• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2010. gada 2. decembra lēmums Nr. 88 "Par lietas neierosināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.12.2010., Nr. 202 https://www.vestnesis.lv/ta/id/223104-par-lietas-neierosinasanu

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.543

Par licences Nr.E14047 elektroenerģijas tirdzniecībai izsniegšanu sabiedrībai ar ierobežotu atbildību "Energo Trade"

Vēl šajā numurā

22.12.2010., Nr. 202

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: 88

Pieņemts: 02.12.2010.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Konkurences padomes lēmums Nr.88

Lēmuma publiskojamā versija

Rīgā 2010.gada 2.decembrī (prot. Nr.53, 5.§)

Par lietas neierosināšanu

Par SIA “Corvus Company” 04.10.2010. iesniegumu

Konkurences padome 04.10.2010. saņēma SIA “Corvus Company” (turpmāk – Iesniedzējs) 04.10.2010. iesniegumu (turpmāk – Iesniegums), kurā Iesniedzējs norāda, ka ir aizskartas tā tiesības un intereses, pārkāpjot Konkurences likuma 13.pantā noteikto. Iesniedzējs informē, ka līdz 31.12.2009. bija spēkā Iesniedzēja un SIA “Eko osta” noslēgtais līgums Nr.12/23-A par atkritumu pieņemšanu, atbilstoši kam SIA “Eko osta” apņēmās pieņemt no Iesniedzēja atkritumus uzglabāšanai un veikt utilizāciju SIA “Eko osta” attīrīšanas iekārtu kompleksā Rīgā, Tvaika ielā 39. Iesniedzējs norāda, ka 2010.gadā vairākkārt (13.01.2010. vēstule Nr.2/8, 04.02.2010. vēstule Nr.2/25, 22.02.2010. vēstule Nr.2/30, 22.07.2010. vēstule Nr.2/104) ir vērsies pie SIA “Eko osta” ar lūgumu pagarināt iepriekš minētā līguma darbības termiņu, uz ko SIA “Eko osta” atbildējusi, ka jautājums par sadarbības līguma termiņa pagarināšanu tiks izskatīts pēc šķidro naftas produktu atkritumu pieņemšanas kritēriju izstrādāšanas un pieņemšanas, vai noslēgt jaunu sadarbības līgumu, uz ko SIA “Eko osta” nav sniegusi nekādu atbildi, un tādējādi sadarbības līgums starp Iesniedzēju un SIA “Eko osta” joprojām nav noslēgts.

Iesniedzējs uzskata, ka ir pārkāpts Konkurences likuma 13.panta pirmās daļas 1.punkts, kas nosaka, ka jebkuram tirgus dalībniekam, kas atrodas dominējošā stāvoklī, ir aizliegts jebkādā veidā ļaunprātīgi to izmantot Latvijas teritorijā. Dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana var izpausties arī kā atteikšanās slēgt darījumu ar citu tirgus dalībnieku vai grozīt darījuma noteikumus bez objektīvi attaisnojoša iemesla, tajā skaitā netaisnīga un nepamatota atteikšanās piegādāt preces vai sniegt pakalpojumus. Iesniedzējs norāda uz apstākļiem, kas tā ieskatā pamato iepriekš minēto:

– SIA “Eko osta” monopolstāvokli publiski ir atzinusi Rīgas Brīvostas pārvalde (turpmāk – RBP), turklāt, pēc Iesniedzēja rīcībā esošās informācijas, ir apgrūtināta iespēja iekļūt citiem tirgus dalībniekiem šajā – uz kuģiem radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas un apsaimniekošanas – tirgū Rīgas ostā,

– starp Iesniedzēju un SIA “Eko osta” bija noslēgts līgums par minēto atkritumu pieņemšanu un notika sadarbība vairāku gadu garumā. Pēc līguma termiņa beigām SIA “Eko osta” atteicās pagarināt līguma termiņu vai noslēgt jaunu sadarbības līgumu,

– atteikšanās noslēgt sadarbības līgumu ir notikusi bez objektīvi attaisnojoša iemesla. Kā vienīgo atteikšanās iemeslu SIA “Eko osta” ir norādījusi nepieciešamību izstrādāt un pieņemt šķidro naftas produktu atkritumu pieņemšanas kritērijus, kamēr iepriekš šādu kritēriju neesamība nebija šķērslis sadarbības līguma noslēgšanai.

Iesniedzējs uzskata, ka iemesls sadarbības līguma nenoslēgšanai ir tas, ka SIA “Eko osta” darbojas arī uz kuģiem radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu, t.sk. piesārņoto balasta ūdeņu, savākšanas tirgū Rīgas ostā, kā rezultātā Iesniedzējs un SIA “Eko osta” ir konkurenti šajā tirgū.

Konkurences padome izvērtēja Iesniegumā sniegto informāciju, kā arī ieguva papildu informāciju no Iesniedzēja, SIA “Eko osta”, RBP, Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra.

“Corvus Company” ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.40103138898, juridiskā adrese: Rūpniecības iela 52, Rīga.

“Eko osta” ir Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrēta sabiedrība ar ierobežotu atbildību ar vienoto reģistrācijas Nr.40003428805, juridiskā adrese: Tvaika iela 39, Rīga.

Izvērtējot Iesniedzēja sniegto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome

konstatēja:

1. Normatīvais regulējums

1.1. “Likuma par ostām” 7.panta otrās daļas 6.punkts nosaka: “Ostas pārvaldīšanu nodrošina ostas pārvalde, kura kā publisko tiesību subjekts veic šādas valsts pārvaldes funkcijas: (..) organizē kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu, kā arī izstrādā kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu ostās. Ministru kabinets nosaka kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas kārtību un kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādes kārtību.”

“Likuma par ostām” 7.panta trešajā daļā noteikts, ka ostas pārvalde privāto tiesību jomā veic šādas funkcijas, t.sk.: “3) apsaimnieko īpašumā esošo vai valdījumā nodoto īpašumu (..), kā arī ar ostas darbību saistīto infrastruktūru; 7) slēdz līgumus ar komercsabiedrībām par to darbību ostā, lai nodrošinātu un pilnveidotu ostas pakalpojumu kompleksu atbilstoši ostas pārvaldes nolikumam un ostas attīstības programmai”. Saskaņā ar “Likuma par ostām” 15.panta pirmās daļas 3.punktu „ostas pārvalde apstiprina šādus tarifu robežlīmeņus šādiem pakalpojumiem, ko sniedz ostā: (..) maksu par atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu”, bet saskaņā ar sestajā daļā noteikto – “ostas pārvalde norēķinās ar pakalpojumu sniedzējiem, kuri pieņem no kuģiem atkritumus un piesārņotos ūdeņus, saskaņā ar ostas pārvaldes un pakalpojumu sniedzēja savstarpēju vienošanos par attiecīgo pakalpojumu tarifiem”.

1.2. Ministru kabineta 08.10.2002. noteikumi Nr.455 “Kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanas kārtība un kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu izstrādes kārtība” (turpmāk – Noteikumi Nr.455) 2.4.punkts nosaka: “kuģu radītie atkritumi – visi atkritumi (arī piesārņotie ūdeņi un pārpalikumi, kas rodas kuģa ekspluatācijā, bet kas nav kravu pārpalikumi (..)) un ar kuģa kravu saistītie atkritumi (..)”, 7.punkts – “kuģu radītos atkritumus, piesārņotos ūdeņus un kravas pārpalikumus pieņem un turpmāk apsaimnieko ostas pārvalde vai komercsabiedrības”.

Saskaņā ar Noteikumu Nr.455 33.punktu “šo noteikumu prasību ievērošanu attiecībā uz kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu (..) kontrolē Valsts vides dienests”, bet 42.punktā noteikts, ka ostas pārvalde nodrošina, lai visiem ostas lietotājiem būtu pieejama noteikta veida informācija, t.sk. ziņas par atkritumu apsaimniekotājiem (nosaukums, adrese, tālruņa numurs), kā arī par to piedāvātajiem pakalpojumiem, atkritumu nodošanas procesa apraksts u.c.

