Ministru kabineta noteikumi Nr.1041
Rīgā 2010.gada 9.novembrī (prot. Nr.59 30.§)
Kārtība, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšanas un izdevumu deklarācijas sagatavošanas kārtība
Izdoti saskaņā
ar Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 6.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā valsts budžetā paredzami līdzekļi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (turpmāk – Eiropas Savienības fonds) līdzfinansēto projektu (turpmāk – Eiropas Savienības fonda projekts) īstenošanai, kā arī maksājumu veikšanas un izdevumu deklarācijas sagatavošanas kārtību.
2. Valsts budžetā līdzekļus Eiropas Savienības fonda projektam (tai skaitā valsts budžeta dotāciju pašvaldībai un plānošanas reģionam) plāno kā dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem atbilstoši apstiprinātajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma kopsummai (izņemot šo noteikumu 5.punktā minēto gadījumu).
3. Par maksimālo pieejamo valsts budžeta finansējuma apmēru vai par civiltiesiska līguma par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu vai vienošanās par Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu (turpmāk – līgums) saistību izpildes kārtību, ņemot vērā finanšu resursu pieejamību, lemj Ministru kabinets, apstiprinot normatīvo aktu par aktivitātes īstenošanas kārtību.
4. Ja atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei ir pieejami finanšu resursi līguma saistību izpildei, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu slēdz līgumu ar Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs) un var paredzēt avansa maksājumu finansējuma saņēmējam.
5. Ja atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei nav pieejami finanšu resursi (Eiropas Savienības finansējuma apmērā) līguma saistību izpildei un pašvaldība vai finansējuma saņēmējs, kas nav valsts budžeta iestāde, plānošanas reģions vai pašvaldība (turpmāk – cits finansējuma saņēmējs), līguma saistības var izpildīt par saviem līdzekļiem (tai skaitā no sava budžeta ieņēmumiem, budžeta līdzekļu atlikumiem vai aizņēmuma), atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde slēdz līgumu ar šādu finansējuma saņēmēju un atsevišķā valsts budžeta apakšprogrammā plāno ieņēmumus no ārvalstu finanšu palīdzības, kā arī atbilstošos izdevumus tajā budžeta gadā, kurā paredzēta atmaksa finansējuma saņēmējam. Ja Eiropas Savienības fonda projektā ir paredzēts valsts budžeta finansējums, to plāno šo noteikumu II nodaļā noteiktajā kārtībā. Pieprasījumu par izmaiņām atbildīgās iestādes budžetā, atsevišķā programmā paredzot ieņēmumus no ārvalstu finanšu palīdzības, kā arī atbilstošos izdevumus, atbildīgā iestāde iesniedz Finanšu ministrijā pēc līguma noslēgšanas ar finansējuma saņēmēju. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde var paredzēt avansa maksājumu finansējuma saņēmējam, ja tai ir pieejami finanšu resursi.
6. Ja atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei nav pieejami finanšu resursi līguma saistību izpildei un pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs līguma saistības nevar izpildīt par saviem līdzekļiem (tai skaitā no sava budžeta ieņēmumiem, budžeta līdzekļu atlikumiem vai aizņēmuma), atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde slēdz līgumu ar šādu finansējuma saņēmēju pēc tam, kad tai ir pieejami finanšu resursi līguma saistību izpildei, un var paredzēt avansa maksājumu finansējuma saņēmējam.
II. Valsts budžeta līdzekļu plānošana
7. Valsts budžeta līdzekļus Eiropas Savienības fonda projektam plāno un valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavo saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts budžeta pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem.
8. Likumā par valsts budžetu kārtējam gadam 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmā 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" plāno līdzekļus Eiropas Savienības fondu projektiem, attiecībā uz kuriem vēl nav pieņemts lēmums par to apstiprināšanu un kuriem nav paredzētas apropriācijas ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes (turpmāk – ministrija) budžetā, vai apstiprināto Eiropas Savienības fondu projektu pabeigšanai, ja tiem nav paredzēta apropriācija ministriju budžetos.
III. Valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošana
9. Ministrija ir atbildīga par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu iesniegšanu Finanšu ministrijā par attiecīgās iestādes institucionālajā padotībā esošajiem finansējuma saņēmējiem un atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi. Ministrija valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai var pieprasīt informāciju no atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes, vai finansējuma saņēmēja.
10. Ministrija izstrādā valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu atbilstoši apstiprinātajiem Eiropas Savienības fondu projektiem un noslēgtajiem līgumiem.
11. Finanšu ministrija atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu izstrādāšanas un iesniegšanas pamatprincipiem izvērtē ministrijas iesniegto valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu, ņemot vērā datus par apstiprināto Eiropas Savienības fonda projektu, ko atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde ievadījusi Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā. Valsts budžeta līdzekļu pieprasījumus par finansējumu projektu īstenošanai izskata saskaņā ar normatīvajiem aktiem par budžetu un finanšu vadību.
IV. Finanšu plūsmas nodrošināšana
12. Maksājumu iestāde nodrošina no Eiropas Komisijas saņemto un izlietoto Eiropas Savienības fondu līdzekļu uzskaiti par katru Eiropas Savienības fondu.
13. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, kuras pārziņā ir attiecīgā Eiropas Savienības fonda aktivitāte vai apakšaktivitāte:
13.1. iesniedz maksājumu iestādē attiecīgā Eiropas Savienības fonda un attiecīgās darbības programmas ietvaros iesniedzamo maksājuma rīkojumu īstermiņa prognozi (1.pielikums) finansējuma saņēmēja maksājuma pieprasījuma (turpmāk – maksājuma pieprasījums) un maksājuma rīkojuma iesniegšanas termiņos, par kuriem atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde un maksājumu iestāde rakstiski vienojas Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā. Maksājuma rīkojumu īstermiņa prognozi nosūta uz elektroniskā pasta adresi PFPD@kase.gov.lv. Maksājuma rīkojumu īstermiņa prognozē iekļauj informāciju par maksājuma rīkojumiem attiecīgajā maksājuma valūtā, kurus attiecīgā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde plāno iesniegt maksājumu iestādē nākamajos divos maksājuma rīkojumu iesniegšanas datumos;
13.2. katru mēnesi līdz divdesmit piektajam datumam iesniedz maksājumu iestādē attiecīgā Eiropas Savienības fonda un attiecīgās darbības programmas izdevumu prognozi nākamajiem 12 mēnešiem (2.pielikums). Eiropas Savienības fonda un darbības programmas izdevumu prognozi nosūta uz elektroniskā pasta adresi PFPD@kase.gov.lv. Eiropas Savienības fonda un darbības programmas izdevumu prognozē iekļauj informāciju par izdevumiem attiecīgajā maksājuma valūtā, kurus attiecīgā atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde plāno veikt nākamajos 12 mēnešos.
14. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, veicot maksājumus finansējuma saņēmējiem, kontrolē:
14.1. administrējamo Eiropas Savienības fonda aktivitāšu vai apakšaktivitāšu darbības programmā un darbības programmas papildinājumā noteikto summu, nepieļaujot aktivitātes vai apakšaktivitātes summas pārsniegšanu;
14.2. virssaistību finansējuma apmēru, ja atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei tāds ir noteikts.
V. Maksājumu veidi un maksājuma pieprasījuma iesniegšana
15. Ministrija saskaņā ar normatīvajiem aktiem par asignējuma piešķiršanu un izpildi apstiprina finansēšanas plānu atbilstoši apstiprinātajam Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēram.
16. Kārtību, kādā Eiropas Savienības fonda ietvaros tiek veikti maksājumi finansējuma saņēmējam, un īpašos nosacījumus maksājuma dokumentu pārbaudēm nosaka atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde līgumā ar finansējuma saņēmēju, ņemot vērā šādus iespējamos maksājumu veidus:
16.1. avansa maksājums finansējuma saņēmējam vai avansa maksājums finansējuma saņēmējam, kurš īsteno Eiropas Savienības fonda projektu, kam piešķirts komercdarbības atbalsts, tai skaitā de minimis ietvaros, ja avansa maksājums ir paredzēts normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanas kārtību un tiek maksāts atbilstoši Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula (EK) Nr.1083/2006), 78.panta 2.punktam;
16.2. starpposma maksājums, ko veic, pamatojoties uz projekta ietvaros veiktajiem izdevumiem, tai skaitā veiktajiem avansa maksājumiem saskaņā ar pakalpojumu, preču piegādes vai būvdarbu līgumu;
16.3. noslēguma maksājums pēc projekta īstenošanas.
17. Ja Eiropas Savienības fonda projektā tiek piemērota netiešo izmaksu nemainīgā likme, finansējuma saņēmējs, sagatavojot maksājuma pieprasījumu, ņem vērā normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un līgumā noteiktās prasības.
18. Finansējuma saņēmēja veikto izdevumu atmaksa no Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts apstiprinātajā Eiropas Savienības fonda projektā, no valsts budžeta finansējuma tiek veikta, pamatojoties uz atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes sagatavoto maksājuma rīkojumu un apstiprinātu maksājuma pieprasījumu (3.pielikums). Pirms maksājuma pieprasījuma apstiprināšanas atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārliecinās, ka līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā ir saņemts un izskatīts kārtējais Eiropas Savienības fonda projekta progresa pārskats.
19. Maksājuma pieprasījumu sagatavo un finansējuma saņēmēja izdevumus atmaksā latos, ja līgumā nav noteikts, ka maksājuma pieprasījumu sagatavo un finansējuma saņēmēja izdevumus atmaksā Eiropas Savienības vienotajā valūtā.
20. Maksājuma pieprasījumu var sagatavot un finansējuma saņēmēja izdevumus var atmaksāt Eiropas Savienības vienotajā valūtā, ievērojot šādus nosacījumus:
20.1. tas ir paredzēts normatīvajā aktā par attiecīgās aktivitātes īstenošanu;
20.2. Eiropas Savienības fonda projekta budžets ir Eiropas Savienības vienotajā valūtā;
20.3. Eiropas Savienības fonda projekta konts ir Eiropas Savienības vienotajā valūtā;
20.4. izdevumi Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros rodas Eiropas Savienības vienotajā valūtā.
21. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde iesniedz maksājumu iestādē to personu parakstu paraugus, kuras ir tiesīgas apstiprināt avansa maksājuma izmaksu un maksājuma pieprasījumu.
VI. Maksājumu veikšanas un avansa maksājuma izlietošanas kārtība
22. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde:
22.1. tā, īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu, maksājumus veic no līdzekļiem, kas Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai paredzēti tās ministrijas budžetā, kuras institucionālajā padotībā ir attiecīgā valsts budžeta iestāde. Valsts budžeta iestāde veic maksājumus Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros no saņemtā valsts budžeta finansējuma, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
22.2. maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
22.3. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 22.2.apakšpunktā minētos dokumentus (atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar vadošās iestādes apstiprinātām vadlīnijām izlases veidā var pārbaudīt maksājuma pieprasījumā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas) un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, kā arī sagatavo un apstiprina maksājuma rīkojumu par apstiprinātā Eiropas Savienības finansējuma pārskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
22.4. un tā līgumā noteiktajos termiņos neiesniedz maksājuma pieprasījumu vai Eiropas Savienības fonda projekta progresa pārskatu, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar normatīvajiem aktiem par asignējuma apturēšanu, atjaunošanu vai atsaukšanu var pieņemt lēmumu apturēt finansēšanas plānā paredzēto asignējumu projekta īstenošanai;
22.5. atmaksu valsts budžeta ieņēmumos veic saskaņā ar šo noteikumu 30.punktu.
23. Ja finansējuma saņēmējs ir plānošanas reģions:
23.1. ministrija, kuras institucionālajā padotībā ir plānošanas reģions, ieskaita Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai paredzētos valsts budžeta līdzekļus finansējuma saņēmējam Valsts kasē atvērtajā kontā. Finansējuma saņēmējs veic maksājumus Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros no saņemtajiem valsts budžeta līdzekļiem un, ja tas paredzēts Eiropas Savienības fonda projektā, no cita šim mērķim paredzētā finansējuma;
23.2. maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
23.3. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 23.2.apakšpunktā minētos dokumentus (atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar vadošās iestādes apstiprinātajām vadlīnijām izlases veidā var pārbaudīt maksājuma pieprasījumā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas) un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, kā arī sagatavo un apstiprina maksājuma rīkojumu par apstiprinātā Eiropas Savienības finansējuma pārskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
23.4. atmaksu valsts budžeta ieņēmumos veic saskaņā ar šo noteikumu 30.punktu.
24. Ja ar pašvaldību vai citu finansējuma saņēmēju tiek slēgts līgums saskaņā ar šo noteikumu 5.punktu:
24.1. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā var pārskaitīt pašvaldībai vai citam finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma saņemšanai pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē;
24.2. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs, īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu, veic maksājumus no saņemtā avansa maksājuma vai saviem līdzekļiem;
24.3. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs iesniedz maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
24.4. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 24.3.apakšpunktā minētos dokumentus (atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar vadošās iestādes apstiprinātajām vadlīnijām izlases veidā var pārbaudīt maksājuma pieprasījumā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas) un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, sagatavo un apstiprina maksājuma rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu finansējuma saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma likmei, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, vai lēmumu par avansa maksājuma dzēšanu;
24.5. atmaksu pašvaldībai vai citam finansējuma saņēmējam veic atbilstoši līgumam saskaņā ar šo noteikumu 31.punktu. Ja pašvaldība projekta īstenošanai izmanto aizņēmumu, tā piecu darbdienu laikā pēc atmaksas saņemšanas atmaksā aizdevējam aizņēmumu saņemtās atmaksas apmērā, nepārsniedzot aizņēmuma apmēru Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļai;
24.6. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no Eiropas Savienības fonda projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma apmēra.
