• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts sekretāru sanāksmē: 2010.gada 11.novembrī. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.11.2010., Nr. 181 https://www.vestnesis.lv/ta/id/221246

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Baltijas valstu un Ziemeļvalstu sadarbību

Vēl šajā numurā

13.11.2010., Nr. 181

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Valsts sekretāru sanāksmē: 2010.gada 11.novembrī

FM: Par grozījumiem uzņēmumu ienākuma nodokļa likuma piemērošanas noteikumos

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē tika skatīti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti grozījumi likuma “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumos.

• Grozījumi, kas attiecas uz budžeta finansētām institūcijām.

Lai ar uzņēmumu ienākuma nodokli netiktu aplikti ienākumi, kas taksācijas periodā rodas no vēl neizlietotiem valsts budžeta ienākumiem, noteikumu projekts paredz nodalīt budžeta ieņēmumus un ar tiem saistītos izdevumus no citiem ieņēmumiem un izdevumiem.

• Par tonnāžas nodokļa aprēķinu.

Lai nodrošinātu vienveidīgu normu piemērošanu noteikumu, grozījumi paredz, ka par kuģi ar mazāku tilpuma vienību par 100 tonnāžas nodokli nevar piemērot un uzņēmumu ienākuma nodoklis ir jāmaksā vispārējā kārtībā.

• Par procentu maksājumiem.

Noteikumu projekts paredz aprēķinu, lai noteiktu neatskaitāmā procenta apmēru, kurš ir iekļauts pamatlīdzekļa vērtībā.

Lai novērstu divkāršu viena un tā paša ienākuma aplikšanu ar nodokli, noteikumu projekts paredz, ka ar nodokli apliekamo ienākumu palielina tikai par lielāko likumā aprēķinātajiem ar nodokli apliekamajiem procentu maksājumiem.

• Par zaudējumu pārnešanu.

Tā kā uzņēmējsabiedrības likvidācijas gadījumā nevar nodrošināt nosacījumu, ka gadījumā, kad tiek pārnesti zaudējumi abiem grupas uzņēmumiem, taksācijas periodam jābeidzas vienā un tajā pašā datumā, tad noteikumu projekts paredz, ka uzņēmējsabiedrības likvidācijas gadījumā šis nosacījums var nesakrist.

Savukārt likvidējamās uzņēmējsabiedrības zaudējumus var pārnest uz citu grupas uzņēmumu tikai likvidācijas (izslēgšanas no nodokļu maksātāju reģistra) gadā.

• Par ziedojumiem.

Lai nodrošinātu valsts kapitālsabiedrības pilnīgu publisku pārskatu par ziedotājiem, to ziedotajām summām un saņemto ziedojumu izlietojumu taksācijas gadā, noteikumu projekts paredz, ka šo pārskatu var iesniegt vienlaikus ar uzņēmumu ienākuma nodokļa deklarāciju.

Tā kā nodokļu maksātājam ir tiesības veikt nodokļa deklarācijas precizējumus par iepriekšējiem trijiem taksācijas periodiem, kā rezultātā tam var veidoties nodokļa parāds, tad noteikumu projekts paredz, ka šādi veidojušies parādi nav uzskatāmi par nodokļu parādiem.

Noteikumu projekts arī paredz: ja ziedojuma saņēmējs savos pasākumos izmanto ziedotāja logo, ka tas pēc ekonomiskās būtības reklamē ziedotāju, šādam darījumam ir atlīdzības raksturs, un, pamatojoties uz to, veiktos maksājumus nevar uzskatīt par ziedojumu likuma izpratnē.



FM: Par grozījumiem bioproduktus saturošas degvielas aprites kārtībā

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē tika skatīti Finanšu ministrijas (FM) sagatavotie grozījumi noteikumos par bioproduktus saturošas degvielas aprites un attiecīgā akcīzes nodokļa administrēšanas kārtību.

Izstrādātais noteikumu projekts ir attiecināms uz komersantiem, kas atbilstoši saņemtai speciālai atļaujai (licencei) apstiprināta noliktavas turētāja darbībai veic darbības ar naftas produktiem, kuriem ir pievienota rapšu sēklu eļļa vai no rapšu sēklu eļļas iegūtā biodīzeļdegviela un kuri tiek izmantoti par kurināmo.

