Ministru kabineta noteikumi Nr.887
Rīgā 2010.gada 21.septembrī (prot. Nr.48 2.§)
Noteikumi par darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.3.1.1.aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana" 2.3.1.1.2.apakšaktivitāti "Ārējo tirgu apgūšana – nozaru starptautiskās konkurētspējas stiprināšana"
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.3.prioritātes "Uzņēmējdarbības veicināšana" 2.3.1.pasākuma "Uzņēmējdarbības atbalsta aktivitātes" 2.3.1.1.aktivitātes "Ārējo tirgu apgūšana" 2.3.1.1.2.apakšaktivitāti "Ārējo tirgu apgūšana – nozaru starptautiskās konkurētspējas stiprināšana";
1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;
1.5. atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2. Apakšaktivitātes mērķis ir veicināt nozaru konkurētspējas stiprināšanu, atbalstot komersantu ieiešanu ārvalstu tirgos un veicinot Latvijas kā tūrisma galamērķa starptautisko konkurētspēju.
3. Apakšaktivitātes ietvaros atbalsta šādas darbības:
3.1. nacionālo stendu organizēšana starptautiskajās izstādēs ārvalstīs;
3.2. reklāmas kampaņu organizēšana ārvalstīs;
3.3. konsultāciju pakalpojumu sniegšana komersantiem, pašvaldībām un ostu pārvaldēm par ārvalstu tirgiem, tai skaitā tiešo vizīšu, tirdzniecības misiju organizēšana, atbalsts dalībai izstādēs un sadarbības partneru atrašana.
4. Apakšaktivitātes ietvaros netiek atbalstītas darbības, kas saistītas ar importa apjomu palielināšanu, Latvijas tirgus apgūšanu vai nostiprināšanos tajā, kā arī konkurētspējas veicināšanu Latvijas tirgū.
5. Apakšaktivitātes īstenošanas veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.
6. Apakšaktivitātes ietvaros projekta iesniedzējas ir:
6.1. valsts aģentūra, kuras mērķis ir sekmēt komercdarbības attīstību;
6.2. valsts aģentūra, kura ir izveidota, lai īstenotu tūrisma attīstības valsts politiku.
7. Aktivitātes ietvaros sasniedzamais uzraudzības rādītājs – līdz 2013.gadam ir atbalstīti 330 uz ārējo tirgu apgūšanu vērsti projekti.
8. Apakšaktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestāde ir valsts aģentūra "Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra" (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.
9. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes kompetence:
9.1. atbildīgās iestādes kompetence:
9.1.1. piemēro n+2 un n+3 principu apakšaktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
9.1.2. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju;
9.1.3. nosūta ierobežotam projektu iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
9.1.4. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;
9.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju;
9.1.6. līdz vienošanās ar finansējuma saņēmēju noslēgšanai uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.1.7. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;
9.1.8. līdz vienošanās noslēgšanai plāno un īsteno informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu, tai skaitā publicē informāciju par apakšaktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;
9.1.9. izsludina atbildīgās iestādes mājaslapā internetā paziņojumu par projektu iesniegumu iesniegšanu, iesniegšanas pārtraukšanu vai izbeigšanu;
9.1.10. izstrādā, apstiprina un publicē atbildīgās iestādes mājaslapā internetā projekta iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projekta iesniegumu vērtēšanas veidlapu;
9.2. sadarbības iestādes kompetence:
9.2.1. izstrādā vienošanās projektu un slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;
9.2.2. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
9.2.3. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājuma pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās vadošajai iestādei pārbaudes veikšanai;
9.2.4. nodrošina informācijas sagatavošanu atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanai pieejamā finansējuma apguvi;
9.2.5. pēc vienošanās noslēgšanas uzkrāj datus par projektu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.2.6. pēc vienošanās noslēgšanas plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projekta īstenošanu;
9.2.7. nodrošina apakšaktivitātes ietvaros apstiprināto projektu uzraudzību un kontroli, tajā skaitā piemēro n+3 un n+2 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;
9.2.8. analizē problēmas apakšaktivitātē un projektu īstenošanā un sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus par apakšaktivitātes un projektu īstenošanas uzlabošanu;
9.2.9. izskata un apstiprina finansējuma saņēmēja iesniegtos projekta progresa pārskatus.
