Valsts sekretāru sanāksmē: 2011.gada 10.martā
MK: Par grozījumiem Ministru kabineta kārtības rullī
10.martā valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa noteikumos Nr.300 “Ministru kabineta kārtības rullis”.
Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane norāda, ka Ministru kabineta (MK) kārtības rullis vismaz reizi gadā tiek aktualizēts, izpildot valdības dotos uzdevumus par nepieciešamajiem grozījumiem un apvienojot tos ar ministriju un citu institūciju izteiktajiem priekšlikumiem par iespējamo MK darbības procesu pilnveidošanu. E.Dreimane uzsver, ka šoreiz grozījumu izstrādes laikā īpaša vērība tika pievērsta un Ministru kārtības rullis papildināts ar normām, kas paredz administratīvā sloga samazināšanu valsts pārvaldes ietvaros, kā arī paredz uzlabot Valsts kancelejas un ministrijas sadarbību tiesību aktu projektu izstrādes procesā.
Jau gadu kā valdība lēmumu pieņemšanā piemēro jauno tehnisko projektu izsludināšanas un saskaņošanas (noklusējuma saskaņojums) kārtības praksi atsevišķiem tiesību aktiem, kas paredz projektu daudz ātrāku saskaņošanu un virzību uz MK galīgā lēmuma pieņemšanai.
Sagatavotie grozījumi papildus paredzēs, ka noklusējuma saskaņojumu nevar piemērot projektiem, kuru ieviešana radīs papildu izmaksas vai administratīvo slogu sabiedrībai vai kādai sabiedrības grupai. Grozījumi Kārtības rullī paredz, ka atzinuma sniegšanai pie tehniskajiem projektiem nepiesakās, bet pieteikšanās uzskatāma par iebildumu pret saīsinātās saskaņošanas procedūras piemērošanu, kas valsts sekretāru sanāksmē jāpamato.
Valsts kancelejas direktore E.Dreimane uzsver: “Šobrīd dažādu tiesību aktu izstrādes procesā aktīvi piedalās valdības sociālie partneri, nevalstiskās organizācijas (NVO) un profesionālās asociācijas, tādējādi paužot pilsoniskās sabiedrības viedokli un uzlabojot sagatavojamo dokumentu kvalitāti. Taču NVO ir norādījušas, ka ir jānosaka, ka atbildīgās ministrijas informē attiecīgo nevalstisko organizāciju par to, kurā sēdē ir paredzēts izskatīt projektu, kura izstrādē organizācija ir iesaistījusies vai sniegusi atzinumu.”
Saskaņā ar Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes lēmumu Kārtības rullis papildināts ar pienākumu atbildīgajai ministrijai pirms sēdes, kurā izskatīs attiecīgo jautājumu, informēt Latvijas Pašvaldību savienību, nevalstiskās organizācijas un sociālos partnerus, kas piedalījušies tiesību akta projekta izstrādē un/vai sniegušas atzinumu par izskatāmo jautājumu.
Kārtības rullis papildināts ar regulējumu attiecībā uz sēžu audioierakstiem – ir paredzēta arī valsts sekretāru sanāksmju audioieraksta veikšana.
Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs
MK: Par dienesta automašīnu skaita samazināšanu Valsts kancelejā
10.martā valsts sekretāru sanāksmē Valsts kanceleja iesniedza informatīvo ziņojumu par divu automašīnu atsavināšanu, samazinot institūcijas izdevumus aptuveni par 5,5 tūkstošiem latu gadā.
Valsts vai pašvaldību iestādes līdz 24.martam aicinātas pieteikties Valsts kancelejā atsavināmās kustamās mantas – 1998.gada izlaiduma Volvo S70 un 2002.gada izlaiduma Crysler Grand Voyager – pārņemšanai. Pēc atsavināšanas Valsts kancelejas autoparkā būs tikai divas automašīnas, no kurām viena tiks lietota Ministru prezidenta biroja vajadzībām, bet otra nodrošinās Ministru kabineta korespondences operatīvu nogādi un citu Valsts kancelejas funkciju izpildi.
Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane uzsver, ka “Valsts kancelejas autoparka optimizācija ir viens no institūcijas budžeta konsolidācijas pasākumiem. Tā rezultātā turpmāk tiks samazināts izvadātās Ministru kabineta korespondences apjoms, nosūtot to elektroniski vai pa pastu. Savukārt iestādes darbinieki starpinstitūciju sanāksmju apmeklēšanai turpmāk izmantos tikai sabiedrisko transportu. Autoparka optimizācijas rezultātā Valsts kanceleja samazinās arī vienu šofera amata vietu”.
Valsts kanceleja 2011.gada institūcijas budžeta izdevumus optimizēs par 38,4 tūkstošiem latu, samazinot darbinieku skaitu un atalgojuma fondu, kā arī citus izdevumus.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments