Ministru kabineta noteikumi Nr.1208
Rīgā 2010.gada 28.decembrī (prot. Nr.75 18.§)
Noteikumi par psihologa pakalpojuma apjomu personai līdz 18 gadiem, kurai pirmreizēji noteikta invaliditāte un kura dzīvo ģimenē, kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un pakalpojuma saņemšanas kārtību
Izdoti saskaņā ar Invaliditātes likuma 12.panta pirmās daļas 8.punktu
1. Noteikumi nosaka no valsts budžeta apmaksāta psihologa pakalpojuma apjomu (turpmāk – psihologa pakalpojums) personai līdz 18 gadiem, kurai invaliditāte noteikta pirmreizēji pēc 2011.gada 1.janvāra un kura dzīvo ģimenē (turpmāk – persona), kā arī tās likumiskajam pārstāvim, un psihologa pakalpojuma saņemšanas kārtību.
2. Persona, kā arī tās likumiskais pārstāvis pieprasa psihologa pakalpojumu pašvaldībā, kurā persona vai tās likumiskais pārstāvis ir deklarējis savu dzīvesvietu.
3. Psihologa pakalpojums ir divas 45 minūšu konsultācijas. Vienas psihologa konsultācijas cena ir deviņi lati, ieskaitot administrēšanas izdevumus.
4. Psihologa pakalpojumu nodrošina pašvaldības sociālais dienests, administrēšanas izdevumiem izlietojot ne vairāk kā 10 procentu no psihologa pakalpojuma nodrošināšanai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
5. Psihologa pakalpojumu var sniegt persona, kurai ir atbilstoša izglītība un vismaz divu gadu pieredze ģimeņu ar bērniem konsultēšanā.
6. Psihologa pakalpojumu var pieprasīt un saņemt gada laikā pēc pirmreizējas invaliditātes noteikšanas personai.
7. Lai saņemtu psihologa pakalpojumu, personas likumiskais pārstāvis vai persona, ja tā sasniegusi 18 gadu vecumu (turpmāk – pakalpojuma pieprasītājs):
7.1. pašvaldības sociālajā dienestā iesniedz rakstisku iesniegumu par psihologa pakalpojuma piešķiršanu. Iesniegumā norāda šādas ziņas:
7.1.1. personas vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese un faktiskās dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās;
7.1.2. personas likumiskā pārstāvja vārds, uzvārds, personas kods, deklarētās dzīvesvietas adrese un faktiskās dzīvesvietas adrese, ja tā atšķiras no deklarētās;
7.1.3. pakalpojuma saņēmējs (vai pakalpojuma saņēmēji);
7.1.4. vēlamais psihologa pakalpojuma sniedzējs (ja ir);
7.1.5. vēlamais saziņas veids (attiecīgi norāda tālruņa numuru, e-pasta adresi, pasta adresi);
7.2. iesniegumu var iesniegt arī elektroniski (atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu) vai nosūtīt pa pastu.
8. Pašvaldības sociālais dienests:
8.1. pieņem šo noteikumu 7.1.apakšpunktā minēto iesniegumu, pārbauda un izvērtē pakalpojuma pieprasītāja atbilstību šo noteikumu 1.punktā minētajiem psihologa pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un reģistrē pakalpojuma pieprasītāju šo noteikumu 3.punktā minētā psihologa pakalpojuma saņemšanai;
8.2. piecu darbdienu laikā:
8.2.1. pieņem lēmumu par psihologa pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt psihologa pakalpojumu, ja persona neatbilst šo noteikumu 1.punktā minētajiem psihologa pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem;
8.2.2. noslēdz līgumu ar pakalpojuma pieprasītāja izvēlēto psihologa pakalpojuma sniedzēju vai pašvaldības noteiktajā kārtībā izvēlēto psihologa pakalpojuma sniedzēju, ja pakalpojuma pieprasītājs atbilstoši šo noteikumu 7.1.4.apakšpunktam nav norādījis vēlamo psihologa pakalpojuma sniedzēju un pašvaldībā līgums par psihologa pakalpojuma sniegšanu nav noslēgts;
8.2.3. izsniedz lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu un nosūtījumu pakalpojuma pieprasītājam šo noteikumu 3.punktā noteiktā psihologa pakalpojuma saņemšanai vai lēmumu par atteikumu piešķirt psihologa pakalpojumu, ja persona neatbilst šo noteikumu 1.punktā minētajiem psihologa pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem.
9. Pašvaldības sociālā dienesta lēmumu pakalpojuma pieprasītājs var apstrīdēt mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas, iesniedzot pašvaldības domei attiecīgu iesniegumu. Pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt administratīvajā tiesā mēneša laikā no pašvaldības domes atbildīgās amatpersonas lēmuma spēkā stāšanās dienas.
10. Šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētajā līgumā norāda sniedzamo pakalpojumu, tā apjomu, līguma summu, pakalpojuma sniegšanas kārtību, samaksas kārtību, kārtību, kādā iesniedzams pārskats par sniegto pakalpojumu, kā arī pakalpojuma sniegšanas laiku.
11. Pašvaldības sociālais dienests kontrolē šo noteikumu 8.2.2.apakšpunktā minētā līguma saistību izpildi un sniegtā psihologa pakalpojuma apjoma atbilstību noslēgtajam līgumam.
12. Pašvaldības sociālais dienests katru mēnesi līdz desmitajam datumam iesniedz Labklājības ministrijā pārskatu (pielikums) par psihologa pakalpojumu nodrošināšanu iepriekšējā mēnesī.
13. Labklājības ministrija:
13.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu 12.punktā minētā pārskata saņemšanas (ja pārskats iesniegts atbilstoši šiem noteikumiem) veic samaksu pašvaldības sociālajam dienestam par sniegto psihologa pakalpojumu;
13.2. ir tiesīga izlases kārtībā veikt kontroli par piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu, pieprasot pašvaldības sociālajam dienestam ar psihologa pakalpojuma sniegšanu un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu saistītos dokumentus.
14. Ja Labklājības ministrija konstatē, ka psihologa pakalpojums ir sniegts vai norēķini ir veikti neatbilstoši šiem noteikumiem, tā nepamatoti izmaksātos līdzekļus ietur no nākamajā mēnesī pašvaldības sociālajam dienestam paredzētajiem valsts budžeta līdzekļiem par šo noteikumu 3.punktā minēto psihologa pakalpojuma nodrošināšanu.
15. Ja objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams ieturēt šo noteikumu 14.punktā minēto izmaksu, pašvaldības sociālais dienests atmaksā nepamatoti saņemtos līdzekļus, ieskaitot tos valsts pamatbudžeta ieņēmumos.
16. Psihologa pakalpojuma apjomu un cenu pārskata Ministru kabinets pēc labklājības ministra ierosinājuma.
17. Noteikumi piemērojami ar 2011.gada 1.janvāri.
Ministru prezidents,
reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrs V.Dombrovskis
Labklājības ministre I.Jurševska
Pielikums
Ministru kabineta
2010.gada 28.decembra
noteikumiem Nr.1208
Labklājības ministre I.Jurševska