25. Ja ar pašvaldību vai citu finansējuma saņēmēju tiek slēgts līgums atbilstoši šo noteikumu 4. vai 6.punktam:
25.1. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā var pārskaitīt pašvaldībai vai citam finansējuma saņēmējam avansa maksājumu. Avansa maksājuma saņemšanai pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs atver kontu Valsts kasē;
25.2. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs, īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu, veic maksājumus no saņemtā avansa maksājuma vai saviem līdzekļiem;
25.3. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs iesniedz maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
25.4. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 25.3.apakšpunktā minētos dokumentus (atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar vadošās iestādes apstiprinātajām vadlīnijām izlases veidā var pārbaudīt maksājuma pieprasījumā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas) un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, sagatavo un apstiprina maksājuma rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu finansējuma saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma likmei, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, vai lēmumu par avansa maksājuma dzēšanu;
25.5. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde veic atmaksu pašvaldībai vai citam finansējuma saņēmējam atbilstoši līgumam saskaņā ar šo noteikumu 30.punktu. Ja pašvaldība projekta īstenošanai izmanto aizņēmumu, tā piecu darbdienu laikā pēc atmaksas saņemšanas atmaksā aizdevējam aizņēmumu saņemtās atmaksas apmērā, nepārsniedzot aizņēmuma apmēru Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļai;
25.6. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no Eiropas Savienības fonda projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma apmēra.
26. Ja pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs īsteno Eiropas Savienības fonda projektu, kuram ir piešķirts komercdarbības atbalsts, tai skaitā de minimis ietvaros:
26.1. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde atbilstoši Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 78.panta 2.punktam un līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā pārskaita avansa maksājumu, ja tas ir paredzēts normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanas kārtību. Pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs avansa maksājuma saņemšanai un Eiropas Savienības fonda projekta izdevumu veikšanai no saņemtā avansa maksājuma atver kontu Valsts kasē vai kredītiestādē (kredītiestādē kontu atver tikai cits finansējuma saņēmējs), kas atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai reģistrējusies kredītiestādes darbības veikšanai Latvijas Republikā;
26.2. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs, īstenojot Eiropas Savienības fonda projektu, veic maksājumus no saņemtā avansa maksājuma vai saviem līdzekļiem;
26.3. pašvaldība vai cits finansējuma saņēmējs iesniedz maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
26.4. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 26.3.apakšpunktā minētos dokumentus (atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde saskaņā ar vadošās iestādes apstiprinātajām vadlīnijām izlases veidā var pārbaudīt maksājuma pieprasījumā iekļautos izdevumus pamatojošo dokumentu kopijas) un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, kā arī sagatavo un apstiprina maksājuma rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu finansējuma saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma likmei un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma likmei, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, vai lēmumu par avansa maksājuma dzēšanu;
26.5. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, veicot avansa un starpposma maksājumus, ievēro nosacījumu, ka to kopsumma nedrīkst pārsniegt 90 % no Eiropas Savienības fonda projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un, ja projektā ir paredzēts, valsts budžeta finansējuma apmēra;
26.6. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde veic atmaksu pašvaldībai vai citam finansējuma saņēmējam atbilstoši līgumam saskaņā ar šo noteikumu 30.punktu. Ja pašvaldība projekta īstenošanai izmanto aizņēmumu, tā piecu darbdienu laikā pēc atmaksas saņemšanas atmaksā aizdevējam aizņēmumu saņemtās atmaksas apmērā, nepārsniedzot aizņēmuma apmēru Eiropas Savienības līdzfinansējuma daļai.
27. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde iesniedz maksājumu iestādē šo noteikumu 22.3., 23.3., 24.4., 25.4. un 26.4.apakšpunktā minēto maksājuma rīkojumu, apstiprinātu maksājuma pieprasījuma kopiju vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi ESMD@kase.gov.lv ar drošu elektronisko parakstu apstiprinātu maksājuma pieprasījumu, paraksta un datuma rekvizītus noformējot atbilstoši normatīvajiem aktiem par droša elektroniskā paraksta lietošanu, un maksājuma rīkojumu kopsavilkumu (4.pielikums). Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde šo noteikumu 24.4.apakšpunktā minēto maksājuma rīkojumu par Eiropas Savienības finansējuma pārskaitīšanu sagatavo, apstiprina un iesniedz maksājumu iestādē pēc līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas.
28. Ja atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes atbilstoši šo noteikumu 22.3., 23.3., 24.4., 25.4. un 26.4.apakšpunktam apstiprinātā maksājuma pieprasījuma attiecināmo izdevumu summa atšķiras no finansējuma saņēmēja pieprasītās attiecināmo izdevumu summas, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde kopā ar apstiprinātu maksājuma pieprasījuma kopiju vai ar drošu elektronisko parakstu apstiprinātu maksājuma pieprasījumu iesniedz maksājumu iestādē sagatavotā pamatojošā dokumenta (aprēķins, lēmums vai cits dokuments) kopiju. Ja atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde ir apstiprinājusi mazāku maksājuma pieprasījuma attiecināmo izdevumu summu, nekā pieprasījis finansējuma saņēmējs, jo finansējuma saņēmējs ir veicis izdevumus, kas ir paredzēti Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros kā attiecināmie izdevumi, bet atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde tos ir atzinusi par neatbilstoši veiktiem, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde rīkojas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā konstatētajām neatbilstībām.
29. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda maksājuma pieprasījumu un tajā iekļautos izdevumus pamatojošos dokumentus, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma rīkojumu par attiecināmo izdevumu atmaksu vai par pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos 20 darbdienu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par piecām darbdienām, skaitot no pieprasītās papildu informācijas saņemšanas dienas), izņemot šo noteikumu 24.4.apakšpunktā minēto maksājuma rīkojumu par Eiropas Savienības finansējuma pārskaitīšanu.
30. Ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, plānošanas reģions vai finansējuma saņēmējs, kuram piemēro šo noteikumu 25. un 26.punktā minēto maksājumu kārtību:
30.1. maksājumu iestāde veic atmaksu finansējuma saņēmējam vai pārskaitījumu valsts budžeta ieņēmumos saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 27. un 28.punktā minēto dokumentu saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par trim darbdienām);
30.2. neapstiprināto maksājuma pieprasījumu vai maksājuma rīkojumu maksājumu iestāde divu darbdienu laikā pēc ieraksta veikšanas maksājuma pieprasījumā par maksājuma pieprasījuma neapstiprināšanu iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē atkārtotai pārbaudei un labošanai. Maksājumu iestāde maksājuma pieprasījumu un maksājuma rīkojumu no atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieņem līdz 2015.gada 15.novembrim.
