• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Iepazīstinot ar Latvijas pieredzi e-pārvaldes jomā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.10.2010., Nr. 166 https://www.vestnesis.lv/ta/id/219825

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Zemkopības ministrija: Par dzīvnieku izcelsmes blakusproduktu regulu

Vēl šajā numurā

20.10.2010., Nr. 166

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Iepazīstinot ar Latvijas pieredzi e-pārvaldes jomā

18.oktobrī Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) speciālisti tikās ar Nīderlandes Tieslietu ministrijas pārstāvjiem, lai iepazīstinātu ar līdz šim paveikto e-pārvaldes un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) jomā Latvijā.

Ministrijas speciālisti informēja delegāciju par valsts informācijas sistēmu darbību Latvijā, attīstību e-pārvaldes jomā un e-iespējām, kuras piedāvā valsts un pašvaldību iestādes, kā arī politikas plānošanas dokumentiem IKT jomā.

Nīderlandes delegācija izrādīja lielu interesi par RAPLM darbu pie vienas pieturas aģentūras koncepcijas izstrādes. Nodrošinot valsts pakalpojumu saņemšanu elektroniskajā vidē vienas pieturas aģentūrā, tiek sekmētas iedzīvotāju un uzņēmēju iespējas ērti, ātri un efektīvi sadarboties ar valsts institūcijām, uzskata RAPLM.

Veicot pašvaldību aptauju, RAPLM konstatēja, ka liela daļa pašvaldību vēlas pakārtot novada darbu vienas pieturas aģentūras principam. Savukārt gandrīz puse pašvaldību jau ir sākušas darbu, lai vienuviet nodrošinātu iedzīvotājiem un uzņēmējiem kvalitatīvus un pieejamus pakalpojumus.

Patlaban personu apkalpošana aptver atsevišķu vai konkrētās institūcijas pakalpojumu sniegšanu, vienlaikus pieprasītie pakalpojumi bieži skar vairākas nozares. Pakalpojumu izvietojums bieži iedzīvotājos rada neizpratni par to, kur jāvēršas, lai saņemtu nepieciešamo pakalpojumu, jo personai jāiet uz dažādām institūcijām vai jābrauc uz citu pašvaldību.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija norāda, ka, ieviešot vienas pieturas aģentūras principu, tiks uzlabota ne tikai pakalpojumu pieejamība iedzīvotājiem, bet arī ievērojami tiks samazinātas ar pakalpojumu sniegšanu saistītās izmaksas. Piemēram, izmantojot kopīgas dienestu telpas, sedzot apsaimniekošanas izmaksas, kā arī īstenojot kopīgu saimniecisko pasākumu veikšanu.

Delegācija atzinīgi novērtēja RAPLM piedāvāto vienas pieturas aģentūras principa ieviešanas modeli, kas nodrošinās iedzīvotājiem un uzņēmējiem iespēju pakalpojumus saņemt vienuviet, sākot no pakalpojuma pieteikšanas līdz rezultāta saņemšanai.

Tāpat delegācija izrādīja lielu interesi par valstī pieejamajiem e-pakalpojumiem un to izmantošanas iespējām. Īpaši atzinīgi tika novērtēta iespēja studentiem elektroniski pieteikties pamatstudijām. Kā norādīja delegācijas pārstāvji, ņemot vērā, ka elektroniskais pakalpojums jau pirmajā gadā guvis lielu atsaucību jauniešu vidū, Latvija ir nospraudusi pareizu mērķi ceļā uz e-pārvaldes attīstību.

Šogad tika izveidots jauns e-pakalpojums “Elektroniskā pieteikšanās studijām pamatstudiju programmās”, kas pirmo reizi topošajiem studentiem piedāvāja iespēju iesniegt vienoto pieteikumu elektroniski uzreiz vairākām universitāšu studiju programmām, pēc izvēles mainīt prioritātes un sekot konkursu uz studiju budžeta vietām rezultātiem tiešsaistē.

Uzņemšanas laikā e-pakalpojums tika apmeklēts miljons reižu, un kopumā vairāk nekā 13 tūkstoši topošo studentu iesniedza pieteikumus elektroniski, no tiem vienotās uzņemšanas konkursā piedalījās gandrīz deviņi tūkstoši topošo studentu.

Kā akcentēja ministrijas speciālisti, radot arvien jaunus e-pakalpojumus, palielinās arī iedzīvotāju interese par valsts un pašvaldību sniegtajām e-iespējām. RAPLM patlaban strādā pie valsts un pašvaldību iestāžu sniegto e-pakalpojumu apkopošanas un praktiskas e-pakalpojumu lietošanas pamācības izstrādes. Tāpat Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas speciālisti delegāciju iepazīstināja ar sociālo tīklu izmantošanas pieredzi, kas vērsta uz arvien jaunu mērķauditoriju piesaisti valsts un pašvaldību sniegto e-iespēju izmantošanai.

Piemēram, kā labās prakses piemērs tika akcentēts Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas mājaslapā iedzīvotājiem pieejamās praktiskās pamācības, kuras pieejamas arī portālā www.solipasolim.lv, tāpat iespēja sociālajā portālā www.twitter.com/RAPLMs uzdot konkrētus jautājumus ministrijas speciālistiem.

Nīderlandes Tieslietu ministrijas speciālisti Latvijā ieradušies mācību ietvaros, lai iepazītos ar Latvijas pieredzi valsts un pašvaldību pakalpojumu nodrošināšanā. Vizītes ietvaros delegācija tikās ar Valsts kancelejas un nozaru ministriju pārstāvjiem.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!