Grozījumi paredz aprites un samazinātās akcīzes nodokļa likmes administrēšanas kārtību naftas produktiem, kuri ir iezīmēti (marķēti) un kurus izmanto par kurināmo, ja minētie naftas produkti satur piecus tilpumprocentus (no kopējā produktu daudzuma) rapšu sēklu eļļas vai no rapšu sēklu eļļas iegūtas biodīzeļdegvielas. Noteikumu projekts paredzēs, ka komersantiem, kuri veic darbības ar minētajiem naftas produktiem, jāuzrāda dokumenti, kas apliecina pievienotās rapšu sēklu eļļas vai no rapšu sēklu eļļas iegūtas biodīzeļdegvielas esamību naftas produktos, kā arī tās izcelsmi.

Līdz šim noteikumi paredzēja aprites nosacījumus benzīna sajaukumiem ar etilspirtu, kas ir iegūts no lauksaimniecības izejvielām, dīzeļdegvielas sajaukumiem ar rapšu sēklu eļļu vai no rapšu sēklu eļļas iegūtās biodīzeļdegvielas, kā arī biodīzeļdegvielai, kas pilnībā iegūta no rapšu seklu eļļas, ja minētie naftas produkti nav iezīmēti (marķēti).



FM: Par transportlīdzekļiem, uz kuriem iepirkumos attiecināmas gaisa piesārņojuma mazināšanas prasības

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts Finanšu ministrijas sagatavots noteikumu projekts par transportlīdzekļu kategorijām, uz kurām iepirkumos attiecināmas īpašas prasības, un par transportlīdzekļu darbmūža ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanas metodiku.

Lai sekmētu un stimulētu “tīro” un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu un palielinātu transporta nozares ieguldījumu Eiropas Savienības (ES) vides, klimata un enerģētikas politikā, 2009.gadā Eiropas Parlaments un Padome pieņēma direktīvu par “tīro” un energoefektīvo autotransporta līdzekļu izmantošanas veicināšanu.

Minētā direktīva paredz, ka pasūtītāji, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, kā arī atsevišķi pakalpojumu sniedzēji, kas pilda sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas saistības, pērkot transportlīdzekļus, ņem vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisiju apjomu.

Atbalstot Eiropas gaisa piesārņojuma mazināšanas iniciatīvu, Latvijā ar grozījumiem Publisko iepirkumu likumā (PIL) un Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumā (SPSIL) 2010.gada maijā un augustā tika iekļauti īpaši noteikumi iepirkumiem autotransporta jomā, paredzot, ka attiecīgi pasūtītāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji, rīkojot transportlīdzekļu iepirkumu, ņem vērā to ekspluatācijas ietekmi uz enerģētiku un vidi, izvērtējot vismaz enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda, slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu emisiju apjomu.

Minētās prasības iepirkuma veicējs izpilda, vai nu tehniskajās specifikācijās iekļaujot prasības attiecībā uz enerģijas patēriņa un oglekļa dioksīda un piesārņotāju emisiju apjomu (kā arī, ja nepieciešams, citiem ietekmes uz vidi aspektiem) vai arī saimnieciski visizdevīgākā piedāvājuma izvēles kritērija izmantošanas gadījumā nosakot piedāvājumu vērtēšanas kritērijus, lai izvērtētu ekspluatācijas ietekmes uz enerģētiku un vidi faktorus.

Tāpat direktīvā noteikts, ka iepirkuma veicējs iepriekš minētos faktorus ir tiesīgs izteikt un izvērtēt naudas izteiksmē, paredzot metodiku transportlīdzekļu darbmūža ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanai. Tādējādi ar izsludināto noteikumu projektu tiek noteikta transportlīdzekļu darbmūža ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanas metodika.

Metodika būs piemērojama tikai tad, ja pasūtītājs vai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs izvēlēsies transportlīdzekļa darbmūža ekspluatācijas ietekmes uz enerģētiku un vidi faktorus izteikt un izvērtēt naudas izteiksmē. Ja iepirkuma veicējs izvēlēsies minētos faktorus iekļaut tehniskajā specifikācijā vai noteikt kā piedāvājumu vērtēšanas kritērijus, neizsakot tos naudas izteiksmē, tad ir piemērojams tikai PIL un SPSIL regulējums.

Noteikumu projektā tiek noteikts, kā ir aprēķināmas transportlīdzekļa darbmūža ekspluatācijas izmaksas saistībā ar enerģijas patēriņu, kā arī oglekļa dioksīda emisijām un piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisijām, kuras ir saistītas ar attiecīgā transportlīdzekļa ekspluatāciju.

2011.gada sākumā, ievērojot Ministru kabineta (MK) noteikumos minēto metodiku, tiks izstrādāts un Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā internetā ievietots kalkulators transportlīdzekļa darbmūža ekspluatācijas izmaksu aprēķināšanai.

Tāpat noteikumu projekts nosaka to transportlīdzekļu kategorijas, kuru iepirkumiem piemēro iepriekš minētās autotransporta iepirkumu prasības, attiecinot tās uz pasažieru automobiļu, vieglo komerciālo transportlīdzekļu, lieljaudas transportlīdzekļu un autobusu (jaunu un lietotu transportlīdzekļu, neatkarīgi no degvielas (enerģijas) veida) iepirkumiem.

Noteikumi neattieksies uz šādiem Ministru kabineta 2009.gada 22.decembra noteikumos Nr.1494 “Mopēdu, mehānisko transportlīdzekļu, to piekabju un sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi” minēto transportlīdzekļu iepirkumiem: transportlīdzekļu, kuru pamatfunkcija nav saistīta ar piedalīšanos ceļu satiksmē, transportlīdzekļu, kuru maksimālais projektētais ātrums nepārsniedz 25 km/h, un speciālo militāro transportlīdzekļu iepirkumiem.



FM: Par valsts statistikas pārskatu veidlapu paraugiem iepirkumu jomā

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē tika skatīti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti grozījumi noteikumos par valsts statistikas pārskatu veidlapu paraugiem iepirkumu jomā un pārskatu iesniegšanas un aizpildīšanas kārtību, aktualizējot noteikumus atbilstoši izmaiņām dažādos normatīvajos aktos.

Tā noteikumos precizētas normas, kurās ir konkrēta, skaitliskā vērtībā izteikta norāde uz veikto iepirkumu līgumcenu robežvērtībām, aizstājot tās ar vispārīgām atsaucēm uz attiecīgajiem normatīvajiem aktiem, kas nosaka minēto līgumcenu robežvērtības.

Minēto atsauču lietošana noteikumu projektā nodrošinās, ka, mainoties Eiropas Savienības noteiktajām līgumcenu robežvērtībām, nebūs nepieciešami attiecīgi grozījumi izstrādātajos noteikumos par statistikas veidlapām.

Tāpat tiks novērstas iespējamās nekonsekvences tiesību normu interpretācijā, ņemot vērā, ka līgumcenu robežvērtības var mainīties arī pārskata periodā (kalendārajā gadā), tādējādi attiecībā uz viena pārskata perioda veidlapām var būt piemērojamas līgumcenu robežvērtības, kuru skaitliskā vērtība pārskata perioda sākumā atšķiras no to vērtības skaitliskā izteiksmē pārskata perioda beigās.

Grozījumi arī paredz, ka statistikas veidlapā nebūs atsevišķi jāuzskaita iepirkumi, kas veikti atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 8.panta devītajai daļai un iepirkumi, kas veikti, piemērojot cenu aptauju.

Noteikumu projektā saglabāta līdzšinējā MK noteikumos paredzētā statistikas pārskatu iesniegšanas kārtība, t.i., pārskatus pasūtītāji un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji Iepirkumu uzraudzības birojam nosūta pa pastu vai faksu, vai elektroniski, izmantojot e-pastu (ja attiecīgie pārskati ir parakstīti ar elektronisko parakstu).

Tāpat arī termiņi statistikas pārskatu iesniegšanai saglabāti atbilstoši iepriekš noteikumos noteiktajam, proti, sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem pārskati jāiesniedz līdz kārtējā gada 1.martam, bet pasūtītājiem – līdz 1.aprīlim.

Ar noteikumu projektu plānots aizstāt līdzšinējos 2009.gada 31.marta noteikumus Nr.289 “Valsts statistikas pārskatu veidlapu paraugi iepirkumu jomā, to iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība”.

Finanšu ministrijas
Komunikācijas nodaļa



 

IeM: Par grozījumiem likumā “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību”

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē tika skatīts Iekšlietu ministrijas virzītais likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību””.

