Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra rīkojums Nr.2-02/233
Rīgā 2010.gada 27.oktobrī
Par Ventspils novada domes 2009.gada 24.septembra saistošo noteikumu Nr.5 "Par detālplānojuma nekustamajam īpašumam "Dzērvju pļavas" apstiprināšanu" darbības apturēšanu
Saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvotu vietu likuma 2.pielikuma 105.punktu administratīvi teritoriālās reformas ietvaros apvienojot Ances, Jūrkalnes, Piltenes, Popes, Puzes, Tārgales, Ugāles, Usmas, Užavas, Vārves, Ziru, Zlēku pagastus un Piltenes pilsētu, ir izveidots Ventspils novads. Savukārt šī likuma Pārejas noteikumu 13.punkts nosaka, ka novada pašvaldība ir attiecīgajā novadā iekļauto vietējo pašvaldību institūciju, finanšu, mantas, tiesību un saistību pārņēmēja.
Teritorijas plānošanas likuma Pārejas noteikumu 13.punkts nosaka, ka triju mēnešu laikā pēc jaunizveidotās novada domes pirmās sēdes novada dome apstiprina ar saistošajiem noteikumiem novada pašvaldības teritorijā ietilpstošo bijušo vietējo pašvaldību (novada teritoriālo vienību) teritorijas plānojumus un detālplānojumus.
2009.gada 24.septembrī Ventspils novada dome pieņēma saistošos noteikumus Nr.5 "Par detālplānojuma nekustamajam īpašumam "Dzērvju pļavas" apstiprināšanu" (protokols Nr.8, 32.§) (turpmāk – saistošie noteikumi Nr.5). Ar saistošajiem noteikumiem Nr.5 tika apstiprināts detālplānojums "Dzērvju pļavas", Užavas pagastā, Ventspils novadā. 2009.gada 8.oktobrī laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" (Nr.160 (4146)) publicēts lēmums par saistošo noteikumu Nr.5 izdošanu. Tātad, atbilstoši Teritorijas plānošanas likuma 6.panta sestajai daļai, saistošie noteikumi Nr.5 ir stājušies spēkā nākamajā dienā pēc publikācijas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", t.i., 2009.gada 9.oktobrī.
Detālplānojumu "Dzērvju pļavas" 2009.gada 28.maijā bija apstiprinājusi Užavas pagasta padome ar saistošajiem noteikumiem Nr.DU4/2009 "Detālais plānojums, kods 2009/1 Užavas pagasta nekustamo īpašumu "Akmeņkalni", "Mazvaiņi", "Strēļi", "Kalmes", "Līdumi", "Ābeļi", "Vālodzes", "Līči", "Madaras", "Viļņi" teritorijām" (turpmāk – detālplānojums Nr.DU4/2009). Detālplānojuma "Dzērvju pļavas” teritorijā ietverti nekustamie īpašumi "Akmeņkalni", "Mazvaiņi", "Strēļi", "Kalmes", "Līdumi", "Ābeļi", "Vālodzes", "Līči", "Madaras" un "Viļņi".
Užavas pagasta padome:
1) 2008.gada 31.jūlijā pieņēma lēmumu "Par atļauju realizēt vēja enerģijas projektu" (protokols Nr.7, 8.1.punkts), ar kuru nolēma atļaut SIA "Latwindpower" izvietot vēja ģeneratoru parku ar nominālo jaudu 40 MW uz zemes gabaliem, ar kuru īpašniekiem noslēgti nomas līgumi;
2) 2008.gada 28.augustā pieņēma lēmumu "Sēdes Nr.7 lēmuma Nr.8.1 papildināšana" (protokols Nr.8, 7.p.), ar kuru nolēma papildināt 31.07.2008. Užavas pagasta padomes sēdes Nr.7 lēmumu Nr.8.1. – pamatojoties uz MK noteikumiem Nr.883 "Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi" punktu 54.3, uzdot SIA "Latwindpower" izstrādāt detālo plānojumu paredzamajā vēja ģeneratoru parka izbūves teritorijai;
3) 2008.gada 28.novembrī pieņēma lēmumu "Par atļauju uzsākt detālo plānojumu" (prot. Nr.11, 2.p.), ar kuru nolēma neiebilst, ka SIA "NAT POWER Baltica I" veic vēja elektrostaciju parka "Dzērvju pļavas 22,5 MW" ar nominālo jaudu 22,5 MW celtniecību Užavas pagasta teritorijā, veicot detālā plānojuma izstrādes uzsākšanu un uzdot plānotājai T.Laizānei 2 nedēļu laikā sagatavot izstrādes uzraudzībai un sabiedriskās apspriešanas procedūrai nepieciešamos dokumentus;
