Ministru kabineta noteikumi Nr.897
Rīgā 2010.gada 21.septembrī (prot. Nr.48 27.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumos Nr.212 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi""
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumos Nr.212 "Noteikumi par darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.1.1.aktivitāti "TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi"" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 54.nr.; 2009, 35., 83.nr.; 2010, 67.nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt noteikumu tekstā vārdus "otrās projektu iesniegumu atlases kārtas" ar vārdiem "otrās un turpmāko projektu iesniegumu atlases kārtu".
2. Papildināt 6.1 punktu ar otro un trešo teikumu šādā redakcijā:
"Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmērs vienam projektam no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir iepriekšējā projektu atlases kārtā atlikušais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apmērs. Maksimālais Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85 procenti no kopējās Kohēzijas fonda projekta attiecināmo izmaksu kopsummas."
3. Aizstāt 29.punkta pirmajā teikumā vārdus "kvalitātes kritērijam" ar vārdiem "kvalitātes kritērijiem".
4. Izteikt VII nodaļas nosaukumu šādā redakcijā:
"VII. Noslēguma jautājumi".
5. Papildināt noteikumus ar 37. un 38.punktu šādā redakcijā:
"37. Trešajā un turpmākajās projektu iesniegumu atlases kārtās apstiprinātajos projektos šo noteikumu 11.13., 11.18. un 11.21.apakšpunktā minētās izmaksas kopsummā ir attiecināmas 10 procentu apmērā no sākotnēji apstiprinātajām projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
38. Šo noteikumu 11.punktā minētās izmaksas trešajā un turpmākajās projektu iesniegumu atlases kārtās nevar tikt attiecinātas finansēšanai no Kohēzijas fonda un valsts budžeta līdzekļiem, ja tās radušās, nodibinot darba tiesiskās attiecības."
6. Izteikt 2.pielikumu jaunā redakcijā (1.pielikums).
7. Izteikt 3.pielikumu jaunā redakcijā (2.pielikums).
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs K.Gerhards
Satiksmes ministrijas iesniegtajā redakcijā
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 21.septembra
noteikumiem Nr.897
"2.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta
noteikumiem Nr.212
Satiksmes ministrs K.Gerhards
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 21.septembra
noteikumiem Nr.897
"3.pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 25.marta
noteikumiem Nr.212
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P*, N**) | |
Jā/Nē | |||
1.1. |
Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā |
N |
|
1.2. |
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
N |
|
1.3. |
Projekta iesniegums sagatavots datorrakstā |
P |
|
1.4. |
Projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā |
N |
|
1.5. |
Ir iesniegts viens projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un viena kopija (ja projekta iesniegums netiek iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
N |
|
1.6. |
Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu sagatavošanas un noformēšanas prasībām |
P |
|
1.7. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajai projekta iesnieguma veidlapai |
N |
|
1.8. |
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un ir pievienoti Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktie pielikumi |
P |
|
1.9. |
Projekta iesnieguma finansēšanas plāns ir bez aritmētiskām kļūdām un ir pareizi aizpildīts |
P |
|
1.10. |
Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja paraksttiesīgā persona vai tās pilnvarota persona (ir pievienots pilnvaras apliecinošs dokuments) |
N |
|
1.11. |
Projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām un to apjomam |
P |
|
1.12. |
Pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma un nacionālā finansējuma apjoms ir aprēķināts aritmētiski pareizi |
P |
|
1.13. |
Projektam pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma īpatsvars nepārsniedz Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteikto maksimāli pieļaujamo apjomu |
P |
|
2. Atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma | Noraidāms vai precizējams | |
Jā/Nē | |||
2.1. |
Projekts atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim |
N |
|
2.2. |
Projekta vadības personālam ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas. Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze) |
N |
|
2.3. |
Projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze |
N |
|
2.4. |
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme – 5,5 procenti |
N |
|
2.5. |
Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība (ENPV) ir lielāka par nulli |
N |
|
2.6. |
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma (ERR) ir lielāka par 5,5 procentiem |
N |
|
2.7. |
Projektam ir veikta jutīguma un risku analīze |
N |
|
2.8. |
Projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam |
N |
|
2.9. |
Projekta īstenošana ir paredzēta autoceļa posmā, kas atrodas TEN-T autoceļu tīklā |
N |
|
2.10. |
Minimālās projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 1 000 000 latu (EUR 1 422 872) |
N |
|
2.11. |
Projekta budžetā iekļautie izdevumi atbilst vidējām būvniecības tirgus cenām un ir nepieciešami projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai |
P |
|
2.12. |
Ja projektu īstenos, tiks nodrošināta projektā ietvertā posma maksimālā autotransporta dzenošās ass slodze 11,5 tonnas un maksimālā nekontrolētā transportlīdzekļa pilnā masa 44 tonnas |
N |
|
2.13. |
Projektā ietvertais valsts galvenā autoceļa posma segas stāvoklis uz projekta iesniegšanas dienu ir novērtēts ar atzīmi "apmierinošs", "slikts" vai "ļoti slikts", izmantojot valsts akciju sabiedrības "Latvijas Valsts ceļi" kvalitātes vadības procedūru "Asfaltēto segu inspekcija" |
N |
|
2.14. |
Projektā plānotie publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu noteiktajām prasībām |
P |
|
2.15. |
Projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
N |
|
2.16. |
Projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros |
N |
|
2.17. |
Infrastruktūras objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā vai projekta iesniedzējs ir noslēdzis vienošanos ar zemesgabala īpašnieku atbilstoši Būvniecības likumam |
P |
|
2.18. |
Tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – nodrošināta objekta uzturēšana 20 gadus pēc projekta pabeigšanas |
N |
|
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma | Piezīmes | |
Punkti | |||
3.1. |
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma (ERR) | Punktus piešķir atbilstoši ERR lielumam | |
3.2. | Projekta īstenošanas laiks: | ||
3.2.1. | līdz 1 gadam | 3 | |
3.2.2. | no 1 līdz 2 gadiem | 2 | |
3.2.3. | ilgāks par 2 gadiem | 1 | |
3.3. | Projekta gatavības pakāpe: | ||
3.3.1. | izstrādāts tehniskais projekts un sagatavota iepirkuma dokumentācija | 3 | |
3.3.2. | izstrādāts tehniskais projekts | 2 | |
3.3.3. | izstrādāts skiču projekts | 1 | |
3.3.4. | tehniskais projekts un skiču projekts nav izstrādāts | 0 | |
3.4. | Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības attiecībā uz vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem, un projektā ir iekļauti papildus specifiski pasākumi vides pieejamības veicināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem (piemēram, reljefa virsma, kontrastējošs krāsojums pie līmeņu maiņas, aizsargmargas, luksofori, kas aprīkoti ar skaņas signālu, autobusu platformu slīpo uzbrauktuvju ierīkošana) | 1 | |
Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktās prasības, bet projektā nav paredzēti specifiski pasākumi vides pieejamības veicināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem | 0 | ||
3.5. | Īstenojot projektu, tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti: | ||
3.5.1. | tieši | 2 | |
3.5.2. | netieši | 1 | |
3.5.3. | nemaz | 0 | |
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtēšanas
sistēma Jā/Nē |
Piezīmes | |
4.1. | Ja projekta iesniegums atbilst šā pielikuma 1.1., 1.2., 1.4., 1.5., 1.7., 1.10., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.6., 2.7., 2.8., 2.9., 2.10., 2.12., 2.13., 2.15., 2.16. un 2.18.apakšpunktā noteiktajam vērtēšanas kritērijam, kā arī 3.1., 3.2., 3.3., 3.4. un 3.5.apakšpunktā noteiktajā vērtēšanas kritērijā saņēmis kopā vismaz septiņus punktus, tad, sarindojot projektu iesniegumus dilstošā secībā, sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu, projektu iesniegumu atlases kārtā projekta iesniegumam pietiek finansējuma | N |
Piezīmes.
1. * Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
2. ** Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu."
Satiksmes ministrs K.Gerhards