2. RBP sniegtā informācija par kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanu

Atbildot uz Konkurences padomes 09.11.2010. vēstuli Nr.2389, RBP 25.11.2010. vēstulē Nr.1-09/1920 sniedza informāciju:

1) RBP kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu savākšanas, apsaimniekošanas un utilizācijas procesu nodrošina saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktajām prasībām (“Likuma par ostām” 7.panta otrās daļas 6.punkts, 08.10.2002. Ministru kabineta noteikumu Nr.455 prasībām, “Kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu Rīgas brīvostā”),

2) kuģu radīto atkritumu apsaimniekošana Rīgas brīvostā notiek saskaņā ar iepriekš minēto plānu un 11.11.2003. noslēgto līgumu ar SIA “Eko osta” par kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu (līguma darbības termiņš 31.03.2025.), SIA “Eko osta” veic arī ar naftas produktiem piesārņoto ūdeņu attīrīšanas iekārtu kompleksa apsaimniekošanu, tādā veidā nodrošinot pilnu kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu apsaimniekošanas ciklu,

3) ņemot vērā SIA “Eko osta” un RBP 11.11.2003. noslēgto līgumu un to, ka SIA “Eko osta” ir licencēts uzņēmums, kas pilda RBP deleģēto funkciju atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, kuģiem ir pienākums nodot kuģu radītos atkritumus ostas atkritumu pieņemšanas iekārtās, kuras nomā un apsaimnieko SIA “Eko osta”,

4) lai nodarbotos ar kuģu atkritumu apsaimniekošanu, uzņēmumam ir jāsaņem Valsts vides dienesta attiecīgās atļaujas darbībām ar kuģu radītajiem atkritumiem, piemēram, B kategorijas piesārņojošās darbības atļauja un/vai atkritumu apsaimniekošanas atļauja atbilstoši 09.07.2002. Ministru kabineta noteikumos Nr.294 “Kārtība, kādā piesakāmas A, B un C kategorijas piesārņojošas darbības un izsniedzamas atļaujas A un B kategorijas piesārņojošo darbību veikšanai” un/vai 29.07.2008. Ministru kabineta noteikumos Nr.613 “Atkritumu apsaimniekošanas atļauju izsniegšanas pagarināšanas, pārskatīšanas un anulēšanas kārtība” noteiktajām prasībām,

5) saskaņā ar “Likuma par ostām” 18.pantu komercdarbība ostā notiek saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem, citiem normatīvajiem aktiem, ostas noteikumiem un pamatojoties uz ostas pārvaldes un attiecīgā komersanta noslēgto līgumu. RBP, slēdzot līgumus par komercdarbību ostā, ievēro priekšnoteikumu, ka komercsabiedrības dibinātājiem un dalībniekiem jābūt ar labu reputāciju un stabilu finansiālo stāvokli.

3. Par līguma par komercdarbības veikšanu Rīgas brīvostā slēgšanu ar Iesniedzēju

3.1. Iesniedzējs 03.11.2010. vēstulei Nr.03/11/2010 pievienojis 29.10.2009. vēstuli Nr.2/280 (adresēta RBP), kurā Iesniedzējs norāda – “SIA “Corvus Company”, sākot ar 2006.gadu ir griezusies pie Rīgas brīvostas pārvaldes ar lūgumu noslēgt līgumu par pakalpojumu sniegšanu Rīgas brīvostā, bet Rīgas brīvostas pārvaldnieks L.Loginova kungs vienpersoniski, bez pārvaldes lēmuma atteica līguma noslēgšanu, norādot trūkumus, kurus novērst nav iespējams, līdz ar to liek šķēršļus SIA “Corvus Company” likumīgi uzsākt uzņēmējdarbību Rīgas brīvostā, proti, nodarboties ar videi kaitīgo atkritumu savākšanu. Tomēr klusējot ir atļāvis mūsu uzņēmumam vākt no kuģiem kravas tilpņu mazgāšanas ūdeņus/netīro balastu”.