10. Apakšaktivitātes ietvaros projektus līdzfinansē no Eiropas Reģionālās attīstības fonda un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz 3 000 000 latu.
11. Finansējuma saņēmējam maksimāli pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 1 500 000 latu. Finansējuma saņēmējs nodrošina līdzfinansējumu no valsts budžeta ietvaros piešķirtajiem līdzekļiem ne mazāk kā 40 % apmērā.
II. Finansējuma saņēmēju atbalstāmās darbības
12. Ja finansējuma saņēmēja ir valsts aģentūra, kuras mērķis ir sekmēt komercdarbības attīstību, attiecīgā valsts aģentūra:
12.1. apakšaktivitātes ietvaros piešķirto finansējumu izmanto šo noteikumu 3.1. un 3.3.apakšpunktā minētajām darbībām;
12.2. atbalstāmo darbību ietvaros atbalstu sniedz, ievērojot finansējuma saņēmēja izstrādātu kārtību, kādā tiek sniegts atbalsts komersantiem, pašvaldībām un ostu pārvaldēm;
12.3. nacionālā stenda dalībniekiem nodrošina izstādes organizatora noteiktās izmaksas (dalības maksa izstādē, ekspozīcijas laukuma, stenda nomas, tehniskā aprīkojuma izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar informācijas ievietošanu izstādes katalogā), stenda konstrukciju un tās izgatavošanu, kā arī organizē stenda mārketinga pasākumus.
13. Ja finansējuma saņēmēja ir valsts aģentūra, kura ir izveidota, lai īstenotu tūrisma attīstības valsts politiku, attiecīgā valsts aģentūra:
13.1. apakšaktivitātes ietvaros piešķirto finansējumu izmanto šo noteikumu 3.1. un 3.2.apakšpunktā minētajām darbībām;
13.2. atbalstāmās darbības īsteno, ievērojot Tūrisma attīstības valsts aģentūras konsultatīvās padomes apstiprināto Latvijas Tūrisma mārketinga stratēģiju;
13.3. sadarbībā ar Tūrisma attīstības valsts aģentūras konsultatīvo padomi nodrošina dalībnieku atlasi nacionālajam stendam;
13.4. organizējot nacionālo stendu, atbalstu sniedz, ievērojot finansējuma saņēmēja izstrādātu kārtību, kādā tiek sniegts atbalsts komersantiem, pašvaldībām un ostu pārvaldēm;
13.5. nacionālā stenda dalībniekiem nodrošina izstādes organizatora noteiktās izmaksas (dalības maksa izstādē, ekspozīcijas laukuma, stenda nomas, tehniskā aprīkojuma izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar informācijas ievietošanu izstādes katalogā), stenda konstrukciju un tās izgatavošanu, kā arī organizē stenda mārketinga pasākumus.
III. Prasības komersantiem, pašvaldībām un ostu pārvaldēm atbalsta saņemšanai
14. Finansējuma saņēmējs atbalstāmo darbību ietvaros piešķir de minimis atbalstu komersantiem un ostas pārvaldei, ievērojot Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulas (EK) Nr.1998/2006 par līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 28.decembris, Nr. L 379) (turpmāk – regula Nr.1998/2006) nosacījumus de minimis atbalsta piešķiršanai.