31. Ja finansējuma saņēmējam piemēro šo noteikumu 24.punktā minēto maksājumu kārtību:
31.1. un Eiropas Savienības fonda projektā ir paredzēts valsts budžeta finansējums, maksājumu iestāde atmaksā finansējuma saņēmējam Eiropas Savienības fonda projektā paredzēto valsts budžeta daļu saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 27. un 28.punktā minēto dokumentu saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par trim darbdienām);
31.2. Eiropas Savienības fonda finansējumu maksājumu iestāde atmaksā finansējuma saņēmējam saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam piecu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 27.punktā minēto dokumentu saņemšanas (termiņš tiek pagarināts par precizējumu un pieprasītās papildu informācijas izskatīšanai nepieciešamo laiku, bet ne ilgāk kā par trim darbdienām) pēc tam, kad ir saņemts Eiropas Savienības fonda finansējums no Eiropas Komisijas;
31.3. neapstiprināto maksājuma pieprasījumu vai maksājuma rīkojumu maksājumu iestāde divu darbdienu laikā pēc ieraksta veikšanas maksājuma pieprasījumā par maksājuma pieprasījuma neapstiprināšanu iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē atkārtotai pārbaudei un labošanai. Maksājumu iestāde maksājuma pieprasījumu no atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pieņem līdz 2015.gada 15.novembrim.
32. Maksājumu iestāde reizi mēnesī līdz desmitajam datumam salīdzina ar atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi informāciju par maksājuma pieprasījumā apstiprināto Eiropas Savienības finansējuma summu Eiropas Savienības vienotajā valūtā, kas aprēķināta, ievērojot Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 81.pantu. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde reizi mēnesī līdz desmitajam datumam informē maksājumu iestādi par pārējo maksājuma pieprasījumā apstiprināto attiecināmo finansēšanas avotu summām Eiropas Savienības vienotajā valūtā, kas aprēķinātas, ievērojot Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 81.pantu.
33. No Eiropas Komisijas saņemto Eiropas Savienības fonda finansējumu ieskaita valsts budžeta ieņēmumos. Ja Eiropas Savienības fonda projektam tiek piemērota šo noteikumu 24.punktā minētā maksājumu kārtība, maksājumu iestāde vienas darbdienas laikā pēc līdzekļu saņemšanas no Eiropas Komisijas par to elektroniski informē atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi, nosūtot informāciju uz atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes oficiālo elektroniskā pasta adresi. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde vienas darbdienas laikā pēc informācijas saņemšanas no maksājumu iestādes elektroniski informē maksājumu iestādi par kontu, kurā ieskaitāmi no Eiropas Komisijas saņemtie līdzekļi, nosūtot informāciju uz elektroniskā pasta adresi ESMD@kase.gov.lv.
34. Maksājumu iestāde no Eiropas Komisijas saņemto Eiropas Savienības fonda finansējumu Eiropas Savienības vienotajā valūtā triju darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas no atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pārskaita no valsts budžeta ieņēmumiem attiecīgajai atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei, ja tā šos līdzekļus ir plānojusi atbilstoši šo noteikumu 5.punktam. Ja ieskaitāmās Eiropas Savienības fonda finansējuma summas ekvivalents latos, ko nosaka atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam Eiropas Savienības vienotās valūtas maiņas kursam:
34.1. pārsniedz atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes maksājuma pieprasījumā apstiprināto Eiropas Savienības fonda finansējuma summu latos, maksājuma iestāde samazina attiecīgajai atbildīgajai iestādei vai sadarbības iestādei pārskaitāmo summu;
34.2. ir mazāks par atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes maksājuma pieprasījumā apstiprināto Eiropas Savienības fonda finansējuma summu latos, finansējuma saņēmējam pilnas apstiprinātās Eiropas Savienības fonda finansējuma summas atmaksas nodrošināšanai atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pieprasa papildu valsts budžeta līdzekļus atbilstoši normatīvajiem aktiem par nesadalītā finansējuma Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai pārdales kārtību.
35. Ja attiecīgā fonda valsts budžeta ieņēmumos veidojas negatīvs atlikums, maksājumu iestāde par to ziņo Finanšu ministrijai.
36. Ja finansējuma saņēmējam ir piešķirts avansa maksājums Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai:
36.1. finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā sešu mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas;
36.2. un tas īsteno projektu, kam piešķirts komercdarbības atbalsts (tai skaitā de minimis ietvaros), finansējuma saņēmējs iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu piešķirtā avansa maksājuma apmērā 12 mēnešu laikā pēc avansa maksājuma saņemšanas.
37. Ja finansējuma saņēmējs nevar izlietot avansa maksājumu šo noteikumu 36.1. vai 36.2.apakšpunktā minētajā termiņā, tas informē atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi.
38. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde izvērtē avansa maksājuma atgriešanas lietderību, ņemot vērā finansējuma saņēmēja plānotās Eiropas Savienības fonda projekta aktivitātes, piešķirtā avansa maksājuma neizmantošanas iemeslus, starpposma maksājuma apmēru un nākamo avansa maksājuma termiņu, un var lemt par finansējuma saņēmēja neizmantotā avansa maksājuma atgriešanu.
39. Ja atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pieņem lēmumu par finansējuma saņēmēja neizmantotā avansa maksājuma atgriešanu (lēmumā nosaka neizmantotā avansa maksājuma atgriešanas termiņu) vai finansējuma saņēmējs nevar izlietot šo noteikumu 36.punktā minēto avansa maksājumu un vēlas to labprātīgi atgriezt:
39.1. budžeta gada ietvaros finansējuma saņēmējs atmaksā neapgūto vai neizmantoto avansa maksājumu tajā kontā, no kura atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde ir pārskaitījusi avansa maksājumu finansējuma saņēmējam. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde nosūta maksājumu iestādei uz elektroniskā pasta adresi ESMD@kase.gov.lv informāciju par veikto atmaksu;
39.2. pēc tā budžeta gada beigām, kurā finansējuma saņēmējs ir saņēmis avansa maksājumu, finansējuma saņēmējs atmaksā avansa maksājumu atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes kontā Valsts kasē. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc atmaksātā avansa maksājuma saņemšanas iesniedz Valsts kasē maksājuma rīkojumu par atmaksātā avansa maksājuma pārskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos un nosūta maksājumu iestādei uz elektroniskā pasta adresi ESMD@kase.gov.lv informāciju par veikto atmaksu.
VII. Izdevumu deklarācijas sagatavošana un izdevumu apliecināšana
40. Sertifikācijas iestāde Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā sagatavo:
40.1. starpposma izdevumu deklarāciju atsevišķi par katru darbības programmu un fondu – līdz nākamā mēneša desmitajam datumam par izdevumiem, kas ir veikti līdz iepriekšējā mēneša beigām;
40.2. noslēguma izdevumu deklarāciju par katru darbības programmu un fondu – līdz 2016.gada 30.jūnijam.
41. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde šo noteikumu 40.punktā minētajos termiņos sagatavo un iesniedz sertifikācijas iestādē aizpildītu apliecinājumu izdevumu deklarācijas apstiprināšanai (5.pielikums) atsevišķi par katru darbības programmu un fondu atbilstoši tās pārziņā esošajām aktivitātēm.
42. Vadošā iestāde šo noteikumu 40.punktā minētajos termiņos par katru darbības programmu iesniedz sertifikācijas iestādē apliecinājumu, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā iekļautie dati ir pilnīgi un korekti, ka nav konstatēti trūkumi, kas apdraud izveidotās Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas darbību, un ka vadošā iestāde nodrošina Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 60.pantā minēto darbību izpildi. Vadošā iestāde, sniedzot apliecinājumu, informē par sistēmas kļūdām un citiem pārkāpumiem, kam ir vai varētu būt finansiālas sekas, un ierosina veikt finanšu korekciju, norādot to apmēru.
43. Sertifikācijas iestāde pēc šo noteikumu 40.punktā minētās deklarācijas sagatavošanas:
43.1. 18 darbdienu laikā veic starpposma izdevumu deklarācijā iekļauto datu pārbaudi (termiņš tiek pagarināts par laiku, kas nepieciešams atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes datu precizēšanai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā un pieprasītās papildu informācijas sniegšanai);
43.2. 40 darbdienu laikā veic noslēguma izdevumu deklarācijā iekļauto datu pārbaudi (termiņš tiek pagarināts par laiku, kas nepieciešams atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes datu precizēšanai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā un pieprasītās papildu informācijas sniegšanai).
44. Ja, pārbaudot izdevumu deklarācijā iekļautos datus, tiek konstatētas neprecizitātes izdevumu deklarācijas datos vai rodas nepieciešamība saņemt skaidrojumus vai papildu informāciju, sertifikācijas iestāde par to rakstiski informē atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi, kā arī pārtrauc izdevumu deklarācijas apstiprināšanas procesu. Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde rakstiski sniedz skaidrojumu vai informē par datu precizēšanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā piecu darbdienu laikā pēc sertifikācijas iestādes rakstiskā pieprasījuma saņemšanas.
45. Sertifikācijas iestāde var precizēt saskaņā ar šo noteikumu 40.punktu izveidoto izdevumu deklarāciju Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā sakarā ar pārbaudes laikā vai citu auditu, kontroļu vai pārbaužu laikā konstatētajiem vai norādītajiem neatbilstoši veiktajiem izdevumiem, iespējamām neatbilstībām, ierosinātajām finanšu korekcijām, kā arī atbilstoši šo noteikumu 42.punktam vadošās iestādes ierosinātajām finanšu korekcijām.
46. Ja sertifikācijas iestāde apstiprina Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā izveidoto izdevumu deklarāciju, tā Eiropas Kopienas fondu pārvaldības sistēmā 2007.–2013.gadam:
46.1. attiecībā uz starpposma izdevumu deklarāciju sagatavo izdevumu sertifikātu, deklarāciju un maksājuma pieteikumu un divu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 43.1.apakšpunktā minētās pārbaudes beigām iesniedz to Eiropas Komisijā;
46.2. attiecībā uz noslēguma izdevumu deklarāciju sagatavo izdevumu sertifikātu, deklarāciju un maksājuma pieteikumu (pēc revīzijas iestādes atzinuma par noslēguma izdevumu deklarāciju un noslēguma kontroles ziņojuma saņemšanas) un līdz 2017.gada 31.martam iesniedz to Eiropas Komisijā.
47. Lai noteiktu izdevumu deklarācijā iekļaujamo izdevumu summu Eiropas Savienības vienotajā valūtā, to pārrēķina atsevišķi katram finansējuma avotam, ievērojot Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 81.pantu.
48. Lai nodrošinātu izdevumu deklarācijas pārbaudi un izdevumu apliecināšanu, sertifikācijas iestāde veic maksājuma pieprasījumu pamatojošās dokumentācijas izlases veida pārbaudi, pamatojoties uz riska izvērtējumu, un citas normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu vadību noteiktās kontroles.
49. Par attiecīgo Eiropas Savienības fonda aktivitāti vai apakšaktivitāti atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde katru gadu līdz 1.aprīlim iesniedz vadošajā iestādē pamatotu Eiropas Komisijā iesniedzamo Eiropas Savienības fondu līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam (6.pielikums).
50. Šo noteikumu VII nodaļā minēto izdevumu deklarācijas sagatavošanas un izdevumu apliecināšanas kārtību piemēro pēc tam, kad Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēma funkcionāli ļauj sertifikācijas iestādei izveidot un precizēt izdevumu deklarācijas. Vadošā iestāde informē sertifikācijas iestādi, atbildīgo iestādi vai sadarbības iestādi par šāda nosacījuma izpildi.
51. Līdz šo noteikumu 50.punktā minēto nosacījumu izpildei atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde sagatavo un šo noteikumu 40.punktā minētajos termiņos iesniedz sertifikācijas iestādē izdevumu deklarāciju (7.pielikums) papīra formā vai elektroniski. Par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas darbības traucējumiem vai datu nepilnībām atbildīgā iestāde, sadarbības iestāde vai sertifikācijas iestāde triju darbdienu laikā rakstiski informē vadošo iestādi. Vadošā iestāde par tās konstatētajiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas darbības traucējumiem, datu nepilnībām vai darbības atjaunošanu triju darbdienu laikā rakstiski informē atbildīgo iestādi, sadarbības iestādi vai sertifikācijas iestādi.
VIII. Noslēguma jautājumi
52. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2007.gada 26.jūnija noteikumus Nr.418 "Kārtība, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai, kā arī maksājumu veikšanas un izdevumu deklarācijas sagatavošanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2007, 104.nr.; 2008, 175.nr.; 2009, 27., 118.nr.; 2010, 30., 83.nr.).