4) 2008.gada 28.novembrī pieņēma lēmumu "Par atļauju uzsākt detālo plānojumu" (protokols Nr.11, 3.p.), ar kuru nolēma neiebilst, ka SIA "NAT POWER Baltica II" veic vēja elektrostaciju parka "Dzērvju pļavas 20 MW" ar nominālo kopējo nominālo jaudu 20 MW celtniecību Užavas pagasta teritorijā, veicot detālā plānojuma izstrādes uzsākšanu uzdot plānotājai T.Laizānei 2 nedēļu laikā sagatavot izstrādes uzraudzībai un sabiedriskās apspriešanas procedūrai nepieciešamos dokumentus;
5) 2008.gada 28.novembrī pieņēma lēmumu "Darba uzdevuma apstiprināšana" (protokols Nr.11, 4.p.), ar kuru nolēma par SIA "Latwindpower" izstrādājamā detālplānojuma vadītāju apstiprināt Užavas pagasta padomes priekšsēdētāju A.Mucenieku un apstiprināt vēja elektrostacijas parka "Dzērvju pļavas 40 MW" darba uzdevumu;
6) 2008.gada 17.decembrī pieņēma lēmumu "Detālā plānojuma "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW" darba uzdevuma apstiprināšana" (protokols Nr.12, 4.p.), ar kuru nolēma par detālplānojuma vadītāju apstiprināt Užavas pagasta padomes priekšsēdētāju A.Mucenieku un apstiprināt vēja elektrostacijas parka "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW" darba uzdevumu;
7) 2009.gada 29.janvārī pieņēma lēmumu "Par detālplānojumu apvienošanu" (protokols Nr.1, 4.p.), ar kuru nolēma:
– precizēt detālā plānojuma "Dzērvju pļavas 40 MW" teritoriju, izslēdzot no detālā plānojuma zemes īpašumu "Rožnieki" (kadastra Nr.9878 005 0087; 9878 006 0115) (1.punkts);
– apvienot detālos plānojumus "Dzērvju pļavas 40 MW", "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW" vienā projektā – detālais plānojums "Dzērvju pļavas" (kods 2009/1) (2.punkts);
– apstiprināt precizētu darba uzdevumu apvienotajam projektam "Dzērvju pļavas" (3.punkts);
– par apvienotā detālā plānojuma vadītāju apstiprināt Užavas pagasta padomes priekšsēdētāju A.Mucenieku (4.punkts).
Atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 41.panta otrajai daļai pašvaldību saistošajiem noteikumiem ir jāatbilst Satversmei, likumiem un Ministru kabineta noteikumiem. Saistošie noteikumi Nr.5 ir atzīstami par prettiesiskiem šādu iemeslu dēļ:
1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 19.oktobra noteikumu Nr.883 "Vietējās pašvaldības teritorijas plānošanas noteikumi", kas bija spēkā detālplānojuma "Dzērvju pļavas" izstrādes uzsākšanas brīdī (turpmāk – noteikumi Nr.883), 58.punktu pašvaldības dome pieņem lēmumu par detālplānojuma izstrādes uzsākšanu un apstiprina tā izstrādes vadītāju – pašvaldības amatpersonu, kas organizē detālplānojuma izstrādes gaitu, informē par to vietējo pašvaldību, kā arī iesniedz tai izskatīšanai detālplānojuma materiālus.
Užavas pagasta padome nav pieņēmusi lēmumu par detālplānojuma SIA "Latwindpower" iecerētajai vēja ģeneratoru parka izbūves teritorijai ("Dzērvju pļavas 40 MW") uzsākšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām, jo ar Užavas pagasta padomes 2008.gada 28.augusta lēmumu (protokols Nr.8, 7.p.) ir papildināts 2008.gada 31.jūlija lēmums (protokols Nr.7, 8.1.p.), uzdodot SIA "Latwindpower" izstrādāt detālplānojumu paredzamai vēja ģeneratoru parka izbūves teritorijai.
Tas pats attiecas uz Užavas pagasta padomes 2008.gada 28.novembrī pieņemtajiem lēmumiem (protokols Nr.11, 2. un 3.punkts), atbilstoši kuru nolēmuma daļai pagasta padome neiebilst, ka SIA "NAT POWER Baltica I" un SIA "NAT POWER Baltica II" attiecīgi veic vēja elektrostaciju parka "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW" celtniecību, izstrādājot detālplānojumu.
Užavas pagasta padomes lēmumos un laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicētajos paziņojumos norādīta pretrunīga informācija. Piemēram, 2009.gada 29.janvārī laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" publicēts paziņojums, atbilstoši kuram 2008.gada 28.novembrī un 2008.gada 17.decembrī uzsākti četri detālplānojumi (bez iepriekš minētajiem uzsākta arī detālplānojuma "Jorķi" izstrāde), kuru izstrādes vadītājs ir A.Mucenieks, bet, atbilstoši paziņojumā norādīto lēmumu saturam, A.Mucenieks ir izstrādes vadītājs tikai diviem detālplānojumiem - "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW".
No Užavas pagasta padomes 2008.gada 28.novembra sēdes protokola Nr.11 izraksta 4.punkta "Darba uzdevuma apstiprināšana" izriet, ka detālplānojuma "Dzērvju pļavas 40 MW" izstrādātāja ir T.Laizāne (lēmumu 2.punktā tiek uzdots plānotājai T.Laizānei divu nedēļu laikā sagatavot izstrādes uzraudzībai un sabiedriskās apspriešanas procedūrai nepieciešamos dokumentus), bet detālplānojuma izstrādes vadītājs nav apstiprināts.
To apstiprina arī fakts, ka 2008.gada 17.decembra lēmuma, ar kuru ir apstiprināts apvienotā detālplānojuma "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW" (no detālplānojuma dokumentācijai pievienotajiem Užavas pagasta padomes lēmumiem nav secināms, ka būtu lemts par šo divu detālplānojumu apvienošanu vienā detālplānojumā) darba uzdevums, konstatējošajā daļā norādīts, ka T.Laizāne ir detālplānojuma izstrādātāja, bet šī lēmuma 2.punktā noteikts, ka par šī detālplānojuma vadītāju tiek apstiprināts Užavas pagasta padomes priekšsēdētājs A.Mucenieks.
2009.gada 12.februārī Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā (turpmāk – ministrija) iesniegtā 2009.gada 29.janvāra lēmuma (detālplānojuma "Dzērvju pļavas" dokumentācijai šis lēmums nav pievienots) 2.punkts paredz, ka tiek apvienoti trīs detālplānojumi - "Dzērvju pļavas 40 MW", "Dzērvju pļavas 22,5 MW" un "Dzērvju pļavas 20 MW", un par apvienotā detālplānojuma izstrādes vadītāju tiek apstiprināts Užavas pagasta priekšsēdētājs A.Mucenieks.
2. Noteikumu Nr.883 60.punkts paredz, ka pēc lēmuma pieņemšanas par darba uzdevuma apstiprināšanu vietējās pašvaldības dome pieprasa no darba uzdevumā minētajām institūcijām nosacījumus detālplānojuma izstrādei.
No institūciju sniegtajiem nosacījumiem izriet, ka nosacījumi pieprasīti 2009.gada 11.februārī, t.i., pēc lēmuma par detālplānojumu apvienošanu pieņemšanas.
3. Saskaņā ar noteikumu Nr.883 63.punktu, detālplānojuma darba uzdevumu var precizēt pēc institūciju nosacījumu saņemšanas.
Užavas pagasta padome par darba uzdevumu precizēšanu lēmusi detālplānojuma sabiedriskās apspriešanas laikā (2009.gada 30.aprīļa lēmums), nosakot, ka papildus atzinumi saņemami no v/a "Civilās aviācijas aģentūra" un VAS "Latvijas valsts ceļi" (2008.gada 28.novembrī apstiprinātajā detālplānojuma "Dzērvju pļavas 40 MW" darba uzdevumā VAS "Latvijas valsts ceļi" bija noteikta kā institūcija, no kuras saņemami nosacījumi un atzinums).