15. Atbalstu var saņemt komersants, kas atbilst šādām prasībām:
15.1. komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas komercreģistrā;
15.2. komersants pretendē uz atbalstu atbalstāmajā nozarē (neatbalstāmo nozaru saraksts iekļauts šo noteikumu 1.pielikumā);
15.3. komersants ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā;
15.4. komersants neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir tāds komersants, kura zaudējumi pārsniedz pusi no pamatkapitāla un pēdējo 12 mēnešu laikā zaudējumi pārsniedz ceturtdaļu no pamatkapitāla. Šo nosacījumu nepiemēro komersantiem, kas reģistrēti mazāk nekā pirms trijiem gadiem;
15.5. komersantam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
15.6. komersants finansējuma saņēmējam nav sniedzis nepatiesu informāciju vai tīši maldinājis saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
15.7. komersanta interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un projekta iesniedzējam saskaņā ar Krimināllikumu ir piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
15.8. komersants nav saņēmis vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.
16. Atbalsts dalībai nacionālajā stendā netiek piešķirts komersantiem, kuru produkts neatbilst mērķa tirgum, kurā tiek organizēta izstāde.
17. Atbalstu var saņemt pašvaldība, kas atbilst šādām prasībām:
17.1. pašvaldībai nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
17.2. pašvaldība finansējuma saņēmējam nav sniegusi nepatiesu informāciju vai tīši maldinājusi saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
17.3. pašvaldība nav saņēmusi vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
17.4. pašvaldība atbalstu dalībai nacionālajā stendā var saņemt, ja dalība veicina Latvijas kā tūrisma galamērķa starptautisko konkurētspēju;
17.5. pašvaldība var saņemt atbalstu, iesniedzot vienu projektu gadā, nepārsniedzot atbalsta apjomu 46 853,60 latu.
18. Atbalstu var saņemt ostu pārvalde, kas atbilst šādām prasībām:
18.1. ostu pārvaldei nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu un citu valsts vai pašvaldību noteikto obligāto maksājumu parādu;
18.2. ostu pārvalde finansējuma saņēmējam nav sniegusi nepatiesu informāciju vai tīši maldinājusi saistībā ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
18.3. ostu pārvalde var saņemt de minimis atbalstu, iesniedzot projektu, kas saistīts ar ostu pārvaldes saimnieciskās darbības īstenošanu. Ostu pārvalde var iesniegt vienu projektu gadā, kas saistīts ar ostu pārvaldes nesaimnieciskās darbības īstenošanu, nepārsniedzot atbalsta apjomu 46 853,60 latu;
18.4. ostu pārvalde nav saņēmusi vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem.
IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
19. Nacionālo stendu organizēšanai starptautiskajās izstādēs ārvalstīs attiecināmas ir šādas izmaksas:
19.1. izstādes organizatora noteiktās izmaksas (dalības maksa izstādē, ekspozīcijas laukuma, stenda nomas, tehniskā aprīkojuma izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar informācijas ievietošanu izstādes katalogā);
19.2. stenda dizaina izstrādes, stenda izgatavošanas, nomas un uzstādīšanas izmaksas;
19.3. stenda, tehniskā aprīkojuma un mārketinga materiālu transportēšanas izmaksas līdz izstādes norises vietai un atpakaļ no tās;
19.4. stenda apdrošināšanas izmaksas transportēšanas un ekspozīcijas laikā;
19.5. telpu nomas izmaksas darba semināriem, iekļaujot nepieciešamā tehniskā aprīkojuma izmaksas;
19.6. mārketinga materiālu dizaina izstrādes, satura izstrādes, tulkošanas, izgatavošanas, izplatīšanas un uzglabāšanas izmaksas;
19.7. publicitātes izmaksas ārvalstu plašsaziņas līdzekļos;
19.8. konsultāciju pakalpojumu izmaksas;
19.9. reprezentācijas izdevumi darba semināros izstāžu ietvaros (kafijas pauzes), nepārsniedzot vienu procentu no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
20. Konsultāciju pakalpojumu sniegšanai komersantiem, pašvaldībām un ostu pārvaldēm par ārvalstu tirgiem, tai skaitā tiešo vizīšu, tirdzniecības misiju organizēšanai, atbalstam dalībai izstādēs un sadarbības partneru atrašanai attiecināmas ir šādas izmaksas:
20.1. sakaru un informācijas sistēmu pakalpojumu izmaksas;
20.2. telpu nomas, uzturēšanas un komunālo pakalpojumu izmaksas;
20.3. atlīdzības izmaksas (izņemot prēmiju un naudas balvu, pabalstu un kompensāciju);
20.4. valsts sociālās apdrošināšanas izmaksas;
20.5. kancelejas preču izmaksas;
20.6. komandējuma izmaksas, tai skaitā transporta, naktsmītnes un dienas naudas izmaksas.