3.2. Attiecībā uz līguma par komercdarbību Rīgas brīvostā noslēgšanu ar Iesniedzēju RBP 25.11.2010. vēstulē Nr.1-09/1920 paskaidroja:

1) RBP un Iesniedzējam no 2002.gada līdz 2009.gadam līgums par komercdarbības veikšanu Rīgas brīvostas teritorijā nebija noslēgts. Minētais līgums netika noslēgts šādu apsvērumu dēļ:

– Iesniedzējs kopš 20.05.2004. strādāja Rīgas brīvostā bez RBP atļaujas, ostas teritorijā sniedzot šādus pakalpojumus: kuģu atkritumu savākšana, kravas tilpņu mazgāšanas ūdeņu/netīrā balasta savākšana no kuģiem ar uzņēmumam piederošu kuģi “Nevo”,

– 06.03.2006. Iesniedzējs iesniedza pieteikumu noslēgt līgumu par saimniecisko darbību Rīgas brīvostā, uz ko RBP 11.05.2006. atbildēja, ka šāds līgums ir noslēgts ar SIA “Eko osta”, tās darbības jaudas ir pietiekošas. Iesniedzējs savā pieteikumā nebija precīzi norādījis uzņēmuma nosaukumu un dokumentiem pievienotā licence bija izdota citam uzņēmumam, papildus skaidrojoši dokumenti netika iesniegti,

– 20.10.2008. Iesniedzējs iesniedza jaunu pieteikumu Nr.2/160 ar lūgumu noslēgt pakalpojuma sniegšanas līgumu dažādu bīstamo atkritumu, t.sk. ar naftas produktiem piesārņoto atkritumu, savākšanu, pārstrādāšanu un nodošanu pārstrādes uzņēmumiem. RBP atbildēja, ka kuģis “Nevo” nav piemērots kuģu bunkurēšanai, izsniegtā atļauja bija derīga tikai līdz 2009.gada maijam un ļauj atkritumus pārvadāt, piemērojot autotransportu, nevis kuģi. Saskaņā ar Noteikumu Nr.455 23.punktā noteikto kuģim, kas no citiem kuģiem pieņem naftas atkritumus un kaitīgās šķidrās vielas saturošus ūdeņus ostas akvatorijā un Latvijas ūdeņos, nepieciešams Latvijas Jūras administrācijas apstiprināts avāriju seku likvidācijas plāns un avāriju seku likvidācijas aprīkojums. Iepriekš minēto plānu Iesniedzējs neiesniedza,

– 08.10.2009. RBP nosūtīja Iesniedzējam pretenziju par to, ka uzņēmums veic nelikumīgas darbības Rīgas brīvostas teritorijā,

– pret Iesniedzēju 06.04.2009 un 21.05.2009. tika ierosinātas administratīvo pārkāpumu lietas un uzņēmums tika saukts pie administratīvās atbildības. Tika pārkāpti atkritumu apsaimniekošanas nosacījumi un normatīvajos aktos noteiktās prasības, uzņēmumam tika piemērots administratīvais sods. Lielrīgas reģionālā pārvalde 19.01.2010. sniedza atbildi, ka Iesniedzēja pārkāpumi bijuši būtiski, par ko uzņēmumam tika piemērots administratīvie sodi,

– Iesniedzējs, atbildot uz RBP 17.12.2009. pieprasījumu, 16.02.2010. iesniedza RBP pārstrādātu biznesa plānu, kuru izvērtējot tika konstatēts, ka biznesa plānā norādīts uz uzņēmumam piederošām attīrīšanas iekārtām un naftas pārstrādes kompleksu Bolderājā, kas aprīkots ar atkritumu uzglabāšanas poligonu. Izskatot Lielrīgas reģionālās pārvaldes izsniegto B kategorijas atļauju, tajā nebija atrodama informācija, ka Iesniedzēja rīcībā ir attīrīšanas iekārtas un bīstamo atkritumu uzglabāšanas poligons. Atļauja izdota šādu darbību veikšanai – atkritumu šķirošanai, īslaicīgai uzglabāšanai, nodošanai pārstrādei. Ņemot vērā iepriekš minēto, RBP 25.03.2010., izskatot Iesniedzēja pieteikumu, atteicās slēgt ar to līgumu par visu veidu atkritumu un piesārņoto ūdeņu, t.sk. piesārņoto balasta ūdeņu un tanku mazgājamo ūdeņu, pieņemšanas pakalpojumu sniegšanu Rīgas ostas teritorijā.

4. Par līguma noslēgšanu starp SIA “Eko osta” un Iesniedzēju

4.1. SIA “Eko osta” un Konkurences padomes pārstāvju 26.11.2010. Sarunu protokolā SIA “Eko osta” pārstāvji norāda, ka:

1) “ostā līgumu var slēgt tikai ar tādu atkritumu savācēju, kas jau noslēdzis līgumu ar ostu”,

2) “mums jāpieņem tikai identificēti atkritumi, nezināmus nedrīkstam pieņemt (..). Ja “Corvus Company” dos identificētus atkritumus, tad līgumu slēgsim (..) Atkritumus nedrīkst arī sajaukt”,

3) ““Eko osta” ir vēlme strādāt (..), teorētiskais risinājums – slēgt līgumu. Varam rakstīt, ka līgums stājas spēkā, ja atbalsta brīvosta”.

4.2. SIA “Eko osta” pārstāvji 01.12.2010. Konkurences padomei iesniedza RBP 28.04.2009. vēstuli Nr.1-15/844, kas adresēta SIA “Eko osta” un kurā norādīts, ka (*).

5. Saskaņā ar iepriekš minēto Konkurences padome konstatē un secina:

1) saskaņā ar “Likuma par ostām” 7.panta pirmo daļu RBP ir atvasināta publisko tiesību juridiskā persona;

2) saskaņā ar “Likuma par ostām” 7.panta otrās daļas 4.punktu RBP savas kompetences ietvaros kontrolē ostas noteikumu ievērošanu;

3) saskaņā ar “Likuma par ostām” 7.panta otrās daļas 5.punktu RBP savas kompetences ietvaros kontrolē ostas komercsabiedrību darbības atbilstību likumiem, Ministru kabineta normatīvajiem aktiem un attiecīgās ostas pārvaldes nolikumam;

4) saskaņā ar “Likuma par ostām” 7.panta otrās daļas 6.punktu RBP kā publisko tiesību subjekts savas kompetences ietvaros kontrolē ostas teritorijas aizsardzību pret piesārņojumu, nodrošina ostas teritorijā radušos piesārņojuma seku likvidēšanu, piedalās piesārņojuma seku likvidēšanā jūrā, organizē kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu, kā arī izstrādā kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plānu ostās;

5) saskaņā ar “Likuma par ostām” 7.panta trešās daļas 7.punktu RBP slēdz līgumus ar komercsabiedrībām par to darbību ostā, lai nodrošinātu un pilnveidotu ostas pakalpojumu kompleksu atbilstoši ostas pārvaldes nolikumam un ostas attīstības programmai;

6) saskaņā ar “Likuma par ostām” 18.panta pirmo daļu komercdarbība ostā notiek saskaņā ar spēkā esošajiem likumiem un citiem normatīvajiem aktiem, ostas noteikumiem un pamatojoties uz ostas pārvaldes un attiecīgā komersanta noslēgto līgumu. Ostas pārvalde, slēdzot līgumus par komercdarbību ostā, ievēro priekšnoteikumu, ka komercsabiedrības dibinātājiem un dalībniekiem jābūt ar labu reputāciju un stabilu finansiālo stāvokli.

Pamatojoties uz iepriekš minētajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, lai veiktu komercdarbību Rīgas brīvostas teritorijā, komercsabiedrībai ir jānoslēdz līgums ar RBP. Komercdarbības veikšana ostā bez līguma noslēgšanas ar RBP nav atļauta. Iesniedzējam līgums par komercdarbības veikšanu ar RBP nav bijis noslēgts un nav noslēgts arī līdz šī lēmuma pieņemšanai. RBP 25.11.2010. vēstulē Nr.1-09/1920 arī norādījusi iemeslus, kādu apsvērumu dēļ, īstenojot tās funkcijas publisko tiesību jomā RBP nav noslēgusi līgumu par kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu ar Iesniedzēju. Turklāt, kā jau norādīts Konkurences padomes 31.05.2010. vēstulē Nr.1157, kas adresēta Iesniedzējam, RBP rīcība – slēgt vai neslēgt līgumu ar SIA “Corvus Company” par kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu ir vērtējama kā valsts pārvaldes funkciju īstenošana. Iepriekš minētajā vēstulē Konkurences padome arī norādīja, ka strīdi par publisko tiesību subjekta rīcību, īstenojot valsts pārvaldes funkcijas – tiesību normu tiesisku, precīzu un efektīvu piemērošanu publiski tiesiskajās attiecībās ir pakļauti izskatīšanai atbilstoši Administratīvā procesa likumam Administratīvajā rajona tiesā.

Tādējādi, ievērojot visu iepriekš minēto, Konkurences padome secina, ka, tā kā komercdarbība Rīgas brīvostā bez līguma noslēgšanas ar RBP pati par sevi nav atļauta, SIA “Eko osta” atteikums slēgt līgumu, ciktāl tas attiecas uz kuģu radīto atkritumu pieņemšanu, apsaimniekošanu un utilizāciju, neietekmē Iesniedzēja saimniecisko darbību šajā jomā un neatbilst Konkurences likuma 13.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktajam dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas tiesiskajam sastāvam. Savukārt RBP atteikums slēgt līgumu ar Iesniedzēju, organizējot vienu no tai noteiktajām valsts pārvaldes funkcijām – kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšana, ir apstrīdams Administratīvā procesa likuma noteiktajā kārtībā. Kā SIA “Eko osta” pamatoti paskaidroja 26.11.2010. sarunu protokolā, Iesniedzējam ir jānoslēdz līgums ar RBP, un pēc minētā līguma noslēgšanas SIA “Eko osta” ir gatava noslēgt līgumu ar Iesniedzēju.

23.11.2010. tikšanās laikā ar Iesniedzēju, iegūstot papildus informāciju sakarā ar Iesniegumu, Iesniedzējs norādīja, ka vāc naftu saturošos atkritumus visā Latvijas teritorijā. Iesniedzējs sniedza informāciju, ka SIA “Eko osta” no Iesniedzēja nepieņem nekāda veida atkritumus (arī tos, kas savākti uz sauszemes), vienlaikus analoga veida atkritumus (uz sauszemes vāktos) pieņemot no citām komercsabiedrībām, piemēram, SIA “Baltic Eko Group”, SIA “Zaļā nafta”, turklāt SIA “Eko osta” ir atteikusi līguma slēgšanu arī citām komercsabiedrībām.

Tā kā minētā papildus sniegtā informācija un Iesniedzēja iebildumi ir par atšķirīgiem faktiskiem un tiesiskiem apstākļiem, kā Iesniegumā norādītie, minētā informācija un iebildumi ir vērtējama atsevišķas lietas ietvaros.

Konkurences likuma 13.panta pirmās daļas 1.punkts nosaka, ka jebkuram tirgus dalībniekam, kas atrodas dominējošā stāvoklī, ir aizliegts jebkādā veidā ļaunprātīgi to izmantot Latvijas teritorijā. Dominējošā stāvokļa ļaunprātīga izmantošana var izpausties arī kā atteikšanās slēgt darījumu ar citu tirgus dalībnieku vai grozīt darījuma noteikumus bez objektīvi attaisnojoša iemesla.

Konkurences likuma 23.panta ceturtajā prim daļā noteikts, ka Konkurences padome neierosina lietu, ja iesniegumā ietvertā un nepieciešamības gadījumā papildus iegūtā informācija nesatur ziņas par nodarījumu, kam ir šā likuma pārkāpuma sastāva pazīmes.

Izvērtējot Iesniegumā norādīto un papildus iegūto informāciju, Konkurences padome secina, ka nav pamata ierosināt lietu par Konkurences likuma 13.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktā aizlieguma pārkāpumu SIA “Eko osta” darbībās, kas izpaužas kā līguma neslēgšana ar Iesniedzēju, ciktāl tas attiecas uz kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu, kas savākti Rīgas brīvostas teritorijā, pieņemšanu.

Pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas pirmo punktu, 13.panta pirmās daļas 1.punktu, 23.panta trešo daļu, ceturto prim daļu, Konkurences padome

nolēma:

Neierosināt lietu uz SIA “Corvus Company” 04.10.2010. iesnieguma pamata daļā par līguma neslēgšana ar Iesniedzēju, ciktāl tas attiecas uz kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu, kas savākti Rīgas brīvostas teritorijā, pieņemšanu.

Saskaņā ar Konkurences likuma 8.panta otro daļu Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas.


(*) – Ierobežotas pieejamības informācija

Konkurences padomes priekšsēdētāja I.Jaunzeme

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!