• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrija: Par iespējamo "Rail Baltica" maršrutu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.12.2010., Nr. 199 https://www.vestnesis.lv/ta/id/222911

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tieslietu ministrija: Par zemes izpirkuma līguma slēgšanu

Vēl šajā numurā

16.12.2010., Nr. 199

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Satiksmes ministrija: Par iespējamo “Rail Baltica” maršrutu

14.decembrī Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji konceptuāli vienojās, ka izdevīgākais Rail Baltica maršruts būtu Tallina–Pērnava–Rīga–Bauska–Paņeveža–Kauņa. Tas nozīmē, ka iespējamais maršruts tiks analizēts tālāk, lai veiktu detalizētu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi.

Šajā maršrutā plānots izbūvēt jaunas 1435 mm platuma sliedes, lai šāda ātrgaitas dzelzceļa līnija nodrošinātu maksimālo pieļaujamo ātrumu līdz 250 km/h, savukārt vidējais ātrums maršrutā varētu būt 170 km/h. Tas nozīmē, ka ceļu no Rīgas uz Tallinu būtu iespējams veikt divās stundās, līdzīgi arī maršrutā Rīga–Kauņa.

Kopumā tika prezentēti četri iespējamie varianti Eiropas standarta dzelzceļa līnijas novietojumam: Tallina–Pērnava–Rīga–Bauska–Paņeveža–Kauņa (izvēlētais); Tallina–Pērnava–Rīga–Šauļi–Kauņa–Lietuvas robeža; Tallina–Tartu–Valmiera–Rīga–Paņeveža–Kauņa–Lietuvas robeža, kā arī blakus esošajai līnijai Tallina–Tartu–Valmiera–Rīga–Šauļi–Kauņa–Lietuvas robeža. Jāmin, ka no Kauņas maršruts turpinās uz Varšavu, kas jau ir integrēta Eiropas dzelzceļa tīklā ar 1435 mm platuma sliedēm.

Baltijas valstis Rail Baltica izpēti sāka šā gada aprīlī, lai noskaidrotu, vai iespējams izbūvēt jauna 1435 mm platuma Eiropas standarta dzelzceļa līniju, kā arī kādas būs izmaksas un ieguvumi iesaistītajām valstīm.

Rail Baltica izpēti vada starptautiska projekta vadības komiteja, kurā darbojas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas atbildīgo iestāžu pārstāvji.

Rail Baltica projekta izpēte iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T) 2007.–2013.gada perioda daudzgadu programmā, un Rail Baltica ir ES prioritārais projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā nodrošina katra valsts no budžeta līdzekļiem. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 000 eiro (280 000 lati).

Līgums par tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi noslēgts ar Lielbritānijas uzņēmumu “AECOM Ltd.”, kurš uzvarēja atklātā konkursā. Paredzams, ka Rail Baltica izpēti varētu pabeigt 2011.gada marta beigās.

Ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!