21. Reklāmas kampaņu organizēšanai ārvalstīs attiecināmas ir šādas izmaksas:
21.1. reklāmas kampaņas koncepcijas un reklāmas materiālu dizaina izstrādes izmaksas;
21.2. videomateriālu izgatavošanas un izplatīšanas izmaksas;
21.3. publicitātes izmaksas ārvalstu plašsaziņas līdzekļos;
21.4. mārketinga materiālu dizaina izstrādes, satura izstrādes, tulkošanas, izgatavošanas, izplatīšanas un uzglabāšanas izmaksas;
21.5. ārvalstu tūrisma uzņēmumu un žurnālistu iepazīšanās vizīšu organizēšanas izmaksas (tai skaitā transporta, izmitināšanas, ēdināšanas un gida pakalpojumu izmaksas);
21.6. reklāmas aktivitāšu īstenošanas izmaksas ārvalstu tirgos (tai skaitā vides reklāmas objektu izstrādes, izgatavošanas, nomas un uzstādīšanas izmaksas);
21.7. telpu nomas izmaksas darba semināriem, iekļaujot nepieciešamā tehniskā aprīkojuma izmaksas;
21.8. mārketinga aktivitātes, kas veicina Latvijas tūrisma portāla apmeklējumu skaitu.
22. Nav attiecināmas šādas izmaksas:
22.1. izmaksas, kuras nav minētas šo noteikumu 19., 20. vai 21.punktā;
22.2. izmaksas, kuras radušās pirms vienošanās noslēgšanas un pēc vienošanās noteikumos minētā projekta īstenošanas beigu datuma;
22.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;
22.4. izmaksas, kuras nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav samērīgas un pamatotas;
22.5. telpu remonta izmaksas.
V. Projektu iesniegumu atlase
23. Atbildīgā iestāde 30 dienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās nosūta uzaicinājumu projekta iesniedzējiem iesniegt projekta iesniegumu.
24. Lai pretendētu uz finansējumu, projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu, kas sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (2.pielikums).
25. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu papīra formā var iesniegt personīgi atbildīgajā iestādē vai nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu elektroniska dokumenta veidā var iesniegt personīgi atbildīgajā iestādē, nosūtīt pa pastu vai nosūtīt uz atbildīgās iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta projekta iesnieguma iesniegšanas uzaicinājumā.
26. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz vienā eksemplārā caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, uz pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uz uzlīmes ir norāde par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, dokumenta autora nosaukums, dokumenta izstrādāšanas vieta un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts.
27. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas atbildīgajā iestādē iesniedz elektroniski vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi, kas norādīta paziņojumā par projekta iesnieguma iesniegšanu, aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu DOC, XLS , JPG vai PDF datņu formātā.
28. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, tas atbilst šādām prasībām:
28.1. projekta iesniegums ir izstrādāts un noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
28.2. projekta iesniegums ir izstrādāts DOC, XLS , JPG vai PDF datņu formātā;
28.3. projekta iesniegums ir parakstīts ar drošu elektronisku parakstu un apliecināts ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
29. Ja projekta iesniegumu iesniedz, nosūtot pa pastu, un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums nodots pastā pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
30. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā un rodas domstarpības par projekta iesnieguma iesniegšanas laiku, projekta iesniedzējam jāpierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts līdz projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.
31. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un saglabāt savu projekta iesnieguma oriģinālu un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātus to atvasinājumus līdz projektu vērtēšanas beigām. Ja projektu apstiprina, finansējuma saņēmēja pienākums ir saglabāt minētos dokumentus līdz 2021.gada 31.decembrim, kā arī sniegt Eiropas Savienības un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šiem dokumentiem vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātiem to atvasinājumiem.
32. Atbildīgā iestāde vienas darbdienas laikā pēc projekta iesnieguma saņemšanas rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru.
VI. Projektu iesniegumu vērtēšana un lēmumu pieņemšana
33. Iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina atbildīgās iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija). Komisijas sastāvā ietilpst:
33.1. trīs Ekonomikas ministrijas pārstāvji (ar balsstiesībām);
33.2. vadošās iestādes, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji (ar novērotāja tiesībām).
34. Komisijai ir tiesības pieaicināt projekta iesniedzēja pārstāvjus projekta prezentēšanai.
35. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes izstrādāta un apstiprināta kārtība.
36. Projekta iesniegumus vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes, atbilstības un administratīvajiem kritērijiem, izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajā aktā par kārtību, kādā nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.
37. Projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem un atbilstības kritērijiem vērtē ar "jā" vai "nē" ("jā" – atbilst, "nē" – neatbilst). Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, vai ja minētā informācija nav salasāma, uzskata, ka projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam vai attiecīgajā kritērijā tiek piešķirts zemākais vērtējums.
38. Kritēriju vērtēšanas secība:
38.1. sākot vērtēšanu, vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 14., 15., 16. un 17.punktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kādam no minētajiem kritērijiem, tā vērtēšanu neturpina;
38.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 14., 15., 16. un 17.punktā minētajiem kritērijiem, vērtēšanu turpina pēc šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem (1., 2., 3., 4., 5. un 6.punkts);
38.3. ja projekta iesniegums ir saņēmis katrā kvalitātes kritērijā minimālo punktu skaitu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā norādītajam punktu skaitam, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem (7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24. un 25.punkts).
39. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:
39.1. projekta iesniegums atbilst visiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem;
39.2. projekta iesniegums ir saņēmis katrā kvalitātes kritērijā minimālo punktu skaitu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā norādītajam punktu skaitam.
40. Atbildīgās iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja tiek izpildīts kāds no šādiem nosacījumiem:
40.1. projekta iesniegums neatbilst vienam vai vairākiem šo noteikumu 3.pielikuma 14., 15., 16. un 17.punktā minētajiem kritērijiem;
40.2. projekta iesniegums nav saņēmis vienā vai vairākos kvalitātes kritērijos minimālo punktu skaitu atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā norādītajam punktu skaitam.
41. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert nosacījumus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt vienošanos.
42. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgā iestāde norāda, kāda papildu vai precizējoša informācija ir nepieciešama, lai projekta iesniegums atbilstu šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem atbilstības un administratīvajiem kritērijiem (7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 24. un 25.punkts), un termiņu, kādā informācija ir jāiesniedz.
43. Atbildīgās iestādes lēmumā ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt īsāks par 10 dienām un garāks par 30 dienām no dienas, kad parakstīts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu. Nosacījumu izpildes termiņš nav pagarināms.
44. Informāciju par lēmuma par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz atbildīgajā iestādē izvērtēšanai.
45. Atbildīgā iestāde 30 dienu laikā pēc informācijas saņemšanas izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem.
46. Ja projekta iesniedzējs nenodrošina lēmumā ietverto nosacījumu izpildi lēmumā noteiktajā apjomā un termiņā, projekta iesniegums uzskatāms par noraidītu. Atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi vai neizpildi atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc atzinuma parakstīšanas nosūta projekta iesniedzējam.
47. Atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu projekta iesniedzējam nosūta pa pastu piecu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas.
48. Ja projekta iesniedzējs projekta iesniegumu neiesniedz noteiktajā termiņā, atbildīgā iestāde 30 dienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas beigu termiņa rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu. Ja projekta iesniegumu noraida, atbildīgā iestāde 30 dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu, rakstiski nosūta projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu.
