• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par sadarbību ar Krieviju robežšķērsošanas jautājumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.03.2011., Nr. 36 https://www.vestnesis.lv/ta/id/226756

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sadarbību ar Sanktpēterburgu pārtikas produktu eksportā

Vēl šajā numurā

04.03.2011., Nr. 36

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par sadarbību ar Krieviju robežšķērsošanas jautājumos

2.martā Maskavā notikusi Latvijas Republikas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Anrija Matīsa vadītās delegācijas tikšanās ar Krievijas transporta ministra vietnieku Nikolaju Asaulu un Latvijas–Krievijas starpvaldību komisijas Transporta darba grupas Krievijas puses vadītāju Aleksandru Andrejevu.

Latvijas un Krievijas starpvaldību komisijas Transporta darba grupas vadītāju tikšanās laikā galvenā tēma bija ātrvilciena Rīga–Maskava projekts. Puses apmainījās ar informāciju par paveikto, par infrastruktūras raksturojumu, pasažieru plūsmām, organizatoriskiem, finansiāliem un citiem jautājumiem. Tika apspriesti trīs iespējamie varianti: pirmais – ātrvilciens ar ātrumu virs 300 km/h, otrs – ar ātrumu 160–200 km/h un trešais – vilciens, kurš maršrutu starp Rīgu un Maskavu veic 8–10 stundās pa nakti. Katram no tiem ir savi plusi un mīnusi. Sanāksmes dalībnieki vienojās līdz marta beigām apmainīties ar konkrētākiem ekonomiskiem un tehnoloģiskiem aprēķiniem un informāciju, lai sagatavotos no 6. līdz 8.aprīlim plānotajai transporta ministru sanāksmei. Tika apspriesta arī līdzšinējā Krievijas pieredze, organizējot ātrvilcienus maršrutos Maskava–Sanktpēterburga un Sanktpēterburga–Helsinki.

Tāpat tika izskatītas iespējas, kā palielināt dzelzceļa robežšķērsošanas punktu Kārsava–Skangaļi un Zilupe–Sebeža jaudu. Pirmkārt Latvijas dzelzceļam jāvienojas ar Krievijas dzelzceļu par obligātu iepriekšējo deklarēšanos, jo tieši muitas formalitāšu sarežģītības dēļ vilcieniem jāstāv uz robežas līdz pat 16 stundām. Šo jautājumu paredzēts skatīt arī nākamajā Latvijas un Krievijas starpvaldību komisijas Transporta darba grupas sēdē, kas plānota aprīļa beigās vai maija pirmajā pusē.

Attiecībā uz autopārvadājumu problēmām tika nolemts izveidot augsta līmeņa darba grupu, kas sanāca uz savu pirmo sēdi. Tās laikā tika apspriestas iespējas uzlabot robežšķērsošanu starp abām valstīm un novērst neskaidrības, kas radušās kopš februāra sākuma attiecībā uz divpusējo autopārvadājumu atļauju izmantošanu. Kā viens no iespējamiem risinājumiem tika apskatīts divpusējo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās dokumentācijas precizēšana un papildināšana. Krievijas puse cenšas ierobežot Latvijas pārvadātāju daļu Krievijas tirgū. Tomēr, izdiskutējot mūsdienu loģistikas organizācijas un kravu formēšanas nianses, tika panākta savstarpēja izpratne un tika nolemts pārvadātāju asociācijām vienoties par iespējamiem risinājumiem biznesa līmenī. Tad arī varēs pieņemt konkrētus lēmumus valdību līmenī.

Satiksmes ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!