Grozījumi likumā sagatavoti, lai līdz minimumam samazinātu jaunatklāto, veselībai bīstamo vielu neierobežotas izplatības laiku un to radīto kaitējumu sabiedrības veselībai no brīža, kad viela tiek atklāta līdz brīdim, kad tās aprite tiek pilnībā pakļauta kontrolei.

Likumprojekts paredz papildināt likuma “Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību” 23.pantu ar ceturto daļu, kas pilnvaro Ministru kabinetu (MK) noteikt nelikumīgā apritē esošu jaunatklāto narkotisko un psihotropo vielu daudzuma iedalījumu apmērus, līdz kuriem vielu daudzumi atzīstami par nelieliem, un apmērus, sākot ar kuriem daudzumi atzīstami par lieliem.

Atbilstoši šobrīd spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem jaunas, narkotiku lietotāju vidū izplatību guvušas vielas apriti aizliedz vai pakļauj kontrolei MK, iekļaujot atsevišķas vielas aizliegto vielu sarakstos, un tikai pēc tam Saeima nosaka šīs vielas apmērus, līdz kuriem tās daudzumi atzīstami par nelieliem, un apmērus, sākot ar kuriem daudzumi atzīstami par lieliem.

Šobrīd starpposmā starp MK lēmumu par vielas aizliegšanu vai tās pakļaušanu kontrolei un attiecīgo likuma grozījumu pieņemšanu Saeimā, personas, kuras veikušas kādu no krimināli sodāmām darbībām, nav iespējams sodīt, jo nav tiesiska pamata piemērojamā kriminālsoda bardzības noteikšanai.

Pret likumprojektu konceptuāli iebilst Tieslietu ministrija, kas uzskata, ka arī turpmāk tikai Saeimai, nevis MK būtu jālemj par to, kādi narkotisko vielu apmēri ir uzskatāmi par nelieliem un kādi par lieliem, jo tas tiešā veidā ietekmē kriminālatbildības noteikšanu noziedzīga nodarījuma izdarīšanā apsūdzētajai personai.

Valsts sekretāru sanāksmē, izvērtējot likumprojekta līdzšinējo virzību un tā pamatojumu, nolemts turpināt virzīt to izskatīšanai MK un Saeimā.



IeM: Par nozieguma izdarīšanā aizturēto, aizdomās turēto, apsūdzēto un notiesāto personu kriminālistiskā raksturojuma uzskaites kārtību

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē izsludināti likumprojekti “Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā”, “Grozījumi Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā” un “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”.

Likumprojekti ietver deleģējumu Ministru kabinetam izdot noteikumus par Integrētajā iekšlietu informācijas sistēmā iekļaujamajām ziņām, kā arī nozieguma izdarīšanā aizturēto, aizdomās turēto, apsūdzēto un notiesāto personu un to sevišķo pazīmju fotoattēlu obligātās tehniskās prasības.

Iekšlietu ministrijas Informācijas centra pārziņā ir Integrētās iekšlietu informācijas sistēmas apakšsistēmas “Personas apraksts” un “Fototēka”, kur tiek uzkrāta informācija par nozieguma izdarīšanā aizturēto, aizdomās turēto, apsūdzēto un notiesāto personu kriminālistisko raksturojumu un to fotoattēli. Sistēmas ir veidotas, lai veicinātu personu identitātes noskaidrošanu noziedzīgu nodarījumu apkarošanai un novēršanai.

Lai minētās informācijas sistēmas darbotos atbilstoši Fizisko personu datu aizsardzības likuma prasībām, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs ir izstrādājis Ministru kabineta noteikumu projektu “Personu kriminālistiskā raksturojuma un fotoattēlu reģistra noteikumi”, kuru izdošanai ir nepieciešams tiesiskais pamatojums likumos. Šā iemesla dēļ Ministru kabineta noteikumu projekta tālākai virzībai ir izstrādāts deleģējums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā.

Deleģējums Ministru kabineta noteikumiem tiks paredzēts arī Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā un Latvijas Sodu izpildes kodeksā.

Iekšlietu ministrijas
Administratīvais departaments



 

LM: Par jauniem invaliditātes noteikšanas kritērijiem

Lai invaliditātes noteikšanas process būtu ērtāks un caurredzamāks ikvienam, Labklājības ministrija (LM) izstrādājusi jaunus prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas kritērijus.

Tie iekļauti Ministru kabineta noteikumu projektā “Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas kritēriji, termiņi un kārtība”, kurš 11.novembrī izsludināts valsts sekretāru sanāksmē. Tas vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāapstiprina valdībā.

Saskaņā ar noteikumu projektu prognozējamu invaliditāti plānots noteikt, ja cilvēkam 26 nedēļas turpināsies pārejoša darba nespēja un/vai nepārtraukta ārstēšana, ko pamatos ārstējošā ārsta izsniegtie dokumenti. Tāpat to noteiks, ja cilvēkam būs konstatēti slimības vai traumas radīti funkcionēšanas ierobežojumi, kuri vēl nav uzskatāmi par pietiekami stabiliem un nemainīgiem nākamo sešu mēnešu laikā.

Atšķirībā no līdzšinējām prasībām plānots, ka prognozējamas invaliditātes ekspertīzei papildus būs jāiesniedz arī ģimenes/ārstējošā ārsta sagatavots cilvēka ar prognozējamu invaliditāti individuālā rehabilitācijas plāna projekts, kuru Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai (VDEĀVK) varēs nosūtīt arī elektroniski vai pa pastu.

Noteikumu projektā precizēti invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas kritēriji. Tāpat precizēti kritēriji, kādi nepieciešami, lai noteiktu īpašu kopšanu cilvēkam ar invaliditāti, kurš pārsniedzis 18 gadu vecumu. Vienlaikus noteikti arī kritēriji invaliditātes noteikšanai bērniem līdz 18 gadu vecumam.

Plānots, ka iesniegumu ar lūgumu veikt invaliditātes ekspertīzi varēs iesniegt ne tikai klātienē, bet arī elektroniski vai nosūtīt pa pastu.

Savukārt, lai atvieglotu invaliditātes ekspertīzi cilvēkiem ar anatomiskiem defektiem un smagām slimībām, paredzēts, ka VDEĀVK to varēs veikt bez cilvēka klātbūtnes. Tas būs iespējams, ja ārsta eksperta rīcībā būs pietiekama medicīniskā un cita veida informācija, kas nepieciešama cilvēka funkcionēšanas ierobežojuma izvērtēšanai (nenorādot konkrētas slimības un anatomiskos defektus).

Labklājības ministrija uzsver, ka netiek mainītas līdzšinējās medicīniskās indikācijas invaliditātes noteikšanai bērnam un bērna invalīda īpašas kopšanas nepieciešamībai, medicīniskās indikācijas speciāli pielāgota vieglā automobiļa iegādei un pabalsta saņemšanai transporta izdevumu kompensēšanai. Tāpat spēkā paliek līdzšinējie anatomiskie defekti invaliditātes noteikšanai bez atkārtota izmeklēšanas termiņa norādes, kā arī kritēriji, kas nosaka iespēju sniegt invalīdam ieteikumu profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu saņemšanai.

Atgādinām, ka no 1.janvāra bērna ar invaliditāti statusu noteiks bērniem līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai. Tas nozīmē, ka bērniem ar invaliditāti līdz 18 gadu vecumam un personai, kas viņu pavada, būs nodrošinātas tiesības bez maksas izmantot Latvijas Republikas teritorijā visu veidu sabiedrisko transportu.

Pēc LM rīcībā esošās informācijas, Latvijā pašlaik ir apmēram 134 tūkstoši cilvēku ar invaliditāti. Savukārt 2010.gada deviņos mēnešos ir 1060 cilvēku ar prognozējamu invaliditāti.



LM: Par atbalstu mājokļa pielāgošanai cilvēkiem ar invaliditāti

Lai cilvēkiem ar invaliditāti atvieglotu ikdienas darbības mājās, tostarp radītu iespēju pašiem sevi aprūpēt, Labklājības ministrija (LM) paredzējusi nodrošināt atbalstu mājokļa pielāgošanai cilvēkiem ar invaliditāti.

Tas noteikts Ministru kabineta noteikumu projektā “Atbalsta mājokļa pielāgošanai personām ar invaliditāti saņemšanas nosacījumi un saņemšanas kārtība”, kurš 11.novembrī izsludināts valsts sekretāru sanāksmē. Projekts vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāapstiprina valdībā.

