumā, pirkuma līgumu vai citu īpašumtiesības apliecinošu dokumentu;
28.7. ja projekta ietvaros ir paredzēti šo noteikumu 15.2.3.apakšpunktā minētie ieguldījumi:
28.7.1. līgumu, kas atbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 21.1 pantā noteiktajām prasībām un noslēgts ar sabiedriskā pakalpojuma sniedzēju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu;
28.7.2. tehniskos noteikumus būvprojekta izstrādei, kas norādīti būvvaldes izsniegtajā plānošanas un arhitektūras uzdevumā;
28.7.3. sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja izziņu par atbilstoši normatīvajiem aktiem par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem saņemto sabiedriskā pakalpojuma pieprasījumu no attiecīgās teritorijas īpašnieka, norādot pieprasītāja īpašuma kadastra numuru;
28.8. ja projekta ietvaros ir paredzēti šo noteikumu 15.2.4.1.apakšpunktā minētie ieguldījumi:
28.8.1. līgumu, kas atbilst Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 21.1 pantā noteiktajām prasībām un noslēgts ar sabiedriskā pakalpojuma sniedzēju par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu;
28.8.2. sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinumu, kurā konstatēts, ka, veicot projekta ietvaros plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no šo noteikumu 15.2.4.1.apakšpunktā minētās infrastruktūras bojāšanas;
28.8.3. tehniskos noteikumus būvprojekta izstrādei, kas norādīti būvvaldes izsniegtajā plānošanas un arhitektūras uzdevumā;
28.9. ja projekta ietvaros ir paredzēti šo noteikumu 15.2.4.2.apakšpunktā minētie ieguldījumi:
28.9.1. sertificēta būvinženiera ekspertīzes atzinumu, kurā konstatēts, ka, veicot projekta ietvaros plānotos ieguldījumus noteiktās teritorijās, nav iespējams izvairīties no šo noteikumu 15.2.4.2.apakšpunktā minētās infrastruktūras bojāšanas;
28.9.2. tehniskos noteikumus būvprojekta izstrādei, kas norādīti būvvaldes izsniegtajā plānošanas un arhitektūras uzdevumā.
IV. Projektu iesniegumu atlase
29. Sadarbības iestāde divu nedēļu laikā pēc attiecīgās projekta idejas saskaņošanas Koordinācijas padomes sēdē šo noteikumu 22.punktā minētajiem projektu iesniedzējiem nosūta pa pastu ierakstītā vēstulē vai elektroniska dokumenta veidā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu, nosakot projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 90 darbdienām no uzaicinājuma izsūtīšanas dienas. Projektu iesniegumu atlasi organizē vairākās kārtās, līdz projektu iesniedzēji ir noslēguši vienošanās par projektu īstenošanu par visu šo noteikumu 20.punktā minēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu.
30. Sadarbības iestāde paziņojumu par ierobežotas projektu iesniegumu atlases uzsākšanu ievieto sadarbības iestādes tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv).
31. Projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē projekta iesniegumu un šo noteikumu 28.punktā minētos dokumentus vienā eksemplārā:
31.1. papīra formā – personīgi vai nosūtot pa pastu. Dokumentus noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu un ievieto aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē). Ja projekta iesniegums ir nosūtīts pa pastu, par projekta iesniegšanas laiku uzskata dienu, kad projekta iesniegums ir nodots pastā. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, kad sūtījums nodots pastā. Ja projekta iesniegums ir iesniegts personīgi, par projekta iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad atbildīgās iestādes pārstāvis ir izdarījis atzīmi uz projekta iesnieguma par projekta saņemšanu;
31.2. elektroniska dokumenta veidā – atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko dokumentu apriti. Par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku uzskata brīdi, kad projekta iesniegums nosūtīts pa elektronisko pastu vai izmantojot iestādes pārziņā esošās speciālās tiešsaistes formas. Ja rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda faktu, ka projekta iesniegums nosūtīts līdz projekta iesnieguma iesniegšanas termiņa beigām. Ja sadarbības iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts, tā minēto apgalvojumu pamato.
