Satiksmes ministrs: Par papildu naudas un jaunu risinājumu meklēšanu ceļu darbiem
Izvērtējot informāciju par autoceļu uzturēšanu un personīgi iepazīstoties ar Latvijas autoceļu stāvokli, satiksmes ministrs Uldis Augulis uzdevis VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) sagatavot izvērstu ceļu darbu veikšanas plānu.
Tajā jāiekļauj precīzs darbu veikšanas grafiks un darbu apjomi ceļu segumu uzturēšanai un atjaunošanai šajā sezonā, tostarp arī bedrīšu labošanā uz valsts un pašvaldību autoceļiem.
2011.gadā autoceļu uzturēšanā un rekonstrukcijā paredzēts izlietot pēdējos gados rekordlielu finanšu daudzumu – teju 270 miljonus latu, un Satiksmes ministrijas izstrādāto šā gada plānu ceļu uzturēšanai un remontam atzinīgi novērtējuši būvniecības speciālisti. Šobrīd satiksmes ministrs U.Augulis uzdevis ministrijas pārziņā esošajam uzņēmumam "Latvijas Valsts ceļi" iepazīstināt ministru ar izvērstu darba plānu, norādot visus tajā ietvertos objektus, plānoto darbu apjomu un situāciju kopumā uz visiem valsts autoceļiem. "Ceļu stāvoklis ir ministrijas viena no galvenajām aktualitātēm, tāpēc esmu uzdevis LVC vadībai sagatavot plašu pārskatu par padarītajiem un plānotajiem darbiem, lai būtu iespējams arī ministrijas vadības līmenī operatīvi sekot notiekošajam, prasot precīzu grafiku un darbu apjomu ievērošanu," norāda U.Augulis.
"Regulāri dodoties darba vizītēs uz Latvijas reģioniem, esmu personīgi iepazinies arī ar kritiskākajiem ceļu posmiem, tāpēc esmu informēts par situāciju ne tikai no ministrijas un LVC apkopotās informācijas, apzinos arī darbu apjomu un mūsu iespējas," stāsta ministrs. "Negribu solīt ceļu salabošanu jau rīt pusdienlaikā, taču šogad paredzētie līdzekļi mums ļauj pavirzīties uz priekšu ceļu sakārtošanā. Tomēr, lai to paveiktu, ir vajadzīgi precīzi darba grafiki un detalizēta informācija par kritiskākajiem posmiem," pārliecināts satiksmes ministrs U.Augulis.
Satiksmes ministrs uzsver, ka sabiedrībai jāzina, kas ir plānots, kā noritēs darbi, cik naudas tam tiks iztērēts. "Satiksmes ministrija un LVC no savas puses regulāri informēs sabiedrību par paveiktajiem darbiem, remontējamajiem ceļu posmiem un plānotajiem pasākumiem, lai nepieļautu ceļu tālāku sabrukšanu," sola U.Augulis. "Nav noslēpums, ka valsts parāds autoceļu atjaunošanai ir ap četriem miljardiem latu, kas liecina par iepriekšējo gadu attieksmi pret šo nozari un neizdarītajiem darbiem ceļu uzturēšanā un atjaunošanā. Ļoti sliktā stāvoklī atrodas 25% Latvijas ceļu, bet vēl ceturtdaļas stāvoklis atzīstams par sliktu, tāpēc ir saprotama sabiedrības vēlme saprast procesus ceļu būves nozarē, izprast, kas tiks izdarīts par nozarei paredzētajiem 270 miljoniem latu." Ministrs ir pārliecināts, ka jebkuram Latvijas autobraucējam svarīgākais ir tas, lai situācija mainītos. "Man šķiet, ka cilvēkiem ir pilnīgi vienalga, kam pieder ceļš – valstij vai pašvaldībai, galvenais, ka tas ir labā stāvoklī. Tāpēc mūsu sagatavotajam redzējumam jābūt kompleksam, ietverot gan valsts nozīmes, gan reģionālos, gan pašvaldību autoceļus. Šajos apstākļos galvenais ir efektīvi izlietot piešķirto finansējumu autoceļu remontam, neatkarīgi no to piederības, tāpēc sadarbojamies arī ar novadu un pilsētu domēm, lai atrastu optimālus risinājumus," saka U.Augulis.
Darba uzdevumā LVC ministrs norādījis uz vēl vienu veicamu darbu – meklēt jaunas idejas un risinājumus, lai varētu aptvert iespējami lielāku remontējamo autoceļu kilometru daudzumu. "Ceļu remontam jāmeklē ne tikai nauda, bet arī jauni risinājumi, kā pareizāk piešķirto finansējumu ieguldīt. Tā tas notiek jebkurā uzņēmējdarbībā jebkurā valstī – ierobežotu resursu gadījumā ir jābūt nestandarta idejām un risinājumiem. Nedrīkst būt tā, ka mūsu iestāžu vadītāji problēmas risina ar vienkāršāko paņēmienu – iedodiet man naudu un es visu izdarīšu," uzsver ministrs, "tāpēc es sagaidu no LVC vadītājiem tieši šādu attieksmi: idejas, risinājumu varianti, iespējas iegūt papildu jaudu un finanses. Katrā ziņā esmu uzdevis sagatavot priekšlikumus maksimāli īsā laika posmā un ziņot jau 5.maijā."
Ināra Pomere, ministra padomniece