• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrs: Par pasažieru pārvadājumu sistēmas turpmāku sakārtošanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 17.03.2011., Nr. 43 https://www.vestnesis.lv/ta/id/227310

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministrs: Par Baltijas valstu kopīgiem medikamentu iepirkumiem

Vēl šajā numurā

17.03.2011., Nr. 43

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrs: Par pasažieru pārvadājumu sistēmas turpmāku sakārtošanu

“Satiksmes ministrija kopīgi ar AS “Pasažieru vilciens”, Autotransporta direkciju (ATD) un pasažieru pārvadātājiem turpinās darbu pie pasažieru pārvadājumu sistēmas sakārtošanas, lai padarītu to efektīvāku,” uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis pēc tikšanās ar pasažieru pārvadātāju pārstāvjiem.

Ministrs arī apliecināja, ka pasažieru pārvadātājus neskars paredzētā 3 miljonu latu konsolidācija.

Tāpat tiks rasta iespēja pārdalīt 0,5 miljonus latu no starppilsētu reģionālajiem maršrutiem par labu vietējiem reģionālajiem maršrutiem. Taču tā ir medaļas viena puse, otrā pusē ir darbs pie sistēmas sakārtošanas.

Lai sistēmu sakārtotu, jāpārskata tie vilcienu un autobusu maršruti, kas brauc paralēli vienā maršrutā, vienlaikus vai ar mazu laika intervālu. Ministrs pauda, ka sabiedriskajam transportam varētu piesaistīt vairāk pasažierus, atsevišķos gadījumos pārskatot transporta kursēšanas laikus, lai tie maksimāli nodrošinātu iedzīvotāju vajadzības no rītiem un vakaros nokļūt darbā, medicīnas, izglītības u.c. iestādēs.

Ir nosprausts mērķis līdz gada beigām ieviest vienotu biļešu tirdzniecības sistēmu. Tā dos iespēju precīzi un pamatoti aprēķināt dotāciju apjomu, ļaus maršrutu plānošanā izmantot precīzus un aktuālus datus par pasažieru plūsmu un maršrutu noslodzi, kā arī nodrošinās sistēmas caurspīdīgumu un naudas līdzekļu izlietojuma kontroli. Pasažieri biļetes un citus braukšanas dokumentus varēs iegādāties un rezervēt jebkurā biļešu kasē jebkuram maršrutam.

Tāpat jāveic atbilstošas izmaiņas normatīvajos aktos, lai ierobežotu nelegālo pārvadājumu iespējas, kas ne tikai atņem būtisku ienākumu daļu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, bet arī rada ievērojamus zaudējumus valsts budžetam nesamaksāto nodokļu veidā.

Ministrs uzsvēra, ka “veicamo reformu mērķis ir sakārtot nozari tā, lai tā ir saprotama, pārraugāma un efektīvi nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojuma saņēmēja vajadzības. Savukārt Eiropas Savienības regula un Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums nosaka valsts pienākumu nosegt tos zaudējumus, kas pārvadātājiem radušies, izpildot valsts pasūtījumu. Līdz ar to bažām par atteikšanos no dotācijas šim pakalpojumam, nav pamata”.

“Saruna pie ministra bija konstruktīva un ar izpratni par pasažieru pārvadātāju nozares jautājumiem,” atzina Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

Sarunā pie satiksmes ministra piedalījās arī Latvijas sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs Juris Kalniņš, ATD valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs un Satiksmes ministrijas Sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns.

24.martā U.Augulis piedalīsies Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas kopsapulcē, lai turpinātu diskusiju par pasažieru pārvadājumu nozares jautājumiem un turpmāko attīstību.

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!