49. Kārtību, kādā projekta iesniedzējs ir tiesīgs apstrīdēt pieņemtos lēmumus, nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likums.
VII. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi
50. Projekta minimālais īstenošanas ilgums ir trīs gadi no dienas, kad noslēgta vienošanās. Projekta maksimālais īstenošanas ilgums ir līdz 2015.gada 1.jūlijam.
51. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā.
52. Finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūsmas skaidru nodalīšanu no citas finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc tam, kad pabeigta projekta īstenošana.
53. Finansējuma saņēmējs nodrošina aktuālās informācijas ievietošanu par projekta īstenošanu finansējuma saņēmēja mājaslapā internetā ne retāk kā reizi trijos mēnešos.
54. Vienošanās noteikumos paredzētajā kārtībā un laikā finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē starpposma pārskatu:
54.1. noslēdzoties kārtējam kalendāra ceturksnim, – ceturkšņa pārskatu;
54.2. noslēdzoties kārtējam kalendāra gadam, – gada pārskatu.
55. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma maksājuma pieprasījuma vērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājuma veikšanas pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju, kas saistīta ar starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanu.
56. Finansējuma saņēmējs noslēguma maksājuma pieprasījumu sadarbības iestādē iesniedz 45 dienu laikā pēc projekta pabeigšanas.
57. Grozījumi vienošanās noteikumos ir izdarāmi saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, un vienošanās nosacījumiem. Šādi grozījumi ir pieļaujami, ja to rezultātā nemainās projekta mērķis.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Ekonomikas ministrs A.Kampars
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 21.septembra
noteikumiem Nr.887
Nozares, kurām nav paredzēts atbalsts
Neatbalstāmo nozaru ierobežojumi ir attiecināmi uz komercsabiedrību ražotajiem produktiem vai pakalpojumiem, kurus komercsabiedrības piedāvā tirgū, izņemot gadījumus, ja specifiski norādīts citādi.
I. Lauksaimniecības produktu ražošanas nozare
Ierobežojums attiecas uz Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā minēto lauksaimniecības produktu pārstrādi un tirdzniecību, lauksaimniecības produktu primāro ražošanu.
II. Zivsaimniecības un akvakultūras nozare
Zivsaimniecība un akvakultūra, uz ko attiecas Padomes 1999.gada 17.decembra Regula (EK) Nr.104/2000 par zivsaimniecības un akvakultūras produktu tirgu kopīgo organizāciju.
III. Ogļu rūpniecības nozare
Atbilstoši Padomes 2002.gada 23.jūlija Regulai Nr.1407/2002 par valsts atbalstu ogļu rūpniecībai1 ogles tiek definētas kā augstas kvalitātes, vidējas kvalitātes, kā arī zemas kvalitātes A un B kategorijas ogles atbilstoši ANO Eiropas Ekonomikas komisijas izstrādātajai starptautiskajai ogļu kodifikācijas sistēmai2.
Ogļu rūpniecības nozare ietilpst NACE 2.red. 05.nodaļā "Ogļu un brūnogļu (lignīta) ieguve" (NACE 1.1.red. grupā 10.1 "Akmeņogļu ieguve, apstrāde un aglomerācija" un grupā 10.2 "Brūnogļu (lignīta) ieguve, apstrāde un aglomerācija").
Piezīmes.
1 OV L 205, 02.08.2006., 1.–8.lpp.
2 Starptautiskā vidējas kvalitātes un augstas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1998); Ogļu slāņa starptautiskā klasifikācija (1998) un Starptautiskā zemas kvalitātes ogļu kodifikācijas sistēma (1999).
IV. Alkoholisko dzērienu ražošanas nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. 11.nodaļu "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 11.06 "Iesala ražošana" un klasi 11.07 "Bezalkohola dzērienu ražošana; minerālūdeņu un pudelēs iepildītu citu ūdeņu ražošana" (NACE 1.1.red. grupa 15.9 "Dzērienu ražošana", izņemot klasi 15.97 "Iesala ražošana" un klasi 15.98 "Minerālūdeņu un bezalkoholisko dzērienu ražošana").
