Satiksmes ministrs: Atklājot Transporta un loģistikas forumu Rīgā
Latvijai jākļūst par loģistikas centru Baltijas reģionā – šādu pārliecību pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis 8.decembrī, atklājot šā gada Transporta un loģistikas forumu Rīgā.
Ministrs norādīja, ka Latvijas tranzīta nozare ir globālās ekonomikas sastāvdaļa, kas veiksmīgi konkurē pasaules tirgū, neskatoties uz ekonomisko krīzi un ģeopolitiskām izmaiņām.
Tranzīta pakalpojumi ir mūsu valsts nozīmīgākie eksporta pakalpojumi, tādēļ tiem tiek pievērsta īpaša uzmanība gan valsts, gan uzņēmumu līmenī. Lielākās investīcijas transporta infrastruktūrā – ostās, dzelzceļā un autoceļos – vispirms tiek ieguldītas tieši tranzītam svarīgajos virzienos.
Latvijas ģeogrāfiskais novietojums dod mums izdevīgākas pozīcijas salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm. Piemēram, pārvadājumiem no Krievijas vistaisnākais virziens uz Baltijas jūru un Eiropu ir tieši caur Latviju.
Mūsu valsts spēj nodrošināt preču efektīvāko izplatīšanu Baltijā. “Esam izvirzījuši prioritāti kļūt par loģistikas centru šajā reģionā un piedāvājam kravu izplatīšanas 24 stundu konceptu,” forumā akcentēja ministrs, “jo no Latvijas loģistikas un distribūcijas noliktavām preces 24 stundu laikā varam piegādāt veikaliem Helsinkos, Stokholmā, Minskā, Varšavā vai Maskavā.”
Ar Satiksmes ministrijas palīdzību ir izdevies izdarīt trīs būtiskas lietas investoru piesaistei un kravu plūsmu palielināšanai. Pirmkārt, atcelta preču pavadzīmes rēķinu un transporta pavadzīmju piemērošana, kas pārvadātājiem ļauj būtiski ietaupīt laiku. Otrkārt, ieviests atliktās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) režīms. Proti, importējot preces no trešajām valstīm, Latvijā jāsamaksā tikai muitas nodoklis, bet PVN maksā gala patērētājs. Treškārt, ieviesti atbrīvojumi no muitas galvojuma, piemēram, preces ievedot muitas noliktavā.
Satiksmes ministrs U.Augulis aicināja turpināt savstarpējo sadarbību, veidot jaunus kontaktus un dot ieguldījumu valsts ekonomiskās labklājības celšanā.
Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa