• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2011. gada 22. februāra noteikumi Nr. 148 "Profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.03.2011., Nr. 36 https://www.vestnesis.lv/ta/id/226688

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.157

Kārtība, kādā piešķir valsts budžeta mērķdotāciju pašvaldībām, lai nodrošinātu iespēju pašvaldību publiskajās bibliotēkās bez maksas izmantot internetu un datorus

Vēl šajā numurā

04.03.2011., Nr. 36

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 148

Pieņemts: 22.02.2011.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.148

Rīgā 2011.gada 22.februārī (prot. Nr.11 12.§)

Profesionālās izglītības kompetences centra statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība

Izdoti saskaņā ar Profesionālās izglītības likuma 7.panta 11.punktu

1. Noteikumi nosaka kritērijus un kārtību, kādā profesionālās izglītības iestādei (turpmāk – izglītības iestāde) piešķir un anulē profesionālās izglītības kompetences centra (turpmāk – kompetences centrs) statusu.

2. Kompetences centra statusu var piešķirt izglītības iestādei:

2.1. kura īsteno ne mazāk kā desmit dažādu veidu akreditētu profesionālās izglītības programmu ne mazāk kā piecās atšķirīgās profesionālās vidējās izglītības programmu grupās;

2.2. kurā profesionālo vidējo izglītību iegūst:

2.2.1. ne mazāk par 700 audzēkņiem – Rīgā;

2.2.2. ne mazāk par 500 audzēkņiem – citā administratīvajā teritorijā;

2.3. kurā audzēkņu mācību sasniegumu vidējais vērtējums pēdējo divu mācību gadu laikā centralizētajos profesionālās kvalifikācijas eksāmenos nav zemāks par valsts profesionālās izglītības standartā noteikto optimālo apguves līmeni;

2.4. kura īsteno sadarbību ar atbilstošu darba devēju organizāciju vai to apvienību nacionālā, nozaru vai reģionālā līmenī;

2.5. kurā iespējams izglītot citu profesionālās izglītības iestāžu audzēkņus darbam ar jaunākajām tehnoloģijām, kā arī paaugstināt nozarē strādājošo kvalifikāciju un īstenot bezdarbnieku un darba meklētāju apmācību, pārkvalifikāciju un kvalifikācijas paaugstināšanu;

2.6. kura sadarbībā ar nozares organizācijām un komersantiem veic reģionālā vai nozares metodiskā centra, pedagogu tālākizglītības centra un ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanas funkcijas atbilstošajās nozarēs:

2.6.1. izstrādā profesionālās izglītības programmu saturu nozares profesijās;

2.6.2. veido metodiskas izstrādnes (piemēram, par profesionālo kompetenču satura izstrādi, par audzēkņu sasniegumu vērtēšanu) un publicē profesionālās izglītības iestādes tīmekļa vietnē;

2.6.3. nodrošina metodiskos pasākumus (piemēram, teorētiskās un praktiskās darbības seminārus pedagogiem un audzēkņiem);

2.6.4. koordinē centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu norisi reģiona vai valsts mērogā;

2.6.5. nodrošina pedagogu tālākizglītības pasākumus (piemēram, pedagogu tālākizglītības kursus, profesionālās pilnveides seminārus, nozares profesionālās meistarības konkursus audzēkņiem un pedagogiem);

2.6.6. nodrošina ārpus formālās izglītības sistēmas apgūtās profesionālās kompetences novērtēšanu profesionālās kvalifikācijas eksāmenā.

3. Lai iegūtu kompetences centra statusu, izglītības iestāde iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegumu, kas saskaņots ar izglītības iestādes dibinātāju. Iesniegumam pievieno dokumentus, kas apliecina izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.3., 2.4., 2.5. un 2.6.apakšpunktā minētajiem kritērijiem.

4. Ja uz kompetences centra statusu pretendē valsts profesionālās izglītības iestāde, šo noteikumu 3.punktā minēto iesniegumu un dokumentus izglītības iestāde iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā pēc saskaņošanas ar ministriju, kuras institucionālajā padotībā izglītības iestāde atrodas. Saskaņojums nav nepieciešams, ja uz kompetences centra statusu pretendē Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā esoša izglītības iestāde.

5. Izglītības un zinātnes ministrija mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas izvērtē izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Ministru kabinetā tiesību akta projektu ar priekšlikumu piešķirt izglītības iestādei kompetences centra statusu vai atteikt tā piešķiršanu.

6. Vērtējot izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, ņem vērā valsts izglītības informācijas sistēmā esošo informāciju attiecīgā mācību gada 1.oktobrī.

7. Ja izglītības iestāde, kas pretendē uz kompetences centra statusu, ir izveidota reorganizācijas vai likvidācijas ceļā un tā ir reorganizēto vai likvidēto izglītības iestāžu saistību un tiesību pārņēmēja, vērtējot atbilstību šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem, ņem vērā reorganizēto vai likvidēto izglītības iestāžu darbības rādītājus.

8. Izglītības iestāde, kurai ir piešķirts kompetences centra statuss, katru gadu līdz 15.oktobrim iesniedz Izglītības un zinātnes ministrijā informāciju, kas apliecina izglītības iestādes atbilstību šo noteikumu 2.3., 2.4., 2.5. un 2.6.apakšpunktā minētajiem kritērijiem uz attiecīgā gada 1.oktobri.

9. Ja kompetences centrs divus gadus pēc kārtas neatbilst šo noteikumu 2.punktā minētajiem kritērijiem, Izglītības un zinātnes ministrija sniedz priekšlikumu Ministru kabinetam anulēt izglītības iestādei piešķirto kompetences centra statusu.

10. Noteikumi piemērojami atbilstoši attiecīgā gada valsts budžetā apstiprinātajam finansējumam.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Izglītības un zinātnes ministrs R.Broks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!