V. Tabakas izstrādājumu ražošanas nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. 12.nodaļu "Tabakas izstrādājumu ražošana" (NACE 1.1.red. 16.nodaļa "Tabakas izstrādājumu ražošana").
VI. Tirdzniecības nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. G sadaļu "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu un motociklu remonts", izņemot grupu 45.2 "Automobiļu apkope un remonts" (NACE 1.1.red. G sekcija "Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība; automobiļu, motociklu individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts", izņemot grupu 50.2 "Automobiļu apkope un remonts" un grupu 52.7 "Individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu remonts").
VII. Finanšu starpniecības nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. K sadaļu "Finanšu un apdrošināšanas darbības" (NACE 1.1.red. J sekcija "Finanšu starpniecība").
VIII. Komercpakalpojumu nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. L sadaļu "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 77.nodaļu "Iznomāšana un ekspluatācijas līzings" (NACE 1.1.red. 70.nodaļa "Operācijas ar nekustamo īpašumu" un 71.nodaļa "Transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana").
IX. Azartspēļu nozare
Saskaņā ar NACE 2.red. 92.nodaļu "Azartspēles un derības" (NACE 1.1.red. klase 92.71 "Azartspēles un derības").
Ekonomikas ministrs A.Kampars
Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 21.septembra
noteikumiem Nr.887
Ekonomikas ministrs A.Kampars
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 21.septembra
noteikumiem Nr.887
Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji
Darbības programmas nosaukums un numurs |
2. |
Uzņēmējdarbība un inovācijas |
Prioritātes nosaukums un numurs |
2.3. |
Uzņēmējdarbības veicināšana |
Pasākuma nosaukums un numurs |
2.3.1. |
Uzņēmējdarbības atbalsta aktivitātes |
Aktivitātes nosaukums un numurs |
2.3.1.1. 2.3.1.1.2. |
Ārējo tirgu apgūšana
Ārējo tirgu apgūšana – nozaru starptautiskās konkurētspējas stiprināšana |
Projektu atlases veids | Ierobežota projektu iesniegumu atlase | |
Atbildīgā iestāde | Ekonomikas ministrija |
1. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
|
Punktu skaits |
Minimālais punktu skaits – 27 punkti (visu kritēriju kopsumma) |
||
1. | Projektā plānotie pasākumi Latvijas kā tūrisma galamērķa starptautiskās konkurētspējas veicināšanai un Latvijas komersantu konkurētspējas veicināšanai ārējos tirgos |
0–10 |
Ja vērtējumā saņemts mazāk
par |
1.1. | Projekta ietvaros tiks īstenots viens no šādiem pasākumiem – nacionālo stendu organizēšana nozaru izstādēs ārvalstīs vai reklāmas kampaņu organizēšana ārvalstīs |
10 |
|
1.2. | Projekta ietvaros tiks veikti citi pasākumi |
0 |
|
2. | Ārvalstu tirgi, kuros paredzēts īstenot Latvijas tūrisma starptautiskās konkurētspējas veicināšanas pasākumus vai Latvijas komersantu konkurētspējas veicināšanas pasākumus |
0–15 |
Ja vērtējumā saņemts mazāk
par |
2.1. | Pasākumi paredzēti gan Eiropas Savienības dalībvalstīs, gan ārpus Eiropas Savienības dalībvalstīm |
15 |
|
2.2. | Pasākumi paredzēti Eiropas Savienības dalībvalstīs vai ārpus Eiropas Savienības dalībvalstīm |
7 |
|
2.3. | Pasākumi paredzēti tikai Lietuvā vai Igaunijā |
0 |
|
3. | Valstu skaits, kurās paredzēts īstenot Latvijas tūrisma starptautiskās konkurētspējas veicināšanas pasākumus vai Latvijas komersantu konkurētspējas veicināšanas pasākumus |
0–15 |
Ja vērtējumā saņemts mazāk
par |
3.1. | 11 vai vairāk valstu |
15 |
|
3.2. | No sešām līdz 10 valstīm |
10 |
|
3.3. | Līdz piecām valstīm |
0 |
|
KVALITĀTES KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM |
|||
4. | Horizontālā prioritāte
"Ilgtspējīga attīstība" (par katru no plānotajām darbībām piešķir divus punktus) |
0–6 |
Kritērijs dod papildu punktus |
4.1. | Projektā tiek izmantots "zaļais iepirkums" |
2 |
|
4.2. | Drukātajiem reklāmas materiāliem tiek izmantots otrreiz pārstrādāts papīrs |