Ar atbalstu plānots pilnībā vai daļēji atlīdzināt samaksātos kredīta procentus atbilstoši kredīta līgumam par cilvēka, viņa vecāku, bērnu vai likumiskā pārstāvja īpašumā vai lietošanā esoša mājokļa pielāgošanu cilvēka ar invaliditāti vajadzībām. Tas būs iespējams šādos gadījumos: ja īpašumu vai mājokli lietos cilvēks ar 1.grupas invaliditāti, ar 2.grupas redzes vai dzirdes invaliditāti un cilvēks līdz 18 gadu vecumam, kuram nepieciešama īpaša kopšana.

Atbalstu sniegs, piešķirot no valsts budžeta līdzekļiem finansējumu, lai cilvēkam atlīdzinātu samaksātos kredīta procentus atbilstoši kredīta līgumam, kurš noslēgts ar Latvijas Republikā reģistrētu kredītiestādi ar mērķi pielāgot mājokli.

Lai saņemtu atbalstu, cilvēkam LM būs jāiesniedz iesniegums un dokumenti, kuri pierāda atbalsta objektīvu pamatotību. Plānots, ka būs jāiesniedz tikai tāda informācija (dokumentu veidā), kuru LM pati nevarēs iegūt no citām institūcijām. Visus dokumentus būs iespējams nosūtīt arī elektroniski (atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) vai pa pastu.

Atšķirībā no līdzšinējām prasībām papildus būs jāiesniedz arī īres līguma kopija, ja mājoklis, kuru paredzēts pielāgot, tiek īrēts (jo viens no atbalsta saņemšanas nosacījumiem ir īres līgums vismaz uz pieciem gadiem no atbalsta pieprasīšanas dienas), un mājokļa īpašnieka rakstiska piekrišana mājokļa pielāgošanai, ja atbalsta pieprasītājs pats nav mājokļa īpašnieks.

Kopiju notariāla apliecināšana nebūs obligāta. Tādējādi kopijas varēs apliecināt organizācija, kura izdevusi dokumenta oriģinālu. Plānots, ka iesniegumu reģistrēšana LM notiks vispārējā kārtībā. Proti, LM nav paredzēts uzturēt atsevišķu, speciālu reģistru.

Par atbalsta piešķiršanu lems labklājības ministra izveidota komisija, kuras sastāvā būs LM, Ekonomikas un Finanšu ministriju pārstāvji. Ja LM attiecīgajā gadā nebūs piešķirts valsts budžeta finansējums atbalsta piešķiršanai, tad atbalsta saņemšanai cilvēku uzņems rindā.

Saskaņā ar Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas sniegto informāciju līdz 2010.gada 1.septembrim reģistrēti 9070 cilvēki ar 1.invaliditātes grupu, 230 cilvēki ar 2.grupas dzirdes invaliditāti, 3293 cilvēki ar 2.grupas redzes invaliditāti un 1684 cilvēki līdz 18 gadu vecumam, kuriem nepieciešama īpaša kopšana.



LM: Par valsts apmaksātiem psihologa pakalpojumiem cilvēkiem, kuriem pirmo reizi piešķirta invaliditāte

Lai veicinātu bērnu ar invaliditāti un viņu ģimenes locekļu vienlīdzīgas iespējas iekļauties sabiedrībā un darba tirgū, Labklājības ministrija (LM) plāno nodrošināt no valsts budžeta apmaksātus psihologa pakalpojumus.

Tos varēs izmantot bērni līdz 18 gadiem, kuriem pirmo reizi ir piešķirta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenē, kā arī viņu likumiskie pārstāvji. Minētais psihologa pakalpojums būs pieejams no 2011.gada 1.janvāra.

To paredz LM izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts “Psihologa pakalpojuma personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim apjoms un pakalpojuma saņemšanas kārtība”, kas 11.novembrī izsludināts valsts sekretāru sanāksmē. Tas vēl jāsaskaņo ar ministrijām un jāapstiprina valdībā.

Lai saņemtu psihologa pakalpojumu, plānots, ka cilvēkam, ja viņš jau būs sasniedzis 18 gadu vecumu, vai viņa likumiskajam pārstāvim pašvaldības sociālajā dienestā būs jāiesniedz rakstveida iesniegums par psihologa pakalpojuma piešķiršanu. Iesniegumu varēs iesniegt arī elektroniski vai nosūtīt pa pastu.

