Par patēriņa cenām februārī
Patēriņa cenas 1999.gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pieauga par 0,2%. Šā gada divu mēnešu laikā patēriņa cenas cēlās par 1,4%. Lielākā ietekme uz patēriņa cenu indeksu bija alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu cenu pieaugumam februārī attiecīgi par 1,1% un 2,9%, kā arī atsevišķu uztura produktu cenu kāpumam: krējuma cenas pieauga par 1,1%, olu - par 1,9%, sviesta - par 1,6%, sīpolu - par 9,5%, svaigo kāpostu - par 9,1%, kartupeļu - par 5,6%, burkānu - par 4,8%. Pazeminoša ietekme uz cenu indeksu bija gaļas cenu kritumam par 1,1%, maltās kafijas - par 3,1%, zivju konservu - par 0,5%, eļļas - par 1,3%, augļu - par 1,9%, degvielas - par 0,3%.
Tabulā atspoguļotas cenu pārmaiņas
1999.gada februārī visās patēriņa grupās, (%):
Grupas | 1999.g. februāris, %, pret: | |
1999.g. janvāri | 1998.g. februāri | |
Kopā | 0,2 | 2,7 |
Uztura produkti | -0,1 | -0,1 |
Alkoholiskie dzērieni un tabaka | 1,6 | 6,6 |
Apģērbs un apavi | 0,7 | 8,1 |
Dzīvokļa īre, ūdens, elektrība un apkure | 0,3 | 2,1 |
Mājas iekārtošana un uzturēšana | 0,2 | 3,4 |
Veselības aprūpe | 0,1 | 1,5 |
Transports | 0,0 | 3,9 |
Sakari | 0,0 | 15,9 |
Atpūta un kultūra | 0,0 | 2,0 |
Izglītība | 0,9 | 5,7 |
Viesnīcas un sabiedriskā ēdināšana | 0,5 | 2,2 |
Pārējās preces un pakalpojumi | 0,4 | 3,9 |
Preces un pakalpojumi, kas cenu līmeņa pārmaiņas |
februārī ietekmēja visvairāk (% punkti): |
+ | - | ||
Kartupeļi | 0,05 | Gaļa | -0,05 |
Alkoholiskie dzērieni | 0,04 | Tomāti | -0,04 |
Malka | 0,04 | Maltā kafija | -0,02 |
Tabakas izstrādājumi | 0,04 | Saldie pipari | -0,02 |
Apģērbs | 0,03 | Augu eļļa | -0,01 |
Sīpoli | 0,03 | Degviela | -0,01 |
Olas | 0,02 | ||
Svaigie kāposti | 0,02 |
Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada februāri patēriņa cenas pieauga par 2,7%, tai skaitā precēm - par 1,7%, pakalpojumiem - par 6,0%.
Informācija par patēriņa cenu indeksu 1999.gada martā tiks paziņota 9.aprīlī.
1999.gada 8.martā Centrālās statistikas pārvaldes Cenu statistikas departaments