53. Ja finansējuma saņēmējs ir kapitālsabiedrība, kurā ieguldīta valsts kapitāla daļa, un finansējums Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai tai piešķirts līdz 2008.gada 29.oktobrim:
53.1. ministrija, kura ir finansējuma saņēmēja kapitāla daļu turētāja, ieskaita Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanai paredzēto valsts budžeta finansējumu finansējuma saņēmējam Valsts kasē atvērtajā kontā. Finansējuma saņēmējs veic maksājumus Eiropas Savienības fonda projekta ietvaros no saņemtā valsts budžeta finansējuma;
53.2. maksājuma pieprasījumu, tajā iekļauto izdevumu attaisnojuma dokumentu kopijas un Eiropas Savienības fonda projekta progresa pārskatu iesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē līgumā noteiktajos termiņos un kārtībā;
53.3. atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde pārbauda šo noteikumu 53.2.apakšpunktā minētos dokumentus un apstiprina maksājuma pieprasījumā iekļauto attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst līgumā noteiktajām prasībām, kā arī sagatavo maksājuma rīkojumu par apstiprinātā Eiropas Savienības finansējuma pārskaitīšanu valsts budžeta ieņēmumos, norādot budžeta izdevumu klasifikācijas kodu atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;
53.4. un tā noteiktajos termiņos neiesniedz atbildīgajā iestādē vai sadarbības iestādē maksājuma pieprasījumu un Eiropas Savienības fonda progresa pārskatu, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde var pieņemt lēmumu ierosināt Valsts kasei apturēt attiecīgā projekta konta darbību finansējuma saņēmējam līdz maksājuma pieprasījuma un Eiropas Savienības fonda progresa pārskata iesniegšanas dienai.
Ministru prezidents,
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs V.Dombrovskis
Finanšu ministrs A.Vilks
1.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
______________________________________________________ fonda
un
___________________________________________________
darbības programmas ietvaros
iesniedzamo maksājuma rīkojumu īstermiņa prognoze
(norādīt valūtu)
Periods |
Avansa maksājumi |
Veikto izdevumu atmaksa no Eiropas Savienības fonda līdzfinansējuma |
Veikto izdevumu atmaksa no valsts budžeta līdzfinansējuma |
||||
deklarējamie |
nedeklarējamie |
atmaksa valsts pamatbudžeta ieņēmumos1 |
veikto izdevumu atmaksa citiem Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem2 |
nedeklarējamo avansa maksājumu dzēšana |
veikto izdevumu atmaksa pašfinansēšanās shēmas ietvaros |
||
dd.mm.gg. | |||||||
dd.mm.gg. | |||||||
KOPĀ |
Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde |
Sagatavoja | |||||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(tālrunis) |
(datums) |
Piezīmes.
1. 1 Ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde.
2. 2 Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem, kas nav valsts budžeta iestādes.
3. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
2.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
______________________________________________________ fonda
un
___________________________________________________
darbības programmas ietvaros
veicamo izdevumu prognoze nākamajiem 12 mēnešiem
(norādīt valūtu)
Periods |
Avansa maksājumi |
Veikto izdevumu atmaksa no Eiropas Savienības fonda līdzfinansējuma |
Veikto izdevumu atmaksa no valsts budžeta līdzfinansējuma |
||||
deklarējamie |
nedeklarējamie |
atmaksa valsts pamatbudžeta ieņēmumos1 |
veikto izdevumu atmaksa citiem Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem2 |
nedeklarējamo avansa maksājumu dzēšana |
veikto izdevumu atmaksa pašfinansēšanās shēmas ietvaros |
||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
mēnesis.gads | |||||||
KOPĀ |
Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde |
Sagatavoja | |||||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(tālrunis) |
(datums) |
Piezīmes.
1. 1 Ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde.
2. 2 Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējiem, kas nav valsts budžeta iestādes.
3. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
3.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
Maksājuma pieprasījums
Šis maksājuma pieprasījums iesniedzams attiecīgajā atbildīgajā iestādē/sadarbības iestādē atbilstoši atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja noslēgtā līguma nosacījumiem. Ja rodas neskaidrības, vispirms jāvēršas attiecīgajā iestādē.
Maksājuma pieprasījums tiks pieņemts tikai šādā formā.
Valūtu, kurā sagatavo maksājuma pieprasījumu, pasvītro.
Maksājuma pieprasījumu sagatavo un Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēja izdevumus atmaksā Eiropas Savienības vienotajā valūtā, ja tas ir paredzēts normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fonda aktivitātes ieviešanu.
Izdevumus atmaksā no Eiropas Savienības fonda finansējuma un, ja tas ir paredzēts Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumā, no valsts budžeta finansējuma.
1. Informācija par pieprasījumu
Līguma numurs | |
Projekta numurs | |
Pieprasījuma numurs | |
Pieprasītā kopsumma (Ls vai EUR) | |
Pieprasītā atmaksa no Eiropas Savienības finansējuma (Ls vai EUR) | |
t.sk. šķērsfinansējums (Ls vai EUR) | |
Pieprasītā atmaksa no valsts budžeta finansējuma (Ls vai EUR) | |
t.sk. šķērsfinansējums (Ls vai EUR) | |
Pārskata perioda sākuma datums | |
Pārskata perioda beigu datums | |
Vai šis ir pēdējais pieprasījums | |
Vai Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs ir saņēmis avansa maksājumu (jā vai nē) |
2. Informācija par projektu
Fonds | |
Prioritāte | |
Pasākums | |
Aktivitāte | |
Projekta nosaukums | |
Līguma noslēgšanas datums | |
Projekta sākuma datums | |
Projekta beigu datums | |
Vai projekta īstenošanas
laikā ir gūti ieņēmumi (jā vai nē) |
3. Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs
Nosaukums | |
Juridiskais statuss | |
Reģistrācijas numurs/personas kods | |
Adrese | |
Faksa numurs | |
Projekta kontaktpersona | |
Tālrunis | |
E-pasta adrese | |
Kontaktpersona finanšu jautājumos | |
Tālrunis | |
E-pasta adrese |
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Aizpilda atbildīgā iestāde/sadarbības iestāde
Apstiprinot Eiropas Savienības fonda pieprasījumu, apliecinu, ka nodrošinātās darbības (tai skaitā papildu informācijas pārbaude) liecina, ka atmaksājamā summa ir aprēķināta atbilstoši līgumam ar Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmēju un prasībām, kas noteiktas Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos finanšu jomā. Attaisnojuma dokumenti ir pieejami pārbaudei. Projekta ieviešanas gaitā, veicot finanšu kontroli, trūkumi nav konstatēti vai, ja tie ir konstatēti, ir/tiek veikti pasākumi trūkumu novēršanai.