32. Vērtēšanas komisijas sastāvā balsstiesīga komisijas locekļa statusā iekļauj divus atbildīgās iestādes pārstāvjus, trīs Valsts reģionālās attīstības aģentūras pārstāvjus un pa vienam pārstāvim no Satiksmes ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Vides ministrijas un Kultūras ministrijas.
33. Sadarbības iestāde uzaicina piedalīties vērtēšanas komisijas darbā vienu vadošās iestādes pārstāvi novērotāja statusā bez balsstiesībām.
34. Vērtēšanas komisijas priekšsēdētājs ir sadarbības iestādes vadītājs, kuram ir balsstiesīga komisijas locekļa statuss, vai sadarbības iestādes vadītāja norīkota amatpersona.
35. Sadarbības iestāde publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā projektu iesniegumu vērtēšanai var pieaicināt neatkarīgus ekspertus.
36. Vērtēšanas komisija saņemtos projektu iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā iekļautajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
37. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un atbalsta piešķiršanas kritērijiem vērtē ar "Jā" (atbilst), "Daļēji atbilst" (atbilst ar nosacījumu) un "Nē" (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.
38. Ja projekta iesniegums, ievērojot šo noteikumu 2.pielikumā minēto projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriju secību, neatbilst kādam no administratīvajiem vai atbilstības kritērijiem, kas noteikti kā neprecizējami, vai nesaņem minimālo punktu skaitu atbilstoši kādam no kvalitātes kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu neturpina.
39. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja:
39.1. projekta iesniegums atbilst visiem šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un atbalsta piešķiršanas kritērijiem;
39.2. projekta iesniegumā ir izpildītas šo noteikumu 2.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības;
39.3. projekta iesniegums šo noteikumu 2.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju vērtējumā ir saņēmis vismaz 18 punktu.
40. Sadarbības iestādes vadītājs projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ja projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un atbalsta piešķiršanas kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma precizēšanu.
41. Šo noteikumu 40.punktā minētais nosacījums var ietvert:
41.1. prasību sniegt papildu skaidrojumu;
41.2. citu nepieciešamu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem, atbilstības un atbalsta piešķiršanas kritērijiem, kas pieļauj projekta iesnieguma precizēšanu.
42. Ja šo noteikumu 40. un 41.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 2.pielikumā minētā kritērija atbilstības vērtējumu, sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar attiecīgiem norādījumiem.
43. Šo noteikumu 40.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nav ilgāks par 30 darbdienām no lēmuma pieņemšanas dienas.
44. Sadarbības iestāde veic šo noteikumu 40.punktā minētajā lēmumā ietverto nosacījumu izpildes pārbaudi un septiņu darbdienu laikā pēc nosacījumu izpildes dokumentācijas saņemšanas nosūta projekta iesniedzējam atzinumu par nosacījumu izpildi.
45. Ja šo noteikumu 40.punktā minētajā lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti vai nav ievērots šo noteikumu 43.punktā minētais termiņš, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu.
46. Sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja:
46.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 2.pielikumā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem, kas nepieļauj projekta iesnieguma precizēšanu;
46.2. projekta iesniegumā nav izpildītas šo noteikumu 2.pielikumā minēto kvalitātes kritēriju minimālās prasības.
47. Sadarbības iestāde nodrošina, lai informācija par apstiprinātajiem projektu iesniegumiem tiktu publicēta tīmekļa vietnē (www.vraa.gov.lv).
V. Projekta īstenošana un uzraudzība
48. Sadarbības iestāde vienošanos par projekta īstenošanu ar finansējuma saņēmēju slēdz atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
49. Finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc vienošanās noslēgšanas iesniedz izskatīšanai sadarbības iestādē iepirkuma plānu, kas sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu.
50. Projekta iesniedzējs 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 40.punktā minētā lēmuma vai šo noteikumu 44.punktā minētā atzinuma saņemšanas iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku, kas sagatavots atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem.
51. Ja maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafikā objektīvu iemeslu dēļ ir nepieciešams veikt izmaiņas, finansējuma saņēmējs piecu darbdienu laikā no dienas, kad ir konstatēta šāda nepieciešamība, iesniedz sadarbības iestādē aktualizēto maksājuma pieprasījumu iesniegšanas grafiku.
52. Ja finansējuma saņēmējs līdzfinansē projektu no kredīta līdzekļiem, tas piecu darbdienu laikā pēc attiecīgā projekta aizdevuma līguma noslēgšanas iesniedz sadarbības iestādē paziņojumu par saņemto aizdevumu un aizdevuma līguma kopiju.
53. Ja projekta iesniedzējs 30 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 40.punktā minētā lēmuma pieņemšanas vai pēc šo noteikumu 44.punktā minētā atzinuma saņemšanas nav ieradies sadarbības iestādē, lai slēgtu vienošanos par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde vienošanos neslēdz un informē par to atbildīgo iestādi.
54. Finansējuma saņēmējs nodrošina pirmā iepirkumu konkursa izsludināšanu ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc vienošanās noslēgšanas. Ja minētajā termiņā pirmais iepirkumu konkurss nav izsludināts, sadarbības iestāde lemj, vai nepieciešams lauzt vienošanos par projekta īstenošanu.
55. Pēc vienošanās noslēgšanas sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšana un izdevumu deklarācijas sagatavošana.
56. Sadarbības iestāde, nodrošinot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma.
57. Finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu, izdevumus attaisnojošo dokumentu kopijas un projekta pārskatu atbilstoši vienošanās nosacījumos par projekta īstenošanu noteiktajiem termiņiem un kārtībai.
58. Sadarbības iestāde var samazināt projektam piešķirtā finansējuma apmēru saskaņā ar normatīvo aktu, kas regulē kārtību, kādā ziņo par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā konstatētajām neatbilstībām, pieņem lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu un atgūst neatbilstošos izdevumus.
59. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina projektam piešķirtā finansējuma apmēru, ja:
59.1. faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredz vienošanās par projekta īstenošanu;
59.2. nav īstenota kāda no darbībām, ko paredz vienošanās par projekta īstenošanu, bet tiek sasniegts projekta mērķis;
59.3. nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;
59.4. maksājuma pieprasījumā norādītās attiecināmās izmaksas nav samērīgas un ekonomiski pamatotas;
59.5. finansējuma saņēmējs ir maldinājis atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi, sniedzot nepatiesu informāciju;
59.6. finanšu līdzekļu izlietojums nav veikts saskaņā ar normatīvo aktu prasībām publisko iepirkumu jomā, kā arī ja projekta ietvaros ir paredzēti šo noteikumu 15.2.3. un 15.2.4.apakšpunktā minētie ieguldījumi – saskaņā ar normatīvo aktu prasībām komercdarbības atbalsta kontroles jomā.
60. Sadarbības iestādei, izvērtējot starpposma vai noslēguma pārskatu, ir tiesības publisko iepirkumu jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieaicināt neatkarīgus ekspertus, lai pārbaudītu maksājuma pieprasījumā norādīto attiecināmo izmaksu atbilstību un pamatotību.
61. Projektu īsteno ne ilgāk kā līdz 2015.gada 15.jūlijam.
62. Sadarbības iestāde kontrolē finansējuma līdzekļu apguvi, lai netiktu pārsniegta šo noteikumu 4.punktā aktivitātei noteiktā summa. Ja projektā samazinās kopējā attiecināmo izmaksu summa, sadarbības iestāde, pamatojoties uz precizēto Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma atlikumu, kontrolē šo noteikumu 20.punktā minēto projekta iesniedzējam maksimāli pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda izmaksu summu, uzaicinot šo noteikumu 22.punktā minētos projektu iesniedzējus iesniegt projekta iesniegumus kārtējā atlases kārtā.
63. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai attiecināmie izdevumi, kuru atmaksu veic no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma un nacionālā publiskā līdzfinansējuma līdzekļiem un kuriem piemēro Eiropas Sociālā fonda šķērsfinansējuma principu, kā arī ar projekta īstenošanu saistītie ieņēmumi, naudas plūsma, aktīvi un pasīvi grāmatvedības uzskaitē ir identificējami, nodalīti un pārbaudāmi.
