• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrs: Par eCall sistēmas izveidošanu, lai samazinātu ceļu upurus. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.04.2011., Nr. 53 https://www.vestnesis.lv/ta/id/228194

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Veselības ministrs: Medicīnas karjeras dienā – par jauno mediķu iespējām Latvijā

Vēl šajā numurā

05.04.2011., Nr. 53

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Satiksmes ministrs: Par eCall sistēmas izveidošanu, lai samazinātu ceļu upurus

31.martā satiksmes ministrs Uldis Augulis Briselē parakstīja saprašanās memorandu par eCall sistēmas izveidošanu, tādējādi atbalstot Eiropas Savienības (ES) kopīgo mērķi samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo cilvēku skaitu.

“Satiksmes drošības jautājumiem Latvijā jau ilgāku laiku ir pievērsta pastiprināta uzmanība,” norāda satiksmes ministrs U.Augulis, uzsverot, ka tas attiecas ne vien uz sabiedrībā pamanītajām izglītojošajām kampaņām, bet arī satiksmes drošības uzlabošanas tehniskajiem pasākumiem. “Protams, iedzīvotāji vairāk pamana televīzijā demonstrētos klipus, taču tikpat nozīmīga ir arī ministrijas darbība, veicinot moderno tehnoloģiju izmantošanu, lai glābtu cilvēku dzīvības uz ceļiem,” uzskata ministrs.

Latvijas pievienošanos izstrādātajai eCall iniciatīvai par neatliekamās palīdzības izsaukuma no transportlīdzekļa pakalpojuma izveidošanu valdība atbalstīja šā gada 1.februārī. Tiesa gan, ieviešot eCall sistēmu, Latvijai jārēķinās ar apjomīgām investīcijām infrastruktūrā un glābšanas dienestu, kā arī mobilo sakaru sniedzēju tehnoloģijās, tāpēc prognozēt precīzu eCall projekta pilnīgas realizācijas termiņu vēl nevar. “Šobrīd nevaram nosaukt precīzu datumu, kad spēsim pilnībā nodrošināt eCall darbību, jo ir jāatrisina gan tehnoloģiskie, gan dienestu un mobilo operatoru sadarbības, kā arī personas datu aizsardzības jautājumi,” risināmās problēmas uzskaita satiksmes ministrs, piebilstot, ka līdz ar operatīvāku un saskaņotāku glābšanas dienestu darbu ir jāgarantē arī informācijas drošība.

Eiropas Komisijas aprēķini liecina, ka eCall sistēma palīdzētu izglābt līdz pat 2500 cilvēkiem gadā, kas šobrīd nav iespējams pārāk ilga glābšanas dienestu reaģēšanas laika dēļ. “Ņemot vērā situāciju ar satiksmes drošību uz Latvijas ceļiem, mums būtu sevišķi svarīgi rīkoties ātri un neatlikt eCall ieviešanu,” norāda satiksmes ministrs.

Projekta eCall mērķis ir samazināt neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku lauku apvidos par 50%, savukārt pilsētās par 40%. Projekts paredz, ka eCall signālu automašīnas pasažieri vai vadītājs varētu raidīt arī manuāli, bet gadījumos, kad noticis smags negadījums, transportlīdzeklis signālu nosūtītu automātiski. Informācija, kas tiktu norādīta signālā, ir negadījuma laiks, precīza atrašanās vieta, transportlīdzekļa identifikators, pakalpojuma sniedzēja identifikators, eCall kvalifikators – norāde, vai eCall izsaukums ir veikts manuāli vai automātiski.

Memorandam brīvprātīgi var pievienoties gan ES dalībvalstis, gan citas valstis, sakaru nozares uzņēmumi, transportlīdzekļu ražotāji un privāti pakalpojumu sniedzēji, kas apstrādā ārkārtas izsaukumu datus.

Līdz šim memorandu parakstījušas 20 ES dalībvalstis, Norvēģija, Šveice, Īslande, kā arī 100 publiskas un privātas organizācijas.

Saprašanās memorandu par eCall sistēmas izveidošanu U.Augulis parakstīja Eiropas Savienības Transporta, telekomunikāciju un enerģētikas (TTE) ministru padomes laikā.

TTE padomes laikā Latvija arī pauda atbalstu priekšlikumam par piekļuves nosacījumiem publiskajam regulētajam pakalpojumam, ko piedāvā globālā satelītu radionavigācijas sistēma, kas izveidota saskaņā ar Galileo programmu. Latvija ir ieinteresēta Galileo tālākā attīstībā, jo tās lietošana varētu radīt ieguvumus perspektīvā, piemēram, komerciāliem, zinātniskiem un drošības nolūkiem.

Tāpat Latvija atbalstīja priekšlikumu par Eiropas Savienības pievienošanos 1974.gada Atēnu konvencijas par pasažieru un viņu bagāžas pārvadājumiem pa jūru 2002.gada protokolam, jo tas paredz būtiskus uzlabojumus attiecībā uz pārvadātāju atbildību un kompensāciju par pasažieru pārvadājumiem pa jūru. Padomē tika analizēts priekšlikums regulas grozījumiem, kas precizētu pašreizējos Eiropas Jūras drošības aģentūras (EMSA) uzdevumus un lomu, kā arī paplašinātu EMSA uzdevumus jaunās jomās.

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!