Savukārt pašvaldības sociālais dienests pieņems un pārbaudīs iesniegumu, kā arī izvērtēs, vai pakalpojuma pieprasītājs atbilst psihologa pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem. Vienlaikus pakalpojuma pieprasītāju reģistrēs minētā pakalpojuma saņemšanai, nosakot sniedzamā pakalpojuma apjomu un tā sniedzēju. Lēmumu par psihologa pakalpojuma piešķiršanu vai par atteikumu sociālais dienests pieņems 10 darba dienu laikā.

Samaksu par sniegto psihologa pakalpojumu LM pašvaldības sociālajam dienestam pārskaitīs 10 darba dienu laikā pēc pašvaldības sociālā dienesta atskaites saņemšanas.

Plānots, ka cilvēks ar invaliditāti, kā arī viņa likumiskais pārstāvis kopā varēs izmantot līdz divām 45 minūšu konsultācijām. Vienas konsultācijas cena nepārsniegs deviņus latus.

Saskaņā ar bērniem piešķirtās pirmreizējās invaliditātes intensitātes analīzi paredzēts, ka psihologa palīdzība būs nepieciešama apmēram 940 bērniem ar invaliditāti, kuriem invaliditāte noteikta pirmo reizi, kā arī viņu vecākiem vai likumiskajiem pārstāvjiem.

Pēc LM rīcībā esošajiem statistikas datiem, 2009.gadā pirmreizēji invaliditāte tika noteikta 853 bērniem līdz 16 gadu vecumam (2008.gadā – 927).

Labklājības ministrijas
Komunikācijas departaments



 

ZM: Par veterināro zāļu ražotāja atbilstības novērtēšanu un labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu

Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi grozījumus 2007.gada 15.maija noteikumos Nr.319 “Noteikumi par veterināro zāļu ražošanu un kontroli, kārtību, kādā veterināro zāļu ražotājam izsniedz labas ražošanas prakses sertifikātu, un par veterināro zāļu ražošanu atbildīgās amatpersonas kvalifikācijas un profesionālās pieredzes prasībām”, ko 11.novembrī izsludināja valsts sekretāru sanāksmē.

Grozījumi noteikumos paredz, ka turpmāk veterināro zāļu ražotāja atbilstības novērtēšanu un labas ražošanas prakses sertifikāta izsniegšanu veiks Pārtikas un veterinārais dienests (PVD). Šobrīd gan cilvēkiem paredzēto zāļu ražotājiem, gan veterināro zāļu ražotājiem atbilstību šo noteikumu prasībām izvērtē un labas ražošanas prakses sertifikātu izsniedz Zāļu valsts aģentūra.

Plānots, ka cilvēkiem paredzēto zāļu ražotāju, kas ražo arī veterinārās zāles, atbilstību arī turpmāk novērtēs un labas ražošanas prakses sertifikātu izsniegs Zāļu valsts aģentūra.

Tāpat izmaiņas noteikumos paredz, ka turpmāk par veterinārfarmaceitiskās darbības pārkāpumiem PVD būs tiesīgs apturēt veterināro zāļu ražošanu un laišanu tirgū. Šobrīd šīs funkcijas veic Veselības inspekcija.

Izmaiņas noteikumos izstrādātas saskaņā ar valdībā apstiprināto koncepciju “Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē”.

Zemkopības ministrijas izstrādātās koncepcijas mērķis ir nodrošināt augstu sabiedrības veselības aizsardzības līmeni, vienotu valsts uzraudzību veterināro zāļu apritē, kā arī optimizēt veterināro zāļu apriti kontrolējošo iestāžu funkcijas.

Plānots, ka izmaiņas noteikumos stāsies spēkā 1.janvārī.



ZM: Par veterināro zāļu reklamēšanas kārtību

Zemkopības ministrija (ZM) izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta (MK) 2007.gada 6.marta noteikumos Nr.169 “Veterināro zāļu reklamēšanas kārtība”, ko 11.novembrī izsludināja valsts sekretāru sanāksmē.

Grozījumi noteikumos paredz, ka turpmāk veterināro zāļu reklāmu uzraudzīs tikai Pārtikas un veterinārais dienests (PVD). Šobrīd šīs funkcijas veic Veselības inspekcija un PVD.

Precizējumi noteikumos izstrādāti saskaņā ar valdībā apstiprināto koncepciju “Vienota valsts uzraudzība veterināro zāļu apritē”. Zemkopības ministrijas izstrādātās koncepcijas mērķis ir nodrošināt augstu sabiedrības veselības aizsardzības līmeni, vienotu valsts uzraudzību veterināro zāļu apritē, kā arī optimizēt veterināro zāļu apriti kontrolējošo iestāžu funkcijas.

Plānots, ka izmaiņas šajos noteikumos stāsies spēkā 1.janvārī.



ZM: Par prasībām Eiropas Komisijas programmas vistrūcīgākajām personām īstenošanā

11.novembrī valsts sekretāru sanāksmē izskatīja Zemkopības ministrijas (ZM) sagatavoto Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu “Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 8.decembra noteikumos Nr.1415 “Kārtība, kādā tiek administrēti un uzraudzīti tirgus intervences pasākumi augkopības un lopkopības produktu tirgū, īstenojot Eiropas Komisijas programmu vistrūcīgākajām personām””, plānojot precizēt vairākas prasības, kas attiecas uz noteikumu īstenošanā iesaistītajiem komersantiem un labdarības organizācijām. Tāpat saskaņā ar 2011.gada programmu grozījumi precizēs izdalei paredzēto pārtikas produktu komplektu saturu.

Noteikumu grozījumu projektā noteiktas atsauces uz jauno Padomes regulu, ar kuru noteikti sīki izstrādāti noteikumi pārtikas piegādei no intervences krājumiem vistrūcīgākajām personām Eiropas Savienībā (ES).

Saskaņā ar Eiropas Komisijas prasībām līdz 31.maijam tika paziņots Latvijā paredzētais produktu daudzums un veids, kas tiks piešķirts trūcīgajām personām nākamā gada programmas izpildei. Taču pasaules, tostarp Eiropas un Latvijas, graudu tirgū 2010.gada griķu raža ir daudzkārt mazāka par sākotnēji plānoto un arī to cena ir ievērojami kāpusi. Tāpēc ZM ar programmas īstenošanā iesaistītajām institūcijām vienojās par griķu putraimu aizstāšanu ar četrgraudu pārslām. Šo lēmumu akceptēja arī nevalstiskās labdarības organizācijas.

Ņemot vērā 2011.gada programmas nosacījumus, tiks grozīts arī iesniegums, kas pretendentiem jāiesniedz Lauku atbalsta dienestā (LAD), lai piedalītos konkursā par pārtikas produktu piegādi.

Līdz ar to programmas ietvaros vienai personai 2011.gadā tiks paredzēti ne vairāk kā 12 pārtikas produktu komplekti ar šādu saturu: miežu putraimi – viens kilograms; kviešu milti – viens kilograms; četrgraudu pārslas – viens kilograms; auzu pārslas – 0,5 kilogrami; vājpiena pulveris – 0,1 kilogrami; piens (2%) – viens litrs.

Pamatojoties uz 2011.gada programmā izdalei paredzēto produktu klāstu, tiks papildināti arī pārtikas kvalitātes un ražošanas kritēriji ar putraimu un augstākā labuma kviešu miltu kvalitātes un ražošanas kritērijiem, kā arī tiks veiktas izmaiņas jau esošajos kvalitātes un ražošanas kritērijos. Piemēram, četrgraudu un auzu pārslām netiks paredzēta kvalitātes kritērija “pārslu biezums” noteikšana.

Paredzēts arī noteikt, ka komersantiem būs jāsedz ar pārtikas produktu iepakojumu saistītās papildu izmaksas, kas radušās, transportējot intervences produktus no citas dalībvalsts. Šādas izmaksas varētu būt, piemēram, dabas resursu nodoklis, samaksa par paletēm u.c.

Ņemot vērā 2010.gada programmas īstenošanas pieredzi, tiks precizēti arī nevalstisko labdarības organizāciju un komersanta kritēriji, kas jāievēro, piesakoties kārtējā gada programmas īstenošanai.

Normatīvā akta īstenošana skars ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas, kas atzītas par trūcīgām, jo šīs personas tiks apgādātas ar pārtikas produktiem. Normatīvajā aktā iekļautās normas ļaus vienai personai programmas īstenošanas gadā saņemt ne vairāk kā 12 pārtikas produktu komplektu.

Normatīvais akts stāsies spēkā pēc tā izskatīšanas valdībā un publicēšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

Zemkopības ministrijas
Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!