64. Visas ar projekta īstenošanu saistītās izmaiņas finansējuma saņēmējs saskaņo ar sadarbības iestādi.
65. Ar projekta mērķi saistītās izmaiņas, šo noteikumu 8.3.apakšpunktā minētā principa izpildi un sasniedzamos uzraudzības rādītājus sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā saskaņo ar atbildīgo iestādi.
66. Finansējuma saņēmējs ir tieši atbildīgs par projekta rezultātu uzturēšanu atbilstoši termiņam, kāds noteikts Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 57.panta 1.punktā. Ja projekta ietvaros veic šo noteikumu 15.2.3.apakšpunktā minētos ieguldījumus un atbalstītos infrastruktūras objektus pēc projekta īstenošanas iegulda pašvaldības kapitālsabiedrības vai pašvaldības kontrolē esošas komercsabiedrības pamatkapitālā, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka līgumā par sabiedriskā pakalpojuma sniegšanu ir noteikts atbalstīto infrastruktūras objektu uzturēšanas termiņš, kas atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 57.panta 1.punktam, un vismaz līdz minētā termiņa beigām pašvaldībai pieder vairāk nekā 50 procentu no attiecīgās kapitālsabiedrības vai komercsabiedrības pamatkapitāla.
67. Finansējuma saņēmējs visas projekta ietvaros iegādātās stacionārās iekārtas un aprīkojumu, kā arī pašvaldības ēkas, kurās veikti ieguldījumi, vismaz piecus gadus pēc projekta īstenošanas apdrošina pret dabas katastrofu, trešo personu prettiesiskas rīcības vai nelaimes gadījumu radītiem zaudējumiem vai bojājumiem.
68. Atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde un finansējuma saņēmējs glabā visu ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus līdz 2021.gada 31.decembrim, kā arī nodrošina Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šai dokumentācijai.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 14.septembra
noteikumiem Nr.843
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 14.septembra
noteikumiem Nr.843
ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma - |
|
Noraidāms1 |
||
1. |
Projekta iesniegums ir sagatavots papīra formā un iesniegts personīgi vai pa pastu aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē) vai sagatavots elektroniska dokumenta formā, iesniegts elektroniski un tas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, un apliecināts ar laika zīmogu. |
N |
2. |
Projekta iesniegums ir iesniegts sadarbības iestādes uzaicinājumā noteiktajā termiņā. |
N |
3. |
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu. |
N |
4. |
Projekta iesniegums ir iesniegts vienā oriģināleksemplārā. |
N |
5. |
Iesniegtais projekta iesniegums ir cauršūts (caurauklots), ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā. |
P |
6. |
Visas projekta iesnieguma lapas ir numurētas. |
P |
7. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta 2010.gada 14.septembra noteikumu Nr.843 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.6.2.1.aktivitāti "Atbalsts novadu pašvaldību kompleksai attīstībai"" (turpmāk - noteikumi) 1.pielikumam un visas 1.pielikuma sadaļas ir aizpildītas |
P |
8. |
Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā. |
P |
9. |
Projekta iesnieguma veidlapai ir pievienoti visi noteikumu 28.punktā noteiktie un atbilstoši noformētie pavaddokumenti. |
P |
10. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu, dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā. |
P |
ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma - |
|
PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Noraidāms1 |
|
11. | Projekts atbilst aktivitātes mērķim – veicināt lielāko (pēc iedzīvotāju skaita) novadu attīstības centru, kuriem jāiekļaujas un jāpapildina kopējais nacionālas un reģionālas nozīmes attīstības centru tīkls, konkurētspējas nostiprināšanu un funkcionālo saišu veidošanu starp attīstības centriem un to apkārtējām teritorijām, saskaņā ar pašvaldību attīstības programmām, sniedzot atbalstu saimnieciskās darbībai nepieciešamās infrastruktūras (dabas un fiziskās vides) sakārtošanai, kā arī sabiedrisko pakalpojumu pieejamības un iedzīvotāju mobilitātes sekmēšanai. |
N |
12. | Projekta darbības atbilst noteikumu 11.punktā noteiktajām atbalstāmajām darbībām. |
P |
13. | Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta projekta īstenošana un uzraudzība. |
P |
14. | Projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās un neattiecināmās izmaksas atbilst noteikumu 15. un 18.punktā noteiktajām attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām. |
P |
15. | Projekta iesniegumā ir skaidri definētas mērķa grupas – novadu pašvaldību un apkārtējo teritoriju iedzīvotāji un komersanti. |
P |
16. | Projekta budžetā iekļautās izmaksas ir samērīgas un pamatotas, tās atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam un darbību apjomam un ir aprēķinātas, ņemot vērā prognozētās tirgus cenas attiecīgajā projekta īstenošanas gadā. |
P |
17. | Projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts. |
P |
18. | Projekta Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz noteikumu 5.punktā noteikto procentuālo apmēru. |
P |
19. | Projekta iesniegumā ir noteikts, kā tiks nodrošināta projektā sasniegto rezultātu uzturēšana vismaz piecus gadus pēc projekta pabeigšanas. |
P |
20. | Projekta kopējais attiecināmo izmaksu apjoms nav mazāks par noteikumu 21.punktā projekta iesniedzējam noteikto projekta kopējo attiecināmo izmaksu apmēru. |
P |
21. | Projekta iesniegumā Eiropas Reģionālās attīstības fonda attiecināmās izmaksas nepārsniedz noteikumu 20.punktā projekta iesniedzējam noteikto maksimāli pieejamo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma procentuālo apmēru. |
P |
22. | Projekta iesniegumā plānotās darbības (projekts vai tā daļa) nepārklājas ar darbībām (projektu vai tā daļu), kas paredzētas ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu aktivitāšu ietvaros, kur projekta iesniedzējs var pretendēt uz finansējuma saņemšanu. |
N |
23. | Projekta ietvaros plānotās darbības atbilst normatīvajos aktos par komercdarbības atbalstu noteiktajām prasībām. |
N |
24. | Projekta iesnieguma ideja ir saskaņota Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas izveidotajā Koordinācijas padomē. |
N |
25. | Projekta iesniedzējam ir izstrādāta un apstiprināta pašvaldības attīstības programma. |
N |
26. | Projekta iesniedzējs plāno īstenot publicitātes un informācijas pasākumus atbilstoši normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu noteiktajām prasībām. |
P |
27. | Projektam ir veikta finanšu analīze, ja projektā ir paredzēti ieņēmumi un projekts atbilst Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 55.pantā noteiktajām prasībām, vai izmaksu efektivitātes analīze. |
N |
28. | Projekta izmaksas uz vienu iegūtā labuma vienību nepārsniedz noteikumu 24.punktā attiecīgā projekta jomai noteikto maksimālo izmaksu līmeni. |
P |
29. | Projekta darbības paredz infrastruktūras uzturēšanas izdevumu samazinājumu pēc projekta realizācijas vai projekta ietvaros tiek izveidota vai uzlabota saimnieciskai darbībai nepieciešamā infrastruktūra. |
P |
PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas
sistēma - |
|
Noraidāms1 |
||
30. | Projekta iesniedzējs atbilst noteikumu 22.punktā noteiktajam projekta iesniedzējam. |
N |
31. | Projekta iesniedzējam ir stabili un pieejami finanšu līdzekļi. |
P |
32. | Projekta iesniedzējs neatrodas finanšu stabilizācijas procesā. |
P |
KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma - punktu skala |
|
PROJEKTA KVALITĀTES KRITĒRIJI | ||
33. |
Projekta ietvaros ir paredzētas investīcijas |
Jāsaņem vismaz 2 punkti |
33.1. |
novadu attīstības centru infrastruktūras izveidei vai uzlabošanai saimnieciskas darbības sekmēšanai, kā arī ar šīs infrastruktūras izmantošanu saistīto pakalpojumu izveidei |
6 |
33.2. |
novadu attīstības centru infrastruktūras izveidei vai uzlabošanai saimnieciskas darbības sekmēšanai |
5 |
33.3. |
novadu attīstības centru infrastruktūras izveidei vai uzlabošanai (izņemot 33.1. un 33.2.apakšpunktā minētās), kā arī ar šīs infrastruktūras izmantošanu saistīto pakalpojumu izveidei |
4 |
33.4. |
novadu attīstības centru infrastruktūras izveidei vai uzlabošanai (izņemot 33.1. un 33.2.apakšpunktā minētās) |
2 |
33.5. |
nav izpildītas 33.1., 33.2., 33.3. un 33.4.apakšpunktā noteiktās prasības |
0 |
34. |
Projekts paredz integrētu pieeju novada pašvaldības attīstības centra infrastruktūras attīstībai, veidojot sasaisti ar pašvaldības attīstības programmu |
Jāsaņem vismaz 4 punkti |
34.1. |
projekts paredz integrētu pieeju novada pašvaldības infrastruktūras attīstībai, tai skaitā paredz novadu pašvaldību attīstības centru konkurētspējas celšanu un funkcionālo saišu ar apkārtējām teritorijām nostiprināšanu, nodrošinot sasaisti ar apstiprināto pašvaldības attīstības programmu |
6 |
34.2. |
projekts paredz integrētu pieeju novada pašvaldības infrastruktūras attīstībai, tai skaitā paredz novadu pašvaldību attīstības centru konkurētspējas celšanu, nodrošinot sasaisti ar apstiprināto pašvaldības attīstības programmu |
4 |
34.3. |
nav izpildītas 34.1. un 34.2.apakšpunktā noteiktās prasības |
0 |
35. |
Projekta ietvaros pašvaldībā tiks saglabātas esošās un izveidotas jaunas darba vietas vai tiks nodrošinātas darba vietas sasniedzamības iespējas |
Jāsaņem vismaz 2 punkti |
35.1. |
tiks saglabātas esošās un izveidotas vismaz sešas jaunas darba vietas |
4 |
35.2. |
tiks saglabātas esošās darba vietas un izveidota viena līdz piecas jaunas darba vietas |
3 |
35.3. |
tiks nodrošinātas darba vietas sasniedzamības iespējas vai tiks saglabātas esošās darba vietas, neveidojot jaunas darba vietas |
2 |
35.4. |
netiks saglabātas esošās un izveidotas jaunas darba vietas vai netiks nodrošinātas darba sasniedzamības iespējas |
0 |
36. |
Projekta vadības komandai ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas |
Jāsaņem vismaz 2 punkti |
36.1. |
projekta vadītājam ir augstākā izglītība un vismaz triju gadu darba pieredze infrastruktūras projektu vadībā, un ne mazāk kā pusei no projekta vadības komandas locekļiem ir augstākā izglītība un profesionālās zināšanas attiecīgajā jomā |
4 |
36.2. |
projekta vadītājam ir augstākā izglītība un no viena līdz triju gadu darba pieredze infrastruktūras projektu vadībā, un ne mazāk kā pusei no projekta vadības komandas locekļiem ir augstākā izglītība un profesionālās zināšanas attiecīgajā jomā |
2 |
36.3. |
nav izpildītas 36.1. un 36.2.apakšpunktā noteiktās prasības |
0 |
37. |
Projekta iesniegumā ir norādīts un pamatots, kā iesniegtais projekts papildina citus apstiprinātus projektus vai plānotus projektus, kuri ir finansēti vai kurus plānots finansēt no citām Eiropas Savienības fondu aktivitātēm vai citiem finanšu instrumentiem |
Kritērijs nav izslēdzošs |
37.1. |
projekta iesniegumā ir norādīta un pamatota papildinātība ar vairāk nekā vienu projektu vai projekta iesniegumu |
3 |
37.2. |
projekta iesniegumā ir norādīta un pamatota papildinātība ar vienu projektu vai projekta iesniegumu |
2 |
37.3. |
projekta iesniegumā nav norādīta un pamatota papildinātība ar projektiem vai projektu iesniegumiem |
0 |
38. |
Projekta iesniegumā atspoguļota projekta īstenošanas gatavības pakāpe |