4. Neskatoties uz to, ka 2009.gada 29.janvārī Užavas pagasta padome nolēma apvienot detālplānojumus vienā projektā – detālplānojums "Dzērvju pļavas" (kods 2009/1), atbilstoši 2009.gada 26.marta lēmumam sabiedriskajai apspriešanai trīs nedēļu garumā (t.i., no 2009.gada 15.aprīļa līdz 6.maijam) no publikācijas laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" brīža nodots tikai detālplānojums "Dzērvju pļavas 40 MW". Pie tam lēmuma 1.punktā minēts, ka apstiprinātajā detālplānojuma 1.redakcijā iekļauts arī nekustamais īpašums "Rožnieki" (kadastra Nr.9878 005 0087), kas atbilstoši 2009.gada 29.janvāra lēmuma 1.punktam tika izslēgts no detālplānojuma teritorijas. Detālplānojuma sabiedriskās apspriešanas laikā, 2009.gada 30.aprīlī pagasta padome ir pieņēmusi lēmumu veikt precizējumus 2008.gada 28.novembra, 2008.gada 17.decembra, 2009.gada 29.janvāra un 2009.gada 26.marta lēmumos, novēršot iepriekš minētās pretrunas.
5. Noteikumu Nr.883 67.punkts nosaka minimālās prasības detālplānojuma sabiedriskajai apspriešanai, kurā cita starpā norādīts, ka sabiedriskajai apspriešanai izstāda pārskatu par ieinteresēto personu priekšlikumiem un ieteikumiem.
Detālplānojuma dokumentācijai pievienotas vēstules, kas apliecina, ka detālplānojuma teritorijai (2008.gada 28.novembra, 2008.gada 17.decembra lēmumos norādītajiem zemes īpašumiem) pieguļošo nekustamo īpašumu īpašnieki ir informēti par detālplānojuma izstrādes uzsākšanu. Detālplānojuma dokumentācijai pievienotās vēstules liecina, ka informācija nosūtīta aptuveni 50-60% pieguļošo zemes īpašumu īpašniekiem. Daļa pieguļošo zemju īpašnieku izteikuši iebildumus par detālplānojuma "Dzērvju pļavas" izstrādi.
Kā uzsvērts Satversmes tiesas 2004.gada 9.marta sprieduma lietā Nr.2003-16-05 secinājumu daļas 5.punktā, personu ierosinājumi ir rūpīgi jāizvērtē, vadoties no lietderības apsvērumiem. No vienas puses, pašvaldība ir tiesīga noraidīt atsevišķu institūciju, personu vai ieinteresētās sabiedrības viedokli, paredzot citu, lietderīgāku rezultātu, kas kopumā vairāk atbilst sākotnējam plānojuma izstrādāšanas mērķim. Taču, no otras puses, šādam noraidījumam ir jābūt pietiekami argumentētam. Proti, noraidot sabiedrības izteikto viedokli, pašvaldībai ir jāsniedz šā noraidījuma pamatojums.
No Užavas pagasta padomes sniegtajām atbildēm iesniegumu autoriem konstatējams, ka atbildes ir vispārīgas, un tajās nav norādīts konkrēts pamatojums, kāpēc attiecīgie iebildumi nav ņemti vērā (piemēram, detālplānojuma dokumentācijai nav pievienota pagasta padomes atbilde uz R.Treilanes 2009.gada 5.februāra un V.Selderiņa 2009.gada 4.februāra iesniegumiem). Daļai iesniegumu autoru, kuri izteikuši iebildumus, atbilde vispār nav sniegta. Atsevišķos gadījumos sniegta nepatiesa informācija, piemēram, Užavas pagasta padomes 2009.gada 3.februāra vēstulē, kas adresēta I.Žigalkinai, minēts, ka nekustamais īpašums "Ošnieki" atrodas valsts nozīmes objektā "Užavas polderis", bet atbilstoši Užavas pagasta teritorijas plānojumam poldera robeža iet gar nekustamā īpašuma "Madaras", kas ir nekustamā īpašuma "Ošnieki" dienvidu daļai piegulošais zemes īpašums, dienvidu malu. Pretēji pagasta padomes vēstulē norādītajam, ka vienīgā atļautā darbība ir lauksaimniecība un vēja ģeneratoru būvniecība, nekustamajā īpašumā "Ošnieki" ir pieļaujama savrupmājas vai dvīņu mājas būvniecība, kā tas izriet no Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumu 6.8.2. a) apakšpunktā par atļauto izmantošanu lauku apbūves zonā (JL) noteiktā.
Satversmes tiesas 2008.gada 17.janvāra sprieduma lietā Nr. 2007-11-03, secinājumu daļas 26.1.apakšpunktā norādīts, ka vietējai pašvaldībai, nodrošinot sabiedrības līdzdalību teritorijas plānošanas procesā (Teritorijas plānošanas likuma 7. panta sestā daļa), ir pienākums būt par objektīvu un neitrālu institūciju, kuras uzdevums ir uzklausīt un taisnīgi izvērtēt visus ieinteresēto pušu viedokļus par konkrētas teritorijas atbilstošāko un piemērotāko attīstības veidu, kā arī ievērot teritorijas plānošanu reglamentējošo normatīvo aktu prasības.
6. Detālplānojuma esošās situācijas un plānotās situācijas kartēs ar rozā līniju iezīmēta detālplānojuma teritorija, bet ar violetu līniju – topogrāfijas robeža. Grafiskajā materiālā detālplānojuma teritorija parādīta kā vienota teritorija, bet saskaņā ar Užavas pagasta padomes 2008.gada 28.novembra, 2008.gada 17.decembra un 2009.gada 29.janvāra lēmumiem detālplānojuma teritorijā ietverti 14 atsevišķi zemes īpašumi, starp kuriem atrodas īpašumi, kuros SIA "NAT POWER Baltica I", SIA "NAT POWER Baltica II" un SIA "Latwindpower" nav plānojusi uzstādīt vēja ģeneratorus, vai vēja ģeneratoru būvniecība tajos ir cita attīstītāja interese. Ministrija 2009.gada 1.jūnija vēstulē Užavas pagasta padomei aizrādīja, ka detālplānojumu izstrādā vienotai, funkcionāli saistītai vietējās pašvaldības administratīvās daļas teritorijai.
Ja pieņem, ka detālplānojuma "Dzērvju pļavas" teritorija ir vienota, kā tas attēlots grafiskajā materiālā, tad konkrētais detālplānojuma risinājums bija jāsaskaņo ar visiem detālplānojuma teritorijā ietilpstošo nekustamo īpašumu īpašniekiem vai lietotājiem, kā tas izriet no noteikumu Nr.883 71.punktā noteiktā. Detālplānojums "Dzērvju pļavas" pārklājas ar detālplānojuma, kura ierosinātāji ir SIA "Baltic Wind power Corporation LTD", SIA "S.V.Energy" un SIA "Kurland wind power" teritoriju.
7. Detālplānojuma "Dzērvju pļavas" Aizsargjoslu kartē attēlotas gan vēja ģeneratoru aizsargjoslas, gan turbulences zonas, kas pārklājās. Turbulences zona tiek noteikta ar mērķi, lai turbulences ietekmē netiktu bojātas blakus esošās iekārtas (turbulence var veicināt materiāla noguruma izsauktu lūšanu). Līdz ar to, nosakot attālumu, kādā izvietojami vēja ģeneratori viens no otra, jāņem vērā vēja ģeneratora tips.
Detālplānojuma dokumentācijai pievienots ekspertu (Fizikālās Enerģētikas institūta speciālistu) paskaidrojums par SIA "NAT POWER Baltica I", SIA "NAT POWER Baltica II" un SIA "Latwindpower" vēja elektrostaciju parku trokšņu līmeņa aprēķiniem, bet nav speciālistu vērtējuma par detālplānojuma saturisko risinājumu.
Aizsargjoslas ir noteiktas platības, kuru uzdevums ir aizsargāt dažāda veida (gan dabiskus, gan mākslīgus) objektus no nevēlamas ārējās iedarbības, nodrošināt to ekspluatāciju un drošību vai pasargāt vidi un cilvēku no kāda objekta kaitīgās ietekmes (Aizsargjoslu likuma 1.panta pirmās daļas 1.punkts).
Aizsargjoslu likuma 33.panta otrajā daļā noteikts, ka ierosinot tādu objektu būvniecību (ierīkošanu), kuriem nosakāmas aizsargjoslas (tai skaitā vēja ģeneratoru būvniecību), objekta īpašnieks vai valdītājs attiecīgā objekta būvniecību (ierīkošanu) saskaņo ar zemes īpašnieku vai tiesisko valdītāju vai — normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos — informē zemes īpašnieku vai tiesisko valdītāju, uz kura nekustamo īpašumu attiecas aizsargjosla. Tātad aizsargjosla ap vēja ģeneratoriem rada apgrūtinājumu nekustamajam īpašumam, t.i., tam ir likumā noteikti lietošanas tiesību aprobežojumi.
