• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu ministrija: Par grozījumiem 2011.gada valsts budžetā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.04.2011., Nr. 61 https://www.vestnesis.lv/ta/id/228890

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Labklājības ministrija: Par pabalstu ierobežojumiem nākamajos gados

Vēl šajā numurā

19.04.2011., Nr. 61

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Finanšu ministrija: Par grozījumiem 2011.gada valsts budžetā

Saeima 14.aprīlī ir pēdējā lasījumā pieņēmusi grozījumus likumā par valsts budžetu 2011.gadam, kas paredz šim gadam valsts budžetā 4,261 miljarda latu ieņēmumus, kas ir par 107 miljoniem latu vairāk, un 4,755 miljardu latu izdevumus, kas ir par 27 miljoniem latu vairāk nekā apstiprinātajā budžeta likumā. Valsts budžeta deficīts (pēc Latvijas naudas plūsmas metodikas) līdz ar grozījumiem tiek samazināts līdz 493,6 miljoniem latu, kas ir 3,7% no iekšzemes kopprodukta (IKP).

Finanšu ministrs Andris Vilks vērtē: “Šie budžeta grozījumi ir ļoti būtiski gan Latvijas fiskālās situācijas uzlabošanai, gan Latvijas starptautiskajai reputācijai. Ar to pieņemšanu parlaments ir apliecinājis, ka Latvija ir prognozējama, investīcijām labvēlīga valsts, kas konsekventi virzās pa izvēlēto ceļu, nodrošinot budžeta stabilitāti un ekonomikas izaugsmes atjaunošanos.”

“Esmu priecīgs, ka visa koalīcija spēja vienoties konstruktīvam darbam pie šiem grozījumiem, un tas rada pamatu pārliecībai, ka varēsim nekavējoties sākt rezultatīvu darbu arī pie 2012.gada budžeta projekta, pieņemot fiskāli atbildīgus un ilgtspējīgus lēmumus par nākamā gada un turpmāko gadu valsts finansēm,” norāda finanšu ministrs.

Līdz ar budžeta grozījumiem parlamentā ir pieņemti arī deviņi pavadošie likumi – grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli”, likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”, likumā “Par izložu un azartspēļu nodokli”, Azartspēļu un izložu likumā, Dzelzceļa likumā, likumā “Par valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam”, likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”, likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam” un Tiesu izpildītāju likumā.

Ņemot vērā ieņēmumu prognozes palielinājumu, konsolidācijas pasākumus, kā arī IKP pieaugumu, līdz ar budžeta grozījumiem valsts budžeta deficīts plānots 3,7% no IKP pēc Latvijas naudas plūsmas metodikas. Ņemot vērā paredzamās korekcijas pēc EKS 95 metodikas (0,4% no IKP) un prognozēto pašvaldību budžetu deficītu (0,14% no IKP), sagaidāms, ka kopējais valsts kopbudžeta deficīta līmenis pēc EKS 95 metodikas 2011.gadā būs aptuveni 4,2% no precizētā IKP.

Galvenās grozījumos veiktās valsts budžeta izmaiņas:

• kopējais konsolidācijas pasākumu apjoms 2011.gada valsts budžeta grozījumos ir plānots 27,9 miljoni latu:

– ieņēmumu palielinājums par 21,2 miljoniem latu (akcīzes nodokļa, PVN, azartspēļu nodokļa u.c. izmaiņas),

– izdevumu samazinājums par 6,7 miljoniem latu;

• precizētas valsts budžeta ieņēmumu prognozes, izvērtējot nodokļu un nenodokļu ieņēmumu plāna izpildes tendences un izmaiņas ekonomiskajā situācijā. Nodokļu ieņēmumi pamatbudžetā tiek prognozēti par 29,8 miljoniem latu lielāki. Savukārt nenodokļu ieņēmumi tiek plānoti par 30,3 miljoniem latu lielāki (tai skaitā ieņēmumi par dividendēm – par 18 miljoniem latu). Speciālajā budžetā sociālās apdrošināšanas iemaksu prognoze ir palielināta par 18,7 miljoniem latu;

• 16,7 miljonu latu papildu finansējums, lai pilnībā izmaksātu valsts atbalstu biodegvielas ražotājiem par 2010.gadā saražoto biodegvielu;

• izdevumi palielināti arī uz iepriekšējā gada maksas pakalpojumu un ārvalstu finanšu palīdzības atlikumu rēķina, lai nodrošinātu neatliekamus izdevumus un projektu īstenošanu;

• atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi no ārvalstu finanšu palīdzības un maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un tiem atbilstoši izdevumi;

• veikta līdzekļu pārdale starp ministrijām, programmām (apakšprogrammām), kā arī starp izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām;

• sociālā budžeta izdevumi samazināti par 11,6 miljoniem latu, pamatā ņemot vērā atsevišķu pabalstu saņēmēju skaita vai pabalsta apmēra prognozēto samazinājumu, lielākās izmaiņas paredzot bezdarbnieku pabalstam plānotajos līdzekļos.

Grozījumi pavadošajos likumos:

• grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli” paredz paaugstināt akcīzes nodokli cigaretēm, stiprajam alkoholam un dīzeļdegvielai, maina nosacījumus akcīzei dabasgāzei un atvieglojumam dīzeļdegvielai zemniekiem, kā arī precizē likuma normas par uztura bagātinātājiem un precizē normas par dīzeļdegvielas, kurai piemēro akcīzes nodokļa atbrīvojumu un kuru iegādājas lauksaimniecības produkcijas ražotāji, lai minēto dīzeļdegvielu varētu iegādāties lauksaimniecības produkcijas ražotāji, kas reāli ražo lauksaimniecības produkciju;

• grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli” (PVN) atceļ samazināto PVN likmi dabasgāzes piegādēm iedzīvotājiem un nosakot tām PVN standartlikmi 22% apmērā;

• grozījumi likumā “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli” paaugstina azartspēļu nodokli par ruleti un kāršu un kauliņu spēlēm, kā arī par videospēlēm un mehāniskiem automātiem. Grozījumi azartspēļu un izložu likumā noteic, kas ar šā gada 1.jūliju azartspēļu automātus un iekārtas, kā arī spēļu automātu spēles programmas, kas tiks uzstādītas un ekspluatētas Latvijā, nebūs jāmarķē;

• grozījumi likumā “Par valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam”, grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” un grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam” paredz noteiktu valsts pabalstu (maternitātes pabalsta, paternitātes pabalsta, vecāku pabalsta, slimības pabalsta) izmaksas nosacījumu un bezdarbnieka pabalsta apmēra ierobežojumu saglabāšanu līdz 2014.gada 31.decembrim;

• grozījumi Dzelzceļa likumā no likuma izslēdz normu, ka kompensācija kārtējam gadam, ko no valsts pamatbudžeta dzelzceļa pasažieru pārvadātājiem piešķir, lai kompensētu dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksu par iekšzemes maršrutos veiktajiem pārvadājumiem, nedrīkst būt mazāka kā iepriekšējā budžeta gadā;

• grozījumi Tiesu izpildītāju likumā paredz, ka zvērinātu tiesu izpildītāju kā amatpersonu norēķinu konti ir tikai Valsts kasē.

Ministrijas Komunikācijas nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!