Jāsaņem vismaz 2 punkti |
38.1. |
projekta darbībām ir apstiprināts būvprojekts tehniskā projekta stadijā vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas iecere, ja attiecināms, un ir izsludināts iepirkums par projektā paredzētajiem ieguldījumiem infrastruktūrā |
6 |
38.2. |
projekta darbībām ir apstiprināts būvprojekts tehniskā projekta stadijā vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas iecere, ja attiecināms, un sagatavota iepirkuma dokumentācija par projektā paredzētajiem ieguldījumiem infrastruktūrā |
4 |
38.3. |
projekta darbībām ir apstiprināts būvprojekts tehniskā projekta stadijā vai vienkāršotas renovācijas vai vienkāršotas rekonstrukcijas iecere, ja attiecināms |
2 |
38.4. |
nav izpildītas 38.1., 38.2. un 38.3.apakšpunktā noteiktās prasības |
0 |
39. |
Projektu paredzēts īstenot |
Jāsaņem vismaz 1 punkts |
39.1. |
līdz 18 mēnešiem |
3 |
39.2. |
no 19 līdz 30 mēnešiem |
2 |
39.3. |
no 31 līdz 36 mēnešiem |
1 |
39.4. |
ilgāk par 36 mēnešiem |
0 |
KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLĀM PRIORITĀTĒM | ||
40. |
Projekta iesniedzēja finansējuma attiecināmo izmaksu daļa projektā ir lielāka nekā noteikumu 6.punktā noteiktā minimālā finansējuma daļa |
Kritērijs nav izslēdzošs |
40.1. |
vairāk nekā par 10 procentiem |
3 |
40.2. |
par sešiem līdz 10 procentiem |
2 |
40.3. |
līdz 5,99 procentiem |
1 |
40.4. |
projekta iesniedzēja finansējuma attiecināmo izmaksu daļa projektā nav lielāka par minimālo noteikto finansējuma daļu |
0 |
41. |
Projektā ir paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem |
Kritērijs nav izslēdzošs |
41.1. |
projektā paredzētas četras un vairāk specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
3 |
41.2. |
projektā paredzētas no vienas līdz trim specifiskām darbībām vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
2 |
41.3. |
projektā nav paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
0 |
42. |
Īstenojot projektu, tiks veicināta vides piesārņojuma mazināšanās vai esošā stāvokļa saglabāšanās, ir noteiktas darbības negatīvās ietekmes uz vidi novēršanai vai samazināšanai |
Kritērijs nav izslēdzošs |
42.1. |
īstenojot projektu, tiks veicināta vides piesārņojuma mazināšanās vai esošā stāvokļa saglabāšanās, ir noteiktas darbības negatīvās ietekmes uz vidi novēršanai vai samazināšanai |
2 |
42.2. |
īstenojot projektu, netiks veicināta vides piesārņojuma mazināšanās vai esošā stāvokļa saglabāšanās, nav noteiktas darbības negatīvās ietekmes uz vidi novēršanai vai samazināšanai |
0 |
43. |
Projekts sekmē informācijas sabiedrības attīstību, paredzot elektronisko pakalpojumu izveidošanu vai uzlabošanu |
Kritērijs nav izslēdzošs |
43.1. |
projekts paredz elektronisko pakalpojumu izveidošanu vai uzlabošanu |
2 |
43.2. |
projekts paredz informācijas un komunikācijas aprīkojuma iegādi |
1 |
43.3. |
projekts neparedz elektronisko pakalpojumu izveidošanu vai uzlabošanu vai informācijas un komunikācijas aprīkojuma iegādi |
0 |
KOPĀ - 42
Vērtējuma zem 18 punktiem gadījumā projekta iesniegumu noraida. |
||
ATBALSTA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtēšanas
sistēma - |
|
Noraidāms1 |
||
44. |
Projekta iesniegumā plānotās darbības (projekts vai tā daļa) nepārklājas ar darbībām (projektu vai tā daļu), kas ir paredzētas ārvalstu finanšu palīdzības instrumentu aktivitāšu ietvaros. |
P |
Piezīmes.
1 Ja vērtējums ir negatīvs, projekta iesniegumu noraida.
2 Ja vērtējums ir negatīvs, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu (projekta iesniedzējs nodrošina atbilstību kritērijam normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajā termiņā).
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre D.Staķe