2 |
|
4.3. | Projektā plānots aizstāt visus drukātos reklāmas materiālus ar elektronisko datu nesējiem vai arī tos ievietot attiecīgajās tīmekļa vietnēs |
2 |
|
5. | Horizontālā prioritāte "Vienlīdzīgas
iespējas" (projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot informācijas pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem) |
0–5 |
Kritērijs dod papildu punktus |
5.1. | Projektā paredzētas četras un vairāk specifisku aktivitāšu vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
5 |
|
5.2. | Projektā paredzētas viena līdz trīs specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
3 |
|
5.3. | Projektā nav paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai |
0 |
|
6. | Horizontālā prioritāte
"Makroekonomiskā stabilitāte" (projekta iesniedzēja pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma intensitāte (samazinot intensitāti par vienu procentpunktu, tiek saņemts vērtējums divi punkti). Ja pieprasītā finansējuma intensitāte tiek samazināta par vismaz 7,5 procentpunktiem, kritērijā saņem maksimālo novērtējumu) |
0–15 |
Kritērijs dod papildu punktus |
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/ Nē |
|||
2.1. Projekta atbilstības kritēriji | |||
7. | Projekta mērķis atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam aktivitātes mērķim |
P |
|
8. | Projektā paredzētās darbības atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu norādītajām atbalstāmajām darbībām |
P |
|
9. | Projektā plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un ir vērsti uz projekta mērķa sasniegšanu |
P |
|
10. | Projekta attiecināmās izmaksas atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajiem attiecināmo izmaksu veidiem |
P |
|
11. | Projekta izmaksas (kopējās projekta attiecināmās izmaksas, kopējās projekta neattiecināmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ievērojot normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus |
P |
|
12. | Pieprasītais finansējuma apmērs ir aprēķināts pareizi un atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam apmēram |
P |
|
13. | Projekta īstenošanas ilgums atbilst normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam laika periodam |
P |
|
2.2. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji | |||
14. | Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei |
N |
|
15. | Projekta iesniedzēja ir valsts aģentūra, kuras darbības mērķis ir sekmēt komercdarbības attīstību vai kura ir izveidota, lai īstenotu tūrisma attīstības valsts politiku |
N |
|
3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
||
Jā/ Nē |
|||
16. | Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā |
N |
|
17. | Projekta iesniedzējs projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros ir iesniedzis vienu projekta iesniegumu |
N |
|
18. | Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, un ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti, un tie ir noformēti atbilstoši attiecīgajiem normatīvajiem aktiem dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas jomā |
P |
|
19. | Projekta iesnieguma oriģinālam ir dokumenta juridiskais spēks |
P |
|
20. | Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta |
P |
|
21. | Projekta iesniegums ir ar sanumurētām lapām |
P |
|
22. | Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu |
P |
|
23. | Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats |
P |
|
24. | Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā |
P |
|
25. | Projekta iesniegums ir iesniegts atbilstoši normatīvajos aktos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam iesniegšanas veidam |
P |
Piezīmes.
1. Minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem.
2. Ja vērtējums ir negatīvs:
2.1. projekta iesniegumu noraida (apzīmējums – N);
2.2. pieņem lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs nodrošinās atbilstību kritērijam lēmumā noteiktajā laikā (apzīmējums – P).
Ekonomikas ministrs A.Kampars