Īstenojot detālplānojumu "Dzērvju pļavas", aizsargjosla tiek noteikta virknei nekustamo īpašumu, kas atrodas blakus tiem nekustamajiem īpašumiem, kuros tiek izvietoti vēja ģeneratori. Tas nozīmē, ka detālplānojuma izstrādes ietvaros bija jāpanāk vienošanās ar visiem zemes īpašniekiem, kuru īpašumus skars aizsargjoslas ap vēja ģeneratoriem.
8. Detālplānojumā "Dzērvju pļavas" ietvertā teritorija laikā, kad tas tika apstiprināts ar saistošajiem noteikumiem Nr.DU4/2009, atbilstoši Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumiem Nr.142 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām" (turpmāk – noteikumi Nr.142) atradās nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijā – Užavas polderī. Saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 20.jūlija noteikumiem Nr.619 "Kārtība, kādā lauksaimniecībā izmantojamo zemi transformē par lauksaimniecībā neizmantojamu zemi un izsniedz zemes transformācijas atļaujas" (zaudēja spēku ar 2009.gada 1.jūliju) 5.1.apakšpunktu nacionālās nozīmes lauksaimniecības teritorijās zemes transformācija ir aizliegta, izņemot gadījumu, ja par to ir izdots Ministru kabineta rīkojums. Saskaņā ar noteikumu Nr.142 10.punktu nacionālas nozīmes lauksaimniecības zemes transformācija polderu teritorijā bija pieļaujama tikai gadījumā, ja tas nepieciešams lauku saimniecību nedzīvojamām ēkām vai ja tas nepieciešams valsts vai pašvaldības vajadzībām. Līdz ar to vēja ģeneratoru būvniecība polderos, kam bija noteikts nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijas statuss, nebija pieļaujama.
2009.gada 1.jūlijā stājās spēkā Ministru kabineta 2009.gada 30.jūnija noteikumi Nr.689 "Noteikumi par nacionālas nozīmes lauksaimniecības teritorijām", kuru 6.1.apakšpunktā bija norādīts, ka vietējās pašvaldības ir tiesīgas mainīt polderu teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu uz tādu, kurā primārā izmantošana ir saistīta ar apbūvi, ja vietējā pašvaldība no valsts ir pārņēmusi polderu hidrotehnisko būvju uzturēšanu un apsaimniekošanu.
9. Ministrija 2009.gada 7.augustā nosūtīja Ventspils novada pašvaldībai vēstuli, kurā tika norādīts uz virkni būtiskiem detālplānojuma izstrādes procedūras pārkāpumiem un lūgts atcelt saistošos noteikumus Nr.DU4/2009. Savukārt, pašvaldības rīcība nesekoja, un Ventspils novada dome 2009.gada 24.septembrī ir pieņēmusi saistošos noteikumus Nr.5, ar kuriem apstiprināja detālplānojumu "Dzērvju pļavas".
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs par augstāk minēto faktu 2010.gada 13.janvārī atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 94.1pantam pieprasīja paskaidrojumu no Ventspils novada domes priekšsēdētāja, kas savukārt sniedza paskaidrojumu, ka detālplānojuma īstenošana tiks uzsākta, kad pašvaldība pārņems poldera apsaimniekošanu no valsts.
Līdz šim brīdim Ventspils novada pašvaldība no valsts nav pārņēmusi Užavas poldera hidrotehniskās būves un to apsaimniekošanu.
Ņemot vērā to, ka ministrija konstatēja virkni būtisku detālplānojuma "Dzērvju pļavas" izstrādes procedūras pārkāpumus, kā arī neatbilstību Aizsargjoslu likuma 33.panta otrajai daļai, detālplānojuma īstenošana arī Užavas poldera pārņemšanas gadījumā nebūtu pieļaujama.
10. Pamatojoties uz iepriekš minēto motivāciju un saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 49.panta pirmo daļu un Teritorijas plānošana likuma 7.1panta pirmo daļu apturu Ventspils novada domes 2009.gada 24.septembra saistošo noteikumu Nr.5 "Par detālplānojuma nekustamajam īpašumam "Dzērvju pļavas" apstiprināšanu" darbību.
11. Rīkojumu publicēt laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un nosūtīt Ventspils novada domes priekšsēdētājam A.Muceniekam.
Reģionālās attīstības un pašvaldības lietu ministre D.Staķe