• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrija: Par profesionālās izglītības kvalitātes paaugstināšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.02.2011., Nr. 30 https://www.vestnesis.lv/ta/id/226248

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tieslietu ministrija: Par iespējamās kadastrālās vērtības aprēķināšanu

Vēl šajā numurā

23.02.2011., Nr. 30

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Izglītības un zinātnes ministrija: Par profesionālās izglītības kvalitātes paaugstināšanu

Lai turpinātu profesionālās izglītības modernizāciju, resursu mērķtiecīgāku izmantošanu un profesionālās izglītības kvalitātes un pievilcības paaugstināšanas pasākumus, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) turpina sadarbību ar partneriem. Arī pagājušonedēļ IZM tikās ar profesionālās izglītības mērķauditorijām – iestāžu direktoriem, nozaru asociāciju un vecāku pārstāvjiem, lai informētu par līdz šim paveiktos un 2011.gada laikā kopīgi veicamajiem uzdevumiem saistībā ar profesionālās izglītības iestāžu – kompetenču centru – izveidi.

2010.gada sākumā Ministru kabinets apstiprināja Profesionālās izglītības iestāžu tīkla optimizācijas pamatnostādnes, kas paredz IZM padotībā esošo 59 profesionālās izglītības iestāžu turpmāko attīstību, ņemot vērā tautsaimniecības vajadzības, demogrāfiskās tendences, nozaru asociāciju un pašvaldību izvērtējumu, kā arī profesionālās izglītības iestāžu izstrādātās attīstības un investīciju stratēģijas.

2010.gada laikā ir veikti nepieciešamie priekšdarbi un nodrošināts finansējums, jau tuvākajā laikā sāks veidot kvalitatīvi jaunu, modernu, reģionu, tautsaimniecības vajadzībām un audzēkņiem atbilstošu profesionālās izglītības sistēmu, kas vienlaikus sniedz kvalitatīvas izglītības pakalpojumus pieaugušajiem. IZM nodrošinājusi 68 miljonu latu Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu profesionālās izglītības infrastruktūras attīstībai, profesionālās izglītības iestādes izmantojušas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas iespēju pretendēt un saņemt 11 miljonu latu Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta atbalstu, sākta īstenot Eiropas Sociālā fonda aktivitāte "Nozaru kvalifikāciju sistēmas izveide un profesionālās izglītības pārstrukturizācija", lai pilnveidotu profesionālās izglītības saturu, tādējādi arvien vairāk nodrošinot profesionālās izglītības sasaisti ar darba tirgus vajadzībām, nodrošināta normatīvās bāzes sagatavošana ārpus formālās izglītības iegūto prasmju atzīšanai, kā arī izstrādāti kompetences centru kritēriji.

Viens no būtiskākajiem tuvākā laika darbiem saistīts ar kompetences centra statusa iegūšanai nepieciešamo kritēriju apstiprināšanu valdībā. Proti, IZM sagatavojusi un ar partneriem saskaņojusi kritērijus, lai profesionālās izglītības iestādes iegūtu kompetenču centra statusu. Turklāt, veicot metodisko darbu, pedagogu profesionālo pilnveidi un sasniedzot rezultātus, kompetences centros tiks nodrošināts 10% papildu finansējums atalgojumam, līdzīgi kā vispārējā izglītībā, tas ir, valsts ģimnāzijās. Savukārt audzēkņi apgūs savu specialitāti modernās mācību telpās un laboratorijās, kā arī tiks uzlaboti sadzīves apstākļi dienesta viesnīcās.

Profesionālās izglītības iestādes – kompetences centra – kritēriji ir šādi:

• īsteno ne mazāk kā 10 dažāda veida akreditētas profesionālās izglītības programmas, ne mazāk kā 5 atšķirīgās profesionālās vidējās izglītības programmu grupās;

• profesionālo vidējo izglītību iegūst: ne mazāk par 700 audzēkņiem Rīgā, ne mazāk par 500 audzēkņiem – citā administratīvajā teritorijā;

• audzēkņu mācību sasniegumu vidējais vērtējums pēdējo divu mācību gadu laikā centralizētajos profesionālās kvalifikācijas eksāmenos nav zemāks par valsts profesionālās izglītības standartā noteikto optimālo apguves līmeni;

• īsteno sadarbību ar atbilstošu darba devēju organizāciju vai to apvienību nacionālā, nozaru vai reģionālā līmenī;

• sadarbībā ar nozares organizācijām un komersantiem veic reģionālā vai nozares metodiskā centra, pedagogu tālākizglītības centra un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas funkcijas atbilstošajās nozarēs:

– izstrādājot profesionālās izglītības programmu saturu nozares profesijās;

– veidojot metodiskas izstrādnes (piemēram, par profesionālo kompetenču satura izstrādi, par audzēkņu sasniegumu vērtēšanu) un publicējot profesionālās izglītības iestādes mājaslapā;

– nodrošinot metodiskos pasākumus (piemēram, teorētiskās un praktiskās darbības seminārus pedagogiem un audzēkņiem);

– īstenojot centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norises koordinēšanu reģiona vai valsts mērogā.

Kritēriji izstrādāti, sadarbojoties ar sociālajiem partneriem un ministrijām, un tos jau tuvākajā laikā plānots izskatīt Ministru kabineta sēdē. Kā vēl viens nozīmīgs tuvākajā laikā veicams uzdevums ir pirmo kompetences centru izveide. Proti, kopā ar profesionālās izglītības iestādēm un nozaru asociācijām IZM turpinās mērķtiecīgu darbu, lai jau ar nākamo mācību gadu pirmajām profesionālās izglītības iestādēm ir radīti visi nepieciešamie priekšnoteikumi, lai tās varētu izveidot par kompetences centriem un lai izglītības iestādes turpinātu darbu jaunā statusā.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!