Pieprasījums saņemts |
Pieprasījums noraidīts |
Pieprasījums iesniegts atkārtoti |
Pieprasījums apstiprināts un iesniegts maksājumu iestādē |
(datums) |
|||
(vārds, uzvārds un paraksts) |
Aizpilda maksājumu iestāde1
Pieprasījums saņemts |
Pieprasījums noraidīts |
Pieprasījums iesniegts atkārtoti |
Pieprasījums apstiprināts maksājumu iestādē |
(datums) |
|||
(vārds, uzvārds un paraksts) |
Piezīme. 1 Maksājumu iestādes darbinieks atzīmes dokumentā neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
4. Attiecināmo izdevumu kopsavilkums2
Izmaksu sadalījums atbilstoši noslēgtajam līgumam |
Noslēgtajā līgumā
apstiprinātās attiecināmās izmaksas |
Iepriekšējos pieprasījumos
deklarētie attiecināmie izdevumi |
Šajā pieprasījumā deklarētie
attiecināmie izdevumi |
Visi pieprasījumi kopā |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
Attiecināmie izdevumi – kopā | |||||
Gūtie ieņēmumi | |||||
Izdevumi kopā (ņemot vērā gūtos ieņēmumus) | |||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||
t.sk. netiešo izmaksu nemainīgā likme |
% |
||||
Eiropas Savienības finansējums |
% |
||||
Valsts budžeta finansējums |
% |
||||
Valsts budžeta dotācija pašvaldībām |
% |
||||
Pašvaldības budžeta finansējums |
% |
||||
Cits publiskais finansējums |
% |
||||
Privātais finansējums |
% |
Pieļaujamā avansa un starpposma maksājuma kopsumma | %4 | |
Ls vai EUR | ||
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējam samaksātais avanss | %4 | |
Ls vai EUR | ||
Pieļaujamais starpposma maksājumu apmērs | Ls vai EUR |
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīmes.
2 Maksājuma pieprasījuma 2. un 4.sadaļā norādītās summas var atšķirties no atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes reāli apstiprināto attiecināmo izdevumu summas, ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējam nav informācijas par atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes iepriekšējā maksājuma pieprasījumā apstiprinātajiem attiecināmajiem izdevumiem.
3 Norāda informāciju par atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes apstiprinātajiem attiecināmajiem izdevumiem. Ja Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs vēl nav saņēmis informāciju par atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes apstiprināto maksājuma pieprasījuma attiecināmo izdevumu summu, ailē norāda maksājuma pieprasījuma summu.
4 Saskaņā ar noslēgto līgumu.
5. Pārskata perioda attiecināmie izdevumi5
Nr. p.k. |
Izdevumu pozīcija saskaņā ar noslēgto līgumu |
Darbu izpildītājs vai pakalpojumu sniedzējs |
Projekta izdevumi |
Rēķina samaksa |
Rēķina summa (Ls/EUR)6 |
Piezīmes |
|||||
izdevumu apraksts (izmaksu
veids, |
izdevumus pamatojoša dokumenta numurs |
izdevumus pamatojoša dokumenta datums |
samaksas dokumenta datums |
samaksas dokumenta numurs |
rēķina summa bez PVN7 |
kopējie attiecināmie izdevumi |
t.sk. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
No Eiropas Savienības fonda finansētie projekta izdevumi | |||||||||||
No šķērsfinansējuma finansētie projekta izdevumi | |||||||||||
Kopā |
Gūtie ieņēmumi | |||||||||||
Izdevumi kopā (ņemot vērā gūtos ieņēmumus) | |||||||||||
Netiešie attiecināmie izdevumi (aprēķina no "Izdevumi kopā (ņemot vērā gūtos ieņēmumus)") |
% |
||||||||||
Kopā attiecināmie izdevumi (ņemot vērā gūtos ieņēmumus un netiešos attiecināmos izdevumus) | |||||||||||
Eiropas Savienības finansējums |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||||||||
Valsts budžeta finansējums |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||||||||
Valsts budžeta dotācija pašvaldībām |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||||||||
Pašvaldības budžeta finansējums |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||||||||
Cits publiskais finansējums |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
||||||||||
Privātais finansējums |
% |
||||||||||
t.sk. šķērsfinansējums |
% |
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīmes.
5 Finansējuma saņēmēji, kuru projektiem tiek piemērota netiešo izmaksu nemainīgā likme, aizpilda šo tabulu par tiešajiem attiecināmajiem izdevumiem.
6 Norāda tikai attiecināmos izdevumus.
7 Neaizpilda finansējuma saņēmēji, kuri nav PVN maksātāji.
6. Bankas informācija8
Bankas konts, kurā veicams maksājums
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējam |
vai |
valsts budžetam |
Konta turētājs | |
Konta numurs | |
Bankas kods | |
Bankas nosaukums |
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīme.
8 Neaizpilda, ja finansējuma saņēmējs ir valsts budžeta iestāde.
7. Projekta ietvaros iepirktie vai radītie pamatlīdzekļi (ja attiecināms)
Lūdzam norādīt informāciju par visiem pamatlīdzekļiem, kas maksājuma pieprasījuma pārskata periodā radīti vai iepirkti projekta ietvaros, daļēji vai pilnībā izmantojot Eiropas Savienības fondu finansējumu.
Nr. |
Pamatlīdzekļa nosaukums |
Pamatlīdzekļa uzskaites kartītes Nr. |
Atrašanās vieta |
Datums, kad nodots ekspluatācijā |
Derīgās lietošanas laiks (gados) |
Izslēgšanas datums |
Izslēgšanas pamatojums |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Apliecinājums izdevumu sertificēšanai
Saskaņā ar Eiropas Savienības fonda pieprasījumā deklarētajiem attiecināmajiem izdevumiem apliecinu, ka:
1) Eiropas Savienības fonda pieprasījumā iekļautie izdevumi ir veikti, tie atbilst Eiropas Savienības fonda projektā paredzētajam, kā arī ir attiecināmi saskaņā ar prasībām, kas noteiktas Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvajos aktos finanšu jomā. Eiropas Savienības fonda pieprasījumā iekļautos izdevumus attaisnojošie dokumenti ir pieejami;
2) ir ievērotas iepirkuma prasības, valsts atbalsta prasības, vides aizsardzības prasības un dzimumu līdztiesības princips (ciktāl tas attiecas uz projektu);
3) izdevumi veikti izmaksu periodā, ko nosaka Eiropas Savienības finansējuma saņēmēja un atbildīgās iestādes/sadarbības iestādes līgums/vienošanās;
4) ir ievērota publicitātes un vizuālās identitātes atbilstība normatīvo aktu prasībām Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes jomā;
5) visu ar projektu saistīto darījumu atspoguļošanai ir ieviesta atsevišķa grāmatvedības uzskaites sistēma vai atbilstošs grāmatvedības kods;
6) informācija par darījumiem atbilstoši iespējām ir reģistrēta elektroniski un ir pieejama pēc kompetento iestāžu pieprasījuma;
7) ir nodrošināta audita izsekojamība;
8) maksājuma pieprasījuma, tam pievienoto dokumentu kopijas un maksājuma pieprasījuma elektroniskā versija (ja tā jāiesniedz saskaņā ar līgumu) atbilst oriģināliem;
9) visi ar Eiropas Savienības fonda projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģināli glabājami līdz 2021.gada 31.decembrim.
Esmu informēts, ka Eiropas Komisija, vadošā iestāde, sertifikācijas iestāde, revīzijas iestāde, atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde, ja nepieciešams, veic finanšu kontroli, un piekrītu kontroles veikšanai.
Eiropas Savienības fonda finansējuma saņēmējs | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
4.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
Maksājuma rīkojumu kopsavilkums
Prioritāte vai pasākums |
Eiropas Savienības projekta numurs vai maksājuma pieprasījuma numurs |
Maksājuma rīkojuma numurs |
Maksājuma rīkojuma
summa |
||
kopējā summa |
t.sk. no Eiropas Savienības
fonda finansējuma |
t.sk. no valsts
finansējuma |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Prioritāte | |||||
Pasākums | |||||
… |
… |
… |
… |
… |
|
Kopā pasākumam |
|||||
Pasākums | |||||
… |
… |
… |
… |
… |
|
Kopā pasākumam |
|||||
Kopā prioritātei |
|||||
Prioritāte | |||||
Pasākums | |||||
… |
… |
… |
… |
… |
|
Kopā pasākumam |
|||||
Pasākums | |||||
… |
… |
… |
… |
… |
|
Kopā pasākumam |
|||||
Kopā prioritātei |
|||||
... | |||||
... | |||||
KOPĀ |
Sagatavoja | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
5.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
Apliecinājums izdevumu
deklarācijas apstiprināšanai
uz 20___.gada ___.______________
Darbības programma | |
Eiropas Savienības fonds | |
Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde |
Pārbaudītāja atzīmes |
||
1. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā ir ievadīta un apstiprināta informācija par: | ||
a. projektu ietvaros veiktajiem vai maksājumu iestādes apstiprinātajiem maksājuma pieprasījumiem, un šie dati atbilst atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes grāmatvedības uzskaites datiem |
|
|
b. projektu ietvaros konstatētajām neatbilstībām, atgūstamajiem un atgūtajiem neatbilstoši veiktajiem izdevumiem, un šie dati atbilst atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes grāmatvedības uzskaites datiem | ||
c. projektu īstenošanas vietā veikto pārbaužu konstatētajiem trūkumiem un to novēršanu | ||
2. Nodrošinātās darbības (tai skaitā pārbaudes finansējuma saņēmēju līmenī) sniedz pietiekamu apliecinājumu, ka projektu ietvaros veiktie izdevumi ir korekti, maksājuma pieprasījumā pieprasītās summas attaisnojuma dokumenti ir pieejami pārbaudei un tiks glabāti saskaņā ar normatīvajiem aktiem par dokumentu glabāšanu | ||
3. Iepirkumi projektu ietvaros veikti atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem iepirkumu jomā | ||
4. Ir vai nav konstatēti finanšu kontroles trūkumi, risks vai neprecizitātes, pārkāpumi, kā arī saņemta informācija par iespējamām neatbilstībām vai konstatēti neatbilstoši veiktie izdevumi, kas atmaksāti finansējuma saņēmējam vai iepriekš deklarēti Eiropas Komisijai |
Ir / |
Nav |
Ja ir konstatēti šā pielikuma 4.punktā minētie trūkumi, lūdzam norādīt projektu un summu (EUR, sadalījumā pa finansējuma avotiem), kura būtu jāizslēdz no Eiropas Komisijai iesniedzamās izdevumu deklarācijas, kā arī aprakstīt attiecīgo trūkumu būtību:
Pasākumi, kas ir veikti vai tiks veikti minēto trūkumu novēršanai:
Apliecinu, ka šā pielikuma 1., 2., 3. un 4.punktā minētās prasības ir izpildītas, līdz ar to attiecināmie izdevumi ir korekti.
Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes vadītājs | |||
(vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīme. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
6.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
Eiropas Komisijā iesniedzamo Eiropas Savienības fondu līdzekļu pieprasījumu prognoze kārtējam un nākamajam gadam
(EUR)
Nr. |
Eiropas Savienības fonda finansējums |
||
n gads |
n + 1 gads |
||
1. |
Darbības programma (CCI kods) – kopā | ||
t.sk. | |||
Eiropas Sociālais fonds1 | |||
2. |
Darbības programma (CCI kods) – kopā | ||
t.sk. | |||
Eiropas Reģionālās attīstības fonds1 | |||
3. |
Darbības programma (CCI kods) – kopā | ||
t.sk. | |||
Eiropas Reģionālās attīstības fonds1 | |||
Kohēzijas fonds1 | |||
KOPĀ |
Atbildīgā iestāde vai sadarbības iestāde |
Sagatavoja | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(tālrunis) |
(datums) |
Piezīmes.
1. 1 Prognozi sagatavo aktivitātes līmenī.
2. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks
7.pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 9.novembra
noteikumiem Nr.1041
Starpposma/Noslēguma izdevumu deklarācija
(EUR)
Darbības programmas numurs (CCI kods) | |
Programmas nosaukums | |
Izdevumu deklarācija par periodu līdz (norādīt datumu) | |
Apstiprināto attiecināmo izdevumu kopsumma |
Prioritāte1 |
2007.–2015.gads |
|||
apstiprinātā |
t.sk. Eiropas Savienības finansējums |
t.sk. nacionālais publiskais finansējums |
t.sk. privātais finansējums |
|
1.prioritāte | ||||
pasākums | ||||
aktivitāte | ||||
… | ||||
2.prioritāte | ||||
pasākums | ||||
aktivitāte | ||||
… | ||||
3.prioritāte | ||||
pasākums | ||||
aktivitāte | ||||
… | ||||
Tehniskā palīdzība | ||||
Kopsumma | ||||
t.sk. šķērsfinansējums2 |
Pielikums
starpposma/noslēguma izdevumu deklarācijai
Summas, ka atgūtas pēc pēdējās sertificētās izdevumu deklarācijas iesniegšanas un iekļautas pašreizējā izdevumu deklarācijā
Prioritāte |
Summa, par kuru pieņemts lēmums par atgūšanu (Ls) |
Debitors, līguma Nr. |
Datums, kad izdots lēmums par atgūšanu |
Iestāde, kas izdevusi lēmumu par atgūšanu |
Datums, kad attiecīgā summa atmaksāta |
Atgūtā summa sadalījumā pa finansējuma avotiem (Ls) |
Atgūtā summa sadalījumā pa finansējuma avotiem (EUR) |
||||||
kopienas |
publiskais |
privātais3 |
kopienas |
publiskais |
privātais3 |
||||||||
fonda finansējums |
šķērsfinansējums |
fonda finansējums |
šķērsfinansējums |
||||||||||
Kopā prioritātei | |||||||||||||
Kopā prioritātei | |||||||||||||
Kopā |
Atbildīgās iestādes vai sadarbības iestādes pārstāvis | |||
(amats, vārds, uzvārds) |
(paraksts) |
(datums) |
Piezīmes.
1. 1 Ja darbības programma tiek finansēta no vairākiem fondiem, norāda attiecīgo fondu.
2. 2 Aizpilda, ja līdzekļi ir izmantoti saskaņā ar Padomes regulas (EK) Nr.1083/2006 34.panta 2.punktā paredzētajām iespējām.
3. 3 Ja attiecināms.
4. Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Finanšu ministrs A.Vilks